~LOKAKUUN HERHILÄISET 2007 Viikolla 31~

Mammoliinolle :hug: Nautit siità reissusta sitten tàysillà! :)

Johanna tervetuloa munkin puolesta!

dogtorille ja Anttonille onnea uudesta taidosta! :)

Tààllà taas viime yònà heràttiin peràti 2 kertaa.. Noh, ei siinà herààmisessà mitààn mutta kun nukkumaan ei saa millààn enàà neitià! Taas hierottiin toista tuntia silmià ja kontattiin ja noustiin seisomaan sàngyssà... Oppisi nyt pian oikein kunnolla kàvelemààn niin rupeaisi nuo yòtkin rauhaantumaan :whistle:
Eilen Annika sitten oppi avaamaan pesukoneen oven :D Sità ollaan nyt sitten kylpyhuoneessa kàyty availemassa ja sulkemassa :D :D Sòpòà :heart:

Tànààn sitten ilta markkinoille! :) Jipiiiii :D
 
onnea emma&dogtor näyttelysaavutuksista :flower: ! ja simpalle uudesta taidosta :flower: !

mullon vieläi krapulakohmelo :x .....vedin sitten kannat kattoon eilen :D !
mieskin kotiutui rallireissulta,ihanaa :heart: !

puuh,jokohan huomenna helpottaa olotila.....
 
Hellurei! :wave:

Rippijuhlat takana... meidän hienolla pojulla oli oikein kraka kaulassa, kuten juhlissa kuuluu olla :D
Aika kiukkuisia ollaan tänään oltu, mutta toisaalta se voi johtua joko huonosti nukutuista päikkäreistä tai hampaista... Maha on edelleen löysä... Nyt vaan helle on jo ohi, joten olisko siinä kuitenkin jotain muuta vikaa?!? No onneksi meillä on huomen aamulla neuvola, niin jospa sieltä kerrankin saisi jotain palvelua :saint: No toiveajattelua se on kuitenkin...

Mammoliinolle oikein iso :hug: Nyt et sitten anna periksi, vaan lähdet sinne reissuun.
Johannalle tervetuloa joukkoomme...

Nyt kai se on taas pakko mennä tuota viihdyttämään...
 
heissan!

meillä ollaan edelleen kipeinä,kolmatta päivää siis. Melinan nenu ihan tukossa,ääni käheenä ja syömisestä ei tuu oikeen mitään..tänään söi pari purkkii sosetta ja joku 4dl maitoo :(
Lämpöä ollut vaihtelevasti,mutta maksimissaan 38,6(pyllylämpö)
Öisin ei juuri nukuta :'(
Millonkas tän ikäsen kans kandeis lähtee lääkäriin? Mietin vaan,et jos huomenna tilanne sama,niin joko lääkäriin vai sanovatko vaan että näin pienelle ei voi mitään tehdä :eek:
Nasolinia ollaan laitettu typyn nenuun ja muutama suppo annettu. ja ventolineakin muutama kerta annettu.
Nyt on oma ja miehenikin kurkku kipeenä ja nenu vuotaa :headwall:

Johannalle tervetuloa joukkoon! kerroppas ittestäs lisää :D
 
Krisu: Kai on olemassa jonkilainen "sääntö", että jos kuumetta kolmatta päivää niin sitten lääkäriin. Sitten pitää katsella sitä lapsen yleistä vointia, miten nukkuu, syö, leikkii..
Voisi olla ihan hyvä idea mennä näytille jos huomenna Melina vielä noin raasuna. Korvat hyvä katsoa yms..Noin pieni kun ei osaa sanoa mihin koskee ja koskeeko.
Joskus nuo flunssat vaan on sitkeitä, eikä niihin mitään poppaskonsteja ole, mutta ei se pahaakaan tee käydä näytillä.

Paljon jaksuja sinne ja pikaista paranemista! JA toivotaan että te vanhemmat ette tule kipeiksi!!
 
Krisu pepusta mitattuna pitää ottaa se ½ astetta pois tuloksesta. Lääkäriin pitäis mennä sitten kun on joko kuumetta ollut yli 38 astetta jo kolmatta päivää, yskää viikko tai tukkoinen ollut päälle viikko... eli ei kannata heti :|
Ilmankostutin on aika hyvä, jos on... muuten pistä vaikka pyykkejä yöksi kuivumaan melinan viereen, jos mitenkään mahdollista. Helpottaa hengittämistä... ja tuo sängyn pääty ylös, jos onnistuu :)
 
Kiitos dirlittan!
Melinan yleisvointi ihan hyvä eli samanlailla mennä viipottaa kuin terveenäkin :heart:
Mutta tosiaan tuo syöminen takkuaa ja PAHASTI..tosin hampaitakin tähän samaan syssyyn tulossa eli tätä syömis pelleilyä ollu jo kohta kaks viikkoa :eek:
Mutta esim.nyt illalla ei oikeen juonu maitoakaan..vaikutti siltä,että kurkku ois kipee?!
Ja maha oli ihan pallona(paukutteli myös) :eek: eli taitaa mennä ilmaa massuun kun on toisella niin vaikee hengittää syödessä? näin mies diagnosoi tuon :D
Kyllä se varmaan sitten huomenna se lääkäri reissu!
 
Krisu pese pyykkiä ja pistä melinan huoneeseen kuivamaan. Ja tiikeribalsamia/vicksiä melinan yövaatteisiin ja nenäliinoihin pinnasängyn ulkopuolelle. Tuo on meillä auttanut aina. Ihollehan ei niitä saa antaa. Ja meille on lääkäri aina sanonut että pepusta mitattu lämpö on juuri se oikea, muihin saa lisätä sen ½ astetta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Krisu pese pyykkiä ja pistä melinan huoneeseen kuivamaan. Ja tiikeribalsamia/vicksiä melinan yövaatteisiin ja nenäliinoihin pinnasängyn ulkopuolelle. Tuo on meillä auttanut aina. Ihollehan ei niitä saa antaa. Ja meille on lääkäri aina sanonut että pepusta mitattu lämpö on juuri se oikea, muihin saa lisätä sen ½ astetta...
Onkohan tää taas sellainen "paikkakunta kohtainen" juttu? :/
 
Olen siis viiden lapsen aiti,asustellaan espoossa.lapset ovat 11,10,8,5 ja 10kk ikaisia.
Karishma on iloinen ja nauravainen ,vilkas pikkuneiti ,meidan kaikkien lellikki..lisaksi perheeseemme kuuluu isukki..joka on paljon toissa ja tietysti aku-kani.paivat kuluu pyykin pesun lomassa.Lisaksi karishma on huomannut rappuset ylakertaan..ja niita paasee jo kiipeilemaankin..tosin aina joku vieressa vahtimassa..oon kylla ostamassa turvaporttia..kun kerkian...mutta nyt taytyy lopetella. :wave:
 
Krisu,mä oon aika herkästi vieny molempia poikia lääkäriin,3pvä kuumeen jälkeen tai jopa jo 3pvä räkätaudin jälkeen..jos siis tohon räkäsyyteen liittyy käninää,huonoo syömistä tms. Joka kerta on korvissa jotain ollu kun oon käyttäny. Ja molemmat nukkuvat kyllä yönsä hyvin vaikka olis tulehdusta.
Mammoliinolle oikein kovin paljon :hug: ja ihanaa että varasit reissun itselles!!!
Johannalle tervetuloa joukkoon iloiseen :)
Tiipii,mulla tosta odotusajasta vähän samat fiilikset oli Peetun jälkeen..tai siis kun se meni ihan plörinäks Peetun isän takia.Harmitti ihan hirveesti jälkikäteen ja harmittaa vieläkin.Mutta sitten taas kyllä nautin TOSI paljon Pessin odotuksesta,eikä se haitannu vaikka olikin toisen odotus.. Nyt vasta kirjottelin raskauspäiväkirjaa tms.. No,oli toki sitten muuten tosi erilainen odotus.Ensimmäisessä kun olin ihan parhaimmillani koko ajan...No joo,se siitä aiheesta :ashamed:
HopLopista,mä kyl aattelin että Pessikin sielä viihtyis.Tarkotus ois poikien kanssa mennä yhdessä joku sade pvä.

Ja sitten..huomena se koittaa.. Pessin ensimmäinen tarhapäivä :eek: apua...mä en varmaan nuku ens yönä..Ja Peetu vauvakin menee isojen osastolle :eek: hui,ei se vielä niin iso oo... :ashamed: Peetu sano sängyssä tuossa ennen nukkumaan menoa että äiti,en mä halua mennä huomena tarhaan kun ei sielä ole ketään tuttua.. :( sielä siis on Peetun paras kaveri samalla osastolla,tosin nyt 2viikkoa lomalla.Ja muitakin Peetun tuttuja...hän vaan ilmeisesti ajattelee kun menee uudelle osastolle niin ei sielä ole ketään tuttuja.Sano myös että haluaa mennä Pessin kanssa samalle osastolle,eihän Pessi voi yksin mennä... Ihana isoveli :heart:
Laskimpa tänään sitten huvikseni monta kertaa Peetu sanoo äiti..Koko ajan kun on äiti sitä,äiti tätä,äiti kato,äiti kuuntele jne jne jne... Alkaa hiukan välillä tuleen korvista..
No mutta siis 35 minuutin aikana kuulin tuon ah niin ihanan äiti sanan 34 kertaa :LOL:
Ja miten mä kestän kun nuo kummatkin hokee sitä... huh huijaa.. äitinä olo on toki ihaninta maailmassa mutta kyllä mä piru vie haluaisin joskus kuulla jonkun muunkin kutsumanimen kun ÄITI!!! Onneks alkaa koulu... :LOL:
 
osaako joku sanoa tuohon kun melinan masu ihan pallona,röyhtäilee,piereskeleeja pulauttelee..
mistä vois johtua? siis alko nyt tän flunssan yhteydessä eilen illalla..
saako siis jotenki enemmän masuun ilmaa kun hengittäminen vaikeeta tms..
Nyt ollaan koitettu jo 2tuntii saada tyttöö nukkuu ja 3 kertaa imetty räkää nenusta. vähän välii alkaa huutamaan kun ei saa henkeä tutti suussa ja ilman tuttia ei suostu olee :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Tuli vaan tuossa mieleen, että pitäiskö yrittää taas etelän porukan meetinkiä tässä jossain vaiheessa? Kun koulutkin alkavat, niin porukkaa palaa ruotuun (paitti töihin lähtevät) :saint: :D
Täytyy juu pistää miittinki pystyyn :D
 
Krisu kuulostaa niin tutulta, annin kans meillä oli juuri tuollaista ekat kaks vuotta. Vielä infektioastma siihen niin hohheijaa että oli ihanat yöt. Mut selvittiin. Mä luulen että Melina saa nyt ilmavaivoja lääkkeestä, rään nielemisestä ja ilman nielemisestä. Lääkkeethän laittaa aikuisellakin usein vatsan sekaisin. Auttaako teillä se ventoline? (Olitko sinä sitä antanut) Meillä ei se auttanut aikanaan annille, aiheutti vain sydämen tykytystä ja vapinaa. Minä istuin usein yöllä pitkät hetket kylpyhuoneessa annin kanssa, saunan ovi auki ja mies heitti löylyä. Ei yksinkertaisesti ollut muuta vaihtoehtoa, että sai hengen kulkemaan. Mut jos on ahtaalla henki niin sittenhän pitää viedä kylmään! Yritä vaan kaikilla mahdollisilla konsteilla saada se nenä auki (nukuta vaikka istuulleen syliin jos ei muuta ja laita nasolinet jne), monesti hokasin että kun sai kunnolla uneen jotenkin rääntulokin loppui ja sai nukuttua hetken. Tsemppiä! Meillä noi yöt annin kans on ohi, joten joku päivä teilläkin :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Krisu pese pyykkiä ja pistä melinan huoneeseen kuivamaan. Ja tiikeribalsamia/vicksiä melinan yövaatteisiin ja nenäliinoihin pinnasängyn ulkopuolelle. Tuo on meillä auttanut aina. Ihollehan ei niitä saa antaa. Ja meille on lääkäri aina sanonut että pepusta mitattu lämpö on juuri se oikea, muihin saa lisätä sen ½ astetta...
Onkohan tää taas sellainen "paikkakunta kohtainen" juttu? :/
Varmasti, tai lääkärikohtainen...
 
krisu mä vien tosi helposti pojan lääkäriin,tai no ukko on niin hepulissa aina et pakko mennä :) ja kyllä sinuna veisin lääkäriin..
kuumeen mittaus tulos pepusta - kainalosta mulla oli joskus kauan sitten maha kipuja ja kuume piti mitata pepusta ja kielen alta ja kainalosta,jos näissä oli puolen asteen heittoja niin oli jotaki vialla..eli kyl mä sen peppu mittuun otan ihan sillä mitä se näyttää,tosin me mitataan nykyään jo kainalosta ku ei toi pysy paikallaan..
yksäiti täältä tulee pojille :hug: ja onnea päiväkotiin =)

mä tossa siivosin vessan ja saunan..sit suihkussa katoin peilistä nii mä oon ihan palanu,naama rinta ja niska ihan tulipunaset,kädet on ainoot mitkä on ruskettunu..päänahkaki oli niin kipee et ei kärsiny harjata,piti hellästi yrittää kammata :eek:

poitsu on nukkunu yö uniaan jo 19 lähtien,tänään illalla 2 ripuli kakkaa teki,ukko jo oli että huomenna pitää soittaa lääkäriin,ettei vaan pääse vauva kuivumaan :D mut jos nyt ei kuitenkaan,seuraillaan ja ostetaan osmosalia jos tarvis..
mä vaan veikkaan et tähän on ihan selvä syy siinä että anoppi kulta on jotain pojalle syöttäny salaa,kun oli meillä lauantain hoitamassa poikaa..

nenäki on kipee ku finni tulee :kieh: :LOL: teini mikä teini :saint: tai no menkat vissiin tulossa ens viikolla :x

mä oon tutkiskellu kantoliinojen ihmeellistä maailmaa,hitsi seuraavan kans kyllä aion liinailla,ihan varppina :D
hauikset on kans ihan äly kipeet,eilen ja tänään oon kantanu koiran ja mun kamat+koira yhdessä kädessä,toisessa häkki (oon varmaan ollu melko näky )
ja matkaa lauantaina reippa kilsa ja tänään puolikas..

mä oon muutes ens viikolla ollu kuukauden tupakoimatta :flower:
johanna tervetuloa vaan!!
 
yksäidin pikkusille poikasille onnea ekaan tarhapäivään!!
:hug: mahtaa suakin jännittää!
en ihmettele jos ei tuu uni silmään,ei varmaa tuu mullakaa ku eka tarhapäivä joskus koittaa.

voi krisun pientä :hug:
toivottavasti ei kestäs enää pitkään ja te vanhemmat säästysitte taudilta.
kurjaa jos koko perhe sairastaa.

öhöm..vetäsin tossa levyllisen lontoonrae suklaata :snotty:
se vaan huomaamatta hupenee...no,nyt kyllä lievästi sanottuna ällöttää koko suklaa,en syö enää ikinä(joo,kukahan uskoo) B)

nyt painun petiin,jos tuo pikku-ukkokulta sattuu heräilemään niinku viimeyönä..
Öitä :wave:
 
Iltaa!

Ja kiitos heti kärkeen lohduttavista ja kannustavista sanoistanne :heart: Ja sitä Dirlittanin kirjoitusta mietin pitkäänkin, että riittääkö tosiaan pelkkä rakkaus, ja päädyin siihen tulokseen, että tällä kertaa saa riittää. "Uutta elämää" ei kumminkaan ole kestänyt vielä montaakaan vuotta, ja tämä saattaa olla nyt sitten sitä "itsenäistymistä suhteessa" (Millin linkistä viisastuneena :D -kiitos :heart: ). Ja toiseksi, minä saatan vielä hyvinkin kipuilla ja pitkään noita parin vuoden takaisia juttuja... Vielä ei anneta periksi! Mutta toisaalta, en ole myöskään valmis palaamaan samoihin juttuihin, mitä olen inhonnut "vanhassa elämässä". Kahlitsemista, siis henkistä sellaista. Haluan aikuisen ihmisen päätäntävallan niin, ETTEI SIITÄ TARVITSE AINA KÄYDÄ TAPPELUA!

Ja älkää nyt saako väärää kuvaa. En minä mikän tossuorja todellakaan ole ollut ennenkään, ehei! Vaan kaikesta, mikä ei ehkä ole ihan miehen mielen mukaan mennyt, on joutunut tappelemaan, ja sitä kautta saamaan omakin ääni kuuluville. Hyvin useasti mies on tappelun jälkeen sanonut, että ei edes itse huomannut olevansa niin persreikä. Niimpä, mutta minä en enää jaksaisi tapella joka kerta. Olisi ihan mukava, jo näin kohta 13 vuoden jälkeen, jos herra huomaisi itsekkin välillä olevansa kohtuuton. TASAPUOLISUUTTA ILMAN TAPPELUA |O

Ja ihan lastenkin vuoksi olen väsynyt tuohon tappelemiseen. Ei Siljan tarvitse kasvaa sellaisessa ympäristössä, missä Santeri valitettavasti on kasvanut :ashamed:

No, minä nyt sitten päätin, Rontinkin kannustamana, että soitan huomenna perheneuvolaan. käytiin siellä muutaman kerran silloin parisen vuotta sitten ja ehkä nyt on aika mennä uudestaan. Tällä kertaa haluan ensin mennä yksin. Purkaa ensin vapaasti itseni, ja vasta sitten ottaa miehen mukaan. Toivon mukaan ammattilaisilla on vinkkejä kadotetun luottamuksen takaisin saamiseksi...

No mutta se siitä.

Sitten ihan tavallisiin, vaikkakin aina niin ihmeellisiin, tapahtumiin. Silja nousee tukea vasten ja tänään otti jo ensi askeleitakin! Ja tästä etiä päin täytyy olla silmät persiissäkin... Ihan koko ajan olis johonkin nousemassa. Ja sen seisomisen innon edestä sitten puuttuukin sitä järkeä ja vaaran vaistoa... Äiti on yrittänyt opettaa, että ne kädet on tässä vaiheessa siihen tarkoitukseen että niillä pidetään kiinni :headwall:

Yksäidille hirveesti tsemppiä huomiseen päivään, ja pojille tietysti myös!

Ja Tohtorille ihan mielettömästi :flower: ja jatkotsemejä! Tosi hyvä saavutus! Minä oon ratkennu tässä viime aikoina aika useastikkin :ashamed: Täytyy taas otta järki käteen ja muistella äidin kohtaloa (keuhkoahtaumatauti...).

Sairastelijoille, isoille ja pienille :hug: Minäkin veisin, Krisu, lääkäriin jo kolmantena kuumeilupäivänä. Sielläpä ne sitten osaa (?) sanoa, että miten edetään.

Ja Essille onnittelut uudesta taidosta, ja äipälle synttäreistä!

Kiitos vielä kerran kaikille myötäeläjille :flower: Tuntuu tosi kivalta, ettei kumminkaan tarvi olla ihan yksin omien ajatusten kanssa :)
 

Yhteistyössä