~LOKAKUUN lapset **2010** lokakuussa, MEIDÄN KUU! <3~ 9 vauvaa syntynyt !

Onnea HayLina!!!! :flower:

Ja sannrille tsemppiä matkaan!

Muille lähetän supistuksia sekä onnea matkaan, kun sen aika koittaa! :)

Täällä on koettu ensimmäiset kivuliaat supistukset viime yönä. Heräsin siihen, että sekä selkään ja vatsaan sattui..Olin ihan unenpöppörössä, mut oli kuitenkin semmonen tunne, että ei tässä nyt vielä olla mihinkään synnyttämään lähössä, joten nousin ylös jakävin vessassa ja siihen ne supparit sitten loppuikin :D

Eilen kävin myös neuvolassa lähinnä niiden ylös pompsahtaneiden paineiden takia, mutta onneks olivat laskeneet takasin normaalille tasolle ja pissa oli puhdas. En tiiä sitten, oonko jotenkin jännittänyt sitä lääkärineuvolaa vai oonko vaan syönyt jotenkin tosi über suolaisesti..kumma juttu.

Täällä on myös alkanut tää JOKOJOKO-rumba. Jostain kumman syystä kaikki ihmiset muistaa mun olemassa olon, kun kuukausi vaihtui lokakuuksi...huooh. Laskettuun aikaan on vielä vajaa 3 viikkoa ja mä haluasin jo nyt poistaa itseni facebookista ja olla vastaamata puhelimeen :headwall:

Lavelyn 37+2 (LA 25.10)
 
Se olis tänään 40+3 ja aamusta asti supistellut eli pian 5,5 h. Välillä jo putoan kyykkyyn tms. ja kohta kai täytyy hälyyttää isovanhemmat hoitamaaan esikoista (ja pitänee komentaa mieskin pois töistä...). Esikoisella kävin kyllä väärällä hälytyksellä vrk ennen syntymää - nyt en aio mennä kuin kerran. Eilen vielä ahersin jumpassa ilman mitään oireita - tänään päivä on ollut ihan toinen. Eiköhän tämä täältä kohta tule, vaikka tähän asti on ollut ihan toivotonta ilman ainoatakaan supistusta...
 
idamaria Hyvin sain selvää! :) Käynnistystä mäkin nyt toivon ja oon jo yrittäny valmentautua pysymään tiukkana siellä taysissa, ettei ne lähetä mua vaan kotiin odottelemaan..

sannrille tsemppiä! Tosin voi olla, että siellä on jo nyytti sylissä :)

Haylina Onnea tytöstä!:flower:

Joko-kyselyt on täälläkin alkanut jo. Kyllähän ne vähän ärsyttää, mutta vielä ei ole kiehahtanut päässä :D

Virtanen Tsemppiä!

Mitä teillä isät ottaa/otti mukaan synnärille?

Mulla on myös ollut vähän supistuksia. Tosin niitä on ollut jo jonkun aikaa, mutta vasta nyt tunnistin ne sellaisiksi :D Mulla ne tuntuu lähinnä selässä, mutta joskus myös mahassa..

Nallu ja Hattivatti 37+4 (23.10.)
 
Sannrille tsemppiä vauvanhakureissulle!

Virtanen
on vissiin myös lähdössä reissun päälle :) Onnea myös sinulle!


Onnea HayLina!


Neila
toivottavasti teille paranisi nopeasti tuo rumba!

Ei tainnut tänään ollakaan muuta järkevää sanottavaa :D
Huomenna polille katselemaan miten käy ja milloin!

Bubbeli 37+6
 
Neuvolassa käyty, lääkärillä siis.

Painoarvio oli 4035-4165g. Ihan riittävästi siis. Teki lähetteen taysiin, normaalistihan pääsisin sinne varmaan ens viikon perjantaina. Toivottavasti ottavat aiemmin jos ei synnytys nyt käynnisty. Kohdunsuu olin 2 cm auki ja pehmeää oli, kaulaa ihan joku pieni osuus jäljellä. Lääkäri oli kyllä toiveikas...Ja teki hyvän tutkimuksen :D
Mutta siis toiveissa päästä aiemmin käynnistykseen kuin ens viikon lopulla, marssin sitten itte sinne jos ei kuulu sieltä mitään...

MUTTA.
Nyt supistelee niin älyttömästi ja usein, että voiko se synnytys käynnistyä nyt heti tutkimuksen jälkeen...?! Vai liittyykö vaan tuohon tutkimukseen?
Voi jee. Pakko lähtee sohvalle seuraamaan ja lepäämään...

Zeena 40+3
 
Zeena
eiköhän rajut sisätutkimukset aika nopeasti vaikuta ;)
Eli nyt ylös ja ulos sieltä sohvalta ja vaikka kyykkyjä tekemään :D
Sain kerran vinkin, että 100 kyykkyä niin jo pitäisi synnytys käynnistyä! Kokeilkaapa muutkin, ehkä minäkin?

Bubbeli 37+6 (21.10.)
 
Neuvola kuulumisia

Paino -500g
Turvotus ++
RR 124/69
Pissa - -
Sf 33cm (sama ollu jo kolme viikkoa :O )
Tarjonta Rt
Syke 130+
Liikkeet ++

Eli kaikki kivasti, säikähinkin jo viime kerralla kun oli tullu painoa +900g :D Onneksi nyt taas oli siis vähän laskenu!

Menhit ja Mr. Hyde 39+4 :heart:
 
Juu, kyllä tää lupaa todella hyvää.
Supistaa 5-8 minsan välein ja tekee niin kipeetä, niin kipeetä!

Soitin miehelle, että tulee kotiin, en pysty nyt hakeen lapsia päiväkodista ja että voi olla menoo nyt. Meni 30 minsaa ja se soittaa mulle takas että "mikä se on se tilanne, mulla on tässä tärkee työjuttu kesken, etkö nyt pärjää siellä" :O
Annoin sitten tulla täydeltä laidalta, niin ettei varmasti jääny siinä työpaikassa epäselväks että mikä on homman nimi :LOL:

Kun nyt nää ei loppuis!!!
Pakkasin jo kassit valmiiks ja laitoin jaffan kylmeneen, että saan sen sitten mukaan. Ettei vaan unohdu jos lähtö tulee...Kauhee jaffan himo :p
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut kaikille pikkunyytin jo saaneille! :flower:

Ja tsemppiä kaikille, joilla "lähtö" on lähellä!=)

Mukava jännätä täällä teitä kellä opn supistuksia! Itellä ei sellasii vielä oo ollut, ehkä jotain pientä muutaman kerran päivässä, mutta ei mitään ihmeellistä, eikä varsinkaan säännöllistä. Tosin maanantain neuvolassa terkka sano että pikkunen on kiinnittynyt, ja ennusti ettei yliaikaseks mee, mut mistä noita tietää, mä epäilen ettei tää tuu ulos kun sit vasta kun käynnistetään, nauttii selkeesti ihan liikaa täällä masussa köllöttelystä;)

Pitäs kai tuo sairaalalaukku pakata. En vaan vieläkään osaa päättää mitä sitä ottas mukaan, ja sit viel et mitä tuolle meihelle ottaa mukaan. Jotenkin on hankala pakata, kun esim hygieniatuotteet voi laittaa kassiin vasta kun lähtö on käsillä, ei mulla aikankaan kakssia meikkejä, kasvorasvoja ym ole.

Mitä mieltä ootte muuten hammaslääkärikäynnistä näin loppuraskaudessa? Multa lohkes hammas tosi pahasti, ja sain lekurille ajan, mut aloin miettii et miten mä voin maata siinä tuolissa yli puol tuntii, kun LA on jo reilun viikon päästä, ja terkkakin sano ettei selällään sais olla? Pitänee varmistaa asia neuvolasta ennen kun marssin hamppilääkäriin. Huvitti kun ilmaisin hammaslääkärille huoleni raskauden suhteen, niin hän vaan kyseli et onko mulla ollut pahoinvointia ja olenko oksentanut:p en mä nyt missään alkuraskaudessa enää ole, ei taida sillä tädillä olla omia lapsia ollenkaan;)

Hassua et nyt on vihdoin meidän kuu, aika nopeesti se aika sit kuitenkin meni, paitsi nyt sit ihan lopussa se on ruvennu matelee:whistle:

danuli + toppis 38+5
 
Onnea matkaan hommiin päässeille!

danuli olen pari kertaa käyny hammaslääkärissä ja ne on ihan pyytämättä jättäneet sen tuolin aika pystyasentoon. Tosin mulle ei olla mitään isompia juttuja tehty että olis pitäny sen takia taivuttaa. Mutta aika hyvä siinä on olla kun sitä ei lasketa alas asti. Ja kyllä siinä vähän pystyy myös kyljelleen vääntäytymään. Tai lonkalle :)

Mulla on muuten ihan sama ongelma sen sairaalakassin kanssa. Ei oikein osaa pakata sitä kun ei kuitenkaan voi loppuun asti pakata kun ei ole tuplana kaikkea. Mutta vaatteet ja muutkin tavarat on katottu ja kasattu valmiiks.

Tänään oli neuvola. Sain vihdoin semmosen käsituntuma & sf-mitta painoarvion että 3400-3500 g olis syntymäpaino. Ai että kun oli kiva kuulla edes jotain! Eikä siellä oikeastaan muuta. Painoa oli tullu 400 g/viikko ja kaikki oli mallillaan. Kehotteli pakkaamaan kassia ja laittamaan tarvittavat numerot puhelimeen muistiin. Että jos vaikka tarvii taksia tilata niin sitäkään ei tarvitte sitte hädissään etsiä sitä numeroa :whistle:

Viime yö meni taas ihan pyöriessä. Kylkiluutkin alkaa olla aamuyöstä jo hellinä. Sf-mitta vaan kasvaa että jospa edes tuo kipu helpottais kun vauva alkaa laskeutua ja koivet menee kauemmaks mun luista. Mikä toivottavasti tapahtuu PIAN.

Sofiia 37+1
 
POKS 38+0 :eek:!

Neuvolassa kaikki ok, hieman turvotusta ja alapaineet väliin koholla. Leipomisvimma on suunnaton :rolleyes: - ei varmaan tee hetkeen mieli leipoa nyytin synnyttyä :p !

Onnittelut kaikille synnyttäneille ja tsemppiä supisteleville...täällä ei vielä merkkiäkään mistään...

"Joko?"-ärsyyntyneille paljastan kierouteni: olen kertonut la:n vain ja ainoastaan tahoille, joiden se on pakko tietää (mies :D, KELA, työpaikka, lapsen päivähoito jne.). Muille olen sitkeästi vain todennut, että lokakuun lopulla (la = 20.10.). Joten ainakin vielä olen välttynyt pahemmilta hiostamisilta, sillä voin kertoa, että ekassa raskaudessa meni 100 hernettä nenään loppumetreillä (syntyi 42+2, pitkään ja hartaasti).

Kunpa tämä lähtisi tulemaan hieman aiemmin...! Laukku on puoliksi pakattu, vaikeuksia päättää, missä vaatteissa vauva kotiutuisi ja että ottaisiko jotain omiakin vaatteita sairaalaan mukaan niiden kaapujen lisäksi, joissa siellä kuljetaan...omia sukkia ainakin, ja ehkäpä omat mammahousut ja imetyspaita?
 
Onnea HayLina !! :flower:

Ja Tsemppiä matkaan lähtijöille!!! :wave: Minäkin niin tahtoisin.

Mitä miehelle mukaan sairaalaan.. jaa-a,viimeksi sillä ei ollut mitään mukana,sai juosta lämmittämässä mulle kaurapussia :D Eikä taida nytkään ottaa mitään,neuvolasta vaan vinkattiin että isukille löysähkö t-paita päälle että vauva saa mennä sitten sinne kun minä menen suihkuun :heart:

Mulla ei ole minkään valtakunnan oloa synnyttämään lähdöstä!!! :stick: Tänään menen saunaan ja kärvennän itseni siellä tomaatiksi ja ennen en lähde kun saan edes yhden kunnon supistuksen.Perkele. |O|O

Ja huomenna olis neuvolaa,voi vee kun mä jo luulin että sin ei tarvis enää men pallomahana.. : /

MUKSU 40+3
 
Onnea ja voimia kaikille matkaan päässeille!

Mulla saatiin verenpaineet hieman laskemaan lääkkeillä, mutta edelleen siis neuvolakäynti päivittäin ja sitten perjantaina äippäpolille...mutta tuskinpa nyt sitten käynnistellään kun paineet on saatu tasaantumaan siihen 135/95 tasolle. Muuten ei kyllä mitään merkkejä siitä että joskus lähiaikoina olisi synnytys luvassa. Yhtäkään supistusta en saa lenkkeilemällä, siivoamalla, kyykkimällä tms. aktiviteetilla aikaiseksi :headwall:

Mutta koko tämän päivän ajan mulla on ollut rinnat ihan järjettömän kipeet! Sattuu ja polttaa niin pirusti...mistäköhän johtuu? Noh, ehkä lähden suihkuun jos se auttais...mulla yleensä vesi auttaa kaikkiin kipuihin, joten ehkä myös tähän...

Laura 39 + 2
 
täällä käyty suihkussa ja lupaavasti supistelee, vaikka kaipa nää hyytyy niinkun eilenkin...miehestä paljastui uusi piirre...aina niin IHANA ja hellä mies sitten tiuskaisi mulle tai sitten mie käyn herkillä....supistukset alkaa tuntua melko kipeille ja välit lyhenee, sitten pyysin katsoon sen mun kanssa telkkaa hetkeks (jos lähellä sais olla ja vaikka jalkahierontaaa tms) samalla kun kellottaa suppareita...kerto sitten jonkun "HYVÄN " vitsin ja kysy etteikö mua hymyilytä ja kyseli meidän kaverin kuulumisia et onko soitellu....ja et miten mun telkan katsominen on kiinni siitä katsooko se vai ei....per**** eihän se olekkaan....kunhan vaan kaipasin kainaloon...ei tunnu tajuavan et hieman oikeesti koskee jo...eipä tuo tietty ole ollut mukana synnytyksessä, vasta nyt halusi lähteä....taidan ottaa koiran ja kännyn ja painua lenkille....koiralle ainakin seura kelpaa paremmin kun hyvin...ja hellyyttä nyt kaipaakin =)

neila vissiin hieman "herkillä" ja rv 38+2
 
Zeena tais lähteä ja Neila perässä :)

Tsemppiä äiti03 huomiselle!


Mä olen täällä vielä, jännitän huomista lääkärikäyntiä. No, ensi viikolla sitten taas uudelleen :D Siihen mä aina varaudun!

Bubbeli 37+6 (melkein 38+0 jo!)
 
otin taas 1g panadolia ja jos unta koettas kun synnärin ohjekkin oli olla kotona niin kauan kun kestää....vaikka matkaa onkin 80km? hieman ihmettelen mutta kai ne siellä asiansa osaa...kysy matkan ja monesko synnytys...noh, alle 10min välein 2h ei vielä riitä, josko ne siitä kipeytys..(mutta miten ihmeessä sitten kärsii istua autossa??) huokaus...
 
huomenia kaikille....mulla tuntuu jokaista suppariyötä seuraavan aamu ilman vauvaa joten seuraavan kerran valvoessani tietänen ettei se minnekkään johda...:headwall:
panadol autto sen verran että hetäsin vain 8-10min välein kipeisiin supistuksiin ja lopulta välit veny ja veny sinne tuntiin saakka...siinä ne onkin pysyneet...

kolmas supistus yö takana..evanhin tekee kouluun lähtöä ja mä olen aivan loppu...viimekshän mua supisteli 2 viikkoa näin (rv 35 lähtien) ja osastolla nukuinkin lopulta petidiinin voimin kun voimat meni...synty sitte 37+2 ...toivottavasti nyt ei tarvitsisi 2 viikkoa kärvistellä :ashamed:

toivottavasti muilla synnytys käynnistyy jos kerta meinaa...hiljainen tää pino on...vai onko porukka naamakirjan puolella???

no, aamuhommiin..

Neila väsyneenä..
 
Neila, minäkin oon menossa KYS:n synnyttämään :wave: Mut siis jos tää menee käynnistykseen niin tasan viikon päästä siis olen siellä ja meinaan sinne jäädä sillon koska sillon viikkoja jo 41+5. Perhana jos alkaavat ehdottelemaan jos kaikki on suht kunnossa että menen sinne maanantaina takasin ni en suostu!! Sillon viikot olis jo sen 42+2. Saavat käynnistää kun kerran se on se yliaikaiskontrolli.

Mä oon tuolla facebookinkin puolella ihmetelly että lokakuisilla vaaveilla on ollu kiire kun sellaset vaavit joilla laskettu olis ollu vasta tossa puolenkuun aikaan ovat kauheella kiireellä halunneet maailmaan ja nyt meitä on jo monta yli 40 viikkojen odottajaa.. Joilla lasketut meni jo! Kyl tää lasketunajan yli menevä aika kuluu hitaasti ja joka ilta oireita kuuntelee ja toivoo että supistuksia tulis lisää ja kipeempänä. :headwall: Mikään ei oo ikinä hyvä :D

Noi JOKOJOKO tyypit kyllä vähän alkaa vituttaa! Mut yritetään jaksaa kyselemisiä :p

Neuvolakin oli eilen. Siellä kaikki suht hyvin. Meijän vauvalla on toi perussyke matalampi (117-130 nukkuessaan) niin taas kehotti neuvolantäti laksemaan liikkeitä ja jos hiukankin mietityttää niin synnärille suoraan soittoa. Kumma että tollasella asialla leikkiivät kun mistäs sitä tietää kuin hyvin mun pieni kestää synnytyksessä. Tosin toi matalasykkeisyys on korjaantunut sillä et olen syönyt jtn. Mulla toi sokeri palaa niin tehokkaasti. Eilenkin olin syönyt vaan pari leipää ja jogurttia vähän ja pari tuntia oltiin pojan kanssa puistossa. Ja neuvola oli vasta 12.30. Kysillä sanoikin kätilö että mun pitäs syödä kunnolla ennekun neuvolaan menen. Ja muutenkin tiheään, vaikka läskiä on jo liikaa kyllä tähän ruhoon kertynyt tän raskauden aikana :/ Viimevikolla sykkeet oli ihan normaalit. Sen 130 yli. No mut marmatus pois..

ONNEA KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE, KETÄ EN OLE VIELÄ ONNITELLUT!! JA MYÖS VAUVAA LÄHTEMÄÄN HAKEVILLE TOSI PALJON TSEMPPIÄ KOETUKSEEN!!! :heart:

Hanttaliini81 ja neitinen 40+5 :heart:
 
:wave:

Neila, kyllä sä varmaan kohta pääset synnärille :)

Musta tuntuu, että moni on nykyisten pelkästään Facebookin puolella, joka mun mielestä on aika harmillista. Ymmärrän toki sen puolen, että täällä kaikki kirjoittelu on täysin julkista eikä kaikki halua täällä jutustella. Silti vähän harmittaa, että tämä pino tuntuu kuihtuvan kuihtumistaan.

Bubbeli 38+0 (jee, enää neljisen viikkoa maksimissaan tätä raskautta jäljellä!)
 

Yhteistyössä