Lokakuun 2007 Taaperot, Kesäkuussa/Heinäkuussa

mama & kumppanit mausteetkin tietty tulee samalla vaivalla, mutta tilaus pitäisi vain jättää huomiseen mennessä. Ne tietysti toimitetaan vasta kotiin lähtiessä, että ehtii tuo paketti saapua perille.

Minä odottelen, että poju herää. Pääsis uimaan... On tosi lämmin taas.
Jaa... kannatta puhua ääneen :LOL: Läppäs jätkä hällärin just pois päältä :LOL:
 
Topsy mulla ei ole tuohon tahna kysymykseen mitään oikeeta vastausta (neuvolahammashoidon kurssi vasta äippäloman jälkeen ;) ) mutta oon ite miettiny tuota ihan samaa juttua. Meillä Silja antaa pestä hampaat vain pelkällä vedellä ja sitten lopuksi laitan vähän tahnaa harjaan ja annan tytön ite imeskellä ja "harjata" sen suuhunsa. Oon aatellu ettei siitä ois mitään haittaa kun tuo tahnanokare on niin pieni ja nykysin ainakin aikuisilla on suositus että ylimääräinen tahna vain sylkästäs pois mutta ei huuhdeltais- näin ne tahnan jämät jäis vaikuttamaan sinne suuhun. Tuleehan sitä tuolloinkin vähän nieltyä... Ainakin sitä fluoria pitäis jonkin verran saada sinne hampaille ja ei meilläkään osata vielä sylkeä joten taitaa olla ainut keino tämä.

Tuutis pidähän vaan sitä lonkeroa hyvässä huomassa, minä sitten muistutan kun alkaa jano kunnolla tuntumaan :p
 
Pika pyrähdys. Meillä oli kamala ilta :'(

*kopioi fb:stä*
Täällä oli pari tuntia takaperin kamala tilanne :( Kiia alkoi yhtäkkiä käkistelemään. Luulin että suussa on makkaransiivun pala jota söi... "hakkasin" selkää, ei auttanut. Aloin kaivamaan palaa pois, tuntuikin jotain kovaa. Siinä vaiheessa nousi jo paniikki kun aloin kaivaa syvemmältä ajatuksena pakko saada pois mikä lie. Luulin että tyttö tukehtuu mun sormiin... Sieltä löytyi pienen pieni peilinpala n.1cmx1cm ja peräisin mun nukkekodin peilisysteemistä. Nyt en tiijä kuinka se Kiian käsiin on päässyt. Liekö poikien leikkien jälkeen löytänyt? En tiijä.

Soitin Koksiin sen jälkeen ja käytiin näytillä koska suusta tuli vähän verta ja he olivat sitä mieltä että pitää katsoa ettei vuoda nieluun. Pari nirhaumaa oli. Lääkäri sanoi että tytöllä oli onnea matkassa kun pala juuttui lappeeltaan ja äiti osasi toimia paniikista huolimatta. Enhän miä ajatellut siinä vaiheessa mitään kun palaa kaivoin. Paniikki iski myöhemmin tärinänä ja itkuna... Se oli lähellä! *itkee* Nyt käydään kaikki paikat suurennuslasin kanssa läpi! Ja nukkekodilla ei leiki kukaan vaan ovet pysyy lukossa. Ensi ajatus kyllä oli että hävitän sen...

Onneksi sain rakkaan lapsen vielä pitää... :'(
 
Tuutilulla :hug: onneksi kaikki meni parhain päin, niin sitä vaan kummasti osaa toimia oikein vaikka tilanne on kamala. Kyllä näiden pienten kanssa saa olla sydän syrjällään ja vahinkoja sattuu vaikka kuinka yrittäisi niitä ehkäistä.
(Meillä esikoinen nielaisi hakaneulan 8kk:n iässä joka jäi avonaisena nieluun :eek: poistettiin nukutuksessa ja viime kesänä Ilona vietti vuorokauden Kysillä kun piti tarkistaa kehkoputket nukutuksessa tähystäen kun nielaisi jotain joka ei sitten koskaan selvinnyt mikä oli..)
 
Mama onhan se niin. Meillä tuo ei ole suuhun laittanut mitään pitkiin aikoihin (paitsi hiekkaa ja multaa :whistle: ) Minkähän takia lie sen suuhun eilen tunki ja mistä on löytänyt?!? Oma vika kun en ole hoksannut katsoa nukkiksen ovia lukitessa että se on nukkiksessa poikien leikkien jälkeen :headwall:

Illalla kun palaa kiialle näytti niin tyytö alkoi yökkäilemään ja itkemään. Muistaa mitä se aiheutti.

Yö meni niin perseelleen kun voi. Kiia rauhottui ja nukahti vasta lähemmäs yhtä. heräsi siitä tunnin päästä huutamaan, kirkumaan paniikissa raivoten. Hyytyi uudelleen vasta vartin yli kolme. Nukkui meijen välissä kun ei ollut puhettakaan että olis omaan sänkyynsä käynyt. Nytkin on vielä hirveän itkuinen ja pelokas. Roikkuu kiinni minussa vähän väliä ja isi ei kelpaa ollenkaan. Jaahas, taas tulee syliin :wave:

Lähti hetkeksi pois... miten sitä soimaakin itseään ihan hirveesti? Ja ajatuksissa hokee että mun vika, mun vika. Mutta en tosiaankaan huomannut tuota missään täällä Kiian ulottuvilla olevan :ashamed:
 
tuutilulla luin jo teijän eilis iltasen säikähyksen tuolta fb.stä,kyllä varmaan säikyttää ja kovaa.mutta onneksi ei sitten pahemmin käynyt.
meilläkin tyttö syö,tai pistää suuhunsa kaikkea,kiviä,puutikkuja ym.kerran oli sellane 3cm mittanen tikku kakan mukana tullu ulos :eek:

tin ei tehoo meillä sekään että sanoisin että veis tutin kissalle tai vauvalle,perjantaina nimittäin käytiin kattomassa sellasta vuorokauden ikästä pientä tyttövauvaa sairaalassa,ja sanoin sitten siellä että jätetääkö tutti vauvalle,niin tulipa äkkiä sen minun kassiini laittamaan..eli ei vielä siitä luopunu.
mutta mies sano että eilenkin oli ollut päikkäreiltä asti ilman tuttia,ja ei ollut autossakaan sitä tirissyt.mutta kun kello tuli illalla seittemän,niin johan alkoi vonkuminen..
ja meillä venla on ollut autossa naama menosuuntaan jo varsin joulukuusta asti,ei muuten mahdu.ja miusta kyllä nyt viihtyy paremmin.vaikka viihty se selkä menosuuntaankin ihan hyvin,mutta nyt näkee paremmin. :D

kyllä kököttää,meillä oli tarkotus lähtee tänään käymään tuolla kalamarkkinoilla..mutta yllätys yllätys vettä tulee ku aisaa :headwall: :headwall:
se on sitä miun tuurii prkele :headwall:
 
Tuutilulla
Onneksi Kipsulla oli hätätilanteessa oikein toimivan äidin lisäks enkelit matkassa. Se, että noin tapahtui, ei ole sinun tai kenenkään muunkaan vika. Niin vaan kävi ja tilanteella oli onnellinen loppu, kunhan äitikin rauhottuu. Aina ei vaan voi olla jokapaikassa yhtä aikaa ja silmät selässä.
:hug:
Meillä nuo tytöt Jennaa lukuunottamatta on säästyneet tuollaisilta, onneksi. Jenna meinas pienempänä tukehtua mandariininpalaan ja 5 vuotiaana hukkua. Oli jo sininen ja hengittämätön. Silloin kyselin pitkään itseltäni, että onko minulla oikeus olla äiti, kun en tuollaista pystynyt estämään. No, nyt tytöt osaa uida, mutta edelleen saavat mennä rantaan vain aikuisen seurassa.
 
tuutilulla Hui...onneksi kaikki kävi kuitenkin parhain päin :hug:

Meillä neiti kanssa leikki yksi ilta juomapullollaan.Ottaa vettä suuhunsa ja purskauttaa ulos.Olin jo kieltänyt ja aikeissa ottaa pullon pois kun likka liukastuu veteen jota on lattialla.Lyö naamansa täysiä lattiaan ja huuto alkoi.
Mä otin äkkiä syliin ja yritin kattoa että mihin kävi.No likalla aukes huuli ja se ylähuulen sisäpuolella oleva jänne vähän kanssa.Verta oli koko suu täynnä ja sitä tippu lattialle.Hitto mä säikähdin ja rupesin tärisemään sitten.

Mä kun en todellakaan ole hyvä missää tuolaisissa tilanteissa vaan menen panikkiin ittekkin.No verentulo lakkasi ja likka kirmaili ihan normaalisti loppuillan...mutta kyllä pelästyttiin.

Meillä neiti matkustaa selkä menosuuntaan ja kun nyt ostettiin uus auto niin likka joutu takapenkille.Hyvin kuitenkin matkustaa.

Meillä käytetään tuttia vielä nukkuessa.Monesti kuitenkin yöllä kun käyn kattomassa niin tutti on vieressä eikä suussa.

Mulla alkais työt elokuun alussa ja neiti menee tarhaan.Taitaa äitiä jännittää enempi =)
meillä peitto heiluu taas joka toinen pvä,jospa se tärppäis.Elokuussa meinattiin tehdä passi kun on vielä kaksi alkiota pakkasessa.Ja sitten toinen ivf sitten tammikuussa....Mä yritän relata näin kesän kunniaksi.

Tänään mennään Jumboon shoppaileen..mies lupas ostaa mulle uudet farkut...jee =)
 
Sannista hyvä kuva :D Mileko kauheat syyllisyydentuskat noista tapaturmista tulee vaikka ei kaikkea pystykkään estämään mutta silti takaraivoon jää kolkuttamaan että jos ITE olis jotain tehnyt toisin ja nii olis voitu välttää tapahtunut :ashamed: Vaikka järki puhuukin että kaikkea ei välttämättä pysty estämään niin se tunne... Mut ku toikin tavara oli mun... :ashamed: Luojan kiitos pahempaa ei sattunut!

On teilläkin ollut Jennan kanssa tiukat paikat :eek: Onneksi tyttö selvisi :hug: Ja Shendankin typykkää on sattunut :( :hug: Millä ihmeellä nää saa aikuisiksi ehjinä? |O :/ Onnella ja jumalattomalla vahtimisellako?

Shendalle pidetään peukkuja yllä =)

Koskas Mamalla ja milla-marialla olikaan muutot? Mun pää ei raksuta nyt yhtään :ashamed: Ja toivotaan että Vip löytää uuden kodin vanhan tilalle :)

Miä alan yrittää tainnuttaa tuota tyttöä. Varmaan väsyttää yön jälkeen
 
Hei!!

tuutis: onneksi Kiiukka nyt kunnossa
:hug:
sinä oot osannu hyvin toimia tuossa tilanteessa,mää pelkään että jos meillä kävis vastaavaa niin menisin lukkoon ja kiljuisin vaan :eek:
tai sitten menee niin vaistomaisesti eikä kerkee aatella mitään??

nii ja muutetaan ensviikonloppuna:)
sisko perheineen muutti jo,asutaan sitten samassa talossa :D

milekolla ollut pelottavat tilanteet Jennan kanssa:hug:

vip. toivottovasti löydätte mukavan asunnon :)

mamalle jaksamisia pakkaamiseen!
onhan se melkosta hommaa..
täytyy varmaan ittekki pakkailla kun pikku-mies nukkuu,sehän leikkii niillä pahvilaatikoilla ja levittelee jo pakatut tavarat..

meillä on muuten ollut tuolla poikasella maha taas löysällä,johtuiskohan helteistä..?
täällähän olitte jo puhuneet asiasta.
kun mää oon pelänny että jos se kumma bakteeri on taas..toivotaan ettei!

mutta nyt täytyy rientää,käytetää murua rannalla,saa varpaitaan kastella :D

:wave:
 
tuutis onneksi osasit toimia hyvin ja kiiukka kunnossa.Hurja tilanne,oisin ite ollut ihan paniikissa.Älä syytä itseäsi, ei meillä kellään silmät ole selässä, vahinkoja sattuu.

Täälä ihana ilma, iltapäivällä aikomus lähteä tivoliin.Jahka tytöt herää :D :wave:
 
Heippa kaikille!

Tuutilulla, huh sentään, onneksi kaikki on nyt hyvin :heart:

Onnittelut myös vauvan saaneille :flower:

Meillä pikkumies täytti perjantaina jo kuukauden, kyllä menee aika kuin siivillä! Käytiin neuvolassa ja painoa ukkelilla oli 3700 g ja pituutta 50 cm. Lähtötilannehan oli 2790 g ja 48,5 cm. Hyvin sitä kasvaa tuttelillakin :)

Lypsämisen lopetin kaksi viikkoa sitten, niin naurettavia määriä sieltä enää tuli eikä poikakaan rintaa suostunut suussaan pitämään. Muuten vauva-arki on aikalailla sellaista kuin olin kuvitellut, ainoastaan kauhea väsymys välillä rassaa.

Ristiäiset pidetään 18.7. Paikka, vieraat ja kummit ym. on hanskassa, mutta nimi on vieläkin hakusessa :whistle: Tai mulla olisi kyllä nimi mutta kun miehelle ei kelpaa. Ja hänen ehdotuksensa ei kelpaa mulle :headwall:

Hyvää kesää kaikille ja hyviä vointeja!

Terkuin Kiisumirri ja pikkumies

:heart:
 
Myö on kotiuduttu mökkeilemästä. Säät ainakin suosi. Oltiin rannikolla ja tuuli viilensi mukavasti (välillä liikaakin). Poika olis aamusta iltaan vain kiipeillyt kallioilla :D Koirakin nautti, kun sai olla irti koko ajan. Pieni vika mökissä oli, kuten kaikkialla rannikolla sielläkin oli kyitä. Ja helteillähän ne ovat virkeimmillään. Yhden onnistuin näkemään :kieh: onneksi ei koira tai poika tehnyt tuttavuutta kyseisten kammotusten kanssa.

Pitäis lähteä koiran kanssa iltalenkille ja aloitella iltapesuja. Saa nähä milloin poika nukahtaa. Mökillä kun tottui, että mentiin vasta puolilta öin sänkyyn. Pieni mökki, joten oli vaikea laittaa poikaa nukkumaan, kun muut vielä jäi valvomaan.
 
jaa se on kiisumirrin pikkuinenkin jo kuukauden :)
aika kyllä rientää nopsaan!
ja tosiaan kyllä sitä tuttelillakin kasvaa,meilläki herra sitä alkoi saamaan kun ei minulla imetys onnistunut.
pumpulla jotain 20ml sain tulemaan..pari kertaa paras saalis oli 100ml.
mutta pääasia että lapsi saa massun täyteen ja kasvaa :)
 
hippkukka. oi että mää rakasta hiippailla kallioilla!!
mullon haminassa sukulaisia ja siellä kun käydään nii pääsee saaristoon,ah niitä rantoja :heart:
niin erilaisia kun täällä.
mutta tosiaan haittona on ne käärmeet :x

en tiiä pääsisköhän tuota tänä kesänä sukuloimaan sinne,aateltu on että ois päästävä..saas nähä miten rahatilanne meitä suosii..

aletaan miehen kanssa kattoon näkijää,ollaan ihan koukussa :)
ja tietty me syödääään :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tin:
Millamaria paperisotkut kuulostaa niiiiin tutulle! Mä oon heittäny jo kirveen kaivoon niitten kans ku joka kk pitäs täyttää kelaan joku lappu. Johtuen hoitojutuista/ koulujutuista/ asumistuesta(ku joskus on töis ja joskus koulus) jne. Viimeksi ne kehtas väittää että mun on PAKKO saada selville kuinka paljo tienaan seuraava
no aika hankala(tai mahdoton) tietää seuraavan vuoden tienestejä :eek:

mulla vähän ollu suunnitelmia että menisin syksyllä ehkä!! töihin jonnee,mutta aan muutamiski päiviksi viikossa(ainaki aluksi) jos siis pääsis jonnee,on siitä aikaa ku oon mitää tehny..
mutta tuliskohan lie mahoton soppa nuiden paprujen kanssa..hm..
 
Pikakuittaus :wave:

Onneksi Tuuti selvinnyt "pelkällä" järkytyksellä ja suurella säikähdyksellä. Hui sentään tuollaisia! Toivottavasti Kipsun ja sitä myötä sun yö oli jo parempi.

Mites en olisi kuvasta tunnistanut Milekon Sannia enää ollenkaan :eek: . Pitäs muutama kuva lisää, kun aijaa taas suostuu pelittään :)

Meillä peruuntui viime viikon hammaslääkäri lapsilta ja se on nyt kahdeksalta |O , pitää mennä noita herättään. Ovat varmaan tooooosi innostuneita |O :headwall: . Tälle päivää muutenkin 101 hommaa, huonekaluja on vielä pihalla maalaukset kesken, miehellä nimpparit ja jotain kahviteltavia tulee, muutakin siivoilua rempan osalta ja sitten tietysti pakkaamiset. Huomenna reissuun lähtö B) . Voin Susa sitten kertoa, miten meni reissaaminen tämän ikäisen apinaneidin kanssa :kieh:

Eilen käytiin miehen kanssa kaksin aleissa ja ostin kasan kesävaatetta :D , en tosin alesta, mutta halpoja kumminkin. Viskaan ne vaan omalta osaltani matkalaukkuun ja muutama vanha vaate, sitten kaikki likkojen kamat....

Nyt herätyskelloksi...
 
Tuutis Onneksi ei käynyt pahemmin, Kiialle pikaista toipumista järkytyksestä :hug:
Meillä on Silja vauva-aikana nielassu kerran jotain muovinpalasia ja sitten kuminauhan pätkän, sillon piti tyttöä oksettaa jotta sai ne ulos nielusta. Hyvin pystyin toimimaan siinä hetkessä mutta se säikähyksen ja pelon tunne mikä tulee kun tilanne on ohi on aika kamala... :'( Itekkin monesti mietin että miten sitä saa nämä neitit hengissä aikuisiks asti, aivan kamalaa jos jotain tapahtus...ainakin tuo meidän ranta pitää suojata kun isännällä alkaa kesäloma, onneks ei ole Silja vielä kiinnostunu sinne menemään mutta mistä sitä ikinä tietää mitä noiden päässä liikkuu. Ja koko ajan ollaan vieressä kun ulkona ollaan, yhtään ei voi laskea näköpiiristä.

Mileko ihania kuvia, taitaa olla Sanni aika vilkas tyttö! :D

Täällä sujuu vauva-arki jo ihan kivasti. Vauva nukkuu oikein komiasti tällähetkellä, viimeyönä nukku 11h ja kaks kertaa vain söi välissä! Päivisin tosin kyllä on jonkin verran itkunen mutta onneks ainakin nyt (ei uskalla vielä kovin isolla lipulla liputtaa) saan itekkin nukuttua öisin. Siljan kanssa kaikki meni aina vaikeimman kautta, aivan kuin vauvana olis ollu jatkuvassa kuolemanpelossa...ihan mahotonta syömistä, huutamista, sylissä vaan halus olla, ei suostunu nukkumaan ja karju hengenhädässä kun kylvetettiin...vieläkin väliin tuntuu että tuon kanssa kaikki on vähän hankalampaa kuin mitä muilla tuntuu olevan, noh yksilöitähän nuo on. Tätä kuopusta kun tuossa yks ilta kylvetin niin inahustakaan ei päästäny, olin aivan ihmeissäni että voiko olla ees mahollista...niin on erilaiset meidän tytöt =)
 
tiipii
No en nyt tiiä vilkas, mut riiviö :D
Puree, repii ja hakkaa siskojaan, huutaa ja heittelee tavaroita, kun ei mee mielen mukaan, hakee tuolin tms, että ylettyy joka paikkaan, pomppii, hyppii, kiljuu, riehuu ja kun komentaa, niin tulee syliin halaamaan ja sanoo: äitin kulta :heart:
Oo siinä sitte vihanen :ashamed:
Puhetta tuloo solkenaan aamukasista iltakymmeneen, vaatteet heittää heti, kun selkäsä kääntää. Vie kyllä pyykit koriin(lavuaariin) ja pyyhkii pölyjä(lattiaharjalla), imuroi(kirjahyllyn koristeita), pesee pöytää (vedellä/mehulla), pesee lattiaa(maidolla), pesee itse hampaansa(ja samalla harjalla lattiaa, pyttyä, lavuaaria ym), tekee hammastahnalla piirustuksia kylppärin kaapin oviin, tussilla lastenhuoneen oviin ja lyijykynällä kaikkialle muualle, pissii eteisen matolle kun ei pääse ulos, istuu jääkaapissa, purkaa pakastepussirullat ja talouspaperirullat, syöttää vessanpöntölle vessapaperia ja kaiken tuon jälkeen hymyilee aurinkoisesti ja sanoo: reipas tyttö tai ihana äiti... :/
 
pikaseen tulin piipahtamaan..

oi että tuota sannia :) tomera tyttö on!
jmeilläki on sama että tullaan sit halimaan minua kun on oltu tuhmasti..jopa siinä voi olla vihanen
:heart:

rontille perheineen oikeen mukavaa reíssua! :wave:

nyt taas näkijän ja ruuan pariin...
 

Yhteistyössä