Lokakuun 2007 Taaperot, Kesäkuussa/Heinäkuussa

Krisu - meillä tuttipulloillaan ilta ja aamuvelit ja muutamat maidotkin, enkä edes aio tuosta stressiä ottaa . Ja tuttikin on käytössä enimmäkseen nukkumaan mennessä.
Aattelin että yritän ensin tuota vaipattomuuskasvatusta ja sitten noita muita ... omaan sänkyyn laittamisia ja täystutittomuutta ...

 
Alkuperäinen kirjoittaja YOdottaja66:
Krisu - meillä tuttipulloillaan ilta ja aamuvelit ja muutamat maidotkin, enkä edes aio tuosta stressiä ottaa . Ja tuttikin on käytössä enimmäkseen nukkumaan mennessä.
Aattelin että yritän ensin tuota vaipattomuuskasvatusta ja sitten noita muita ... omaan sänkyyn laittamisia ja täystutittomuutta ...
Mäkään en muuten ressais tuosta,mutta kun päiväkodissa sanottii että loman aikana ois hyvä päästä tuttipullosta eroon :ashamed: :ashamed: kun eihän tuo juo sitten sielläkään yhtään maitoa :kieh:

Teilläkö jo ollaan ilman vaippaa?
 
Tuutis siis voi jösses miten hieno ja sulonen tuo teidän leikkimökki!!! :heart: Tuo on kyllä just sellanen minkä minäkin haluisin meille, aivan ihana se kuisti! Nään jo ihan silmissä miten iltasin leikkien jälkeen kun tyttöset ois unillaan hiipisin yksikseni sinne istuskelemaan seurana vain lasillinen mansikkasiideria jäiden kera sekä radio pattereilla...aah autuutta :LOL: Kenen valmistajan tuo mansikkakuosinen kangas on? Sitä pitää hommata itellekin! :D

YOdottaja ihan turhaan huolehdit siitä kuinka hyvin äitinä pärjäät! Mun mielestä oot kyllä aivan mahtava äiti ja niiiiin omistautunu Viutsille ja tytön hyvinvoinnille että ei kyllä voi olla kellään mitään vastaan sanomista! Ja kyllä voi vaan hattua nostaa sille miten hyvin oot selvinny kaikista niistä vaikeuksista mitä teidänkin matkan varrella on ollut :hug:

LillaStina :hug: eipä tuohon osaa oikeen muuta sanoa.. :'(

Keiju muistanko oikeen että teit edellisen äippäloman aikaan jotain projektia jätehuollosta tms? Mikä sulla olikaan se aihe? Ite teen nyt tällä äitiyslomalla, tai siis yritän saada ainakin hyvään alkuun, omaa opinnäytetyötäni hammashoitolan jätehuollosta ja sen suunnittelemisesta.. tosin mulla on vielä onneks 2,5 vuotta aikaa sitä tehdä mutta silti oon jo nyt jälessä aikataulusta :LOL:
 
milla-maria meidän Silja on kans vähän huono syömään. Velliä vetäis kyllä vaikka kuinka ja puuro yleensä kelpaa suht hyvin aamusin ja iltasin mutta muuten on sellanen herkkujen perään olija. 1,5 vuotis neuvolassa painoa oli 12kg ja terkan mukaan just ihannepainossa joten ei kait sitten tarvi pahemmin huolehtia.
Varmaan tuo menee vähän vaihtelevasti että miten syövät, nyt kesäkin voi heilteitten kanssa aiheuttaa ruokahaluttomuutta. Mutta eipä siinä oikeen mikään taida auttaa jos ei syö kunnolla, ei sitä nyt voi joka päivä mitään herkkuruokiakaan tehdä... :/

ja makkarasta tykätään myös meillä, täälä se vaan on "kakka" :LOL:
 
Krisulle listaa laitettu. Mielettömän paljon onnea odotukseen :hug: :heart: Ja hyvää ja onnistunutta lomamatkaa =)

YO Miä muistan ja silloin joskus muinoin kun esikoisen kanssa 6v yksin asuin että jotenkin sitä "pelkäsi" ihmisten tarttuvan asioihin hanakammin kun oon yksin. Jotain jos askarrutti niin empähän niitä minnekään ulospäin puhunut pahemmin :ashamed: Mutta hienostihan siä oot pärjännyt ja tuut pärjäämään :hug:

Tiipii
meillä menee mökkiin sähkö :D Ja siellä sohvan alla on cd-soitin jemmassa, joten poppi jyrää ja Kiia jammailee :LOL: Mies pujotti putkeen valmiin ulkoroikan ja kaivoi maan alle sen. Sähköä saadaan mökkiin kun laitetaan meijen kuistilla oleva pistoke seinään :)

En miä tiijä kenen kangasta tuo on... liekö jotain tokmannin/robin hoodin omaa... valmiista pöytäliinasta nuo pilkoin.

Pullosta juu Kiialla on niin päivällä kuin yölläkin :ashamed: Piti tapella nyt ukon loman aikana pois mutta eipä sillä saralla ole tapahtunut mitään :ashamed: Jotenkin tuntuu että tässä on ollut kaikkea muuta *seli seli*
 
terveisiä kaaoksesta :LOL:
krisulle Onnea odotukseen,ihania uutisia!!! :hug:

ihanaa mää sain tuon partsin siivottua,ihan KAMALASTI oli karvaa siellä lautajuttujen alla :eek:
tuossa oli kyllä melkonen homma,huh heijaa.
teen ny oikee kunnon siivouksen nii eivätpähän voi valittaa..
nyt tässä juon kahvee ja kerrään voimia eteisen seinien pesuun.

yks kuorma jo vietiin ja siellä siskonpoika oli niin onnessaa ku tää meijän herra saapui kuorman kanssa :heart: ne on ku paita ja peppu :heart:
täältä meijän bunkkerista on n.30kilsaa uuteen asuntoon.
ei haittaa mitää,bussit kulkee tunnin välein tänne tuppukylään ja ouluun! :D

tuutis: mää oon ihaillu tota sun muksulaa,niiin ihana!
täytyy taas kerran kehua sun kädentaitoja.
siskollekkin näytin sun muksulan kuvia ja kovat kehut sait sieltäki :)

meillä on välillä poju saanu kulkee ilman vaippaa,viimeksi aamulla(kävi pissii vaatehuoneeseen)
potasta ei tykkä yhtään,suuttuu hirmusesti jos yritän..
mitähän lie konsteja tuoho pottailuun ois..?

tiipii: jaa se on makkara teillä kakka,ihana :D
toivottovasti nää muksut söis paremmin ku helteet helpottaa,mutta onneksi sentää jottain ees menee,vaikka sitä "kakkua"
söipäs muuten meijän herra tänää aamupäivällä ison purkin sosetta,mut nyt iltapäivällä ei menny ku ihan pikkuriikkisen.

jaa,no pitääkö muka jatkaa töitä :wave:
 
täällähän kirjoitusta tullut ihan kivasti :D

tuutilullan leikkimökkiä kävin jo tuolla toisaalla kehumassa,ja itekkin sain sitten inspiksen että maalattas myös tuo meijän leikkimökki..no mies osti tänään maalit kun minä lupauduin maalaamaan..en kyllä tiiä että millo..no ompahan maalit ja pensselit ostettu.

minuu väsyttää ihan tautisesti,oon nakottanu tuolla terassilla tytyn kanssa,kun ostin sille tollasen uima-altaan niin siinähän se on sitten lutrunnu koko iltapäivän,maidotkin kaato sinne,joten meillä otettiin maitokylpyjä :LOL:

tuttipullosta meillä vetäsee sen 2dl maitoa siitä kun illalla käy nukkumaan,muuten ei juo pullosta.nyt menee ihan tavan mukista,mutta välillä maidot kyllä menee pitkin lattioita,mutta itekkin yllätyin että miten hyvin tuo tosta mukista juo..hoidossa oppinut kai :D
oon kyllä sanonut että vois sen iltapullonkin jo jättää pois,mutta jotenkin se on vaan niin ihanaa kun se tossa viekussa sen juo.muuten maitoa juo vaan ruualla.

vaippa varmaan on vielä 3vuotisenakin :eek: pottiin ei suostu mitään tekemään,eikun juoksee vaan karkuun.

syömisestä meillä menee puurot aamuin illoin,mutta niinkuin tänään ei suostunut päivällistä syömään yhtikäs mitään,huuti vaan ku peijoona.
en kyllä sitten oo liiemmin antanut mitään välipalojakaan.

en tiiä,mikä lie uhma tolle mukulalle on tullu,jollottaa kurkkusuorana jos ei mikä mene hänen mielen mukaan,olen kyllä antanu huutaa.ulkona pitäs olla jatkuvasti..kaipa sitä omaa tahtoa rupeaa olemaan..isäntä sanoo vaan että meikäläiseen tullut :eek: :saint:

mutta nyt kahtomaan että mitä tyty karjuu tuolla terassilla.
 
Meilläkin vielä vaippa. Enkä ole siitä tressiä ottanut. Vaikka oma äiti jo sanoi, että pitäisi opetella potalle. Vain laiskoilla äideillä on kuulemma lapset vaipoissa vielä kaksi vuotiaina :snotty: Mutta mie ajattelen niin, että kyllä tuon ehtii. Kunhan poika on valmiimpi potalle yms, luulisi oppimisenkin sujuvan nopeammin. Nyt saa raivarit potasta ja istumaan on turha yrittää. Ei ilmoita hätäänsä tms.
Ollaan nyt annettu ilman vaippaa juoksennella pihalla ja ei tuo tunnu tunnistavan pissahätäänsäkään. Siihen malliin ruikkii, vaikka juostessa :LOL: Eilen tais ekan kerran hoksata, että pystyy itse säätelemään pissasuihkua. Käveli kalliolla lirautti, otti askeleen lirautti uudestaan jne :D Eli ehkä tässä on toivoa jossain vaiheessa vaipattomuudesta.

Missä iässä lapset keskimäärin muuten on päiväkuivia? Entä yökuivia?
 
Mulla meinasi mennä ohi aivan - varovainen onnittelu siis Krisulle vauva-aavistuksista :hug:

Tuutis on käsitöissään ja kädentöissään ihan omaa luokkaansa - leikkimökki samasaa kategoriassa- meikäläinen ei ala ees haaveilemaan ... kattelin tänään eurokankaassa sieviä lasten trikoita, mutta aika äkkiä palasi realismi kehiin noista omista ompelu viitseliäisyyksistä ...

Jumpalla kävin bodycombatteilemassa , lapslikka oli - tosin unohdin kun oltiin naapurissa syndeillä... ja Viukin pomppi trampoliinilla ('tampoliinilla' siis).
Syömisestä vielä - kyllä neiti osaa niiiiin ihanasti ja pyörein silmin kysellä heti aamupalalla että 'haluaako jätskiä' 'jäätelöä haluaako' 'äiti antaa jäätelöä' ....
Sama toistuu päivän mittaan ateroiden välissä ja aterioiden lopuksi ja ja ...
Meinasin nyt ilalla periksi taas antaa, mutta sentään yhdet jätskit päivässä sais riittää.. ne syötiin jo kodinanttila reissulla ...
On se muuten kummaa ettei niin yksinkertaista asiaa kun vaalenapunaiset (yksiväriset) verhot löydy, kun lähtee hakemaan, ei eurokankaasta k-anttilasta, eikä iskuista, askoista . Siis baby tai jätski vaaleanpunainen, ei vanharoosa eikä pinkki...
Rahat säästyi siis...

Viulla ei onneksi enää juurikaan oo näppyjä...
Ei tuotakaan vielä kuivaksi voi sanoa, mutta esim lauantaina (kipiänä vielä) meni kaikki pisut ja kakat pottaan, päikkäreille laitoin vaipan...
Tänään taas oltiin vaipoissa kun en viitsinyt riskeerata turvaistuimen kastelua, enkä naapurin 11v upouutta tramppaa... Tosin - öööö - 3-4 pissaa pottaan tänäänkin, aamupisut on vakio hoitopäivinäkin...

Onko teillä kavereita tms - jotka ei saa ilmoitettua tuleeko kylään vaiko eikö ? Mulle olisi oikein mieluisa vieras yks kamu Hesasta, mutta eipä tuosta nyt tiedä tuleeko vai ei. Ja juu, yritin soittaa, missäpä lie ...
 
Kiittää miehen puolesta mökkikehuista :D Siis tuo on kokonaan hänen käsialaa... mulla ei saha kädessä pysy tai pysyy mutta en sillä suoraa osaa sahata :headwall: Mulla ei ole osaa eikä arpaa muuhun kuin sisustaan. Tai no kyllä miä sanasen sanoin yhteen jos toiseenkin asiaan mutta mies sen on kokonaan rakentanut :D

Meillä ei muutes potalla edes käydä :ashamed: Kun prinsessan ei sovi kankkujaan siihen pottaan asettaa ei sitten millään :kieh: Miä ite oon ollut kuiva 1v9kk mutta pojat meillä paljon myöhemmin. Pimatsu kyllä tietää mitä varten potta on... kaataa aina veikan potan jos ehtii vessaan ennen äitiä |O

Mitäs maalia niinukka ostit?

YO eihän sitä ikinä löydy juuri sitä mitä ettii :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja YOdottaja66:
Tänään taas oltiin vaipoissa kun en viitsinyt riskeerata turvaistuimen kastelua,
Mie olen yhdessä nettikaupassa nähnyt sellaisen turvaistuimensuojan, käy myös vaunuihin, jota voi käyttää kun ei ole ihan 100% kuiva. Eli se suojaa istuimen ja imee itseensä kosteuden. Oli konepestävä, eikä minusta kovin kallis. Mutta, mutta... mie en löydä sitä enään |O en edes sivuhistoriaa selaamalla. Olis pitänyt laittaa suosikeihin se sivu, ajattelin meinaan, että sellainen vois olla tulevaisuudessa hyvä. Kunhan nyt ensin saadaan vaipattomuus harjoittelu edes aloitettua...
 
Krisulle kovasti vauvaonnea :heart:

Meillä pullo, tutti ja vaippa käytössä ja tulee olemaankin. 2v päivänä lähtee pullo ja tutti ja vaippa joskus sitten kun ite on valmis. Peppi täyttää syssyllä 4 ja vasta muutama vko sitten oppi yökuivaks, joten eipä kiirettä lienee muillakaan. Tokihan Sanni potalla käy ja joka kerta sinne jotain tuleekin, mutta en sen kummemmin oo alkanu pottailemista ottaa ohjelmistoon.

Nyt helteillä typy ei oo lämmintä ruokaa syöny. Melonia, mehujädeä, jäätelöö, omenaa, jugurttia ym menee. Ja maitoo, paljon :ashamed:
Jospa ilmojen viiletessä taas alkais maistumaan. Niin kauan kun jaksaa riiviöidä :headwall: entiseen malliin, niin lienee kaikki ok.



Muksula on kyllä hieno, tahtoo myös :D

LillaStinalle :hug: ei oikein löydy sanoja...
 
Hipkukalle piti vielä onnea toivotella kahdesta matkailijasta :heart:
Laitahan jossain vaiheessa masukuvaa :)

Sannin riiviöilyistä sen verran, että onhan se mukavaa, että on oma-alotteinen, kekseliäs ja vilkas, mutta ei oikein jaksais koko aikaa kulkee luuttu perässä. Tällä hetkellä en vois kuvitellakkaan tuota siirtäväni jatkettavaan sänkyyn. Toistaseks on pysyny uudessa pinniksessään, mut jahka tajuaa, että kiipeemällä pääsi pois, niin uskaltaako sitä enää nukkuakkaan. Minkähänlainen Hitleri tuosta tulee... :ashamed:
 
Sanni pitää äidin liikkeessä :LOL: :D

Onkos muilla muksut kovia komentamaan? Kiia komentaa minuu jatkuvasti :eek: Oon vissiin niin tuhma ja ilkeä äiti :whistle: :ashamed: Jos neidille pärpättää niin herkästi nousee etusormi pystyyn ja sitä heristetään ja sanotaan Hiijaa. Pojillekin tuo tomerasti rääkäsee oookaa hiijaa!Tavan tättähäärä koko muksu. Jotenkin tuota jo aikaisemminkin ounastelin ja sain mitä tilasin. Saparot päässä poljetaan jalkaa ja komennetaan muita :LOL: Äitin tyttö :saint:

Tää kuumuus (luultavammin) on lisännyt meillä nyt miltei joka öisiä kauhukohtauksia :/ Tai sitte tuon herättää kärpäset tms. Ihan mielettömiä itkupotkukirkumispultteja ottaa öisin :headwall: Lyö minua, huitoo ympäriinsä käsillään ja repii sängystään kaiken pois lakanoita myöten. Rauhoittuu vasta kun hiljalleen kävellään ympäri torppaa neiti sylissä. Mut auta armias jos sanot sanaakaan tai pysähdyt istumaan!

Meillä kaikki muut viel makaa, koiraa myöten. Netta käänsi vaan kuvettaan kun oisin sen ulos päästänyt. No olkoot sitte sisällä :kieh: Miä oon kohta pannullisen kahvia hörppinyt yksin :p

Ai niin, Taavin ihottuma näytti illalla helpottamisen merkkejä. eilen poika pysytteli aika tiukasti varjossa, sisällä tai muksulassa. Eli taitaa auringon tuotoksia olla :/ Toivottavasti ei tule riesaa siitä. Antihistamiinit nappaa nopsaan kun tietää että ne helpottaa ja harvemmin poikaa suihkuun saa näin helposti kuin nyt. Viileillä suihkuilla ollaan kutinaa helpotettu. Toissailtanahan tuo nukahti niin että hieroin samalla perusvoidetta selkään koko ajan hiukan lisää... kun kutisi niin paljon :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Alkuperäinen kirjoittaja YOdottaja66:
Tänään taas oltiin vaipoissa kun en viitsinyt riskeerata turvaistuimen kastelua,
Mie olen yhdessä nettikaupassa nähnyt sellaisen turvaistuimensuojan, käy myös vaunuihin, jota voi käyttää kun ei ole ihan 100% kuiva. Eli se suojaa istuimen ja imee itseensä kosteuden. Oli konepestävä, eikä minusta kovin kallis. Mutta, mutta... mie en löydä sitä enään |O en edes sivuhistoriaa selaamalla. Olis pitänyt laittaa suosikeihin se sivu, ajattelin meinaan, että sellainen vois olla tulevaisuudessa hyvä. Kunhan nyt ensin saadaan vaipattomuus harjoittelu edes aloitettua...
Saman asian ajaa kun pidät muovifroteeta ja muovipussia mukana :) Muovifrotee kaksinkerroin istuimeen tai vaunuun ja kun lirahtaa, frotee vain pussiin. Meillä kovassa käytössä ollut tässä vaiheessa sekä Mintulla että aikoinaan Annilla. Froteeta saa halvalla vaikka Jyskistä. Mintulla tulee kakat ja pissat pottaan, unilla pidetään vielä vaippaa. Pullo on jäänyt molemmilta pois 1 v ikäisenä, nokkamukiin siirrytty myös yöllä ja kohta sitten veteen, niin pian jättivät pyytämättä kokonaan. Tutin kun vielä jaksaisi taistella...
 
Moi,

Olipas tullut paljon juttuja - mitäköhän mun piti kommentoida?? No yritetään.

Ensin ainakin Krisulle onnittelut, ihana juttu :heart:

Ja Lillasitinalle iso halaus

Ja Tuutis - tuo muksula on niin kaunis!! Ja vielä näin jälkikäteen halaus, kauhea tuo Kiialle sattunut juttu - onneksi kaikki nyt hyvin.

Tiipii
- meilläkin makkara on kakka ja vielä oikein silleen ponnekkaasti ja miehekkäästi sanottuna. Eilen näki kun naapurissa grillattiin ja kailotti sitten sitä kakkaaaaa pitkin pihaa :LOL: :hug:

Tuteista,pulloista ja vaipoista
- tutti on meillä käytössä nukkuessa ja silloin kun tarvii lohtua. Vaipat on vielä, mutta kesän aikana pyritään jättämään ne pois. Potalla käy reippaasti kotona, muualla joutuu vielä suostuttelemaan. Mutta kotona on päivisin useasti ihan kuiva. Ja vauhdilla juoksee aina tarpeen tullen potalle. Tosin vahinkoja toki sattuu - esim viime viikolla oli kahluualtaassa polskimassa ja isompi hätä tuli - yritti tulla pois mutta ei ajoissa ja tuloksena oli se, että pökäleitä uiskenteli pitkin allasta ja neiti hysteerisena siellä kiljui :LOL:
Pulloja meillä ei ole missään vaiheessa ollut käytössä, nokkamukista joi jonkun aikaa lämmitettyä maitoa - mutta jätti sen itsellään pois. Nyt juo maitoa ruokailujen yhteydessä ainoastaan ja tavallinen muki on eniten käytössä.

Meillä Hilma on samanlainen kesän lapsi kuin minä. Nauttii auringosta ja helteestä ja yhtä aurinkoa aamusta iltaan. Yöt menee hyvin, nukkuu pelkällä t-paidalla ja se riittää. Sisälle haluaa aina päivisin nukkumaan, rattaissa ilmeisesti liian tukala nukkua. Ruoka uppoaa normaaliin tapaan, tosin jätksiä yrittää saada joka välissä. Ja käy sitä myös muilta pyytämässä - eilen oltiin kaupungilla terassilla syömässsä ja Hilma näki naapuripöydän pariskunnan syövän jäätelöä. Sinne paineli ja silitteli miehen jalkaa, tllitti silmiin ja hoki:"anna jätsiii-lissää kiittti :)

Huomenna lähdetään Vaasaan viikonlopuksi, sieltä Turkuun ja viikon päästä lauantaina lähdetään sitten Italiaan :)

Nyt taidan mennä keittelemään kahvit - muu perhe on vielä unten mailla. Ihana rauha :)


:LOL: :LOL:
 
Milla-Marialle piti vielä kommentoida - Hilma painoi kaksi viikkoa sitten 1,5v-neuvolassa ( oli silloin jo 1v7kk ja risat) 9,2kg. Painoa oli tullut 7 kuukaudessa 1,4 kg - eikä meidän lääkäri siitä huolissaan ollut. Meillä on energinen pimu, joka syö kuin hevonen, mutta ei pysähdy edes nukkuessaan :D
 
*kaivaa kohta jostain ukon työkengät koipiin* Iskin äsken pupun ulkoaitaukseen tuon murtuneen varpaani ja se vääntyi sillee kivasti sivulle :'( Meinasin tipahtaa siihen paikkaan. Kauan kesti ennen kuin askeltakaan sain otettua. Nyt on taas iso paketti koivessa, edellisen otin eilen pois kun ne teipit kutitti niin kamalasti ja teki ihottumaa. V..ttu mikä törppö on täällä taas :headwall: :headwall: Ihan taatusti juu saan paremmat kengät 12.7 jalkaan kun olis rippijuhlat.. ja ihan taatusti tuo tätä menoa kestää tallata meripäivillä |O :kieh: :headwall: ja 25.7 olis häätkin tiedossa... paljain jaloinko juhliin |O :headwall: :xmas:

Meillä makkara on ollut pitkään kakkara :D Mutta nykyään voiton syömisistä vie kuuurkku tai pomppo (omena). Oon muuten kiinnittänyt huomiota että Kiialla sanoista yleensä tippuu ekat kirjaimet: veikka on eikka, leipä eipä ja maito aito jne. Mutta ei on ei! Anna tuo ei osaa sanoa edelleenkään vaan pyytää: Kuka haluu ja aukoo sormiaan/Kuka taavii (tarvii) No kukahan lie? :LOL:
 
Heips, josko minäkin muutaman sanan raapustan pitkästä aikaa :wave:

Onnea vauvauutisista tiipii, vip ja oliko vielä muitakin

Raskaana oleville onnea matkaan :heart:

Mukava lukee teijän juttuja, van mikä se on, ettei saa ite aikaiseksi kirjottaa koskaan.
Meillä ollaan kesää vietetty ihan oleskelemalla kotona ja sukulaisten parissa, ens viikolla ukolla alkaa loma, niin josko sitten vaikka ranualle lähtisi käymään, tai johonkin. Myö ollaan tosi huonoja reissaajia, tai kyllähän minä koluaisin kaikki paikat, mutta ukko ei innostu koskaan mistään...ja se ainainen rahan puute :eek: mistä teillä riittää rahaa matkustella? vaikka kuinka koitetaan kitkutella ja elellä hissukseen niin kaikkihan se menee mitä tulee, aina, joka ikinen kuukausi. Ja laskut eikun lisääntyy...oih en voi aiheesta enempää, kun alkaa ihan ahistamaan.

Poitsu on oppinut jokseenkin kuivaksi =) unilla on vaippa, mutta muuten hereillä ollessaan yleensä kaikki tulee pottaan. Ja lohdutukseksi niille, joilla pottahomma ei vois vähempää kiinnostaa, näin oli meilläkin. Potta oli yli vuoden vessan lattialla, ja kahta metriä lähemmäs sitä ei voinu ilman huutoa mennä. Mutta yksi kaunis päivä tuo pyysi päästä potalle, ja siitä se homma lähti etenemään hienosti. Eli minä oon sitä mieltä, että sitten kun lapsi on siihen itse valmis, niin se alkaa tapahtua. Ei kannata tuputtaa jos ei ole kiinnostusta.

Pullosta ja tutista vieroitus alkaneen ensi viikolla, tai ainakin toinen niistä, pullo siis pois (juo nyt unimaidon pullosta) ja tutti on unilla myös, muuten ei sitä tarvii, tosin jos tutti on näkyvillä niin varmaan panee suuhunsa :LOL:

On se jänskä juttu seurata tuon touhuja, koko ajan ollaan liikeessä ja äänessä. Puhuu pitkiä lauseita ja laulaa kaikenlaista, uusin lemppari on Kaapo-ohjelmasta "oon nelivuotias, oppimaan innokas jne..." Ja on ihan siis järkyttävää miten hyvä muisti tuolla voi olla, saattaa yhtä-äkkiä tokaista jotain mitä on kuullut viikkoja sitten...esim. näki yks päivä, kun humalainen mies oli kaatunut ja kiroili, niin tämä sanoi monen päivän päästä ruokapöydässä "oli setä pipi, voi v*ttu" että silleen...imee kaiken mahdollisen itseensä mitä kuulee, myös ne kirosanat.

Automerkit tuo osaa melkein kaikki, lukenut itsekseen ja isänsä kanssa autolehtiä paljon ja kylillä käydessä luettelee sit kaikkia ohikulkevia autoja :eek: :eek: :eek: auti, tojota, melsu, mittupiti, sitikka ym...mahoton tuo on!Mutta niin ihana ja rakastettava, ai että :heart:

Juupasen juu, nyt se automies tuolla nukkuu ja kummitätinsä tulee kohta tänne ja mun lähettävä asioille, mekko täytyis ostaa lauantaisiin häihin, mutta säätiedotuksesta päätellen taidan ostaa turkin...kymmenen astetta ja vesisadetta. Kiva kiitti.

Mukavaa kesää kaikille!!!!! :wave:
 
Keiju07
Sainpas taas kaiken luettua, mutta kerkeänkö ite kirjoittelemaan, se on toinen juttu... kohta varmaan alkaa parku. Viena lähti isovanhempien matkaan mökille, joten meillä aika rattoisaa tiedossa. Lauantaina mennään kavereiden häihin ja aateltiin jättää tuo pienimmäinenkin isovanhemmille, jaiks. Ongelmana, että ei pullo oikein kelpaa... kauhulla luin MaMan juttua siitä, että äiti ei voi kovin kauaksi lähteä, kun Pihla ei pulloa kelpuuta... meillähän ei tutti kelpaa pienelle - mun henkireikä olisi tuo pullo. Kuntosalikorttikin alkoi taas pyörimään (oli kaverille välillä siirrettynä ), mutta mites mä sinne meen, jos isä ei kelpaa ruokkijaksi. Maha vaivaa, mutta taitaa olla helpottamaan päin. Varsinainen sylitakiainen kuiteskin... ei hetkeäkään makuullaan, paitsi toki unessa.

LillaStinalle tsemppihalaus :hug: ! Rankkaa on. Toivottavasti tulis edes itsekseen ulos, jottet joutuisi toimenpiteisiin.

Hippiksellä puolestaan oikein iloisia masukuulumisia! Kuin myös Krisulla! :heart:

Ja voih ja aih! Iiiihana tuo Muksula!

Tutit, vaipat, tuttipullot. Viimisin ei ole kelvannut yli vuoteen, tutti on tooosi tärkeä, yritetään välttää päivisin, mutta saa autoon ja unille. Ei puhettakaan että vierotettais siitä nyt, kun äidillä on tämä toinen sylitakiainen. Katsotaan sitten lokakuussa. Vaipattomuus on meillä vielä kaukana. Kakat saadaan usein pottaan - tulee itse kivasti sanomaan, aina vaan hömpät vanhemmat eivät tajua... :snotty: Tarroja saa palkinnoksi. Pissat taitaa jotenkin osata kontrolloida, mutta ei kertaakaan ole tehnyt/halunnut potalle. Kun kerran saisi oivaltamaan idean... Mutta en ota paineita, samaa sanoisin muille. Hipkukka, mun äiti sanoo ihan samaa, että jos kaksivuotias ei ole suhtkoht kuiva, niin vika on laiskoissa vanhemmissa :( . Kaksplussassa taasen oli hiljaittain juttua pottatreeneistä, ja siinä sanottiin, että 2,5 vee vasta keskimäärin alkaa hallita rakkoaan ja että minkään sortin pakottaminen ei auta (tosin ei nuo tarrapalkitsemisetkaan luemma), vaan homma alkaa sujua, kun lapsi on valmis. Eiköhän nämä kaikki ole sellasia juttuja, että ympäröivä yhteiskunta ja muut äidit luovat paineita. Mä yritän olla ottamatta, mutta vaikeaahan se on.

Ja YO, jos sulle joku tulee joskus ryppyilemään äitiydestä, niin täällä on koko verkkoyhteisö sitten käräjillä todistamassa, millanen supermamma Viulla on!

Tiipii, jätehuolto on mulla edelleenkin jatko-opintojen tutkimusaiheena... taloudellinen tai kustannusnäkökulma siis. Kuulostaa mielenkiintoselta tuo hammashoitolan jätehuolto!

Muuttajille ja kodinostajille onnitteluja ja tsemppiä! Ikävä näin kollektiivisesti, mutta aina ei jaksa eritellä. :ashamed:

Mitähän viel? Kauhea makeannälkä! Dilemma, kun olis kiva saada kiloja tippumaan, mutta kiva nauttia kesäherkuista. Tekis mieli lähteä jätskin hakuun, kun tuo pieni tuolta herää. Ristiäiset ovat muuten viikon päästä lauantaina, nimi on silleen valmiina, että arvotaan annetaanko kaksi vai kolme nimeä. Nimi oli jo päätetty, mutta nyt alkoi pohdituttamaan, josko tuohon kahden väliin vielä kolmaskin, kun Viena on alkanut kutsua pikkusiskoa uuksi, siis sanoo aina "uuuu" ja nyt kaikki muutkin puhuu "uuusta"... Jotain uu-alkuista tuohon sitten pohdittiin, vähissä ovat, ja jotenkin tuntuu tyhmältä, mutta jotenkin kivaltakin. Onko sitten kuitenkin hetken päähänpisto, jota lapsi myöhemmin inhoaa...

Jaksaiko joku lukea kaiken :D
 
vaipattomuus meillä kans ihan koko ajan vaipat vielä käytössä. Kaverin kanssa just juteltiin ja aiemmin heidän tyttö on huutanu ku syötävä aina potan nähdessään mutta nyt kun 2v tuli täyteen niin ihan yllättäen halus ite potalle ja nyt istuskin siinä vaikka jatkuvasti :D joten sitä oottelen minäkin että jossain vaiheessa meidänkin neitiä alkais omatoimisesti kiinnostaa.
vaippaihottuma Siljalla tosi pahana!!! :ashamed: Vauvasta asti ollu meillä tuo ongelmana, joskus enemmän ja joskus vähemmän mutta nyt on aivan karseen näkönen vaippa-alue... oon yrittäny pitää väliin ilman vaippaa jotta ei hautus liikaa mutta tyttö kun ei halua olla ilman vaippaa vaan itkee niin kauan että laitan sen ja raapii myös pyllyään verille asti. Tänään kokeiltiin sinkkivoidetta, saa nähä onko apua vai alkaako vaan enemmän hautumaan. Talkit ja perunajauhot on myös kokeiltu, ei apua. Jos tuo sinkkivoide ei tepsi niin ens viikolla soitan neuvolaan, saattaa tarvita ihan lääkekuurinkin :'(
 
Keiju toivotaan että teidän neiti sen pullon kelpuuttaa :) Meillä tuosta muutosta on tulossa juuri tuon takia hieman haastava kun minun pitää kuljettaa tuota tissitakiaista mukana eli ei toivoakaan että voisi Pihlan saada siksi ajaksi hoitoon...
Lillikselle iso kiitos tahranpoistoaineesta ja oli tosi kiva nähdä ihan livenä :D Hauskaa lomaa savon sydämessä :)

Tutit, tuttipullot ja vaipat tutti on käytössä nukahtaessa ja toisinaan päivällä kun iskee iso suru puseroon :D Tuttipullot on jääneet pois jo vuosi sitten ja vaippaa käytetään yötäpäivää kuitenkin niin että niin halutessaan Ilona käy potalla (yleensä muutamia kertoja päivässä) ja sinne pottaan tule vaihtelevalla menestyksellä tavaraa :D Pääasia kuitenkin että asia menee tytön halukkuuden mukaan, onhan nuo kaikki vanhemmat lapsetkin oppineet pois vaipoista(myös yövaipoista) reilusti ennen 3 vuoden ikää, samalla systeemillä mennään Ilonan kanssakin..
Meidän kokeilu siirtyä jatkettavaan sänkyyn sai nyt sellaisen käänteen että piti kaivaa matkasänky esiin että osaa neiti nukkua. Ilona ei osannut rauhoittua siihen sänkyyn ja kun unet oli normaalia huonommat niin neiti oli niin kiukkuinen ettei muuta vaihtoehtoa jäänyt kuin laittaa tyttö matkasänkyyn nukkumaan. Pinnasänky kun annettiin miehen siskolle joka saa loppuvuodesta vauvan.

Nyt nauttimaan harvinaisesta herkusta.. kahdenkeskeisestä illasta miehen kanssa :D Isommat lapset yökyläilevät ja kaksi pienintä nukkuu.

muoks. Tuutikselle kiitos (rv 41+3, kun se näköjään jäi) :D Niin ja pitihän minun jo aiemmin sanoa että kyllä on aivan ihana tuo muksula...Mitenkähän saisi tuon oman miehen yltämään samanlaiseen suoritukseen :whistle:
 
Keijulle hauskoja hääjuhlia. Toivottavasti pieni neiti pullon kelpuuttaa :)

Voi sitä Tiipiin Siljaa. Toivotaan että sinkkipasta tehoaa :hug: Eikös milekon sannilla ollut silloin joskus sitkeä vaippaihottuma? Mistäs työ saitte avun, en enää muista

Mama lisäilen viikot ihan kohta :)
 

Yhteistyössä