~LOKAKUUN lapset **2010** lokakuussa, MEIDÄN KUU! <3~ 9 vauvaa syntynyt !

Eilinen kunnon sisätutkimus sai ainakin jotakin aikaan nimittäin limatulppa irtosi n.tunti sitten ja paineen tunne alapäässä lisääntynyt selkeästi. Olin suunnitellut lähteä kiertämään kauppoja, mutta tuo paineen tunne hieman mietityttää. Toisekseen olen tuon tulpan irtoamisen jälkeen saanut käydä vessassa jo kolmesti eli.... Taidan uskaltautua tuohon lähikauppaan korkeintaan ja katsoa miten asiat edistyy. Miehelle jo soitin töihin, että on vähän varuillaan siellä :) Vielä ei kylläkään supistele lainkaan tms, joten sinänsä ei mitään "paniikkia" minkään kanssa ole. Esikoinen on koulussa ja kuopus eskarissa. Jos lähtö tulee niin mummu ja pappa tulee poikien kanssa tänne.

Koitan laitella tuon oman hieman keskeneräisen sairaalakassini valmiiksi, vauvalle kaikki jo onkin valmiina. Eiköhän tässä lähiakoina pääse synnyttämään :)
 
Ankkamuki: mulla lähti synnytys käyntiin kun kävin neuvolalääkärillä joka teki kunnon tutkimuksen rv 41+3. Joten toivotaan, että pääset tositoimiin!

Mulla on kädet niin täynnä hommaa, ettei ehdi eikä jaksa kirjotella mitään. Kun on vähän vapaata niin se aika menee lepäämiseen. Hoitelen siis nuo kaikki kolme tässä yksin, miestä ei näy eikä kuulu, siellä se painaa raksalla hommia. Mutta lupailu, että heti alkuvuodesta voitais päästä muuttaamaan. Sen ajatuksen voimalla on pakko jaksaa :)

Vauva on ihana ja isommat sisarukset on niin kovia hoitajia ettei tosi :) Ne vaan rakastaa ja hoitaa :heart: Ainakaan vielä ei siis ole tietoakaan mustasukkaisuudesta.

Vauva nukkuu päivöunet jo ulkona, pari päivää taistelin sisällä sen kanssa ja uni ei vaan tullut. Nyt nukkuu tyytyväisenä pitkiä pätkiä ulkona. Iltaisin on vaikea saada nukkumaan, ei meinaa rauhoittua millään. Ei simahda tissille, ei mihinkään. Kylvynkin jälkeen jaksoi valvoa ja taistella vielä3 tuntia, yleensä kun nuo vauvat simahtaa viimeistään tuohon kylvetykseen...
No, ehkä me vielä päästään yhteisymmärrykseen siitä mikä sen unen illalla tuo...


Zeena ja poika 12 päivää
 
Ankkamuki
Nauti niistä viimesistä päivistä masun kanssa, sitä oikeesti tulee ikävä! Vaikka kyllä sitä kovasti odotti itekki että näkee minkälainen pikkunen siellä mahassa on myllertäny 9kk :heart:

syksyinen
Tuota vessassa ramppaamista tuli mullaki ennen synnärille lähtöä harrastettua aika tiuhaan :D
 
Taas täällä on tullut vauvoja :heart: Oikein paljon onnea kaikille teille! :heart: Ja syksyiselle tsemppiä, onkohan nyytti jo sylissä :)

Mä vain poksun, eli 39+0 on täynnä tänään. Eikä lähdöstä tietoakaan, kävin eilen kaupungilla kunnon kierroksen hakemassa viimeiset tarvittavat asiat ja sen jälkeen tuli jo muutamia ns. kunnon supistuksia mutta pianpa nekin tyrehtyi ja tänään ei siis mitään. No, max 3 viikkoa siis jäljellä : /

Hieman jo turhautunut Sähikäinen ja Nöttis 39
 
Pikainen päivitys. Siis en ole juurikaan ehtinyt enää palstailla ollenkaan, kun pikkutyttö vie lähes kaiken aikani. Meidän tyttö syntyi siis 13.10. 3035g ja 48cm. Hyvin syö ja nukkuu, paitsi yöllä, jolloin on eniten ongelmia. Mulle tehtiin episiotomia, mikä aika paljon rajottaa liikkumista, istumista ja makaamista. Sattuu pirusti kaikki liikkeet tonne leikkaushaavaan. Nännitkin on pikkaisen vereslihalla kun toisinaan täytyy imettää puolen tunnin välein. Toivottavasti rupeaisi helpottamaan lähipäivinä.

Mulla eteni synnytys aika nopeasti ensisynnyttäjäksi.
- klo 3.00-6.00 supparit n. 8 min välein
- klo 6.00-9.00 supparit n. 4-6 min välein
- klo 9.45 vedet meni ja lähdettiin sairaalaan, NYT alkoi sietämättömät supistukset 4 min välein!
- klo 10.45 auki 3cm
- epiduraali n. klo 11.15 jolloin alkoi helpottaa pikkuhiljaa supistukset
- epiduraalin lisäannos n. klo 12.45. auki about 7 cm.
- klo 14.00 vauvan sydänäänet romahti ja saliin juoksi joukko lääkäreitä. auki 10cm.
- klo 14.12 tyttö oli ulkona toisella ponnistuksella

Napanuora oli tosiaan niin lyhyt että sydänäänet romahti kun rupesi kiristämään vastaan, oli pakko leikata väliliha, jotta saatiin tyttö nopeasti ulos.

Terve tyttö syntyi, pistein 8/8! Isänsä näköinen kaikenlisäksi :)

Tässäpä vissiin tärkeimmät..

Onnea muillekin vauvan saaneille, ja tsemppiä vielä odottaville synnytykseen. Vaikka se on yhtä helvettiä ne supparit, kyllä niistä aina jotenkin selviää!!
 
Täällä on niin hiljasta : / Missä kaikki loppukuun odottajat on? Hoi!! Mie jään varmaan tänne yksin marraskuun alkuun kärvistelemään..

Hirmuisesti onnea jo jakautuneille!!!! :) Päivä päivältä mulla vaan täällä vahvistuu se tunne, että haluan seurata perässä ja äkkiä!

Viimeksi taisin valittaa mun "vatsalihaksista" ja kuinka ne on kipeet.. noh, as turns out, kysymys olikin aivan mielettömän kipeistä ja kutisevista raskausarvista, jotka ilmaantu tossa viime viikon aikana navasta ylös-ja alaspäin. Vatsalihakset onneks on vielä kestäneet tämän retuutuksen, mutta tää sietämätön kutittaminen saa kyllä haaveilemaan siitä synnytyksestä ja vähän äkkiä.

Lähestyvästä synnytyksestä ei oo mitään merkkejä...olo on edelleen semmonen, että voisinpa tästä vaikka lähteä juoksemaan. Ja tää istuminen kotona oikeesti kiristää mun pipoa; mä en vaan osaa olla paikallani.Ois tosi kiva, jos joka päivälle ois edes jotain suunniteltua, että sais jotain muuta mietittävää kuin sen, että noh, joko tänään.

Eilen kävin myös neuvolassa, missä kaikki oli kunnossa ja sainpahan sentään edes jotain hyviä uutisia; vauva on laskeutunut ja pää suurin piirtein kiinnittynyt. Ihan vähän sai th kuulema liikutettua. Realistisena th totesi, että varmaan tavataan vielä ensi viikolla (aika 40+1) ja minä taas kovasti toivon, ettei tarvitsisi enää mennä :D No, toivottavasti ei sitten enää ainakaan ensi viikon jälkeen tarvitse!

Tsemppiä kaikille vielä viimeisiin viikkoihin ja kaikille oikein kovasti suppareita!!!!!

Lavelyn 39+1
 
Minäkin olen täällä edellen mukana! Tosin periaatteessa miehän kuuluisin marraskuisiin kun menee laskettu sille puolelle.

Täällä ei mitään uutta oikeastaan, tyyppi ollut nyt paripäivää vähän rauhallisempi, mahtaakohan liikkeet vähentyä näin loppuakohden kun tila käy ahtaaksi ? :/

Ryöminkäinen ja pyöriäinen POKS 38
 
Ilolinnulle lämpimät onnittelut :flower: Teillä on kanssa ollut jännät paikat, mutta onneksi kaikki meni hyvin :)

Täällä sitä vielä ollaan. Tulppaa on irronnut edelleen vaikka silloin aamusta tuli niin iso klöntti, että ajattelin tulleen kerralla kaikki. Ihania mielikuvia varmaan herättää :D Nukuin kunnon päikkärit, kun vetäs ihan voimattomaksi aamun jälkeen. Oon nyt la-su välisestä yöstä lähtien herännyt joka yö siinä puoli neljän maissa eikä uni meinaa tulla enää millään. Sitte ku nukahdan uudestaan herättää kohta herätyskello :kieh: Mietinkin, että tuleekohan meille joku yö aamuyöllä lähtö ku niin säännöllisesti nyt tuohon samaan aikaan aina herään :)

Vauva on liikuskellut kovasti nyt tuolla mahassa eli ei oo ainakaan rauhottunu paikoilleen oottamaan ulostautumista :) Jonkinlainen paineen tunne tuolla alakerrassa on koko ajan, mutta yhtään isompaa supistusta tms ei oo tullut. Voihan tässä kulua vielä hyväsestikin aikaa ennenkuin synnytys alkaa, mutta hetihän sitä alkaa tarkkailemaan merkkejä ku jotain tapahtuu :D Mies sanoi, että päivämäärän puolesta huomenna olis hyvä päivä tulla ;)

Lavelyn Itsekin olen seurannut tämän ketjun hiljenemistä! Olis kiva kirjoitella tälläkin puolella ja vaihdella kuulumisia. Itse olenkin enemmän täällä edelleen kirjoitellut vaikka FB:n puolellakin käyn. Siellä käy keskustelu vilkkaampana kyllä.

syksyinen ja kyytiläinen 38+3
 
no niin synnytystarinaa luvassa:

Lauantaina heräsin aamulla neljän pintaan supistuksiin (rv 42+0) joita tuli pitkin aamua aika voimakkaina (söin 3 panadolia aamun mittaan että edes vähän helpottaisi) mutta epäsäännöllisinä 4-12 minuutin välein. Soitin seiskalta Kätilöopistolle niinkuin piti siitä kalvojenpuhkaisusta. Kätilöopistolta sanottiin heillä olevan sulku päällä ja onniteltiin supistuksista ja pyysivät soittaa kahden tunnin päästä uudestaan. Minä tietty ihan paniikissa ja voimistuvissa suppareissa että mitä hemmettiä mihkä ne mut sit heittääkään.. ;)
no ysiltä soitin ja sain kuulla olevan edelleen ruuhkaa mutta voisivat silti ottaa mut kymmeneks sinne. Ihan hirvee jännitys iski ja pakkailtiin miehen kanssa kamoja kasaan ja lopulta soitettiin sit taksi. Just ennen taksiin astumista tuli yks supistus (laimea) ja koko taksimatkalla (joka kesti 14minuuttia kuulemma) ei ainuttakaan!!! sitten kun kättärin pihaan saavuttiin ja nousin ulos autosta, tuli supistus ja kun otettiin odottelemaan olohuoneeseen tuli yks. eli tosi vähän ja aloin olemaan jo aika masentunut että ei hitto ne kummiskin heittää mut kotiin odottelemaan.
Kauaa ei venailtu vaan meidät päästettiin saliin jossa tehtiin sisätutkimus. Olinkin jo 4 senttiä auki ja kaula hävinnyt täysin! Vähän ihmeteltiin että mites nyt näin pääsi käymään kun kalvojen puhkaisuun oltiin tulossa!:) nyt oli siis tosi hyvä hetki puhkaista kalvot kun kuulemma varmaan aika vauhdilla saataisiin vauva maailmaan ja näin sit kävikin.
Olin hetken käyrillä ja kaikki oli ok, sain peräruiskeen toiveestani (yh ja hyi mutta todellakin helpottaa). Supistelut jatkuu mutta ihan siedettävinä vielä.
klo 11.55 puhkaistaan kalvot (tosi nopea ja kivuton toimenpide) ja lapsivettä tulee tosi vähän mutta on kirkasta. Siitä sit alkaakin supistukset kipeytymään tosi nopeaa ja välit lyhenevät. Mulle tarjotaan ilokaasua ja se onkin tuttua kamaa ja auttaa ihan kivasti, tosin toivon samalla jo että varmaan kohta kaipaan epiduraalia.
13.20 saan epiduraalin. Lääkäri yrittää sitä kolmeen otteeseen kylkiasennossa mutta ei onnistu ja sit kampean istumaan jossa sit saa sen laitettua. Supistukset on jo tosi kovia. Ehkä jonkun 20 minuutin päästä huomaan että se epiduraali ei nyt oikein vaikutakaan,ainoastaan vasen puoli on puutunut... : / tunnin päästä epiduraalista saan jotenkin ilmoitettua asiasta kun kysytään että toimiiko epiduraali, saan toisen lisäannoksen 15.15 (ja ilmeisesti menetän tajuntani hetkeks) mutta saman tien mua alkaakin jo ponnistuttamaan (muistaakseni karjuin täysiä "nyt se tulee", se tunne oli jotain ihan mieletöntä). Ja niinpä pääsen aloittaan ponnistamisen.
Ponnistuksen kestoksi laitettiin 12 minuuttia ja vauva, tummatukkainen tyttö, syntyi avotarjonnassa, napanuora kerran kaulan ympärillä ja sai 8/9 agpar-pisteitä! :heart:
Painoa neidillä oli 4225g ja pituutta 51,5cm. Mies sai leikata napanuoran mistä oli ihan innoissaan kun esikoisesta ei sitä saanut tehdä.
Istukka syntyi ihan itsekseen (plumpsahti melkein vaan pihalle) ja siitä todettiin että oli kalkkeutunut ja nukkapintaa puuttuu. Pieni repeämä tuli välilihaan johon sain 2 tikkiä.
Hetken vauvaa ihasteltuamme ja itkettyämme kävin suihkussa (jee jalat kantoi eikä huipannut) ja mies pesi vauvan.

Nyt esikoinen kaipaa huomiota ja vauvan sain ekan kerran kotona nukkumaan koppaansa joten :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut kaikille vauvan saaneille! :flower::heart: Ja kiitos synnytyskertomuksista, niitä on tosi kiva lukea!

Itse en oo oikein täällä kerinnyt käymään, syy ei todellakaan ole se että oisin synnyttänyt, vaikka sitä kovasti toivonkin, vaan meillä oli äiti ja pikkusisko käymässä perjantaista lähtien, eilen lähtivät kotiin takasin. Harmittaa niin kovasti ku pieni ei halunnu syntyy vierailijoiden aikana, ois ollu kiva että oisivat toisen nähneet ihan pienenä, kun asuvat yli 400km päässä, niin eivät kovin usein vaavia näe. No pikkunen päätti olla ujopiimä: /

Eilen kävin taas neuvolassa, ja ens viikollekkin on varuiks aika, ja sit varataankin aikaa jo yliaiakaisuustarkistukseen, jos ei oo mitään tapahtunut siihen mennessä. On tää vaan niin kypsyttävää ootella, ja kun lähipiiri soittelee ja kyselee koko ajan et jokojoko. Mä en kohta vastaa enää yhteenkään puheluun:kieh: Anoppikin ihmetteli et miks ne ei tee ees alatukimusta, et kuulema ennen oli tehty jos meni yli. No nykyään on eri säännöt ja mä en voi niille mitään. Neuvolassa oli kaikki ok, pikkunen on niin alhaalla kun vaan pystyy, ei terkka enää oikein tuntenut päätä, ja sydänäänetkin kuulu tosi alhaalta. Paineen tunnetta on välillä, ja menkkamaisia kipuja, mut ei mitään muuta. Eilen kävin sit neukan jälkeen kaverin luona, ja siin kun istuskelin, niin tuli jo ihan kunnon menkkamaisia kipuja, säteili kivasti selkään, ja niitä kesti jo tovin, mut siitä ne sit taas laimeni ja loppuivat :| Mut siitä innostuneena pakkasin vihdoin sairaalalukunkin valmiiks, saa nähdä tarvitaanko sitä ees kovin lähiaikoina.

Sori tää omanapaisuus ja valitus, mut mä oon niin kypsää kauraa, ja kaikki jotenkin ärsyttää:confused:

Mut ei auta kun ootella...

Mukavaa syyspäivää kaikille!

danuli + toppis 40+5
 
Huomenta!

Täällä kans yks tosi kypsä mamma! Kypsytys ei kylläkään johdu siitä etten oo päässy synnyttämään vaam siitä, että sain riesaksen kunnon flunssan :headwall: Yskä on ihan järkyttävä ja ääni katoaa välillä aivan kokonaan sekä kurkku on "ihastuttavan" kipeä. Lähe tässä nyt sitte synnyttämään, jos niin kävis, että pääsis :mad:

Iltayöstä juili alapäätä oikein kunnolla ja vauva liikku mahdottoman vilkkaasti. Liikkeet tuntu kyllä niin alhaalla ettei taida enää alemmaksi vauva päästä! Kyllä siellä on siis laskeuduttu kuoppiin, jahka vain päättää tulla maailmaan :heart: Eilinen limatulpan irtoaminen ei ole ainakaan vielä aiheuttaut yhtäkään kunnon supistusta, mutta painon tunne on alhaalla lisääntynyt ja iltaöinen juiliminen alakerrassa oli kyllä kanssa aika "makean" tuntoista. Ootellaan siis...

Nyt juon täällä kuumaa teetä toista mottia ja Vicksiä kuluu. Huspois flunssa nyt nopsaan!

syksyinen ja kyytiläinen 38+4
 
heipsan neukka kuulumisia:

paino:-100g
rr: 108/84
hb:128
liikkeet:++
rt: sano et saattais olla kiinnittynytkin
syke:120-160

jos en tänään synnytä niin huomenna poksun ihan uusille viikoille =) kun eka syntyi 37 viikolla ja toka 38 viikolla ja huomenna poksuu 39

onnea kaikille vauvautuneille ja kiitos kaikille synnytys kertomuksista niitä on kiva lukea ja jännittää omaa synnytystä (hyvällä tapaa) :)
 
Täälläkin sais jotain tapahtua! Nukuin taas viime yönä huonosti, selkää vihloo koko ajan ja mikään asento ei oo hyvä :/ sanoin miehelle etten haluu enää olla yksin kotona jos jotain sattuu enkä pysty soittaa apua, kävelen siis puhelin kourassa! :D mutta ei onneks oo kun tää, huominen ja perjantai! lauantaina tähän aikaan (viimeistään) on Mymmeli sylissä<3<3
Daniella ja Mymmeli 40+4
 
Viimeinen neuvolakäynti, lähete lähti yliaikaiskontrolliin. Saa nähdä, joudutaanko käynnistämään. Ärsyttävää, kun hormonit eivät toimi kuin pitäisi. Joka ilta käyn toiveikkaana nukkumaan ja odottamaan, että supistukset alkaisivat mutta ainoastaan lievää menkkamaista jomotusta on ollut. No, on tässä vielä joitakin päiviä vauvalla aikaa tulla myös spontaanisti.
Painoa oli tullut paljon ja verenpaine kohonnut, pissa kuitenkin puhdas eikä mulla ole ollut näköhäiriöitä tai erityistä päänsärkyä. Olo on kuitenkin todella turpea.

Kiva tosiaan lukea synnytyskertomuksia, esim. Nooniella sellainen synnytys, jonka toivoisi itsellekin.

Cleopatra 41+1
 
Jonkinlaisia "supistuksia" on kait ollut tässä, en oikeen osaa sanoo, just yllämainittua menkkamaisia kipuja, harjoitus suppareita? Mies lähti kauppaan ja vei mun siskon kotiin samalla kun oli mua viihdyttämässä =) tulis kotiin hieroo mun selkää<3
 
Daniella onnea matkaan !!! :)

Kärvistelijöille paljon supparituulia.

Sain justiin neitin syötettyä ja hän nukahti tyytyväisenä heti syötön päälle. Tänään kävi neuvolantäti + th-opiskelija kotikäynnillä. Neiti oli kasvanu hyvin, tänään paino 3090g ja päänympärys 35.1cm (syntymäpaino 2740g ja py 33 cm. ) Pituutta eivät mitanneet ollenkaan, varmaan sit vasta 1 kk neuvolassa. Tänään kävin myös ekan kerran vaunulenkillä ja ai että oli ihanaa :)

Nyt kone vielä pyörimään,pitää saaha puhasta vaatetta!

miraaz ja neiti tasan 2vkoa :heart:
 
Supistuksia on tullut noin kuutisen tuntia. Nyt toista tuntia on tullut alle 10 minuutin välein. Soitin synnärille, josta neuvoivat ottamaan särkylääkettä ja olemaan kotona niin kauan kuin voi. Hoitaja sanoi, että nämä voivat olla harjoitussupistuksia. Hahaa. Ei kyllä takuulla ole. Näiltä kun ei voi millään nukkua. Voihan tässä silti käydä niin, että lopahtavat aamuun mennessä.

Aika lupaavalta kuitenkin vaikuttaa.

rv 39+5
 

Yhteistyössä