~LOKAKUUN lapset **2010** elokuussa <3~ 2 vauvaa syntynyt !

Lukemassa olen käynyt mutten jaksa kommentoida paljoa. Väsyttää ja ei jaksa ottaa kantaa, varsinkaan mihinkään mikä on aiheuttanut "kiistaa" :whistle:

Pieniä 56 cm vaatteita on jonkin verran, varmaan liikaa.... :D

Kotiutumisvaatteet ei oo valmiiks katottuna. Joku body+potkarit ja varmaan fleecehaalari.
Sairaalakassin pakkaan kun lähdön aika tulee, kahden muunkaan aikana en ole valmiiksi pakkaillut. Hyvin on ehtinyt sittenkin tavarat katsoa mukaan. Ja mies tuo sitten tullessaan jotain jos puuttuu.


Zeena
 
Linea negra G Tyttöä odotellaan täällä myös ja pari viikkoa sitten huomasin ihan haalean viivan navasta ylöspäin. Mies sitten korjasi että näkyy se alempanakin =) Nyt viiva on hiljalleen vahvistunut ja tosiaan on koko mahan mittainen.

Töihin on jälleen palattu muutaman päivän saikun jälkeen. Väsyttää. Ei muuta sanottavaa siitä. Myös istuminen (ryhdikkäästi esim koneella) tuottaa ongelmia. Pitäisi kovasti kirjoitella lopputyötä mutta en meinaa pystyä istumaan koneen vieressä. Nytkin koitan väkertää itseäni jotenkin tähän sängylle puoli-istuvaan asentoon että sais kirjotettua jotain :/

Huomenna onkin sitten kolmas kerta perhevalmennusta ja aiheena vauvan hoito ja imetys. ihan mielenkiinnolla odotan =)

Ulla ja tyllerö 29+6 :heart:
 
Täällä myös yksi, joka joutuu ultrissa enemmän käymään.. Itsellä on vähän ristiriitaiset fiilikset omalla kohdalla.. aina on ihana nähdä vauvaa, mutta joka kerta hirvittää todella, jos jotakin onkin pielessä, kun rakenneultrasta jäi pienoinen kammo.. Niin meillä siis ultria enemmän, koska napanuorassa vain 1-valtimo. Nyt ultrat olleet "vain" kuukauden välein, mutta ilmeisesti kohta alkavat olemaan 2 viikon välein.

50 cm vaatteita olen muutamia ostanut, kun vauva käyrien mukaan näyttäisi olevan ennemmin pikkainen kuin valtava. Tuntuu hassulta toivoa "normaalikokoista" eli yli 3-kiloista vauvaa, kun monet ymmärrettävästi toivovat pienempää vauvaa. Tosin eipä 4-kiloinen enää kauhean mukavalta kuulostaisi synnytyksen kannalta. Onneksi en ensisynnyttäjänä vielä tavallaan osaa "pelätä" synnytystä, vaikka aika lailla jo etukäteen jännittää..

Täällä kyseltiin, miten saikulla olijat on saaneet aikansa kulumaan.. Nyt olen saikulla kolmatta viikkoa ja toistaiseksi aika on mennyt hyvin.. pienet omantunnontuskatkin vaivaa, kun kotona olisi kaikenlaista tehtävää ja järjesteltävää, mutta hyvillä mielin olen huilipäiviäkin pitänyt. =)

Noista "erimielisyyksistä" täällä keskustelijoiden kesken..mielestäni kannattaa aina muistaa, että jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä. Tuskinpa täällä kukaan ainakaan tahallaan muita provosoi, asioita on vain monia tapoja ilmaista.
:flower: Itselleni ainakin tämä palsta on tuonut mukavasti lisää sisältöä raskausaikaan! Siitä kiitos teille kaikille kirjoittelijoille! =)

Minkuli ja pikkuheppu 31+1
 
Meillä arvioitiin Tiiusta rv 37 painoksi syntymä hetkellä 2900g-3100g ja neiti painoi 3125g eli aikas hyvin piti paikkansa. Tästä toisesta ei ole viellä ollu puhe minkälaista painoa syntymähetkellä olis mut se selvinee viimeistää synnytystapa arviossa.

50cm vaatteita meillä ei taida olla yhtään vaikka Tiiu oli 48cm syntyessään mutta 56cm ylöspäin aina 68cm asti löytyy jo mukavasti vaatteita ja koko ajan kirppareillakin kattelen suurempia niin on sitten jotain jo hankittu myöhempääkin varten.

Kotiutumis vaatteita oo pikku hiljaa alkanu miettimään ja synnytys kassiakin ja listaa oon alkanu jo tekemään mitä pitäs mukaan ottaa kun koko ajan kummiskin kaikkee muistuu mieleen ja nyt mietitäänkin keneltä lainataan läppäriä ja mokkulaa niin sais sairaalassa ittellekkin jotain tekemistä kun viimeks kun k-hks olin niin mulla ei ainakaan huoneessa ollu ees telkkarii ja krypto lehtii sitten tain oikeen urakalla. Tässä olen kyllä toivonut jos vois poliklinikallisesti synnyttää niin ei tartti sairaalassa niin kauan olla.
 
Bubbeli, vielä ei oo suunniteltu kovinkaan tarkasti sitä käynnistämistä mutta varmaan se pari viikkoa aiemmin pitäis riittää näillä kasvuilla ellei toi vatsanympäryksen kasvaminen lähde käsistä seuraavilla viikoilla.

Alkoi tossa naurattaa kun päivällä koitin rentoutua oikein kunnolla niin eiköhän se esikoinen sieltä sitten pinkassu etuajassa pystyyn päikkäreiltään :heart: . Ehkä sitten uus yritys huomenna :D

Tosta sairaalakassista sen verran että ite tuli pakattua esikoisesta AIVAN LIIAN PALJON KAMAA. Nyt olen viisaampi enkä roudaa mukana ihan hirveesti. Ja uskon nyt että se mieskin ihan ite osaa tuoda jotain tavaroita mikäli jotain jää uupumaan :D
 
Hei!

Meillä on vielä kaksosten ajalta 50 vaatteita jäljellä. Saa nähdä kannattaako niitä pesasta ollenkaan :) Hertalle (3310g) ne mahtuivat hyvin, mutta Taimi (4040g) oli lähinnä vitsikäs näky kotiinlähtövaatteissaan... Hihat loppuivat siihen kyynärtaipeen alle. Ei mulla muitakaan laitoksella ollut eli niillä oli pärjättävä :)

Keu Keu: Mun ystävä alkoi kuuntelemaan lainaamaani "Synnytä rentoutuneena"-cd:tä siinä vaiheessa kun oli jo tilannut taksin laitokselle:D Että kyllä minusta nyt on vielä ihan hyvin aikaa!

Lara, mie en kyllä laskenut niitä ihan alkuraskauden ultria joissa kävin 4-5 kertaa. Silloinhan epäiltiin sitä tuulimunaa. Kun saatiin varmuus raskaudesta, niin sen jälkeen olen käynyt vaan nuo perusultrat. Mulle jokatapauksessa tehdään synnytystapa-arvio aikaisempien onkkelmien takia. Viime kierroksella synnytystapa-arvion jälkeen kävinkin sitten viikon välein tarkistamassa istukan tilannetta. Varmaan taas käy sama. Että kyllä miekin pääsen sinne vielä verenpainetta nostattamaan. Alussa jännittää aina pirusti, että kuinka korkealle tärähtää lukemat. Hoitajat onneksi ihania ja lohduttavin lause minkä olen kuullut on:"Kyllä näillä paineilla vielä kotiin pääsee!" Mua tosissaan hirvittää yhden hätäsektiolla syntyneen erityislapsen äitinä, että kuinka tässä taas käy. Aion ihan avoimesti jakaa fiiliksiäni jatkossakin, omaksi terapiakseni.

Kaikilla meillä varmasti omat epävarmuutemme ja pelkomme synnytyksen ja loppuodotuksen suhteen. Vertaistueksihan nämä keskustelut on tarkoitettu vaikka emme samalla lailla kaikista asioista ajattelisikaan.

Täytynee siirtyä riitapukaroimaan välillä omaa sakkia :LOL:

Noora ja Vilja
 
Hei kaikille taasen..Kirjoittelu on ollu hieman vähäisempää kiireitten vuoksi mutta lukemassa olen ehtinyt käydä päivittäin :)

marjat alkaa olla poimittu ja mehut mehustettu, vielä piisaa pihahommia ja puolukka ja omena vielä kypsymässä joten nekin vielä sitten ois kerättävä ja säilöttävä, mites muiden marjastamiset? löysikö joku vattuja tai mustikoita?

neuvolalääkärissä käyty viimeviikolla ja käynti tosiaan kesti alle 10 min!! joten nopeaa oli...sf mitta 31cm ja kohdunsuu sormelle auki ja kanavaa 3cm kiinteä..hemppaa ei ees katsoneet ja koska oli hieman yli 100 viiemks aloitin omatoimisesti raudan syönnin 1x pv joka toinen päivä. Maha on iso ja kaikenmaailman kivut astuneet kehiin, lonkat ja selkä etenkin meinaa olla kipeät jos seisomaan/käveleen enemmälti yhtämittaisesti joutuu (kuten eilen lasten kanssa suomen tivolissa kun käytiin...)

Vaatteita:
yhtään 50cm vaatetta ei taida olla, alkaen 56cm oon hommannu ja en mitenkään mielettömästi ...kai sitä vielä jotain ois ostettava. kotiutumisvaatteet on hommattu, pehmoinen nalle puh välikausifleecepuku päälle jos viileää ja suloinen body ja haalarit sekä sukat/sukkikset ja pienen pienen pieni myssy kokonaisuutta kaunistamaan =)

painoa tullut jo tännekkin 74--> 86 joten nyt alkas jo olla riittävästi. ostin crossarin jotta sitä voisin mahd. kokeilla jo nyt, mutta viimeistään ko. laite pääsee aktiivi käyttöön kunhan synnytyksestä on palauduttu. mutta hommaa siis on eessä silläkin saralla :ashamed:

onneks kesälomaa vielä jäljellä ja sitten alkaakin suoraan mammaloma joten töihin ei enää luojan kiitos tarvitse mennä :attn: ..mutta nyt iltahommiin, huomenna täällä alkaa koulu ja esikoisella on siis ihka ensimmäinen koulupäivä ja jännää ko. asiaa kovasti, niinkuin hieman äitikin =)

voikaa hyvin ja jaksakaa massujen kanssa...kohta syyskuu ja sitten loka, meidän kuu lähestyy..HUUUUUUiiiiiiiiiiiiii! :LOL:

Neila ja vielä nimetön rv 31 tasan *poks*

 
Tilanne päivitystä täältä vaan.. :)

Menin sitten jo penkomaan tuolta ullakolta noita vauvan vaatteita,vaikka ei vielä pitänyt sitä tehdä. :ashamed:
Olen pitänyt rajapyykkinä sitä äityyslomaa,mut oli pakko mennä jo hipelöimään.. :LOL:
Kävin sitten siinä samassa läpi tyttöjen ja poikien vaatteet. Sain ainakin laittaa toiset sivuun,kun tietää kumpi on tulossa.
Tällä kertaa en ottanut sitä pakkausta vaan rahan.Mulla kun on niitä jo 4kpl,meinasin että varmaan noilla pärjää.. ja pärjäähän niillä.
Joo, loma alkaisi virallisesti 23.9 se on eri juttu kuinka kauan jaksaa/voi olla töissä. Noi helteet oli jo tappavan kuumat, leipomossa kun olen töissä. Vein muuten lämpömittarin työpisteeseeni, oli "vaan" 35astetta lämmintä |O

Jee,alkaa tuo vko 30 lähestyä.. Olen pitänyt sitä sellasena numerona,että tuolla 3 alkavalla numerolla lähetään synnyttämään. Viimeksi tyttö tuli 38+4 ja poika sitä ennen 39+5.. Ja nuo "koululaiset" on kanssa tullut ennen laskettua aikaa,jotain 39 ja viimeistään vkolla 40. Että en usko että tämä viides menee yli aikaa,johan tässä rupee olla niin harjaantunut synnyttäjä :LOL:

Kaveri sai viime viikolla pojan ja meni sitten 30t.urakalla imukuppisynnytykseksi,kauhee kun rupes pelottamaan.. No oli esikoinen,ehkä ei seuraavalla kerralla niin käy.
Onkos muilla ollut niitä vasta-aineita veressä..? Mulla seurataan niitä joka kuukausi. Mulla kun on se joku Anti-C veressä,että voi aiheuttaa vastasyntyneelle anemiaa,mutta kovasti seuraavat sitä ja arvo on ollut koko ajan se "hieman" koholla,että kertaakan ei ole tarvinnut sitä varsinaisesti "mittailla! joku titteri tai titteli,,se oli se mitta..?!

Eipä tässä sen kummenpia,paksusti voidaan ja PikkuMyy melskaa mahassa.Ens viikolla olis neuvola ja se puntari..
:kieh:
6kg oli viimeisen punnituksen mukaan tullut..
Ja siita FB;stä...siellä tulee enempi roikuttua kaiken päivää... Että mikä se on se määrä että sinne pääsee..ei varmaan parilla kirjoituksella..mutta ahkerasti tässä kyllä luen näitä juttuja..

Miiju ja PikkuMyy 29+4
 
Minulla on noita pikkuvaatteita ja vaatteita ylipäätänsä liikaa. Tänään oli käsi jo vähän parempi ja sain vähän silitettyäkin ihan sellaisia, mitkä vaativat. Katsoin noita 42-46 cm:n keskosvaatteita. Söpöjä, mutta toivottavsti ei käyttöä.

Olen synnyttänyt kolme lasta 80-luvulla ja saanut käydä ultrassa 2 kertaa/lapsi. Jopa sukupuoli kerrottiin vanhimmasta.

Minä olen jotenkin saamaton noiden sairaalakassien ja kotiutusvaatteiden kanssa. Häthätää jotain on kyhätty ja nekin yleensä jälkikäteen ohjeitteni mukaan, kun itse olen jo sairaalassa. Hammasharjan olen tempaissut mukaan, kun lähtö on tullut. Nyt minulla on kyllä tavalliset vaatteet päällä. Ei mitään mammajuttuja. Hyvin mahtuu vielä salihousut ja isompi pusero.

Viime yön nukuin jo melko hyvin. Toivotaan, että nytkin. Huomenna hemppakontrolli neuvolassa.

Discovery 32+1
 
Hei vaan ihmiset ihanaiset!! :flower:

Näin se arki vaan alkoi taas. Kesä meni taas ennätysvauhtia, niinkuin aina =)
Eilinen päivä oli henkisesti ihan älyvaikea, kun esikko aloitti yläasteella ja pikkumies meni eskariin. Onneksi tuo keskimmäinen tasapainotti ilman isompia mullistuksia :saint:

Mä ainakin toivoisin, ettei keskustelut ihan kokonaan siirtyisi tonne feissarin puolelle, musta on kiva lukea täältä vähän syvällisempiä keskustelua. Fb:ssä on enempi sellasta "kommentointia"
Ja mitä näihin "riitoihin" (=mielipteisiin), niin jokaisella pitää olla oikeus sanoa miltä tuntuu ja mitä haluaa, ihan suoraan. Aikuisten pitää osata ottaa vastaan myös eriävä mielipide, itelläkin joskus nousee karvat pystyyn, sanon sitten miltä musta tuntuu..Niin oikeessa elämässä kuin täälläkin.
Miten ihmeessä saa asiansa kuuluviin, kuin sanomalla sen suoraan. Ei ainakaan selän takana mutisemalla! Se ei johda mihinkään :eek:
Jotenkin tuntuu, et täällä ihmiset rohkeemmin puhuu tunnoistaan, kuin Fb:ssä omalla naamallaan..

Meillä on tasan yksi 50 cm vaatekerta. Vauvan kotiintuloa varten. Vastasyntynyt on sen verran kippurassa, että 56 cm ovat todella isoja ja mä haluan tuoda pikkusen kotiin sopivissa vaatteissa.
Kuopus oli 54 cm ja 4300g ja 50 cm oli oikeen sopivan kokoinen vaatekerta. Ja pidin niitä kyllä parin ekan viikon aikana useamminkin.
56cm on jo enempi ja 62 cm -öh- vähän reilumpi määrä. Ei vaan voi vastustaa ihania pikku vaatteita, ja en pese vauvapyykkiä päivittäin, enkä ehkä joka toinenkaan, kun meillä normistikin on pakko pestä ainakin koneellinen päivässä. Kuivausrumpua en halua käyttää kuin pakosta, se kuluttaa vaatteita ja vaatteet kutistuvat enempi siellä.

Täällä on ilmestynyt ensimmäistä kertaa aivan hentoinen linea negra navan yläpuolelle. Eipä ole aikasemmissa raskauksissa ollutkaan.

Haluisin kysyä, lähinnä ensisynnyttäjiltä, että miten ootte tykänneet synnytysvalmennuksesta? Mikäli ootte käyny jo sellasessa...

:wave: Puskis ja Onni 33+0 :heart: (rikspoks)
 
Huomenta! Juu se olisi tänään sitten koepalan otto. Kympiltä lähetään Hämeenlinnaan. On joku ns.jäänäyte vai miksikä ne sitä sano, niin se analysoidaan heti. Ties vaikka saisin vastauksen sitten heti, olishan se kyl hyvä ja helpottavakin tieto että mikä tää lopullisesti sitten on.

50cm vaatteista: Mulla on jokunen,menee enempi kyllä 56 puolelle mutta mä nyt oon varautunut kummiskin kun esikkokin oli sen 48cm ja 3335g syntyessään. Eilen sain jo pari koneellista noita pyykättyä ja yhen kasan silitettyäkin, niin nyt on mammalla sit hyvä mieli :D

Puskikselle halit henkiseen koitokseen :hug:

Heidi ja Mörkky 33+6.
 
huomenia kaikille =) täällä esikoinen saatettu ekaan koulupäivään ja jännitystä täynnä kouluun läksi. elämän suuria hetkiä *huokaa* onneks olin vapaalla niin ei tarvinnu yksin lähteä..meinaan kyllä olla jokaisen kohdalla jatkossa saattamassa ekaan aamuun, otampahan vaikka palkatonta jos on pakko :D Tosin omassa työssä tällä hetkellä voi aikaslailla vaikuttaa noihin työaikoihin..mikä onkin sen paikan melkein ainuita hyviä puolia, sen lisäks et vakivirka ja päivätyö...

huokaus...vaakalla kävin ja paino eikun nousee HURJAA vauhtia...hui..liene oikeasti katsottava mitä suuhunsa laittaa vaikka mielestäni nytkin terveellisesti syöny...salaatteja ja marjoja ja protsuja..aamulla nytkin 4viljan puuroa veteen tehtynä ja marjoja 2dl ja lasin rasvatonta maitoa...mitä mä tolle painolle teen?????

täällä huudettu huuto.netistä hoitopöytä ja nyt odottelenkin sitä saapuvaksi...pääsis laitteleen tavaroita...unet jääny hiukka huonoks jo muutamana yönä kun vessassa juoksuttaa pahimmillaan (vai parhaimmillaan?) jopa 1x tunnissa...tänäänkin ylhäällä jo klo 05.00... :eek:

aamulla täällä +5 astetta ja siis pohjois-savo kysymyksessä...mukavalle tuntuu viileyskin sen hellejakson jälkeen :)

Neila ja nimetön rv 31+1
 
Piti oikein kirjautua kommentoimaan Neilaa. Täällä myös painoa tullut liikaa omasta mielestä. Käyn joka toinen päivä vaa'alla (pakkomielle) ja viimeisen 4 viikon aikana ei ole tullut kuin kilo! MUTTA nyt 2 päivässä on tullut jo toinen kilo! Ihmeellistä painonnousua. Mulla siis tullut yhteensä jo 17 kiloa :ashamed: . Vaan niin toivon että 20kiloa ei ylittyisi.. huoh..

Ilolintu ja Ilona 31+4

muoks* Ja mä en oikeesti tiedä voiko tolle painon nousulle tehdä jotain jos nousee liiaksi. Itse katson noita kaloreita ja syön päivästä riippuen 1500-1700 kaloria. Mulle tulee suurin osa kaloreista vaaleesta leivästä(johon olen koukussa). Voisin syödä pelkkää sämpylää monta päivää.. Mulla on siitä "huono" työ, että tuoretta sämpylää on kokoajan saatavilla.
 
Heippa!

Käpäsin just neuvolassa ja tähän asti raivotarjonnassa ollut pikkunen oli kääntynyt nyt perätilaan. Toinen on ymmärtänyt tän jutun nyt ihan päinvastoin kun pitäs... :/ Muuten kaikki oli kunnossa. Painon nousu on tasasen kovaa (puoli kiloa viikossa), mut en oo siitä huolissaan. Kaipa mulla on varaakin ollu tuota painoa kerryttää, kun lähtö BMI oli 19. Nyt kokonaisuudessaan tullu 11kg. Kahden viikon päästä on neuvolalääkärin synnytystapa-arvio, jossa katotaan uudelleen tuo perätila ja arvioidaan saadaanko lähete KYSsiin ultraan ym. Toivottavasti tajuais pikkunen pyörähdellä sitä ennen takasin pääalaspäin.

Eilen käväsin äiskän kaa lähikaupungissa vauvatavara ostoksilla. Ostettiin useampia pieniä vaatteita ja hoitoalusta. Mulla on nyt ihan jonkun verran hankittuna noita pieniä (kokoa 50-56) vaatteita. Mut en osaa sanoa, onkohan niitä vielä liian vähän vai paljon, kun täälläkin on moni sanonut, et ne on ollu melkein turhia alusta lähtien. Vaikka mun sf-mitta onkin koko ajan ollu keskikäyrän ja yläkäyrän puolessa välissä, en oikein osaa uskoa, et tää vauva kovin iso olis syntyessään. Kaipa niille pienillekin vaatteille käyttöä löytyy. Kohta alkaakin olla kaikki tärkeimmät tavarat valmiina. :)

Kirjottelemisiin!


Tatara ja tirriäinen 33+3
 
tatra, ehtii pienokainen vielä kääntymään ennen h hetkeä uudestaan. Jospa hän nyt vaan kokeilee miltä tuntuu olla pää' ylöspäin välillä.
Neila ja ilolintu, täällä kans yks jolla vaaka pottuilee ja varmasti näyttää 5 kg ylimääräistä;-) ihan piruuttaan. olen kans tarkkaillu mitä syön mut kilot kyl vaan paukkuu.
Nyt sit vielä turpos tuo pohje ja tuli punaiseksi ja kipeäksi, laskimotukosta epäilen ja odotan nyt täällä et kello tullee 12 jotta voi varata lääkärille aikaa, tosin tiedän et meidän kylällä se on läpihuuto juttu ja lähettävät tietty tampereelle missä on laitteet sen toteamiseen, oma terveyskeskus kun on vähän onneton.
On tää kans, onneks ainakin sain palkattuu työntekijän itelleni äitiysloman sijaiseksi niin on ees yks murhe vähemmän tässä huolehdittavana.

jaa ja jos vaikka lähtis syömään---;-)
tiltalitti ja mymmeli 31 poks
 
tiltaltti, toivottavasti saat pohkeen äkkiä hoitoon, jos se tosiaan on tukos! Onnea matkaan!
...Ja jospa se meidän pikkunen tosiaan vaan kokeilee uusia asentoja. Kyllä sillä tilaa vielä ainakin on kääntyillä. Mä kun luulen, et se oli viime torstai, kun se käänty tohon perätilaan. Makailin kyljellään telkkua katselemassa, kun pikkunen rupes mylläämään niin et ihan ikävältä tuntu. Maha heilu hetken kovasti ennen kun taas rauhottu. :)
 
Täällä tänään vaatehuoneen siivous että saa samalla Tiiun pienet vaatteet katottuu jospa löytyis jotain neutraalia vaatetta jota pojallakin vois käyttää. Sen verran tiiän että yks tosi sulonen valkonen nalle haalari löytyy ja sen aattelin kotiintulo vaatteksi ottaa. Ulko varastokin luultavsti siivotaan niin saan vaunujen kuosit pesuun ennen tulokkaan syntymistä. Sitterin pehmusteen pesinkin viime viikonloppuna ja muuten vauvan vaatteita aattelin loppu viikolla alkaa pesemään kunhan saa tiiun ja tulokkaan vaatekaapin siivottuu sellaseen järjestykseen että sinne jotain mahtuukin.

Painoo en uskalla kotona ees mitata kun meidän mittari näyttää kokoajan 1-2kg enemmän kun neuvolan mittari mut suuntaa antamaa lukua olen yleensä kattonu ennen neuvolaa menoa. Inhottvaa vaan aina katella kun kymmenet vaihtuu kun muuten en koskaan mitään 70kg oo painanu hyvä jos ees 65. Rautaa popsinu aina silloin kun muistaa ja viime käynnillä ei mitattu kun edellisenä kertana 119 mut silti syön kun kummiskin synnytyksessä aina jonkin verran laskee.

Tiukuliina89 + Tinttaralla 30+4
 
Täällä kanssa mietitty pitäskö alkaa Tiiun kanssa käymään perhekahvilassa joka on aina perjantaisin 09.30-12. Tiiulle myös taapero jumppaa oon aatellu ja jospa sais ittellekkin jonkin harrastuksen keksittyä kunhan tää toinen lapsonen eka syntyy
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sutinaa:
Näin tänään raskaanaolevan naisen polttamassa. Vatsan koko oli samaa luokkaa kuin mulla. Mä vähän järkytyin tosta tupakoinnista. Eikö jo luulis tässä vaiheessa ajattelevan jo vähän lapsenkin hyvinvointia?

Mulla oma vointi on oikein hyvä. Säiden viilennyttyä on tarmoa taas riittänyt. Perhekerhoilutkin alkoivat tällä viikolla. Kivaa!

Sutinaa 33+4
Kokemuksesta voin sanoa, että toi tupakointi- aihe on punanen vaate... ;) Mutta täällä pinossa nyt muutenkin kuulemma riidellään :D Siitä on niin monta mielipidettä... itse lopetin 7 vuoden käryttelyn muutaman päivän plussatestistä ilman mitään korvaushoitoa ja ilman olen ollut koko raskauden... :)

Kaverille totesin, että kiva kun jos imetys onnistuistuisi, niin ei tarvitsisi alkaa käryttelemään uudestaan... Tähän hän vaan totesi että hyvinhän sä voit imettäessä polttaa, poltinhan minäkin koko raskauden ja onko mun lapsessa jotain vikaa?? ...Niin. Tämä siis ihan hyväkin kaveri ja mielipide ero kyllä tässä asiassa todella suuri!!

Myös osastolla ollessani huonekaverini veteli ihan surutta L&M punaista joka ruoan jälkeen ja silmät loistaen totesi tämän olevan hänen ainut paheensa enään... :D Oli siellä siis käynnistyksessä...

( * ): Menkkamaiset kivut oli aamuyöstä ihan kauheita!!! Onneks paratabs puri niihin... Veikkaan, että Väkkärä heittelee jotain kuperkeikkoja ja siksi kipuilen, koska ei ainakaan ole enää samassa asennossa missä on viihtynyt viimiset 15 viikkoa... Toivottavasti nyt ei ainakaan kääntyisi perätilaan!

Lara- ja Väkkärä rv33+5
 
Tiltaltti minulla epäiltiin verisuonitukosta jalassa viime raskaudessa. Heti istutettiin Taysissa rullatuoliin. Ei saanut itse liikkua. Kuvattiin ja oli onneksi ok. Mies kärräsi minut takaisin äippäpolille. Kiusasi, että käytetään nyt hyväksi ilmainen paluukyyti.

Neuvolassa mitattiin hemppa, joka vain paranee eli 135. Sf-mitta 31,5 cm. Kaikki muutenkin ok. Painoa tullut eka käynnistä 4,5 kg. Lähtöpainoa oli kyllä liikaa, mutta tyytyväinen olen, ettei enää enempää kertynyt. Jos nyt sais vaikka ylimääräiset kilot synnytyksen jälkeen poiskin. Ettei vaan jäis aikomukseksi.

Ostin pojille Stokkalta makeet Ticketin ns. välikausitakit. Koot on 110 ja 104 cm. Toivottavasti ei oo isot. Itelle ostin ens viikon kokouspäiville niiteillä somistetun mammamekon, jossa vatsa kyllä näytti tosi isolta... Nyyh !

Minä tupakoin ennen raskautta. Koskaan en ole raskauden ekä imetyksen aikana kessutellut. Nyt ei passais enää alottaa synnytykseen jälkeen.

Miestä houkuttelin kasaamaan tuon Saksasta tilaamani kehto-pinnasängyn. Ostin siihen sellaisen pienen päätypehmusteen ja lakanatkin tänään. Värkkää kyllä vaan auton ja moottoripyörän kanssa. Raivostuttavaa...

Discovery 32+2

 
Mä en voi uskoo kuin tyhmäks tää raskaus tekee :D Kun lukee noi teiän jutut ja miettii jo mitä johki vastais ni ku alkaa kirjottaa päässä on vaa tyhjää.. Ja molemmissa raskauksissa esim. ruokaa laittaessa saatan laittaa helposti väärän levyn päälle, tai kun pitäs laittaa uuni päälle laitan kaks levyä päälle. Ei voi ymmärtää kuin aivot ei vaan toimi :D Pitää kaikki tarkistaa sit miljoonaan kertaan. Toisaalta saattaa kyllä vaikuttaa tää hirvee väsymyski, pitäsköhä taas alkaa harrastaa päiväunia pojan kanssa.. Ei vaa malttas nukkua ku tää on nii hyvä aika käyä koneella, sit en tiiä mite muute kerkeis. Mut ehkä se on terveys ennen kaikkee, ennenkö unohan vaikka pojan jonneki :D

Täälläki alkas kohta harrastukset, ens kuun alussa pojan muskari ja miun mammapilates, ihanata :) Ja nyt ollaan käyty jo avoimessa pk:ssa ku aukes jo tän kuun alussa.

Mut nyt kyllä meen nukkuu jos lapsikultaniki malttais viel vähä aikaa.

MissHappy rv 32+1
 

Yhteistyössä