*Lokakuun '09 Mahapyöriäisistä Vauvautuneet Tammikuussa 2010* (Tarkastakaa tietonne!!!)

Himpsuli, me asutaan kyllä lähellä Turkua muttei Turussa =)

Meillä on uusi itkuhälytin, jee! =) Vanha, Cobra -merkkinen radiopuhelin ei ollut luotettava. Ei aina avannut kanavaa, kun vauva itki. Ja muutenkin oli jotenkin kurja, kun vauvan piti itkeä kovaa ja yhtäjaksoisesti, ennenkuin se alkoi lähettää. Tää uusi on Philipsin Avent, numeroa en muista eikä täs vanehmman kappaleessa näköjään ole sitä.
Mutta jänskä juttu on se, että tässä on ilmankosteuden ilmaisinkin. Olen tiennyt, että meillä on kuiva huoneilma tässä ollut, koska vauvalla on joka aamuyö sama ongelma; herää karstaa täynnä olevan nenän takia, kun henki ei kulje. Mutta tosi matala tuo kosteusprosentti onkin, 16% :eek: Googlella löysin suosituksen, joka oli 40-60%. Minä pesin eilen illalla froteepyyhkeitä ja linkosin ihan vähän vain niitä. Sitten vein makkariin kuivamaan. Laitoin patterillekin paksun märän pyyhekeen. Ei mennyt montaakaan minuuttia, kun prosentti alkoi nousta. Puolen yön jälkeen se oli jo 39 mutta pyyhkeetkin alkoivat olla kuivia. Niin prosenttikin alkoi taas laskea. Pesin taas vähän pyykkiä tänään. Taidan hankkia lähiaikoina ilmankostuttimen, ei meillä riitä froteepyyhkeitä joka ilta :D Se on meinaan sellainen, joka luovuttaa paljon ja kauan kosteutta, siksi se on hyvä.

Mä taidan lainata tuota paapeloa sitten, kun alan suunnitella meidän raksan pihaa :p Tilasin Viherpiha-lehden eilen, jospa siitä saisi lisävinkkejä sitten:)

Meillä käytetään Pamperseja ja ollaan tykätty. Kiva, kun ovat suht ohuita ja meillä pitävät tosi hyvin. VAnhemmalla käytettiin silloin joskus aikoinaan Huggiessia. Mahdetaankohan tosiaan sitä myydä missään Suomessa..

Pitää lopettaa, moi!
 
Pikkis:
Olen kuullut, että mieluummin puuro puurona jne. mutta pojalle aloitettiin velli ennen soseita ikäänkuin treenaten vatsaa tuhdinpaan tavaraan. Tytölle olisin varmaan muuten tehnyt saman, vaan ei pulloa niin suoraan soseeseen.

Jos mielit kokeilla sosetta, koklaa vaikka ihan 1tl porkkana sosetta. Kyllä sen samana päivänä huomaa, jos maha ei tykkää ja tuo määrä ei sentään mahaa jumiuta =)
 
VL-
Moro!

Meillä katotaan ihan täyttä päätä telkkaria ja Simpsonit on lemppari kuva. Varmaan sen värikkyyden takia. Me on annettu, vai onko siitä miten paha haitta pikkuiselle nyt tai tulevaisuuden kannalta, onko tietoa?

Meidän neidillä on käytössä Liberot. Ne alkoi vaikuttaa hyviltä eikä tullut niitä niskavillasukkasektori taidetta. Ja sitte liityin Libero-kerhoon jossa kerätään merkkejä/koodeja pakkauksista ja sitte saa juttuja pikkuiselle. ;)

Täällä on käännytty vain muutamia kertoja itse ja varmaan vielä vahingossa mutta varmaan vielä kerkee. Muuten on ihan tajuton halu päästä pystyyn ja istumaan. Tulee olemaan tuskaiset kolme kuukautta täällä jos ei anna istua. Sitte kun ollaan vaikka pystyssä niin silloin pitäis olla liikkeessä ja kävellä. Huh! Saa nähdä kuis käy. :whistle: Mihin se perustuu ettei lasta saa ennen 6 kuukautta istuttaa? Kätilö sanoi sillo osastolla että se on vain legenda,että hollannissa istutetaan vauvat ihan syntymästään saakka...

Vaatteita meinaa tulla ostettua melkein joka kauppareissulla missä niitä sattuu olemaan. Ei järkevää mutta ne on niin ihania! Meillä käytetään eniten bodyja, housuja ja potkareita. Paidat ja mekot olis ihania kanssa mutta ne on jotenkin vaikeita käyttää kun ne on sekunnissa makkaralla niskassa.

Kuulumisiin ja mukavaa alkavaa viikkoa!

VL ja Aurora kohta 3kk
 
MB, mistä tilasit nuo geishakuulat? Hinnastakin olisin kiinnostunut =)

Me tilattiin videokamera! Minulla ei ole koskaan sellaista ollut ja nyt alkoi tehdä mieli, kun vauva on alkanut oppia uusia asioita.

Kivakiva paapelo ;) :D
 
Telkkarista: me ei kans juurikaan katota telkkua joten se jaa luonnollisestikin vahemmalle. Tai jos katotaan, on Unna jo usein sillon jo sangyssaan. Se etta lapsen aivot kuormittuu telkkarin liioista virikkeista (kuka siita kertoikaan kuulleensa neuvolassa) kylla kuulostaa ihan jarkeenkaypalta mulle, joten uskon :) Kun miettii etta nama naperot vasyy jo hihkuttuaan leikkimatollaan missa ei ole kuin ne nelja roikkuvaa lelua ja paljon vareja (siis meilla).

Tosta royhtayttamisesta: milla ihmeella te saatte puklut pysymaan sisalla ilman rouhtaytysta? Meilla on yo royhtaytyskin ihan ehdoton, koska muuten menee tunti tai kaks ja me herataan siihen etta tytto kohii kun suu on taynna puklua. Jos royhtayttaa, ei tata ongelmaa ole. Ja mulla on vielakin Unnan sangyn paa kohollla ja yritan nukuttaa kyljelleen jos ei royhtya ole siihen 15 minuuttiin tullut syotosta (siis yolla). Mistakohan toi Unnan puklailu sitten johtuu?

Muuten, onko teidan vauvelit useimmiten paivalla mahallaan vai selallaan? Siis kun ovat hyvalla ja paalla ja leikkivat? Meida Unna on yleensa selallaan mutta koitetaan pistaa mahalleenkin joka paiva ainakin 30 minuutiks. Se ei vaan nayta viihtyvan siina kauaa, koska temmottuaan paataan siina aikansa ylos, tulee vasy ja alkaa kitina. Selallaan jaksaa kauemmin olla ja jutella leluilleen ja aitille :)

Huomenna on Unnan ekat rokotukset...mua jo hirvittaa kuinka ma kestan itkematta kun naen toisen saikahdyksen.. :( Taalla niita ekoja rokotteita saa heti kaksi, onks se sama Suomessa?

Aika hurja ajatella, etta joshaluis vuoden ikaeron lapsilleen,pitais hyvin pian olla raskaana...!!

Flunssaa pukkaa :( Mitas laakitysta saa imettava aiti taas napsiakaan?
 
Argh, täällä kärsitään rotarokotteen jälkikaiuista (ainakin ilmeisesti )... Toista annosta ei tulla ottamaan, neidin masuvaivat paheni sen verran paljon, kun niitä jo ennestäänkin oli. Ennen rotan ottamista kakan väri muuttui sentään jo keltaiseksi ja normaaliksi mutta rotan jälkeen on ollut ihan hirvittävän kipeä maha, eikä neiti suostu kunnolla enään syömäänkään vaan kiukuttelee tissillä... Tutilla pitää huijata syömään, ottaa parit imaisut ja huuto alkaa taas... Tänään aattelin varata lääkärin aikaa, jos sitä sattuisi saamaan, ja en tule hyväksymään vastaukseksi että vatsavaivoja....tutkikoot kunnolla...
 
Vauvan vaatteista
MB se tais tuolla kans sanoa että lyhythihaset bodyt jäi käyttämättä.
Meilläki kävi niin. Kirpparilta taisin onneks melkein ostaa, ei sitä osannu ajatella että ne on talvella sopivia. Varmaan siksikin ku oletin että raskaaks tulemiseen menis kauemmin aikaa mitä meni.
No pitää laittaa säästöön sitten kakkosta varten oottamaan...

VL
Liittyskö se ettei suositella istuttavan jotenki johonki selkärangan tms. kehitykseen?


Meillä poika nauro eilen oikein sydämensä pohjasta ku näki isänsä ikkunan takana tupakilla :D
Oi miten ihanan kuulosta se on! :heart:

*Talvicci ja Uuno 2kk3vko+risat*
:heart:
 
Heh... Mä en tiedä oonko raskaana =) Jos kierto on sama kun ennen raskautta, niin loppu viikosta pitäis menkat alkaa. Eli katotaan nyt :p Kyllä mä teille kerron sit.

Pinkkimieli Kauniin nimen sai tyttönne :flower:

Talvicci Meillä käytetään liberon vaippoja. Mun porukat osti jotain muumi vaippoja, mut ne ei ollut hyviä, läpi tuli pissat tosi nopeesti. Muita ei olla edes testattu.
Ja toi vaate homma... Mä ostin kans raskaus aikana kans kaikkii pukuja, paitoja ja muita, mut käytetään nyt vaan body+puolipotkarit tai body+potkarit. Ja sukkia meillä hirvee läjä, kerran laitoin normaali pöksyt ja sukat, ja totesin hyvinkin nopeesti, että ei sukat oikein pysy jalassa :LOL: Ja mekot... Mä oon ihan hulluna niihin, mutta ne niin epäkäytännöllisiä.. Kyläilemään jos mennään, silloin laitan usein mekon. Pakko käyttää edes joskus, muutaman oon ostanut uutena ja maksoi aika paljon, niin harmittais kyllä, jos ei yhtään tulis käytettyä.

Kiitos kuula vinkeistä, taidan hankkia sellaiset ja kokeilla niillä =)

Sara yritti kääntyillä vielä muutama päivä sitten, mutta innostus ilmeisesti lopahti, ja nyt ei oo yrittänyt yhtään. Tullut ihan selvästi äitiinsä, jos ei heti onnistu, niin antaa olla ja kokeillaan joskus uudestaan :LOL:

Meillä tänään neuvola, tuun kertomaan mitat myöhemmin.
Huoh... Jos tää huono-olo ei johdu raskaudesta, niin on kyllä ihmeellistä. Joka aamu niin karsee olo ja jos syö jotain, pönttö kutsuu.

Missah ja Sara kohta 3kk :heart:
 
Piti mennä eilen ostamaan uusi tietokone kun tästä nykyisestä esikoinen on repinyt puolet näppäimistä pois, eli kiva kirjoittaa :) Mutta eihän Gigantti enää auki silloin ollut kun me oltii menossa ja nyt mies on taas joka päivä kuuteen töissä eikä jaksa enää sen jälkeen lähteä mihinkään :(

Esikoisella on tänään 4v hammastarkastus, sieltä saadaan sellaiset huudot että, nimittäin syömme karkkia ja juomme mehua suurinpiirtein joka päivä :ashamed: Viime vuonna jo pojan etuhampaiden välissä (eli siis molempien reunoilla) oli alkava reikä, johtuen siitä että poika pesi itse hampaansa ja rakoon oli jäänyt muhimaan jotain likaa (emme tarkastaneet ikinä harjaustulosta)

Minäkin tykkäisin kukkia laittaa, mutta tuskin tuolla meidän parvekkeella menestyy mikään kun siihen porottaa aurinko aamusta iltaan ja parvekelasit pitää olla kiinni tuon isomman veitikant takia... Parvekkeellamme on n40 astetta varmaankin lämmintä ellei jopa enemmänkin :( Mutta jos paapelolta saa vinkkejä että mitkä kasvit siellä voisi menestyä niin ilomielin otan ne vastaan :D

Mutta nyt pukemaan poitsut ja hampilekurille
 
skye82: tutulta kuulostaa tuo rota-rokotteen jälkeinen oireilu. Meillä oli ihan samanlaista reilun viikon ajan ekasta rokoteannoksesta. Hiljalleen tilanne sitten parantui ennalleen ja nyt toisen annoksen jälkeen oireita ei tullut. Tai no, ekana yönä rokotteen annon jälkeen oli ilmavaivoja normaalia enemmän. Jaksamisia :hug:
 
päivää!!

Meidän tyttö on yleensä selällään, mutta pidetään n.1h päivän aikana myös mahallaan. Ei hänkään siinä viihdy, kun ei oikein näe tapahtumia tuosta asennosta.

Meidän tyttö on oppinut valittamaan...sellaista, bää böö buu ujellusta :D

Missah:
Odottakaamme siis rauhassa kuulumisia :D

Ei mutta nyt on kyllä mentävä laittamaan lumppuja niskaan ja painuttava ulos, poika hyppii seinille kohta :LOL:

paapelo+poju+Iina 3,5kk tasan tänään :D
 
Itun emo: meillä tyttö viihtyy paremmin selällään kuin mahallaan, joten silloin kun hän on leikkituulella, on enimmäkseen selällään. Toki myös mahallaan pidämme, mutta silloin tyttö pyrkii vaan koko ajan ryömimään eteenpäin, ja kun ei pääse, turhautuu ja suuttuu. Näin on ollut käytännössä vastasyntyneestä asti, eli ei koskaan jää vain paikoilleen ihmettelemään, vaan on alusta asti pyrkinyt ryömimään. Toivoisin vaan kovasti, että neidin masuvaivat helpottaisivat pikkuhiljaa, jolloin olisi useammin leikkituulella. :/

Vaipoista meillä on useimmiten Pampersit käytössä ja joskus liberot. Tykkään, kun Pampersit on niin ohkasia. Kestoja olen kokeiilut muutaman kerran heikolla menestyksellä, joten en ole niistä innostunut. Ja kun muutenkin on päivisin niin vähän omaa aikaa, niin ei ylimääräiset pyykit juuri nyt kiinnosta, vaikka ympäristöomatunto tästä soimaakin :ashamed:

Kovat iltakiukut vaivaavat meilläkin, ja paapelon vinkeistä viisastuneena, ajattelin kysäistä neuvolasta, kannattaisiko kokeilla jo vellejä tai soseita. Neuvolaan on kyllä vielä melkein 2 vkoa...

Tulipas tästä valitusvirsi. No, on ollut vähän hankala aamu. Tyttö on ollut tänään hyvällä tuulella ehkä hädin tuskin 30 min + tunnin unilla. Muuten on sitten kiukunnut... Toivotaan että iltapäivä on jo parempi!
 
Itun emo: Meillä röyhtäytetään juuri saman ongelman takia kuin teillä. Meille terkka sanoi, että tytöllä on löysä mahaportti (tyypillistä vauvoille) ja sen takia pukluja tulee vielä 1-2h syötön jälkeen. Ollaan annettu disflatyliä se maksimi 3krt vrk, kun kuplat mitä syödessä tulee masuun sattuivat ja tyttö saattoi iltaisin ährätä tunninkin ennen nukkumaan menoa niitä pukluja, jotta sai sattuvan ilman pois masusta. Tästä syystä pyritään syöttämään mahdollisimman pystyasennossa ja useilla pienillä tauoilla, pulloruokinnalla kun ollaan.

Meillä oli sitten levoton yö :| Tyttö nukkui todella levottomasti, ei syöny sen useammin, mutta ähelsi ja kitisi vähän väliä. Tuon viimeisen unipätkän nukkui kainalossa, eikä sekään tuonut rauhaa unille. Säpsähteli kosketustakin välillä... En tiedä sitten oliko masuvaivoja vai jotain uuden opin aikaan saannosta. Meillä on aikaisemminkin yöt muuttuneet kun on uusia asioita tullut esiin. Eilenhän tyttö pääsi melkein jo selältään kääntymään mahalleen... Peppu oli jo mahallaan, mutta yläkroppa ei vielä käänny kuin kyljelleen, ei tiedä kuinka ne kädet saisi pois edestä :D
 
No täytyy toivoo että maitoo tulee näistä lerpakkeistakin tarpeeks! :D

Vauveli on tosiaan ollu nyt paljon levottomampi ja tyytymättömämpi niiden rokotteiden jälkeen. Ja esikoinen kukkuu yöt parkuen, mä oon jo niin väsyny etten herää kunnolla syöttää tätä pienempää yöllä, puoliunessa heitän vaan tissin suuhun. Aamulla sitten ihmettelin että kyllähän on tissi kipee! Joo no varmaan kun pikkuneiti oli yöllä imassu mojovan ison ja violetin fritsun nännin viereen, kylläpä on kipee! Ens yönä taidan keskittyä siihen syöttämiseen ehkä vähän paremmin :LOL:

Meilläkin muuten jäi ne lyhythihaset bodyt melkolailla käyttämättä.

Ihanaa kun ulkona on ees pari astetta lämpösempää kun eilen! Eilen oltiin pulkkamäessä ja sen jälkeen syötiin lettuja =) Äiti tais kyllä olla enemmän innoissaan kun toi isompi tytteli, voi että kun mä hihkuin innoissani kun leiskautettiin hyppyreistä, aivan ihanaa! :D

Hauskaa päivää mammat! Lähden nyt parantelemaan, mojottavaa tissiä :D

Empsu ja tytöt
 
alley: onko disflatyl teita huomattavasti auttanut?
meilla menee paivat ihan hyvin mutta yolla heraan ainakin kerran siihen etta tytto aantelehtii puklut suussa. Ei ole ilmeisesti kaikki kaasut lahteneet royhtayttaessa (tai sitten tosiaan nukkuu eika royhty kunnolla tuu..)

Tarttee sit varmaan pitaa huoli etta tytto heraa vahan enempi yolla etta saa sen royhdyn tulemaan. Takaisin nukahtamisesta kun ei nayta ongelmia olevan :)

Meidan typykan rytmi nayttaa nyt menevan nain etta nukkumaan siina 9-10 valilla ja ylos siina 7.30 aikoihin. Valissa yksi tai kaksisyottoa. Aika lyhyt yo noin pienelle, mutta haa onki siina aamu kympin tai yhdentoista aikaan taas valmista kauraa torkuille.

Mun tarttee vahan avautua tosta omaan pentuunsa rakastumisesta:samaa on taallakin ilmassa ja pahenee aina vaan :heart:
Mua on oikeen ruvennut hirvittaan se, etta mun tarvis menna jo toukokuun puolessa valissa toihin (typera kehitysmaa Belgia missa ollaan muka niin hyvin aitien asialla!). Olen alkanut miettimaan irtisanoutumistakin koska luulen tosta tulevan niin vaikeeta (enempi mulle kuin Unnalle). Tosin, eihan han menis kuin kahdeksi paivaksi viikossa hoitoon (tosin pitkaksi paivaksi 7.30-17.30), ja kaks paivaa viikossa iskansa hanta hoitais (vuorotyo mahdollistaa taman). Ma olen itse alkamassa 4/5 tyoviikon, taa jo sovittiin pomon kanssa. Mutta mua pelottaa etta koska jo nyt ajattelen koko ajan tuota lahestyvaa toukokuuta, en pysty ollenkaan nautimaan tasta ajasta ja vaivun johonkin pienehkoon masennukseen. Onkohan taa vaan hormonaalista ja menee ohi? Jarjella ajatellen, en todellakaan halua irtisanoutua koska tykkaan tyostani, mutta rakastan Unnaa biljoonasti enempi ja haluisin nauttia hanen lapsuudestaan..

Vielako teita hormoonit "vaivaa" - mua ainakin itkettaa ihan super helposti vielakin ja tulee helposti ylireagoitua.
 
Itun emo: Mä olen menossa töihin jo helmikuun alusta. Teen aluksi 50% työaikaa, mies samoin ja siis lapsesta ei ole huolta, mun mies on ihan huippu tytön kanssa:) Omat fiilikset on vähän vaihtelevat, jännittää kieltämättä. Tavallaan kaipaan aikuista seuraa päivisin ja uskon että tekee ihan hyvää olla 2-3 päivää viikossa töissä. Toisaalta hirvittää olla tytöstä erossa:(
Vapun jälkeen siirryn kokopäiväiseen työhön ja mies vastaavasti jää koknaan vanhempainvapaalle. Onneksi sitten kesällä on pitkät lomat! Tyttö menee päiväkotiin syksyllä vanhempainvapaiden ja vuosilomien jälkeen, n. syyskuun alusta.
Syksyksikin oon kaavaillut 80% työaikaa mutta täytyy tehdä laskelmia, kestääkö budjetti sen.

Jeih, vaaka näytti tänään että raskauskilot on historiaa :D
 
telkkarin tuijottamisesta Siis alunperin olin aatellu että meidän vauvahan ei telkkaria kato, mutta juu... aivan päälaelleen on kääntynyt sekin vakaumus :/ Mies ei alunperinkään ymmärtäny et miksei voi kattoa telkkaria, enkä sit osannu kyllä perustellakaan. Hilma on erityisen hulluna autoihin. Kaikki ohjelmat ei kiinnosta, mut esim urheilukanavalta tuli jotain nascar-kisaa, ja se oikein kannusti suosikkiaan keltaista autoa. Isänsä on tainnut opettaa...

kertakäyttövaipoista meidän suosikki on libero. Mies tykkäs pamperseista, mut libero on kyllä niin paljon halvempi ja isommissa paaleissa niin sekin on suostunu ostaan niitä. Omasta mielestäni ne onkin parempia etenkin pyöreälle massulle. Aluks kun Hilma oli ihan pikkuinen, pampersit olikin sopivia. Liberoista tuli ohi, tai ne putos nilkkoihin. Pamperseilla tosiaan tuli helpommin niitä "niskakakkoja" Muumi-vaipat mitä saatiin kaverilta ja alussa testattiin, oli meille huonoja, tuli ohi reidestä aika herkästi.

kestoliivinsuojista tykkään tosi paljon. Oon tehny niitä ite. Paperiset kaupan suojat tuntuu huonoilta mulle. Juuttuu usein kiinni nänniin, ei kivaa. En oo tosin kokeillu kun Rainbowta ja Ainuja.

vaatteista Kokopotkarit on meistä ihan syvältä. Tosi hankala laittaa päälle, ja jotenkin hölmön näköisiäkin. Niitä just lahjaksi saatu kaikilta :/ Kietaisubodyt on tosi hyviä vieläkin. Aluks ei ois voinu kuvitellakaan että muuta olis käyttänyt, kun vauva oli niin pieni ja hento näin tottumattomien näpeissä. Mies ei olis sitä ilman kietaisubodyja pukenut varmaan kertaakaan! Nytkin jos on joku muun tyyppinen vaate päällä, niin huutelee apuja kylppäristä :LOL: Mitenköhän voikin puolipotkarit (housut jossa jalkaterä kiinni) laittaa kahdellatapaa väärin: kantapää edessä, tai sitten sivulle kuuluva sauma kiertyneenä eteen (kun luulee että on joku sääntö aina että "lappu taakse") ja vielä se, kun luulee että jos kantapäät tuli etupuolelle, niin sen voi korjata pelkästään kiertämällä kantapäänkohdat taakse ilman että housuja otetaan pois ja käännetään... :LOL: :kieh: :LOL:

Ollaan mietitty että miksi joitakin vauvanvaatteita edes tehdään, kun on ihan ihmeellisiä. Tosin itekin tuli ostettua ennen vauvan syntymää kaikkee, mitä ei sitten ookkaan ollu kiva käyttää, varsinkin kun on löytyny joitakin toimivia ratkaisuja. Puolipotkarit olis muuten hyvät, mutta usein kuminauhavyötärö on liian tiukka. Niitä kun sais hyvällä resorilla, mutta en oo vielä löytäny, enkä viiti/ehdi tehdä ite. Sukkia yleensä käytetään housujen kanssa. Parhaat housut on H&M:ltä ostetut ohkaiset harmaat ja toiset raidalliset. Yhet semmoset piti käydä vaihtamassa, kun oli huonosti ommeltu sauma... Niissä on mahtavan joustava ja pehmeä resori. Ollaan samoja housuja käytetty vastasyntyneestä asti, ja ne on vieläkin ihan sopivat!! Sukkia on vaikee löytää sopivia. Ovat joko liian kireitä, tai sitten putoilevat koko ajan. Parhaat oli aluksi sidoste-sukan sukat, joita myydään pakettina sukat+lapaset, samoja mitä äitiyspakkauksessakin oli ne aurinkosukat. Mutta nyt on liian tiukkoja. Mutta ei ne onneksi likaannukaan samaan tahtiin kun aikuisten sukat :p

Inhoan vaaleanpunaista. Ja vaaleansinistäkin kyllä, ei sen puoleen. Hilmalla onkin yleensä valkoista tai värikästä. Sinistä vältetään, mutta ruskeita, punaisia, vihreitä, mustia, violetteja. Lahjaksi saaduista on käytössä ollut vain valkoiset, muut tosiaan kun ovat niitä vaaleanpunaisia. Niin, ja paras kaverini lähetti tumman violetin bodyn, ainoa tosiaan joka näköjään tiesi lempivärini!!!

Hilma on opetellut kirkumaan. Älyttömän hauskaa kuultavaa. Nauraa suu korvissa, ja sulkee silmät ja koittaa saada mahdollisimman kimakan äänen ilmoille. :LOL:

Täytyy mennä valmistamaan ruokaa!!!
 
Noista vaatteiden väreistä.... Mä oon taas ihan hurahtanut kaikkeen vaalenpunaiseen :heart: :heart: Ja valkoinen on toinen mistä tykkään. Tummanpunainen on kauhee, ja kaikki raidallinen. Ja lyhyt hihaisia bodeja en edes hankkinut yhtään, kun arvasin ettei niillä käyttöä ole talvella.

Neuvolassa käyty.
3kk Paino 6425kg Pituus 61,5cm Päänympärys 40,2

Tasaisesti kasvaa, pituus on vähän keskikäyrän yläpuolella, ollut kyl kokoajan. Sai toisen satsin rota rokotetta joka maistui taas hyvin neidille, yhdistelmä rokotteen kohdalla hetken mutina, ei muuta. Reipas tyttö oli :heart: Kääntyi sitten siellä neuvolassa ekan kerran masulta selälleen. Just oli terkka kysymässä, onko kääntynyt ja samantien kiepsasti selälteen :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Sara ei massultaan viihdy lattialla hirveen hyvin, mut monta kertaa päivässä käännän sen silti mahalleen ja annan olla siinä niin kauan kun viihtyy.

Jos sitä menis pienet päikkärit nukkumaan, kun neitikin unilla.
 
Vaatteet: mä tykkään vaaleanpunaisesta, unisex-väreistä, raidoista jne. Mitä mä en voi sietää on rusetit ja röyhelöt. Tykkään että vaatteet on simppeleitä, sporttinen on vauvanvaatteista ehkä väärä sana mutta sellaisia hauskoja, joita esim Lindexissä myydään. Pitsit on yök...
 
Vaatteista: Mä tykkään myös "sporttisista" vaatteista, just kauppareissulla tarttui mukaan Lindexistä pari tummansinivalkoraidallista bodya. Valkoinen on toinen lemppari. Aluksi olin ihan vastaan vaaleansinistä, mutta onpa sitäkin kaappiin ilmestynyt, tosin päästä varpaisiin en voisi poikaa vaaleansinisiin pukea. Ja apua, oon kanssa ihan toivoton vaatteiden shoppailija. Joka kerta tarttuu mukaan jotain pientä...

Kestoista: Tuskailin siis Bumgeniusten falskaamisen kanssa, kunnes eilen sitten vaippa alkoikin toimimaan. Laitoin etutarrat vähän yläviistoon, eikä sen koommin ole ohivuotoja tullut. Jess, laitoin heti lisää Bummareita tilaukseen! :)

Töihinpaluusta: Mun oli tarkoitus palata töihin syksyllä, mutta jo nyt on alkanut ahdistamaan. Tuntuu, että aika kuluu liian nopeasti! Taidan olla koko tämän vuoden kotona ja palata vasta vuodenvaihteessa. Jospa mies voisi sitten vielä jäädä puoleksi vuodeksi hoitovapaalle. Tuo vuodenvaihde on ihan ehdoton takaraja, sillä haluan olla töissä pari vuotta ennenkuin pikkukakkonen syntyy. :heart:
 
Me päästiin vauvauintiin! Su alkaa, mentiin lopulta Ruskeasuolle kun Kamppiin oli jonoa. Hauskaa:)

Hienoa Peppi että sait vaipat toimimaan!

Töihinpaluu: Mulla ei ole tarvetta välttämättä itse olla 100% kotona, mulle kävisi vaikka se, että pidempikin aika miehen kanssa tehtäis molemmat 50% työaikaa. Valitettavasti talous olisi sitten aika kovilla:( Harmillista sillä en mäkään hirveän mielelläni oli kovin pientä hoitoon laittamassa. Täytyy sitten ainakin tehdä niin, että toinen vie hoitoon suht myöhään ja toinen hakee suht aikaisin niin ei tule kovin pitkiä päivi.
 
Meilläkin käännyttiin eilen masulta selälleen ja vähän turhan kovalla vauhdilla. Luukas kolautti päänsä pehmeästä alustasta huolimatta ja pikku itkut tuli. Voi olla että vähän säikähtikin.

Töihinpaluusta: mulla loppui määräaikainen soppari nyt vuoden vaihteessa ja ei oo mitään minne palata. Syksyllä ajattelin pinnistää opinnot loppuun ja sitten jään kotiin määräämättömäksi ajaksi. Ei oo kiire nyt mihinkään vaan aion nauttia kotiäitiydestä mahdollisimman pitkään.

Meillä on ollut eilisestä semmosta kitinää että mikä ei oikein kelpaa. Eilen illalla söi normaaliannoksensa ja jatkoi vaan kiukuttelua. Annettiin sitten hetken päästä lisää niin poika vetäisi sitten reilu 300ml maitoa yhteensä. Oli vähän nälkä vissiin...Muutenkin on syönyt nyt tosi paljon. Yli 200ml joka aterialla tänäänkin. Lienee joku kasvupyrähdys kyseessä. Viikonloppuna ajattelin maistattaa bataattia kun tuntuu ettei tuo maito enää oikein riitä.

Liivinsuojista: silloin kun niitä käytin niin kestoja suosin. Kertakäyttöiset oli tosi inhottavat mun mielestä.
 

Yhteistyössä