LOKAKUUN 2007 TAAPEROT

Toki Tylsä muistetaan :) . Kiva oli kuulla sustakin ja hienosti siellä pph hommia pyörität :) !!

On täällä nyt sairaita pikkuisia :/ . Toivotaan, että ainakin jouluna kaikki saisi olla terveitä :saint: !!

Susa, siis mitä sä sait :ashamed: :LOL: ? Eka en tajunnut ollenkaan, mut sit mietin, et voisko olla käytetty järjestelmäkamera? Vai osuko ihan hutiin :LOL: ? Etkös sä ollut ainakin kuvaamisesta innostunut...

Oon ollut tänään aamussa ja nyt lähden lapsia hakemaan. Ihania nää aamut, kun ehtii kotonakin hetken itekseen touhuileen. Nyt vein joulukortti-kuvia tilaukseen, jos niistä sit valkkais jonkun, jos ovat edes jotakuinkin hyviä. Sit oon imuroinut kaikki kerrokset, silittänyt, pessyt lisää pyykkiä, tehnyt työhommiakin hiukan. Hyvä mieli siis, eikä ole hommaa, kun lasten kanssa kotiudutaan :), ensin ulkoillaan reilusti. Täällä on kanssa satanut aika paljon lunta taas tänään.

Mietin, että kannattaakohan viimeinen viikonloppu ennen joulua kirpputori?? Käyköhän kukaan? 14e maksais viikonlopun ylimääräiset päivät siihen 6pv jakson perään...

Nyt lapsia hakemaan :wave:
 
Pikaseen kävin lukasemassa parin päivän jutut - kommentoin illallla lisää, pakko tohon Rontin juttuun mainita, että en mäkään tajunnut mitä susa sai..mä täällä ihan tosissani mietin käytettyä järjestysmiestä ja olin ihan pihalla :LOL: - kiitos siis selvennyksestä, kameraa varmaan tosiaan tarkoitettiin :)
 
Heippa,

Tänään taas käytiin harjoittelemassa päiväkoti maailmaan. Ulkoiltiin ja syötiinkin siellä. Ulkoilu meni ihan hyvin ja poika touhusi muiden mukana. Kiva kun ei jäänyt paikoilleen istumaan ja paleltumaan, joskus on sitäkin nähnyt päiväkotien pihamaalla noiden pienten osalta. Varmaan sekin vaikuttaa siihen kun ollaan aika paljon puistoiltu kotona olo aikanakin. Apinanpoikanen on jo niin tottunut menemään omatoimisesti ulko leikkeihinkin mukaan. Siellä tuo työnsi potkukelkkaa ja oli koko ajan likumäen portaissa johon ei noin pienillä kylläkään ole vielä asiaa. :eek: Siitä sitä sai olla nostamassa koko ajan pois. Saa kyllä hoitajat laittaa tossua toisen eteen tuon jästipään kans kunnes oppi menee perille :D

Syönti olikin sitten melkoista sotkemista ja nousemista. Käytössä tuolla kun ei ole syöttiksiä vaan pienille on vaan sellainen sivu suojilla oleva matala, normaali tuoli. On siellä olemassa syöttikset, mutta ovat kuulemma kokeneet nuo normi tuolit paremmiksi. Saapa nähdä muuttuuko mieli kun tuo astuu mukaan remmiin ja saavat olla laskemassa Apinaa kokoajan takaisin istuma asentoon.

Ihanan hyvillä mielin jätän molemmat hoitoon ensi viikolla. Annikin on reipastunut huomattavasti ja oikein näkee kuinka innoissaan isompikin on uudesta elämän tilanteesta. Pienikään ei mua pahemmin huoleta enää, näyttää jotenkin niin luontevalta tuo oleminen päiväkodissa. Varmasti ei itkuilta vältytä ja jonkun sortin "kasvukipuja" päiväkodin aloituksen suhteenkin tulee vastaan, mutta elämä on! :D :saint:

Susa; niinhän se pitääkin! Siis unohtaa riidat, varsinkin tyhjänpäiväiset. :D Eihän ne sillä akuutilla hetkellä tunnu todellakan turhan päiväisiltä, vaan sitähän on suurin piirtein avioero papereita kiikuttamassa, ( ainakin mielessään ), johonkin virastoon :D ;)

Munkin piti kaksi kertaa lukea mitä tuo järkkäri tarkoittaa ja tulin Rontin kans samaan loppu tulokseen. Saapa nähdä miten meidän käy? Meniköhän edes mielen vierestä oikeaan? :whistle: ;)

Ja Rontti;, todellakin! Voisit välillä löysätä vähän tahtia ja ottaa löysin rantein! ;) Joten annahan niiden mielessä pyörivien lisätöiden odottaa hamaan tulevaisuuteen :D :saint:

 
Susalle onnea uudesta kamerasta! Miä kans tykkään kuvata paljon mutta nyt pimeeseen aikaan on niin haastavaa, varsinkin se sisällä kuvaaminen... Noh, kohta kun kevät taas tulee ja valosta niin voi että on mukavaa räpsiä :D

Ultrakuulumisia aamulla käytiin ja sielä sitä köllöteltiin :heart: Ihan rauhallisena oli koko ajan niin näki tarkasti kaikki raajat yms. kuvakin on tosi tarkka, aika isolta näytti nenä ja huulet eli isäänsä taitaa olla tulossa... Sukupuolta ei haluttu tietää enkä tiiä olisko vielä näkynykkään. Musta tuntuu että se on ku kurkkais joululahjaa etukäteen jos etukäteen kysyy :LOL: haluun että selviää vasta sitten synnytyksessä. Mutta kaikki näytti olevan hyvin joten nyt sitten vaan normi neuvolaseurannat jatkossa.

Ihanaa kun on kunnolla lunta maassa, tulis jo se joulu..... :p
 
Katjanna, kuulostaa tosi hyvältä teidän päiväkotiin tutustuminen ja ihanaa, kun sunkin mieli on noin hyvä tuosta hoitoasiasta :) . Se voipi olla, että Apinanpoikanen yllättää siellä vieraassa ympäristössä ja oppii hyvinkin pian istumaan aloillaan :D . Mielenkiinnolla odotan sitten kuulla, miten käy. Tuolla meidän päikyssä on tosi hauskat toooosi vanhat pienten pöydät, joissa on kiinni puinen "syöttötuoli". Pöydät on ihan matalia, että jos niistä sattuis vaikka kiipeen ja putoon, niin ei pahasti varmaan kävis. Hauska laitos tollanen kuuden tai kahdeksan penkin pöytäsetti :) .

Ihania ultrakuulumisia Tiipiillä :heart: , onnea :) !

Lataanpa kamerasta meidän pari ulkoilukuvaa, tulee edes se Kitty talvihattu :p . Jota muuten just kaupan jonossa kehuttiinkin :)
 
Ihan pikaseen tässä häslingin keskellä... Mulle tuli juuri pieni erä Wenja Wekkulin vaatteita myyntiin, hajakokoja. Päivitän niitä parasta aikaa nettiin, toivottavasti on iltaan mennessä päivitetty. Ovat kuopiolaisia tuotteita ja avainlippu-tuotteita!
Lisäksi.... Tällä viikolla on tarjousviikko, loppuu sunnuntaina! Eli kaikista tuotteista -15%. Kannattaa käydä tsekkaamassa...

Ja ei kun hommiin taas... pitäisi ommella vielä asiakkaalle kaksi lorupussia mahdollisimman pian....
 
Rontti hieno hattu, Ilonalla on ihan samanlainen :D Hienon kranssin olet tehnyt, minulla ei lahjakkuutta noissa kuten ei ompeluissakaan ole :ashamed:
LillaStinalla tuntuu olevan kiireiset ajat, toivottavasti ahkerointi tuottaa hyvää tulosta =)
Tiipiille onnittelut hyvistä ultrauutisista :heart:
Korvakipuisille paranemista.. Itse korvatulehduskierteestä kärsineenä voin sanoa että mikään ei ole kamalampaa kuin jatkuvat korvatulehdukset. Minun korvakierre loppui aikanaan kitarisojen poistoon..

Minä olen tehnyt nyt jouluruokia pakastimeen valmiiksi (lanttu-, peruna- ja porkkanalaatikot) kun ei tiedä mikä on tilanne joulun alla, kun joulusta ei ole kuin pari viikkoa laskettuun aikaan. Äitiysloma alkaa perjantaina, vaikka eihän se varsinaisesti mitenkään vaikuta normaalielämään kun kotona olen ollut tähänkin asti..
Missä vaiheessa ajattelitte siirtää näitä taaperoita nukkumaan lastensänkyyn ja löytyykö joltakulta kokemusta sellaisesta lisälaidasta joita lastensänkyihin saa ostettua?
Ajattelin vaan tulevaa ja mahdollisia nukkumajärjestelyjä kahden nuorimman kanssa...

Niin ja kohta tulee varmaankin vauvauutisia Nytyltä :whistle: siellä alkaa olla loppusuora edessä.. (vakoilin joulukuun odottajia :ashamed: )
 
rontilla kivoja kuvia,meillä muuten on samanlainen mekko :D

tyty nukkuu,ja taitaa isäntäkin nukkua..sen kanssa käytiin lenkillä..kun eilen taas oli pien sotikka mökissä..sain sitten tänään sen ainaisen sotikan tiimoilta tilattuu juttelu aikaa itelleen..en jaksa tällästä enää,huomenna menen..en oikeastaan koko asiaa ole ajatellut,että ei edes jäntskätä,mutta olen ajatellu että jonkun ammatti immeisen kanssa pakko saada juteltuu..no kattoo mitkä fiilikset huomenna..

meillä olis huomenna vielä askarteluilta vanhemmille ja lapsille,et sinnekkin pitäs vielä raahautua.no onneksi sitten on jo perjantai..

huomenna pitäs mennä aikaseen aamuun..joten taidan lähtee kahtomaan csi.tä vai mikä se nyt tänään olikaan..
 
mama meillä aikoinaan siirrettiin n.1v3kk nuo isot likat jatkettaviin sänkyihin,ne olivat sen mallisia että pääpuolella oli suht korkeat laidat,ja ne loiveni sitten jalkopäähän päin..hyvin nuo siellä pysyvät..mutta en mie vois venlaa kuvitella sellaseen sänkyyn nukkumaan..kuhan nyt rupee kävelemään..
 
Mama, Peetun siirsin n.1v5kk jatkettavaan sillon meillä oli siinä sitten lipasto edessä niin että ajo sen turvalaidan asiaa.Siinä vaiheessa siirsin siis kun oppi kiipeemään pois pinniksestä.
Pessiä en kyllä vois kuvitella..vaikka hienosti tuo aina kun kiipee tuolille huutaa "attoon attoon" (=kattoon) että äiti tulee nostamaan alas, ei siis ite lähde suhaamaan sieltä. Ja mun sängystä osaa jo hienosti kääntyä jalat edellä tulemaan alas.
Ainoo että meillä on tuo kerrossänky nytten,sehän on hiukan korkeempi kun jatkettava..ja tarttee siihen joku tyynyvuori tms jalkopäähän sitten kyhäillä.

Katjanna,nuilla kans Pessin osastolla pienet käsinojalliset tuolit niin Pessi sai ainakin aluks sellasen huivin siihen tuolin ympärille tai siis Pessin ympärille, niin ei päässy pois. taitaa vieläkin olla se... ja aluks kun tuo oli niin pieni että ei meinannu senkään puolesta siinä pysyä.

Mä oon niin väsyny!!! Peetu valvo melkein koko viime yön... kauheita raivareita sai,alko aina sellasella kauhukohtauksella ja huuto vaan jaaaaatku!! Ja siis karju vaan naama punasena! Ja mähän kirosin lopulta joskus 03 jälkeen ton lapsen jonnekkin huitsin hapeliin,olin niin väsyny ja kello soittamassa 05.30. En ymmärrä... ja noi kun on ihan eri tavalla kuluttavia ja väsyttäviä kun jos Pessi heräilis kitiseen vaikka tuttia... PLAAH!!! Juteltiin Peetun kanssa sit yöllä ja sano että harmittaa mutta ei osannut sanoa mikä... että ota nyt selvää sitten.
Tosin mummo oli antanu eilisen kattella dvd:tä (PuuhaPeteä tms) niin jos niitten takia meni sitten yö keturalleen... en tiä.Nyt vaan väsyttää niin pirusti!!

Pakko tehdä yks kouluhomma ja mennä äääkkiä nukkumaan |O huomena töitä 9.30-16.30.. hitto mua ärsyttää hakea pojat niin myöhään |O
 
Iltaa!
En oo ehtiny palstailemaan kun oon loppukiriny koulutehtävien kanssa.Joka ilta pakertanut niitä ja sitten oon ollukki valmista sänkykamaa.Oon tässä ohessa käyny ostelee joululahjoja ja melkein kaikki nyt ostettu =) Ens viikolla pitäis alottaa joulusiivoukset.Ens viikolla ois myös työharjottelussa näyttö viikko.En oo jaksanu ottaa paineita koko asiasta.Ellalla on nyt kuukauden kestäny yskä ja neuvolasta sanottiin et ei saa antaa yskänlääkettä nuin pienelle mut lääkäri määräs hänelle yskänlääkettä.Ootteko työ käyttäny jotain yskänlääkettä lapsukaisilla?

Rontilla kivoja kuvia :D
Tiipiillä ihania ultrakuulumisia. :D

Miekin käin tänää ultrassa.Toukka oli ilmeisesti nukkumassa ja ei paljon suostunu edes liikkumaan kun härnättiin.Käänsi vain selkänsä meille ja jatkoi uniaan.Höh,ois se ollu kiva jos ois edes vilkuttanu ;) Mut siis kaikki hyvin tääläkin. :heart:

No mut nyt koisaa.Mie niin uneksin et tuota lunta ois joulunakin. Se olisi paras lahja.Miula alkaa koulusta loma 19.12 mutta oonkin koko joulun töissä :| Rahaahan se on vain..mut pakko ois levätäkin.
 
Pika pikaa...

Tiipiille ja vipille onnea loistavista ultrakuulumisista :hug: :heart:

Meiltäkin löytyy tuo kitty hattu :LOL: ja lapaset. Ainut että 86cm hattu on Kiialle hurjan iso ja samankokoiset lapaset naftit :/ Ihme koot!

Vai on nyty jo niin pitkällä.. Pitää käydä urkkimassa :whistle:

Onkos toivotaan neidillä pysyneet tulehdukset poissa putkituksen myötä? Toivottavasti helpottaisi Veetillä ja Pessilläkin :) Ja kenens muun oma kärsikään myös tulehduksista? Ihan kuin olis joku viel ollut mutta pää ei suostu muistamaan :ashamed:

Kävin tänään tilaamassa ne uuret kakkulat tai oikeestaan kahdet kun sai samalla hinnalla. Pari viikkoa menee ennen kuin ne on valmiit. Yllättävän pitkä toimitusaika :/

Ja yllätys yllätys, joulu tulee ja meil alkaa taas jotain hajoamaan |O Viime vuonna meni se pönttö :whistle: :ashamed: ja äsken huomasin lammikon pesukoneen alla |O Mistähän sieltä vuotaa vähäsen? Ei ollut iso mutta kuitenkin. Kohta vissiin nostetaan rumpu pois päältä että ukko pääsee aamulla tutkimaan mikä mättää.... Pitäkää peukkuja että se ois joku pikku juttu ja etenkin HALPA sellainen
 
wuuuuuuf, olipa päivä :eek: jotenkin niin raskas, en ite saanu viime yönä nukuttua, vaikka Juho olis nukkunut, kerran heräs, muuten nukku melkein seittemään. Ite olin vielä kolmelta hereillä, kait sitä on joskus neljän maissa uni tullu mullekkin silmään. Ja harvinaisesti Juho herätti mut sitten itkupotku raivarilla :/ ei kiva herätys. Yleensä tuolla ei ole mitään itkupotku raivareita, mutta tiiä nyt sitten mikä tänä aamuna mätti, liekkö oli herännyt pahasti kesken unien tai jotain. Päiväunia poju nukku 40 minsaa ja mä olin niiiiiin poikki koko päivän. Nyt ei sitten kumma kyllä väsytä taas yhtään. No huomenna toivottavasti parempi päivä.
Päivällä oli huono ilmakin olla ulkona, no hetki oltiin ja suuremmat lumityöt tehtiin. Mies kotiutu työreissusta tossa muutama tunti sitten, samantein paino alakertaan laatottamaan ja nyt lykkii ulkona lumia.

Tiipiillä ja vipillä kivoja ultrakuulumisia :D :flower:

Mä olen ihmetelly noita lastensänkyjä, ajattelin josko kohta vaihdettas pinnis lastensänkyyn.

Voihan voihan :|
 
Ai niin, hampit ne luultavammin neitiä vaivaa. Yläien tuntui niin muhkuraiselta kun pikaisesti koitin. Ja tosi pikaisesti kun tuo pimu on taas keksinyt puremisen. Saattaa tulla halailemaan ja yhtäkkiä napata kiinni |O Nyt on suppo persauksissa ja toivottavasti yö menee paremmin.

Jotain muutakin mun piti lätissä mut unohdin :headwall: *palajaa kun muisti suostuu palvelemaan*
 
Iltaa,

nukkumaan jo meinasin vaan ajattelin kirjoitella teille kuulumisia. Miten se elämä onkin nykyään niin kiiruista ettei ehdi enää palstailemaan :( Meidän päivät täyttää... hmmm... kaikki omat jutut :) Paljon käydään kavereilla, vietetään aikaan ulkona, naapurin kanssa touhuillaan kaikenlaista ja sitten pidän kutsuja joskus myös päiväsaikaan. Nyt ollaan kotia laitettu, jouluvaloja ja Rontin ihanaisia koristeilta ripoteltu ympäriinsä :) Stokkalta löysin juuri mun makuuni olevat "kristalli"kruunu jouluvalot, 10 pientä kristallikruunua suloisessa rivissä. Viininpunaisten samettiverhojen päällä upean näköiset! Ja stokka oli tietysti täynnä kaikkea muutakin ihanuutta, Annin kanssa vietettiin puolituntia satuikkunaa katsellen ja sitten 2 tuntia sisällä hypistellen. Annilla on ensimmäistä kertaa omassa huoneessa pieni joulukuusi ja voi että sitä hartaasti koristelee ja vaalii :heart: Sai valita stokkaltakin ihan minkä vain koristeen kuuseensa.

Tänään yritin soittaa tuohon meidän lähitarhaan ja kysellä Annille osa-aikatarhapaikkaa. Ajattelin jos alkaisi pikkuhiljaa tehdä joko sijaisuuksia, Mintun kun saisin aika moneen paikkaan hoitoon, tai sitten noina päivinä voisin pitää päivällä helpommin kutsuja. Anni kun tuntuu tylsistyvän jos vien hänet ja Mintun esim mummolaan päiväksi, olisi helpompi viedä tarhaan hänet silloin tällöin. Hieman vain vielä koko juttu mietityttää, olen henkilökohtaisesti kovasti vastaan sitä että lapsi on tarhassa jos äiti on kotona, joten mietin sitten saanko töitä? Ja maksaakinhan se paikka, sitäkin mietin.

Minttu on nykyään tosi reipas likka. Hampaita on 5 ja lisää ei vissiin ole tulossa :) Nukkuu öisin 19.30-08.15 ja päivällä yhdet n. tunnin päiväunet. Tämä sopii mulle, olen mielelläni tyttöjen kanssa päivällä ja illan sitten rauhassa miehen kanssa. Tai koneella ;) Lisäksi saa vielä nukkua pitkään, Annikin herää vasta 9-10 aikaan, niin on sitten pirteä päivällä. Eli yhdet päiväunet sopii mulle. Syö ihan kauheasti, 5 kertaa päivässä suuuuuria lautasellisia ja maitoa pari pulloa siinä välissä sekä kaikenlaista välipalaa. Tässä perheessä kukaan ei saa syödä ilman Minttua. Ensimmäiset sanatkin olivat "puuvo" puuro ja "mamma" maito. Ja näitä tehostetaan jääkaapin ovea nykimällä.

Lastensänkyyn saa reunan kätevästi kukkalaudasta tms. Sen kun painaa patjan väliin ja ottaa sitten pois kun ei enää tarvita.

Kovasti tuli omaa napaa mutta jatkampa nyt juttujenne lukemista :)
 
Huomenta vaan ei hyvää sellaista |O

Melina huuteli klo 2.50 ja nyt kuudesta lähtien itkeskelly vähän välii :( kai se täytyy kohta luovuttaa ja lähtee aamupalalle. Ei vaan jaksais..väsyttää niiiiin kovin ja ahistaa suunnattomasti,kun tiedän,että tästä päivästä tulee ihan kaamea!
Miten nää unet onki taas näin menneet?
Jotain allergioita epäilen,mutta kun en vaan tiedä mitä? Eilenkin mellun pylly oli aivan punainen,paukutteli jonkin verran ja masussa muutamia näppyjä :headwall:
Kai se täytyy taas allergia lääkärin pakeille menä...jos ne prick-testit jotain vaik kertois?!

Nyt meen keittää kaffet,jos vähän piristyis...
 
Huomenta,

Eilen en sitten enää ehtinytkään kirjoitella -. koitetaanpas nyt.

Ihania ultrakuulumisa Tiipiillä ja vipillä -kylmät väreet meni kun luin teidän kirjoituksia, pystyn niin hyvin vielä palaaman siihen hetkeen kun Hilman näin ekaa kertaa ultrassa :heart:

Hurjasti on nyt sairastelijoita - kaikille kovasti voimia. Hilmalla oli heinäkuussa korvatulehdus, joka meni antibiooteilla heti ohi - se onkin sitten ainoa kerta, kun meillä on sairastettu. Mä olen itse ennen Hilmaa ollut sellainen, että oon saanut kaikki mahdolliset pöpöt - mutta nyt en ole itsekään ollut yli vuoteen kipeänä. Ihan käsittämätöntä.

Nukkumisesta oli ollut puhetta. Hilma nukkuu yöunet n.21-8.30 ja sitten yhdet päikyt 13-16. Uusin juttu meillä on, että lähes tasan kello yhdeltä Hilma kävelee pinniksen luokse, nostaa kädet ylös ja sanoo "sinne" -kun nostan sänkyyn niin laittaa silmät kiinni ja nukkuu sen kolme tuntia :eek: =)

Yöt meillä nukutaan hyvin, joskus ihan koko yö heräämättä, mutta kyllä niitä tutin laittamisia ym. on melkein joka yö. Mutta neiti nukahtaa aina heti kun saa tutin suuhunsa, eikä noita heräämisiä ole kuin 1-2, joten ne ei mua haittaa. Ja kyllä meilläkin viime yönä huudettiin, tuloksena aamulla ensimmäinen kokonaan puhjennut poskihammas. Mä oon jotenkin asennoitunutkin niin, että noita heräämisiä tulee olemaan aina aika ajoin, painajaisia ja muita juttuja kuitenkin tulee aina..ja mun on jotenkin aika helppo samaistua Hilmaan, itsekin heräilen usein öisin, mut nukahdan sitten kanssa nopeasti uudestaan. Mutta voimia ja jaksamista lähetän ihan kaikille yöheräämisten kanssa taisteleville :hug:

Me ollaan huomenna lähdössä kaverin ja hänen tytön kanssa kaupungille ja sieltä aion ostella joulujuttuja - viikonloppuna laitetaan sitten koti joulukuntoon - ihanaa :)

Nyt mä lähden lukemaan Hilmalle, neiti roikkuu tuossa jalassa kirja kädessä :heart:
 
Huomenia!
voi krisu :hug: jaksamisia sinulle!
mikähän siellä melinaa vaivaa??
meillä nyt vähän rauhallisempia ollu yöt,tokihan sen tutin perään huutaa ja sitten on niitä yskäkohtauksia joihin auttaa vaan ventoline.
kummastuttaa kun noin pitkään tuo räkäisys ja yskä jatkuu..pelottaa ihan hirveesti että ois koiralle allerginen.
silon ku oli n.1vee lääkärissä niin näytin niitä ihottuma länttejä,sanoi että näyttäs atooppiselta.allergia kuulemma nivusissa.
tiiä sit??astmaa?
onko täällä kellään astmaa sairastavaa lasta?aatelin että minkälaislla oireilla alkanut?

minä ostin eilen yhdet jouluvalot,oi että oli illalla tunnelmallista ku oli ne päällä=)
täytyy käydä varastosta kaivamassa lisää valoja ym.jouluista.
ja ilalla muuten paistoin torttuja..meni aika monta hetimmiten..:p

mites tuutin ja kiian yö meni?

vip: siskonpoika sai kans lääkäriltä yskänlääke reseptin vuoden iässä,ja kyllä se sisko antoi sitä.oli niin paha yskä että lääkäri varmaa kattoi paremmaksi antaa sitä.

tuo ukkopien näyttää kaipaavan seuraa

:wave:
 
Krisu - tää tilanne tällä hetkellä on tosiaan ihana. Yönsä Hilmis on nukkunut kyllä pääsääntöisesti aina hyvin, mutta päikkäreitten kanssa varsinkin pienenmpänä oli niin ja näin. Nukkui vaan lyhyitä ( saattoi olla unilla vaan 5min..) pätkiä silloin tällöin. Kateellisena silloin kuuntelin kun ihmiset kertoili juuri tuollaisista monien tuntien unista... eli toivon kovasti, että teilläkin tilanne vielä muuttuu! Meillä kävi vähän jännästi silleen, että kävelyn oppimisen myötä sekä yö-että päiväunet rauhoittui ja piteni selvästi. Haleja ja ihan hirveästi sinne!
 
Keiju07
Heippa,

sainpa luettua jutut. Eilen oli niin hektinen päivä etten tänne ehtinytkään. Nyt on pieni hetki omaa rauhaa.

Kivoja raskauskuulumisia kaikilla! Nytyllä ja Mamalla tosiaan lähtö lähenee...

Tylsän kirjoitus oli mukavaa luettavaa! Tosi kiva kuulla, että joku suhtautuu työhönsä antaumuksella!

Kovin kuulostaa pienten vuorokausirytmit samankaltaisilta, meillä
yöt klo 19.30-7.30 (+-1h aamuisin)
päikkärit noin klo 12-13.15

Ja aina herää päikyiltä itkeskellen ja väsynä, mutta ei nukahda uudestaan ei... Jos viereeni nukutan, niin että ite nukun samalla, nukkuu paremmin ja pidempään... mutta toistaseksi olen halunnut vielä vaunuihin nukuttaa pääsääntöisesti. Ihana muuten tuo Hilma ja päikkärirutiini :heart: Tuutin ja Kiian viime yöt kuulostaa tutuilta, meillä vähän samankaltaista jatkuvaa itkeskelyä. Eilen otin sitten jo klo 23 viereen loppuyöksi ja kyllä pyöri ja hyöri siinäkin. Oltiin aamulla miehen kanssa kumpainenkin vähän silmät ristissä ja minä ainakin heti riitaa haastamassa... Pitäisköhän munkin kurkata suuhun... supon annan varmaankin ensi yöksi ihan varuiksi.

Mitäs vielä? Mä nautin (miten sen nyt ottaa) nyt huomisesta alkaen kolmen viikon yksinhuoltajuudesta. Mies lähtee etukäteen reissaamaan ja kohtaa meidän sitten Meksikossa, johon lennetään kolmistaan anopin kanssa. Onneksi on nuo mun vanhemmat tuossa lähellä, niin saan vähän lepäilläkin. Etukäteen sitten jo anteekspyyntö, kun tuun avautumaan, kuinka rankkaa on... no, oonhan mä kai sen jo ennenkin sanonut, että yksin en tähän pystyis... puolustukseksi...

Sitten piti vielä kysyä, että mites tinin tentti meni? Tuli mieleeni, kun päätin itse jättää väliin huomisen tenttini... luuseri kun olen. Uusinta joskus keväällä, mutta toki tuplasti työläämpi, kun siinä on sitten kevään osuus mukana samassa tentissä... mulla on motivaatio kyllä kateissa... pitää varmaan ihan tosissaan alkaa seuraavan lapsukaisen jälkeen kattelemaan jotain työmahdollisuuksia yliopiston ulkopuolelta...
 
Keiju07
Jep sitte pitää raportoida vielä huonosta äidistä täällä.

Tajusin vasta eilen, että Vienalla ei ole vielä kaikkia rokotuksia, jotka tarvitaan matkalla. Soitin neuvolaan ja oli selvästikin vähän ärtynyt täti siitä, että nyt pitäisi kovalla kiirellä rokottaa a-hepatiittia vastaan ja sitten vielä antaa MPR varhennettuna. Lääkäreiltä ei löytynyt (soitto)aikaa reseptin kirjoittamista varten. Onneksi suvusta löytyy, joten soitti meille puhelinreseptin. Neuvolan ohje oli, että tällaisellä varoajalla pitää mennä yksityiselle. Sain nyt sentään lupaamaan, että rokottaa kummatkin maanantaina, kun käyn äitiysneuvolassa (sama täti), jos vaan itse hankin reseptin havrixiin.

Aikamoinen rokotesuma tässä tulee Vienalle... noi kaksi ja sitten ihan kohta influenssan tehoste. Voi raukkaa! Saa varmaan traumat neuvolasta...

Oisinko voinut vähän aiemmin tajuta nämä jutut, niin olisi voinut ajoittaa noita vähän eri ajankohtiin. No MPR:ää ei kovin paljoa aikasemmin olisi edes voinut ottaa, kun se annetaan varhennettuna vasta yksivuotiaille.
 

Yhteistyössä