Lokakuun 2007 taaperot, loka/marraskuussa/joulukuussa

heipä hei..

käytiin eilen rinsessalle ostaa pinnasänky ja siihen kaikki tarvittava :heart: tietenkin,tuo taapero kulta heti halus testata sängyn ja ai että oli onnessaan kun sai siellä kölliä ja katella mobilea :D
meillä pottaillaan aika paljon,jos ollaan ilman vaippaa niin osaa itse mennä potalle pissalle ja sen jälkeen pyyhkii pyllyn ja pipulin,tosin sitä paperia menee sit metri tolkulla :LOL: kakkaa yrittää sinne tehdä,mutta on sen verran ujo kakka ettei se tule kun piilossa vaippaan :D
kovasti siskoa odottaa,kysyykin aina multa että supistaako :LOL:
piirtäminen on alkanut kiinnostaa hirveästi,ja aivan upeasti osaa jo piirtää..yllätyin pöydässä kun poika sanoi että tekee lumipallon,piirsi siis pallon,sen jälkeen sanoi että piirtää hännän,piirsi j kirjaimen muotoisen hännän,ja sit piirtää kalan joka on > muotoinen :heart:

mä sain panacod lääkkeet loppu raskauden ajaksi,vauva painaa jotain laskimoa jonka takia mulla on todella kipeät jalat ja siihen lisäksi järkyttävät liitoskivut..nyt oon saanu onneks yöt nukuttua joten kuten tuon lääkkeen avulla..lähtöä ollaan tehty monena päivänä vaan on loppuneet supistukset kesken..eilen supisti kipeästi 8 tunnin ajan,jona aikana mulla oli myös huono olo ja välillä oli olo kuin ois kännissä ollu :x tänään kävin ukin haudalle kävellen viemässä kynttilän,pois tullessa oli soitettava mies hakemaan kun en enää askeltakaan kyennyt ottamaan kun supisti niin kovasti,vaan loppuivatpa taas heti kun kotiin pääsin..
alkaa pikkuhiljaa kypsyttämään hermoja tämä touhu,ois ihana jos ei supistelis,vaan sais olla rauhassa,ja syntyis sitten kun niitä supistuksia alkaa tulla,eikä kiusais mua kivuille :/
voi olla,että joudun yksin synnyttämään,oon aika kuohuksissa anopille,en kärsi oikein enää edes häneen päin katsoa kun kiehuu..ja oman äitini kanssa en ole väleissä ollu 2 kuukauteen tiettyjen syiden takia :'( ja en kelpuuta oikein ketään lapsen vahdiksi,kun tuon pojan kanssa pitää olla topakkana ja vahdin pitää olla sellainen jonka kanssa poika on paljon aikaa viettänyt..

tässä pikaisia kuulumisia meiltä.menen nyt nukuttamaan poikaa =)
 
Huomenia!
dogtor voi kurjuus noita sun kipuja :( toivottavasti vauva syntyis pian ettei enää tarviis kärvistellä. Kurja että teillä on lapsenvahdit siellä vähissä. Mulla oli myös ajatuksena että menen ennemmin synnyttään yksin, jos ei lapsenvahtia saada vähällä vaivalla.
Kyllähän siitä yksinkin selviää, tsempit! :hug:
Mies pääsikin sit kyllä mukaan. Eemeli syntyi kätevästi yöllä ettei Eetu edes tiennyt olevansa "yksin" kummitätinsä kanssa. Isi ehti aamuks kotiin.

Hipkukan vauvat on jo isoja vauvoja =) Hienosti siellä kasvavat. Mä pääsin muutama vuosi sitten katsomaan sellaista alle kilon painoisena syntynyttä keskosta, kun hänen paino oli ylittänyt maagisen kilon rajan. Vauvan isovanhemmat sanoivat ihan suoraan että he pelkäsivät mennä vauvaa katsomaan, kun ajattelivat ettei se varmaan ole ollenkaan vauvan näköinen. Häpesivät sitten ihan ääneen omia ennakkoluulojaan. Olihan se vauvan näköinen, pienen hentoisen vauvan näköinen siellä letkujen keskellä. Ymmärrän kyllä sun ajatukset kuvien suhteen.

Keiju, mä oon miettinyt myös tota nukkumisjärjestelyä, ollaan päädytty laittaan pojat nukkuun samaan huoneeseen sit kun se aika koittaa. Kyllähän ne varmaan tulevaisuudessa sit hilluvat siellä keskenään ennenku rauhoittuvat. Tai sitten ei. Joskus sitten vanhempana saavat toivottavasti omat huoneet.

Millillä oli vauhdikas synnytys, onnea vielä paljon!

Mukava oli lueskella muidenkin taapero/vauva perheiden arkea, mm. vip, pepisa, pupu, Mama, kiisumirri. Ja tietenkin muidenkin.

Antaako teidän 2v-naperot kynttilöiden olla rauhassa? Eetua kiinnostaa tosi paljon, kerran on vähän näppiänsäkin polttanut. Ei hirveesti uskalleta kynttilöitä poltella.
Istuimen ostoa mekin ollaan tässä mietistkelty, niinkin täällä muutkin. Harkinnassa vielä on, selkä menosuuntaan vai kasvot menosuuntaan. Eemeli mahtuu kaukaloon vielä jonkin aikaa joten kauhea kiire asialla ei ole. Eetu matkustaa vielä selkä menosuuntaan, hänen istuin siirtyy Eemelille ja Eetulle tarvittais uus.

Vikonlopun aikaan molemmat pojat tuli nuhaan, räkä lentää :snotty: Aika terveinä me ollaan kyllä oltukin. Eemelilläkin on nyt vasta toinen nuha ja ikää hällä jo 8kk! Ryömii kovaa kyytiä ja on Eetusta ihan älyttömän kiinnostunut! Hauska seurata miten ne jo viihtyy keskenään, varsinkin legot on molempien kestosuosikki. Eetu on ollut ihana reipas ja kiltti isoveli, ei ole ollut mitään ongelmaa sen suhteen. Muuten kyllä äitille ja isille alkaa osoittamaan omaa tahtoaan, mut kai se kuuluu ikään. Kestettävä on vaikka välillä hermoa kiristää...

Milekoa ja Sannia oli mukava nähdä Prismalla :wave: jälkeenpäin vielä ajattelin että on teillä urakka ostaa kaikille joululahjoja :D

Joululahjoista legoja tulee lisää, itse ollaan ostettu Brion junarata ja siihen joitain lisäosia. Muuta ei aiota ostaa, en tiiä mitä kummit ostaa. Eivät ole kyselleet ehdotuksia.

Mites Lillastina jaksaa?
 
Joululahjoja Mie olen estittänyt kaikille toiveen, että dublojen hahmoja yms. Niillä tuo poika tykkää leikkiä (ja äitikin) Ne olis kuitenkin sellaisia mitkä menee vielä monta vuotta leikeissä. Eipä tuo jätkä leiki oikein muilla kuin pikkuautoilla ja dubloilla. Pikkuautoja meillä on jo ihan tarpeeksi... (arvatkaapa kuka taas viime yönä astui sellaisen päälle :kieh: )
Tosin luulen, että stiga olisi tulossa miun sisaruksilta. Sen suuntaista ovat vihjailleet. Jos sitten tammi/helmikuussa saatais luntakin niin olisi siitäkin jotain iloa.

Jätkästä ei oikein mitään kirjoitettavaa ole, tasaista uhmaikäisen taaperon elämää pienen miehen suurien ongelmien ja vastoinkäymisten kanssa. Tämän päivän suuri vastoinkäyminen ja elämän epäreiluus oli, ettei äiti antanut tuoda polkupyörää sisälle. Sitä tuossa vieläkin kiukuttelee, eikä anna riisua haalaria. Mie odottelen kiukun laantumista ja näppäillen tekstiä.

Meitin pienokaiset on viime viikolla saaneet lääkärin luvan alkaa opettelemaan pullolle :) Rinnallekin olisi ollut mahdollisuus, mutta miun maitonäytteistä oli löytynyt stafylokokki- bakteereja (tulikohan oikein kirjoitettua), joten nyt on lääkekuuri siihen ja lapsille menee kaikki maito pastöröituna (ja taas hankala sana |O ) Rinnalle pääsevät kunhan maitonäytteet on taas puhtaita.
Kummallakin on oikea rytmi ja tekniikka. Tosin poika välillä meinaa unohtaa hengittää syvään. (Tyypillinen mies, ei onnistu monen asian yhtäaikainen tekeminen...) Koko maitoannostaan ei kumpikaan vielä ole jaksanut syödä ja pullotellakin saa vain kerran päivässä, mutta pikkuhiljaa edetään. Tarkoitus ei kuitenkaan ole väsyttää pikkuisia, silloin saattettaisiin muun kehityksen suhteen menä takapakkia.
 
Moi mammelit ...

Dogtorille odotukseen vielä jaksuja ...
aika näppärästi tuntuu piirtely teillä sujuvan .
Meilläkin ympyröitä tulee - muuten viimoisilla kerroilla kaikki piirroksetkin on olleet 'Talent suomia' - nääs se on pop ja hiphop.
Toivottavasti kohta unohtuu , ettei tule tinkaa, kun sitä ei telkusta tule.
Viu menee saunanlauteille - ja lasiovi kiinni - suihkugeeli Minnihiiren kanss aistumaan ja laulavat sitten talenttia siellä. Jänis istui maassa ja ihahhaa , yleensä :) Aika ihanan kuuloista , ja ei ihan nuotileen kaikki ....

Mua ketuttaa ja masensi viikonloppuna. Ei nääs niitä lapsenhoitajia ole meillä . Nyt mun kaveri perui kuukausi sitten sovitun pe pikkujoululikkuun, kun oli niin kipeä... ja jaksoi sitten pe olla konserteissa ja lauantain shoppailemassa ja la-illan omissa pikkujouluisssaan ja ja ...
Eli yli kaksi vuotta on nyt mennyt ja yhtään yövapaata ei mammalla ole ollut.
Maksullinen lapslikkakin tulee kalliiksi - nyt tulin jo 2330 kotio ja taksa oli 40e... saati jos koko yö menisi, niin aika kohtuuntonta on maksaa 70-80e. Ainakin mun pusseista.
Että taitaisi väliin taas kelvata huonompikin kumppani ja mies, pääsisi joskus edes johonkin.
Vali vali.
Pikkujoulut oli ja meni , Veikko Lavi showta ja ruokaa ja juomaa firman piikkiin... tosin ohentelin kun luulin olevani menossa Lasten itsenäisyyspäivän juhliin la . Ne olikin vasta su. Tosin tyttöni hyvinkin poikkeuksellisesti tietty herätti la-aamuna k 06 , onneksi sentään tirsoille päästiin k 10 -1230.
Ouluhallin lastenjuhlat oli kivat - jokeripokeriboxia ja niitä Muumeja . Muumeista riittä nyt juttua varmasti taas kuukauden. Eturivissä tiirattiin Nipsua ja Muumia ja Muumimammaa...

Kynttilöistä - meillä saa olla ihan rauhassa . Nyt vasta olen alkanut polttelemaan.

Millille - paljon onnea, ihana pikku prinsessa .... ja huh ja huh - täytyy kunnioittaa teitä monen lapsen äitejä yhä, miten ihmeessä saatte itsenne ja aikanne riittämään ?
Kun yhden kanssakin on tämä jumalaton huono omatunto ja ihan nollilla oma aika ...

Meillä on sitten Meandi kutsutkin 1.2.2010 kello 1730, tervetuloa siis !!! Ehtisikös Oulumammat vaikkapa silloin ?

Hipkukan pikkuisille jaksuja vaan kovasti , ette varmaan ihan joulksi kotiin asti pääse ?

Jeps - tell me about duplo's or legos - täällä niitä on .... hirmuinen leluloota ja pari kangaskoria täynnänsä, ehkä mä alan jo ohentelemaan... jouluksi on tulossa vielä par pakettia.
Ja just hahmoja - siis ukkeleita ja akkeleita - on tullut kierrätys ja vintagepaketeissa vaikak kuinkas paljon, kaksosiakin siis on :)

Töihinkin meinaa hukkua väliin, ehkä tässä siksi alkaa pinaaa kiristämään myös ...

Haleja ja joulun odotus jaksuja - niitä kortteja pitäisi vissiin alkaa jaksaa väsätä, yyyyyyhhhhh ...

Joulukalenterissakin on tekemistä - toinen on se lego, ja toisen mietin aina edellisenä iltana ylläriä hiki hatussa , aarrekarttojakin olen tehnyt - siis tyyliin sängynalle tai lipaston plootaan ...

Ja saatiin se meän adoptoitu eilen kyläreissulta keinuheppa kotiin, tälleen ne lelut uusiutuu ja tuntuuu uusilta ...

Nyt töihin.






 
Olen hengissä :D :saint:

Kivut, supparit yms ei ole mihkään hävinneet... Kyllä taas viime yönä närästystä kirotessa mietti, että kuin tyhmä ihmisen pitää olla. Käydä taas kaikki tää kakka läpi vain sen takia, että saisi ipanoita :headwall: :LOL:
Ja haaveilee vielä muka kolmannesta!?! Ei taida ämmällä kaikki olla ihan kohdallaan päässään ;)
No siis tuskaiset olot on, taitaa helpottaa vasta synnytyksessä???

Töitä yritän silti tehdä viimeiseen asti edes vähän, pidän lomaa sitten maaliskuun siitä hommasta. Ensi viikonloppuna olis vielä parit joulumyyjäiset ja sen jälkeen suuri alennusmyynti/varaston tyhjennys vuoden alkua ajatellen. Kun virallisesti en töitä tee kuin sunnuntaisin sitten tammikuusta eteenpäin...

Mutta nyt täytyy mennä taas katsomaan mitä tuo kauhukakara tuolla puuhaa. Uhma vaivaa, mutta muuten kaikki hyvin. Se pirun vesirokkokaan ei sitten ilmeisesti rantautunut meille, vaikka oikein hakemalla haettiin. Tai ei ainakaan näppyjä ole näkynyt ja torstaina tulee jo 2 viikkoa siitä...
 
Palomies sami pyörii taustalla,ehkä hetken ehdin kirjottaa..molemmat tytöt katselee telkkaa :ashamed: Ellalla uhmis pahenee ja nyt on ruvennu kovakouraseks siskoa kohtaan.Jos anni huutaa siis itkee niin ella on heti kiljumassa vieressä hiljaa tai ottaa naamasta kiinni annia ja huutaa :( Ulkovaatetuksen pukemiseen saatiin helpotus kun annetaan hänen ite pukea alusta loppuun.Ei enää rimpuile ja kilju puettaessa :D Sitäkin tajusin testata vasta kun näin miten Tinakenkätytön peppi puki hienosti itse päälle. :D


Keffelille ja Peetulle paljon haleja ja voimia :hug:

Kiva kuulla LS:täkin :D ja yo:eek:sta
[/b]joululahjoistaella on suuri muumi fani ja ostettiin muumilaiva.anni on vielä niin pieni joten ostin vaatteita :D Itsellemme ostetaan järkkärikamera jahka ehditään...ehkä vasta joulun jälkeen :D No mutta palailen..nyt sami loppui ja pienempi kiljuu lahkeessa.
 
L-s:no onneksi oot kunnossa :hug:
kovasti jaksamisia tuskaisen olotilan kanssa
:hug:
onko nyt menossa rv 27 vai 28?
jos ees oikein muistan :ashamed:

tohtorille myös kovasti jaksamisia kipujen kanssa.
toivotaan että ne lääkkeet ees vähän helpottaa :hug:
nii millos se la olikaan..tässähän saa jo jännäillä millon ilmotat prinsessan syntyneen :D :heart:

kynttilät meillä ei saa olla rauhassa ollenkaan..huh..
aikasemmin sai olla,mutta kun kerhossa on kynttilä sytytetty ja laulettu,sen jälkeen joku lapsista saa sen puhaltaa,nii johan meijän muksu innostu :LOL:
se oikeen tulee pyytää "äiti ytyttää" ihana :heart:
joskus sytytän ja annan puhaltaa.ja lauletaa se laulu.

vip:meilläki on muumit ihan ykkkösiä nyt :D
oon niitä hahmoja kerännyt,puuttuu enää haisuli,nipsu ja hattivatit.
nyt tuo poika on hukannu polisimestarin ja kyllä mää oon ettiny,joka kolkan...

yo: no et se sinä montaa kertaa oo tuulettumaan päässy,harmi :(
ja kallista lystiä toi lapsenvahti homma :O

jouluressiä pukkaa...
haluaisin viettää jouluaattoa omien vanhempien kanssa ja sisarusten.
vaan nyt anoppi sanoi että he kokoontuvat ja meidän on tultava sinne.
miten mää nyt päällekkäin saan nuo sovittua
:(
en haluais kenenkään mieltä pahoittaa...
tietenkin minunki vanhemmat haluaa nähdä kun pikkupojat aikovat paketteja...on tää tämmöstä |O

täytyy lähtä laittaa ukolle aamuksi eväät rasiaa..miehet miehet.. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja milla-maria:
tietenkin minunki vanhemmat haluaa nähdä kun pikkupojat aikovat paketteja...on tää tämmöstä |O
Olisko mahdollista jakaa lahjat puoliksi. Puolet avaatte anopilla aattona ja loput joulupäivänä siun vanhempien luona. Siitäkin voisi oman perinteen tehdä. Esim aamupalaksi joulupuuroa ja sen päälle pakettien aukasut. Aamusta kun aukaisee, pääsee vielä päivän aikana näkemään kuinka lapset leikkii ja nauttii uusista leluista :D
Meillä, kun sekä miun äidin luona, että anopilla, lahjat avataan illalla, niin ei sitä leikkiä näe. Kun melkein heti kun paketit on avattu aletaan iltapuuhiin ja lelut pitää laittaa pois...

Me ollaan tänä vuonna (sattuneista syistä ) kotona koko joulu ja uusivuosi. Ja mie nautin B) Ei matkustamista sinne tänne, toisten olohuoneen nurkassa nukkumista, pakollista seurustelua ja sosiaalisuutta, ei rytmin sekaantumista yms,yms. Vain kotona olemista ja omaan tahtiin puuhailua. Taidetaan tänäkin vuonna tehdä niin, että annetaan pojalle noita kovia paketteja avattavaksi jo ennen joulua (paketti päivässä ). Sillain jaksaa leikkiä jokaisella, kun jos saa keralla kaikki, niin ei oikein keskity yhteenkään ja ne jää heti nurkkiin pyörimään. Näin tehtiin viime vuonnakin ja minusta se oli hyvä systeemi. Pysy poika päivän poissa pahanteosta, kun oli uus lelu jonka kanssa touhuta :snotty:

 
hippkukka: ei huono idea ollenkaan :D kiitos :flower:

viime joulu oltiin ihan rauhassa kotona vaan,sanottiin ettei lähdetä pojan kanssa pyörimään pitkin sukulaisia...'että meillä saa käydä jos haluaa.
olipas se muuten mukava aatto,saunottiin aamusta,syötiin rauhassa ja pukki tuli iltasella.
vaan nyt tietenkin haluavat taas meitä kylään ku viime jouluna ei menty.
helppo oli sillon kahdestaan kulkea tuota väliä,mutta nyt lapsen kanssa eri asia.

nooh,kyllä kaikki järjestyy.
haudoillakin haluisin keretä käydä.
 
meillä antaa neiti kynttilöiden olla rauhassa,tosin ekoja kertoja kun sytytin kynttilät niin kävi puhaltamassa ne heti sammuksiin.

joulusta
ootan loman alkuu ihan hulluna,jotenkin sitä on nyt niin väsynyt ja jotenkin ärtynyt,töissäkin tuntuu että vois hanskat lyödä tiskiin..samaa olotilaa taitaa muillakin siellä olla..ja sitten menee kaikki asiat ihan sekasin,naurettiinkin että kohta ei edes itekkää tiedetä että kuka tulee hoitoon,tai on tulematta...

ja sitten yhet sisarukset kyllä kokeilee niin hermoja että,huh huh |O :headwall: en tiiä,jotenkin tuntuu että oikein ahistaa ne päivät kun he ovat hoidossa,ja tuntuu että ahistuu muutkin lapset.
mikä lie,kun selasen levottomuuden saavat aikaan...

mutta jouluna mennään aatoksi meikäläisille,toden näkösesti tullaan kotia yöksi,tai sitten ei..kuitenkin kolmestaan ollaan.etätytöt ovat äidillään ja omat on isäsäs luona.
uutena vuotena onkin sitten koko lössi koossa.

neitillä taas kamalan nuhan pukkas,huominen vielä tällä viikolla hoitoo,sitten vapaata.
 
:D Pakko kertoa. Meitin minimies pääsi tänään ekaa kertaa kokeilemaan rinnalla oloa. Pienten keskosten kohdalla se on aluksi vähän sellaista harjoittelua ja kokeilemista. Eivät aina jaksa imeä kunnolla tai tekniikka ei heti ole hallussa. Vaan mitäs teki meitin minimies... Hyökkäs tissiin kiinni lujalla otteella ja imi oikein kunnolla, ennenkuin mie olin ehtinyt asettua kunnon asentoon ja poikaakaan oltu kunnolla vielä saatu syliin :LOL: Ihan ihme asennossa alkoi syömään ja lujaa piti nännistä kiinni, kun sitten hoitajan kanssa paranneltiin asentoa. Kovasti varoittelivat, ettei pidä pettyä jos vauva ei heti saa mitään rinnasta, pieni keskonen kun on. Punnitus näytti, että 34ml oli poika sitten imassu (maitoannos on 50ml) ja enempikin olis saattanut syödä. Minua vain alkoi mietityttämään, ettei vain poika väsy, kun väsyneenä ei jaksa kunnolla hengitellä, joten otettiin pois rinnalta vähän keksken kaiken ja valutettiin loppu annos nenämahaletkun kautta. Noin paljoa ei ole vielä pullostakaan syönyt. Taitaa olla tissimiehiä :whistle:
Tyttö pääsee rinnalle huomenna, jos vain on pirteällä tuulella.
 
Hipkukka :heart:

Kynttilöitä meillä poltellaan oikeestaan vaan semmosissa paikoissa joihin Juho ei pääse käsiks, joten saavat siis olla rauhassa. Tietää kyllä että ne on vaarallisia ja kuumia..

Mä ostin itelleni uuden läppärin kun vanha vetelee viimesiään, enkä mä meinaa osata kirjottaa tällä |O jotenkin on näppylät timmimmin tai jotain, mutta koko ajan kirjotan ihan jotain muuta kun pitäs. Pitää vissiin enemmän kirjotella jotta tottuu B)

Joulu me ollaan kotona, tulee pukki jne. ehkä joulupäivänä käydään sitten anopilla. munkin äiti jouluks pyyteli, mutta ilmotin samointein ettei mennä. On niin pitkä matkakin lähtee ajamaan ja toisekseen ilmotin jo pari vuotta sitten että me vietetään nyt joulut kotona kun on tää oma perhekkin, meille saa kyllä tulla.

Meillä ei ole kokemusta tosta erihuoneissa nukkumisesta joten siihen en osaa sanoa mitään. Me kaikki kun ollaan ahtauduttu tohon samaan huoneeseen :ashamed: vaikka yläkerrassakin olis kaks ihan tyhjää huonetta, mutta päätettiin eka rempata ne kunnolla ja sitten pitää uudet rappusetkin tonne yläkertaan tehä. No alakertaan meinattiin, että oltas ite muutettu, mutta suunnitelmat sitten vaihtukin ja tehtiin sinne toinen olohuone ja toiseen huoneeseen tuli baari. Eli kykitään sitten kaikki tosiaan tän keskinmäisen kerroksen yhdessä makuuhuoneessa, siihen tulee sitten aikanaan varmaan leikkihuone. Isäntä alkaa kyllä vissiin oleen melko kypsä tohon nukkumajärjestelyyn joten vissiin sitten kohta alkaa yläkerran remppa B)
Mutta varmaan sitten aikanaan, lapset nukkuu samassa huoneessa ainakin niin kauan kun vaativat omiaan, tosin kai tänne taloon vielä on toiveissa lisääkin lapsia joskus joten...

Keijua taas muistaen :D millanen talo teillä on, siis omakotitalo vissiin,mutta onko uus/vanha.. kun mä jotenkin voisin mieltää teidät asumaan semmoseen >100vuotiaaseen vanhaan hirsirunkoseen isoon omakotitaloon :D katotaan pitääkö mielikuva ollenkaan paikkaansa :whistle:

Me päädyttiin nyt sitten ostamaan Juholle radio-ohjattava, jo tuolla kyllä yksi on, mutta tää on nyt sitten vissiin semmonen jota ajetaan vähän niinkun oikeeakin autoa, eli se ohjain on ratin muotonen, ja kääntämällä rattia vasemmalle auto kääntyy vasemmalle jne. Lahjoja tuli kyllä ostettua ihan liikaa, Juho on tosi kova autot (cars) fani ja niitä puuttuvia hahmoja on nyt sitten muutama pakettiin ja se rekka-autokin sattu metallisena löytymään samassa mittakaavassa kun noi muutkin metalliset cars hahmot on.

Meillä on kans piirtäminen kova sana, Juholla on jo pitkään ollu se semmonen piirustuslauta ja se on niin paljon käytetty että kohta varmaan pitää ostaa uus, paperia kuluu ja värikyniä samoten, lisäks ollaan nyt sitten "väritetty" värityskirjaa. Äitiltään perinyt innokkuuden piirtämiseen, toivottavasti hänelle tulee vaan taitojakin, multa kun ne puuttuu :/

Pottaan ei tuu mitään, pidättelee tasan just niin kauan kun istuu potalla, nyt kyllä innossaan tulee potalle. Tänäänkin mentiin heti potalle kun huomasin että pojua kakattaa, mutta niin vaan vartin istunnon aikana kahdesti pyysi vaippaa kun meinas kakka tulla, no luovutin sitten tosiaan vartin jälkeen ja niinhän se kakka sinne vaippaan sitten... :/ no mutta eiköhän se tästä.

Muutamia vinkkejä vois ottaa vastaan :D eli tyhmiä kyselen siis... :ashamed: miten opettaa lapsi sylkemään?, ja nimenomaan sylkemään niin että sylkee sitten vaan ja ainoastaan sillon kun kuuluu sylkeä ja sinne minne pitääkin...
Ja toinen :ashamed: miten opetetaan niistämään? :ashamed: nyt ei Juholla oo nuhaa, mutta just oli ja vaikka yritin selittää että puhalla nenän kautta niin ei.. :ashamed:

Juho vierottui tutista todella helposti :eek: se piti vaan olla siitä omasta tahdosta kiinni, siis pojan omasta tahdosta, kun hän itse vapaaehtoisesti tutin roskiin vei, toki siis sanoin että kun oot jo isopoika niin voisit tutin viedä roskiin ja niinhän tuo vei. No jouduin sitten samalla vieroittamaan toisesta unilelustakin :ashamed: kun siitä tuli sitten tutin korvike. eli se meni suuhun sitten, mutta kun sen otin pois, niin Juhon unenlaatu on selvästi parantunut tutin pois oton jälkeen (ja sen unilelun) enään ei heräile öisin. Yhtä lyhykäisesti nukkuu edelleen, mutta enään ei tosiaan heräile.

Romaania vissiin rupesin kirjottamaan, no "runosuoni" kukkii, mutta päästän teidät piinasta. :xmas:
Pahoittelen entistäkin pahempia kirjoitusvirheitä.. se on tää läppäri B)

Mitäs muuten topsylle? tuli tässä yhtenä päivänä mieleen ne meijän palstakännit, ketä siinä nyt oli tuutis, topsy,mä ja ketä muita, pitäs kaivaa ne viestit jostain ja muistella B)

:D
 
Huomenta,

Täällä yksi uneton ei saa yövuorojen jälkeen rytmiä käännettyä. Heräsin valvomaan klo. 3.30 :eek:

Hipkukan imetystarina oli niin hellyttävä :heart:
Simppa myös sai suupielet kääntymään ylöspäin kysymyksineen :heart:

Joululahja pohdinnasta tuli mieleen, että mitä viedä lahjaksi päiväkotiin? Vai viedäänkö sinne ylipäätään jotain? Eeli oli tänään vasta ensimmäistä päivää yli 2v. ryhmässä. Hoitajia en tunne ollenkaan, ja kun kyseessä on vuoropäiväkoti jossa hoitajia on paljon, ei jokaista voi lahjoa erikseen. Ideoita?

Eelille on tulossa lahjaksi sukulaisilta ja kummeilta ainakin puinen parkkitalo, ponsse, piirustuslauta, ja pussilakana. Itse ostin cittarin alekupongilla Duplo eläinten ruokinta setin. Eeli näki sen ja nyt se on jo leikeissä... :ashamed: Alun perin suunnittelin ostavani jouluksi Stigan, mutta sekin löytyi jo kierrätyskeskuksesta 7?. DVD soitin autoon ois näppärä, mutta ei Eeli vielä sen päälle ymmärrä jos paketista tupsahtaa soitin, jonka äiti heti sieppaa "ettei vaan mene rikki". :D Ehkä päädyn johonkin Puuha Pete juttuun. Se on meillä nyt kova sana.

Jokohan nuo miehet kohta heräilee. Täytyy ruveta aamukahvin keittoon.
 
Ihana oli lukea hipkukan imetyksen onnistumisesta :heart: Taitaa olla todellinen tissimies :D

pupu kyseli vaikeita...miun oikeen piti miettimällä miettiä noita siun kysymyksiä.Mites jos tota sylkemistä harjottelee jotenkin sillee ekaks et antaa vaik vettä ja sit pyytää et "sylkäsee" sen pois jne.nojoo,aika tyhmä idea...mut tosiaan en osaa kyl auttaa.Ehkä joku muu?

kynntilöitä tulee poltettua yleensä vasta kun lapset nukkuu.Tai jos joskus harvoin palaa silloin kun tytöt hereillä niin ei Ella oo mennyt häiritsemään.

Joulusta myö ollaan tähän asti juhlittu aina aatto meikäläisillä ja pyhä anopilla.Nyt päätettiin et tästä joulusta lähtien pyhä ollaan joko meikäläisellä,miun veljellä tai meillä...kierrättämällä.Johan anoppi suuttu siitä ja sano et "josko hyö tulis sit aattona meille et kukas heille tekee ruuat" |O No mut kuitenkin nyt siis aattona mennään anopille ja ilta kuitenkin ollaan kotona,joulupäivänä aamulla appiukolle ja meikäläisille sen jälkeen päivä viettämään.Lahjat avataan kaikki aattona.

susaMie varmaan veisin ihan jotain pientä päikkäriin koska ei tunne hoitajia ja on paljon.Mites jotain Eelin itse tekemää...esim.kortit? tai pienet joulukukat?
 
Iltaa! :flower:

Pitkästä aikaa tulin lueskelemaan mitäs tänne kuuluu ja johan nauratti Pupun muistelot :D Palstakännit oli tosiaan, oi niitä aikoja...

Ja Susalle tulin kertomaan että olen tottunut viemään päiväkotiin jotain hoitajille, naapuri taas oli ihan ihmeissään toimistani. Eli jotkut vie, jotkut ei. Minä veisin sinuna ehkä jotain yhteistä pari päivää ennen lomia, suklaata, pähkinöitä, pullaa tms, jota voi sitten kahvihuoneessa syödä ja mukaan Eeliltä kortin. Tyttöjen hoitajat ovat tulleet meille tutuiksi, ostin kaikille naistenmessuilta kauniit Tilda-sydämet.

Mukava oli lueskella teidän odotusjuttuja, Dogtor ja Lillis siellä kärvistelevät, tsemppiä! Ja Hipkukan pienet siellä kasvaa, ihanaa aikaa teillä kun ovat rinnallekin päässeet :heart:

Jouluna ei olla koskaan oltu sukulaisissa, jotenkin en osaa edes kuvitella meneväni. Niin ne ovat tavat erilaisia. Miellän sen niin oman perheen kesken vietettäväksi juhlaksi. Sitten pyhinä toki käydään kylässä äidillä jne, mutta yleisesti ollaan vain neljästään. Nyt minulla on sen verran lomaa, että varattiin hotelli-laivamatka Tukholmaan jonne lähdetään 27.päivä. Ulkomaille teki mieli vaan hinnat ovat koululaisten loman aikaan niin karmeat, että päädyttiin "köyhän miehen Karibian risteilyyn". Kiva päästä kuitenkin katsomaan Tukholman joulua ja alennusmyyntejä!! ;)

Meillä on ollut tapana ostaa yhdet tai kahdet lahjat tytöille, Anni saa muskettisoturi Barbien, jota hartaasti toivoo, ja jotain muuta ehkä. Mintulle ei taaskaan ole vieläkään mitään ostettu, viime vuonnakin jäi sitten ostamatta... :ashamed: Kun ei se vielä tajua ja sukulaiset ostaa kuitenkin. Mies asiaa kauhisteli, minusta ei niin väliksi, materiaahan se vaan... :whistle:

Töissä menee mukavasti, kurssit ovat kivoja ja ihmiset joulumielellä. Tänään oli palautetilaisuus meille elokuussa aloittaneille ja annoin palautetta että työ on aivan uskomattoman ihanaa ja sunnuntaina usein toivon että olisi pian maanantai. Toiset huokailivat "ei nyt sentään..." ja vähän ärsytti kun luulivat että puijaan. Mutta niin se on, en koe tuota hommaa yhtään työksi, vaan jotain harrastuksen ja rahantulon väliltä se on :) Ensimmäiset pikkujoulutkin olivat ja kivaa oli, tutustui lisää uusiin työkavereihin ja aamusta vasta kotiin :xmas:

Mutta nyt jatkan näitä työhommia, muutama koe olisi vielä aamuksi tarkastettava. Mukavaa joulunodotusta :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja susa79:
Hipkukan imetystarina oli niin hellyttävä :heart:
Jottei äiti liikaa pääse ylpistymään poikansa taidoista, niin tänään jaksoi syödä rinnasta vain 9ml. Tyttö sitäkin vähemmän 6ml. Mutta eipä noilta vielä täysiä maitoannoksia vaaditakkaan. Tyttö tosin osasi kyllä hyvin, mutta taisi olla vain sitä mieltä, että rinsessojen ei tarvi tehdä töitä ruuan eteen :D Pullosta hän meinaan syö veljeään paremmin ja siitähän saa rintaa helpommin maidon imettyä.
Yo kotiutumisesta kysyi. Lasten laskettu on 12.1 ja sen paikkeilla kotiutuvat, voi mennä pidempäänkin. He kun ovat olleet niin pieniä syntyessään, että sen perusteella tiedetään, että vahvistumiseen menee aikaa. Varsinkin hengittämisen suhteen. Väsähtävät välillä selvästi ja tarvitsevat silloin tukea hengittämiseen. Nythän he vastaisivat rv35+2 viikkoisia. Heidän ikänsä lasketaan edelleen raskausviikoissa, koska sen mukaan menee kehitys. Kalenteri-ikä ei ole niin tärkeä.

Täällä on tänään nähty semmoinen talven ihme kuin lumi :eek: Illalla on sadallut hiljakseen. Tosin maahan ei vielä mitään jää, liian märkää ja lämmintä. Huomenna onkin sitten kiva märkäkeli tiedossa. Jätkä oli ihan innoissaan, kun hiutaleet huomasi. Juoksi ikkunasta ikkunaan ja huusi 'junta, junta'. Meni eteiseen ja kantoi haalarin ja kenkänsä miun luo. Olisi ulos halunnut. Äiti vain oli ilkeä ja laittoi iltapalle ja pesulle :|
 
Joululahja pohdinnasta tuli mieleen, että mitä viedä lahjaksi päiväkotiin? Vai viedäänkö sinne ylipäätään jotain? Eeli oli tänään vasta ensimmäistä päivää yli 2v. ryhmässä. Hoitajia en tunne ollenkaan, ja kun kyseessä on vuoropäiväkoti jossa hoitajia on paljon, ei jokaista voi lahjoa erikseen. Ideoita?
ite päikkärissä työssä olevana,ehkä joku kukka on oikeastaan kaikista kivoin juttu,viime jouluna tuli kynttilää,kynttiläkippoo,tonttukoristetta,enkelikoristetta,viinipullo,kukkia.

ja jos kyseessä vaan et lapsi vähän aikaa ollu,niin minä veisin vaan jonkun suklaarasian,josta kaikki aikuiset saavat sitten syödä.meillä kun on vaan 3 hoitajaa niin tuntuu että niitä lahjuksia tulee....
 
Hei!!

me lähdetään tänään miehen kanssa saunomaan ja juomaan :D
anoppi tulee hoitamaan poikaa,ollaan yötä ja miehellä aamulla/aamupäivällä töihin meno :whistle:
no mutta kun sovitusta reissusta pidetään kiinni!!
eikä sillä ees tuu kankkusta(kovin pahaa ainakaan),vaikka siis kuinka änkyrässä ois.
minä kärsin kyllä..vaikka montaa ottaskaan |O

pojalle on päiväkotipaikkaa puuhailtu..
mua jännittää niin paljon tuo tammikuu jo nyt..apuva,miten mun kulta siellä pärjää..
vaikka tiedän että pärjää..!
hoitotätit tuntuu olevan mukavia.
mulla se harjottelu alkaa tammikuussa,vielä ei oo päivää lyöty lukkoon.täytyy käydä siinä paikassa juttelemassa ja sopimassa työajat.
nuita busseja kovin tiuhaan mee ja mulla ei korttia,toivotaa et saadaan sellaset ajat että sopii kaikille.

minä painun keittämään taas kaffet ja sit ulos.
me nukuttiin kymmeneen asti pojan kanssa






:heart:
 
Keiju07
Alkuperäinen kirjoittaja P u P u:
Keijua taas muistaen :D millanen talo teillä on, siis omakotitalo vissiin,mutta onko uus/vanha.. kun mä jotenkin voisin mieltää teidät asumaan semmoseen >100vuotiaaseen vanhaan hirsirunkoseen isoon omakotitaloon :D katotaan pitääkö mielikuva ollenkaan paikkaansa :whistle:
Ööö, just noinkin mä haluisin asua :D Tai sitten ihan modernissa itse suunnitellussa kivitalossa. Mut totuus on tarua karumpaa.. vuosimallia -77 tasakattoinen paritalon puolikas. Kaksi kerrosta, alhaalla tiiltä ja ylhäällä puuverhoilu. Periaatteessa kuin omakoti, kun puoliskot ovat vain saunan seinästä kiinni toisissaan. Menetteleehän tämä! Ei siis ulkoa mikään kaunotar ja monet sisätilojen ratkaisut ovat... noh... 70-lukua (ollaan toki rempattu piiloon lähes kaikki), mutta on kuitenkin oma ja sijaintia en vaihtaisi hevillä: 12 min junalla Helsingin keskustaan. Miekkosen lapsuudenkoti on siis kyseessä ja selittää sen, miten tähän olemme päätyneet ja pystyneet.

Mä olen menossa tyttöjen iltaan, joten paremmalla ajalla kommentteja ja tyttöjen kuulumisia. Hauskaa iltaa kaikille muillekin!!

 
Pikana PuPulle sylkemisestä ja nistämisestä: meillä poju oppi ihan "vahingossa" sylkemisen; pestiin yhdessä hampaita ja kun itse sylkäsin vaahdot lavuaarin, niin poju matki perässä. Toistin itse uudstaan ja poika teki perässä.
Niistäminenkin tapahtui vahingossa; koirat olivat nuuskuttelemassa poikaa, tulin pojun viereen ja aloin itsekin pojua "nuuskuttamaan". Poika yritti matkia mua, mutta puhaltaa ilmaa nenän kautta. Meillä niistäminen menee nuuskattaminen nimellä. ;)
 
Heipsis pitkästä aikaa taas :)


Meille ei kuulu mitään ihmeellistä. Micael kasvaa ja puhua pölöttää 3 sanasia lauseita :)
Mitat 2v neuvolasta 12,6kg ja neukun pituusmittauksesta 87cm. Kuukautta aiemmin TAYSsissa 92cm ja kotona mitattuna neukusta seuraavana päivänä 91,6cm, eli eiköhän se jotain 91-92 oo poitkä :)


Jaahas, palailen myöhemmin! Pakko lähtee ulos ton pojan kans :D
 
Heips pitkähköstä aikaa :wave:

Ruusumariaa ja poikia oli tosiaan mukava nähdä. Eetu on oikee hurmuri :heart:

Neuvolassa myös me käyty, pituutta 85,8cm ja painoa 12,3kg
Ihottuma on taasen aikasta pahana. Neiti on ympäriinsä raapinu ittesä naarmuille |O
On yritetty saada rasvailulla kuriin, mut ei meinaa onnistua. Allergialääkkeen meinasin tänään hakea, josko siitä edes vähän olisi apua.

Sannin joulupaketteihin tulee tänä vuonna ainakin vaatteita ja Duploja. Jotain pientä hipleetä varmaan myös. Joka joulu vannon, että ens vuonna ei tule näin paljoa ostettua, mutta eipä tuota tule enää muistettua... :ashamed:
Vielä kun ehtisi jossain vaiheessa paketoimaan. Yks vapaapäivä on enää ennen joulua ja aatonkin olen töissä. Pitänee ens viikonloppuna käyttää yksi yö paperointihommiin.
Joulun aikaan ois sitten vihdoinkin siitä tutista luopumisen aika. Taidetaan antaa Joulupukille vietäväks tonttuvauvoille. Voi sitä huutoa... |O
 
mileko onnii sannin tutista luopumisen onnistumiseksi.meillä siitä selvittiinki oikeastaan loistavasti,kahtena yönä sinkas vaan tonne eteiseen huutamaan tutia,mutta se siitä..ehkä itelleni tein sen selväksi ettei noin iso tyttö tarvitse enää tuttia,kun ei hoidossakaan ollut enää moneen kuukauteen tarvinnut.kyllähän se välillä tuntui surkealta itsestäni kun toinen niin kyseli tutua..mutta nopeasti se unohtui.

meillä kamala härdelli töissä |O :headwall: meijän lastenhoitaja saikulla,sitten myös toinen työntekijä myös,ja sijainen..eli tänään olin sitten sijaisen sijaisen kanssa töissä :headwall: ja perhetyöntekijä kävi ulkoilun ajan olemassa..sanoinkin että kun keskiviikko koettaa ja perinteisestä lastenkirkosta selvitty,niin meikäläinen on kyllä tyytyväinen..aika stressaavaa,kun yksin saat kaikki jutut vetää..
ja ylitöitä pukkaa :eek:

täällä pientä pakkasta :xmas: 19 astetta näyttää mittari..jotenkin aika sokki yhenäkin kun pakkasta tuli,jotenkin noihin leutoihin ilmoihin tottunu..
meillä vaan neiti rilluttelee alasti :eek: siis ei tolla vaatteet pysy päällä :eek:
 

Yhteistyössä