~LOKAKUUN HERHILÄISET 2007 Viikolla 31~

Ulkona syömisestä meillä on käyty kaupungilla lounaalla lapsen kanssa useita kertoja. Silja on ainakin vielä rauhallinen kun on nähtävää ja vilskettä ympärillä, tämäkin varmaan muuttuu jossain vaiheessa. Eikös kohta tule sitten se ettei viihytä kaupungilla enää ollenkaan kun pitäis vaan rattaissa istua...eli pitää nauttia vielä kun voi :whistle: Kerran ollaan oltu illallakin ravintolassa ja tyttö ollut mukana.
 
huomenta!

Ihme et likka anto puoleen seittemään nukkua,viideltä oli pystyssä,mutta sain sen vielä tainnutettua pitkällee..mie tos miehelle sanoin et apua et miten jaksan tänä iltana/ yöllä valvoo..kun väsyttää ihan tautisesti |O saati sitten huomenna ajaa kotiin 65km :whistle:
no kerranhan se kirpasee...

millamaria mie olen laittanut maustepippuria,mustapippuria,valkopippuria,ruohosipulia,tavan sipulia,(nyt uutta sipulia kera varsien) persiljaa,mausteeksi mm.kun tytylle tein sillo erikseen soseet.
ainakin jauhelihakeittoon sopii maustepippuri ja sipuli + keittojuurekset ja meillä tykätään.
ja kalaan kanssa tillii,porkkanaa,sipuliia ja maustepippuria.
nyt kun tyttö syö samaa ruokaa kuin mekin niin noita samoja mausteita olen käyttänyt nytkin..ja olen laittanut lihaliemen esim.kastikkeeseen,kuitenkin minusta se ei kovin suolasta ole kun isomma satsin tekee..ja samoin keittoihin,ja makkaraakin olen antanut :ashamed:
ja tyttö tykkää :D esim makkarakeitossa annokseen n.5-6 nakkipalaa...

tytteli mie olen antanut tytölle ihan sieltä 5kk asti kaks liharuokaa päivässä..en edes muistanu/ajatellu et toinen ruoka pitäs olla kasvista johonkin ikään asti :eek:
eikä kyllä neuvolassakaan mitään puhetta ollut...

niin sitten tosta pinsettiotteesta nyt kun 10kk neuvolassa käytiin niin ei mitään pinsettiotetta testailtu..miehelle sanoin,kun ihan yhen äkin juolahti mieleen et silloin kun nuo isot likat olivat 10kk niin hirmu testailu oli tuon pinsetti otteen kanssa neuvolassa...

mutta kyllä murut ja kaikki ylimääränen sujuvasti menee suuhun pinsettiotteella. :D

jepulis,kaupalla pitäs käydä..kuuntelin et isäntä lupaili tossa tuolle 8vuotiaalle että saa ens yön nukkua hänen vieressään..tyttö kysy et mihin minä menen..isäntä kuulu sanovan et hunningolle :LOL:
 
Olipas LillaStinan kaverin mies tehty ikävän tempun :'( Minä en kyllä yhtään ymmärrä tollasta.. Jos kerran ei halua enää yhdessä elää niin minkä takia ei voi hakea eroa ennen kuin alkaa mitään uusia suhteita rakentamaan? On varmasti raskas paikka noin pitkän avioliiton jälkeen, olo on varmasti kuin ois tyhjän päälle heitetty...
 
niinukalle kiitos maustevinkeistä :flower:
jospa se alkas vähä paremmin maistumaan kun saa makua enempi :)
ja pidähän lystiä illalla=)persukset olalle!!

pupu:täällä oli kylmä ilma,melkee ku syksyllä!!
tuulitakki päällä pyöräilyreissulla,ja vähän paleli!hyrrr

liha-aterioita annettiin kaksi muistaakseni 6kk:n iästä alkaen.

lilla-stinan
kaverin mies tehny kyllä hirveen tempun...
30vuotta yhdessä ja yhtäkkii ihan yksin :'(
ja onhan siinä lapsetkin ihmeissään.

ihan hyvin ukkeli nukkui,aamusta alkoi kumma hyöriminen.
toivottavasti ei nyt mitää korvakipuja oo.
vaan huutaskai se nyt kunnolla!

pepisa: onhan tuolla jätkänpätkällä tukkaa siinä korvalehtienpäällä.enpä ois hoksannu että nekin saattaa kutittaa,eli kiitos =)

nyt lähen juomaan ekan kupin kahvia tälle aamua :wave:
 
Niinukalle hauskaa iltaa.


Lillastinan lapsen entinen vara pappa tosiaan tehnyt aika ikävän tempun vaimolleen. :'( huh, huh rankkoja tilanteita.

Annoin eilen pojalle 30ml sitä tuttelin omneonia ja ilmeisesti siitä seurasi sitten se että huusi tunnin ennen nukkumaan menoa ja pylly oli ihan tulipunainen. En kyllä muutakaan syytä keksi eiliselle käytökselle ja punoitukselle. Taidanpa sittenkin ottaa neuvolaan yhteyttä mahdollista maitoallergiaa varten. Mun maito ei varmasti enää kauan riitä kun päivällä vaan imetän ja ei niitä kertoja ole kuin ehkä viisi vuorokaudessa. Hirvittää jos ei saa tarpeeksi maitoa ja pidän sitä kuitenkin hyvin tärkeänä noin pienelle vauvalle. Olisi edes molemmat rinnat käytössä niin ei huolestuttaisi näin paljon, mutta kun ei ole kuin toinen vain:(

Me mennään tänään mummolaan ja pääsen valmiiseen pöytään. =) Anoppi kutsui meidät syömään sinne, aikoi keittää uusia pottuja ja savustaa kalaa. Mun herkkua :p Nyt aamusta ajattelin vähän imuroida ja järjestää paikkoja. Mies lähti pojan kans vaunuileman ja Anni on jo kartanolla kavereiden kans.

Mukavaa ja Aurinkoista lauantai päivää kaikille. :heart:
 
Raportti viimeyöstä..Eemi unille klo 19.30, heräsi klo 00,30, annoin tutin.
Heräsi klo 02.44 jolloin vehtasi ja piehtaroi ja kitisi, annoin vettä ja tutin ja paijailin..Tätä jatkettiin sellaiset 15 min, kunnes luovutin ja annoin maidon. Vetäsi sen kuin olisi ollut viikkoja ilman maitoa..sitten jatkoi unia klo 06,45 asti.

Eli, kerran söi kun annoin periksi, mutta toisaalta, vain yksi maito yössä on ihan ok..ja kun nyt niitä hampaita taas puskee, en jotenkaan raaski "kiduttaa"..
Meillä noita kahta isompaa en koskaan vierottanut yösyötöistä, ihan itsekseen ne jäi pois. Siksi en ole kai Eeminkään kanssa niin kauhea jyrkkä noissa, ei se armeijassa enää tuttipulloa kaipaa :LOL:

Muuten ei uutta..tänään olisi yhdet häät, menen lasten kanssa nopeasti käymään siellä kahvitilaisuudessa. Vihkiminen on ollut jo aikaa sitten. Vähäsen jännittää, en tunne niitä ketään muita vieraita, ja hääparikin on sellainen puolituttu. Nämä ón ne kenen perheen kanssa Eetu oli sen 1½ vkoa reissussa.
Joskus on vaikeaa tietää miten tehdä, kutsttiinko meidät kohteliaisuudesta, jolloin olisi pitänyt kiittää ja sanoa että ei päästä, vai haluttiinko meidät oikeasti paikalle, jolloin on kurjaa kieltäytyä..
Kaikkea minäkin pohdin :headwall:
No, nyt ratkaisin niin että menen lasten kanssa kahville, ollaan vain hetki.

Ukko on viikonlopun reissuhommissa, mulla siis lasten kanssa isi-vapaa viikonloppu..Eemi konttasi eilen monta kertaa ovelle ja vilkutti he heeii.. Olin ihan ihmeissäni että miten se jaksoi koko illan muistaa että sinne se läksi..Äitin viisas poika:)

Jotain piti kommentoida..Ainakin LS:n kertomusta, mulla lähipiirissä muutama tuollainen tapaus jossa ukko lähtenytihan yht´äkkiä toisen matkaan..Ne on jotenkin mystisiä juttuja..miten toinen VOI pitää yllä avio/avoliittoa ja samaan aikaan pyörittää uutta ihmissuhdetta..? Ja miten joku kokee että on oikeutettu vain lähtemään, ilman selityksiä tms.. Luulisi että vaikka tunteet jo olisikin kuolleet, niin ne yhdessä vietetyt vuodet merkkaisi sen, että asia hoidettaisiin niin kauniisti kuin mahdollista.

Ai niin..ystäväni soitti..hänen ex-mies, 7- vuotiaan tyttärensä isä ( tämä tyttö Idan paras kaveri) menehtyi moottoripyörä onnettomuudessa! Oli vasta 31 v! Tämä lapsi nyt ihan surusta suunniltaan, ja kun ei noin pieni edes oikein käsitä mistä kyse, miten niin isiä ei enää ole??
Ihan kauheaa, kertakaikkisen traagista
:'(
 
Huomenta!

niinukalle tosiaan kiitokset vinkeistà! Oikein hàvettàà kun on nuo ruuanlaitto taidot noiiiin huonot :ashamed: ja illalla sitten menet viihteelle niin pidàhàn hauskaa! =)

liha-aterioita olen pàivàstà riippuen antanut 2, mutta niin ettà esim. lounaaksi vaikka prosciutto cottoa eli vastaako se suomessa sitten tavallista keittokinkkua tai pehmeità juustoja ja sitten illallinen oikeaa lihaa tai kasviksia. Me aloitettiin tuossa 8 kk iàssà

ulkona syòmisestà ollaan muutaman kerran oltu, mutta tuo ipana ei viihdy millààn paikoillaan vaan rupeaa rimpuilemaan, huutamaan ja lopuksi itkemààn jollei oteta pois tuolista ja ruveta kuljettamaan ympàri ravintolaa.. Hotkien saadaan yleensà syòdà ruuat ;)

Tààllà tuo meidàn muru joka jo 5 kk on nukkunut 12 tunnin yòunet kertaakaan herààmàttà, on NYT sitten ruvennut heràilemààn! Viime yònàkin seisoskeli sàngyssààn ja 2 tuntia piti yrittàà toista nukkumaan! Vàsy oli mutta menohalut oli vielà kovemmat! :whistle: Minà en saanut neitià unten maille niin vein sen sitten leikkikehààn "arestiin" ja meinasin ruveta katsomaan televisiota, onneksi tuli isànsà ja sitten puoli ( !?!?!?! ) tuntia kanteli neitià sylissààn ja onneksi siihen sitten nukahti...

Siis kahville suunnistan minà.... :D
 
Huomenta vaan kaikille :wave:

dirlittan :hug:

Kiitän kaikkia halanneita =) Nyt yön yli nukkuneena... ketuttaa entistä enemmän toisen puolesta. Mutta eiköhän tämä tästä. Sanoin kyllä isännälle, että jos tuollaisen tempun mulle tekee, niin se jätkä on silloin kusessa! Pitää pystyä tekemään asiat siististi, jo ihan lastenkin takia. Mä vaan luulen, että meillä se olen minä joka lähtee, jos joku lähtee ikinä...

Yksäiti pistäppä mulle yhteystietosi tulemaan... annan ne tuolle mun mutsille. Hän sopii sinun kanssasi miten ne rattaat haetaan, koska haetaan ja miten maksetaan. Me otetaan ne sulta joka tapauksessa :D Ne kelpas mummollekin, kun kerran takuutakin on voimassa... yleensä ei nuo käytetyt ole kelvanneet... :D Jos niihin on joku käyttöohje, niin pistäppä mukaan... sitten luultavasti isikin osaa niitä käyttää :LOL: :LOL:

Mutta nyt äkkiä laskut maksuun ja kattomaan isin peliä kentälle :D
 
tervehdys!

Täällä ihan kaamee yö takana :'(
Melinalla alko eilen illal flunssa..ihan tukossa koko tyttö. yöllä sitten heräili 30min välein kun ei saanu henkee nenän kautta ja tuttia ois pakko syödä :kieh:
Pikkasen siis väsyttää |O |O |O edellis yönä kun heräily tunnin välein hampaiden(?) takia.
Mä oon niiiiin loppu! Tekis vaan mieli ottaa kimpsut ja kampsut ja lähtee jonnekin :ashamed:
Meille ois tänään illal tulossa kaveri pariskunta grillailee..kesän ekat ja vikat grilli "pirskeet" ja nyt sit nekin uhkaa peruuntua :headwall:

Nyt typyä syöttämään..
 
Hui kauhea Lillastinan kaverin puolesta :'( :hug: tosiaankin ei varmaan muuta voi kuin tarjota olkapäätä...

Meillä on jotenkin miehen kanssa mennyt nyt paremmin taas, olo on kuin vasta rakastuneilla :)

Minä just kampaajalta tulin, kävin laittauttamassa tätä lettiäni, kun ollaan menossa häihin päivemmällä. Sitte meikki vaan vielä ja vaatteet. Kuheena vaan taas mietin, mitä ihmettä Eemilille laitan päälle, valikoimaa kyllä on mutta tuo sää on taas jotenkin taas niin kumma. Ettei sitten tule liian kuuma tms. =) j
 
meijän tyty on vissiin tehnyt syömälakon,pikkusen sain syötettyy jauhelihakeittoo tossa,mutta hirmu tirinä ja venkulehtiminen syöttötuolissa vaan..ylhäälle kyllä hampaat on tulossa,on niin kamalan turvoksissa koko ylä ien,että varsin puhkee ihan minä hetkenä hyvänsä..kai tuo syömishaluttomuus johtuu siitä..annoin sit jälkiuunileipää toiselle kouraan niin sen järsi oikein autuudella :D

mie taijan ottaa pienet tirsat kun tytyn saan nukkumaan päikkäreitä..jaksaa sitten illalla.
mutta nyt kaikille hyvää lauantai päivää :wave:
 
Krisulle :hug:

Kiva kuulla että Tyttelillä menee miehen kans hyvin =) :heart:

Minä katselin boxilta noita Serranoja, vieläkin jäi paljon katsomatta, mutta en jaksa päivällä katsoa kovin kauan telkkaria. Pitäisi vielä nurmikkokin leikata ja mennä vähän piha hommiin ennen mummolaan lähtöä. Tuolla on kamalan syksyinen ilma, aurinko kyllä paistaa, mutta jotenkin koleaa ja kosteaa. Hyi, meikäläinen on sellainen vilukissa että heti palelee kun vähänkin ilma jähtyy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Jotain piti kommentoida..Ainakin LS:n kertomusta, mulla lähipiirissä muutama tuollainen tapaus jossa ukko lähtenytihan yht´äkkiä toisen matkaan..Ne on jotenkin mystisiä juttuja..miten toinen VOI pitää yllä avio/avoliittoa ja samaan aikaan pyörittää uutta ihmissuhdetta..? Ja miten joku kokee että on oikeutettu vain lähtemään, ilman selityksiä tms.. Luulisi että vaikka tunteet jo olisikin kuolleet, niin ne yhdessä vietetyt vuodet merkkaisi sen, että asia hoidettaisiin niin kauniisti kuin mahdollista.
... Sanoppa muuta... Tuommoisen jälkipyykkiähän täälläkin pestään. Eikä meinaa tulla puhdasta millään.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Mammoliino:
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Jotain piti kommentoida..Ainakin LS:n kertomusta, mulla lähipiirissä muutama tuollainen tapaus jossa ukko lähtenytihan yht´äkkiä toisen matkaan..Ne on jotenkin mystisiä juttuja..miten toinen VOI pitää yllä avio/avoliittoa ja samaan aikaan pyörittää uutta ihmissuhdetta..? Ja miten joku kokee että on oikeutettu vain lähtemään, ilman selityksiä tms.. Luulisi että vaikka tunteet jo olisikin kuolleet, niin ne yhdessä vietetyt vuodet merkkaisi sen, että asia hoidettaisiin niin kauniisti kuin mahdollista.
... Sanoppa muuta... Tuommoisen jälkipyykkiähän täälläkin pestään. Eikä meinaa tulla puhdasta millään.

Ja piti vielä lisätä että olisihan se sille uudelle rakkaudellekin reilua alkaa puhtaalta pöydältä.
Ei tarvitsisi joutua seuramaan tai itse pyykkäämään sitä jälkipyykkiä.

Vaikeita juttuja. Noihin kun ei voi varatua eikä valmistautua. Mistäs sen tuosta omastakaan ukostaan tietää koska löytää hehkeämmän ( näillä yöunilla ja vapaa-ajan aktiviteeteilla voin kertoa että kuka vaan on hehkeämpi..)
 
Kiitos vaan Mileko sulle ja koko perheelle vieraanvaraisuudesta :hug: ehdottomasti pian uudestaan! Eetu ei sitten nukkunut kotimatkalla kun ähelsi sitä mega-paskaa, joten on jo nyt sängyssä yöunta odottelemassa. Kovasti on väsynyt päivän touhusta. Teillä on kyllä mukava tyttökaarti :heart: saapi olla vanhemmat ylpeitä!
 
himputti että onkin kylmä ja syksyinen keli!!
pyöräilemässä käytiin tietenkin,sisko oli poikansa kanssa myös.
pikku-ukot lämpimissä vaatteissa niin tarkenivat.

meijän muru nukku muuten 3½tunnin päikyt ton pyöräilyn jälkeen,aika pitkät!!
kyllä minäki nukuin pitkään...mitäpä tuota muuta jos väsyttää.
kovasti väsyttää vieläkin,mulla onkin villatakki päällä,meinaa viluttaa...
saas nähä onko joku flunssa tulossa.
ei oo normaalia tällänen väsy*haukottelee*
kahvia kittaan jos piristys.
mutta nyt miun pieni pomo huutelee :wave:
 
Näin ja ...

tuohon likapyykkien pesuun - eli Mammoliinon ja LillaStiinan alkuperäisiin viesteihin -
myöskään het eron jälkeen tai siinä melkein eron ollessa valmis - ei ole hyvä astua kuvioon.
Semmoinenhan se oli se mun rehvikaveri- tarkemmin pengoskeltua taitaisi olla soppa poikineen vielä olemassaan.
Olen nimittäin 3 v sitten seukkailut yhden juurivasta eronneen kaverin kans , ja niinhän siinä kävi että jonniinverran vanhat suolat oli vielä myös sotkoksissa. Tätä nykyä asuvat ex-vaimon kans avoliitossa , hekotihee . Ollaan muuan kerta soiteltu ja kävi Viutaklin katsomassa - jutuista vähän vaikuttaa että voisi herra alkaa vanhan suolan lisäksi uuttakin suolaa pitämään... olin ihan pokkana pelkkänä ystävänä ja kommentoin että 'sepä hyvä kun olette uudelleen löytäneet rakkauden exän kans' - mikä siis taitaa olla niinjanäin - siis heppu tituleerasi hyvin vaisusti koko tapahtumaa ...
Siis puhumattakaan että liitosta vietäissin ja alettaisiin - MUTTA harvoin se on toisen naisen vika. Sellaista ei voi viedä, joka ei ole vietävissä. Toisekseen - se osapuoli joka on vapaa - on mun mielestä vapaa - ei tilivelvollinen eikä uskollinen eikä ... se toinen , joka ei ole vapaa - kyllä on ihan itse syypää ja luupää...

Ja uskon kyllä , ei luottamusta takaisin helpolla saa.

Ja joillain ihmisillä - tällä LSn tutun miehelläkin varmaan - on tapana tehdä ensin jotain - niinkuin itteä hotsittaa - ja keksiä selitykset sitten jälkikäteen ... Vois lukuisia esimerkkejä moisesta kertoa.. kätevää , ei sitten oma omatunto kolkuttele , eikä tarvitse vastuuta yhäkään kantaa...
 
enhän mie sitä lääkäriä saanu soite´ttua :( koko ajan oli linja varattu tai sit ei kukaan vastannu..perk. no sit otettiin tytyn kanssa 3h päikkärit ja miulla alko taas aivan sairas päänsärky joka nyt sit vihdoin helpotti! ja nyt kävi neiti yöunille.. kyllä se illalla kun tuossa leikki niin rupes taas huohottamaan kauheesti ihan niinku hengästy siitä. iltasella aina just pahenee niin pitää yrittää huomenna taas soitella päivystykseen jos sais aikaa silleen illemmalle kun se sillon on aina pahimmillaan..

taas on yksinäinen ilta, ukko lähti tonne ajojen jälkibileisiin ja palailee sit joskus yöllä..varmaan aika tuiskeessa :kieh:

onnex meil on isomman kanssa ostettuna sipsejä ja dippiä :p

halit piti laitella kaikille sitä tarvitsijoille :hug:

ja kiva kuulla että tyttelillä menee parisuhde jo paremmin =)
 
Harmi tinakenkätyttö ettet saanu lekuriin yhteyttä.Ihmettelen kyllä mitä ihmettä ne sielä touhuu kun ei vastaa |O

Meillä ukko tulee joskus yöllä nesteralleista,lähti torstaina.Huomenna mennään ajoja kahtomaan.(jos niissä mitään katsomista on).Lopetin nyt imetyksen ja Ella on ruvennu siitä asti nukkuu tosi hyvin *koputtaa puuta* (aina kun näin sanon niin ei varmasti enää hyvin mene) päivisin on nukkunu 1h30min (mikä meillä tosi hyvin) ja viime yönäkin 20-07 heräämättä :whistle: Parina yönä heränny 5 -6maidolle ja sit loikoillu 7.Passaa miule :D
Mie just korkkasin siiderin ja käin sitten ketutuksineen tupakalla,menkat alko tänään ja mie ku kuvittelin et jo ois tärpänny. |O Noo...kaapissa odottaa resepti hormoonilääkkeille,jospa syksyllä alottaa taas lääkityksen :saint:

dirlittan :hug: Kova paikka noin pienelle lapselle kun menettää isänsä. :'(
LS :hug: ystäväsi puolesta.
tytteli ihana kuulla että olette miehen kanssa kuin vasta rakastuneet :heart:
 

Yhteistyössä