~LOKAKUUN lapset **2010** heinäkuussa <3~ 1 vauva syntynyt !

Moikka pitkästä aikaa!

Meillä tää miehen loma-aika on yhtä lentämistä paikasta toiseen. Alkuviikko vietettiin kavereiden mökillä pohjanmaalla ja palailtiin reissusta eilen. Tänään oltiin päivä lähikaupungissa lipastoa ja vaunuja katselemassa. Mitään ei kuitenkaan saatu ostettua. Huomenna on edessä reissu toiseen naapurikaupunkiin katselemaan sen tarjontaa. Toivottavasti saatais vihdoin jotain hankittuakin! Lauantaina on serkun häät ja alkuviikosta suunnataan Helsingin suuntaan sukulaisiin. Siitä eteenpäinkin suunnitelmat on jo valmiina, kun on tiedossa hautajaiset ja kavereita on tulossa meille käymään - asuntomessut ja kaikkee. Että ei tekeminen ainakaan lopu kesken! :D Mut nythän sitä on tosiaan vielä mentävä, kun se on mahdollista ja helppoa.

Vaunuliikkeessä oli tämän vuoden poistuvat mallit just alessa - kuulema elokuun alkuun asti. Tuolla vaunuliikkeessä oli oikeestaan vaan Emmaljungia ja kyllähän niistäkin mieleinen löytyi. Ei vaan vielä ostettu, kun oli eka kerta, kun vaunuihin tutustuttiin. Tekis mieli nähdä vielä muidenkin merkkien malleja vertailun vuoksi. Harmittaa vaan, jos alet ehtii mennä, ennen kun tehdään päätöksiä ja sit joudutaan maksamaan satasia enemmän tai tyytymään vähemmän mieleiseen, halvempaan vaihtoehtoon. Välillä tuntuu, et me ollaan yhtiä jahkailijoita, eikä saada ikinä mitään hankittua. :| Toivottavasti tosiaan huomenna tehdään edes joitakin päätösiä ja oikeita ostoksia.

Mulla on ollu vajaan viikon vasen korva ihan tukossa ja tänään kävin terkalla huuhteluttamassa sen. Ei auttanut! Korva on edelleen ihan tukkosen olonen, enkä kuule sillä oikein hyvin. Ärsyttävää. Sit mulle on tullu joku outo pehmeä turvotuspatti vasemmalle puolelle nivusen kupeeseen häpykarvotuksen alueelle. Outo sekin - toivottavasti ei oo kasvain tai mitään vakavaa. Näytin sitäkin terkalle ja sen mielestä se ei näyttäyt hälyttävälle, mut käski tarkkailla. Toivottavasti nää kaiken maailman sairastelut loppuis...

Mutta olipa taas omanapaista juttua! Toivottavasti ehdin menojen välissä taas lukemaan teidän kuulumisia ja kirjottelemaan omiakin juttuja.

Voikaa hyvin mammat!

Tatara ja tirriäinen 29+5
 
Huomenta!!

Veto on ollut täällää niin pois etten ole jaksanut kirjoittaa omia kuulumisia.. Joka päivä olen kuitenkin käynyt lukemassa teidän muiden kuulumiset.

Tatara: Mulla on ollut myös oikea korva tukossa ja kutiseva jo pari vkoa. Kävin viime perjantaina päivystyksessä kun oli vaikea hengittää ja pää oli täynnä räkää. Katsoivat samalla korvan ja oli kuulema ihan siisti. En sit ymmärrä mikä siellä oikein kutisee :eek:
Kuurin sain poskiontelotulehdukseen ja se auttokin hieman. Muistoksi lenssusta jäi vielä helvetillinen yskä joka ei meinaa hellittää sitten millään!! :kieh:

Huomenna alkais viimeinen rutistus töissä =) Neljä iltavuoroa ja sitten tämä mamma jää kotipuoleen odottelemaan syksyä :heart:

En muista yhtään mitä piti kommentoida, suokaa anteeksi tämä omanapainen kirjoitus. :ashamed: Pää lyö tyhjää vielä tähän aikaan aamusta..

Hoikkalori ja rusina 29+6
 
Kuulumisia! :)

Eilen käyty siis äitipolilla kontrollissa, teki samalla reissulla sisätutkimuksen niin nyt jäi sitten tuo neuvolan lääkäri kokonaan pois...

*Kohdun suu kiinni ja kiinteä, kanavaa ultran mukaan 4,2cm.
*Verenpaine ja pissa ok.
*Pikkuisen painoarvio 900g

Mitäs muuta? Täällä oli joitakin jotka myös valitelleet toispuoleista kylkikipua liikkuessa tai rasituksessa. Itselläni tuota myös ja otin asian puheeksi tuolla sairaalareissulla, neuvolassa kun eivät osanneet sanoa kipuun syytä. Nyt lääkäri sanoi kipuilun kuullostavan kohdunkannatinlihaksien kramppaamisesta. Kyseessä on kuulemma yleinen mutta kiusallinen vaiva jonka tulisi helpottua ajan kanssa kun kohtu kasvaa. Kaikenlainen rasitus siis voi laukaista sen krampin joka lähtee pois levossa. Näin siis vastattiin mulle =)

Pyysinkin noihin kramppeihin vedoten sairauslomaa kun ei siitä töissäolosta tulis mitään niin yllätyin kun lääkäri totesi että koska mulla on riskiraskaus niin kirjoittaa mulle suoraan nyt nää vikat 8 viikkoo äippäloman alkuun asti saikkua. Olin että kyllä kiitos sopii :D

Eipä tällä erää muuta, nauttikaa nyt näistä muutamasta viileästä päivästä, sit taas saadaan kärvistellä +30asteessa! HUH!

Stemia ja töppiäinen 26+4
 
( * ): Kontrollissa käyty ja kaikki ihan jees. Lepäilyä suosittelivat edelleen ja isompien askareiden ja liikunnan jättämistä.. En paljon kyllä jaksaiskaan sen puoleen :D

Mulla kasvaa sekä maha, että vauva keskikäyrällä ja tällä hetkellä SF- mitta 27cm ja vauva n. 1750g eli 3,5kg (syntymäpaino) käyrällä :heart:

"Iloisena" yllätyksenä sain kuulla, että mies nyt 3 viikonloppua kiinni, eli joudun viettämään melkein kokonaisen kuukauden YKSIN ja tässä "tilassa" :eek: Huoh, ei kuulosta kovin houkuttelevalta, onneks äiti on luvannu autella...

Kaippa tää tästä, LA lähestyy kovaa vauhtia :) :heart:

Lara 30+1

MUOKS! Oonpa allekkirjottanu hyvin, viikot siis JO 31+1! ;)
 
Moi pitkästä aikaa.

Meillä on ollut katastrofi-kesäloma |O

Lapsista 4/7 on sairastanut vesirokon tässä 3 viikon kesäloman aikana. 3 heistä pahana (kuumetta 39-40). Pienimmäinen 1,5v sai aivan järkyttävän määrän rakkoja ja komplikaationa ihotulehduksen, johon lääkitys. Lisäksi se kuumeissaan kompuroi kotona ja löi päänsä ja pääsi paikkailtavaksi tästä syystä. Vesirokon "akuuttivaihe" kesti 11pv ja edelleen on iho melko ruvella... Vanhin lapsi (miehen 13v poika) sai kanssa tosi pahan vesirokon ja jälkitautina korvatulehduksen 2vko:a vesirokon puhkeamisen jälkeen ja nyt, 3vko:a vesirokon puhkeamisen jälkeen sai uuden kuumepiikin ja on just miehen kanssa sairaalassa, kun sai paiseen kurkkuun, joka todennäköisesti leikataan tänään...

( x ) Mulle nää helteet olisi ihan tarpeeksi jo ilman lasten sairasteluitakin... Olo on tosi iso ja kuumuus ei tee kutaa. Närästää kokoajan. Vessassa joutuu ramppaamaan yölläkin... Päätä särkee ja kylkeä myös. Selkä on ajoittain jumissa ja lonkkia vihloo öisin.

Neuvolassa kävin reilu viikko sitten, silloin oli 25+4, sf 27 (!), hb 118, RR 128/78 (mulle vähän korkea), pissa ok, vauvan sydän pomppi n. 140...

Jaksamisia kaikille
rakuuna 26+5
 
Tuli onneksi lähete Taysiin ens torstaiksi. Tässä nyt sitten seuraillaan sokereita, painoa ja pidetään ruokapäiväkirjaa. Töitäkin yritän tehdä välillä :).

Rakuuna, minä olen pistättänyt pojille vesirokkorokotteen ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Kolmella isommalla ei vielä tietenkään silloin ollut ja kyllä riitti, kun kaikki vuorollaan sairastivat.

Minullakin Stemia todella kurja tuo oikeanpuoleinen kylkikipu. Kannattais ehkä ottaa puheeksi tuolla lääkärin vastaanotolla. Tosi vaikea jo tehdä töitä koneella ja välillä jopa ajaa autoakin.

Discovery 28+5
 
Heippa kaikille,

Viimeisiä päiviä lomaa vietellään ja maanantaina pitäisi palata töihin, ei kyllä yhtään houkuttele mutta eipä tässä ole kuin 1kk niin äippäloma alkaa.

Tiistaina meillä oli neuvola jossa kaikki oli ok, tosin koska sf oli edelleen yläkäyrien yläpuolella, laittoi minulle lähetteen kättärille. Poikaa mittailemaan ja katselemaan 6.8. :)
sf 32
paino +600g/vko
verenpaine 128/80
rt
liikkuvuus ++
turvotus ++
pissa ok

Mulla oli esikoista odottaessa ihan mielettömän kipeitä kramppeja oikealla puolella mahaa, yleensa tulivat jos kävelin, onneksi sitä ongelmaa ei tällä kertaa ole ollut.

Vauvalle pitäisi vielä pari juttua ja sitten kaikki olisi koossa. Äidin työpaikalta saan meille ensi sängyksi sellaisen samanlaisen sängyn mitä synnytyssairaaloissa on. Se on kyllä tosi kätevä ja mahtuu meidän makkariin paljon paremmin kuin pinnasänky ja siinä on pyörät alla niin helppo siirrellä.

Pitää mennä kastelee vielä kasvihuoneen kasvit, unohdin ne ihan kokonaan.... selkä huutaa tuskasta ruohonleikkuun jäljiltä, mutta viimeinen rutistus ja sitten voi heittäytyä makuulle :D

uni+poju 30+1
 
Hihii,

Me kierretiin eilen toisen naapurikaupungin vaunuliikkeitä ja saatiin mielikuvaa monen merkin vaunuista. Käytiin viimeseks liikeessä, joka möi Emmaljungia ja kateltiin vielä niitä. Hahmottu ihan selkeesti, et Emmaljungan City Crossit City kopalla on meidän suosikit. Hinta vaan oli siinä liikkeessä vajaa 150e kalliimpi, kun toisen naapurikaupungin kaupassa. Tänäaamuna soitin sit sinne halvempaan liikkeeseen ja varasin vaunut! :D Jee! Yksi päätös tehty ja vauvalle jotain meidänkin (ei vain sukulaisten) puolesta hankinnassa!

Hoikkalori, noi korvaongelmat ja jatkuva flunssa on kyllä ärsyttävää. Mulla ei oo tää korva vieläkään suostunut avautumaan. Monet on tosin sanonut, et näin kesällä flunssa tahtoo vaan kestää ja kestää. Jospa se jossain vaiheessa loppuis, viimestään syksyn tullen. Sit tietty pääsee sairastamaan syysflunssaa ja influenssaa. :)

Tuo mun jo aiemmin mainitsema turvotuspatti nivusissa on alkanu olla vähän hellä. Näytin sitä eilen äidillekin ja se arveli sen olevan nivustyrä. :eek: Se oli terkankin yks arvaus. Pitäs varmaan mennä näyttämään sitä lääkärille... Ens viikko on vaan suunniteltu jo kokonaan menoja täyteen (Helsingin reissu + hautajaiset), joten en tiiä, missä välissä sinne lääkäriin ehtii. Ehkä odotan vähän päälle viikon ja näytän tätä pattia vielä neuvolan terkalle, jos se osais sanoo enemmän. Sit vois varata ajan lääkäriin.

Mut nyt pitää rueta valmistautumaan serkun häihin - lakkailee kynsiä ym.
Hyvää päivää teille mammat!

Tatara ja tirriäinen 30+0 *POKS POKS, POKSUTI POKS!* :D
 
PoKsPoKs 30+0 :heart:

Meillä alkaa kaikki olla kunnossa vauvan tuloa varten. Tosiaan fesessä jo laitoin että vaunut ostettiin huutonetin kautta \o/ Teutonia Prestige on merkki ja malli ja ihanat ne on. Kuin uudet, vaikka 2007 vuoden mallia. Sellaset tyttöjen väriset, taino tehostevärinä on sellasta hempeetä vaaleenpunasta :heart: Ihan innoissani odotan että vauveli syntys ja pääsis työntelee ja testailee uloskin!! :D

Pinnasänkykin nakottaa meijän makkarissa jo odottamassa uutta tulokasta. Ostettiin babystylestä ja samalla ihana pinnasuoja ja siihen kuuluva pussilakanasetti. Enää ei puutu kun vanna, joka ite ostetaan. Sisko ostaa sitterin kun saapi sen halvemmalla työpaikaltaan.

Vauvanvaatteita pyörii koneessa, vielä olis yks koneellinen pesemättä. Sisko toi tyttönsä vanhoja vaatteita jätesäkillisen. Osan heitin kyllä pois kun oli niin kulahtaneita että mielummin uutta kun todella rähjääntynyttä. Loput ostetaan itse mitä tarttetaan kun näkee mitä vähiten on. Ainakin 56 vaatetta tuntus olevan aikalailla vähän. Eniten 62cm. Nyt kun noi syys-/talvivaatteet tulee kauppoihin niin on jtn ostettavaakin. Turhia ne lyhythihaiset bodyt vastasyntyneelle!
Joku kiva puku olis tosiaan hyvä olla.. Tai siis sopiva. 62 on varmaan aikalailla iso.. No katselee jos jtn näkyilis jossain :)

Tänään leivontaurakka edessä, kun nuorimmaisen 4vee synttärikahveet keitellään huomenna. En kyllä leivo muuta kun voileipäkakun ja täytekakun. Muut ostelen valmiina. Tai kattoo jos niitä mokkapaloja jaksas viel tehä..

Siivoomisenkin eilen alotin. Tänään jatkuu. Mies saa imuroida ja pestä vessan. Mä sitten pesen lattiat ja eilen pesin jo kylppärin ja saunan. Ikkunat kävin läpi kun täynnä penskojen sormenjälkiä ja kissojen nenän jälkiä :)

Ai että mä nautin kun saa nukkua taas vihdoinkin kun ei ole kuuma!!!!!!!! Nytkin meillä näyttää et ulkona on 17 astetta varjossa. Ihana viileä tuuli tulee sisään.. AAHHH!! B)

Vauveli voipi mainiosti. Seuraava neuvola on 4.8. Väsymystä on nyt taas ollut.. Mistälie johtuu? Muuten jaksellu ihan jees. Kävellessä supistaa ja se tuntuu tossa oikeella puolella mahaa. Kyykkiä ei pahemmin voi kun supistaa ihan kunnolla ylösnoustessa. Ja haarukset vieläkin kipeenä. Ei oo miksikään muuttunut. Se on ja pysyy!
Raskausarpia ei ole tullut lisää. Olis varmaan jo tullu mut painoa on se reilu 10 kiloa vähemmän kun poikia odottaessa. Että on vara ton nahan vähän venyä. Vanhat arvet on kyllä pinkeenä mutta jospa säästyis uusilta kokonaan!

Nyt ei muuta tälläkertaa..

:hug: kaikille sitä tarvitseville :heart:

Hanttaliini ja neitinen 30+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heilo:
Me haettiin eilen vaunut kotiin, ne Bassonin Parmat (ratasosa on Monza). Edelleen kaipaan muiden mielipiteitä näistä vaunuista!

Nyt kiireesti nukkumaan, että jaksan huomisen työpäivän!
Heilo 29+2
Millä korkeudella vauva makaa noissa vaunuissa? Katsottiin noitakin miehen kanssa, kun kierreltiin liikkeissä ja mies tykkäsi niiden jämäkkyydestä. Mie tykkään Oran Taigoista. Niistä ollaan miehen kanssa mietitty, että onko Oran vaunut epäkäytännölliset, kun vauvan "makuukorkeus" (jolle vauva täytyy siis laittaa) on 48 cm.

Olen seuraillut taustalla kuulumisia, mutta KUUMUUS on vienyt niin verojaan, ettei ole jaksanut kommentoida mitään.. Töihinki palasin asentohuimaussairasloman + loman jälkeen viime maanantaina ja olipa puuduttava viikko... Selkää särkee ja häpyliitokset on kovilla. :( Onneksi nyt on vähän viileämpi päivä...
 
emmaria Meillä oran saagat jotka on tosi matalat vaunut.Mietin sitä kans et ovatko epäkäytännölliset ja miten mä huonolla selällä saan lapsen sinne ja pois.... Ihan hyvin on toiminut eikä mitää ongelmaa oo ollut. Eriasia jos lasta joutuisi " hoitamaan" sillä korkeudella olisi se varmasti epäergonomista. Oran vaunuissa on myös hyvä toi integroitu hyttysverkko pysyy hyvin paikallaan. Vielä kehun oran vaunuja..meillä 1v4kk tyttö nukkuu vieläkin päikkärit vaunuissa,eli sen verran pitkä makuutila vaunuissa on.

(.) tänään mieskin tunsi ja näki kunnolla kun " kauko" melskasi mahassa.TOivottavasti kääntgyi nyt oikein päin!! On meinaa kaikissa ultrissa istunut mun kohdussa...

Happy 26+6
 
Onnea Pirkkikselle pienestä miehen alusta! :flower:

Näin näitä Lokakuisiakin alkaa tupsahdella maailmaan! :heart:

Pitäis vissiin alkaa pestä vaavin vaatteita, ja rakentelee hoitokaappia. Kun nämä viikot vaan lisääntyy ja tämä vaan haaveilee.. ;) No viimeeksi alettiin kasata pinnasänkyä kun alkoi ne oikeat supistukset ja kerettiin sairaalaankin, eli eipä ole kiirehditty ennenkään..

Taikamyrsky
 
OOH, paljon onnea PIRKKIS PIENESTÄ POJASTA!! :flower: :flower:
Tuuthan kertoilemaan kuulumisia aina välillä!? toivottavasti poika voi hyvin ja kasvaa nopsaan ja paljon :)

apuuuva, nytkö näitä alkaa satelemaan!? :whistle:

Emmabella ja tytsykkä 30+1
 
Oih,Pirkkikselle perheineen suuren suuret onnittelut!! :flower:

Tulin lukees teitin kuulumisii ja täälähän pääs onnittelee ekaa :heart: Hyvä että vauveli voi hyvin.

Mama-l,laitatko mulle iäksi 27? Kiitos :)

Täällä ei kummempia,toivon että vauveli tajuis kääntyä oikein päin tuolla eikä istuisi siellä alhaalla...

MUKSU 29+6
 

Yhteistyössä