~LOKAKUUN lapset **2010** helmikuussa <3~

Pikku prinssi, mulla oli viime maanantaina hammaslääkäri kun lohkesi hammas ja kysyin tuota puudute juttua - mulle ainakin vakuutettiin, ettei ole mitään vaaraa, joten otin sen.

Huomenna varhaisultra, Jee!!!!

sannri 8+4
 
Huomenia!

Voi limee, kun sä oot niin innokas työntekijä! Eikö vähän pänniny kun tajusit, et heräsit vapaa-aamuna puol 6:lta? :LOL: No, onneks sä voit nukkua nyt päivällä päikkärit ja huomen aamuna sitten vähän pidempään... :) Tsemppiä!

Meillä täällä ajatukset ja innostus vauvan saannista alkaa lisääntyä. Tähän asti ollaan oltu aika viilipyttyjä ja pahemmin iloitsematta, kun ei todellakaan vielä tiiä miten käy. Mitä pidemmälle tää odotus kuitenkin menee sitä enemmän alkaa tuntua, että ehkä siellä mahassa on kaikki hyvin ja vauva syksyllä saadaan, vaikka ei siitä vauvanalun olemassaolosta oo vielä saatukaan mitään todisteita. Näytin eilen sen Sutinaan laittaman videon miehelle ja sekin alko innostua. Se tykkäs kans siitä videosta kovasti... Toivottavasti ei intoilla nyt turhaan.

Huomenna on eka neuvola. Olis kyllä kiva koettaa kuunella niitä sydän ääniä. Jos äänet kuuluis olis ihanaa. Olis kiva saada joku näyttö maha-asukista, kun varhaisultrassakaan ei oo käyty. Jos ääniä ei kuulu, niin ei se tätä epätietoisuutta tästä paljoo kuitenkaan pahentas. Ymmärrän kyllä ettei ne sydänäänet vielä vois vällämättä ees kuulua.

mama-L, voisitko muuttaa mun iäksi nyt 27-v...

Ihanaa kevään ensimmäistä päivää ja iloista viikonalkua mammatoverit! =)


Tatara, rv 9+2
 
Höpölömmöö toivotaan ettei olisi mitään vakavaa!

Pikku prinssi Itse ainakin kävin raskaana ollessa useaan otteeseen hammaslääkärissä ja sain puudutteen. En kyllä suostuisi menemään sinne ilman puudutetta.

Perjantain ultraa odotellessa. Jos elämää löytyy niin kerron äidilleni raskaudesta.

Mullakin on joku 7kg ylimääräistä painoa jäänyt edellisen raskauden jälkeen, enkä alkuraskaudessa edes pystynyt syömään mitään. Nyt kaikki maistuu vähän liiankin hyvin. Kuinkahan iso olen syksyllä, pelottavaa!

Peppioliina rv 6+3
 
Sitähän mun piti kysyä et miten se äitiyspäiväraha homma menee. Kun oon luullu et saan saman rahan kuin esikoisesta, mutta eilen töissä joku puhui et se ei nykyään menekkään niin. Siis oon luullu et voi saada saman rahan kuin edellisestä lapsesta ennen kuin lapsi täyttää 3-vuotta. Esikoinen olis tämän syntyessä 2v ja 3kk. Jos ei se menekkään näin, niin minkä vuoden verotuksen mukaan se sit lasketaan? Oon nyt töissä vain 78%:sti, joten äitiyspäiväraha huononisi esikoisen ajoilta.

Sekavaa toivottavasti joku ymmärsi kysymyksen :D

Peppioliina rv 6+3
 
Mulla ei ole menkkakipuja, ei ole menkkojen aikanakaan. Välillä vaan tuntuu repäisyjä ja tylppää jomottelua alavatsalla. Suurin oire on nyt VÄSYMYS. Eilen piti ottaa päikkärit. Nukun huonosti, ja sekin lisää väsymystä. Tissit ovat kipeät, kihelmöi.

Ella ja Kirppu 5+0 :heart:
 
Äippäloma Mulla ainakin kakkosen kohdalla katsottiin kumpi on minulle parempi vaihtoehto;sama raha kuin ykkösen aikaan vai viimesen puolen vuoden aikana saama palkka. Esikoinen oli siis alle 2v. kun hain nuita korvauksia. Olin kyllä siinä uskossa että vieläkin katsotaan kumpi äidille paras vaihtoehto,mut se täytyy itse mainita Kelan tädeille,että tekeevät vertailun. Minä tipun minimille jos käytäntö muuttunut joten toivottavasti kahtoovat edellisen äippäloman mukaan,nyt olen kotosalla ollut ja ei vielä kerkee kakkonen 3v. täyttää.

sannri Eka ultra yleensä tehdään alakautta,joten ei tarvii rakon olla täysi.Näin minua neuvoivat,np-ultrassa sitten rakko täynnä .

Täällä alaselkä juilii,pitäs potkuttelua hillitä!:LOL:

Iisaon ja masuasukki 7+1
 
mulla taas naukkatäti sanoi et rakko pitää olla täysi kun sinne ultraan menen, on vissiin käyntännöt erit :eek:
Ja äippälomasta, saman rahan saa edelleen mikäli nuorin ei kerkeä täyttämään 3 vuotta, mut kannattaa tosiaan kahtoa että kumpi raha on parempi, jos on töissä ollut lähiaikoina.

Menkkakipuja ollut nyt päivittäin. Ei millään malttaisi odottaa ensi viikon keskiviikkoon et pääsee ultraan ja tietää et onko matkassa ketään. aamu on tosi hankala ollut tuon selän takia, ei taivu mihinkään ja beffa puutuu :kieh: ja jalkaan säteilee :snotty:

mut nyt ruoanlaittoa ja sitte poika kerhoon ja mä pääsen illalla kuntosalille :wave:
perämaan emäntä rv 6+2
 
happy79 multa leikattiin selkä joulukuussa, oli alaselässä isohko välilevyn pullistuma, no leikkaus hieman epäonnistui ja sinne välilevyyn jäi hermokudosta joka nyt siellä edelleen painaa. ja kävin siel jälkitarkastuksessa ja kun ei voi ottaa magneettikuvaa niin pakko vaan kärsiä. ei oikein tietoa mikä siellä selässä nyt oikein juilii mut oon kipeämpi kuin ennenn leikkausta :kieh: ja leikkauksen piti olla rutiinihomma :headwall:
perämaan emäntä rv 6+2
 
^ auts!!
Sen takia kysyin kun itellä oli selkävaivaa koko viime raskauden ja jatkunut siitä asti,syytä siihen ei tosin löytynyt.Juuri tollasta joka säteili toiseen jalkaan ...Nyt kokeilin jäsenkorjaajaa ja homma tuntui onnistuvan!! Toivottavasti kivut jäi sinne!Jaksamista sulle vaivan kanssa...ei auta kun kärvistellä
 
Heippa taas kaikille! :wave:

Oon viikonloppuna käyny vaan lueskelemassa teijän juttuja, mut en oo jaksanu mitään kommentoida.

Tervetuloa ja onnea taas kaikille uusille plussanneille! :heart:

Täällä ollu nyt useamman päivän ihan hyvä olo, nii on voinu touhuillakki kaikkee kivaa. Ainut et nyt iski sitte tietenki kamala flunssa päälle ja pää on iha täynnä räkää. :snotty: Väsyttääki kyllä koko ajan. Onneksi ruoka on kuitenki maistunu jo vähä paremmin, eikä oo tarvinu ku parina aamuna yhen kerran yrjötä ja sitte on loppupäivä aina menny ihan hyvin. Toivottavasti jatkuis vielä samanlaisena. :)

Noihin sikiöseulontoihin ei aateltu osallistua ollenkaan. Oon ite niin kova ressaamaan, et parempi ku ei tiiä mitä tuleman pittää ja joka tapauksessa lapsi on rakas kävi miten kävi. :heart:

Mut tämä nuhanenä taitaa mönkiä takas peiton alle, aattelin vaan ilmotella itestäni et elossa ollaan. =)

HayLina ja Hippu 8+5 :heart:
 
Nii ja nuihin alamasun juilintoihin piti vielä kirjottaa, et mulla on niitä ainaki nyt ollu ja vaivannu vähä väliä. Vähäksi aikaa aina helpottaa ja sitte saattaa taas tulla uudestaan. Välissä vaikea istuakki, ku tuntuu et tuolta sisuksista juilii. Toivottavasti se ei oo mitään vakavampaa... :/
 
Tatata No arvaa vaan! Vielä kun työmatka on reilut 12km.. :D lisäksi en eilen lähtenyt mihinkään kavereiden kanssa kun piti kerran töihin mennä..! Nyt sitten otin pienet päikkärit ja kohta lähden vähän shoppailemaan kun kerta töitä ei saa tehdä!


Tuosta hammaslääkäristä, mä en ole moneen vuoteen ollut ja mulla olis kyllä reikiä ja ne mainosti neuvolassa että täällä Turussa on hirveät jonot mutta raskaana olevat pääsee jonon ohi jos haluavat mennä. Mutta en tasan tarkkaan tahdo mihinkään porattavaksi jos en saa puudutusta! prkl
 
Kiitos vastauksista tuohon äippäloma kysymykseen, ehdin jo hieman säikähtää. Tulot ois tippunut huomattavasti.

Tuosta ultrasta, mullekkin sanottiin et rakko pitää olla täynnä. Kun rakko on täynnä niin kohtu nousee ylemmäksi, näin mulle kerrottiin.

Peppioliina rv6+3
 
perjantaina kävi kaveri joka tietää raskaudesta ja voi kun se iloisena sanoi että maha näkyy jo.. isäntä sitten ihmetteli et miksi olin kun perseeseen ammuttu karhu siitä alkaen.. Ei voi alkaa maha näkyä kun viikkoja on 7+3!!! Vielä kun vyötäröllä on muutenkin ylimääräistä ja jos nyt jo näytän turvonneelta valaalta :(

neuvolaan vissiin saisi alkaa soittamaan aikaa, olen jotenkin ajatellut kun on tuota vuotoa ja se kontrolliultra vasta tulossa niin en ole pitänyt kiirettä vaikka se hcg olikin noussut ihan hienosti.
 
Hengissä ollaan täälläkin,mut nyt on ollu niin järkyttävästi hommaa ja koko viikonloppukin meni erilaisten projektien lomassa,oli jopa timpurin hommia mulle :LOL: * Niin mihin se vasara sitten lopulta osuikaan*..ja tänään jatkuu sama homma,ja se on menoks ny..

Heidi ja Muxu-kax rv. 9+2
 
Huh, kun on kestänyt puoli työpäivää lukea kaikki viestit! Ahkeria naisia! :D

Rebecca78 En oo yhtään kokonaista yötä nukkunut raskaaksi tulemisen jälkeen.. Käyn pissalla, juon (kauhea jano koko ajan), heräilen muuten vaan pieneenkin häiriöön. Mikä yleensä johtuu koirista. Oonkin tuskastellut, että joko se valvominen alkoi, joka sit vauvan kanssa varmaan jatkuu ties kuinka kauan. :eek:

syksyinen onpas kamalaa joutua tuollaisen kätilön "kynsiin", niin tärkeä ja mullistava tapahtuma tuo synnytys kuitenkinon.. Mikä on muuten eppari? :ashamed:

Lilein: Mulla on ultra 16.3, eikös sulla ollut 17.pvä? Oletko synnyttänyt esikoisen Porissa? Oletko tyytyväinen kaikkeen siellä? Oon kuullut valitettavan paljon huonoja kokemuksia. Nyt on vielä joku "vauvabuumi! Kääks!

Sutinaa:Ihana video!!! :heart: :heart: vaikea kuvitella, että tuollainen jo vatsassa koheltaa!

Keleistä huolimatta vietin ihanan heppatäyteisen vkolopun.. NIIN helpotti kaikkeen vitutukseen ja ahdistukseen kunnon talleilu, siinä ei paljon muuta ehdi ajatella!
Väsymys on siis helpottanut, samoin kuvotus. Vatsa turpoaa illalla vähintään jalkapalloksi ja siitäkös se riemu repeää kotona :D
Uroskoira on koko ajan kiinni mussa, tulee nojailemaan vatsaan (ei mahdu syliin). Mahtaako se ymmärtää jo jotain? Koirathan haistaa jo solutasolla olevia muutoksia...

2 viikkoa ultraan, kunpa aika lentäisi!!!

T:Tuike81 & Paavo 9+4
 
Heips kaikki!!

Täällä huono olo riepottelee edelleen... Millon tää loppuu, että pääsee nauttimaan kunnolla raskaudesta?!!! Minen jaksa... Vaikka on tämä kyllä sen arvoista!!!!

Hirmuisesti on tullut tekstiä viime visiitin jälkeen!!
Ihana tuo video minkä sutinaa oli laittanut!! :heart:

Uusia tulokkaitakin oli: tervetuloa mukaan ja onnittelut plussasta :flower:

Jyväskyläläiset hoi!! Onko teillä tietoa, mistäpäin kannattaa lähteä metsästämään juhlavaatetta jossa on mahalle oma kolo :LOL: ?
Tai nettikauppakin käy, jos joku tietää?
Mä tarvitsen ensi kesäksi häihin vaatetta ja luulenpa että siinä vaiheessa tavan kotelomekot saa unohtaa :LOL:

Jos joku on aiemmin tilannut/ostanut tai tarvitsee ensi kesäksi itsekkin juhlamekon raskaanolevalle vartalolle, niin vinkkejä kaipailee:

Hoikkalori ja rusina 9+0 POKS!!!!! :heart:
 
Tuike81: mulla on neuvola-aika 17.3, ultra sovitaan vasta sillon. Aika kiire siinä tulee, kun yleensä ollut tuo eka ultra viikolla 11. Enkä jaksais sitä jatkuvaa ravaamista siellä.

Porissa oon molemmat synnyttänyt. Tilaahan siellä on rajoitetusti, että esikoisen aikaan muistan muutaman jotka makoili sängyissä siellä käytävällä. Ekassa synnytyksessä, kun se oli niin vaikea, tiedän että oli kyllä päteviä lääkäreitä ja kätilöitä paikalla (oli anestesialääkäriä, synnytyslääkäriä ja lastenlääkäriä + monen monta kätilöä, että joo tunsin kyllä jo olevani jonkun sortin näytös siellä). Kätilötkin mitkä on kohdille osuneet on yhtä lukuunottamatta olleet todella mukavia. En sinuna pelkäisi yhtään, kyllä tuo on tuntunut oikeen turvalliselta paikalta synnyttää. =) Osastollakin on ollut kivoja hoitajia.

Voi helkutti sanon mä, kun oon kattellut noita icandyn rattaita. Sanon kyllä suoraan, ettei tuossa säässä mene eteenpäin kyllä takuulla, ei mitkään "pienirenkaiset". Pitääks mun sitten vaan tyytyy rumiin hyökkäysvaunuihin noissa tuplarattaissa. Ku ois kyllä tärkeetä, että menisi eteenpäin säällä kuin säällä, sitten kun aattelee että rattaissa vielä kahden muksun verran painoa.

Ultrasta, jos tehdään sisäkautta (alussa yleensä, varhaisultra) niin ei tarttis olla rakon täysi. Myös hoikalla näkyy helpommin vatsan päältä ultratessa kohtu, ilman että rakko ois täysi, mut siis ei kannata vältsisti käydä WC:ssä ennen jos vatsan päältä ultrataan.

Terv. just lenkiltä kotiin palannut hermostunut Lilein + Piipiäinen 8+0 (pitäiskö nyt sanoa sitten munkin POKS!)
 
PEPPIOLIINATämä kelan sivuilta:

Kaksi lasta kolmessa vuodessa
Voit saada vanhempainpäivärahan edellisen päivärahan perustana olleen työtulon mukaan, jos saat kaksi lasta perättäin kolmen vuoden sisällä. Tällöin seuraavan lapsesi lasketun ajan tulee olla ennen kuin edellinen lapsesi täyttää 3 vuotta. Samoin adoptiovanhemmat voivat saada päivärahan edellisen mukaan, jos adoptiolapsi otetaan hoitoon ennen kuin edellisen adoptiolapsen hoitoon ottamisesta on kulunut 3 vuotta.

Kun edellisen vanhempainrahan perusteena ollutta työtuloa käytetään myös uuden vanhempainrahan perusteena, työtulo tarkistetaan päivärahaoikeuden alkamisvuoden ja edellisen vuoden palkkakertoimien suhteessa. Vaikka työtulo on molemmissa vanhempainpäivärahoissa sama, päivärahan määrä saattaa vaihtua.

(.) Oon niin väsynyt et meinaa taju lähtee ja kiukuttaa ja kiukuttaa ja kiukuttaa.. Huomenna ultra jos saisi iloisia uutisia.. :)
 

Yhteistyössä