*Lokakuun '09 Mahapyöriäisistä Vauvautuneet Tammikuussa 2010* (Tarkastakaa tietonne!!!)

Imottaudutaan mekin välillä :wave:
Lukemassa olen käynyt muttei koskaan ehdi mitään kommentoida sen verran hyvin tyttölauma pitää kiireisenä.

Meillä oli ristiäiset lauantaina (9.1) ja Nuppu sai nimekseen Iina Milja Jasmia :heart:

Neitit mitat ovat olleet:

Ikä Paino Pituus Pipo

1vk 2vrk 3930g
1kk 4510g 56.5cm 37.4cm
2kk 5315g 60.2cm 38.4cm

Neiti on kova hymyilemään ja nauramaan. Neuvolantätin mukaan vaikuttaa vanhemmalle lapselle kun on niin reipas ja iloinen tapaus =)

Ja meillä haistaan taas vaihteeksi..

Sade-74 ja Iina 2kk
 
Onnittelut Hilmalle kääntymisestä!

Me oltiin tänään vauvajumpassa ja hyvin meni :) Oon niin tyytyväinen nyt! Eilen oli känkkäränkkäpäivä, joten tällainen kiva päivä sen perään tuo niin hyvän mielen.

Liivinsuojista tykkään Natusanista, muut menee myttyyn ja tarttuu nänneihin.

Vaatteista mennään enimmäkseen body + puolipotkarit linjalla. Väreistä tykkään vaaleista sävyistä, kuten vaaleanpunaisesta, beigestä ja valkoisesta, mutta kokopinkkiin en tyttöä pukisi. Käytännössä meillä vaatteet on aika paljon vähän mitä sattuu värejä, koska suurin osa on saatu kummipojaltamme pieneksi jääneitä (unisex-värit), tutuilta sekä äitiyspakkauksesta. En ole siis hirveästi itse vaatteita pikkuneidille ostanut. Joskus harmittaa, kun tyyli ei ole ihan kohdallaan, mutta en suoraansanottuna viitsi ostaa, kun on kaapit täynnä lahjavaatteita. Valokuviin, kyläilyyn jne. yritän kyllä pukea paremmin ;)

Töihin paluusta on juteltu: olen palaamassa ensi elokuussa töihin ja mies jää sitten vuorostaan muutamaksi kuukaudeksi kotiin. Päiväkotiin tyttö menee sitten n. vuoden ikäisenä. Mulle työ on aika tärkeää ja kai olen rakentamassa jonkinlaista uraakin, joten en halua olla pitkään kotona. Rahakysymys tämä ei ole, vaan oma (joidenkin mielestä itsekäs) tahtoni. Lisäksi mielestäni miehelläkin on oikeus saada olla kotona lapsen kanssa, joten annan hänelle mielelläni osan vanhempainvapaasta (ja hoitovapaasta).
 
Ulpu79: Musta ainakaan ihan normaali töihin paluu ja se, että antaa isänkin jäädä kotiin ei ole itsekästä, päinvastoin. Sehän on hieno juttu isällekin saada viettää arkea lapsensa kanssa:)

Tiedän myös muutaman, joilla se kotiin jääminen on enemmän omaa mukavuudenhalua kuin lapsen parhaan ajattelua, ei ole mitään kovin houkuttelevaa duunia odottamassa. Sitten kuitenkin kovasti paheksutaan muita, jotka menee ihan normaalisti töihin ja syytellään itsekkääksi. Ei kiva:( Yks mun lapsuudenkaveri on tällainen, 31v eikä ole montakaan vuotta töissä käynyt, jos edes monta kuukautta. En ole viitsinyt kertoa miten nopeasti olen itse palaamassa, en jaksa kuunnella sitä paheksuntaa...
 
Nyyti: Jos ei välttämättä uusia halua , niin kestovaippainfon myydään osastolta tekee hyviä löytöjä. Nim. juuri 5 isoa kirjekuorta avannut :) Mulla ei oo uusia muut kuin 6 fuzzia, ja omatekemät. Oon ostanu useita erilaisia ja sitten kun löytää mieleisensä niin ettii niitä käytettynä. Myös huutiksesta oon ostanu jotain. Nytkään ei tainnu tulla ku 3 kuorta mitkä oli saman valmistajan ja sit 2 ronjaroopen vaippaa mut eri mallia molemmat. Saa edullisesti hyvää tavaraa ja käytetyissähän on jo tarpeeksi pesuja takana, jotta imukyky on ainakin kohdillaan. Sit on tietty vaippalainaamot, mistä voi lainata vaippoja ja etsiä mieleisensä.
 
heips!!

täällä kanssa ristiäiset oli lauantaina (9.1) ja nimeksi neiti sai NIKA MARINA
vieraita 25,oli monta syliä missä olla nukkumisesta ei tullut mitään minkä kyllä otti sunnuntaina takas,ja nukku koko päivän ainoastaan syöden välillä.

töihin paluusta, aikomus olis olla kotona tytön kanssa niin pitkään kuin mahdollista.
periaatteessa voin tehdä muutaman tunnin päivässä töitä minkä ajan nika voi olla mummulla tai kun ilmat sallii niin voi olla mukana. ulkotöitä kun teen. mutta yrityksessä on kakkosen teko heti saman tien niin työt saa kyllä odottaa myöhempään ajankohtaan.

nika on saanut vaatteita todella paljon ettei ehtis oikeen pitämäänkään kaikkia mekkoja on kanssa paljon eikä niitä tule oikeen käytettyä kun ovat vaan tiellä kun silti housut pitää olla alla. kyläillessä sit niitäkin yritetään käyttää.

ensi tiistaina neuvola ja ensimmäinen rokotus piikki ja toinen rotatec että niitä odottaen

solmu ja nika 12viikkoa
 
Heippa pitkästa aikaa. Lukemassa olen yrittänyt käydä, mut kirjoittaminen on jäänyt. Alkuvuosi on ollut vähän hulinaa. Nyt onneksi rauhoittumaan päin.

Talvicille kiitos uudesta pinosta.

Vaipoista Meillä on ollut käytössä Liberot. Nyt ollaan käytetty myös Pampersseja. Molempiin vaippoihin ollaan oltu tyytyväisiä. Pampers on ainakin yökäytössä ollut hyvä, ei ole tarvinnut vaihtaa. Aamulla on tosi täynnä. Ostetaan varmaan seuraavaksi Liberoa ja kokeillaan siitä isompaa kokoa, miten toimii. Kestovaippoja ajattelin jossain vaiheessa kokeilla. Mut nyt ei ole ollut aikaa siihen.

Röyhtäyttäminen Yleensä neiti röyhtäisee hyvin. Päivisin jos nostan kesken syömisen röyhtäisemään niin alkaa huutaman, koska luulee ettei saa enää. Öisin yritän röyhtäyttää, mut aina ei tule röyhyä. Neiti nukahtaa öisin aika hyvin takaisin.

Vaatteista on käytössä body+puolipotkarit, body+potkuhousut tai haalari. Paitoja ja housuja olen käyttänyt joskus, silloin alla on ollut body. Mekko on ollut muutaman kerran päällä. Neiti on saanut vaatteita lahjaksi. Itse olen ostanut jonkin verran. Kauppareissuilla tulee aina katsottua vaatteita, mut aina en osta mitään. Väreinä käytössä on ollut vaaleita sävyjä, vaaleanpunaista, keltaista ja raidallista. Nyt vain on ollut pakko laittaa pienempiä vaatteita pois, kun on tullut pieneksi. Jäävät odottamaan pikku kakkosta.

Kakkaaminen Neiti voi pitää melkein viikokin taukoa kakkaamisessa. Sit voi kakata parina päivänä oikein kunnolla ja pitää sit taukoa. Ilmaa tulee pois hyvin. En ole huomannut, että vatsavaivoja olisi ollut, vaik ei kakkaamaan kovin usein. Maito taitaa imeytyä hyvin.

Kaarituelliset imetysliivit ostin H&M:ltä. Olen niistä tykännyt. Käytössä on ollut myös Carriwellin kaarituettomat liivit.

Oltiin tänään MLL:N perhekahvilassa käymässä. Oli mukava tutustua muihinkin äiteihin. Huomenna on tarkoitus aloittaa vauvamuskari. Vauvauintiin ajateltiin mennä, jos vain ryhmään mahtuu. Tuntuu, että on tosi suosittu. Nyt odottelen vastausta, et päästäänkö mukaan. Onneksi ilmat on nyt lämmennyt niin pääsee ulkoilemaan. Neiti ei suostunut oikein nukkumaan sisällä päiväunia. Iltaisin oli kitiseväinen, kun oli niin väsynyt. Vaunuissa on nukkunut hyvin. Yöt nukkuu edelleen hyvin. Iltaisin tankkaa aika paljon. Maito on ainakin toistaiseksi riittänyt.
 
Kommentoimaan jos nyt ehtis, kun Atte nukkuu.

Vaipoista Meillä käytössä liberot, aluksi kokeiltiin myös pampersia mutta ne päästi kosteutta läpi..
Liberot on meillä toimineet hyvin, muutaman kerran on vaan valskannut ja yleensä silloin kun on aika vaihtaa isompaan vaippa kokoon, nyt meillä on käytössä koko4, Atte kun on aika pyöreä :D
Kestoja oli tarkoitus jossain vaiheessa kokeilla, mutta se on jäänyt kun Atte on niin kova pulauttelemaan niin pyykkiä tulee valtavan paljon ja kun lisäksi on meidän muidenkin pyykit..

Röyhtäyttämisestä Röyhtäytän Aten myös yöllä, koska muuten sitten pulauttaa vielä enemmän jos ei röyhtäytä. Ihan aina ei röyhtäys tule kun toinen nukkuu niin sikeästi, mutta yleensä röyhtäisee hyvin.

Vaatteista Atte on jotenkin viluinen kaveri joten päälle yleensä laitan bodyn, puoli potkarit ja sitten joko henkselihaalarit, koko haalarin tai paidan ja housut sekä sukat..
En ole ostanut Atelle paljoakaan itse vaatteita.
Siskon poikien vaatteita on paljon saatu ja paljon on myös lahjaksi Atte vaatteita saanut.

Nyt nuo minun isommat pojat kutsuu joten toisella kertaa taas lisää.

T:Rouva ja Atte 3kk
 
silona: jaahas, taa onkin sitten oiva paikka sulle jos epakaytannollisista vaatteista tykkaat :) Onhan ne natteja kuin karkit kaikki ne pienet vaatteet, mutta kun ma tuskin katson mita itekaan pistan paalle, tyyliin kunhan ei hierra eika kiera ("ja on parempi pierra", menee jatko), niin vauvelia tulee viela vahemman somisteltua. Se on niin sopo luonnostaankin ("natti kuin sika pienena", kuten sanotaan meillapain)!

Jos kuitenkin haluut myos sellasia kestavia ja tosi kivan varikkaita lasten vaatteita niin mene ihmeessa katsastamaan Hema-niminen hollantilainen kauppa. Ne on hyvalaatusia puuvillavaatteita. Hemassa on muutenkin ihania, esim.laukkuja ja aikas kohtuu hintaan..Hema loytyy silta paaostoskadulta Brysselista. Flaamiksi Nieuw Straat, ranskaks en tieda...

Imettamisesta julkisesti en tieda kun en ole sita tehnyt kuin kavereiden luona (viela), mutta kaverit kertoo etta se on kaiketi ihan jees, kunhan ei tee siita numeroa. Peittaa vahan lapsen paata vaikka harsolla niin ihmiset kylla jattaa rauhaan katseiltaankin. Imetys on taalla vasta tullut "muotiin", joten mene ja tieda..Kandee kuitenkin kokeilla :)

Ma kokeilin tanaan kantoliinaa ja hyvin meni - Unski nukahti siihen alta aikayksikon. Ma en vaan tieda kuinka kireella sen pitais olla (oon kuullut etta pitais olla napakka)...mutta ei kai se liian kireella ollut kun tuo siihen nukahti. Tajuttomaksi se ei ainakaan mennyt hengenahdistuksesta kun oli liina liian kireella :LOL:

Jaaha, taidan lahtea tasta takavasemmalle, alkaa omat typerat vitsit tympiin itseanikin..
 
Onnea uusista nimistä!!!

Ja Sade meijän tytsyt on sitten kaimoja :D

Olen pörrännyt puolipäivää tutkien eri paikkojen siementarjontaa..ei meinaa päässä liikkua taas muuta kuin rehut.

Mutta ilmoitus luontoinen seikka, että tänään tyttö kääntyi vuorostaan mahalta selälleen...tosi tärkeänä asetteli itseään ja kokeili päätä eri asentoihin, kunnes se oikea asento löytyi ja hitaasti ja sulavasti kierähti selälleen ja kyllä hymyilytti tyttöä :D
Nyt sitten taitaa alkaa se vaihe, että ei pysy oikeasti paikallaan :D
Niin ne vaan kasvaa :whistle:
 
Paapelon tyty alkaa kierimällä pian liikkua paikasta toiseen :D

Onnea kaikille pikkuisille uusista nimistä :heart:

Työhön palamisesta olitte höpötellyt, niin minä aion palata töihin tän vanhempainvapaan jälkeen eli elokuun alussa, toivon kyllä että saisin pitää kesälomani siihen alkuun :) Miettisin kyllä että jos hakisin johonkin kouluunkin mutta meijän talous ei varmaan kestä sitä. Ja sit siinä vielä on että minkä ikäisenä "viittii" mennä opiskelemaan ihan ammattikouluun peruskoulusta päässeiden kanssa :/ Kun melkein kaikki aikuispuolenopinnot ovat oppisopimuksia tai muuten vaan sellaisia että pitäisi olla alan koulutus ainakin täällä päin.

Vaatteista: Nyt olemme hyvin vähän ostanut vaatteita kun saimme pari pahvilaatikollista miehen vanhoja vaatteita :D On kuulkaas aika söpöjä sellaisia froteisia. Myös olemme lahjaksi saaneet ja esikoisen vanhojakin on vielä tallella.

Nyt kutsuu nukkumatti että jaksan huomenna siivota, sunnuntaina nimittäin on pojan 4vuotis juhlat...
 
Vauvan unirytmin voi näköjään myös sotkea... mun mies oli illalla väsynyt ja halusi välttämättä että yritetään mennä nukkumaan kymmenen maissa. Mä en ollut yhtään väsynyt ja yritin sanoa että tyttö ei vielä tähän aikaan nuku ja ainakin sen täytyy syödä vielä. Annoin miehen kuitenkin nukuttaa tytön ja kyllähän se nukahtikin, hetkeksi :kieh:
Nella yleensä siis nukkuu 23 tai 00 alkaen aina 08-10 asti heräämättä, tosi pitkiä unia, usein 10h. Nyt heräsi 1.30 ja 6.50! Kahta herätystä ei olekaan ollut kuin vastasyntyneenä. Ja mä nukahtamisvaikeuksista kärsivänä nukuin jotain 3h koko yönä:( Ei yksi yö mikään katastrofi ole mutta ens yö hoidetaan kyllä tutulla kaavalla taas.

Vauvauinti: Mistä ootte muut ostaneet uikkareita ja millaisia? Meillä on info tänään, uinti alkaa sunnuntaina:)

Työt: nyt kun näistä on täällä ollut puhe ja olen myös työpaikalle ollut yhteyksissä niin alan oikeastaan olla työhön paluusta aika innoissani:) 2-3 päivää viikossa töitä tekee ihan hyvää, varmasti nauttii hetkistä tytön kanssa entistäkin enemmän kun on muutakin sisältöä viikossa. Vuorottelu miehen kanssa tuntuu hyvältä idealta:) Oon kotona kuitenkin 4-5 päivää kokonaan ja työpäivistäkin tietty illat, on se edelleen paljon.
 
Itun emo Kiiiti vastauksesta :) Alkaa olla nää perus Lindexit ja muut koluttu niin moneen kertaan läpi, että kiva päästä uusiin kauppoihin.. Ja näin vauva-aikana on välillä kiva laittaa vaan jotain söpöä ja vaikka vähän epäkäytännöllistäkin kuhan ei tosiaan purista mistään!

Peppi30 Hyvä, että sait vaipat toimimaan!! :) Ihan mielenkiinnosta vielä kyselen kestoilijoilta, että miten säilötte ne likaset vaipat??!! Mä oon ollu kämpässä, missä hais aivan kauheelle.. En muista miten siellä vaipat säilöttiin, mutta haju oli sellanen ku kissat ois kuseksinu nurkkiin!! Meillä ei ainakaan vielä oo ollu ongelmia...

Ja Hanikka pakko sanoa, et nauroin ääneen ku luin tosta sun miehen pukemisesta.. Mä oon muutamaan kertaan pitäny suuni kiinni ku mies on pukenu Oskarin niin että on ollu kaiken maailman värejä ja ruutua ja raitaa sekasin!! Ihan ku sillä olis mitään väliä :D Oikein päin ne vaatteet on sentään ollu!

Paulah Meette ilmeisesti kans Folkkiksen uintiin? Mä ostin Oskarin uikkarit Stockalta ja siellä oli myös tytöille uikkareita.. Jossain paikoissa vaaditaan uimsvaippaa tms, muttei tuolla!

 
Meitäki kiinnostais toi vauvauikkari asia, tai lähinnä ne uimavaipat, että mistä saa. Paulah, oot varmaan menossa sinne folkhälsanin infoon? Meiänki piti tulla tänään mutta mennäänki vasta ens viikolla ku meillä alkaa uinti vasta 30pvä. Mun mielestä pieniä uikkareita on ollu ihan prismassakin. Meinaatteko pukea uikkarit uimavaipan päälle?

Ihanaa ku alkaa nää harrastukset vauvan kanssa, kaikkeen ku pitää olla 3kk ennen ku voi aloittaa. Tosin meidän tanssikurssi alkaa jo perjantaina eikä virallisesti vielä olla 3kk, mutta siihen tuskin viikolla tai parilla ei oo nii väliä tohon uintiin on varmaan tärkeempi olla oikean ikäinen.

Töihin menosta: Mä joudun menemään jo vanhempainvapaan jälkeen heti töihin, oisin halunnu oottaa ens vuoden vaihteeseen, mutta tarttevat mua siellä heti ku mahdollista. En tiedä mitä tehdään Niian kanssa, en halua laittaa sitä päiväkotiin noin pienenä ajattelin että vasta vuoden vanhana menis päiväkotiin, kun osaa kävellä ja vähän puhua. Yritetään jotenki pitkittää mahdollisimman lähelle ens lokakuuta sitä tarhaan menoa...
 
Joo, folkhälsanin uinti on kyseessä. Ehkä odottelen sen infon ennen kuin käyn ostamassa uikkareita ettei tule vääränlaisia. Vaikka ilmeisesti ne on ihan tavalliset? Oon vähän pihalla tästä:)

Kestojen säilytys: mulla on kannellinen ämpäri minne etenkin kakkavaipat menee säilöön. Pissavaipat menee vähän vaihtelevasti joko muun vauvapyykin joukkoon, suoraan koneeseen tai tuohon ämpäriin. Musta meilläkään ei vaipat haise, pyykkään kuitenkin 1-2 kertaa päivässä. Ehkä isompi määrä ja pidemmät pesuvälit aiheuttaisi hajuhaittoja?

 
Ne Oskarin uikkarit on siis ihan tavalliset, mutta yhdellä vauvalla oli myös sellainen imse vimsen uimavaippa :) Mutta tosiaan, siellä infossa kyllä kerrotaan tarkemmin!

Ja Nyyti09 pähkäilit noita vaippoja, niin vielä kerran jaksan jauhaa bumgeniuksen yhden koon vaipoista :D Eli menevät sitte koko vaippaiän ja ovat hyviä!! Täällä muutama muukin liputtaa niiden puolesta! :)
 
Me mennään yleiseen uimahalliin, tähän meiän viereen, missä folkhälsan järjestää sen uinnin. Ku eiks niillä oo omakin allas siellä hesassa, missä järjestävät myös uinteja. Voisin kuvitella että meiän tarttee ostaa uimavaippa, jottei vanhinko käy altaaseen... :)

Meillä on kanssa kannellinen ämpäri kestojen säilyttämisessä. Sinne laitan kyllä kaikki vaipat, ja se haisee kun sen avaa :) mutta kyllä sen kestää kun eihän siihen edes niin paljon mahdu ja joka toinen tai joka päivä pesen koneellisen. Laitan samalla muuta vaatetta sinne, omia tai vauvan.
 
Meidän uinti on sellaisessa paikassa kuin senioritalo Ruskeasuolla. Toivottavasti on ihan ok paikka, mulla ei oo mitään käsitystä. Haluttiin viikonloppuna iltapäiväaika suht helppojen yhteyksien päässä, siksi tuonne. Olisin halunnut Kamppiin mutta sinne on jonoa. Ollaan jonossa edelleen, saas nähdä että vaihdetaanko jossain vaiheessa.
 
Sori täytyy tulla tänne valittamaan kurjaa oloa! Siis meillä kaikilla paitsi vauvalla on hillitön oksennustauti ja ripuli. Koko yön vaan tärisin, itkin ja oksensin ja puoliso kanssa, samalla isompi neiti oksenteli pitkin lattioita. Tekis mieli mennä peiton alle pillittämään surkeetäa oloa, mutta enhän mä pääse kun lapset ja koti ja koira pitää omasta olosta riippumatta hoitaa.
Voi valitus! Kyllä nyt on äitiä ikävä, ei käy niin enää että äiti hoivaa ja silittää. Tässähän on nyt itse äiti =) No voi että kukas mua paijaa ja silittää, kun mieskin makaa raatona.

No hauskaa päivää kaikille muille kumminkin! =)

Empsu (hyvin nestehukkainen)
 
Heips!

Talvicci Joo, jaloissa oli myös ihottumaa muutaman kuivan läiskän verran. Kasvoista on lähtenyt jo kokonaan kortisonin avulla ja jalatkin on aika hyvät kun oon kaksi kertaa päivässä rasvannut. Maidoton dieetti on mulla loppunut, ei vaikuttanut ihoon eikä masuvaivoihin millään tavalla... Ja olin siis ihan totaalisella välttämisdieetillä, en syönyt mitään missä oli maidon ainesosia (esim. maitojauhetta tai kaseiinia). Noudatin myös vehnä-ruis-ohratonta dieettiä jonkin aikaa, ei ollut vaikutusta silläkään. Nyt odotellaan, josko menis vatsavaivat tässä lähiviikkoina ohi, jos ei niin täytyy alkaa todenteolla selvittelemään. Allergologi sanoi, että ihotestit ei tän ikäisillä ole luotettavia jos ylipäätään näyttävät mitään.

Vaippoina meillä on käytössä kestot. Hyvin sekalainen valikoima löytyy sisä- ja kuorivaippoja sekä muutama taskuvaippa. Osa on itsetehtyjä, suurin osa ostettu uutena tai käytettynä. Sisävaippa-kuorivaippa-yhdistelmä on meillä osoittautunut parhaaksi, poika on aika hoikkareitinen tapaus. Tosin fuzzin taskut pitää aika hyvin tuotokset sisällään kun reisiosaa voi säätää erikseen... Ja vaikka imsen sisävaipat on aika köykäisiä niin kuoret on ihan ehdottomat! Ne ei ole meillä falsanneet kertaakaan... Tykkään myös villakuoria käyttää.

Likaiset vaipat meillä huuhdellaan ja heitetään suoraan koneeseen, ja pyykkipäivinä pestään aina kuudenkympin koneellinen ekana. Ja sekaan siis heitetään kaikkea mitä nyt kuudessakympissä voi pestä, ei oo jäänyt hajuja pykkeihin... N. joka toinen päivä pestään meillä pyykkiä. Kyllähän se pesukone haisee, aina kun sen avaa. :)

Kotona haluaisin olla siihen asti että tämä pienempi on kaksi vuotta, mutta saa nähdä onnistuuko. Toi rahallinen puoli on ainoa asia joka mut töihin ajais, muuten ei oo sinne hinkua. :) Toiveissa olisi muutenkin hankkia jossain vaiheessa terkan tutkinto, opinnot kestäis n. vuoden kun on sairaanhoitajan koulutus pohjana... Mutta saa nähdä toteutuuko, siihenkin vähän vaikuttaa rahatilanne. Lottovoitto olis kiva tähän saumaan. :LOL:

Jaahas, kutsu käy...

Pikki ja pojat 3kk ja 2v3kk
 
Hei,
Kiitos kaikille, jotka vastailitte kestovaippatuskailuihini. Jossain vaiheessa pähkäilyjä tajusin, että veljenihän asuu jenkeissä, joten passitin sen ostamaan mulle nimenomaan noita bumgeniuksen vaippoja. Nyt odotellaan täällä sitten pakettia! En malttaisi odottaa :) Minulla on ollut yksi tuollainen vaippa käytössä ja se on toiminut kyllä hyvin, joten eiköhän tuo ollut ihan hyvä valinta. Meillä kestoja säilytetään kodinhoitohuoneessa kaapissa ämpärissä. Minkäänlaisia hajuhaittoja siitä ei ole kyllä ollut. Nyt tuo kestoilukin tuntuu vielä paljon vaivattomammalta, kun suurin osa vaipoista on pissavaippoja, toisin kuin alussa.

Nyt täytyy mennä, mulle on työkaverit tulossa kylään ja kakku odottaa vielä tekijäänsä :)
 
Heips!

Paulah meillä näemmä ajatukset perhevapaiden käytöstä käy hyvin yksiin :) Harmittaa vaan nuo syyllistäjät.

Tästä kestovaippakeskustelusta intoutuneena päätin tänään kokeilla taas kestoja, toistaiseksi hyvin tuloksin. Ilmeisesti neiti on saanut sen verran lihaa luitten ympärille ja äiti osasi tällä kertaa paketoida hyvin, kun vahinkoja ei sattunut. Kokeilussa oli yksi taskuvaippa sekä sen jälkeen äitiyspakkauksen imse vimse. Nyt on taas imse kehissä päiväunien ajan. Tunsin itseni kyllä varsin idiootiksi, kun imsen kanssa pähkäilin, että miten se sisävaippa asennetaan ja kummin päin kuori kuuluu, mutta taisi se mennä sitten oikein! :D

Tyttö on alkanut syödä kuin hevonen. Tytteli vietti ennen päikkäreitä 30 min tissillä ja oli pakko antaa syödä molemmat tissit tyhjiksi, vaikka yleensä annan samaa tissiä kaks kertaa putkeen! Eilen oli pakko antaa iltakiukkuun tissin lisäksi korviketta, joka rauhoittikin rintaraivarit. Tänään aamulla sitten pumppasin omaa maitoa talteen iltaa varten. Liekö joku kasvuspurtti menossa? Ensi viikon neuvolassa se sitten nähdään... :eek:

Nyt päikkäreille... Mukavaa päivänjatkoa kaikille!
 
Töistä
Mulla ei ole työpaikkaa oottamassa niin ei sinänsä mikään kiire ole töihin paluulla.
Ollaan miehen kanssa ajateltu (mies sitä muuten ite joskus aikanaan ennen ku olin edes raskaanakaan ehotti) että sitten ku poika on isompi niin mies jäis kotiin sen kans siihen asti ku se täyttää 3vuotta.
Ehkä joskus sitten ku se on vaikka 2v tai jotain, en ole niin tarkkaan vielä miettiny...
Mulla kyllä vaan haluttas toinen lapsi ennen ku poika täyttää 3v mut mies on puhunu isommasta ikäerosta.
Miehelle ku ei täällä oikein ole töitä ja mulla taas niitä todennäkösesti riittää hyvinki niin jonkun tässä taloudessa on kait niitä töitä tehtävä.
Mies tekee reissuhommaa niin ei sekään mukavaa ole vaikka pirun hyvää palkkaa saaki siitä

Nyt kattoo onko ruoka valmista, kaali-jauheliha(hirvee)laatikko on uunissa kypsymässä :p :heart:

*Talvicci ja "Uuno" 2kk3vko3vpvä* :heart:

Ootteko muuten huomannu että jos lisäätte omaan profiiliin tänne lilypien laskurin ja sitten toisen facebookkiin niin se tänne kaksplussalle laitettu laskuri näyttää väärää jostain syystä? :headwall:
 
olipas monta sivua luettavaa kun muutamaan päivään en päässyt nettiin kun ei yhteys pelittänyt,meinas jo vierotusoireet pukata päälle.vaikka en niin usein ehdi kirjottamaan niin lukemassa oon käyny joka päivä,ihan kauheeta kun en pariin päivään tiennyt mistä täällä höpistään ja mitä teille kuuluu :D

mä hommasin myös jo edellisen raskauden jälkeen surkeiden lantiopohjanlihasten harjotteluun semmoset geisha-kuulat nimeltä smartballs,en vaan ehtinyt kuin muutaman kerran niitä kokeilla kun tulin taas raskaaksi eikä niitä voinut enää käyttää,mutta nyt tarttis skarpata ja ruveta harjottamaan niitä lihaksia,on ne niin huonossa kunnossa,lirahtelee tuontuosta kun aivastaa,hyppii jne.

kiva kuulla pitkästä aikaa pinkkimielestäkin , ihanan nimen on tyttö saanut :flower:

hanikka meillä on käytössä panadolin supot,ja yksityinen lastenlääkäri kerran sanoi että parempi tuijottaa niissä sitä lapsen paino-suositusta ennemmin kuin ikää,monesti voi jäädä teho liian pieneksi jos lapsi esim.pieni mutta isokokoinen.muutenkin tykkään supoista enemmän kuin nestemäisistä suunkautta annettavista,varsinkin jos lapsi kova puklaamaan niin lääke ei välttämättä ehi vaikuttaa kunnolla jos hetikohta puklaa ne ulos,ja yöllä on ollut helpompi laittaa suppo vaipanvaihdon yhteydessä kuin ruveta suunkautta antamaan.mutta kukin tyylillään =)

me käytetään pojalla liberon vaippoja , on meillä toiminut parhaiten,muilla lapsilla taas pampers ollut parempi,mutta niistä jäi pojalle se verkkomainen pinta kiinni aina pyllyyn.

vaatteet : meillä eniten käytössä bodyt ja housut,jos viileetä niin alle laitan puolipotkarit tai sukkahousut ja bodyn päälle college-takin.väreinä tykkään tosi paljon ruskeesta ja vahvoista väreistä,vaaleansinisestä en tykkää jää jotenkin haljun näköseksi ton pojan päällä,juu,tää mamma sovittaa aina vaatteet sukkia myöten että sopii yhteen.eniten löytyy siis ruskeeta,tummansinistä,punasta,vihreetä...ja kuviona tykkään uusretrosta,bamsesta ym. yleensä löydän meiän makuun sopivat vaatteet lindexiltä tai h&m : stä. ja voisin ostaa vaatteita KOKO ajan,mutta yritän hillitä itteeni,jää vaan käyttämättä jos niitä liikaa on.

poitsu on kova juttelemaan,päivällä saattaa olla hiljasempi mutta illalla höpöttää ihan mahottomasti,kertoo vissiin silloin koko päivän kuulumiset ja touhut.yleensä kuuluu,höö göö hää ja kurkulla tekee semmosen jännän kurlaavan äänen ja nauraa ääneenkin jo aika usein =) on se niin ihana :heart:
meiän on pakko röyhtäyttää poitsu joka ruuan jälkeen kunnolla , myös yöllä jos on syönyt.muuten ähkii mahaansa ihan kauheesti,ei siis välttämättä itke mutta ähkii ja ponnistelee,ja puklaakin usein vasta noin 1-2 tunnin päästä ruokailusta ja jestas ne puklut sitten haisee !

kotona haluaisin olla siihin asti kun poika on 2-3 vuotta,mutta saas nyt nähdä....ainoostaan rahan takia jos joudun töihin lähtemään niin meen en muuten :(

heips taas :wave:

kaurisäiti ja pikku-isäntä 3kk 6pvä :heart: :heart:
 

Yhteistyössä