Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 43

Heipsan :wave:

Tuutille :hug:

Minä huomasin, että valittaminen kannattaa, viime perjantaina olin niin läpeensä kyllästynyt kaikkeen ja en saanu tuota kakrua pitkään aikaan syömään kunnolla, enkä nukkumaan päiväunia..noh, hirmusen valitusvirren tännekin väsäsin ja poika muuttu siinä silmän räpäyksessä, nukkunu pitkiä parin tunnin päikkäreitä, mikä on ruhtinaallista (tosin ulkona, en jaksanu sitä sisälle nukuttamisrumbaa enää kokeilla), ja alkanu syödä ihan kunnolla... meillähän oli sama homma vähän aikaa, että en saanu mitään muuta kun päiväruoan menemään kunnolla, aamu ja iltapuuron syönti oli ihan katastrofaalista, ja minuu ahisti se ihan hirveesti, jo pelkkä ajatus siitä, että täytys taas alkaa tapella sen ruoan kanssa... noh, viikonloppuna minunki silmät vähän aukesi...rupesin taas syöttämään aamupalaa, ja heti ekana kun lusikkaa näyttääkään, alkaa pää pyöriä miten sattuu ja puurot on korkeintaan vaan puserolla ja käsissä ja sitä kautta pitkin naamaa. Mullahan tietysti alkaa kärsivällisyys loppua heti alkuunsa ja alan paapattaa ääneen, miten on taas vaikeeta ja ei sitä saa syömään ja pakkoko on taistella vastaan jne, että oo syömättä sitten...ukko kuunteli vähän aikaa ja tokasi mulle, että ei varmaan se syö kun sinä siinä hosut ja tuputat kiireellä ja papatat heti alkuunsa miten tämäkin ruokailu on tuhoon tuomittu. Suutuinhan minä tietysti ukolle vähäsen, tuolleen tulee siihen arvostelemaan...lähin lätkimään koko pöydästä ja jäivät keskenään syömään, lopputuloksena että poika söi ihan kaiken..ja muutenkin se on syöny, kun joku muu on syöttäny. Piti vähän aikaa kyllä mietiskellä ja mennä ihteensä, mutta tottahan se oli, minä oon tainnu ite omalla käytökselläni aiheuttaa sen, että ruokailu on ollu semmosta. Kiireellä hosua siinä...
Seuraavan kerran kun aloin syöttämään niin kiinnitin huomiota siihen, että syödään ihan rauhassa, kestipä kuinka kauan tahansa. On tuo alkanu ihan erilailla nyt syömään, vaikka tosin edelleenkin saa temppuja tehä ja esittää, että se suu aukeaa...

Krisulle ja muille, jonka lapset huonoja syömään :hug:

Meillä ollu kiva viikko, kun syyslomavieraita ollu kylässä, tänään tulee tätini vielä yökylään ja tekee mulle lanttukukkoa jee :LOL:

Aloin käymään sitten ratsastustunneilla, ja oon ihan hullaantunu...voisin rastastella joka päivä, van näillä hinnoilla tulee halvemmaksi jo kohta se oma hevonen kun tuo tunnilla käynti. Aiemmin ratsastin issikoilla, enkä niitä aio jättää vieläkään, mutta mukava välillä käydä ihan kunnon opetuksessa...

Jeps, olipa taas tärkeitä asioita, kuten em. mutta mitäpä tuosta, pitäähän harrastuksista hehkuttaa. Nytpä minä lähen tekemään aamuhommia, kun ukeli meni vasta äsken päikkäreille, vaikka herättiin kasilta...mihin aikaan ja miten pitkät unet teillä otetaan, jotka jo yksillä päiväunilla?

Palaillaan!
 
Tuutis :hug:

Paljon onnea 1-vuotiaille, Veeti,Silja ja Micael!!! :flower: :flower: :flower:

Pohdin tässä päiväkahven lomassa, että viittiskö edes yrittää ulostautua täältä tänään. Jos vaunulenkillä (vai rattaiksiko niitä nykyään pitää sanoo) kävis, kun vähän väliä sataa, niin piha on ihan lätäköissä, eikä meillä oo kumppareita niin ei voi maahan laskea. Sais vähän raitista ilmaa kun kävis kävelemässä, mut kattoo nyt, jos toi yks pilvi ei kohta rupee satamaan, niin sitten me mennään. Onhan meillä sateensuoja vaunuun, mut mun sateevarjo on edelleen naapurissa lainassa.

Kakkupohjan voi pakastaa, tai ainakin mä oon pakastanu, jopa kakun paloja missä on kermaa, vaikka se kerma ei enään niin hyvää sitten oo, mutta semmonen vähän jäinen kakku on just :p

Tilda, onpa teillä pitkä väli ollu neuvolakäynneissä :eek: me on vuoden aikana käyty varmaan 13-15krt neuvolassa, tavis käynteijä melkeen kuukauden välein ja pari painoseurantaa oli kans välillä.

Henkan pojuhan on pituuteensa nähden ihan sopusuhtanen poika.

Musta tuntuu hassulle kun miehen serkulla on 1v7kk poika ja se on varmaan 74cm pitkä ja semmosen 11kg painava, niin on jotenkin hassua että yli puolvuotta vanhempi poika on niin paljon lyhyempi kun tuo meijen mies, liekkö heidän pojan kasvua rajottanu lievä sydänvika?
vai onko sitten muuten vaan luonnostaan vähän lyhkäsempi. Tiiä sitä sitten, eikä kyllä vissiin tiiä pojan vanhemmatkaan.

Jännää :saint: siskolla oli tiistaina la ja nyt on päätetty, että jos ei ennen ens maanantaita synny, niin käynnistetään. Ihan jännittää jo kovin. Saas nähä minkäkokonen kamu sieltä on tulossa, painoarvio oli nyt 4100g
Harmi että on niin pitkä välimatka, että ei niin usein sitten pääse näkemään. Mutta ehottomasti otetaan melkeen het päivävierailu kun ovat kotiutuneet, koska koko päivä siihen menee kun aamulla tästä lähtee, juo siellä kahvit ja ajaa takas, niin on jo ilta. :/

hmmm... näyttäs toi pilvi ottavan ja kiertävän, joten höräsen pikaan viellä kupin kahvia niin päästään vähän haistelemaan raitista ulkoilmaa.
 
Päiväunista viellä kun äitivaan kyseli, täällä menee suunnilleen näin, unille välillä 12.30-13.15 ja herää sitten välillä 13.30-14.30. Tänään nukku 50 minsaa, yleenä 1-1½ tuntia, joskus hyvin hyvin harvoin saattaa vahingossa nukkua kaks tuntia, mutta se tarkottaa sitten sitä että edellinen yö on ollu lyhyt.
Siksi olenkin nykyään tosi tarkka siitä, että tuo saa nukkua päiväunensa kunnolla, ja mieluuten kotona (tai kyläpaikassa tietty jos ollaan pitempään), koska nukkuu päivällä muutenkin vähän ja huonosti, niin jos nukkuu esim autossa, niin ei sitten koko päivästä tuu mitään, kun on tottunu yksiin uniin, niin ei toisia päiväreitä nuku vaikka yrittäs.
Aikasemmin en niin piitannut siitä nukkuko autossa tai mummon lattialla sen hetken, kun kuitenkin nukku toisetkin unet päivässä, mutta nyt päivätirsat onkin ne ainoot mitkä meijän menemisiä vähän sitten rajottaa. Mutta sitä se elämä on.

Mut nyt :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
susa anemiasta mulla on henk.koht. kokemus mutta en tiedä sit vauvan kohdalla miten menee,ja saako vauvalle rautaa tiputtaa suoneen?
hipkukka musta noi hampparit on tosi kiva juttu tarjottaviks,ja jos kaikki saa koota oman..
krisu d :D b peukut pystyyn täältä,josko se alkais onnistua kun oot päässy tänne manaamaan sen asian ;)

ihanaa,nukahdin eilen jo puol 1,oih en muistakkaan millon olisin ilman lääkkeitä tuohon aikaan nukkunu..nyt on virkee olo..kaverikin tulee kohta niin lähdetään vaunulenkille..ja isukkikin tulee tänään jo 18 kotia,on ollu koko viikon 14-02 töissä..
Antavat sille vauvalle lisää punasoluja, ja etsivät kovasti syytä mistä anemia johtuu. Lähinnä kiinnostaa tietää voiko tuolla raskausajan anemialla olla pitkäkestoisia seuraamuksia, vai onko ihan harmiton juttu kunhan saavat hempparin kohdalleen. Vauva näytti kyllä jo tosi hyvältä, vaikka vielä keskolassa olikin
:heart:
 
susa kiva että vauva voi jo paremmin..en kyllä osaa sanoa tuohon mitään,että onko mitään seuraamuksia..mulla oli yläasteella anemia,söin liian vähän,oikeestaan vaan makaronia ja perunaa,varmaan siitä johtui,oli jotain 90 pintaan hemppa..koko ajan väsytti ja ei millään malttanut opiskella..sit korjaantu ku rautaa alon syödä,ja nyt on ollu aika hyvä hemppa,ei oo alle 110 menny..

tilda voit pakastaa,nähtäskös ens viikolla?

päiväunet meillä näin.. 11-12/13 ja toiset on sit 16/17 joskus nukkuu pidempäänkin,riippuu vähä,ja joskus ei nuku ku yhdet unet..nyt taas on jo nukkumassa toisia uniaan..oltiin pihalla pari tuntia niin nyt sit uni maittaa..
tuuti :hug: mitäs sulla selvis papasta?
 
Keiju07
Eilen sitten hajosi lopullisesti se mun läppärini, joten hetken vei kun lueskelin teidän juttunne. Kirjoitan lyhyesti - jos se multa nyt onnistuu - kun tämä pöytäkone ei jostain syystä tykkää tästä langattomasta verkosta. Katkoo koko ajan yhteyttä, jos nyt verkkoon alkujaankaan suostuu menemään... Hermot menee.

Enja, kiitos kun kysyit kaverilta, tuon suuntaista olin itsekin lukenut, täytyy kokeiluluontoisesti kysyä, mitä oma terkka sanoo asiaan (tuo oli siis sijainen) ja sitten panna kova kovaa vastaan, jos alkaa väärin neuvomaan. It-lista on mulle tuttu paikka kyllä entuudestaankin, en vaan nyt ole viitsinyt siellä asiasta kysäistä, kun tiedän, että siellä on tuttuja, jotka tunnistaa minut nimestä tietenkin ja sitten kuulevat raskaudesta, vaikka vielä en halua kertoakaan. Odotellaan nyt ultraa parisen viikkoa.

Kiitos ruokavinkeistä, Hemuli ja Hipkukka. Päädyin nyt tekemään, ostin jo aineksetkin, sellaisen helpon lasagnen tonnikalasta ja punaisesta pestokastikkeesta. On aika nam ja iisi tehdä. Hampparit olisi hauska idea, mutta vähän liian työläs 20 aikuisen + lapset joukkiolle.

Henkka, todennäköisesti Veeti vain kuluttuu niin paljon energiaa, että ei nyt paljoa liho, vaikak syökin kiitettävästi. Meillä neiti on aika kirppu, mutta syö aivan älyttömästi, puuroakin ihan aikuisen annoksen... mutta ei kyllä ihme tuolla hyörinällä ja pyörinällä. Jännä nähdä, missä mennään painon kanssa, kunhan nyt neuvolaan päästään ens viikolla. Halaukset huonojen syöjien äideille, meilläkin tuota oli aiemmin, tiedän kyllä, kuinka stressaavaa se on! Sanoisin ainakin krisun tapauksessa, että anna vaikka sitten niitä 4 tai 6 kk soseita, jos ne menee paremmin alas. Mulla oli yhteen aikaan sellainen takuusose 6 kk, jota annoin aina, jos muu ei ollut hetkeen uponnut. Sitä söi aina kohtalaisesti. Kyllä ne karkeet kerkii myöhemminkin, kun aika on sille kypsä. Täällä tulee tosi helposti se tunne, että munkin lapsen pitäis osata tai tehdä jo niin tai näin kun kerta muidenkin. Mut eihän se niin mene.

Ai niin, Hipkukka, kiitos syöttiksen puhdistusvinkistä. Mulla menee hermot kanssa niiden ruuan jämien raaputtamisessa. Etenkin puuro, se on kuin liimaa... ja aina ei heti jaksa puhdistaa.. tai iskä ei koskaan puhdista ellei erikseen sano...

Äitivaan, päikkärit meillä joko yhdet noin klo 12-14 tai sitten kahdet, noin 11-12.30 ja 16-17. Riippuu päivästä, ihan ei aina yhdillä jaksaisi vielä. Illalla nukkumaan sitten noin klo 20.

Enpä just nyt kirjoita enempää, kun pelkään, että tämäkään ei lähde mihinkään. :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
tuuti :hug: mitäs sulla selvis papasta?
Ei se ollut onneks kuin luokka 2. Jotain hiton lieriöepiteeliatypia (endocx:n soluissa, merkitys epäselvä ) ja seka flooraa jota ei hoideta kun on oireeton :eek: Ja mulla on aina tähän saakka ollut ihan puhdas tulos |O Tosi kiva, olla tulisilla hiilillä puolisen vuotta. ja jos sittekin on sama tulos niin naistenpolille lisätutkimuksiin :/ On kuulemma yleistä mut silti!

Paperissa lukee: lieriöepiteeliatypia (hitto mikä sanakin) :kieh:

Kohdunkaulakanavan tai kohtuontelon solukko on ärtynyt tai muuttunut. Muutos paranee usein itsestään. Paraneminen varmistetaan papa näytteellä tavallisemmin puolen vuoden kuluttua.

Sekin vielä :headwall:
 
Päivää,

Meillä mentiin eka kerta viime yönä niin ettei tarvinnut edes aamulla imettää =) Nukkumaan meni klo: 21 ja heräsi klo: 8 =) ei sitä kuulkaa tiedä vaikka tuo hylkäisikin itsestään imetyksen =) =) =)

Mua pähkäilyttää pitäisikö meidän sittenkin hankkia matkarattaat reissuun mukaan. Olin ajatellut ottaa nuo Emmaljungan city ceroxit, mutta kun tarkemmin miettii niin on ne aika isot raahata reissussa mukana. Toisaalta eihän sitä raahaamista ole kuin lentokentällä, mutta kun joudutaan varmaankin ottamaan kahdet rattaat niin siinä on jo aikalailla raahaamista. Meidän neiti on kyllä jo niin iso ettei välttämättä tarvitse edes rattaita, mutta kiva sitten jos ei jaksakaan illalla kävellä kaupungilla niin me ei päästä sitten mihinkään iltaisin. Viimeksi neiti oli ulkomailla maaliskuussa ja silloin ainakaan ei jaksanut enää illalla itse kävellä, mutta onhan siitä jo hetki aikaa.

Kävin tänään taas työmaalla. :D Olen alkanut rampata siellä ihan alvariinsa kun töihin lähtö lähenee. Oikein välillä kädet syyhyää kun käy jossain virastoissa-pankeissa, joissa sihteerit naputtelee koneillaan ja tuntuu että pitäisi päästä itsekin jo läräilemään papereita ja napsuttelemaan muutakin kuin kaksplussalla. :D


Äitivaan; minä olen huomannut saman asian että kun valittaa tai kehuu jostain niin kohta käy just päinvastoin :D

Mulla on mies taas kotona. =) Kiva kun pääsee jo vähän ulostautumaan yksikseenkin =)

Synttäri Onnea Siljalle, Veetille ja Micaelalle :heart: :heart: :heart:
 
Voiko se tasaantua jos napsii rela tabletteja??? Sitten on sellaisia puikkoja joita laitetaan alakautta. Minä joudun niitä joskus käyttämään ennen menkkoja kun kuivun entisestään silloin. Minä se kävin joku viikko sitten kutsuille jossa katsottiin pissan väristä onko elismistö hapan :D en onneksi vielä ollut. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Voiko se tasaantua jos napsii rela tabletteja??? Sitten on sellaisia puikkoja joita laitetaan alakautta. Minä joudun niitä joskus käyttämään ennen menkkoja kun kuivun entisestään silloin. Minä se kävin joku viikko sitten kutsuille jossa katsottiin pissan väristä onko elismistö hapan :D en onneksi vielä ollut. :LOL:
Jotain semmosia vissiin pitää hommata. Mut mitäs kun tossa lukee ettei tarvi jos ei ole oireita? Mitä oireita? Oonkohan miä jo niin tottunut kaikkeen etten mitää edes huomaakkaan :headwall: :headwall: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Toivotaan:
Alkuperäinen kirjoittaja äitivaan:
mihin aikaan ja miten pitkät unet teillä otetaan, jotka jo yksillä päiväunilla?
Yleensä 13:00-14:30 noin suunnilleen...
meillä sammutaan ja noihin aikoihin, joko lattialle jos sänkyyn ei malta käydä. Nukutaan sitten niin kauan kuin huvittaa... puolesta tunnista pariin. Ja se pari tuntia on max ja tosi harvoin
 
tuutis: ei mitään paniikkia. Joskus se papa saattaa antaa kakkosen, vaikkei mitään edes olisi. Parhain tulos saadaan kun ovulaation aika. Jos puolen vuoden päästä on taas kakkonen, niin saattavat vielä odottaa puol vuotta ja jos sekin on kakkonen niin sitten otetaan vissiin vasta koeplaa. Kolmosesta otetaan yleensä het koepalaa. Mullahan oli kolmonen ja keskivaikea. Se hoidettiin kerralla pois ja viimeksi oli puhdas tulos ja tästä seuraava on vuoden päästä vasta, vaikka alkuun peloteltiin että 5 vuotta mennään puolen vuoden välein.

 
Onnea Onnea Onnea
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Siljalle - joka viettänee merkkipäiviään matkoilla ;)
sekä Micaelille ja Veetille - where ever you are ... !!!
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Ihan jees päivä - vaikka Viun kans oltiinkin äipän terveys asioita hoitelemassa - ja syötiin sit ihan vaan kaksin Amarillossa...
Tosin loppumatkasta neito teki tortut kirpparilla, haastavaa kyykky-kakka-vaipan vaihtoa...
Mullaha nyt tuo atooppinen iho lehahtunut, sup-valoa käyn nyt satsin ottamassa, ja jooooo älysinpä ostaa sinkkiä lisäravinteeksi. Aika surkeahan tuo meikäläisenkin ruokavalio yms o,masta terveydestä huolehtiminen on. Rinsessalle menee kaikki mammona ja aika ja huomio.

Mikähän töihinmenosta tulee - ei sovi aikataulut nykyään mulle ei - kaikesta myöhässä.
Joka bussista ja muualtakin ...
Noin äitiyden ja vauva-ajan alussahan sai anteeksi pikku myöhästymiset (pikku = 30 min - 2 tuntia) :)
Voisiko samaa toleranssia saada esim rippikouluikään saakka - siis mammalle, ei lapselle ??? :LOL: :LOL:
 
Mammolle jaksua - jos siis vielä ketuttaa ...
ja Katjannalle kivan kuuloisia reissuvalmisteluja - millos lähdette ? Onko se seisomalauta riittävä Annille - eikäs huutonetistä löytyis halavalla ?

Unista - meilläkin väliin mennään yksillä päikkäreille, enempi kuitenkin kaksille. Paitsi nyt tuossa on tänään puolen tunnin päikyt nukkunut kitisevä pikkurinsessa , alkaa nukkumatti kohta kolkutella ovelle ...
 

Yhteistyössä