~LOKAKUUN lapset **2010** heinäkuussa <3~ 1 vauva syntynyt !

t 77, kiva kuulla, että sulla on sokrut pysyny hyvin kurissa pelkällä ruokavalion muuttamisella! :) Toivottavasti mä oon yhtä onnekas. Oon ainakin lukenu, että ruokavalion pitäis yleensä riittää, jos vaan yks arvo on ollu koholla sokerirasituksessa. Mä oon toistaiseksi jättäny kaiken makean pois. Pitää sitten testailla esim. jäätelöä, kunhan saan ne mittausvälineet ens viikolla! Oon myös toistaiseksi jaksanu olla tiukkana ja punninnut ja merkannut ylös jokaisen suupalan, niin näkeepähän, että minkä verran tulee kaloreita ja hiilareita. Hohhoijaa, on tämä hommaa... :whistle:
 
Valeska mää en oo punninnu mitään ruokia,kattonu vaan silmämääräsesti mitat esim nuudeleista ja perunamuusista. Sitä hiilarivihkoa saa lukea vähän väliä et paljonko missäkin määrässä on hiilareita :) Mut hyvä on olla tiukkana,jospa sit ei joutus insuliinihoitoon.

Välillä on aika työlästä syödä kaikki tarvittavat hiilarimäärät,mut lautaselle on ainakin tullut paljon enemmän ruokaaa mitä ennen oli. Silti paino ei oli noussut ja mahakin toimii moiteettomasti :)

t 77
 
voi,mäkin haluan täyshoitoon.....huoh....pitänee vain jaksella :D

ei oikeestaan kommentoimista kun seuraava neuvolakin olis 27 pvä joten sitä ootellessa....

Ai niin joutuuko muutkin jo ravaamaan vessassa koko yön.....niin ärsyttävää,lisäksi mun maha roikkuu todella alhaalla ja vaikeuttaa tätä jo ennestään hankalaa liikkumista....joop,vali,vali,vali.....

koetellaan jaksella masujen kera :D

sutulii 26+4 :heart:
 
Pikaiset kirjoitukset tällekin puolelle :wave:

Minulla on kanssa päivittäin useita suonenvetoja, etenkin öisin. Pika-apuna niihin on ko lihaksen venytys. Esim pohkeen krampatessa nostan päkiää ylöspäin.

Heikku (muistaakseni?) Samassa veneessä ollaan. Meidänkin asunnossa on maasta nousevaa kosteutta ja siitä syystä salaoja remppa meneilläämn parhaillaan. Lohduttavaa on että kukaan meistä ei oireile home kämpälle tyypillisellä tavalla. Tsemppiä! meidän murkut ukko on hävittänyt niillä rakeilla mitkä ne kantaa kotiinsa :/

Terkuin P123 ja ilm. kohta 29 :heart:
 
Huomenet kaikille!

Valeska ja t77: myös minulla on sokerit pysyneet kurissa ruokavalion avulla. Yhden kerran arvot huiteli taivaissa syötyäni sellaisen ihanaisen rahkamössöpullan - joten näin se vaan on ettei herkutella parane :headwall: Onneksi kaikki hedelmät ja marjat on nyt NIIN hyviä ettei paljoa karkkia tms. teekään mieli...

Muuten täällä on kaikki hyvin. Vähän tosin huolettaa kun superaktiivinen potkuttelijan liikkeitä en tuntenut eilen juuri lainkaan (pari hentoa iskua), mutta voipi johtua ihan siitä että itse olin käytännössä koko eilisen liikkeessä..?

Vaunut kävimme ostamassa lauantaina. Kaikki mahdolliset mallit ja merkit syynättyämme päädyimme ostamaan Takon Fast Rider- yhdistelmät. Tuntuivat parhailta vaihtoehdoilta meille, kun koiran kanssa pitää päästä paikkaan jos toiseen...

- Laura ja ihanuus 28+0 -
 
t 77, mulla on päinvastoin ollu vaikea karsia hiilareita, ja 1800 kaloria ei tahdo pitää nälkää, vaikka kuituja tulee aina reippaasti yli suositusten. :ashamed: Mä en syö ollenkaan lihaa tai kalaa, niin vähän hankala, kun monissa mun proteiinilähteissä on myös paljon hiilareita. Ja en oo nyt entiseen malliin uskaltanu vetää maitotuotteitakaan, kun jos ne nostaa sokereita. No, jospa ne siellä äitipolilla neuvoo, että mitä mun pitää tehä. Tää nälän tunne on ollu kyllä pahinta. Oon tottunu liikkumaan melko paljon, ja nyt kun ei saa liikkua, niin ei tietty sais syödäkään entiseen malliin, kun eihän sitä lepäillessä juuri kuluta. Täytyy vaan toivoa, että tähän tottuu pian!

Arual83, hyvä juttu, että sullakin on ruokavalio riittänyt! Ja se on totta, että marjat ja hedelmät on nyt tosi hyviä. Sain tuossa yks päivä mansikoita, jotka oli poimittu samana aamuna. Aivan älyttömän hyviä! :p Eiköhän se vauva taas intoudu potkimaan. Ite oon huomannu, että mitä enemmän lepää, niin sen selvemmin liikkeet tuntuu!

Valeska 28+1
 
jee tilasin sieltä prams-puschairsista,tai siis snowflakesilta, nyt ne phil&tedsin sportit sisaristuimineen päivineen B)
vähän meinas homma mennä plörinäks kun eivät meinanneet visamaksua huolia mutta laitoin viestiä ja vastasivat lähes samantein ja neuvoivat maksamaan paypalin kautta ja näinhän se sit onnistui!! nyt sit ilmeisesti viiden päivän sisällä, jos legendaan on uskomista, pitäis rattaat olla meillä! jeee!

ja kohta 4Dultra, laittelen FB:n puolelle siitä sit myöhemmin ehkä kuvia :)

mies remppailee vaatehuonetta yms tässä ja minä vaan löhöilen koneella,ei tässä helteessä oikeen jaksais muuta.
tänään vielä palaillaan mummolaan missä poikakin on hoidossa ja siellä sit jokunen päivä vielä ootellaan josko tää aurinko nyt ihan pikkasen himmenis tästä ;)

noonie 29+2
 
:wave:

Kannattaa muuten rd:n kanssa katsoa, että mitä hedelmiä syö.. Lempparini mandariinit sai jäädä pannaan, kun niillä nousi arvot heti taivaisiin.
Jugurteissa "jouduin" myös siirtymään maustamattomaan. Näissä pikarijugurteissa tuppaa olemaan 15g hiilareita / 100g kun maustamattomassa on vain 5g.
Ja tosiaan, jos tekee miele herkutella, niin ehdottomasti aterian yhteydessä! Muuten pomppaa arvot kattoon.
Te onneksi pääsette lyhyemmällä ajalla kuin minä :)
Täällä on ollut insuliinit käytössä jo rv12+6 alkaen. Mulla tosin olikin kaksi patologista-arvoa rasituksessa ja edellinen vauva insuliinienkin kanssa 5160g.
Sen vuoksi tässä raskaudessa ollaankin oltu todella tarkkana ja tehokkaassa seurannassa.

Bubbeli 26+4


muoks.
Mandariini 5g hiilareita!! HÄH :O Siis nyt meni ymmärrys mun sokereihin ihan täysin! Tai sitten oli vaan lisääntynyt insuliinin tarve sillon meneillään..
 
Kiitos linkistä, bubbeli! :) Helppo vertailla eri ruokia, kun ne tuollalailla taulukkomuodossa. Onneksi mun lempparissa, maustamattomassa maitorahkassa on vaan 5 g hiilareita desissä! Eli jos välipalalla voi syödä 20 g hiilareita, niin voin ehkä ihan hyvin syödä sen 250 g rahkapurkin ja sekoittaa siihen vähän sokeroimatonta mehukeittoa tai Funlightia. Paitsi että pitäiskö samalla syödä jotain kuitupitoista, että se tasoittais sokerien nousua...? Huoh, on tässä miettimistä... Onneksi pääsen pian mittailemaan niitä sokereita, niin jospa mä sitten oisin viisaampi. Kai se on aika yksilöllistäkin, että mitä ja minkä verran uskaltaa syödä.
 
järkyttävän pitkä aika viime kerrasta... eikö liene pari kuukautta. En ymmärrä mihin aika katoaa :)

Kesä on ollut aivan ihana, aurinkoa on saanut ihan urakalla ja onneksi ei ole vielä yhtä nuutunut siihen kuin puutarhan kukkaset. Istutuksia tuli keväällä innostuttua vähän liikaa laittelemaan ja nyt niitä ei kyllä jaksa enää hoitaa...

Töitä vielä painan ja loppuun asti varmaan pajalla puuhailen, vointi on vielä ihan kohillaan. Maha on kaunis kumpu, mutta selvästi isompi kuin aiemmissa raskauksissa. Minkähän kokoinen vesseli siellä lymyää :heart: Huomenna lääkärineuvola, mutta meillä sellainen urpo yleislääkäri, että tuskin mitään kummasia arvioita sieltä saa mukaansa.

Vastailen nyt pikaisesti niihin gallupeihin, joista muistan lukeneeni kevään ja kesän aikana!

Ammateista: minä ja mieheni olemme molemmat yrittäjiä omalla tahollamme, minä valmistan lasisia muistomerkkejä ja sisutuselementtejä - mies tuottaa bioenergiaa.

Asuminen: Asutaan omakotitalossa järven rannalla, pienellä maalaiskylällä. Neliöitä on about 190 ja tässä on asustettu vuodesta 2000 asti.

Vaunut ja kaukalo: saadaan siskolta ja miehen veljeltä. Siskon kolmosille hankittiin uudet istuimet 2008 lopulla ja yksi jätettiin sitten varastoon kun tuli aika hommata isommat istuimet. Merkkiä en nyt muista, mutta se on sellainen näppärä malli, jossa on oma telakka, johon se vaan napsautetaan. Miehen veljen perheeltä taasen liikenee muutaman vuoden vanhat emmaljungan yhdistelmärattaat.

Äitiyspakkaus: en ota tällä kertaa. Aiemmille tuli se hommattua kyllä, mutta käyttö jäi aika vähäiselle. Kaikkia tavaroita löytyy tosiaan vuodelta 2008 kolmin kappalein siskon poppoolta, joten eiköhän ne meille kelvanne...

Kysymyksiä oli varmaan paljon enemmänkin, mutta muisti pätkii!

Käytiin perheen kesken tukholman risteilyllä pe-su ja oli kyllä ihana reissu. Paluu matkalla pysähdyimme Mikkelin X-ON parkissa ja saatiin kulumaan pari tuntia vaikka pojat ei käynyt kuin parissa "laitteessa", järkyt jonot! Mutta ihmeen kärsivällisesti jaksoi nuorempikin sälli vuoroansa odottaa - hän kun ei ole tunnettu pitkästä pinnasta...

Yritän liittää massukuvan joko tähän viestiin - jollei onnistu, niin laitan sen profiiliin.

sannri ja maha-asukki 28+5
 
Ohho! Pakko kommentoida tuota sannrin siskon katrasta!
Harvoin tupsahtaa vastaa kolmosia. Mitenkäs heillä on elämä sujunut? Varmasti alkaa olla mukavan vilkas poppoo siellä, kun kaksi vuotta on jo varmaan aikalailla täynnä.
Ja sitten tietenkin se varmaan yleisin kysymys.. Ovatko pojat luonnollinen yllätys?

Utelias Bubbeli 26+4

Valeria: Kannattaa syödä muutakin kuin nopeaa hiilaria, ruisleipä tms. siinä samassa.
 
Ihan ekaksi Mama-L vaihdakko mun iäksi 23v?

Tuli sitte käytyä tänään ylimäärääses neuvolas ku pikkuusen liikkeet on viikon ajan ollu hyvin vähäisiä, mut onneksi kaikki oli hyvin sydän löi 140+. Vauveli vain kääntyny mahas niin etten liikkeitä kunnolla tunne vaikka jatkuvasti oon yrittäny olla rauhas ym..

Ikävä vaiva tuo rd, mulla myös edellises raskaudes. Nyt onneksi ei sitä ole, arvot oli kohdillaan kun kävin viime viikolla rasitukses.

Viikonloppuna tuli ostettua kaukalo ja vaunut, pinnasänky on kiertäny 2 edellisellä lapsella ja siskojen lapsilla jne, mutta anoppi oli päättäny ostaa meille uuden :) Välähti tuos mieleen et kohta pitää alottaa paikkojen järjestelyn että saa vauvelin tavarat paikoolle, se 3kk menee kumminki yhtäkkiä...

teijuli 26+3
 
bubbeli: siskon kolmoset täyttävät marraskuussa kaksi vuotta - ihania, vilkkaita ilopillereitä, tyttöjä tosin! Tarkoitin, että sisko otti silloin kolme äitiyspakkausta, joten ne tavarat löytyy kyllä.

Siskolla on polykystiset munasarjat, eikä hän ovuloinnut lainkaan normaalisti. Yhden clomifem-hoitojakson aikana tapahtui ovulointi ja sitä seurasi hedelmöitys. Sinällään kolmoisuus oli ylläri kun munasoluja ei irronnut kuin yksi, tytöt ovat identtiset - eli ensin jakautui ja sitten vielä toinen jakautui- harvinainen juttu. Tytsit syntyivät viikoilla 28+1, mutta kaikki on kyllä mennyt niin hyvin, ettei enää keskoisuutta huomaa.

Tänään viimeksi poikkesin kylässä siskon tykönä, vastassa hirmuinen juoksu, kiljunta ja lörpötys. Kiireistä, mutta ihanaa :heart: Onneksi asuvat lähellä, jotta pääsee usein tapaamaan. Olen aika kiitollinen tästä tädin roolista - ihana seurata läheltä heidän elämäänsä, mutta itse en varmasti olisi yhtä hyvin selvinnyt urakasta kolmosten äitinä.

sannri
 
Hellureijj!! :wave:

Tänään sitten olin istukkakontrollissa ja kyllähän se oli sieltä noussut.Että eipä ole kohdunsuulla.Painoarvioksi antoi 29+1,eli tänään 1458g. Vauva on nyt perätilassa,jos oikein tajusin.Toivottavasti tajuu mennä oikein päin kun aika on :) :heart:

Zeenako lähti johku hemmotelulomalle? Rentouttavaa reissua,pääsispä itsekin :)

Hienoa että bubbelin vaavi päätti jatkaa vahvistumista vielä masussa :)

Mulla on seuraava neuvola muistaakseni 2.8. Ja töihin olis tarkoitus mennä 9.8. Kyllä on kieltämättä ollut mahtavat kelit varsinkin kun saa lomailla
:) Nuo hukkumistilastot on kyllä järkyt..Taas on hukkunut 4vuotias :(

Jos menis leipomaan jonkun marjapiirakan kun ennestään ei vielä hiki olekaan :D

Ja tervetuloa misshappy! :flower:

Juu,noihin kolmosiin piti vielä kommentoida..Mahtaa olla juu hieman erilaista kasvattaa samaan aikaan 3samanikäistä..Ja se meno kun ne on ottaneet jalat alleen.Hatunnosto kaikille kolmosten äideille!! :flower: :)

MUKSU ja Monni 29+1
 
iltaa arvon mammat!

mä oon jumittunut totaalisesti tähän koneelle, oon koittanu vertailla turvakaukaloita surffailemalla eri nettisivuilla. yks vaihtoehto ois tällä hetkellä gracon logico s. onko kellään kokemuksiA? on kyllä pari muutakin vaihtoehtoa, tuo nyt ehkä päällimmäisenä mielessä sillä vöillä kiinnitettävällä telakalla, että saa kaukalon vaan napsastua kiinni ja pois. täällä palstalla olikin aikasemmin keskustelua turvakaukaloista mutta en muista enää tarkemmin..

eilen kävin uimassa ja heti sen jälkeen tissit tuli ihan tosi kipeiks! Nännit varsinkin.. tai no oikeestaan siellä vedessä jo tuntu ilkeeltä..ei oikein tykänny vissii pohjosen kylmistä uimavesistä. etelän reissulla kun uimista harrastin niin ei tullu mitään mutta vesi olikin paaljon lämpimämpää! kyllä huomaa että tapahtuu rinnoissaki muutoksia ;) Nyt jo ihan normaalin tuntuset onneksi. :)

ja tisseistä tulikin mieleen kun oltiiin viikonloppu minun oman mummon tykönä jossa oli serkuksia muitakin, niin yksi ihana 6 v tyttöserkku sano että "sulla on noin isot tissit kun sulla on vauva mahassa ;D" oli vaan jotenkin koominen tilanne. sitten se samainen serkku kyseli miten jaksan hoitaa kahta vauvaa yhtäaikaa, toisella vauvalla tarkotti meidän koiraa :D hauskoja nuo lapset.

torstaina neuvola, sitä ootellessa.ja keskiviikkona alkais työt taas loman jälkeen, onneks ei oo enää kuitenkaan kovin kauaa niin alkaa se äippälomakin :)

nytten iltapalaa tekemään :D

miraaz ja vaavi 26+5
 
Muksu1 mullakin oli istukka osittain kohdunsuulla ja rv. 27+1 oli ultra asian tiimoilta. Nyt se ei ollut enää kohdunsuulla mut ei ollu vielä noussut sitä tarvittavaa määrää. Oliko sulla istukka noussut ihan kunnolla ylös,ettei ole esteenä alatiesynnytykselle?

[b ] Valeska [/b] mää syön 2 -3 tunnin välein,niin se rd-hoitaja kehotti. Sain myös siltä sen hiilaritaulukko-vihkosen eri ruoista,josta on helppo tarkastella hiilareiden määrät.

t 77
 
huokaus, täällä tullut kutsu häihin ja lyhyellä varoajalla , juhlat olisi sitten JO tulevana viikonloppuna ja kun asutaan keskellä ei mitään (lähin kaupunki n 100km) niin mistähän sitä oikein juhlavaatteeksi muuttuu...sf 27 ja rv 27 huokaus...mistäs muut ootta juhlatamineet hommanneet...kids et mam sivustoilla oli jotain ihan ok vaatetta,


http://www.kids-mums.fi/cgi-bin/cart/shopcart.pl?query=basic&search=r,^10&otsikko=%C3%84itiysvaatteet


mietin vaan et oisko tommoset tess caprit ja samena pusero liian arkiset häihin? tukanhan vois laittaa sitten juhlavammalle nutturalle (pitkät hiukset) ....jos mielipiteen sais suuntaan tai toiseen niin auttas....
:| mie kun oon muoti ja vaateasioissa jo valmiiksi niin auttamattoman tumpelo..sporttista vaan aina :D ja korkokenkiäkään en voi laittaa vaikka mittani 162 ne melkein edellyttäs...venäytin nimittäin nilkan viimeviikolla ja ainakin vielä on NIIN kipee että ai... :eek:

Mites muilla paineet, onko muilla liian alhaisia..? mulla levossa 80/40 p 60 ja hieman itsekkin säikähdin...niin ne vaan sano ettei vauvalla pitäs olla hätää ko. paineilla ja niille mitään ei tehdä..asian tarkastin äippäpolilta, neuvolasta ja lääkäriltä...joten uskottava se on :| oma olo meinaa olla hieman hömelö ja hengästyminen tapahtuu helposti mutta kai sen kanssa(kin) on opeteltava tulemaan toimeen. Sairaslomaa kirjoitti kuitenkin viikon ja sen jälkeen mulla alkaakin KESÄLOMA ja sitten mammaloma joten hyvästi työt hetkelliseksi.. :D

Neila ja 27 POKS!
 
Neila mulla paineet ollu alhasimmillaan jtn 90/60 luokkaa,ei kuitenkaan noin alhaiset kuin sulla. ja kotona mitattuina siis,neuvolassa ollut aina"normaali"lukemissa..nyt en oo kotona vähään aikaan mittaillu kun ei oo enää mittaria niin tiiä sitten mitä todellisuudessa on.tuntuu että jännitän sen verran aina neuvolassa että voi senkin takia olla paineet todellista korkeammat :D
 
Muksu1 onpa hieno juttu,kun noussut tarpeeksi ylös :)

Mulla on vielä 15.8 eli rv. 32 ja jotain ultra istukan takia ja rv.36-38 vielä yksi ultra sokereiden takia. Toivottavati minultakin istukka nousis kunnolla ylös.

t 77
 
pikaiset 4d-kuulumiset:
painoarvio oli nyt 29+2 tytöllä 1415g ja kaikki rakenteet oli kunnossa, lapsivettä normaalisti, istukka takaseinämässä, napanuoran verenkierto normaali jnejne.
oli oikein mukava käyntikerta taas (esikoisesta käytiin samaisella asemalla ja lääkärillä )
saatiin myös kivoja kuvia ja dvd toimenpiteestä.

rattaat lähti jo käsittelyyn nettikaupassa ja kuulemma tosiaan huomenna ois lähdössä matkustamaan tännepäin

paluumatka mummolaan tehtiin pitkän kaavan mukaan, ei pidetty mitään kiirettä vaan poikkeiltiin kaikenmaailman tienvarsipaikoissa :)

mut nyt iltapalalle ja sit lukeen vähän sookie stackhousen seikkailuja B)

noonie 29+2
 

Yhteistyössä