LOKAKUUN 2007 TAAPEROT

Lumista päivää,

Hilma on nukkunut jo yli kolmea tuntia päikkäreitään. Mä en keksi enää mitään siivottavaa ja yhden kouluhommankin sain hoidettua pois alta, nyt on siis mainio hetki istahtaa kirjoittelemaan tänne :)

Haleja sairastelijoille ja voimia erityisesti Dogtorille :hug:
Ja Tuutilullalle paljon onnea ja menestystä työelämään :D

Hammastahnaa meillä käytetään aina hampaiden harjauksen yhteydessä, näin meille suositeltiin 1v- tarkastuksessa. Ihan pikkuinen nokare tahnaa ja on vaan hyväksi, jos sitä jää suuhun harjauksen jälkeen - eikä niin pieni määrä haittaa vaikka sitä lapsi vähän nielaisisikin. Mutta mulla on huono hammaskiille ja oon aina saanut hampilääkäriltä ohjeeksi, että hammastahnaa ei kannata harjauksen jälkeen sylkäistä pois - antaa pidempiaikaisen suojan siten. Meillä hampaiden harjaus sujui tosi huonosti siihen asti, että tahnaa ruvettiin käyttämään - nyt avaa suunsa kun harjan näkee ja antaa hyvin ja pitkään harjata. Hyvältä ilmeisesti maistuu tahna...

Me vietetään suvun kesken joulua isossa porukassa ja ollaan sovittu, että aikuisille ei lahjoa osteta. Meidän molempien vanhemmat antaa rahaa, jolla sitten käydään ostoksilla aleissa ja ostetaan jotain tarpeellista. Ja myös me annetaan jotain pientä omille vanhemmille ja sisaruksille, mutta ei sitten muille. Toisillemme me ostetaan yleensä jotain pientä ja tehdään sitten jotain kivaa yhdessä. Yleensä ostetaan toisillemme joku kirja, kun ollaan molemmat kovia lukemaan. Ei ole parempaa yhdistelmää kuin sohva, kirja, miehen kainalo ja suklaa joulun välipäivinä :) Tätä joulua odotan kyllä erityisesti, tulee olemaan niin kivaa viettää joulua Hilman kanssa, viime jouluna se vaan nukkui :) - ja on niin innoissaan valoista ym, että tiedän, et on mieluisat ajat neidille tulossa. Joulu vietetään mun sukulaisissa, jossa on mun äidin ja veljen lisäksi myös isomummi, serkkuja ja pikkuserkkuja ja tätejä ja setiä -eli neidillä riittää sylejä ja huomiota aivan varmasti ja epäilemättä osaa sen myös hyödyntää :LOL:

Hilmalle ostetaan varmaan lahjaksi lisää palikoita, Mimmien hats hats hakkarainen levy ( Hilman suosikki pikku kakkosessa), Hilmalle oon myös kerännyt kaikki mauri kunnaksen koiramäki kirjat ja se uusin pitäisi nyt ostaa ja varmaan jotain muutakin. Jengiä meidän joulunvietossa tulee olemaan niin paljon, että me saadaan varmaan tulla rekalla kotiin - Hilman lahjovat kyllä täysin....

Meillä mies oli viime viikon flunssassa ja Hilmis on katsellut isiä tarkasti - tänään meni koko aamun talouspaperi kädessä ja nosti sitä välillä nenän kohdalle ja piti ihmeellistä ääntä, kun kysyin et niistätkö niin vastauksena oli topakka nyökkäys ja sitten teki sen taas :LOL:

 
Hei vaan,tulihan sitä lunta tännekin :D Esikoinen oli tänään ihan innoissaan tekemässä lumiukkoa tuollapihalla,rattailla tuolla ei pääse kunnolla liikumaan kun oa aurattu sillen fiksusti :kieh: et meidän pihalta ei pääse kun siinä on kasat lunta esteenä :/ No onneks toi meidän tyttökävelee jo ulkonakin tosi hyvin ,ne vähän helpottaa =)
Juu Nea jo vähän juokseekin isoveikan perässä :D saa vahtia kokoajan noita kahta,kun ovat niin hyvii leikkikavereita ,et ovat joka paikassa yhessä :heart: tekemässä pahoja :whistle:
Meidän tyttö taitaa olla varsinainen poikatyttö,sillä on kokoajan joku auto kädessä :LOL: ja sit se käy aina välillä esikon huonessa vaihtamassa auton,nuket on lelulaatikossa,ne ei kiinosta meidän tyttöä :eek:

hammastahnasta me ei käytetä vielä,kun mulle sanottiin kans ,et sit vasta kun lapsi osaa sylkäistä itse(esikon ajoilta).Mut meillä ei ollutkaan vielä Nealla hammaslääkäriä joten en ole satavarma miten on nykypäivävnä.

joululahjoistame ollaan ukon kanssa aina ostettu toisillemme jotain pientä,yleensä jonkun dvd.n ja hajusteen :D Nyt ollaan mietitty jos ostettaais yhteiseks lahjaks pleikka3.n
kun ollaan leffafriikkeja :D mut en tiiä viel...

syömisestä oli puhetta jossain vaihessa ,niin Nea ei syö vielä itse,en ole antanut kun neitiä ei kiinosta yhtään =) tuttipullo on käytössä iltaisin,Nea selvästi nauttii kun saa juoda iltamaidot sylissä ja sit nukkumaan :heart: siitä on tullut meille jonkunlainen iltarutiini.
 
Heipähei :wave:
Ja kiitos kaikille tsempeistä ja haleista, tuottaneet vissiin tulosta, ainakin paaaaaaaaaaljon parempi on ollut mieli ja olotila :)
Paitsi että ton lumen tulon kaa meinaa mennä hermpot |O Mä en kerkee muuta kuin lumenluontia ja lumenluontia :headwall: Kiva et on lunta, mut ei tarttis kerralla noin paljoo tulla :/ Kädet ja selkä tietää tehneensä lumitöitä :whistle: Saa nähdä pääseekö huomenna ylös sängystä?
Joku kertoi että ensi viikoksi jo vesisadetta luvattu :eek: niin että kaikki lumet sulais :headwall: Sanokaa ettei pidä paikkaa :kieh: Sais nyt nää olla, kerta ovat sataneet. Lapsetkin tykkää hirveesti!!!
Jepsjeps, mutta taas oon jutuista pihalla kun lumiukko :/ Täytyy yrittää jossain raossa lueskella...nyt välillä sisällä näitä hommia tekemään, sit takas ulooooooos :whistle:
Mutta tosta hammastahnasta, et olikohan siihen sellanen neuvo et kun ekat kulmahampaat on puhjenneet, niin sitten voi alkaa pienen nokareen, nuppineulanpään kokoisen laittamaan? Voin olla väärässä, mutta näin mää muistelen.
Me ei vielä käytetä!
Mutta nyt hommiin :wave:
 
Hammastahnan käytöstä, jossain oli ohje että kun lapselle puhkeaa poskihampaita niin silloin pitäisi aloittaa tahnan käyttö. Meillä tosiaan jo käytetään tahnaa kun neidillä on suu täynnä hampaita. Huomenna saadaan varmaan tarkemmat hampaidenhoito-ohjeet kun Ilonalla on käynti hammashygienistin luona.
Tuutilullalle onnittelut työkeikoista, onhan se ihan mukavaa vaihtelua päästä välillä pois kotiympyröistä :D Aika arvokas on tuo rekisteröinti, minä maksoin omastani v.2002 n.30 euroa..Työvaatteista sen verran että netistä kannattaa vilkuilla jos löytyisi alennuksella (www.imagewear.fi) normaalihintaisina on aika arvokkaita..
Paranemisia kaikille sairastelijoille :hug:
Keijulle onnittelut vauvan liikkeiden tuntemisesta, jotenkin odotus on taas paljon konkreettisempaa kun tuntee liikkeet :D Itsellä alkaa nuo vauvan liikkeet ja potkut tuntua aika tukalilta kun niissä alkaa olla ytyä.
Mamma3 niinhän ne on lupailleet lämpenevää keliä jo loppuviikoksi |O olisihan nuo lumet saaneet olla, olisi paljon valoisampaa..

Nautitaan tästä talvisesta kelistä niin kauan kun sitä riittää :wave:
 
tulin vaan nopeesti kertomaan meijen kuulumiset....elikkäs käytiin tänään korvalääkäris...ja taitaa putket tulla :ashamed: :ashamed: kokeillaan ny vie tän kuurin jälkeen,et kauanko pysyy terveenä,mut sit putket oli vaihtoehtona!!!!


siinä meijen 1v kuvia



 
Pikaisesti kysymys... Dirlittanin pienelläkö oli ollu enterorokkoa?!... Pessi nyt on ihan selvä tapaus ja ok,kauheilla näppylöillä vaan naama,jalat ja kädet. Mutta Peetu valittaa kurkkua ja äsken kun kurkkasin oli sellasta pientä punasta läikkää kurkku täynnä ja kielessä myös. Onkos tuo nyt samaa sitten?..entä pitääkö sille jotain tehdä? Auttaako särkylääke tollaseen?
 
Henkka, Ihania kuvia Veetistä :heart: ja ne putket kannattaa minun mielestä ehdottomasti ottaa jos kerran tarjoavat. Yleensä on niin päin ettei niitä saa hevillä vaikka tarvetta olisi, ainakin mun sisko sai aika kauan saikata ennen kuin kunnalliselta puolelta sai lähetteen putkitukseen. Me käytiin aikanaan yksityisellä ja siihen loppui meidän neidin tulehdus kierre, tosin lisäksi poistettiin myös kitarisat.
 
katjanna mistä oot ton hatun ostanu?siis just jotain ton tyylistä kaipasinkin :D siis tuon kypärähatun mallisen.

tuutilulla onko teilläpäin jotain sellasta työvaate liikettä?mie ostin kotihoitoon sellasen liivin ja sitten sellasen takkiosan,ja omia housuja käytin.aika moni käytti farkkuja tai trikoo housuja.
eikö sairaalalla ole omia työvaatteita sijaisille?

kiva päivä tänään töissä..meille tuli varahoitoon 9kk ikänen vauva :eek: joka ei sitten koko päivään suostunu nukkumaan ku ½h...

jepulis,nyt venlukalle hutun keittoon..tai on tossa valmiina helmivellii,joten sitä jos tarjois..
 
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Henkka, Ihania kuvia Veetistä :heart: ja ne putket kannattaa minun mielestä ehdottomasti ottaa jos kerran tarjoavat. Yleensä on niin päin ettei niitä saa hevillä vaikka tarvetta olisi, ainakin mun sisko sai aika kauan saikata ennen kuin kunnalliselta puolelta sai lähetteen putkitukseen. Me käytiin aikanaan yksityisellä ja siihen loppui meidän neidin tulehdus kierre, tosin lisäksi poistettiin myös kitarisat.
no mä täs kans funtsin,et putket juu,mut missäs vaihees ne kitarisat kantsii leikata...ja kannattaiko kenties samal ku putkittaa?!!!

hiento toi teijen kypärämyssy tosiaan...kokeilin pojalle tota kaupassa,mut oli aikas suolanen hinta :whistle:
 
Meidän kolmosen korvat putkitettiin yksityisellä ja ihan puudutuksella eli yksinkertanen toimenpide. Kitaisat nyppästiin sitten Kysin päiväkirurgisella. Taitaa kyllä nykyään olla silee, etteivät ota kitarisoja enää pois, kun ei oo niin varmaa se yhteys korvatulehdusten kanssa. Putket kyllä autto ainakii meillä. 2 tulehdusta oli sen jälkeenkii, mutta paine pääsi korvasta putkien kautta pois ja märkä myös, eli ainakii näki, millon tulehdus oli.

Löytyskö Tuutikselle työasua huutiksesta? :attn:
 
Henkka, meillä kitarisat poistettiin samalla kerralla ja minusta hyvä niin kun meni myös yhdellä nukuttamisella. Kunnallisella puolella ovat minun mielestä aika nihkeitä mihinkään "ylimääräiseen". Ainakaan siltä mun siskon tytöltä eivät suostuneet poistamaan yhtä aikaa kitarisoja vaikka olisivat halunneet. Meillä on vakuutus ja siksi mentiin yksityiselle.

Niinukka
; ostin kypärämyssyn Anton&Ninasta. Maksoi lähemmäs 30 ?, mutta on hintansa väärti. Erittäin suojaava ja lämmin eikä varmasti liiku vaan pysyy paikoillaan kunhan ostaa just sopivan kokoisen eikä mitään kasvun varoja.
 
Se vielä piti sanoa että meidän neidille laitettiin myös ensin paikallispuudutuksella pelkät putket, mutta ne irtosi muutaman kuukauden jälkeen. Tuossa myöhemmässä nukutus putkituksessa ne putket oli eri materiaalia = ne pysyi, sekä sitten, se ero että ne kitarisat poistettiin.

muoks..Jos oikein muistat nuo myöhemmin laitetut putket oli titaani putket.
 
Yksäiti: Enterorokko alkaa usein kurkkukivulla, ja nieluun ja kitkaareen voi tulla rakkuloita ja haavoja. Meillähän Eemillä oli suu ihan täynnä niitä, ja koko kroppa päästä jalkoihin muutenkin.
Jos lapsi saa syötyä ja juotua, ( lähinnä tietty juotua) , niin kaikki ok.
Meillä Eemi joutui sinne tippaan kun kuume oli 40 ja ei enää saanut nieltyä nesteitä kun se suu niin rikki.
Oikein paljon jaksamisia sinne, on kyllä viheliäinen tauti! :hug:
 
Huuuuuuuh, viimosetkin lumityöt nyt tehty, mut kohta tietty alkaa satamaan uudestaan meidän tuurilla.
Kotityötkin ok, eli nyt saunan lämmitykseen ja sit lepoalepoa!!!
Niin taisikin olla, kuten MaMa sanoi, että poskihampaat, eikä kulmahampaat, no oli miten oli-sellainen käsitys mulla kuitenkin et jostain hampaan puhkeamisesta se tahnan käyttö riippui :)
Hatuista oli puhetta, meillä on hattuja moneen junaan. Juuri noita villakypärähattuja ym. mutta aivan verrattomat ovat olleet etenkin kovemmilla pakkasilla jonathanin hatut, joissa sellanen teddyvuori tai jotkin muut vastaavat, onhan noita malleja kaupat pullollaan.
 
Kiva kun me ollaan nyt vasta menossa sinne korvalääkärille huomena vaikka tulehduksia ollu toisen perään :headwall: tän siitä saa kun ei oo yksityiselle asiaa :headwall: :ashamed:

Peetu pysty pikkusen kylmää maitoa juomaan ja pienen palan leipää sai syötyä iltapalaks.Nälkä olis toisella ollu enemmänkin :( kurjaa.. mummo saa huomena keitellä vellejä tuolle Peetulle.

Kuulostipa ihanalle oliivia teidän joulu suunnitelmat. Tuollanen joulu olis just niin mun makuun..mutta ei,kun ollaan poikien kanssa vaan kotona keskenämme :( Peetun isä tulee meille vissiin sitten uudeks vuodeks niin ei tartte ihan vallan yksinään olla sitäkin... :/

Joo,torstaina vesisadepäivä..niin toi Pekka Puota väittää :kieh: :headwall: ei jumankekka sitä kurahousujen pukemista :headwall: ja mulla ei oo niitä kumppareita vieläkään.

Jaa,tarttis vissiin mennä keräileen huomiseks töihin eväät ja muut kimpsut ja kampsut valmiiks. Tulipa harmi tänään kun ei voinu poikien kanssa mennä pihalle,ois ihana ollu päästä peuhaamaan lumeen... kunhan ei sula oikeesti pois ennen kun nuo tervehtyy
 
Meillä on kans semmonen kivat merkkinen paksumpi kypärämyssy, ja oikeen hyvin istuu päähän ja siinä on semmoset koiran luppakorvat :D ja sit kivat merkkinen semmonen tavallinen hattu jossa on ne korvasuojat ja paaljon muita, säälle kun säälle löytyy omansa.

Hammastahnaa ei käytetä, meille sanottiin, että sitten vasta otetaan hammastahna käyttöön kun osaa sylkeä. Hassusti taas neuvotaan erilailla eri paikkakunnilla :eek:

Itelleni en oo toivonu mitään joululahjaa, liian vaikeeta keksiä mitä tarvis :eek: Pitäs ens viikonloppuun mennessä vissiin mun mutsille ja isälle ilmottaa mitä me tarvitaan lahjaks, kun ei vaan keksitä, mitään semmosta järkevää, tuskin ostavat meille uutta kattoa taloon tai vaikka autoa :/ pakko vissiin myöntää että mulla ja meillä on jo kaikkea :ashamed:
Miehelle sen sijaan ostin sen toivoman rubikin kuution ja vielä pitäs viissin semmoset lämpösaappaat ostaa, kun niitä toivo. Lisäks on leffa ja boxereita.

Lumitöitä on tullu tehtyä, päivällä miehen kans (oli historiallisesti vapaalla tänään :eek: ) tykitettiin ja kolattiin kimpassa koko tontti, kun Juho nukku ja sitten vielä kolasin kertaalleen pihan kun oltiin kaikki ulkona ja mies vielä illalla kerran... Juu piisaa mulle talveksi, tulis jo kesä...

Oltiinkin oikeestaan koko viikonloppu juhon kans kaksin, no piipahti mies välillä kotona, mutta muuten se olikin koko ajan menossa, ja huomenna menee taas työreissulle, mutta onneks tulee sitten jo keskiviikkona. Sunnuntainakin sai hälytyksen töihin puolilta öin, kun oli tuuli repinyt ikkunoita ja ovia sieltä :eek: No oli sitten hälyttänyt alaisensa töihin ja tuli ite kotiin :saint:
Joskus mä niin vihaan ton työtä, kun sitä työtä vaan riittää ja riittää, 24/7 :/
saattikka että meillä tää remppa, niin ei paljoa ehditä välillä tavata.

Sairastelijoille paranemisia!!

Ihania kuvia oli kaikilla :heart:

Nyt mä lähen moikkaamaan saunaa :wave:
 
Moikka kaikille! :wave:

Ihan pikaseen tulen käymään ennen nukkumaanmenoa... on taas vähän hulinaa... Vielä 3 joulumyyjäistä ja sen jälkeen voi alkaa tekemään omaa joulua. Ihan kivasti on noissa mennyt. Enemmänkin tietty voisi mennä, mutta parempi kuin ei mitään... Ihan vinkkinä vain, että joulutuotteet alkaa olla loppu... joten jos joku haluaa jotain, niin nyt täytyy toimia nopeasti! Palapelit on kohta menneet kaikki....

Sairastelijoille :hug:
Niin meilläkin mennään... selässä pieniä punaisia näppylöitä, kuumetta 38 astetta. Eli jottain on menossa... yllätys... kun äipällä olisi kerrankin paljon töitä... =)
Mutta kun ei tiedä mistä nuo näppylät johtuu... onko joku rokko iskemässä vai onko vain allergiaa (söi eilen ekan kerran kalaa, vaikka kiellettiin meiltä alle 2v)... Toivottavasti ei ainakaan jälkimmäisestä...

Meille hamppilääkäri sanoi, että voi alkaa pikku hiljaa totuttelemaan hammastahnaan... Eli pitää valita sellainen merkki, että ei haittaa vaikka vähän nieleekin. Ja tosiaan nuppineulan kokoinen palanen... Meillä on tuota mun firman hammastahnaa ja se on vaaratonta... sitä ollaan silloin tällöin pistetty, mutta harja lähtee suusta samantien, kun maistaa... Kaupan hammastahnoissa ei käsittääkseni ole montaakaan, joita ei saisi nieleskellä (en kyllä tiedä ihan varmaksi)...

Talvihattuna meillä on Reiman (muistaakseni... tai ainakin joku vastaava merkki) leuan alta sidottava tec-hattu. Alle vielä kypärämyssy, kun tuo hattu on tarkoitettu 1-2 v, joten on vähän iso... Se on ainakin tuulen ja vedenpitävä, joten saa kelvata. :D

Tuuti ja pyyhkeitä menee :LOL: :LOL:

Mitähän muuta piti kommentoida??? No ei kai ollut mitään tärkeää... Mä lähden nukkumaan, kun kuitenkin kestää puol yötä taas nukuttaa tuota röhisijää tuolta uudestaan... Viimekin yönä istui sängyssä täysin hereillä, kun olin menossa nukkumaan... Jos nyt pääsisi ohi nätisti... NOT!
 
Huomenta!

Oululaisille tulin muistuttamaan tämän päiväisistä kutsuista kello 12 :) Laitoin postiakin vaan sitten huomasin että tätä kautta saa varmaan paremmin kiinni. Muistakaahan tulla :wave:

Minulla on tällä viikolla joka päivä kutsut me&i merkeissä joten en ole edes viestejä ehtinyt lukea :( Yritän saada hännän kiinni viikonloppuna.
 
Huomenta..Täällä ollaan kotosalla, kaksi isompaa lasta kipeänä..
Tuntui kyllä taas NIIIN ahdistavalta soittaa töihin että en tule..Siis toki kai ne tajuaa kun näitä lapsia on liuta että tätähän tämä on, mutta silti..kummaa miten sitä voikin aina tuntea syyllisyyttä; silloin kun on töissä niin on huono omatunto kun ei ole lasten kanssa ja kun on kotona niin potee huonoa omaatuntoa kun ei ole työssä :headwall:

Nyt menen laittamaan tiskejä ja pyykkejä, hip hip hurraa..kyllä sitä voikin olla kivaa :kieh: :kieh:
 
Tuosta hampaidenhoidosta sen verran, että kävimme tänään siellä hammashygienistin luona ja saimme seuraavanlaiset ohjeistukset. Ilonalla on siis kaikki muut hampaat puhjenneet paitsi viimeiset poskihampaat, hampaat harjataan aamuin illoin hammastahnaa käyttäen. Fluorivalmisteita ei hammastahnan lisäksi tarvitse käyttää ja pikkuhiljaa voi alkaa harjoitella purukumin syöntiä :eek: siinä voikin olla opetteleminen ettei sitä purukumia nieleskellä :whistle:

 
Kauniita kuvia Veetistä ja yksäidin kuva pojista oli kanssa kiva =)

Siitä työpuvusta... sairaalalla on sijaisille vaatteet mutta tuolla kotihoidossa ei välttämättä ole joten pakko on hankkia ite jotkut varmuuden vuoksi. Huutiksessa ei ole. Soittelin tuonne myymälään ja kyselin hintoja jos huomenna käsis kattomassa. Ja tuolla yhdessä pesulassa saattaa olla käytettyjä myynnissä jos vain koko sopii... Pitää sinnekin huomenna hilpasta kattomaan onko ne kuinka kulahtaneita vai oisko siellä jotain käyttökelpoistakin.

MaMa ryhmärekisteröityminen ois halvempaa (35?). Eli ois pitänyt tehdä se silloin kun valmistui koko porukan mutta eipä tehty :/

Paranemisia sairastajille jälleen kerran :hug:

Mitähän vielä.... pätkii taas pahasti joten luovutan suosiolla :ashamed:
 
Keiju07
Meillä lumessa ulkoilu ei ollu kovin succee... pulkassa kun vedin, niin tykkäsi, mutta jos joutui itse lumessa olemaan, niin itku tuli... hoh hoijaa... Viena ei kyllä ole maailman paras ulkoilija: haluaisi syliin ja komentaa kantamaan... sisällä on sitten päinvastoin tosi reipas ja omatoiminen. No, otetaan uus kokeilu taas kunhan tuo on päikkärit nukkunut.

Mulla on armoton hedari, ollut koko eilisen illan ja yön. Neljä panadolia vedin yöllä, jotta sain edes vähän nukkua... mut kun ne auttavat vain tilapäisesti. Tiedän, että sellaiset migreeniin tarkoitetut tulehduskipulääkkeet auttais, mutta kun niissä lukee että "käytöstä raskauden aikana on neuvoteltava lääkärin kanssa" ja "ei suositella viimeisellä kolmanneksella". No en ole viimeisellä, mutta jotain ongelmallista noissa taitaa kuitenkin olla? Viikon päästä pääsen vihdoin neuvolaan, niin voisin tuostakin kysäistä. Nyt en ole mahavauvan liikkeitäkään taas enää tuntenut (ihan normaalia tässä vaiheessa tietenkin), joten kiva päästä ne sydänäänet tarkistamaan. Kyllä on muuten neuvolapalveluista alettu karsia täällä: ensin poistettiin lapselta se 10 kk neuvola, nyt ilmoitettiin, että ensiraskautta lukuunottamatta poistetaan alkuraskauden käyntejä eli käynnit ovat siis yksi noin vkolla 9 ja seuraava vasta vkolla 20+. Mitä järkeä tossa on? Rakenneultra kun on vkolla 20+, joten miksi sitten samaan aikaan... No, puhuin itteni jo tälle vkolle 16 käymään, vähän tuon matkan varjolla ;) . No ei ollut kyllä terkalle mikään ongelma; hän ei selvästikään tykkää näistä supistuksista, vaan tarjoaa aikoja aika auliisti.

Äh, kun ei jaksais laittaa itselle ruokaa... vaikka just nyt pitäis syödä kunnolla.

Onpas omaa napaa... vaikka muiden jutut luinkin ihan tarkasti!

Kivoja kuvia taas pienistä ulkoilijoista ja niitä yksivuotiskuvia. Pisti silmään Venlan ihanan värinen toppapuku ja Veetin yksivuotiskuvasta se söpö kuva, missä toinen nostaa paitaa, niin että napa näkyy... jännittiköhän vähän? :heart:

Lähtisköhän ruuanlaiton sijaan puhdistamaan autoa, jotta sillä pääsis vielä tämän päivän puolella liikkeelle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yksäiti84:
Pikaisesti kysymys... Dirlittanin pienelläkö oli ollu enterorokkoa?!... Pessi nyt on ihan selvä tapaus ja ok,kauheilla näppylöillä vaan naama,jalat ja kädet. Mutta Peetu valittaa kurkkua ja äsken kun kurkkasin oli sellasta pientä punasta läikkää kurkku täynnä ja kielessä myös. Onkos tuo nyt samaa sitten?..entä pitääkö sille jotain tehdä? Auttaako särkylääke tollaseen?
Meillä oli neidillä suu täynnä rakkulaa ja lääkärin neuvo oli, ettei mitään kuumaa, eikä mitään karkeaa ainakaan pariin päivään ettei rakkulat puhkeaisi, sitten ne meinaan voi olla kipeitä! Niin ja ei kannata antaa sitrushedelmiä kun ne kirvelee kovasti... Jogurttia, mysliä, kylmää juotavaa...
 

Yhteistyössä