~LOKAKUUN lapset **2010** heinäkuussa <3~ 1 vauva syntynyt !

Alkuperäinen kirjoittaja nipsuliina83:
Paljon Onnea Pirkkikselle ja koko perheelle! :flower:

Heittoaisalla saa vaihdettua työntösuuntaa vaikka kesken lenkin, ilman että koppaa/ratasosaa täytyy irroittaa :) Tosi kätevä esim. silloin kun haluaa ettei aurinko paista/tuule lapseen päin. Mutta toki varmasti hyvin pärjää ilmankin.

Nipsuliina ja Sindi 29+6
No sitten noissa Oran Saagoissa ei ole sellasta... Mutta ihmeen helpot muuten koota, uskoisin, että ei montaa osaa tarvii irrottaa, kun saa työntösuunnan vaihdettua... :)
 
Onnea Pirkkikselle myös täällä :flower: :heart:

Täytyy kyllä myöntää LAISKUUTENI ku en oo täällä viime aikoina kirjotellu :ashamed: lähes joka päivä kirjottelen tuolla FB:n puolella ja tää palsta jääny täysin pimentoon..mitä nyt lukemassa oon käyny mut kumminki, ANTEEKS :( !!!!

Kaikki massussa hyvin :heart: viikko sitten käytiin ultrassa (rv 29+0) ja painoarvioksi saatiin 1300g muistaakseni =) ja vauvva vastas viikkoja päivälleen :heart:

Vaunut tilattiin alkuviikosta englannista..eli siis phil&tedsejä siis ootellaan..otettiin siihen pakettiin se sisaristuin, lämpöpussi, sadesuoja ja hyttysverkko ja hintaa siis postikuluineen n.550?!!! ja limen vihree ois väri! nyt kuumeisesti ensviikolla ootellaan vaunuja saapuvaksi ;)

tässäpä nää tärkeimmät!! nyt YRITÄN kirjotella myös tänne puolelle enemmän :whistle:

j-22 ja neiti :heart: ..VIHDOIN 30+0!!!
 
Kuulumisia täältä kuopion kupeesta. Raskausviikot eikun lisääntyy ja pakko sanoa et ekan lokakuisen synnyttyä alkoi synnytyspelko nostamaan päätään, mitään muuta en muista ko. tapahtumista kun että kipu vei tajun...ja sen palkonnon jonka siitä sitten sai. kaksi synnytystä takana ja molemmat käynnistettyjä...liekkö vaikutusta asiaan? pitäneen alkaan orjentoitumaan, toiveena olisi saada kokea synnytys ilman käynnistystä...mutta silti pelottaa ei auta :ashamed: ...huomenna poksuu sitten viikot taas...

Neila rv 27+6
 
Onnittelut vielä täältäkin Pirkkikselle,pienestä pojasta :heart:
ja paljon voimia ja jaksuja.....

odotan neuvolaa joka siis tiistaina....supistelut on taas tullut riesaksi,mutta ei mitenkään pelottavalla tavalla vaan ihan tätä normi tilaa :LOL:

sutulii 27+4 :heart:
 
Neila Miulla käynnistettiin yliaikaisuuden vuoksi viimeeks, ja nyt ois siis sit toinen synnytys eessä. Ja pelkään suunnattomasti sitä että joudutaan taas käynnistykseen, edellinen kerta jätti järkyttävät muistot avautumisvaiheesta. Muisti meni laajalti, mikään kivunlievitys ei auttanu, paitsi lopulta epiduraali lyhensi supistuksia ja pidensi hieman väliä, joka helpotti oloa, kun aikasemmin supistuksilla oli korkeintaan puol minuuttia väliä ja supistusten kesto viitisen minuuttia. Ja mie ainakin tykkään syyttää käynnistystä, vaikkei normaalia synnytystä oo kokenutkaan. Jos vauvan henki ei oo vaarassa, niin varmaankin ootellaan sen käynnistyksen kanssa mahdollisimman pitkälle..

Omaa napaa.. Ällö varoitus :attn: Alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään tää suolen toiminta, ei näemmä tunne mitää välimuotoja, vaan ummetusta tai vesipaskaa. Esikoisen ajalta muistan vaan ummetuksen. Oisko tää nyt sitä et vaihtelu virkistää? |O

Menhit ja Mr. Hyde 29+1 :heart:
 
Onnee Pirkkikselle myös täältä! Niin jännää et nyt jo synty, ite saa varmaa ootella sinne lokakuuhu asti :)

Mä oon kans katellu et ostan joko Oran Taigat tai Saagat, pitäs nyt vaan päästä ne livenä näkemää joskus.. Meillon esikoisella ollu serkun vanhat yhistelmät, mut ne saa nyt mennä mummolavaunuiks ni ei tartte kuljetella aina sinne niit vaunuja ni esikon rattaat mahtuu kyytii. Ja pitäs se seisomalauta kans ostaa, Oralla kyl tais olla aika pien se. Kaikki muu meillä onki jo valmiina :)

MissHappy rv 28+6
 
paljon onnea pirkkikselle tälläkin puolella!! :flower: :flower:
alkoi itekin heti jännittämään että koska sitä on oma synnärireissu edessä vai meneeks sit taas käynnistykseen (toivottavasti ei, oli sen verran karmaisevan kipeä kokemus, vaikka onneks lopussa epiduraali vei kivut)

täällä ollaan vihdoin kotiuduttu mummolareissulta, oli aikas rankkaa (kiitos alkoholisti-isäni joka ei kykene juomistaan rajoittamaan edes silloin kun me ollaan käymässä :/ ), mutta äidin takia siellä käytiinkin ja jotta nähtäis myös mun veljen perhettä.

huomenna jännityksellä ootan tuleeks meidän uudet p&t:t kotiovelle :)

ja nyt teeveen pariin ja sohvalle, tää päivä on rehkitty huushollin kimpussa heti kun kotiin päästiin

noonie 30+1
 
Onnea Pirkkis kovasti Pikku-Urhon syntymästä! :flower:
Toinen on kuitenkin vielä niin pieni, et olisi suonut vielä hetken masussa, mutta onneksi hän voi hyvin!! Paljon suojelusenkeleitä matkaan! :saint:
Ja jaksausta koko perheelle :hug:

Tatara Täällä kans nivustyrä pullahti tuohon vasemmalle puolelle. Raskausaikana sille ei kuiteskaan tehdä mitään, ellei kipeydy pahasti, ts. kuroudu.
Mulla se oireilee enemmän pitempien seisomisten ja kävelyiden jälkeen. Painan sen sitten varoen takaisin sisään, niin helpottaa hetkeksi :whistle:

Mies lekurilla/neuvolassa Mun mielestä mies vaan mukaan! Tuntuu et enempi jotkut lääkärit vaivautuvat tutkimuksesta. Meillä on joku ehdottanut että mies menisi käytävälle tutkimuksen ajaksi!?
Kyllähän he synnärilläkin sitten siinä mukana ovat, mun mies ainakin on pitänyt kädestä samalla kun kätilö tutkii kohdunsuun tilannetta. Viimeksi esikoinen oli mukana äippäpolilla, niin hän toki jäi verhon taakse tutkimuksen ajaksi.
Muuten mulla mies ei käy neuvolakäynneillä, työmatka on usein niin pitkä, että siihen menis puoli työpäivää. Ultrat ja hätätilanteet ovat eri juttu :eek:

Mulla on tuntunut noita krampin tapaisia alavatsalla, usein toispuoleisena ja siitä siirtynyt koko alavatsan kuumotukseksi. Välillä säteilee reisiin asti :( Levossa hetken päästä helpottaa, mutta rasitus laukaisee ne. Oon aatellu noita juurikin kannatinkipuina tai sektioarven kinnaamisena, mutta nyt pari päivää oon kuulostellu, etteivät sittenkin oisi suppareita.
Mähän oon saikulla just suppareiden ja paineentunteen takia, mutta nämä on ihan erilailla kipeitä.
Jätin perjantaina pissanäytteen josko ois tulehduksesta kyse.
Jokatapauksessa soitan huomenna polille ja kyselen vähän.

Muuten RiepuPetteri on superaktiivinen möyrijä. Tiistaina neuvolassa oli vielä perätarjonnassa, mutta kuuntelin pitkästä aikaa ite sydänääniä eilen ja löysin ne tosta navan alta, eli saattas meinaa et onkin kääntynyt.. Jossei raivotarjontaan niin poikkitilaan sitten.
Mut nää möyrimiset tuntuvat jokapuolella, niin en osaa hahmottaa mitenpäin siellä ollaan :LOL: enkä oikeestaan viiti stressatakaan siittä enää. Kyl tää pois sieltä saadaan..

Painoa oli tullut 509g/ vko, hemppa noussut hieman ja jatkan siis parilla tabulla viikossa, paineet hyvät, sf 26 cm, pissa oli ok, paitsi protskut oli +/-, taas.... Seuraava käynti viikon kuluttua maanantaina =)

Et tämmösii tänne!

:wave: Puskajussi ja Onni 29+5 :heart:
 
Onnea Pirkkikselle ja voimia pikku miehelle :flower:

Me ollaan kotiuduttu ja nyt on taas pitäny laittaa itte ruokaa :headwall: Kyllä se täysihoito oli vaan mukava. Sai ruokaa 5 kertaa päivässä, ei siis pääse laihtumaan :LOL:
Nyt on vedetty henkee ja levätty. Ja kuopus on tietysti kovassa kuumeessa :/ Huomenna vien sitä lääkäriin. Meidän piti lähtee tiistaina muumimaailma-reissulle naantaliin, mutta voi olla ettei lähdetä. Pitää hakee vaan lääkärintodistus, kun oltiin menossa sellaseen holiday clubin lomalle, jossa piti osallistua siihen esittelyyn. Sen saa peruttua vaan lääkärintodistuksella. Harmi, oli niin halpa hotellitarjous siinä. Toisaalta on kyllä ihan poikki, joten oikeestaan kiva jos jäädään kotiin :) Paitsi että lapset ei tykkää :whistle:

Supistelee ihan hirveesti, lisäksi on ikävää vihlontaa ja viiltelyä alhaalla. Ei jaksa oikein muuta kun maata :ashamed:
Ja taas noi ilmat lämpenee :kieh: :headwall: Oon niin kypsä!! Eilinen oli ihana päivä, niin viileetä ja raikasta.

Ens viikolla meen neuvolan lääkärille, ihan noiden suppareiden yms. takia. On viimenen lomaviikko ja tarkotus siis, että saisin sitä saikkua. Saas nähdä paljonko kirjottaa. Ihme jos ei nää supparit ja viiltelyt oo tehny paikoille mitään muutoksia. Sitten voi olla, että tää vauva kasvaa masussa rippikouluun asti :LOL:

Ja kauhee mylläys käy täälläkin. Asentoo ei enää vaihda, mutta voi tuota potkujen ja nyrkkeilyn määrää =)


Zeena 30+0 POKS
 
Uusi ilmoittautuu! Olen lueskellut pitkän aikaa ketjuanne, mutta ajattelin nyt aktivoitua kirjoittelemaankin.

Laskettuaika on 23.10. ja SATKS:ssa synnyttänen. Ensimmäinen raskaus meni suomeksi sanottuna päin persettä toksemian ja hepatogestoosin vuoksi. Niissä tunnelmissa ei paljon raskaudesta nautita. Nyt tässä toisessa raskaudessa tuo hepatogestoosi on uusinut (en hirveästi yllättynyt), lisävaivana on raskausdiabetes. Diabetekseen mulla on sukurasitteet, muita riskitekijöitä ei ollut. Niin ja istukka on liian alhaalla. Olo olisi muuten ihan loistava, mutta hepatogestoosi alkaa vähitellen kutitella, ja sitä myöten menee kyllä unet.

Tässä pelataan nyt aikaa vastaan. Hepatogestoosi kun uusi näinkin aikaisilla viikoilla. Jos tauti yltyy nopeasti rajuksi, voi käynnistys/sektio olla edessä jo muutaman viikon päästä. Liikaa muuttujia tuntuu olevan taas tässäkin raskaudessa. Labrassa ja polilla ravaamista sekä sokereitten että verenpaineen mittailua (viime raskauden toksemian vuoksi) taitaa tämä loppuaika olla.

Kuumuuden vuoksi ei nukkumisesta tullut viime yönä juuri mitään. Ehkä sitä sitten taas jaksaa yhden hellepäivän kahden tunnin unilla tapella uhmaikäisen kanssa.

Nyt on siis rv 27+2 :kieh:
 
Täällä taas valvottaa. No onneksi on vapaapäivä. Täytyy käydä pitkästä aikaa kampaajalla. Saa nähdä, miten jaksaa istua paikallaan sen ajan. Oikea kylki vihoittelee koko ajan pahemmin. Onneksi taas tuntuu liikkeet kunnolla, niin ettei tarvitse sitä hermoilla.

Itselläni on "takana" vain yksi synnytys, jota ei tarvinnut käynnistää. Yksi sitten tipalla käynnistetty ja toinen senaikaisilla emätintableteilla, jotka reväyttivät kohdunsuun kertalaakista auki ja kivut olivatkin sen mukaiset. Ei onneksi enää käytössä. Yhteenvetona voin sanoa, että kyllä omia aikojaan alkanut oli helppo ja kivun suhteen täysin eri sarjassa käynnistettyjen kanssa. Viimeinen olikin sitten sektio. No, en sitä edelleenkään halua, vaikka toivuinkin hyvin. Mutta mentävä on, jos käsketään.

Thymellä on ongelmaa kerrakseen. Toivotaan, että vauva saa vielä kasvaa jonkin aikaa. Ja näin toivon kaikkien kohdalla, vaikka Pirkkis jo vauvansa saikin. Varmaan painavin perustein leikattiin. Minun keskospoikani oli peräti 1960 g , mutta pieni oli hänkin. Syömään opeteltiin useampi viikko ja nenämahaletkulla laitettiin, jos ei onnistunut. Ductus arteriosus oli auki, niin kuin keskosilla yleensä ja aiheutti omat ongelmansa aortan ahtaumapeäilysten kanssa. Pettynyt olin, kun ei rintaa huolinut koko aikana.

Discovery 29+2
 
Pirkkis, hui! Onnea! Ja voimia koko porukalle.

Thyme tervetuloa! Sua ei taideta kovin helpolla päästää. Toivottavasti tilanne pysyy hallinnassa vielä tovin.

miukatti ei ollu mies mukana lääkärissä. Ei sinne halunnut tulla kun tiesi mitä tulossa on. Kommentoi käytävältä että sydänäänet kuulu sinne asti :heart: Vaikka mulle olis ollu kanssa ihan sama vaikka olis tullu.

Vielä viikko kesälomaan. Pitäis varmuuden vuoksi huone pakata ennen lomille lähtöä jos ei syyskuussa enää tule takasin. Mutta kun ei sekään jaksais kiinostaa pennin vertaa :LOL:

Sofiia 26+6
 
meillä mies oli oli mukana esikoisesta varmaan kaikilla neuvola- ja lääkärikäynneillä (paitsi ekalla kun ei ollut maassa) ja tästä tokasta on kerran ollut pois kun jäi nukkumaan pojan kanssa :) lääkärikäynneillä on siis aina ollut mukana, ei oo tullut ees mieleen pyytää sitä poistumaan kun paikkoja ronklataan, onhan se ne jo nähnyt ja meidän neuvolassa "puolison tuoli" on silleen häveliäästi sivussa, eli ei mitään aitiopaikkaa jalkoväliin :kieh:

täällä odottelen silmät ristissä ups:n kuskia, katoin että aamulla on seiskan jälkeen lähtenyt kuljetusautoon täällä helsingissä paketti :)
viime yö meni ihan paskasti, tosin nyt syynä ei ollut omat kivut vaan esikoisen jatkuva heräily ja jano (täällä siis on ihan hillittömän kuuma). onneks miehellä on vielä viikko lomaa, saa vähän apua pojan hoidossa ja ehkä pikkasen levätä ite siinä samalla.

ja tervetuloa thyme!

noonie 30+2
 
Hups, kaksi viikkoa mökkeilyn vuoksi poissa foorumilta ja tänne on saatu ensimmäinen vauva!!

ONNEA KOVASTI PIRKKIS JA KOKO PERHE!! :heart: :heart: :flower:

Tänään neuvolaan, ihan vaan perustsekkaus ja toivottavasti saisin jo sen lääkäriajankin. Sanoivat viimeksi ettei resurssipulan vuoksi kyetä antamaan aikaa kesälle. Kuitenkin menossa jo 29 viikko, niin lääkärikäynti kuuluisi jo "ohjelmaan".

Helteisiin olen niin kyllästynyt, että oksettaa jo pelkkä sanakin!! Viilennystä odotellessa. :/

Nappula-10 28+2
 
Pirkkikselle ja Urholle suuret onnittelut!

Mulla on taas päässy vierähtämään aikaa täällä käynnistä. Ensin oli kesäloma ja muutto ja nyttemmin olen palannut jo töihin ja aika menee kuin siivillä. Kun on ollut enimmäkseen hyviä ilmoja niin illat menee ulkotouhuissa...

Meillä oli rakenneultra kesäkuun puolivälissä ja se oli hiukkasen pettymys. Ultraajana tuttu lääkäri aiemmista raskauksista, joka on iäkäs ja kokenut. uolen tunnin ultra-aika iti olla, mutta olimme "ulkona" jo reilu 10 minuutin kuluttua. Katsoi rakenteet ja välillä ilmoitti, että "tuossa on sydän" tai "tuossa rakko" tms. mutta ei mitään ylimääräisiä... Lopuksi vaan, että kaikki on kunnossa ja homma oli sillä selvä. Toki oli hyvä kuulla, että kaikki oli kunnossa, mutta olisin odottanut pikkuisen enemmän ultraajalta. Ok, tämä on kolmas lapsemme ja "kokemusta" jo on. Mutta jokainen lasi on ainutkertainen ja tunne sama eli ihan yhtä tarkasti olisin halunnut kuulla tästäkin vauvasta asioita ja toivonut vähän enemmän empatiaa. Mullahan tuo napatyrä tuli tuon muuttolaatikoiden nostelemisen seurauksena ja sitä pitää nyt varoa ja seurata ettei ala vaivaamaan enempää... Mies sitten kyseli ko lääkäriltä, että onko sillä vaikutusta synnytykseen ja onko siinä vaaraa kuroutumisesta yms. Vaikutti siltä, että kysymys oli tyhmä ja vastaus oli ylimielinen "ei noin pienistä tyristä mitään vaaraa ole nyt raskauden aikana eikä synnytyksessäkään, että huoli on turha". Kirurgi, jonka vastaanotolla kävin laittoi minut kuitenkin täydelliseen nostelukieltoon ja käski seurata tilannetta vatsan kasvaessa. Vatsan sisäinen paine, kun sinällään riittää jo isontamaan tuota tyrää (niinkuin on jo tehnytkin) ja kaikenlainen ylimääräinen paine on pahasta. Nyt ei saisi joutua missään nimessä siihen tilanteeseen, että joutuu leikkaukseen. Olen kuitenkin pystynyt olemaan töissä tähän asti ja työolot on töissä pyritty järjestämään niin ettei tarvitsisi sairaslomalle jäädä mikä on aivan loistavaa :)

Tuon huonon ultrakokemuksen vuoksi varasin ajan yksityiselle 3D ultraan ja sinne mennään 16.8. Ei haluttaisi tietää sukupuolta etukäteen, mutta voi olla ettei siellä sitä voi olla näkemättä :D

16.7. oli neuvola:
rv 24+6
RR:107/67
paino +350 (alkuun nähden reilu 6 kg tullut)
Hb:124
Sf:22,5
sykkeet: 145
liikkeet:++
Neuvolakäynnillä sain Kelan paperit, jotka lähti menemään samana päivänä. Nyt odottelen sormet kopolla äitiyspakkausta :) Samalla sovittiin aika sokerirasitukseen ja se tehtiinkin viime torstaina. Rasituksessa kaikki oli ok eli:
0h 4,7
1H 8,7
2h 6,4

Meillä myös jo vaunut saatuna kaveriltani. Pinnasänkyä koitan metsästä parhaillaan ja turvakaukaloakin pitänee alkaa tässä syksyn lähetessä katselemaan. Pikku hiljaa... Äitiysloma alkaa 25.9.

Omanapaista oli tällä kertaa kirjoittelu, mutta en ehtinyt lukea paljonkaa siitä kaikesta mitä olette tänne ahkeroineet. Lueskelen illan mittaan. Nyt ulos ja vapaaäivästä nauttimaan. Sateisen aamun jälkeen näyttäisi tulevan aurinkoinen päivä. Aamulla täällä jyryytti ukkonenkin, josta nautin aina :)

syksyinen ja kyytiläinen 26+2
 
Heipsheips ja tervetuloa Thyme! :flower: Muuta en oikein osaa sanoa kuin että voimia riskiraskauden kanssa!

( . ) Tänään poksuu taas kympit, eli 30+0! Tuntuu ihan uskomattomalta, mut niin ihanalta. :heart: Enää 10 viikkoa jäljellä... Synnytyspelko alkaa nostaa taas valitettavasti päätään kun LA lähenee, 17.8 olisi se pelkopoli mulla, tuohonkin tuntuu olevan vielä vaikka miten paljon aikaa. Ja sitä ennen kerkeää olla taas neuvolakin. Toivottavasti ehdin käydä pelkopolilla tarpeeksi ennen koitosta...

Helteet jatkuu... Onneksi vielä toistaiseksi ei ole ollut ihan niin kuuma mitä luvattu ja pilvessä melkein kokoajan. Se oli kamalinta kun oli +32 varjossakin täällä ja aurinko porotti kokoajan. Toivottavasti ei enää sellaista. Hiostavaa on mut sen kyllä kestää! Onneksi ei mulla tää lämpö aiheuta turvotustakaan.

Kommentteja...

Mies lääkärissä, on ollut aina töiden salliessa. Esikoisesta oli joka kerta. Ja on se noi mun paikat ennenkin nähnyt ja korrektisti laitettiin tosiaan hänetkin niin istumaan ettei nyt aivan suorat näköyhteydet olleet. Lääkärin mielipidettä ei kannata miettiä, kannattaa tehdä niinkuin itsestä hyvältä tuntuu. Ei siinä sisätutkimuksessa kuitenkaan mitään henkeäsalpaavaa ole, pari pyöräytystä ja that's it. Et tuskinpa mies nyt niin kamalasti menettää jos äidistä tuntuu ettei ole kiva olla siellä seuraamassa tutkimusta. Mut synnytyksessä sitä sit vasta ollaan levällään. Että ehkä tuo on ihan hyvää harjoitusta... :)

Imetyksestä on ollut keskustelua Facebookin ryhmässä. Laitetaan tännekin IMETYSgallup. Eli aiotko imettää/oletko imettänyt aiempia lapsiasi ja millaisia kokemuksia imetyksestä. Laitetaan myös kaikki imetysvinkit jakoon!

Mä voin kertoa omasta imetyksestäni sen verran että esikoistyttöä täysimetin 5kk, sitten aloin antaa myös lisämaitoa (kun tankkaili tunnin välein tissiä yötä päivää ) ja sit oma maito siitä hiipuikin äkkiä... Alku oli kankeaa, hajonneita nännejä ja rintakumeja ja itkua ja hammastenkiristelyä mutta siitä se sitten lähti sujumaan. Kovasti tahtoisin myös tätä tulokastakin imettää mahdollisimman pitkään ja täysimetyksellä. Toivottavasti onnistuu!

Nyt täällä pikku-uhmis hermostuu joten pitää palata asiaan!

mama-L ja Pikku-ukko 30+0!!! :heart:

 
jee, Phil&Tedsin Sportit saapuivat luvattuna päivänä ja ne on ihan mahtavat! kasailin ne äsken (oli helppoa) ja kohta lähdetään testaamaan ulos. mahtuivat tosi hyvin hissiinkin (kun silloin joskus pelkäsin että miten me saadaan mitkään kärryt mahtumaan tuonne minihissiin)
esikoinen oli ihan innoissaan rattaista ja tykkäs siitä sadesuojasta ihan hulluna, oli kuulemma autossa :LOL: (ja suuttui kun otin suojan pois)

imetyksestä
: toivoisin voivani imettää ja tietty mieluiten täysimetyksellä. esikoisen imetys meni ihan soosiksi, vajaa 2kk imetin huonolla menestyksellä, joka imetyskerralla meni pullosta korviketta reippaasti. hirveät tunnontuskat ja masennus oli imetyksestä monta kuukautta mutta nyt ei enää, terve poika on, ei kertaakaan korvatulehdusta, ei ongelmia allergioiden kanssa tms. jonkun verran oli mahavaivoja vauvana mutta onhan niitä täysimettävien vauvoillakin.
imetysvinkkejä ei pahemmin siis ole, lähinnä että älkää tehkö niinkuin minä ja uskoko ekan kätilön pintapuolista vilkaisua "imetysneuvonnaksi" vaan vaatikaa apua, niin ois munkin pitänyt tehokkaammin tehdä!
ja jos imetys ei onnistu tai et sitä halua tehdä, älä ota huonoa omatuntoa, korvikkeella kasvaa hienoja ja terveitä lapsia yhtälailla! =)
 
Heippa taas! Täälläkin huonosti nukuttu yö. Oli aivan liian kuuma ja kolmen tunnin välein heräsin vessaan.

Pirkkikselle paljon onnea pienestä prinssistä! :heart:

Huomenna olis taas neuvola ja keskiviikkona pinniksen hakuun. Ensimmäinen "iso" ostos tulee sitten tähänki taloon. Vaunuja käytiin tänään äitini kanssa katsomassa ja ensi kuussa olisi sitten niiden nouto. Helsinkiin olis tarkoitus lähteä muutaman viikon päästä, joten sieltä varmaan turvakaukaloa sitten katsellaan. Siitä haluaisinkin kysellä, että kun meillä ei omaa autoa ole, joten jalusta tulee olemaan aika tarpeeton. Onko kellään kokemusta, että mikä kaukalo (juurikin ilman jalustaa) olisi hyvä ja suht helppo/nopea kiinnittää vöillä?

Imetyksestä ei ole kokemusta, mutta haluaisin sen 6kk imettää. Eilen katsottiin muuten miehen kanssa elokuvaa, jossa syntyi pieni vauva ja sehän laittoi sitten tissit vähän tiputtelemaan :LOL:

idamaria123 ja rinssi 30+3
 
imetyksestä Esikoisen kanssa imetys oli aika kamppailua. Neiti joutui vastasyntyneiden teholle tarkkailuun ja oli liian uuvuksissa että ois jaksanu imeä. Eli rintapumppu tuli tutuksi heti synnärillä. Kotona koitettiin sitten vielä imetyksen kanssa kamppailla, ja miulta loppui voimat täysin siihen hommaan. Pumppailla jaksoin sitten noin kolme kuukautta, kunnes en enää sitäkään rumbaa jaksanut ja maito alkoi loppumaan.

Nyt sitten katsotaan miten tän uuden tulokkaan kanssa menee, koitan olla ottamatta paineita ja itselleni oon luvannu luovuttaa imetyksen kanssa aikaisemmin, jos ei ole onnistuakseen, en halua vetää itseäni niin piippuun kuin viimeeksi.

Menhit ja Mr. Hyde 29+2 sekä kolme litraa mansikoita :heart: :heart:
 
Täällä kanssa ton vattan toimivuuden kanssa samanlaisia fiiliksiä, välillä toimii huonosti ja välillä vähän liikaakin....

Imetysgalluppiin sen verran että mä halusin imettää esikoista mutta olin ite aika heikossa kunnossa synnytyksen jälkeen ja maito ei oikeen tahtonut nousta. Sitten kun tuo poika oli aikas hätänen ja ei jaksanu yhtään odotella maitoonsa, siirryttiin kokonaan korvikkeelle kolmen viikon kohdalla. Yrittämisestä ei ollut kiinni. Oli kyllä pettymys, mutta pääsin sen yli nopeesti, koska olihan siinä korvike-syötössäkin omat hyvät puolensa ja pääsin keskittymään vaan tohon itteni keräämiseen :) Kiva varmaan ensikertalaisten lukea tätä tekstiä :eek: :D
 
Thyme welcome, welcome :flower:

Noonie ihanaa kun sait ne vaunut nopsaa, niin ei tarvinnu kauaa syyhyillä :)
Miä joudun valitettavasti luopumaan p&h-haaveista, nimittäin meiltä hajosi sänky, ja mies on sen jälkeen "korjannut" sen 2 kertaa, enkä kyllä meinaa siinä nukkua enää ikinä kun en luota ton korjaustaitoihin! ne on niin koettu jo. niin täytyypi nyt sitten ostaa uusi sänky, eikä varmaan mitään halpismallia voi edes harkita kun tämäkin oli suht kallis ja oli nyt sitten 3:s sänky meillä joka hajosi. Mun miehellä on ihan oikeasti taipumus hajottaa tavaroita, en tajua |O :headwall: :LOL:

Lääkäristä muistaakseni mies ei oolut sisätutkimuksissa kertaakaan mukana esikoista odottaessa, eikä nytkään ole ollut, en miä sitä kauheesti siihen kaipaakaan, olis jotenkin outoa jos se edes pyytäis tulla mukaan :LOL: kun ei siellä mun mielestä mitään kamalan tähdellistä tapahdu :/ kunhan synnytykseen osallistuu niin hyvä on :heart:

Imetyksestä..huoh ja huoh. Mulla oli jo esikoista odottaessa ajatus, että jos imetys ei onnistu niin en ota paineita vaan annan korviketta. Osastolla elämä ei sitten minkäänmuun asian ympärillä pyörinytkään ja koska section takia oli tytölle annettu jo pullosta, niin ne päivät siellä oli ihan kauheita kun kokoajan joku hoitaja oli repimässä tissistä ja asettelemassa ja eräskin sai mut itkemään kun se ite jo hermostu kun tyttö vaan huusi ja huusi, eikä suostunut imemään :'( toinen koetus olikin sitten syöttöpunnitus, jolloin klo12 yöllä lähettiin punnituksen jälkeen imetyshuoneeseen "imettämään" ja 4 tuntia lapsi huusi mun rinnalla ja oltiin molemmat ihan hiestä märkiä, menin hoitajien luokse ja lapsi punnittiin ja oli paino mennyt miinukselle kun ei tietenkään paljoo ollu saanu irti kun ei ollu maito edes noussut (!!!) ja taisteltiin siinä aika kovasti kuitenkin. Hoitaja vaan tokaisi että Noh,ei auta sun muuta kun mennä takaisin imettämään ja repesin siinä sit totaaliseen itkuun kaikkien edessä että antakaa nyt joku tälle lapselle maitoa :'(
lopulta tajusin pumpata sitä maitoa, sillai sain sen vähän edes herumaan ja pullosta syötin tarjottuani ensin tissiä....Onneksi kotiin päästyäni ja hormoonien laskeuduttua, muistin mitä olin itelleni luvannut siitä paineiden ottamisesta ja 1.5kk ikäisenä siirryttiin kokonaan korvikkeisiin.

Toivon että imetys onnistuisi, ja olenkin alkanut valmistautumaan siihen taisteluun jo henkisesti. siitä osastollaolo-ajasta jäi kuitenkin tuon imetyksen osalta niin paha maku suuhun ja kauheat omantunnon tuskat ja huono-äiti syndroomat, suosittelen että ensisynnyttäjät varaudutte siihen! siis siihen, miten voimakkaita tunteita se synnyttää synnytyksen jälkeen..

hyi, nyt tuli ihan ahdistava olo kun mietti sitä riittämättömyyden ja epätoivon tunnetta siellä imetyshuoneessa...

Emmabella ja likka 30+3
 
POKS 30+0!! Jee :)

Imetysgalluppiin: Esikoista täysimetin noin 4kk ikäiseksi, silloin alettiin maistelemaan velliä ja soseita ekan kerran. Hyvin pieniä määriä, mutta kuitenkin, poika kasvoi niin vauhdilla että neuvolakin suositteli unien parantajaksi iltaisin velliä. Poika lopetti itse imemisen n. 7kk:n iässä kokonaan. Kovasti yritin eri asennoissa tarjota ja poikaa houkutella kun olisin pidempäänkin mielellään imettänyt, mutta poika oli päättänyt toisin :LOL: Tyytyväinen olen kuitenkin että yli puolivuotiaaksi mentiin hyvin pitkälti rintamaidolla.
Maidon nousu mulla kesti aika kauan, ja siinä meinas usko loppua ekakertalaiselta, vaikka sairaalassa vakuuttivatkin että kyllä se siitä. Pikkusen hörppyytettiin siis sairaalassa pojalle korviketta että saatiin paino nousuun:) Poika oli luonnostaan taitava imijä ja sen puoleen imetys oli helppoa. Suosittelen isoa imetystyynyä! Oli todella kätevä, kun poika melkeinpä asusti rinnalla =)
Tulokastakin mielelläni imetän mahdollisimman pitkään, jos vain onnistuu. Mutta eihän sitä tiedä miten tulee menemään, enkä korvikettakaan pelkää antaa jos siltä tuntuu =)

Nipsuliina ja Sindi 30+0 :heart:
 
iltaa leidit....

raskas kuuma päivä takana,juniori monottaa kipeästi kylkiluihin :D

Imetys gallup....öö...molempia imetin vain kuukauden verran,maitoa ei tullut kunnolla ja täytyi todeta että se ei todella ollut mun juttuni,toi imetys....huoh....yritin kyllä kovasti ja kaikki neuvot otin vastaan mitä sain....mutta mä vaan turhauduin todella helposti kun ei heti sujunut ja taisi turhautua pojatkin.....annoin sitten korviketta joka oli oikea ratkaisu,niin itseni kun muksujenkin kannalta....ja luulenpa että imetystä yritän myös nytkin,mutta jos ei ota onnistuakseen en stressaa vaan annan sitten pulloa :|

huomenna neuvola kuulumisia......

sutulii 27+5 :heart:
 

Yhteistyössä