LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, Joulukuu

Keiju07
Meillä myös pitkästä aikaa hyvä yö takana. Viena on paljon itkeskellyt öisin, mahaansa varmaan raukka valitellut. Eilen, kun oli kolmatta päivää vääntämättä ja kovin kiukkuisen ja kivuliaan oloinen, niin tyhjensin suolen sitten Microlaxilla - ja johan auttoi, oli ihan toisenlainen pikkutyttö sen jälkeen ja yökin meni vain kahdella tutin korjauksella. On tuo nyt niin kurjaa, kun toisella on maha koko ajan kivikovalla. Ei auta Levolac, luumusose yms. Levolacin annostustakin lisäsin huimasti, mutta ei mitään tulosta. Toisaalta, en ihmenttele, kun ei tuo neiti ihan oikeasti juo paljon mitään päivän aikana. Juo kyllä, kun käsken, yleensä, mutta se tarkoittaa muutamaa pientä huikkaa, joista tuskin kertyy desiäkään päivässä :/ . Todella kurjaa...
 
Käyntiin tänään marttojen joulumyyjäisissä ja pojat valkkas sieltä itelleen pehmot. Peetu on ihan rakastunu tohon pitkä jalkaiseen sammakkoon (ompelu vinkkejä teille ompelijoille).





Käytiin myös muumimaailmassa,
Pessi innoissaan lavalla esiintymässä


 
Hei,

Voi että tämä aika on nykyään kortilla, ei tahdo mitään ylimääräistä ehtiä, pakolliset hoituu jotenkuten ja silloinkin saa olla laittamassa tossua toisen eteen tiuhaan tahtiin. :(

Joulukortit just askarreltiin Annin kans. Melko kurttusia tuli kun tyttö laittoi liimaa melko reilulla kädellä, mutta ei se mitään, onpahan lapsen käden jälki näkyvissä ja selvästi :D Runot myös sain kirjoiteltua kortteihin ja nyt ei tartte muuta kuin neitin kirjoittaa nimensä toivotuksiin ja minä sitten kirjailen loppujen perheen jäsenten nimet.

Inhottavaa tuo Keijun Vienan mahan kovettuminen. Meillä on taas ihan päinvastainen ongelma ja pelkään kovasti jo etukäteen sitä päivää kun aletaan taas kokeilla maitotuotteita uudestaan ruokavalioon.

Päiväkodissa menee nyt jo ihan hyvin molemmilla. Anni nyt on ihan innoissaan kun on paljon kavereita, eikä meinaa malttaa kotiinkaan lähteä. Poikakin on sopeutunut niin hyvin ettei enää itku tule kun äiti hakee kotiin. Räkänen ja yskänen tuo on edelleen. Se vähän kaihertaa kun ei oikein tiedä onko tuo sairas vai terve. Kai tuo flunssa on kuitenkin ihan normaalia päiväkoti maailmassa. Ei ole kuitenkaan kuumetta enää ollut joten ollaan sitten viety hoitoon.

Meille tuli aivan järkyttävän kokoinen sähkön tasaus lasku, 5000? . Eikä vielä kertaakaan kolmen vuoden aikana ole noin isoa laskua ollut. Mies menee maanantaina sähkö laitokselle ja selvittää asian. Tuossa on ihan pakko olla joku virhe tai sitten tuossa on koko kolmen vuoden aikaiset sähkön kulutukset. Me ei olla kumpikaan oikein varmoja ollaanko lähetetty niitä mittari lukemia sähkö taulusta. Meinaa olla vähän retu perällä tuollaisten asioiden huolehtiminen meillä molemmilla. :ashamed:

Topsy; laita mulle s-postia. Osoite on hukassa ja mulla on asiaa.

Pitää lähteä saunomaan. Mies ja lapset meni jo. :wave:
 
Tuuti ollut ahkerana viime yönä :D . Pitäskö munkin sit viel alkaa ompeleen, kun Kitty edelleen ihan vaiheessa.

Mun kirppis alkaa vasta huomenna, joten myynnistä en vielä tiedä. Just haalin vielä kassillisen tavaraa, parit muistipelit jne. Yksäiti Radiokirppikselle meen ja pöytä 187. Jännä kyllä nähdä, meneekö näin joulun alla mitään, eli onko kävijöitä.

Hyvät kuvat Apinanpojasta :) :heart: . Samoin L-S ihana leipoja siellä :heart: . Mekin leivottiin tänään pipareita ja piparkakkutalo. Taloon oikein paaaaljon karkkeja! Nyt alkaa oleen joulu täällä mallillaan, vielä muutaman lahjan ostan tiistaina, kun on vapaapäivä :D . Ja paketoimista hiukan, mutta hyvällä mallilla ja mitään stressiä ei joulusta kyllä tänä vuonna ole ollut, hyvä niin. Lahjojen suhteen meinataan likkojen osalta luottaa osin siihen, että Hongkongissa olis taas aattona kaikki lelut -50%. On ollut nyt parina aattona ja siellä käyn sit vielä aamusta ja ostan hulluna tavaraa :ashamed: . Valmiiks jo jotain synttärilahjoja ja muitakin. Eihän lelut oo juuri koskaan kummemmin aleissa. Tuohon kuuluu kaikki pelit ja kaikki. Kävin siellä jo kurkkimassa, että mitä ostan, jos ale tulee, toivottavasti tulee.

Tämä mamma oli eilen pikkujouluissa, tosin varsin maltillisesti, kun tiesin, että heti aamusta on lapset mun hoidettavana. Kiva oli kumminkin istuksia iltaa ihmisten ilmoilla puoleen yöhön.

Meenpäs kirjottaa nyt päiväkirjat ja sit katon, jos vielä laittasin vaikka meidän joulukorttia tänne. Joko muuten joskus kuulutin, että olis kiva nähdä ihmisten joulusisustuksia :attn: :attn: . Ja hitto, viimeksi kun toisaalle yritin, en saanut pelittään salasanojani ja muita |O |O :headwall:
 
Ai niin ja äsken mulla oli pieni joulu :LOL: , avasin Hennesin paketin. Ison kasan vaatteita sain 79e, tosin lapsille kaikki |O . Mulla onkin nyt listalla, että ostan itelleni ripsivärin ja pari muuta meikkijuttua + rannekellon. Hitto vie, millon viimeksi olen ripsarinkin ostanut :ashamed: . Oikein hävettää miten vanha tuo nykyinen on, ei siitä eilen enää mitään irronnut pikkujouluihin :LOL: . Kai sitä tosiaan joskus vois jotain itelleenkin ostaa!!
 
aamun ekako?
kuka perhana on käskenyt meidän ipanaa heräämään nykyisin jo kuudelta |O |O :headwall: :headwall: ????? ennen veti hyvin puoli ysiin,nyt tainnut kolmena aamuna rueta kiekumaan jo kukonpierasun aikaan :headwall: :headwall: :headwall: !!!

taidan lähteä aamupalalle,ei järki juokse muuten :wave:
 
keiju meillä ei ainakaan ole mitään vaikutusta juoko venla vettä miten paljoo päivän aikana tohon vatsan kovuuteen..sillä tyty juo tosi runsaasti vettä,sillä on tollane olisko tuo nyt 2.5dl pullo nokalla jossa vettä,ja aamulla kun sen täytän,niin iltapäivällä saa täyttää uudestaan ja iltaan mennessä se on sen juonu..ja kakka on ku jäniksen papanoita :eek:

joka ruuan yhteydessä on vihannesta tai kasvista.sitten syö mandariiniä ja omenaa,sekä marjoja.banania syö aika vähän,ei juur mitään.

yksäiti kivat pehmolelut olit myyjäisistä löytäny..

minäkin eilen venlan kanssa kävin kaupungissa,ja olihan tuolla kahessa paikkaa ainakin myyjäiset..minuu vaan ahistaa nuo tollaset jutut,jos et tiiä mitä ostat,niin tulee tunne että myyjät kattoo siihen malliin että ei tuokaa mitään osta :eek:

entisessä elämässä ostin aina myyjäisissä tietyltä immeiseltä ruisleivän ja piirakat...

jepulis jee,eilen illalla kamuni laitto viestii että olis pitäny baariin sen kanssa lähtee..no eipä tarttenu mennä kun isäntä yössä töissä ja isot likat isällää..mutta sovittii että joulun jälkeisenä lauantaina lähetää..kun isännällä sellaset vuorot että voin mennä..ja ooooootan sitä kyllä paljon :D

hui katjannalle tullutta sähkölaskua :eek: jospas siinä olis joku virhe,tai sitten tosiaan kolmen vuoden laskut :eek: mie varmaan saisin slaagin jos meille tollanen lasku tulis..meillä kyllä mies niin tarkka noista mittarilukemista että se käy niitä ilmottelemassa aina sillonkin millo ei tarttes... :whistle:

venla on tehny taas tuhoja..levitti tossa vanhemman tytön roskiksen,joten pitää varmaan käydä noita raivaamaan..
 
Huomenta,

Kiitos kuvakehuista. =)

Eilen kun katsoin noita Yksäitin Pessin kuvia, niin tuli mieleen ihan tuo meidän Apinanpoikanen. Samanlaisia hoikkia rimppakinttuja molemmat. :heart:

Meilläkin oli eilen muuten anoppi leipomassa Annin kans pipareita. Piparkakku taloa minäkin mietin että leivoittaisiin yhdessä, mutta taidanpa jättää väliin. Ajan puutteen vuoksi. Ensi lauantaina pitäisi vielä tehdä siivous ennen joulua ja saunakin pestä. Ärsyttää kun nämä viikonloput on niin täynnä ohjelmaa nyt kun on viikot töissä. :headwall: |O

Niinukka. Se on ihme miten meikäläinen ei saanut slaagia tuon laskun suhteen. Mies oli viittä vaille ettei verisuonet pullistuneet päästä. Meikäläinen on selllainen että sressaan kaikkia pieniä asioita, mutta sitten kun tulee kunnon iso vastoinkäyminen niin jotenkin osaan ottaa sen huomattavasti rauhallisemmin kuin mies. Varsinkin raha-asioissa minä olen vähän hällä väliä tyyppi :ashamed: Onneksi perheessä on kuitenkin toinen järkevä osapuoli tuon rahan suhteen. Muutenhan tässä oltaisiin konkurssin partaalla. Mulla tahtoo olla sitä vikaa että kun vähänkin on ylimääräistä niin alan heti miettiä mihin tuhlaisin sen :ashamed:

Lahjoista, mulla tuli aamulla vähän huono omatunto kun mietin tuota meidän lapsien lahja antia. Pojalle on vissiin yksi lahja ja neitille ainakin kolme :ashamed: Jotenkin en pidä tärkeänä noin pientä joulun juhlijaa, siis lahjojen suhteen, eihän tuo ymmärrä vielä mitään niiden päälle. Mutta pitäisi sitä kai osata olla vähän tasapuolisempi. Päätin kuitenkin että sitten kun poikakin ymmärtää enemmän lahjojen päälle, niin aion ostaa tasan saman verran molemmille. Ei neitikään saanut tuon ikäisenä montaa pakettia, jos yhtään meiltä vanhemmilta.

Tänään suunnittelin että lähden Annin kans laulamaan Seurakuntakodille kauneimpia joululauluja. Tuo niin innoissaan nykyään laulaa ja leikki niiden mukana. Saattaisi vaikka jaksaa pysyäkin paikoillaan tuolilla. Yksi ilta kun kuunneltiin niitä, niin mulla tuli jotenkin tosi herkkä mieli, hyvä kun ei itku tullut, onnesta siis. :heart: Jotenkin tämä on niin ihmeellistä että mulla on kaksi lasta :heart: :heart: Lapsettomuuden aikaan mulle joulut oli tosi kovia paikkoja. Annikin huomasi kun äitin silmät kostui ja kysyi että onko tämä äiti sinusta kaunis laulu.

 
:x :x :x :x oksennan kohta ja pää halkee,vaikken eilen paljoa juonut :x :x :x :x :x
oli niiiiiin tylsät pikkujoulut kun voi olla,ei oltukaan siellä kovin kauaa,lähettiin sit kavereille ja siitä puariin,siellä oli ihan mahottomasti lössiä,tanssimassa ei pahemmin mahtunu olemaan,siellä oli pikkasen liikaa näitä innokkaimpia tanssijoita joilta sitten tulee nyrkistä päähän kun ketkuttelevat siellä menemään :LOL:
kaveri sano kyl eilen niin törkeesti ku kukaan voi sanoo huh huh..noh,jääköön omaan arvoonsa,kateelliset :saint:
mummollekki soitin nii poitsu hirmu kyytiä jalkoihin juos puhelimeen kälättämään :D :heart: ihana..
nyt limulle..
 
voi, voi dogtorin kapulaa :hug: Mielenkiinto heräsi että mitä se kaveri oikein sanoi?? Mietin tuossa yksi ilta että vieläkö kuumeilet?

Tietääkö kukaan? Onko netissä sellaista ilmaista palvelua josta saa tietää osoitteita?
 
katjanna yhä kuumeillaan :D kesäkuusta asti yritystä ollu :|
mulla oli eilen korsetti ( :LOL: ) päällä,eli oikein timminä olin,ei siis läskit heilunu ja masu pömpöttäny :D ja kaverini jolla on muutama ylimääräinen kilo,ja kateellinen monen monesta asiasta minulle/meille,tokais että mä katoin ku olit tanssimassa että sä oot raskaana,olin ihan että wtf??? :kieh: kiitti vaan juupajuu,eipä voinu mistään kohtaa mitään pullotella kun se korsetti oli :/ oli aika rumasti sanottu mun mielestä..
no eipä mitään,tän mies sitten illalla lauleli mulle että tahtoisin suudella sinua jne. :x
 
niin ja haettiin poika mummilasta pois,autolla päästiin pihaan niin poika tuli ukin kanssa mopolla vastaan :LOL: olivat mopolla ajaneet jo jonkin aikaa sellasta kävely vauhtia,tuo ihan onnessaan,mikähän moottori mies tuosta tulee :heart: hirmu pärinä ja pää kallellaan ite olevinaan ajoi siinä :LOL:
 
Dogtor; ihan selvästi kateellinen. Mullakin on näitä makkaroita vähän liiaksi asti, niin ku sun kaverillakin.:D Mietin koko ajan että miten saisin itseäni niskasta kiinni ja lauhutettua muutaman kilon.

Miksi täällä on näin hiljaista? :xmas:

Missä se mamma luuraa??? Ei ole kuulunut pitkilleen mitään rouvasta. :whistle:

Rontti on muuten aika fiksu kun osaa olla ottamatta pikkujouluissakin. :xmas: tuo kuivunut ripsiväri mua vähän hymyilytti. Et vissiin pahemmin arkena maalaile silmiä :whistle:
 
katjanna niitä on kilojakin mulle kertyny pikkasen liikaa,siinäpä se olikin että ihan vittuillakseen sano tuon kun sain ne makkarat piiloon :LOL: ja mulla ei oikeestaan eessä oo hirveesti mahaa,löysää nahkaa vaan :D mutta sitten lanteilla on ihan hirveet jenkkakahvat,oikeesti..ja se korostuu vielä koska mulla on c mallinen selkäranka :/ että neuvoja tännekki jenkka poistoon :D ei auta minkäänlaiset vatsalihaksien teot,vinot jne..
 
Oletteko huomanneet, että sittarissa oli melko hyvä tarjous Briolta. Kun ostaa kaksi lelua, saa My First setin kaupan päälle (arvo 25-30 euroa). Ahneus iski ja ostin useamman noita 5,95 helistimiä, että sain molemmat kylkiäiset. Onpahan lahjoja jos joku saa joskus vauvan :LOL:



 

Yhteistyössä