Lokakuun 2009 Mahanpyöriäiset ******Heinäkuussa 2010******

Piki80 Onnea paljon :heart: =)

Kuuma on, ahdistaa!! Sara seisoskelee jo kovasti ja pikku hiljaa alkaa oppia jo itse laskeutumaan alaskin. En mä sitä konttaus kypärää sit hommannut. Onhan tuo pari kertaa suorilta jaloilta kaatunut selälleen, mut eiks noiden päät oo aika kestävää tekoa :D

Mä odotan jo innolla töihin menoa =) Saa vähän muutakin sisältöä näihin päiviin. Vaikka siis nautinkin Saran kanssa olemisesta, niin mun sisällä on vaan sellainen tyhjiö kokoajan enemmän ja enemmän. Ja joulukuussahan nyt näillä näkymin alkaa uusi äitiysloma.

Neiti heräsi, eli mentävä on :wave:

Missah, Sara 9kk + 1 päivä ja :heart: 11+3
 
Niin Piki80:lle ONNEA! :flower:

Missah: Niinhän se on että yllättävän nopeesti se lapsi sitten oppii ite laskeutumaan ja huomaakin että eipä sitä kypärää enää tarviiskaan. Kyllä meilläkin tyttö kaatuili vaikka miten päin seisaalleen ollessa mutta sit vaan hokas homman ja nyt en muistakkaan millon viimeks on kaatunu!

Helteet on kyllä nyt koetellut. eilinen oli jotain ihan kamalaa. Tytölle onneks ruoka maistuu ja nukkuukin suht hyvin, mut ite ei jaksais kannella tyttö tai kauheesti touhuilla ku heti on tukala olo ja hiki päässä!Meinasin tänään lähtee kaupoille kattelee jos löytäis toisen tuulettimen, makkarissa jo on. Mutta kuulema vähissä on et voi olla että jäädään ilman.

Mulle pamahtaa lomarahat huomenna tilille ja aika kiva summa sieltä on tulossa kun on tottunu äippärahaan! Voi mahoton. Mut 2kk on hoitovapaata edessä, että täytyy säästellä jokaiselle kuulle vähäsen.
JA voi olla että meillä on muutto edessä!! Saadaan talo myytyä, kuhan on kuntokartoitus tehty, IHANAA päästään rakentamaan!! :) mut rivariin muutetaan väliajaksi. jos vaan saadaan joku asunto pian, täällä meidän alueella oli yksi kunnallinen asunto vapaana :| että aika heikosti.

typy nukkuu. vois ite syödä ja huilata ja kuhan tyttö herää ni lähetään ILMASTOIDULLA autolla kaupoille :)
 
Huh huh, olipa taas päivä. Töissä oli pari ylibuukkausta hotellihuoneille ja sitä piti sitten selvitellä koko aamu :( On kyllä inhottavaa tollanen meille ja asiakkaille. Mutta kun meidän varauskirja on kyllä niin sottainen että apteekkari pitäisi olla että siitä selvän saisi... Ja tietenkin asiakkaat on kiukkuisia kun yritetään selvitellä asioita. Mutta ymmärrettävää sehän on, mäkin olisin super vihainen... No mutta onneksi saatiin ratkaistua ongelma :)

Jaahas, tänään tuli sitten meikäläisen mittariin 27w :D Sitä pitäisi sitten lauantaina pikkaisen juhlistaa...

Lomarahoista tuli muuten mieleen että toiseen työpaikkaan pitäisi verokortti viedä jos en halua että 60% niistä menee veroihin. Taitaa olla huomisen päivän asia hoitaa tuo...

Tuulettimesta tuli mieleen että täällä Turun seudulla on kaikista kaupoista tuulettimet loppu, yritettiin löytää sellaista mutta turhaan :'( Pitikin olla näin myöhään liikkeellä siinä asiassa...

No ei kai tässä muu auta kun väkertämään noille lapsukaisille ja miehelle sapuskaa kun ovat nälissään odottaneet koko päivän että äiti pääsee töistä...
 
Pika pikaa käymään :wave:

Meillä poju tänään 11kk :heart: Kuukauden kuluttua vietetään ensimmäisiä synttäreitä, uskomatonta aivan! :')
Johan onkin ollut aikamoinen vuosi :whistle:

nöpötin ja pojanpallero 11kk :heart: :heart: :heart:
 
Piki80 Onnea!!!

Mökillä on menny päivät, ihan liian kuuma täällä kylillä oleilla. Tuuletin on kova sana, mut ilmastointi olis vielä parempi :)
Pujo vissiin alkaa pölytteleen, meinaan menee tuo poika tukkosen oloiseks. Kotva saatiinkiin mennä ilman lääkkeitä ....
 
Heipä hei!

nöpöttimen isolle miehelle onnea, kamala, muutama viikko enään ja on vuoden :eek: :D

Ihana kesämies Marsupilamilla :heart:

Nämä helteet tekee minut jo hulluksi. Varsinkin, kun ilmankosteus on 90% ja mittari näyttää meillä 33C :$
Ihan kamalaa.
Lapset on ihan tuskissaan myös. Viime yönä jouduin vaihtamaan Iinalle lakanan, kun se siis oli kuin olisi vettä mukista kaadettu :eek:
Ja ukkosia ei ole lupailtu, huoh.

Sitten valitukset sikseen.
Iina on jo aika taitava kävelyssään, tai sen harjoittelussa. Ihan pitkin päivää kävelee osat matkoistaan kotona ja loput sitten kontaten. Jos meinaa kaatua, osaa korjata tasapainon tosi hyvin.

Maitotuotteita olen jo tarjoillut pari kertaa viikossa viime viikon lopulta asti. Sitten kun on sen 10kk, eli alle 2vk päästä, niin sitten vähän useammin.
Mitään vaivoja ei ole hapanmaitotuotteista tullut. Olen myös alkanut antamaan samaa ruokaa kuin me syödään. Niin että ennen suolan laittoa olen ottanut sivuun jäähtymään, koska lisään sen yleensä aina vasta viimeisenä. On kuulkaa maistunut paremmin kuin mikään muu sössö, minkä olen itsekkin sillointällöin tehnyt.

Eilen tein Iinalle pika naposteltavaa, kun oli vähän kiire ja Iina könysi nilkassa kiinni :LOL:
Paahdoin leipää ja lirautin siihen vähän öljyä, hieroin makua valkosipulista ja ripautin basilikaa ja hieroin senkin leipään. HErranen aika miten Iina siitä tykkäsi ja suuttui kauheasti kun se loppui :p

Ja meidän Leo taasen on alkanut oppia valehtelua :kieh:
Tyhmä juttu, että ihmisen normaaliin kehitykseen kuuluu valehtelun oppiminen, tosin joissain tilanteissa sitäkin tarvitsee, jos oikein ajattelee ja pitää hakea syitä ;)
Mutta siis kun sotkee, siis oikein siis sotkee sotkee jollain, niin syyttää Iinaa. Esimerkiksi tänään aamulla repi kaikki kirjansa kirjahyllystä ja levitteli ne tasaisesti pitkin lastenhuoneen lattiaa...tulin paikalle ja kysyin mitä ihmettä Leo, no jätkä vastasi Iina :snotty: Joopa, menipä heti läpi :headwall: =)

Mutta juu, nyt on niin kuuma, että tähän penkkiin liimautuu kiinni, joten palaan tuulettimen alle :LOL:

paapelo+poju+Iina :heart:
 
Heippa!

Oih, Paapelon Iinalle onnittelut kävelytaidosta! Ja Himpsulille sekä Nöpöttimen pojalle synttärionnittelut! :flower:

Helteeseen ollaan täälläkin aika kypsyneitä... Itse vielä pärjäilee, mutta lapsille tää on aika hankalaa. :( Isompi kiukkuaa ja syö huonosti, pienempi ei oikein pysty nukkumaan eikä hänellekään ruoka maistu. Öljylisän olen nyt tuon kuopuksen ruokiin laittanut, että saisi energiaa siitä pienestä määrästä jonka saa uppoamaan. Tuuletin on meilläkin käytössä, mutta ei siitä hirveästi apua ole jos ei siinä edessä istu... Kyllähän tässä kuumuudessa hyviäkin puolia on, lapset tykkää vesileikeistä ihan hurjasti niin eipähän tarvi pelätä että kylmä tulis. :D Ja pyykkiä tulee vähän kun sisällä ovat nakuina tai vaippasillaan yötä päivää ja ulos olen pukenut vaan tuon esikoisen... Pienempi on istunut rattaiden suojissa pelkkä vaippa ja hellehattu päällään.

Muutama päivä enää vanhempainvapaata jäljellä, muistaakseni 21.7. loppuu... Ja kotihoidontuen päätös loistaa poissaolollaan. Vähän tuo syksy ahdistaa, kun miehellä jatkuu opinnot vielä vuoden loppuun asti, mutta kaipa sitä jotenkin toimeen tullaan. Vähän on säästelty rahaa ja tarvittaessa täytyy sitten tehdä viikonloppuisin työkeikkaa jos tuntuu ettei rahat riitä.
 
Pikki:

Minä tänään soitin Kelaan, kun laitoin jo kesäkuun 14pv hakemuksen kotihoidon tuesta. Siinä oli vielä sellainen juttu, että heidän ei edes tarvitsisi plärätä laskelmia uusiksi, kun tulotiedot ja laskelmat on jo siellä tehtynä pojan hoitolisää varten. Kesäkuussa kun soitin, niin virkailija sanoi, että pitäisi tulla sen vuoksi tosi nopeasti.
NOOOH, ei vain kuulu ei näy ja jos ei tule viikon sisällä, ei kuulema ehdi tulla maksuun tämän kuun vikapäivä, joten siirtyisi ensikuun lopulle...eli oltaisiin suoraansanottuna pississä laskuinemme :headwall:
Soitin siis kelaan ja laittoi kiirehtimis pyynnön minun hakemukseen, mutta ei voinut hänkään kuin toivoa, että ehtii, ihan naurettavaa |O
 
Moikka, taas pitkästä aikaa. Ja huh hellettä.

Meidän pieni mies on huomenna tasan 9kk, kamalan nopeasti aika menee.
Haikeana luen raskautumisuutisia. Onnea muuten kaikille odottaville ja onnea yritykseen pikkusisarusta toivoville.

Meille riittää ainakin toistaiseksi nämä kaksi poikaa, esikoinen täyttää kuukauden päästä jo 2 vuotta.

Mulla loppui vanhempainloma jo 28.6, kun siirsin isälle pidettäväksi ne viimeiset 12 päivää. Olenkin saanut kotihoidontukipäätöksen jo aikoja sitten. Se tuli mielestäni tosi nopeasti, mutta taisin ehtiä laittamaan sen ennen kesäkiireitä. Nyt olen töistä kesälomalla, saa mukavasti palkkaa, mutta saas nähdä miten sitä pärjää sitten vuoden pelkällä kotihoidontuella.

Meidän lokakuiselle ei meinaa millään maistua ruoka tällain lämpimällä ilmalla. Syöttöhetket koittelee äidin hermoja, kun herra vaan päristelee, heiluu käsien kanssa ja sylkee kaiken ulos suusta. Makeat hedelmäsoseet uppoavat onneksi kohtuu hyvin. On se jännä, kun ei esikoisen kanssa ollut yhtään tällaista. Jotenkin tämä kuopus on kaikessa paljon tempperamenttisempi ja vaativampi. Mutta luonnollisesti ihania persoonia molemmat.

Nyt tarttee mennä vähän keräämään kamoja kasaan, kun vieraita tulossa.
Koitan palailla ja kommentoida muitakin juttuja.

 
Nettipimento muuton vuoksi vihdoin ohi :wave:

Onnittelut Pikille tulevasta pikkukakkosesta :flower:

solmulle onnittelut tulevasta pikkuprinsessasta :flower:

himpsuliko se oli paritaloa kattellu? Vai muistanko väärin...
Kannattaa ottaa selvää hyvin paljonko on lämmityskulut ettei tule ikäviä yllätyksiä tasauslaskuna :| Me muutettiin nyt kuun alusta tähän isompaan (paritalo kolmio 80m2) asuntoon ja kauhistelin tässä ku vuokraki nous sitten totta kai isommaks mut ku kattelin tuota sun kirjotusta niin ei meillä taijakkaan niin kauhee tämä vuokra tässä asunnossa ollakkaan ku vertaa teijän vuokraan ja kuiten kerrostalossa on... Vaikka eihän näitä nyt keskenään voi suoraan verrata ku me asutaan täällä korvessa :D

Lämmintä sais olla täälläkin...Kävin tuossa lomareissulla etelässä ja siellä saatiin nauttia kunnon helteistä mutta täällä kotona ootti paljon viileemmät kelit... Tänään tais olla jotain 15astetta...

Pojasta kyllä huomaa että helteet haittas nukkumista ja muutenki oli kärttynen sitten...

Tosin poitsulle on nyt tulossa eka hammas niin saatto johtua hyvin siitäkin :) Alhaalle on tulossa hammas, onki noilla ikenillään järsiny joka paikkaa... Varsinki äitin naamaa... :kieh:
Syöminen on kans vähän takunnu välissä...

Meillä ollaan kans seisty ilman tukea muutamia kertoja :D
Saas nähä unohtuuko tuo taito ku tuo hammaski tuolta pukkaa... Ainaki sillon kääntymisen kanssa kävi niin että eka kääntyili jonku viikon ja sitten oli pari viikko ihan hiljasta sillä saralla :D

Menkoista joku kans oli puhellu... Mä en niitä olis yhtään kaivannu ja olisivat saanu olla poissa vielä jonkun aikaa...
Poika oli 8½kk ikänen ku tuli ekat menkat. Yllätyksenä tuli se miten erilaiset ne oli aikasempiin verrattuna... Onko muilla menkat ollu erilaiset verrattuna ennen raskautta olleisiin menkkoihin?
Mulla on aina ollu kivuliaat ja ehkä vähän runsaatki. Ja nyt *koputtaa puuta* ei ollu kyllä ku jotain ihan pikkusta jomotusta alavatsalla... Epäilinki eka oliki ne edes menkat oikeesti ku niin helpolla pääs :D

Talvicci ja "Unski" huomenna tasan 9kk jo! :heart:
 
Heipä hei, pitkästä aikaa. Taitaa olla tosiaan muutama hetki siitä, kun olen viimeksi kirjoittanut, kun olen saanut etusivun listaltakin potkut =) Oon kyllä välillä käynyt lueskelemassa, mutta olen superlaiska kirjoittamaan.

Ihan ensimmäiseksi onnea plussanneille!

Meille kuuluu pääasiassa hyvää. Meidän neiti on edelleen kooltaan tuollainen pikkutirriäinen. 7 kk neuvolassa mitat oli 7380 g ja 65 cm. Nyt neiti lähentelee jo 9 kk ikää, eikä olla vieläkään saatu 8 kk lääkärineuvola-aikaa terveysaseman kesäsulun vuoksi. Th varoitteli, että saattaa mennä lähemmäs elokuun loppua. Ärsyttävää.

Meilläkin on eka hammas puhjennut, juuri sopivasti näiden helteiden aikaan, joista neiti ei myöskään perusta, niin kiukku on ollut sen mukaista. Normaalisti kun tyttö on hyvinkin aurinkoinen. Kaiken lisäksi ilmeisesti eroahdistus vaivaa, kun ei hetkeksikään voi lähteä näköpiiristä, niin alkaa kamala huuto. Onneksi mies on lomalla...

Huonosti syödään nyt kuumalla täälläkin. Meillä on jo nyt pidemmän aikaa ollut ongelmana, että tissi ei enää kelpaa (muuta kuin yöllä), mutta korviketta neiti ei suostu juomaan niin sitten millään. Aika vähillä maidoilla siis mennään kun päiväsaikaan ei juo maitoa käytännössä ollenkaan. Yöimetyksestä haluisin kovasti eroon, mutta en tiedä meneekö sitten enää maitoa ollenkaan.

Meidän tyttö taitaa olla tästä porukasta ainoa, joka ei ole vielä varsinaisesti lähtenyt liikkeelle. Ei siis ryömi eikä konttaa. Etenee ainoastaan kierimällä ja työntää itseään akselinsa ympäri. Istuu tosi hyvin, kun hänet laittaa istumaan, mutta ei siihen vielä itse osaa nousta. Punkaa kokoajan seisomaan ja esim. pinniksessä vetää ittensä istuma-asennosta itse ylös ja pysyykin seisomassa tukea vasten jonkin aikaa. Mahallaan ei viihdy nykyään enää ollenkaan. Oisko jollain vinkkejä miten konttaamisen oppimista vois edistää, sehan kun vissiin olisi aika tärkeä kehitysvaihe kuitenkin? Saa nähdä saadaanko fyssarille lähete ensi neuvolasta.

Meillä nukutaan edelleen kolmet päikkärit. En vaan millään saa niitä siihen kahteen edes, kun tyttö herää 5-6 välillä jo ja nukkuu niin lyhyitä pätkiä. Varmaan pitäis yrittää siirtyä myös sisälle nukkumaan, kun edelleen nukkuu vaunuissa.

Fresia ja tyttö 8,5 kk
 
Heipä hei!

Talvicille vastausta menkoista:

Eli on aika tavanomaista, että synnytyksen jälkeen kuukautiskivut joko vähenevät tai niitä ei ole. Mutta sitten on kääntöpuolena usein, ei toki aina, että ovulaatio kivut ovat pahoja. Ja mitä useampi synnytys, niin moni on sanonut, että oviskivut pahenevat joka lapsen jälkeen.

Minähän kärsin ennen poikaa aivan lamaannuttavista kuukautis kivuista. Särkylääkkeistä ei ollut juuri mitään apua ja yleensä jouduin vain makaamaan ja itkeskelemään koko päivän, töihinkään en voinut mitenkään silloin mennä.

Sitten pojan syntymän jälkeen kivut katosi lähes olemattomiin, mutta olisikos ollut 3 kierto meneillään, kun ovulaatio kivut iski. Eivät onneksi kestäneet kuin muutamia tunteja, mutta sellainen tylppä kipu ja polte, vähän kuin supistus.

Nyt sitten Iinan syntymän jälkeen en kärsi minkäänlaisista kivuista, en monesti edes huomaa, että vuoto alkaa, mutta osaan ennakoida ns. ketutuskäyrän noustessa :D
Ovulaatiokivut taasen ovat aivan kamalat ja tässä kierrossa ne oli ehkä pahimmat aikaisempiin verrattuna, tuntui ettei oikein pysty hengittämään. 1,5 500mg buranaa auttoi ja vei kivut :/

Fresia:

Tuttavallani on tyttö, joka ei koskaan ryöminyt eikä kontannut.
Taisi olla 9kk, kun nousi seisomaan ja parin viikon päästä käveli jo tuen kanssa paikasta toiseen.
Eivät neuvolassa lähettäneet fyssarille 10kk neuvolasta, koska tasapaino, suojaheijasteet ja motoriikka muutenkin vaikuttivat hyviltä. Tyttö sitten vuoden täytettyään jo juoksi :D
Nyt tuo neitokainen on 3v ja tosi taitava motorisesti, kuperkeikat sujuu, osaa tehdä melkein oikein kärrynpyörän ja sen semmoista.
Ja vähän saman tyylinen tapaus oli äitini ystävän poika, lähti suoraan vain kävelemään ja jätti ryömimiset ja konttailut kokonaan väliin.
Mutta jos itseäsi vaivaa, niin luulisin heidän laittavan tapaamisen fyssarille. :D

Ihanaa kun HIUKAN viileni.
Tuulee hiukan ulkona ja sen myötä paljon helpompi olla illalla sisälläkin. LApset saaneet nukkua paremmin ja Iina sitten nukkuikin eilen univelkojaan pois.

Jassoo, nyt tuli jotain kärhämää.

Jatkan vielä tuosta korvikkeen määrästä meillä.

Eli Iinakaan ei ole tuota korviketta suostunut juomaan oikein nimeksikään.
Eilen sain kylmänä menemään 80ml alkuun ja sitten illalla vasta suostui juomaan yhteensä 300ml. Muuten on kelvannut vain vesi joko pullosta tai nokkiksesta, yleensä ottaa mieluummin nokkiksen. Niin tai sitten uusi suosikki on ihan tavallinen pullo, siis vaikkapa limupullo, josta itsekkin juon vettä =)
En nyt kovin huolissani ole, kun syö jo aikalailla monipuolisesti, uutena nuo maitotuotteet ja muutenkin olin ajatellut tässä kuukauden päästä alkaa vähentämään korvikkeen osuutta juotavista nesteistä niin, että 1v oltaisiin jo päästy siitä eroon.
Ja apua, sehän tarkoittaa vain paria kuukautta :eek:

Mutta nyt tämä romaani saa loppua :D

paapelo+poju+Iina 9kk 3vk (huomenna ) :heart:
 
Heips!

menkoista mun menkat on pysyneet nyt lähes yhtä kivuliaina kuin olivat ennen raskautta,vaikka kun ne ekan kerran tulivat niin silloin tuntui että olivat paljon "helpommat", mutta kyllähän ne kivutkin sieltä sitten tuli.. :|
Erona entiseen on, että ovulaatio tuntuu nyt paljon selkeämmin kuin ennen.Lisäksi ehkä menkat ovat niukemmat kuin aiemmin.
Se on kyllä kiva,että ovis tuntuu, niin sitten joskus tietää tarkkaan milloin voi yrittää kun seuraavan vauvan aika olisi hyvä :D :heart:

Fresia minun poika ei vielä ryömi eikä konttaa.Pyörii kyllä ja kääntyilee jatkuvasti.Poikahan on nyt 11kk ja pari päivää päälle, mutta korjattua ikää 9kk.Fysioterapiassa käymme, olemme käyneet alkuvuodesta lähtien säännöllisesti.

Kuinka moni vielä imettää öisin?? Meillä syödään 1-2 kertaa/yö. Yhdessä vaiheessa oltiin jo kokeilemassa alkuyön syöttöä jättää pois, mutta luovuttiin yrityksestä ja annan maitoa pojalle kun sitä tuntuu kaipaavan.

nöpötin ja poju :heart: :heart:
 
Heippa mammat pitkästä aikaa :)

Pikille onnittelut plussasta :heart: Paljon tarrasukkia mukaan!

Me tultiin tänään mökiltä, miehen loma lakoi viime maanantaina ja lähdettiin saimaan annalle helteitä "pakoon". Tosi tuskaista on meilläkin ollut kun oli kuumaa, nyt onneksi pari päivää ollut alle 30 niin ei ihan istuessa tullut hiki. Mökillä oli mukavaa, kuumimpina päivinä Niiakin kävi uimassa 2-3 kertaa. Eka kerta oli ihan ihmeellinen, kun tyttö oli niin innoissaan ettei pystynyt sanomaan mitään vaan piti sellaista ihmeellistä vikinää. Tulkittiin se sitten innostukseksi kun jossain vaiheessa sai naurun ilmoille :D Yhtenä päivänä Niia bongasi terassilta ämpärin joka oli vettä täynnä ja tarkoitettu sisälle vietäväksi. Annoin nousta sitä vasten ylös ja voi sitä ilon määrää kun sai mielensä kyllyydestä lutrata siinä. Body oli edestä ihan litimärkä :)

Täälläkin on eroahdistus kai alkamassa. Tänään ollut ihme känkkä päivä ja muutamana päivänä Niia on raapinut toista korvaansa, ja aina siis samaa korvaa. Nyt illalla hieman jo aristikin sitä, että luultavasti mennään näyttämään lääkärille huomenna vaikka turhaan, mutta epäilen että olisi tulehdus. Meidän yleensä iloinen pieni tyttö on itkenyt ja kitissyt tänään enemmän kuin koko viikkona yhteensä.

Ne 8kk mitat saatiin viikko sitten torstaina mutta en ehtinytkään ennen mökille menoa koneelle. Tässä ne sitten olisi 73,5cm ja 8950g, melkein meni 9kg rikki mutta ei ihan :) Lääkäri sanoi kaiken olevan ok, ei ollut mistään huolissaan ja kehitys menee ihan niin kuin kuuluukin.

Menkoista: mulla jäi kivut kokonaan pois Niian jälkeen, ovista en oo koskaan tuntenu enkä tiiä oonko vieläkään kun ei ollu ku muutamat luomumenkat. Aikoinaan oon teininä saanu e-pillerit menkkakipuihin ku ne meni niin pahoiks että särkylääkkeistä huolimatta oksensin kivusta.

Alley ja Niia 8,5kk
 
Heipä hei!

Me mennään tänään pojan kanssa lääkäriin.
Huomasin eilen iltapäivällä, että pojan pottuvarvas punoittaa ja jo alkuillasta varpaan ihon alle oli muodostunut vaalea alue, jossa ilmeisesti märkää :/
Nyt aamulla oli levinnyt ja kynnen alunenkin punoittaa.
Lääkärille siis. Hirvittää, kun aika varmasti joutuu tyhjäämään märän pois ja omasta kokemuksesta tiedän, että se sattuu.

Minullehan kävi n.8v iässä niin, että sain keinun ketjusta pienen nirhun peukaloon. Se kyllä puhdistettiin heti. Oli silloinkin tämä pahuksen mätäkuu.
Noh, parissa päivässä sormi sitten turposi ja minulle nousi 41 asteen kuume ja valitin, että kainaloihin sattuu...äiti kun katsoi, huomasi että kättä pitkin nousee punainen viiva, joka oli melkein kainalossa saakka, verenmyrkytys siis.
Aika kiireesti oltiin menty sairaalaan, jossa kauhea joukko hoitajia ja lääkäreitä hoiti ja joutuivat viiltämään peukalon auki, jotta mätä saatiin pois ja sain tipalla vahvaa antibioottia ja kotiin hevoskuurin antibioottia. Minun olisi pitänyt jäädä sairaalaan, mutta sain kuulema niin hysteeriset itkukohtaukset (tietenkin kauhuissani ja kun se viilto sattui niin paljon, niin pelkäsin että tekevät sen taas ) joten päästivät muutaman tunnin seurannan jälkeen kotiin. Minua piti tarkkailla koko yö.
Oli kuulema ollut vain parista tunnista kiinni, että myrkytys olisi mennyt sydämeen saakka :ashamed:
Ja tuo kaikki draama pienen pienestä ihonirhaumasta :/

Niin, että siis ponttini miksi tuon kerroin oli, että en itset ala jahkailemaan ollenkaan noiden kanssa.

Mutta pitää mennä pyykkäämään siksi aikaa että pitää lähteä. :wave:
 
Heips!

Paapelo Mä laitoin tuon kotihoidontuki-hakemuksen myös kesäkuun alussa, ja meillä myös on kaikki tulotiedot siellä jo valmiina kun saadaan myös asumistukea miehen opiskelujen aikana. Itse olen ollut siinä uskossa, että Kelassa syksyt on ruuhkaisia opintotukihakemusten takia, mutta kai se on sitten nää lomat... Ei oo ihmisiä töissä päättämässä meidän kotihoidontuista. :)

Fresia Meillä tää kuopus on ollut nopeampi liikkumaan lähtemisessä, mutta esikoinen oppi 10,5-kuisena liikkumaan eteenpäin. Kymmenkuisena meni ensin itse istumaan ja sen jälkeen lähti konttaamaan. Ja siihen asti liikuttiin kierimällä, paljon vietti aikaansa selällään maaten. Meille ei missään vaiheessa edes väläytetty fysioterapiaa, varmaan aika paljon riippuu terkasta kuinka herkästi on laittamassa lähetettä... Yhdelle tutulle oli jo 8kk-neuvolassa ehdotettu fyssaria kun vauva ei liikkunut eteenpäin, onneksi meidän terkka ei ollut niin hätäinen.:) Meillä esikoinen on muutenkin hyvin rauhallinen tapaus, ei ole pitänyt muutenkaan kiirettä uuden opettelussa vaan hioo pitkään jo opittuja taitoja.

Täällä harrastetaan vielä yöimetystä, jotenkin en ole vaan jaksanut edes miettiä niiden lopettamista... En usko, että poika enää tarvitsisi maitoa yöllä, imettäminen on vaan niin helppo tapa tainnuttaa uudelleen uneen kun herää yöllä. Pari herätystä meillä on öisin normaalisti, nyt helteillä on välillä ollut enemmänkin. Pitäisi varmaan yrittää lopettaa yösyötöt, varmaan on hankalampaa jos kovin pitkälle lykkää...

Tänään olisi meidän pienemmälle ensimmäinen kerta hoidossa, jännittää ihan hirveästi! Isovanhemmat tulee illalla muutamaksi tunniksi katsomaan poikia kun me mennään miehen kanssa Musen keikalle. Saa nähdä, miten menee kun joutuvat nukuttamaan molemmat... Isomman kanssa ei ole mitään ongelmaa, mutta tuon pienemmän nukuttaminen vähän jännittää kun ei ole tosiaan koskaan kukaan muu nukuttanut kuin jompikumpi meistä vanhemmista.
 
Kiitos ihanaiset onnitteluista! :heart:

Koitan taas ehtiä kirjoittaa jotain, kun Suvi vielä nukkuu... nukuttaminen onkin nykyään vähän haasteellisempaa, kun vänkää koko ajan kontalleen ja yölläkin joskus itkee kun on kontallaan eikä osaa unissaan kellahtaa takaisin. Aikaisemmin ei nukkumista olekaan haitannut mikään, ei edes hampaat (kaikki kaksi mitkä on tähän mennessä puhjenneet). Suvi ei siis vielä konttaa kuin korkeintaan parikymmentä senttiä, mutta opettelee ahkerasti.

Yösyöttöjä ei juuri ole ollut muutamaan kuukauteen, tosin aamun eka syöttö aikaistui ilmeisesti helteiden takia jopa aamuneljään. Tänään nukuttiin taas 7 asti ennen syöttöä, eli eiköhän se tästä taas tasaannu, kun vähän ilmat viilenee. Aion kyllä imettää vaikka sitten öisin, jos vaan itse jaksan siihen asti, että tavalliset maitotuotteet ovat jatkuvassa käytössä. Päivisin neiti vain naureskelee tissille, vaikka ensin olisikin hinkumassa maitoa ;)

Menkat ja ovis on olleet minullakin entistä kivuliaammat, ennen synnytystä oli korkeintaan yhtenä päivänä sellaiset kivut että otin särkylääkettä. Nyt imetysaikana jätin panadolit syömättä, vaikka kipuja oli suurinpiirtein puolet kuukaudesta |O . Vuoto oli kuitenkin tosi niukkaa ja alkoi monta päivää etuajassa tuhrulla :x .

Vuodosta puheen ollen, menin viime perjantaina päivystykseen kun oli vuotoa ja kipuja :/ . Tänään sain tulokset ja streptokokkihan se taas jyllää :headwall: . Pääsenkin sitten torstaina varhaisultraan tarkistamaan, löytyykö pieni syke vielä. Antibiootit saan vasta huomenna, kiva odotella siihen asti |O . Onneksi vuotoa ei oo pariin päivään ollut, saa nyt nähdä tuleeko tästä pitempiaikainen riesa raskausajalle, synnytyksestä puhumattakaan.

Nyt taitaa neiti heräillä :wave:

Piki ja Suvi viikkoa vaille 9kk ja rv5+3
 
Nyt alkaa olla sopivat kesäkelit 20-25 astetta! Ihanaa :)

Meillä kävi niin ihanasti, että saatiin talo myytyä. Löydettiin läheltä rivitalo asunto johon mennään vuokralle ja ruetaan rakentamaan ihka omaa uutta taloa!! Mahtavaa kun raksalle on sitten n.400m matkaa :D Eli tässä alkaa kova suunnittelu ja muuttohommat, kauppakirjojen tekoa ym ym..!! Ja parin kuukauden päästä sitten töihin. Huh eli arki muuttuu todella!

yösyötötöistä Meillä on (ihanaa) nukuttu yöt läpeensä parin kuukauden ajan! Aamulla herätään 7 molemmin puolin. 11h yöunet yleensä :) toivottavasti näin on sitten kun töihinkin lähden. Mutta nyt ei olekkaan uusia taitoja tai hampaita tullut ni ei ole yöunet häiriintyny.

Tyttö ruennut polvillaan ollessaan pomppimaan hassusti. Ja hirmu ketteräksi on tullut. Osaa vaikka miten päin touhuta ja tasapaino parantunut älyttömästi. Nyt seisoo vaan nojaten tukea vasten, ei siis aina pidä käsillä kiinni.

ruokailukin on monipuolistunut. olen antanut jo pikkupaloja juustoa ja raejuustoa. ite tyttö syö banaania, kurkkua, leipää ja melkein mitä vain mitä antaa :D vaikka on vaan 2 pientä hammasta alhaalla. Tosin nyt on kovin hangannut yläikeniä että sinne varmaan seuraavaksi tulee..

Milloinhan yleensä aletaan lopettaa tuttipullon käyttö? Meillä tyttö osaa ite juoda nokkamukista vettä, mutta maitoa ei juo. Iltamaidon saa vielä ihan viimeiseksi ennen nukkumaanmenoa tuttipullosta.
 
Aika monet täällä suunnittelee uutta taloa tai on juuri muuttaneet uuteen osoitteeseen. Me ollaan suunnitteluasteella :) ollaan muutamaa omakotitaloa käyty kattomassa ja vielä ei oo löytyny sitä oikeeta. Keskiviikkona mennään taas. Ois ihana löytää sellanen yks tasonen hiukan isompi, kuin missä nyt asutaan, okt. Tähän mennessä kaikissa on ollu joku mikä tökkii. Ja markkinat on todellakin myyjän markkinat, vähän potentiaalisia kohteita myynnissä ja paljon ostajia liikkeellä. Yhtä kun käytiin katsomassa yksityisesittelyssä niin välittäjällä oli 9 perhettä meidän jälkeen sitä katsomassa... Sama oli yhdessä, missä ei ollut kuin 1 julkinen näyttö niin katsojia oli varmaan sen 10 autollista ja talo meni alle 2 viikossa. Tää oma ei ole vielä myynnissä juurikin sen takia että ei olla omaa löydetty eikä tiedetä kuinka kauan siihen menee. Toivotaan että markkinat pysyy samanlaisina siihen asti :)

Niia oli miehen kanssa pihalla leikkimässä tänään ja oli kuulemma ottanut 2 askelta ilman tukea :heart: En oikein usko kun ei itse nähnyt, mutta onhan Niialla jo aika hyvä tasapaino ja pysyy pieniä aikoja pystyssä ilman tukeakin (sekunteja siis) .

Nuo Biban kuulumiset oli melkein kuin meilläkin. Melkein voisi samoin sanoin kirjoittaa :) Niialla tuo tasapaino on parantunut tosiaan ja pääse ketterästi kiipeämään ja laskeutumaan mistä vaan. Pomppii seisaallaan kun pitää portaiden eessä olevasta portista kiinni. Ja yht äkkiä on nuo 8kk ruuat alkanu uppoomaan tosi hyvin. Tänään ei takerrellut makaroonienkaan kanssa niin kuin aiemmin. Mökillä annoin tytölle oman ruokansa lisäksi meidän pöydästä kurkkua, grillattua kesäkurpitsaa, pienen pieniä murusia grillattua porsaan sisäfilettä ja savustettua lohta. Tykkäs tosi paljon ja se ehkä auttoi karkeempaan ruokaa opettelussa taas. Lihan otin sieltä palan keskeltä ettei syönyt sitä grilliä vasten ollutta, sama kalan kanssa. Kalasta tykkäs hirveesti :) Meilläkään ei oo kuin ne 2 hammasta eikä ees vierekkäin ja silti Niia pureskelee ihmeen hyvin.
 
Heipä hei!

Onnea uusista taidoista kaikille nassukoille tasapuolisesti :flower: :D

VIHDOINKIN tuli kotihoidontuki päätös. AIka hilkulle meni, jos olisi mennyt ensiviikkoon, en rahaa olisi saanut tässä kuussa.
Nyt ei sitten ole hätä päivää ja summakin oli ihan paljon isompi, kuin ajattelin, tosin onhan tässä kaksi lasta kotona. =)

Ja Iina se ei sitten enään liikkuisi kuin kävellen. Koko ajan vaan kävelee ja kävelee, jos tahtoo jotain, tulee kävellen luokse, siis olen ihan surkuna, nyt tuo ei ole enään periaatteessa vauva, mutta teoriassa kylläkin, pidetään siitä kiinni. (Ai minäkö kiistän tosi asioita ) :D :D
Ja tyylihän on tietenkin Chaplin :p

Leon varvas on parempi, onneksi. Aika ilkeältä se näyttää kun raasun varpaan iho kuivui ja irtosi isolta alueelta, mutta nyt siis paranee ja tosi nopeasti.

Jaajaa, mutta nyt lopettelen, alan katsoa Leon kanssa leffaa :D
 
Heippa pitkästä aikaa.

Onnea uusia taitoa oppineille!

Onnea pikku kakkosta odottaville.

En ole paljon ehtinyt täällä käymään, kun ensin oli muutto ja sitten häiden järjestelemistä. Päästiin kesäkuun puolivälissä muuttamaan omakotitaloon. Oli tosi kiva päästä muuttamaan omaan taloon. Vielä on muutama laatikko tyhjentämättä, kun työhuoneen ja vaatehuoneen sisustaminen on vielä kesken. Hyvin ollaan sopeuduttu uuteen asuinpaikkaan. Nyt on tilaa neitilläkin mennä.
Muuton jälkeen aika meni häiden järjestämisessä. Nyt on nekin onnellisesti ohi. Kaikki meni tosi hyvin. Nyt opetellaan uuden nimen käyttöä ja elämää rouvana. Vaikka eihän se elämä siitä paljon muuttunut ole. Häiden jälkeen oli vähän tyhjä olo. Tekemistä on kuitenkin riittänyt.

Neiti on kehittynyt hyvin. Hän istuu pitkiä aikoja lattialla ja leikkii leluillaan. Vielä ei konttaaminen onnistu. Nyt yritetään nousta ylös. Ruoka on maistunut hyvin. Yöt on nukuttu jo pidempään kertaakaan heräämättä. On saanut vanhemmatkin nukkua pitkiä öitä. Helleilmoilla käytiin altaassa vilvoittelemassa. Siitä neiti tykkäsi kovasti.
 
Heipä hei,

Me hylättiin se paritalo haave kun vuokranantajalla on jotain ongelmia siinä että sitä asuntoa pitäisi esitellä. Asunto vapautuu 1.8 ja sitä ei pääse vielä katsomaan kun nykyisillä vuokralaisilla on muutto niin pahasti kesken. Noh, antaa olla sitten. Kyllä niitä uusia tulee, ja varmasti vielä kivempia :D

Jere on alkanut nousemaan tukea vasten seisomaan :) Yöt ovat olleet ihan hirveitä kun on ollut kuuma.
isompi poika on ollut super tuhma nyt viimisen viikon ajan, koko ajan tekee jotain tuhmuuksia. Kai se on sitä että ei ole kavereita, kun on tottunut hoidossa leikkimään muiden lasten kanssa. Onneksi kk päästä pääsee tarhaan :) Se onkin kova paikka kun Jerkkukin menee hoitoon ensi kuun lopussa...

Mutta nyt tämä oli tälläinen nopea visiitti, täytyy nimittäin siivota vielä ennen töihin menoa :)
 
Hei! :wave:

Nasuli onnea rouviintumisesta :flower: Samoin myös uudesta kodista!

Meillä poju ryömi tänään =) eka kertaa aivan selkeästi,päämääränä oli päästä maistamaan olohuoneen maton reunaa ja sinnehän pääsikin :D Oli aika suloisen näköistä :heart:

nöpötin ja pojanpallero :heart: :heart:
 
Nasulille onnea rouviintumisesta ja uudesta kodista :flower: =) :flower:

nöpöttimen pojulle onnea ryömimisestä ja Jerelle onnea sesomaan nousun johdosta =)

Meitä odotti tänään mega suloinen näky aamulla.
Herättiin miehen kanssa ja tajuttiin, että kas, lapset nukkuu vielä.
Mentiin katsomaan ja voih, Leo oli kiivennyt Iinan pinnikseen Iinan viereen nukkumaan, siellä toiset toistensa kainalossa nukkuivat :heart: :heart:

Mitään kummempaa tässä, huomenna olisi lattioiden pesu urakka. Hiekkaa, siis hiekkapölyä on ihan tajuttomasti ja jalat mustuu. Ihan viikossa tullut tällaiseksi :headwall:
Saa nähdä miten kauan pysyy taas puhtaana, epäilen, että edes 3pv taida hohto kestää :kieh: ;)

Mutta nyt puuhaamaan. Aloitan sellaisen valokuva näperryksen, sellaiselle isolle taululle sijoittelen kuvia lapsista, kun en oikein tykkää sirotella yksittäin, ei oikeastaan olisi edes paikkaakaan :D

paapelo+poju+Iina viikon päästä jo 10kk =)
 
Moi!

Mä vein taaperokärryn tänään pihalle ja voi miten hienosti tyttö käveli sen kanssa. Ulkona kun on tilaa mennä pitkä matka kerrallaan eikä seinä tule vastaan :D Ja kenkien kanssakin hienosti käveli eikä haitannu ollenkaan. Pitäis varmaan ostaa kohta kunnolliset kengät. On sitten hoitoonkin mentäessä hienot kengät :D Jospa siihen mennessä tyttö kävelee ihan itse! On silloin pari päivää yli vuoden!

juu pitääkin lähteä tästä kaupaan kun mies tuli hakemaan!
 

Yhteistyössä