~LOKAKUUN lapset **2010** helmikuussa <3~

Tervetuloa taas uusille :flower:
Miimii ja höplömmöö, toivotaas parasta :hug:
Jokainen päivä on erilainen, joskus oireilee enemmän ja joskus taas ei mitään.. Musta tuntuu et isoimmat oireet tulivat vasta 7. viikolla.. Sitä ennen oli aika vaihtelevasti sitä sun tätä.

Toi i am pregnant on aikas ihana sivusto. Hyvät kuvat ja paljon kullekin viikolle ajankohtasta asiaa =)

Ihanaa olla taas kotona, vaikka loma olikin ihana ja tuli todella hyvään saumaan. Kotona en olisi voinut levätä näin paljoa.

Ounastelin, että äiti huomaisi heti raskauteni.. Noooh, se rupes esittelee mulle jotain painonhallinta vinkkejä jostain lehdestä :LOL: :LOL: Eli todellakin huomas jotain, muttei sit kehannu kysyy tai sit oikeesti huolestu, et oon alkanu lihoo ;)
Aattelin sit et en kerro vielä, menkööt nuo kriittiset viikot ohi ensin. Muutenkin on oltu sillä periaatteella, et jos joku kysyy, niin ei ruveta valehtelemaan, muuten ollaan vielä hiljaa.
Työkaverit tosin saivat tietää, kun tuli se verenvuoto ja jäin sairaslomalle. Tietty oli pakko ilmottaa niille, et peruvat asiakkaat. Ihana kun on ollu tukea näillä kamalilla päivillä.
No nyt kaikki on taas ok, ja päätin etten murehdi asioista mitä ei oo vielä ees tapahtunu.
Tää on ehkä mun viimenen raskaus, enkä voi itkee ja pelätä jokaista hetkeä :attn:

Tällänen pikavisiitti sunnuntaille.. nyt jäähallille seuraamaan pojan peliä :heart:

Tarrasukkia ja ihanaa viikonlopunloppua!

:wave: Puskajussi ja Onni 8+5 :heart:
 
Hei kaikille pitkästä aikaa,

Höpölömmöö ja Sutinaa, toivottavasti kaikki on hyvin ja vauvanalut kunnossa :hug:

Oma olotila on vaihdellut viimeisen reilun viikon ajan lievästä ellotuksesta oikein reippaaseen pahoinvointiin.Olen koittanut oloa sitten parannella syömällä tasaiseen tahtiin oikeestaan koko ajan, jonka seurauksena olen tainnut lihoa jo pari-kolme kiloa. Nyt sitten päätin vakaasti, että täytyy huonon olon hoitoon keksiä joku muu ratkaisu, sillä tätä tahtia jos jatkan, lihon ihan liikaa. Tosin tämä päätös on kyllä helpommin sanottu, kuin pidetty...

Maha on aivan suunnattoman turvoksissa koko ajan ja taitaa tämä salaisuus paljastua töissä ennen rv 12:ta. Harmi, sillä kertoisin mielelläni vasta np-ultran jälkeen.
Varhaisultrassa kävin tällä viikolla (rv 7+3) ja alkio ja sydän löytyi, pituutta oli 12,2mm ,joka vastasi täysin viikkoja.

Onko muilla ollut aamuyön unettomuutta vaivana? Mulla alkoi samoihin aikoihin pahoinvoinnin kanssa aamuheräämiset 3-4:n aikaan, jonka jälkeen unta ei vaan tule. Olen siis tasaisen tööt koko ajan, sillä yöunet ovat olleet jo kauan 5-6h yössä.


Neilalle ja muille piti vielä kommentoida tuosta ulkonaolosta ja pahoinvoinnista, että täällä ihan sama juttu: ulkona olo kummasti helpottaa ja samoin kun vaan tekee jotain, niin ällötys voi jopa hetkeksi unohtua. Valitettavasti meinaan vaan hiukan liian helposti liimautua sohvaan elpymään, vaikkei se olo sillä paranekaan...

Rentouttavaa ja mukavaa sunnuntaita kaikille :wave:

Rebecca + katkis 8+0
 
Tsau, uusi odottelija ilmottautuu :wave: . Toivottavasti mahtuu joukkoon.

Torstaina pärähti plussa testiin ja edellisten menkkojen mukaan laskettuna tänään pyörähti viides raskausviikko käyntiin. Laskettu aika olis näillä tiedoilla 31.10. Tähän päivään asti on ollut vähän epävarma olo raskauden suhteen, koska oireita ei ole juurikaan ollut. Oikeastaan ainoastaan kp 30 ja 31 oli metallin makua suussa ja kp 32 tuli kiinnittymisvuoto (?). Tänään on sitten iskeny hirvittävä väsymys ja nälkä on vähän väliä, mutta silti sitten ko alkaa syömään, niin hyvä että haukata ehtii ko tuntuu jo ähkyltä. :LOL: Ja tisut tai oikeammin nännit tuli tänään kans melko aroiksi. Joten eiköhän sielä se pieni asukki masussa ole ja pysyis mukana loppuun asti :heart:

Mies on ulkomaan työreissulla ja autuaan tietämätön, että tärppi on käyny . Haluan kertoa asiasta sitten naamatusten vaikka pikkusen kyllä sormet syyhyää puhelimelle ;). Täälä tosiaan ootellaan jo perjantaita ja miehen kotiinpaluuta :D . Ihanaa päästä kertomaan hienoja uutisia. :whistle:
 
Tervetuloa kaikki uudet!

hirveää vauhtia taas olette edenneet :D mun täytyy varmaan kohta siirtyä taustailijaksi.

Höpölömmöö: toivottavasti kaikki olisi hyvin, voimia!



Durasel: Mullakaan ei ole alkanut vielä, jonkin verran on tullut mutta ei mitenkään runsasta.


Meillä äiti oli kuulemma arvannut, en käsitä miten. Oli sitä mieltä onneksi että saan itse päättää mitä tilanteelle aion tehdä. Edelleen kovin mietityttää mutta koko ajan kallistun enemmän ja enemmän pitämisen puolelle vaikka elämä muuttuisi kyllä kertaheitolla.

Täällä paha olo jatkuu, koska sen piti loppua?!?! Töissä yöllä lähdin kesken kaiken oksentamaan, onneksi ei ollut sillon just asiakkaita.

Parin viikon päästä sikiöseulonnat, mites muut oletteko jo päättäneet käyttekö ne läpi?


Kohtahan alkaa uus pinokin, jos sit kerkeis seuraamaan ettekä karkais parinkymmenen sivun päähän näin nopeasti multa :LOL:


:heart: : limeee ja maha 9 + 0 !!

 
Tsau, uusi odottelija ilmottautuu :wave: . Toivottavasti mahtuu joukkoon.

Torstaina pärähti plussa testiin ja edellisten menkkojen mukaan laskettuna tänään pyörähti viides raskausviikko käyntiin. Laskettu aika olis näillä tiedoilla 31.10. Tähän päivään asti on ollut vähän epävarma olo raskauden suhteen, koska oireita ei ole juurikaan ollut. Oikeastaan ainoastaan kp 30 ja 31 oli metallin makua suussa ja kp 32 tuli kiinnittymisvuoto (?). Tänään on sitten iskeny hirvittävä väsymys ja nälkä on vähän väliä, mutta silti sitten ko alkaa syömään, niin hyvä että haukata ehtii ko tuntuu jo ähkyltä. :LOL: Ja tisut tai oikeammin nännit tuli tänään kans melko aroiksi. Joten eiköhän sielä se pieni asukki masussa ole ja pysyis mukana loppuun asti :heart:

Mies on ulkomaan työreissulla ja autuaan tietämätön, että tärppi on käyny . Haluan kertoa asiasta sitten naamatusten vaikka pikkusen kyllä sormet syyhyää puhelimelle ;). Täälä tosiaan ootellaan jo perjantaita ja miehen kotiinpaluuta :D . Ihanaa päästä kertomaan hienoja uutisia. :whistle:
 
Tsau, uusi odottelija ilmottautuu :wave: . Toivottavasti mahtuu joukkoon.

Torstaina pärähti plussa testiin ja edellisten menkkojen mukaan laskettuna tänään pyörähti viides raskausviikko käyntiin. Laskettu aika olis näillä tiedoilla 31.10. Tähän päivään asti on ollut vähän epävarma olo raskauden suhteen, koska oireita ei ole juurikaan ollut. Oikeastaan ainoastaan kp 30 ja 31 oli metallin makua suussa ja kp 32 tuli kiinnittymisvuoto (?). Tänään on sitten iskeny hirvittävä väsymys ja nälkä on vähän väliä, mutta silti sitten ko alkaa syömään, niin hyvä että haukata ehtii ko tuntuu jo ähkyltä. :LOL: Ja tisut tai oikeammin nännit tuli tänään kans melko aroiksi. Joten eiköhän sielä se pieni asukki masussa ole ja pysyis mukana loppuun asti :heart:

Mies on ulkomaan työreissulla ja autuaan tietämätön, että tärppi on käyny . Haluan kertoa asiasta sitten naamatusten vaikka pikkusen kyllä sormet syyhyää puhelimelle ;). Täälä tosiaan ootellaan jo perjantaita ja miehen kotiinpaluuta :D . Ihanaa päästä kertomaan hienoja uutisia. :whistle:
 
tervetuloa kaikille uusille minunkin puolesta! :)

täällä ollaan palailtu lähes viikon mummola"lomalta", oli ihan mukavaa käydä vähän vierailemassa,sai pikkasen pojallekin muuta tekemistä kun sai leikkiä serkkunsa ja mummon kanssa. pahoinvointikin on vähän ehkä helpottanut,ehkä.katotaan miten nyt sit täällä kotona menee.
tänään ollaan puunattu ikkunarempan jälkiä kämpästä.huh olipas työtä! lattian joutui pesemään kahteen kertaan ja pölyä ja likaa oli joka puolella vaikka oltiin mielestämme hyvin suojattu huonekalut ja muut.

toi mun ihana 1v3kk pikkupoika on ottanut kävelyn nyt ihan kokonaan repertuaariinsa,tepastelee niin söpösti paikasta toiseen ja höpöttelee omia juttujaan :heart:

kummallista, mulla on ihan semmonen olo että tääl ois toinen poika tulossa tähän perheeseen...en tiedä miks.saas kattoo sit pitääkö paikkansa :)

noonie 9+0 -poks-
 
Ompas lista kasvanut ja pinoon tullut sivuja siitä kun viimeeksi kerkesin sekä pääsin käymään täällä.

Onnea kaikille uusille :flower: ja pahoitteleut joukosta pistuneille :hug:

Täälä on taisteltu edelleenpahoinvoinnin kanssa, menee ihan ylä ala mäkeä olot. Ihan uutta kun esikoisen kanssa ei ollut tällästä lainkaan. Jotkut hajut on niin kamalia että meinaa laatta lentää samoin kun ruuat. Ja aivan jumalaton jano koko ajan!

Mulla olis eka neuvola ensiviikolla, ja sitä nyt odottelen enempi ja vähempi, toivottavsti vastassa ei ole mikään hössötin kun sellaset pistän vaihtoon heti. Kuulostaa pahalta mutta esikoisen kanssa näin on käynnyt ja kerran oli viime odotuksen aikana sellainen sijainen että onneksi oli sijainen. Janon takia jännäilen kun meillä on suvussa sokeritaudin erimuotoja et ei ole sitä. No turha etukäteen surra..

Tästä raskaudesta ajateltiin että jos saisi tietää sukupuolen, paha sanoa mutta toista tyttöä toivotaan. Mutta tosiaan ensin että olisi terve, muullahan ei väliä. Mutta olisi se käytännössä helpompaa kun kaikki on valmiina jo tytölle. Ja miehelle se olisi kuin lottopotti :LOL:

Onko kellään mulla turvonnut olo? Alamaha kuin ilmaa olisi, ei mennyt ulko housut kiinni tänään onneksi oli henkselit. Mutta päällepäin mullahan ei näy mitään, onneksi on massaa sen verran että saa olla rauhassa aina niin rakkailta sukulaisilta:LOL: Ei kerrota vasta kuin np-ultran jälkeen jos kaikki on ok vanhemmille ja parille lähemmälle serkulle. Ja sitten muille sukulaisille varmaan juhannuksena, ne kun on turhan innokkaita ja halutaan olla rauhassa eli mahdollisimman pitkään pimitetään.

Koitan jatkossa ehtiä tänne useammin..

Taikamyrsky ja Aarresamakko 9+1
 
Heips!

Eipä arvannut kukaan raskautta. Löysin just sopivan tunikan, että kohotti jo tuosta rintojen alta vähän... koitin myös vältellä mitään turhia kurotuksia ja kumarteluja. Vaikka meinasin kyllä itse jo lipsauttaa, kun tuli juttua vauvan nimistä... mutta sain kun sainkin viime tipassa pidettyä suuni kiinni. Kyllä se tälläselle lörpölle on vähän vaikeeta. Ei tartte ihmetellä miksi tuo esikoinen on tuollanen papupata :D

Höplömmölle tsempitykset, toivottavasti kaikki hyvin :hug:

limeee: tuo pahoinvointihan voi kestää vielä vaikka kuinka kauan :LOL: Mutta yleensä vähenee tuonne 12 viikkoon... Se on kanssa niin yksilöllistä =)

wednesday tervetuloa ja onnea :flower: :heart:

Sutinaalle kiitos videon pätkästä ja linkistä muutenkin. Kävin itsekin vähän katselemassa, on se vaan niin söde jo :D

Mulla on nyt jalat ilmassa ja oon välillä jo ihan eri sfääreissä tän raskauden myötä. Kai mun täytyy vaan uskaltaa tästä iloitakin, ei jaksa pelätä koko ajan :/

Lilein + Piipiäinen 7+6
 
sutulii mulla on joulukuussa leikattu tuo selkä, joten saas nähä miten tästä eteenpäin mennään :snotty: välillä on hyviä päiviä ja sitte on näitä huonoja päiviä, et jalka puutuu ja tuntuu heikolta ja koskee |O
ihanaa kun on näin lämmintä ulkona, kun vaan arskakin alkaisi paistamaan niin saa lisää energiaa B)
perämaan emäntä rv 6+1
 
mahasta: mulla onneks vielä mahtuu farkut jotenkuten kiinni, mutta jos joutuu istuun kauan niin kyllä alkaa jo ottaan nappi liiallista tuttavuutta mahan kanssa...
onneks nykyään suositaan pitkiä paitoja,aatelkaa jos ois muodissa ne semmoset lyhyet, lähes napapaidat mitä joskus muinoin oli :whistle:
mut joo turvonnut on, ja mieskin huomautti tänään että kyllä toi maha jo näkyy. tänään poikaa nostellessa huomasin että alkaa jo olemaan "tiellä" mukamas tuo maha ;) vähän naurattaa kun muistelee millainen jättiläismäinen pallo se silloin marraskuussa 2008 oli tota esikoista oottaessa :LOL:
 
On pakko kommentoida noonien juttuun: repesin kyllä ihan täydellisesti. Tuli omat yläaste ajat mieleen niin elävästi ja tosiaan ihanat neonväriset napapaidat. Voi himskatti, se tästä nyt vielä puuttuisi et ne olisi muodissa. :LOL: Kiitos päivän piristyksestä, se tuli tarpeen kun selvisi putkimiehen suusta että lattia täytyy repiä koko eteisen alueelta auki |O
 
Kauhiasti tullu tekstiä päivän aikana! :)

Raskausoireethan voi vaihdella eri odotuksissa paljonkin,joten ei kannata niitten vähyyttä miettiä,ja kirvestähän ei kaivoon heitetä,jos pienikin toivo vielä jäljellä! :hug:

Höpölömmöö jospa ois vain limakalvoilta tihrustusta,täällä ainakin tosi vähäistä sellaista ollut. Hiivatulehduskinhan voi vuotoja aiheuttaa,eikö?

Sukupuolesta vielä,me tuskin kysellään,kun ei aiemminkaan olla kysytty.Jos nyt ei ite satu hokasemaan ruudulta. Nyt kun tässä ootoksessa pääsee "kunnon ultraan",kun sairaalassa ultrataan.

Tänään ollu huono olo ja maha pömpöttää.Meikäläinen sen verta perus pessimisti olen,että ootellaan ainakin varhaisultraan tai np ennen kun kerrotaan. Katotaan kuka hokaa ekana... ;)

Iisaon ja masuasukki 7+0 (jee uusi viikko,vielä pari viikkoo varhaisultraan...apuva,miten jaksan odottaa! :kieh: )
 
Moikka moi =) !! täällä ei kerkee ku iltasin käyä lueskeleen ni aika paljo kaikkiin tulee kommentoitavaa ja si ku pitäs kirjottaa ni KAIKKI unohtuu!!! :kieh:

Neilalle ..sama homma täällä..ulkona hyvä olo teki sit mitä vaa mut het ku tulee sissäää ni pala nousee kurkkuun :snotty:

Sutinaa..heh joo luin kans ku moni kirjotellu sulle jotai harmeja..piti iha lueskella taaksepäi ja ihmetellä et mitämitä ku sullaha kaikki hyvin :LOL: ! niin ja KIIIITOS ihanasta linkista :heart: ..voi että ku vaa omassa masussa kaikki olis hyvin :heart: ..2viikkoo np-ultraan!!! (nii jos vaa olit sä kuka linkin laitto) :D

Voi jee...ei mee enää mitkää housut!!! PRKL :kieh: ..kaikki painaa mahaa tosi ikävästi.. noo ja kaikista puseroista näkyy tää pömppis.. :ashamed: ..ois viikopäästä viikon työhuki ni mite ihmeessä saan peitettyä ettei työkamut huomaa.. nii ja teen kampaajan hommia ni ei oikee voi mihkää hupparii pukeutua :( !!...pakko siis sanoo miehelle et täytyy lähtee soppailee :D

mu ei täs kummempia... laatta lentää ja nälkä!!! ja ku jotai syö ni tulee tosi huono olo :x ..heleppoo!!

Sori omanapasuus :ashamed: ..pakko johki vuodattaa!

j-22 ja pikku2 9+3
 
Täälläkin tänään säikähdettiin kunnolla, kun päivällä tuli pyyhkiessä v.punaista vuotoa valkovuodon mukana. Ihan kamala fiilis, kun samalla hokasin, ettei rinnat arista sitä vähääkään enää eikä mahassa tunnu niin miltään :'( Mutta se loppui yhtä nopeasti kun alkoikin ja masussa tuntui sen jälkeen juilintaa. Ja kauheet mieliteot tuli myös, teki kaikkee hyvää ruokaa mieli. Pelästyin ihan kamalasti ja niin toivon enemmän kuin mitään, että pikkuisellamme on kaikki hyvin :heart: Vielä piinaavat reilu viikko ultraan!!

Ihana tuo linkki, oih :heart: =)

Mintukas 5+3 ( menisipä ne viikot nopeammin!!!! )
 
Iltoja! Lista päivitetty =) Haluaisko Wednesday muita tietoja listalle, esim. monesko lapsi, ikä ja synnäri? Samoin muut hihkaskaa vaan jos haluutte lisäyksiä / jos ootte saaneet LA:n niin voin siirtää teitä tuolta x-pinosta oikeiden päivien alle.

Sutinaa, IHANA linkki :heart: :heart:

Kätilöistä, voi jee en ees alota siitä yhestä tapauksesta joka mulla oli kans esikoisen kohdalla, onneks vaan vähän aikaa avautumisvaiheessa. Olin lillunu ammeessa varmaan 3 tuntia ja nousin sit pois kun alko olee sen verran kipeä... Mulla luki papereissa että yritän pärjätä mahd. pitkään ilman mitään kovia troppeja. Kysyin sit siltä kätilöltä et saisinko nyt jotain lääkkeellistä apua (tarkotin petidiiniä/buranaa enkä ees mitään epiä ) nii yks tokasee tosi ivalliseen sävyyn että "eikös sun pitäny olla se meidän luomusynnyttäjä tänään???" Meinasin tirvasta kyllä samantien. Jos vihaa ammattiaan noin paljon et pitää aukoa päätään niin miksi sitten tekee sitä. Onneks ponnistusvaiheen kätilö oli aivan ihana ja niin tsemppi tyyppi. Aivan korvaamaton!

Tänään oltiin anoppilassa syömässä oikeen sukupäivällistä ja oli tosi vaikee olla hiljaa... Kuoharit oli tarjolla (appiukon valmistujaiset), kieleni kastoin siinä ja ku anopin silmä vältti nii kävin holauttamassa sen juoman lavuaariin :LOL: Oluttakin oli pöydässä mut se oli jo helpompi välttää. Oltais varmaan kerrottu jo mut ei viittiny huomiota kääntää meidän uutiseen ku se oli kuiteskin appiukon kunniaksi tehty päivällinen. Sovittiin et mennään tiistaina kaffelle ja sit pistetään isosiskolle t-paita päälle. :heart:

Nyt täytyy lähtee nukkumaan ku huono olo alkaa taas nostaa päätään... Tänään oli eka tarmokas päivä varmaan viikkoon ja pesin kylppäriä 2 tuntia. O.O Jooo...

Öitä toivotteloo

mama-L & Ötökkä 9+1 vielä hetken ! <3
 
Lilein: Lohduttavaa :D Tosin niinhän se taitaa olla. JOka päivä oksettaa , on todella inhottavaa ja vois mun puolesta mennä ohitse jo.

Mama-L: Huh huh mikä kätilö, itekin olisin kyllä tirpassu!

Tänään heräsin puol 6 ja lähdin ilosena töihin kunnes ajoin sinne ja huomasin että mulllahan on nyt 2 päivää vapaata ja keskiviikkona vasta iltavuoro. Hienosti hoidan nämä hommat :D

Niin tuosta sukupuolen kysymisestä. Ajattelin itse kysyä kyllä. Samoin selvitän kaikki mahdolliset kokeet ja testit, 15.3 oli muistaakseni sisätutkimus ja ultra ja muut. Onko muilla jo aikoja varattuna/mietittynä sikiöseulontoihin?
 
Mä taisin käydä nelisen kerttaa vessassa ja joka kerta kävin juomassa eli oli aikamoinen oravanpyörä.
Yö nukuttiin tosi huonosti "menkkakipujen" takia juili niin pahasti et oksat pois
Muuten kaikki ok täällä. En muista et menkkajuilinnat olis ollu ekassa, miten onko muilla samaa ja varsinki öisin?

tänään hääpalaveriin pitäisi mennä mutta paha aavistus tostakin, myöhästytään tms
miimii ja viuhti 5+2 (hiljainen asukki on kun vaivat n niin pienet) :attn: :attn:
 
Huomenta!

Täällä on ahkeria kirjoittajia! Onnea uusille tulokkaille ja tervetuloa :flower:

(.) Väsyttää,väsyttää ja väsyttää! Etova olo on jossakin määrin vähän helpottanut mut väsymys on aivan karmeeta. Illalla seitsemän jälkeen alan olemaan jo aivan tiltissä ja päivällä on pakko ottaa tirsat yhdessä tytön kanssa.
Ruoka ei edelleenkään maistu kovin hyvin mut väkisellä jotain yritän syödä.

Eka neuvola on tän viikon perjantaina,jee! Vaikka tuskin siellä kuunnellaan vielä sydän ääniä. Esikoisesta kyllä kuunneltiin ekalla kerralla ja kiikun kaakun sielät jotain kuului.

Piti yks päivä kaivaa äitiysneuvolakortti esiin ja epikriisi synnytyksestä :heart: Oli mukava muistella edellistä kertaa.

Mukavaa viikkoa kaikille!

T: t 77 ja asukki 7+6
 
Menkkakivut Mulla ainakin kun menee just nukkuu niin voi mahaa rupea sattumaan vähäisen. Esikoisesta oli kyllä pahemmat kivut kuin nyt. Ne kivuthan tulee siitä kun kohtu kasvaa..

Huono olo Kaikkea tekee mieli mutta mitään ei pysty syömään.. :/

Pikku prinssi rv 7+2
 
Sitä piti kysyä.. Kaverille oli sanottu että ei anna puudutetta hammaslääkärissä raskaanaoleville.. Mites muilla? Esikoisesta olen ainakin saanut ja tänään olis hamppilääkäri ja olis kiva tietää meenkö turhaa koska ne ei mun suuhun koske jos en puudutusta saa.. :LOL:
 

Yhteistyössä