*Lokakuun '09 Mahapyöriäisistä Vauvautuneet Tammikuussa 2010* (Tarkastakaa tietonne!!!)

Suppo työnnetään sisään upottamatta silti somea sisuksiin, sitte itse "nipistän" pakarat yhteen hetkeksi, jotta suppo ehtii kulkea pois exit alueelta :D eli sujautus ja puristus, niinkuin enoni tykkää sanoa :D
Ja tuo nestemmäinen panadol on tehokkaampaa...tai vaikuttaa nopeammin :D
 
Mä ostin ensin suppoja, mutta hetken muisteltuani omaa lapsuuttani kun äiti työnsi suppoa pyllyyn niin kävin ostamassa sitä nestemäistä :LOL: Tuo nuolee Jekovitinkin (kauhean makuista, maistoin) lusikasta ilman ongelmia niin eiköhän se Panadolikin mene ongelmitta alas.
 
Mäkin muistan kun mulle suppoa laitettiin, ei tuntunu kivalta. Kuinkahan vanhaksi sitä on oikeen laitettu kun sen voi muistaa? Kyllä mä nyt taidan noi 10 kuitenkin käyttää, mut sit kyllä hankin nestemäistä. Siljalle menee kaikki alas, maiskuttaa oikeen. No paitsi se pakastettu maito, se ei menny.
 
joo minäkin muistan lapsuudesta supot...silloin ei vielä tuollaista nestemmäistä lasten särkylääkettä ollut ja kun pillereitä en pystynyt nielemään kuin vasta kouluiässä, ei ollut kivaa ei.
JA tuo nestemmäinen panadol varmasti uppoaa, sillä se on todella makeaa...poikakin viime kesänä kun kärsi korvatulehduksesta, sai surun puseroon, kun olisi tahtonut lisää, muttei saanut =)
 
Hei!
Kiitos hirveästi teille kaikille tsemppaajille ja ohjeita antaneille yöheräämisten suhteen! :hug: Meillä kävi niin, että meillä oli kolme yötä sitten melko mielenkiintoinen yö. Vauva nukahti yhdentoista aikoihin, kun oli syönyt vähän ennen sitä. Heräsin yöllä hänen ähinäänsä ja katsoin kelloa. Leukani loksahti, koska kello näytti 05.09! Minä olin aivan äimänä:eek: Katsoin, että vesikannu oli aivan täynnä. Juon joka yö reilu litran vettä imetysten yhteydessä. Kokeilin, että rinnat ovat aivan täynnä. Ja rannekellokin näytti samaa kuin yöpöydän kello. Ihanaa! En siis ihan helposti uskonut asiaa :whistle: Seuraavana yönä eka syöttöväli oli 4,5 tuntia. Viime yö olikin taas eri luokkaa. Hän ei nukkunut eilen iltapäiväunia kun olimme kylässä. Vauva ei yöllä sitten nukkunut kunnolla aamuneljästä lähtien ja on tänään nukkunut vain muutaman parinkymmenen minuutin jaksoa. Nyt on nukkumassa ja on nukkunut jo pari tuntia tunnin jaksoissa. En ymmärrä, mikä vaivaa ja häiritsee nukkumista. Poika hankaa korvaansa, nenäänsä ja silmiään, kiemurtelee ja kitisee. Hereillä ollessaan on ihan suht hyväntuulinen. No, nyt tosiaan nukkuu ja toivottavasti pääsen huomenna vaunuttelemaan, niin saataisiin rytmi taas kohdilleen =)

Kiitos tuosta vinkistä, ettei röyhtäytä öisin. Nyt en enää minäkään röyhtäytä yöllä, tuo herää siitä vaan eikä häneltä saa enää öisin röyhtäisyjä, vaikka miten huolella röyhtäyttäisi.
Hän juo kyllä maitoa mielestäni riittävän määrän, juo niin täyteen itsensä, että irvistää usein lopuksi ja pulauttelee välillä ihan jättilammikoita, jos on hereillä sängyllä. En oikein ilkeäisi tarjota lisämaitoa, kun on tosiaan niin täyden oloinen syötyään.
Pitää vielä lukea huolella uudelleen teidän vinkkinne ja miettiä, olisiko jostain vielä apua meille. Mutta nyt tuntuu, että ikää tässä tarvitaan ainakin lisää, niin eiköhän meidän pätkäunetkin tästä vielä veny:)

Meillä kakataan hiukan vaihtelevasti. Yleensä kerran, pari päivässä. Joskus voi olla päivä, pari taukoa. Meidän vauvan kakka on ollut viikon verran "räjähdyskakkaa". Se kun turahtaa vaippaan, minä nykyään jo kiiruhdan pyllypesulle samantien! Nimittäin se kakka kun tulee, niin PATAM! Se leviää joka paikkaan, selkään ja reisille :LOL: Ei pissakaan koskaan ole vuotanut noihin paikkoihin. Siis todella erikoista :eek: :D

Varasin meille paikat vauvauintiin ja aion mennä vauvatanssiin myöskin. MLL:lla on perhekahvilatoimintaa myöskin, sielläkin pitää käydä katsomassa:)

Minä olen ostanut suppoja valmiiksi odottamaan. Muistan, että vanhempi poika ei tykännyt niistä ollenkaan isompana.

Pikkis oli saanut ihanan yllätyksen, onnea kovasti kihlautumisesta :flower:
Huugiksella ja kukahan se muu oli :ashamed: oli reippaasti kasvaneet pienokaiset :heart:
 
Tuli vielä mieleen tuosta naaman ym. repimisestä/hieromisesta nukkuessa...

Eli meillä ainakin selkeästi alkoi häiritä unia tämä käsien löytyminen...tytön on kovin vaikea keskittyä uneen, kun käsillä saa joka paikasta kiinni ja korvatkin osuu monesti, liiankin monesti sopivasti käsien ulottuville.
Meillä siis nukuttaisiin vieressä, mutta hankalaksi on käynyt. Kapalossa ei pysy enään, joten monesti vain pidän kättä paikallaan ja usein se sitten alkaa harmittamaan.
 
paapelo, niin varmaan se on meilläkin osasyy, tuo käsien löytyminen. Hyvässä ja huonossa; nyrkkiä imeskellään äänekkäästi päivisin ja nukkuessa kädet huitovat häiriten unia. Minäkin pidän joskus hänen käsistään kiinni nukahtamisvaiheessa ja meillä auttaa myöskin, kun laittaa hänet kyljelleen ja peiton aika tukevasti ympärille niin, ettei kädet hötkyile joka suuntaan niin helposti.
 
Heip!

Vielä tuosta kakkaamistauosta meillä, uskaltauduin antamaan sitten mallasuutetta Juusolle, vaikka olin kuullut just että ei sais mielellään antaa noin pienelle, kun siinä tosiaan on sitä viljaa. Meillä neuvolassa heti sanoi, että sitä antaa. Jollaki tais olla ettei suositellut sitä neuvolassa?
Poju tosiaan kakannut viimes 1.1 kunnolla :) Tänään sitten kun annoin mallasuutetta vajaan teelusikallisen sekotettuna maitoon, niin TADAA!, pöräytti poika pikkuriikkiset kakat :) Ja piereskeli vielä enempi mitä normisti..
Katsotaan nyt miten alkaa sujumaan.. :D Tyytyväinen herra ainakin ollut tän päivän :)

Nyrkkiä meilläkin iltaisin monesti Juuso maiskuttelee, monesti kun ite menee nukkuun, niin alkaa maiskuttaminen kuulua pinniksestä ;) Unissaan siellä imeskelee käsiään :D Yritä siinä ite sitten saada unen päästä kiinni :D

Öisin kans ite en oo röyhtäytellyt Juusoa, ihan vaan omaa laiskuuttani. Monesti röyhtäsee siinä rinnalla ollessaan kun on nukahtanu melkein.

Ja suppoja saa varmaan ostaa valmiiksi, kun seuraavalla neuvolakäynnillä saapi poju piikin. Taidanki siks ostaa suppoja, että samalla sais kakan paremmin tuleen :)
Ekan Rotateq annoksen Juuso sai viime neuskikäynnillä.

Mun mielestä tää äitiys oikeesti sekoittaan oman pään.. Siis musta on tullut niin hajamielinen, oon hukannut avaimia ja kännykän, sekä pistän tavaroita vääriin paikkohin. :) Hyssyttelen ostoskärryjä... Ihan sekopää :) Mistä lie johtunee :D

Juu näillä mennään.. :)

Terkuin Myola+Juuso
 
Onneksi olkoon pikkikselle kosinnasta :)

Meille tuli miehen kanssa 4.1 11 vuotta täyteen, hui miten se aika on rientänyt :) Mutta mies ilmeisesti tajuaa ettei meillä ole varaa mennä naimisiin, sillä ne häät mitkä mä haluan niin maksaa ja paljon :D

Hope sanoit varanneesi vauvauinti paikan, niin mistä varasit sen ja koska suurin piirtein pääsisi aloittamaa? (Ku etkö sä täältä Turun seudulta ollut, vai muistanko ihan väärin...)

Meidän esikoisella eka hammas puhkesi 5kk iässä, mutta sitä tehtiin monta kk. Toivottavati Jere ei tee hampaitaan yhtä kauan, sillä hän on nyt jo alkanut lutkuttamaan nyrkkejään niin että etusormet ovat aivan "rohtuneet"

Olisipa meilläkin jokin pieni kakkatauko, mutta ei: suurinpiirtein joka vaipassa on kakkaa. Toivottavasti tämä nyt tästä alkaisi pikkuhiljaa rauhoittumaan.

Jere on alkanut heräilemään taas öisin. Ollaan nimittäin jo jonkin aikaa nukuttu pitkiä öitä. Heräilyt alkoivat mielestäni silloin ku saatiin eka annos rotaa, mutta taitaa olla vaan sattumaa. Sitten olen huomannut että Jere vaatii iltaisin korviketta, ei varmaankaan saa tarpeeksi maitoa illalla silllä päivisin on ihan tyytyväinen ja maito riittää. Olen yrittänyt puristaa maitotipan nänniin että jos poitsu koittaisi alkaa imemään vaan, mutta en minä mitään tippoja saa...

taidanpas mennä nukkumaan kun kellokin on jo näköjään noin paljon :eek:
 
Onnittelut Pikkikselle :flower:

Me oltiin tänään (tai no eilen) ekassa vauvauinnissa ja Oskari tykkäs kovasti :D Ens kerralla varmaan jo harjotellaan sukeltamista.. Ohjaajat tuli sitä kehumaan "vauvakuumeen herättäjäksi" ja täytyy sanoa että niissä pienissä Addun uikkareissa se oli aivan uskomattoman suloinen!! Tai no onhan se aina :D Ilmottauduin myös muskariin ja ens viikolla tulee tieto, että mahdutaanko ryhmään!

Me oltiin kans torstaina 3 kk-neuvolassa ja poika oli saanu onneks painoa ihan kivasti, nyt mitat oli siis 5810g ja 60,5cm.. Pelkällä tissimaidolla siis kasvaa!! Oon tosi onnellinen, että maitomäärän lisääminen niillä mun kaikilla mahdollisilla kikoilla on toiminu! Muutenkin kaikki hyvin :) Saatiin rotasatsi nro2 ja eka piikki, jota Oskari hetken aikaa itki..

Mua taas ärsytti se terkkari ku kyseli nukkumisesta ja kerroin että nukkuu sen 7-9 tuntia putkeen, ja pienen tankkauksen jälkeen jatkaa unia.. Tantta rupes vaan inttämään että kohta se muuttuu ja että meiän pitää nyt nauttia pitkistä unista... Se on JOKA kerta jankannu tota "Ihan pian muuttuu unet ja varmasti alkaa pian heräilemään öisin.." Ja EDELLEEN O vetelee samanlaisia unia.. Se ei sitte varmaan vaan oo kuullu hyvin nukkuvasta vauvasta. Voihan se olla että tällä kertaa oli oikeessa :D Toivottavasti ei!!

Mä en kans tienny tosta nestemäisestä Panadolista ja olin ostanu suppoja etukäteen.. No, Oskarille ei kyllä tullu mitään ihmeitä rokotuksesta, joten ei tarvinnu antaa..

Paulah:ilta kyselisin kestovaipoista, tai tietty muiltakin jotka niitä käyttää!! Kuinka paljon teillä on niitä kaiken kaikkiaan käytössä??! Me ollaan nyt osakestoiltu, eli kotona vedetään kestovaipoissa.. Parhaiksi ollaan todettu bumgeniukset, niitä teilläki tais olla käytössä?! Lisäks meillä on muutamat Fuzzi Bunzit.. Ajattelin että millasella määrällä kestoja pärjäis, jos siirtyis pelkästään niihin?!

Jospa tästä lähtis nukkumaan!!

Silona ja Oskari 3kk + :heart:
 
Mites MB- meni se yöunenpidennykokeilu? Sillä kyselen, kun täällä se pitkä yöuni oli ilmeisesti yksittäinen poikkeus.. Loppiaisen jälkeen (eli kolme yötä ) tyty on nyt syönyt KAKSI kertaa klo 24-07 välillä. Kiva kun saa itse nukkua esim. 0:30-3:00, 3:30-5:30 ja sitten seiskalta ylös.. kun miehen kello on soinut kuudelta ja esikoinen itkeskellyt kahdelta, tai jotain vastaavaa. Huoh.
Yöuni on yliarvostettua.

~Tiila ja tyty 2,5kk
 
Tiila veit sanat suustani. Meidän yöt on nykyään ihan hurlumhei. Vauva syö edelleen kaksi kertaa, joka kyllä on mulle ihan ok, jos vaan pitäytyy tuossa kahdessa. Mutta esikoinen tuli viimekin yönä varmaan viis kertaa pois huoneestaan! Mä vannoin jo yöllä, että nyt se palaa pinnikseen nukkumaan tai vielä parempi, haen meidän matkasängyn varastosta ja nukkuu siinä (jää pinnis vauvalle)! Grrr! En tiedä mikä kausi sillä on, kun ei pysy sängyssään. Ei itke tms. vaan hippaloi pitkin kämppää ja usein löydän sen pilkkimästä sohvalta meidän sängyn vierestä (missä nukun vauvan kanssa). En siis aina edes kuule, kun tulee pois huoneestaan, vaikka ei se kovin hiljaa sitä ovea aukaise.. Mikä lie mustasukkaisuus iskenyt, kun vauva nukkuu mun kanssa ja hän ei...tai jotain.
En mä pystyny venyttämään noita syöttövälejä, mutta pääasia ettei syö kolmea kertaa. En tiedä mikä kausi se oli, kun vähän aikaa söi. Nyt on siis palannut kahteen kertaan. Joskus annan tutin ja yritän pidentää unia niin käy vaan niin, että kohta tutti putoaa ja neiti havahtuu ja haluaa taas tutin. En mä jaksa sitä rumbaa vaan syötän mieluummin. Että ihan ok meillä menee ton kahden syötön kanssa, kun esikoinen aikoinaan söi 3-4 kertaa puoleen vuoteen asti. Mutta toi esikoinen...no, kai se on joku kausi vaan, koska toi on aina nukkunu hyvin yöt. Hope so..

Väsynyt MB ja tyttö 3kk ja yökukkuja kohta 1v9kk
 
Silona: Me ollaan kestoiltu nyt päivisin keskiviikosta asti. Käytössä 5 fuzzia ja 6 sisä/sisätäyttö vaippaa, näillä pärjää niin että joka toinen päivä pesee. Mulla ois kyl viel swaddleja ja 3 fuzzia, mutta swaddlet falskaa ja fuzzeihin ei oo imuja :) Meiltä puuttuis siis vaan 2-3 hyvää yövaippaa ni vois kestoilla koko ajan. Yks yövaippa on jo tähtäimessä, käytettyä oon kyselly yhdeltä myyjältä.

Fuzzit on kyllä ehdottomasti parhaat vaipat noista, helppoja käyttää ja hyvät säätömahdollisuudet. Saa miehenki ehkä ylipuhuttuu kestoiluun, ja vaihtaa kyllä keston jos oon valmiiks laittanu.
 
Silona: joo, meillä on bumgeniuksen taskuvaippoja, ne lopulta oli mun suosikit. Eli nyt meillä on niitä 22 kpl, uskoisin että tuolla pärjää ihan mainiosti kun ne ovat suht nopeita kuivumaan, pyykkään päivittäin. Saattais siis vähempikin määrä riittää...? Mä oon ollut suht "fanaattinen" näitten kanssa, en halua kotioloissa käyttää kertiksiä, siksikin ollaan nyt hommattu sellainen määrä että varmasti riittää. Mutta esim 15 kpl vois myös riittää, vähän riippuu miten usein joutuu vaihtamaan. Meidän tyttö älähtää heti kun vaippa kastuu mutta kaikki vauvathan ei oo yhtä tarkkoja.

Meillä täyskestoillaan matkoja jne lukuunottamatta. Ja vauvakinoa, en uskaltaudu vaihtamaan kakkavaippoja ilman vesipistettä :D
Nuo ovat koko vaippaiän vaippoja, eli korkeasta hankintahinnasta huolimatta eivät lopulta kovin kalliiksi tule.

Fuzzeja en oo kokeillut mutta ne lienee aika samanlaisia kuin Bumgeniukset? Niihin siis varmastikin käy nuo samat imut, cotton babies taisi olla... Jotkuthan sanovat että kestojen imuteho ei riitä yöksi mutta meillä kyllä riittää vaikka tyttö nukkuu koko yön. Ei mitään ongelmaa.

Mä käytyin myös noita äitiyspakkauksen Imse Vimsejä. Nyt ne menee talteen seuraavaa vauvaa varten:) Ne ei olleet ihan mun suosikit mutta ovat vastasyntyneelle kuitenkin hyviä, nuo koko vaippaiän vaipat on siihen ehkä aika isoja. Samoin muut NB-kokoiset kokeilut menee odottelemaan tulevaa käyttöä.
 
Päivää!

Eilen tyttö oli varsinainen vesipeto kylvyssä...pisti polskien niin kovaa, että koko kylppäri lainehti vettä ja äiti myös...tukka valui vettä ja vaatteet oli liti märät :D
Sitten oli päivän aterian vuoro ja tyttö kyllä yllätti minut totaallisesti. Porkkanaa oli jälleen tarjolla ja sitä tyttö veti suoraan purkista (ei tykkää että lämmitetään ) 1/3 purkillista ja olisi tahtotnut lisää...no ajattelin sitten antaa uutta hedelmää ja sitä tyttö veti melkein puoli purkkia kunnes tuli täyteen ja alkoi pöristellä ruokaa suustaan. Tämän päälle vielä tuhti määrä maitoa :eek: :eek: Huhhuh...samanlainen syöppö on kuin veljensäkkin. Joskos se paino olisi noussut paremmin sitten seuraavassa neuvolassa. :D

Nyt pitää mennä syöttämään tyttö kun huutelee tuolla =)
 
Myola: jos sa hyssyttelet ostoskaryja, niin ma huomaan heijaavani itseani ilman vauvaakin! Eli kaistapaita riittaa taallakinpain :)

Unnakin loysi katensa tassa viikko sitten ja on nyt aina nyrkkeilijaasennossa niita kattelemassa niin etta simmut vetaa kieroon. Myos aani-skaalassa loytyy jos jonkinlaista aannetta. Huippusuloista!

Meidan kotiinpaluu sujui hyvin. Taas meni matkat ihan tosi hyvin ja Unna oli tosi reipas. Tuntuu,etta paastiin heti takas samaan rytmiin kiinni ja tytto muistaa muutenkin kotiarjen rutiinit kun on mennyt helposti nukkuun jne. Viime yona nukuttiin pisin yo ever: 22.00-4.30. Ihanaa!

Noista rokotuksista: Unna saa maanantaina ekat rokotuksensa (eli kaks piikkia). Taalla on muuten sama rokotusohjelma kuin suomessa mutta rokotuset alkaa jo 2kk iassa. Minkalaisia oireita teilla tuli ekoista rokotuksista? Siis kuumetta mutta myosko vatsanpuruja?

Mika on vauvojen normi lampotila, eli milloin tarttee antaa suppoja tms?En tieda onks taalla mitaan suun kautta annettavaa... pelkaan ettei :(

Meillakin kestoillaan. Kaytan kestoja muuten kotona paivittain mutta pitkille paikareille ja yoksi olen pistanyt sellasen eko-vaipan (ilmeisesti vahan hajoavampaa matskua kuin normi pamperssit). Pitais siirtya kokonaan kestoihin kun lisaimuilla sais varmasti pidettya vuodot aisoissa. Oon vaan laiska pakkaamaan babya

Meilla kakataan yleensa 2-3 paivan valein. Ja sita tulee joka kerta paineella - kylla kuulee kun on tays satsi housussa: sellasia viemariaania ei voi kylla erehtya mikskaan muuksi luulemaan (paitsi ehka viemariaaniksi) :)

Muuten, Unnakaan ei suostu nukkumaan paikkareita kuin vaunuissa ulkona. Mutta aamupaiva on niin pitka etta olen nykyaan saanut hanet nukahtamaan sitteriinsa puoleksi tunniksi tai tunniksi. Luuletteko etta tama on kovinkin epatervetta selkaa ajatellen? Sitteri on kylla aika makaavassa asennossa, mutta on silti sitteri...Ei kai se epatervetta ole jos ei muuten siina liian kauaa istuta?
 
Iitun emo:

Minä olen antanut suppoa jos on lämpö noussut 38...meidän tytöllä ainakin normi lämpö kieppuu 37.2 ja pojalla 37 vielä vaikka täyttää 2v. =)

Rokotuksista ei pojalle ole koskaan tullut mitään muuta oiretta, kuin uneliaisuus. Yleensä nukkui pienenä aina rokotuksen saatuaan koko päivän ja yönkin ja koskaan ei tarvinnut lääkitä lämmön takia. Tyttö on nyt saanut 2 rotarokotusta sekä piikin, eikä ole hänkään mitään muita oireita, kuin unisuuden, saanut.
Monesti kuitenkin rokotus saattaa nostaa tuota lämpöä tai kuumettakin ja tämä meillä 3kk iässä annettava yhdistelmärokote aiheuttaa kipeän jalan ja turvotusta rokotusalueelle.

Tuosta sitterissä nukkumisesta. En usko, että jos on kuitenkin enemmänkin puoli istuvassa asennossa, että selkä kärsisi. Tai siis kun meidän nämä kummatkin lapsoset on sen luonteisia, että eivät hereillä ollessaan suostu paljoa makaamaan, eli tahtovat joko seistä tai istua sylissä. Pojalla on mallikkaan suora selkä ja en usko, että tyttökään tästä kärsii...eivät toki pääse koko painoaan selän varaan laskemaan vaikka näissä asennoissa ovatkin olleet =)


 
Iitun emo:
Atelle tuli kovin masu kipeäksi kun sai eilen toisen annoksen rotategia ja yhdistelmärokotteen. Tänään lämpö oli pepusta 37.7 ei nyt oikein siis lämpöä ole, mutta panadolia annoin kun poika on niin kovin kipeän oloinen.
Eilinen iltapäivä ja ilta oli kauheaa itkua :'(
Puoli kymmeneltä Atte kakkasi vaipan täyteen, kakka oli vetisempää ja haisevampaa.
Sitten helpotti hieman ja Atte nukkuikin ihmeen hyvin yön.

Nyt nukkuu kun annoin noin tunti sitten sen panadolin..
Atte myös on ollut väsyneemmän oloinen mutta ei tahdo nukkua kuin sylissä..
No nyt sitten taas heräsi, joten toisella kertaa lisää..
 
Meillä tuli ekasta Rotateq-annoksesta viikon kestävä jakso jolloin ei nukkunut kunnolla ja itki vatsaansa. Nyt kun sai tokan kerran niin masu oli kipeä yön rokotuksen jälkeen. Jospa ens kerralla selvittäis ilman oireita?

Poika nukkui viime yönä taas ensin 7 tunnin pätkän sitten vielä neljä tuntia. Aika luksusta meille :) Harmi vaan että koirat herätti kun joku oksensi matolle...
 
Kestovaipoista meillä ei äitiyspakkauksen imse vimseillä tehnyt oikein mitään. Puoli tuntia ja pissa tuli läpi. Omituista. Kokeilin moneen kertaan, eikä kertaakaan mennyt niin että ei olis tullut läpi. Itsetekemäni taskuvaipat tuli sopiviksi jossain vaiheessa, oli tytöllä niin ohkaiset jalat, ettei olleet siitä kohtaa aluksi sopivia. Mutta nyt ne on käyneet jo pieniksi. Pitäis tehdä isompaa kokoa, ovatkin työn alla, mutta missähän välissä tekisin? No onpa sitten ainakin mahdolliselle seuraavalle lapselle valmiina. Minkälaisia imuja ootte käyttäny taskuvaipoissa? Onko kellään mitään omatekoista? Mulla parhaita oli sellaset tiimalasin muotoiset imut joita tein itse, siinä on yksi kerros froteepyyhettä (ikivanhaa), yksi kerros flanellia (isäni pyjamasta) ja yksi kerros paksua pellavaa (jotain äitini vanhoja kankaita, josta on meinannut tehdä laudeliinoja). Se pellava on ollut siinä ihan huipputehokasta. Täytyy ehkä kokeilla jotain ostolaista kestovaippaakin. Kun ne mun tekemät vaipat vielä mahtui, käytin joka päivä pari kolme kertaa sellaista, muuten sitten kertakäyttöistä.

Ostin eilen apteekista uuden d-vitamiiniputelin, enkä saa tippoja millään pihalle siitä! Täytyy rassata sitä varmaan jollain. Sit ostin para-suppoja, ne on niitä 100mg, kun en lukenut loppuun asti selostusta paketin takaa. Luin vaan sen että yli 7kg voi antaa niitä. Niitä 50mg olis pitäny tuikata useempi kerralla, eikä se nyt oikein ois kivaa. Kotona vasta luin siitä sen että alle yks vuotiaille suositellaan niitä miedompia. Voiskohan niitä kuitenkin käyttää? Hilma on meillä jo n. 8kg.

Itun emo Kun luin tota sun juttua että sinä heijaat itseäsi ilman vauvaakin, niin siinä lukiessani huomasin itse tekeväni niin juuri sillä hetkellä!!! :LOL: :LOL: Ei hitto :kieh:

Hanikka ja Hilma (tänään tasan 3kk)
 
Kestovaipoista: Mäkin siis hommasin niihin Imse Vimseihin lisäimut aika alkuvaiheessa jo mutta muuten ne oli musta ihan ok. Vähän hankalammat kuitenkin kun mun käyttämässä paketissa oli sitten lopuksi jo 4 osaa: kuori, vaippa, lisäimu sekä riisipaperi. Kaikki ei tosiaan kaikille vauvoille käy, näinhän se on. Mulla on taskuvaipoissa lisäimuina näitä:
http://www.vaippatalo.fi/cat/product_details.php?p=549
Mulla ainakin on toiminut tosi hienosti. Nää siis tulee Bumgeniuksissa mukana.

Mä en osaa ommella joten mulla valmiina ostetut oli näppärä vaihtoehto. Itse ompelemalla toki säästää paljon rahaa.
 
Kestoista: Meillä jäi noi imset kokonaan käyttämättä, ne kuoret vaan on nyt käytössä. Pitäis laittaa myyntiin ne, toiset tykkää niistä tosi paljon ja toiset sit taas sanoo ettei niistä oo mihinkään ja et kuulemma tarvii aika monta pesua et pääsevät parhaimpaan imuun. Mulla on osto imuja tällä hetkellä pelkästään, bambuisia ja pari hamppuimua. Ne hamput on ihan älyttömän hyviä noissa Fuzzeissa, kun laittaa fuzzin oman imun kanssa. Paksuutta ei tuu juuri mitään, mutta imutehoa kuitenkin kahen imun verran.

Oon ite tehny pari vaippaa käyttöön ja ne on ihan hyviä, tilasin bambufleeceä josta teen lisää imuja sitten. Yritin tota hamppua löytää, mut ei ainakaan kangastukussa ollu et niitä varmaan täytyy ostaa lisää. Täälläkin on ongelma ompeluajan löytymiseen, mut ehkä tossa viikolla keksii sit jonku ratkaisun :)
 
Heippa vaan pitkästä aikaa!

Meillä on nyt flunssa ja rokotusten jälkeinen kitinä alkanu helpottamaan niin kerkiää kommentoimaan jotain (oon silti yrittäny lukee näiät ja pysyä ajan tasalla) =)

Eilen oltiin tosiaan neuvolassa ja mitat siellä 5640g ja 60.7cm, Rintamaidolla mennään toistaseks viel ihan kokonaan. Saatiin rotarokotteen toinen annos ja sit se perusrokotus viel ja neiti olikin yön ja illan ja tän aamun tavallista kuikkusempi. Panadolia sitten annoin, meillä on kanssa sitä suun kautta annettavaa mönjää. On kyllä tosi kätevä lennosta antaa.
Vauveli meillä nukkuu nykyään yöt ihan hyvin. Nukahtaa yö unille n. 23.30-00.30 ja sitten herää n. 6-7 syömään kunnolla ja sitten nukutaan viel yleensä 10. Toista se vaan on esikoisella! Saa öisin tajuttomia itku kohtauksia jotka voi kestää parhaimillan puolitoista tuntia. Joka yö herää n 5kertaa itkemään enemmäks tai vähemmäks aikaa. Ei olla keksitty mitään selitystä sille heräämiselle. Ei oo ollu apua iltarutiineista tai eripitusista päiväunista, ulkoilusta, kylvystä, lukemisestä ym. Nukutaan siis kaikki samalla pedillä, esikoisella on kyllä oma sänky jossa saattaa nukkua osan yöstä.
Ja myola: Mulla kanssa on aivot jääny johonkin! Raskaus aikana unohdin esikoisen kauppaan, onneks muistin enne koko kaupasta poistumista. Nyt muisti on kyllä parempi mutta tosiaan tulee hyssyteltyä ostoskärryjä ja taputeltua öisin koiraa pyllylle :D Unohdan aina keksken lauseen mitä olin sanomassa ja oon ihan höpsähtäneen hajamielinen. No eipä varmaan mikään ihme kun valvoo yöt esikoisen kanssa, aamut vauvan kanssa, päivät molempien kanssa ja illat ittensä kanssa. Ehkä joskus vuosien päästä sitten pääsee nukkumaan :LOL:
Meiän esikoisella on muuten ihan kamala uhma ! Sylkee ja puree ja potkii, kiljuu, rääkyy ja kierii lattioilla, no ehkä se meiän aurinkoinen tyttö joskus viel palaa kuvioihin :)

Mukavaa iltaa kaikille mammoille ja pikkusille =)
 
Kestovaipoista: Paulah ainakin käytti Bumgeniuksia ja ilmeisesti yhdenkoon vaippoja? Oliko Silonallakin nuo käytössä? Meillä on noita nyt muutama ja tuntuu että ne falskaa pissat joka toisella kerralla. Poika on tosi hoikka, joten ehkä johtuu siitä? Ei edes isompi mikroimu tunnu riittävän. Enempää ei viitsisi laittaa imua, kun paketti on nytkin supersuuri. Vinkkejä? Mistä muuten Paulah tilasit vaipat, saiko isosta määrästä jo vähän alennustakin?
 

Yhteistyössä