Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 43

Miä en enää tiijä itkenkö vai nauranko |O :LOL: :'(

Miähän oon joskus sanonut kun koira ja kissa kilpaa listivät hiiriä. No tuohon roskiskaappiin niitä aika ajoin änkee. Isäntä toi eilen myrkyt kun satuin löytämään tiskipöydältä kakkakikkareen |O :x

Siivosin tuossa noita kaappeja ja pintoja. Juu astiakaapista tein löytöjä :x Kaikki pesuun |O Jatkoin sitten kämpän imurointia ja tuumasin et otampa Kiialle samalla yökkärit neidin vaate lipasto/kaappisysteemistä jossa ei muutes ole takaseinää kun meni rikki.

Kuinka ollakkaan, löysin papanoita :x ja jos ne ei riitä niin kerrompa lisää :whistle: Alimmalla hyllyllä housujen alla papanoita ja makaronia kera jauhelihan (syötiin toissapäivänä ) toiselta hyllyltä samat löydöt :kieh:

Kävin koko hela hoidon läpi. No mun sukkalaatikosta löytyi puolikas pipari ja pashaa, alushousujen seasta makaronijauhelihaseos + sitä pashaa... ja siin kohtaa repesin kun avasin seuraavan laatikon. Kirkkaan oranssien bikinien päällä komeili kauniisti kolme mustaa kikkaretta! Kivat talvivarastot hiirulaisella! Nyt on kyllä tuon huoneen ovi öisin kiinni. Onneks Kiia nukkuu meidän kanssa

Että täällä talossa pyörii tänään myöhään niin pyykinpesukone, kuivausrumpu ja astianpesukone. Tolu tuoksuu. Imuri laulunsa jo lauloi :D Huomenna läpikäyntirumba jatkuu Kipsuttimen neuvolan jälkeen....

Tänään EI OLE mun päivä :headwall: :LOL: Mitä ihmettä keksis ettei ne sisään tule. Vanha talo kun on johon on vesijohto ja viemäri laitettu 80-luvulla ja jostain sieltä vierustalta niitä tulee :kieh: Nyt mennään myrkyillä kun lossia ei löytynyt.

Kenelles voisin nuo opastaa vuorostaan :wave:


Muoks ja noita ei maanantaina ollut kun otin sieltä pieniä vaatteita pois...

 
Huii Tuutilullan löydöksiä. Mulla meni kylmät väreet kun luin tuota juttua. Aivan kauheaa, en varmasti nukkuisi ensi yönä ollenkaan kun kuuntelisin missä rapisee. Mua nytkin puistattaa kun ajattelenkin hiiriä kodissani. Et ainakaan meidän osoitetta kerro niille!!!!

Yodottaja; 11.11 lähdetään Teneriffalle. Jos totta puhutaan niin en muistanut matkaa varatessa kuinka pieni vielä yksi vuotias kuitenkin on. :( vähän mietityttää oikeastaan kaikki siinä reissussa. Sinnehän lähtee mun miehen vanhemmat ja muutama muu mieheni puolen sukulaisista. Ainahan sitä voi siellä kulkea omikseen jos niikseen tulee, mutta tosiaan tuo poikakin huolettaa miten sen kans pärjää. Ei siis kauhean korkeat loma fiilikset, ainakaan vielä. Huutonettia olen juu lärännyt ees ja taas :D



 
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Huii Tuutilullan löydöksiä. Mulla meni kylmät väreet kun luin tuota juttuja. Aivan kauheaa, en varmasti nukkuisi ensi yönä ollenkaan kun kuuntelisin missä rapisee. Mua nytkin puistattaa kun ajattelenkin hiiriä kodissani. Et ainakaan meidän osoitetta kerro niille!!!!

:D no miä en niitä pelkää. Niillähän on niin söpöt silmätkin :heart: :LOL: Mut nyt riitti mulle kun eivät roskiskaapissa kerta pysyneet vaan laajensivat reviiriä :kieh:
 
Tuutilulla; Joo vähän luinkin rivien välistä ettet ole moksiskaan tilanteesta. Ja vielä söpöt silmätkin, hyi!!!!! Kaikki hiirissä on ällöttävää! Minä olisin varmaan teko hapen tarpeessa kun olisin löydökset tehnyt. Yhesti löysin jäävuori salaatin sisältä jonkun pitkä sarvi- jaakon ja pomppasin metrin ilmaan, kiljuin ja puistatti niin prkeleesti. Ukko katsoi vähän haavi auki kun tuli katsomaan pientä löydöstä ja mun isoa reaktiota kun kiljuin ja pompin :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja PuPu 10-07:
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Anteeks, mutta mua niin naurattaa teijän hiiri ja sarvi-jaakko jutut :D

Niin ja tuutis, meillä on hiiriä ihan tarpeeks omasta takaa joten kato että ne ei suunnista tänne...
Mut ne vois vaikka sitten pitää pirskeet siel teillä. Jos miä laitan niille vaikka evästä mukaan :saint: Oman baarin :whistle:
 
Tuutilulla; minä pähkäilin tuota neitiä miten kuljetan ulkomailla. Yodottaja ehdotti sitä seisomalautaa mulle yhdeksi vaihtoehdoksi. Miten muuten se teidän Kiiasta seuraava kulkee ( nimeä en nyt muista ) jos olette reissussa? Onko sillä omat rattaat vai sillä laudallako olet kuljettanut? Muistelen että meidän Anni ja se teidän kakkonen on suurin piirtein saman ikäisiä. Käykö se teidän lauta mihin vain ratas merkkiin?
 
tuutilulla venlukalla on itseasiassa kaksikin kännykkää(miun vanha ja leikkipuh mikä soi kun nappuloista painaa),kaukosäädin,miun vanha kamera(itse asiassa vasta yhtenä päivänä vejin sieltä filmin pois..mitähän silläkin filmillä oikeastaan olikaan..) mutta kun se näkeekin minut puhelin kourassa,niin alkaa kamala parku...

meillä oli mökillä toissa talvena hiirulaiset kantaneet auringonkukan siemeniä isäni kumisaapaaseen,ja levitettävän sohvan joka nurkassa oli keko niitä siemeniä :eek:
suosittelen et laitat kaappeihin ihan vanhan ajan hiirenlitskuja,tietysti vaik sillee et mukulat ei sit ole näppineen siellä litskuissa(siis etteivät huomaa et laitat niitä sinne) isä sai viime talvena varmaan kymmenkunta hiirtä mökin eteisestä,sitten hiirentulo loppu ku seinään...

tyty nukkuu..ja isäntä on lähössä yöks töihin..aamulla miun pitäs mennä vartin yli 6 töihin..onneks sitten sieltä pääsee jo puolilta päivin pois :D

 
Tuutis, eijeijeijeij :D tai mä lähetän sulle pikapostina nuo miljoona myyrää tuolta pihalta :saint: tosin hiiretkin meillä asuu pihalla ja autotallissa, täällä sisällä ei oo kun pyörii noita katteja.
Siitä tulikin mieleeni, että tehän tuutis voisitte ottaa pari kissaa lisää :saint:
Mä voin lahjottaa yhden ja toisen myydä halvalla :whistle: :whistle:
Hyviä hiirikissoja ;)
 
Mä täälä kans nauran teiän hiiri ja sarvijaakko jutuille... Mä varmaan kans juoksisin kiljuen karkuun jos mun kotiin tulis jotain ylimääräsiä hiirulaisia tai muita ötököitä :$ ihan vaan senkin takia et olisin ihan varma et Pessi suuhunsa laittas jonkun kaverin :x

Ja voi Tuutis ja Piitu kun teiän molempien tytöt on niin äitien näkösiä :heart: ihania!
Päiväunia Pessi nukkuu nyt siis tarhassa tunnin verran yleensä,joskus vähän vähemmän joskus enemmän. Mutta kotona sit v-loppusin vetää vaunuissa sen 3 tuntia jos ei enemmänkin.
Onnittelut sankareille!!! :heart: :flower:

Jep,mä olin tänään kyläilemässä yhdessä toisessa yksikössä tuon työharjottelun tiimoilta ja voi että kun tuli ikävä omaan paikkaan :whistle: samaa hommaa periaatteessa ja siinä mielessä mielenkiintoinen pvä että pääsin kunnon haavoja hoiteleen. Mutta se ilmapiiri siinä työtiimissä :x hyi hitto kun oli niin inhottava olla sielä... iltavuorolaiset tuli töihin niin heti kauhee narina ja nirinä kun ei kiinnosta mennä ton ja ton asukkaan luokse ja työvuorot on taas laitettu niin persiillee jne... :eek: ihme sakkia...
Huomena meen sitten taas vierailevaks tähdeks päivätoiminta keskukseen,nää kun on kaikki tässä meiän lähellä niin hyvä pomppia.
mutta mä haluun takas omalle työmaalle :( vaikka ohjaaja onkin mikä on niin silti. Ja yhden asukkaan pitäs mulle opettaa kitaran soittoa :D kyseli jo että tuu pliis tänne töihin :LOL: ihania...
No mutta joo, mites Tinin työharjottelu?!?

Pessille piti viedä tyynyliina tarhaan kun tekevät isänpäivän lahjan sielä..sanoin sitten että Pessi vois tehdä vaarille... aattelin nyt niin kun ei Pessin isä pidä mitään yhteyttä meihin niin ei Pessin sille tarvi mitään lahjojakaan tehdä. Eihän Pessi ees tiedä kuka se on..tai siis ei tunnista kyseistä ihmistä kun ei oo tosiaan nähny kun sen 4kertaa.. Kun ei niin ei....
 
Huh ja huh ...
minä oisin kans ihan värinöissä jos hiirulaisia juoksentelis tuolleen ...
Toivottavasti Tuutin mikkihiiret muuttavat Amerikkaan - meillekään ei tartte tulla !!!

Pupulle piti jo aiemmin sanomani - taisit hieman kritisoida äitiäsi - että oliskos tuo mun äitin sisko - tosin taitaa olla tuo auttamaton epäempaattisuus ja karski leperteelemättömyys vielä siunaantunut enempi meille...
Tai sitten kauneus on katsojan silmässä - ja pitäisi jotenkin ne piikittelyt osata ottaa 'sellaisena kuin ko ihminen on ' ...

Minusta muuten on nyt tullut - tai siis Viudesta - kumminkin Primo Dublo keräilijä... netissä on muuten semmoinen käytettyjen legojen saitti eli kauppa oikein erikseen.. eli jos jonkun lapset on niin älykkäitä että skippavat primovaiheet - oliko muunmuassa Topsyn - niin meille saapi halavalla kipata primoleegoja:)

Vielä on nimittäin purkuhommina vaan nuo kaikki leegoilut Viutsilla. Näillä simppeilläkin ... menee puhuessa neidolla kaikki aika - ja kenkien kuskauksessa ympäri huushollia .

Niin ja ne meidän 1v kuvat oli kans makeita (siis se PSV Oulussa) - tulee valinnan vaikeus - ja kukkaron keveys - kun maksaa vielä teettäminenkin aika hemmetisti... Taidan silti parit vaatetetut ja parit alastonkuvat ottaa ...
 
... yksäiti - no niin se on trauman paikka sitten päiväkodissa - tätä vauhtia meän Viu saa pykätä isänpäivä lahjat äidille nekin . Meillähän ei niitä minkäänmoisia vaareja(kaan) ole elossa ja olossa...

Ja Katjannalle - enpä ihmettele - ei vielä ihan hekumallista mahda olla 1v Aatunkaan kans lomailu, käynee työstä- luulen mä. Mutta paat vaan sukulaiset hommiin ja lähdet biitsille !!!
Tai sitten on asennekysymys - tällä tietämyksellä en vaan vielä tohdi Viuden kans lähteä - vaikka ennen lisääntymistäni oisin jotain muuta voinut luulotellakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja YOdottaja66:
eli jos jonkun lapset on niin älykkäitä että skippavat primovaiheet - oliko muunmuassa Topsyn - niin meille saapi halavalla kipata primoleegoja:)
Kauheeta, oonko mä joskus sanonut näin tai antanut ymmärtää?? :eek: Ei meidän Minttu nyt mikään yliälykäs ole, äidin mielestä vaan ne Dublot ajaa saman asian kuin ne Primot, joten ajattelin etten niitä piheydessäni edes hommaa, kun Annin huoneesta löytyy laatikollinen Dubloja. Nyt kyllä nolottaa :ashamed: :ashamed: :ashamed:
 
Nyt pakko kysyä että mitä noi on noi Primot?!?! Ikinä kuullutkaan... meillä on noita megablocks palikoita laatikollinen ja pikkuleegot sitten mummolassa odottamassa kun Pessi hiukan kasvaa että uskaltaa tänne tuoda.

.. yksäiti - no niin se on trauman paikka sitten päiväkodissa - tätä vauhtia meän Viu saa pykätä isänpäivä lahjat äidille nekin . Meillähän ei niitä minkäänmoisia vaareja(kaan) ole elossa ja olossa..
No mutta kyllähän noi isänpäivä lahjat voi tehdä jollekkin muullekkin kun isälle tai vaarille... kyllä varmasti noita tilanteita nykyään on enemmän että ei oo isää eikä vaaria kenelle tehdä. Mä esimerkiks voisin sitten pyytää tekemään Pessin enolle tai kummisedälle... eihän se sama asia oo kun kyseessä on isänpäivä mutta kumminkin...
Saa nähdä kuinka meillä jatkossa,meneekö sit aina niin että Peetu tietenkin tekee omalle isälleen ja Pessi vaarille. Mitähän Pessi tuosta tuumaa isompana... no hope so tilanne hiukan muuttunu sillon. Tai sitten Peetun isi tykkää kyllä molemmista pojista kovasti että kyllä hälle lahjat kelpaa,varsinkin itse tehdyt :D no joo,ei oo ajankohtasta vielä onneks
 
Vai ei hiiret kellee kelpaa :whistle: Pupu, meille riittää ihan tuo yks kissa ja koira ja kilppari :D Noissakin punkin kantajissa tuntuu välillä olevan liikaa :kieh:


katjanna miäpä etin huomenna sen laudan niin räppään kuvan. Meillä ei laudoilla ole ollut käyttöä kun Daniel (nyt 4v) ei ole suostunut seisomaan. Jos pitempää kävellään (mitä harvoin tehdään) niin varalla on noi kaksostenkärrit missä kiia ja taavi istuvat sitten vierekkäin ja äiti hikihatussa lykkii:D Ja meillä kun ei pahemmin reissata, ihan sen takia kun olis aika tyyristä 5 tenavan kanssa ja mulla sattuu olemaan tota itsesuojeluvaistoa sen verran :whistle: Se olis he...tti irti näiden tappelupukareiden kanssa reissun päällä |O


Muoks. se lauta on sitten kulunut (käytettynä ostettu).
 
Ai niin tuosta lapsien ja äitien yhdennäköisyydestä. Eilen just Piitulin kanssa juteltiin et ois kiva nähdä kaikista teistä lapsuuskuvat. Vois katsoa onko se pieni äidin näköinen kuinka paljon :D

niinukka ei meilläkään nuo leikkikännyt ole yhtä hyviä kuin äidin oma. nauratti kun katoin mitä tyttö sillä teki. Hienosti meni puhelin korvalle ja kamala pulputus kuului :LOL:
 
Byääh!Kirjotin pitkän jutun ja kommentit ni eiköhän kaikki kadonnu ku tuhka tuuleen!Hanuri sentään |O |O
No pikana sitten...

Synttärisankareille onnea :hug: :heart: :flower:

Yöunille ella menee 19.30-20.30.päiväunia nukkuu yhdet (nukkunu n. 8kk iästä asti) 1 1/2-2h. 2h on harvinasita herkkua...yllensä sillon nukkuu kun yö menny huonosti

Katjanna miekin sillon pelkäsin miten mein reissu tulee menee Ellan kanssa Kreikkaan ja tooosi hyvin meni,vaikka sairasteltiin ja oli yölento jne. Lentokentällä oli suuri apu rintareppu,samoin siirtymävaiheissa,jos siula semmonen on niin kannattaa ottaa mukaan ja kantaa poitsua siinä.Otatko omat rattaat mukaan?
 
yksäiti venla muuten on maistellu hämähäkkiä :eek: :x kerran huomasin sellasen pitkäjalkasen häpsyhäkin juoksentelevan olkkarin lattialla,no sitten ihmettelin et mikä roska venlalla suussa,niin sillä pilkotti hämähäkin jalka suusta :x :whistle: eiku kaivamaan sitä pois..aika littana se elukka oli..nyt kyllä oon kaikki hämähäkit ym rotikaiset kiikuttanu kiireen vilkkaan ulos jos oon nähnyt,ettei tuo vaan pistä suuhun... :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja YOdottaja66:
... Topsy juu - et sinä niin oo sanonut - mutta juuri noin että ette hankki , minä nyt muka humoristisesti muka väänsin :)
Mutta hyvehän se on tuo piheyskin :)
Mutta joka tapauksessa saapi halavalla kipata ... ,)
Niitä oli hirmuisesti myytävänä jokin aika sitten keskustan lastenkirppiksellä. Pusseihin laitettuna aina muutamia.

Mikäs muuten on se käytettyjen lelujen kauppa saitti?
 

Yhteistyössä