~LOKAKUUN lapset **2010** toukokuussa <3~





23.9.

Lara- - 21v - esikoinen - KHKS

29.9.

heikku - 24v - toinen - NKL - tyttölupaus

30.9.

Tuike81 - 29v - esikoinen - SATKS - tyttölupaus
Auroora - 23v - toinen - VKS
uni-hki - 27v - toinen - KOS - poikalupaus

1.10.

Emmabella - 27v - toinen - KOKS - tyttölupaus
Sutinaa - toinen - KOS - tyttölupaus
Ouska - toinen - LS

2.10.

Tatara - 27v - esikoinen - KYS - poikaolo
Hoikkalori - 30v - toinen - KSKS - poikaolo
noonie - toinen - KOS - tyttölupaus
Hanttaliini81 - 29v - kolmas - KYS - tyttölupaus

3.10.

limeee - 20v - esikoinen - TYKS
j-22 - 23v - toinen - OYS
Heilo - 26v - esikoinen - KOKS - poikaolo
MUKSU1 - 26v - toinen - TYKS - tyttölupaus
Zeena - kolmas - TAYS

4.10.

nipsuliina83 - 27v - toinen - LS
Virtanen - 30v - toinen - MKS
miinuliini - 30v - toinen - KYS - poikalupaus
mama-L - 22v - toinen - KSKS - poikalupaus
multatassu90 - 19v - esikoinen - TAYS - tyttölupaus

5.10.

Taikamyrsky - 26v - toinen - KOKS - poikaolo
puskajussi - 38v - neljäs - PS - poikalupaus
perlage77 - toinen - NKL - poikalupaus
Pinklady81 - KOS - tyttölupaus
P123 - 33v - kolmas - KOS - poikalupaus
Aisla - 30v - toinen - NKL

6.10.

vauvakuumeilija - 25v - esikoinen - KYS
HayLina - 25v - esikoinen - OYS - tyttöolo

7.10.

Sara80 - 29v - toinen - LKS
Supukkasuu - esikoinen
Tepa75 - viides - EKKS
sannri - 33v - kolmas - KYS - poikalupaus
Haikara - toinen - OYS
BridgetJones - 25v - kolmas - NKL - tyttöolo

8.10.

Kultasiipi - 25v - esikoinen - KSKS - poikaolo
PieniRunotyttö - 27v - kolmas - TYKS
lemission - 23v - toinen - LKS
lupo - esikoinen

9.10.

Leli82 - 27v - toinen - KOKS - tyttölupaus
Menhit - 21v - toinen - PKKS - poikalupaus

10.10.

Murmu - 22v - esikoinen - HYS - poikaolo
Rebecca78 - 32v - toinen
miukatti - 26v - esikoinen
Discovery - kuudes
Nappula -10 - 35v - esikoinen - TAYS - poikalupaus

11.10

Pirkko23 - esikoinen
t 77 - 33v - toinen - OYS - poikalupaus
Expat - 33v - esikoinen

12.10

Cleopatra - 34v - toinen - TAYS - poikalupaus
Valeska - 27v - esikoinen - OYS
voltti - kolmas - TAYS
buggie - 33v - toinen - tyttölupaus
Buono - 36v - toinen - HYS - poikaolo
KeuKeu - toinen - TAYS

13.10

bakukaa - 22v - neljäs - OYS
onnellinen onneton - 24v - esikoinen - KSKS
Pirkkis - 31v - toinen - KSKS - tyttöolo

14.10.

White Lily - 33v - toinen - MKS

15.10.

Duffy - 28v - esikoinen - OYS/OAS
tähtynen - 21v - esikoinen - VKS
Nietos - kolmas
äiti03 - kolmas - NKL
Signature83 - toinen - PKKS - poikaolo
kevät10

16.10.

R u u s u t a r h a - 23v - kolmas - HYS
Ilolintu - 24v - esikoinen - PHKS
milip - 22v - esikoinen
aaliyah - 22v - esikoinen - NKL
Eliiz - 25v - toinen - HYS - poikaolo

17.10.

fairytales lover - 20v - esikoinen - LKS
pokermama - esikoinen - HYS - tyttölupaus
Minkuli - 26v - esikoinen - TAYS - tyttöolo

18.10

apila87 - neljäs - KPKS
danuli79 - 30v - esikoinen
justiina83 - 26v - kolmas - VAS - tyttöolo
Hituli - 28v - toinen - TAYS/VAS - tyttöolo

19.10.

snowangel - kolmas
PippuriPylly - 24v - toinen - KYS - tyttöolo

20.10.

fairytale87 - 22v - esikoinen - JS
tiltalitti - toinen - tyttölupaus
Neila - 28v - kolmas - KYS
hömpiäinen - 26v - kolmas - TAYS - poikaolo
Jolian - toinen - KPKS
sutulii - 30v - kolmas - VKS - poikaolo
miraaz - esikoinen - LPKS - poikaolo
Ninnu-87 - 23v - toinen - KSKS

21.10.

bubbeli - toinen - KHKS
viivu - kolmas - LS

22.10.

Pikku prinssi - 23v - toinen - LS - poikaolo
Nana09 - 20v - esikoinen - SEKS - poikaolo
Mintukas - kolmas - poikaolo
Tare- 25v - esikoinen - tyttölupaus
Tiukuliina89 - 20v - toinen - KHKS - tyttöolo
teijuli87 - 22v - kolmas - SEKS - poikaolo
hohto - SAS
Unna68 - 41v - kolmas

23.10.

minilokari - toinen - TAYS - tyttöolo
merette - neljäs - TAYS

24.10.

höplömmöö - 32v - kolmas - HYS
MinkuK - esikoinen
rakuuna - 35v - neljäs - HYS

25.10.

Happy79 - toinen - poikaolo
PikkuRinsessa - toinen
Stemia - 28v - toinen - HYS - tyttöolo
Lavelyn - 23v - esikoinen - TYKS
Maj10 - 28v - esikoinen - OYS

26.10.

Sähikäinen - 28v - esikoinen - VKS - tyttöolo
nordenskjold - 33v - viides - TAYS - tyttöolo
sofiia - 29v - esikoinen - NKL
Ulla Unelma - 23v - esikoinen - TAYS - poikaolo
saduli - kolmas - tyttöolo
Vilma vasikka - neljäs

28.10.

hyrskylän muori - 25v - kolmas
Peili87 - toinen
aava olivia - kolmas
Viuhti2010 - kolmas

29.10.

Jaja78 - 31v - kolmas - KOS - tyttöolo

30.10.

Mustikka83 - kolmas
Jadelia - 32v - kolmas - HYS - tyttöolo
syksyinen - 33v - kolmas - OYS

31.10.

mimskeli - toinen - KYS/OAS
Startti79 - toinen
Wednesday

1.11.

ryöminkäinen - 22v - esikoinen
Ezziina - 25v - kolmas - TAYS - poikaolo

2.11.

elämä kantaa - kolmas



In memoriam

"Voitko, Taivaan Isä, äitiä lohduttaa,
pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois?
Voitko isän olkaa taputtaa,
ettei niin kumarassa hän ois?

Kerro heille, Taivaan Isä,
etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan.
Kerro, että jotkut lapset taivaassa niin rakkaita on
luojalleen ettei heitä malttaisi millään antaa pois."


**

Kätsy - LA 3.10.

Ebba-Ilona - LA 9.10.

manna- - LA 4.10.

emily67 - LA 12.10.

Keffeli - LA 15.10.

wendy79 - LA 15.10.

durasel

maska82 - LA 27.10.

Muutosta

Hempukka87 - LA 10.10.

Smurfi LA 4.10.

perämaan emäntä - LA 23.10.

mamiti87 - LA 13.10.

Iisaon - LA 17.10.

Lilein - LA 11.10.

shenda81 - LA 18.10.

Scala - LA 16.10.

Peppioliina - LA 22.10.

Champion - LA 28.10.

miimii10 - LA 30.10.

Minttu-Maaria75 - LA 14.10.

mude79 - LA 22.10.



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus




Aikaisempia tarinointeja:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1692272
 
Hiljasta on.. :) Tulin listaa päivittämään, melko poikapainotteista oloa alkupäässä! Hih! Saatiin jo eka lupauskin listalle :heart:

Vappu meni rauhallisesti mut tosi mukavasti ihan oman pienen perheen kesken. Eilen sen verran liikuttiin et käytiin anoppilassa loistavalla vappubrunssilla ja sit mies vei noita isoja tyttöjä tivolissa koko päivän vaikka taivas oli kyllä enimmäkseen synkkä... Mut ei kyllä haitannut menoa. Noita biffejä ei keretty grillata kun eilenillalla sato kaatamalla mut jospa tänään. Vähän huonolta kyllä näyttää toi keli taas.

Mulla on nyt seuraavaks rakenne-uä 17.5 ja neuvola 27.5... En malttais millään odottaa. Jotenkin tuntuu siltä et nyt aika matelee... Sama oli sillon kun odotin np-ultraa.

Otin eilen pelkopolista vähän enemmän selkoa, kävi ilmi et siel on töissä se kätilö jonka takia pääasiassa olen sinne "joutumassa"... Huippujuttu!!! En mä kyllä joudu sille, onneks on suhteita. :D

Tällästä höpinää. Ei kummempia kuulu!

mama-L sydän Bebs 17+6
 
Kiitos mama-L:lle uudesta pinosta taas :)

Mä kävin työpaikkalääkärillä sitten keskiviikkona kun TYKSin touhusta ei tunnu tulevan mitään. Hb oli noussut,nyt 98,jess!! Samana päivänä tuli kyllä postissa TYKSin laput että mulle on varattu aika 14.5. Eli meen sinne sitten lisätutkimuksiin silloin. Vauvalla on kaikki hyvin,ultras kans sillon keskiviikkona kun valitin että vasenpuoli alhaalta on kipeä..Joudun ottaa ihan panadolia kun tuntuu että öisin ei pysty edes kylkee kääntää..En tie onko liitoskipuja vai mitä :/ Tää on vaan niin hassua että ekaa kun odotin niin ei ollut vaivan vaivaa ja nyt tuntuu että kun yhdestä selvii niin toinen tulee :LOL:

Mama-L : Pistätkö mulle POIKAOLON? Kiitos :flower:

Mulla on seuraava neuvola 18.5. ja rakenneultra 20.5. Huomenna on tytön neuvola..Hyvä etten sekoon näiden neuvoloiden ja menojen kanssa..Pomo tykkää varmasti kun mua ei kauheesti töissä näy :D Olin to ja pe saikulla ja huomen taas normisti töihin likan neuvolan jälkeen.

Nyt tarvis varmaan suunnata ulos ja kauppareissukin tarvis tehä..Eilen pötkötettiin koko päivä sisällä,ukkeli kun on kuumeessa ja mäkin olin harvinaisen poikki..Jopa neiti 3,5v otti kolmen tunnin päikyt :LOL:

MUKSU ja pötkö 18+0!!!! :D
 
Jahas, se taitaa sitten vappuloma olla pikkuhiljaa ohitse. Rennosti on se tullut vietettyä ja suurin osa sisätiloissa, ulos ei hirveästi tee mieli kun täällä on satanut kolme päivää putkeen.

mama-L kiitos taas uudesta pinosta :wave: Kyllä aika on mennyt nopeasti, huomasin että tänne on tulut jo tammikuisten pino! Vastahan sitä sai itse plussan ensimmäiseen testiin :)

Kerroin torstaina töissä raskaudesta ja vastaanotto oli kyllä positiivinen yllätys. Eivät ainakaan päin naamaa sanoneet mitään negatiivista, se on sitten eri asia mitä ovat siellä keskenään puhuneet perjantaina kun olin poissa. Ajattelin ensin, että olisin kertonut vasta ensi viikolla, mutta kun kävin läpi kalenteria niin päätin että parasta se oli kertoa jo nyt. Meillä alkaa ens viikolla perhevalmennus ja sitten mulla on vielä se tutkimusryhmän seurantakäynti, enkä usko että ne olis enää menny läpi hammaslääkärinä :whistle:

Nappula-10 onnittelut ihanista uutisista! :heart:
ja Maj10 tervetuloa mukaan :wave:

Jaa, kai sitä pitäis mennä vihdoin ja viimein vaihtamaan noi ikkunaverhot, mun piti tehdä se jo perjantaina mutta kun ei huvittais millään. Silitys on niin syvältä :headwall:

Sähikäinen ja nöttis 14+5
 
Pakko tulla tänne avautuun, kun ei mua kukaa kuuntele :'( Oli tos ton miekkosen kans taas vääntöö ihan turhasta arkipäivän asioista, mut mulle tuli tosi surkee olo.. Tuntuu et teen mitä tahansa ni en saa arvostusta, kehuja tai mitää muutakaa paitsi valitusta valituksen perään.. :'( Äijä ei viiti vaivautua ite tekee edes ruokaa ja sit jos mä teen ni siitäki alkaa sit valitus ja ennen se ei ollu noi nirso ja tollane valittaja.... :kieh: Mä saan siivota, pyykätä, kokata, hoitaa ipanan yksin ja kaikenlisäks pitäs vielä persettä olla antamassa!! :kieh: Välillä oon miettiny et oiskohan mulla helpompaa ilman tota äijää, mut silti siinä on jotai etten haluis jättää..... Nooh, jospa se taas tästä..

Masun kasvatuksessa ei uutta ole tapahtunu, ootan vaa et alkas kunnolla kasvaa.. On tota makkaraa tossa eessä ni ei sitä huomaa vielä :LOL: Pienen pieniä liikkeitä tuntuu lähes päivittäin, mut yleensä vasta illemmalla...

Juuh, jospa mä tästä lähen tekee taas jotai kotihommia ni en ainakaa ole laiskimus

ninnu ja E.T 15+4
 
Heissan täältäkin,ja kiitokset uudesta pinosta :D
vappu meni rauhallisesti kuten arvelin.....onneksi pitää vasta huomenna yöhön töihin.....

Tänään oltiin siivoomassa ja laittamassa mökki kesäkuntoon,nyt sinne voikin vaan mennä ja nauttia olosta,ainoo oli et saunan kiuas täytyy hakea uusi.......

meiltä on tästä semmonen vajaa tunnin ajomatka tuonne saaristoon ni on helppo tehä tällaisia retkiä sinne,nytkin pojille kelpasi hyvin kylmälaukusta löytyneet voileivät ja makkaraa paistoivat :D

mutta nyt vähän nukkumaan,meinaan kääntää rytmini jo nyt etten ois ihan sekasin maanantai yönä :LOL:

sutulii 15+4
 
Löysinpäs tämän pinon, meinasin ensin vähän harhailla. :p

mama-L: missäs tuo poika/tyttöolo lista sijaitsee? Ja minulle tosiaan voi laittaa sen poikavauvan. Eiköhän se kromosomistosta katsottuna ole aika 100% varma juttu. ;)

Hassua, alkuraskaudessa toivoin ja puhuin kovasti tyttövauvasta. Mutta nämä kevään pelot lapsen kehitysvammaisuudesta yms. ovat saaneet aikaan sen, että tuo poikavauva kuulostaa ihan yhtä ihanalta! Pääasia on, että on terve! :heart: Niin kliseiseltä kuin se kuulostaakin.

Hienoa, kun muutkin saavat kohta tietää sukupuolia rakenneultrassa. Itselläni on seuraava neuvola huomenna ja siellä saan sitten rakenneultrankin ajan. Kovin kauheasti en sitä odota, kun juuri viime viikolla ultrattiin ja poika näkyi kasvaneen paljon rv12 ultrasta. Nyt ei taida tapahtua niin isoa muutosta seuraavassa neljässä viikossa.

Maha kyllä saisi jo pulpahtaa esiin silleen kunnolla. Nyt on vain jotenkin "lihavan näköinen" olo, mutta välttämättä mahasta ei vielä raskautta näe selvästi.

Mukavaa uuden viikon alkua kaikille, kohti kesää mennään nyt kohinalla kun päästiin toukokuulle!

Nappula10 16+1
 
Mama L: Kiitos taas vaivannäöstä uuden pinon kanssa!

Meillä sujahti vappu koiramaisissa tunnelmissa. Eilen oltiin Pinjan (bouvier 8 kk) pentutapaamisessa ja oli tosi hauska tavata kaikki 6 sisarusta omistajineen. Lapsista meillä oli mukana kaksoset, pikkutytöt olivat mummun hoteissa.

Masussa on vieläkin aika hiljaista. Se on tosi kummallista, kun yleensä mulla on tuntunut liikkeet tosi aikaisin selvästi. Nyt tunnen vain harvoin yksittäisiä muljahteluita. Alkaisipa äkkiä potkimaan, niin ei tarvitsisi huolehtia niin kovin. Muuten olo on kyllä kohentunut ja pahoinvointi loppunut lähes kokonaan :) Jee! Kokoa masulla on kyllä ruhtinaallisesti, että eiköhän se Sulo siellä kasua.

Kaikkea hyvää sunnuntai-iltaanne. Ajattelin mennä tekaisemaan teeleivät iltapalaksi.

Noora ja Sulo 14+5
 
Kiitoksia pinosta :)

Täällä tuntuu iltasin ihan selviä liikkeitä <3

Tänään vietettiin esikoisen 1.v synttärit ja saldona paljon ulkoleluja :) Ja askeliakin hienosti jo otetaan. Esikoinen on ollu nyt yli 1,5 viikkoa flunssassa ja tänään aamulla nous vähä lämpöä taas! Meinaan huomenna viedä lääkäriin jos kuume nousee.. Ärsyttävää kun ei toi flunssa lähde :/

On niin väsy että tasia pitkästä aikaa koittaa dopleria jos ekan kerran saisin äänet kuulumaan ja sit zzzZZZzzZZ

Pikku prinssi ja vaavi 15+2
 
Nappula-10, hih joo minä lisäilen niitä tuonne listaan! Nyt onkin sit jo 2 lupausta :heart:

Kuinkas moni meinaa muuten kysellä sukupuolta rakenne-uässä?

Me ei vielä oikein tiedetä... Tällä hetkellä tuntuu siltä et jos näkyy selvästi niin sit kysytään tai äh. Haluaisin kokea kerran elämässä sen IT'S A BOOOYY/GIIIRL ! You know :D

 
Huomenia kaikille..täällä yksi joka ajatteli lopettaa mässyttämisen, tai ainakin kokeilee..alussa piti syödä sitä mikä maistu ja sisällä pysy ja paino nousi kohisten! ja sillä verukkeella sitä on sitten jatkanut tänne saakka hieman huomaamattaan...MUTTA viimeks siis neuvolassa jo asiasta huomautettiin ja ensi kertaan tavoite on että paino ei siis olisi näiden 3 viikon aikana lainkaan noussut (lähtöpainoakin on 74kg) joten....terveellistä evästä töihin ja massu täyteen ettei nälkäisenä syö pullaa yms. rasvasta =) 2 viikkoa aikaa seuraavaan neuvolaan jossa viimeksi siis paino 77,5 kiloa (joo 3,5 kiloa jo lisää mutta ennen ekaa neuvolaa se ehti jo nousta 4 kiloa...joten.. :headwall: ) eihän se maailman suurin asia ole tämä paino, jotenkin on vaan niin kaunis aamu että tulipa mieleen korjata ruokavaliotakin terveellisempään suuntaan :D Odotuksen onnea joka suuntaan arvon naiset!

Neila ja rv 16 tasan
 
Huomenta !

Oi kun tää aika rientää niin nopeaan että oikeen hirvittää :) Ensi viikolla jo rakenneultra :heart:
Täällä ei oo vieläkään saatu soittoa sieltä isännöitsijältä tosta meijän kellarin vesivahingosta,että kun lupasi selvittää miten tässä nyt toimitaan ja mikä on vakuutusyhtiön nimi ym.ym ym..mies sanoikin että soittaa tänään itte sille isännöitsijälle ja kysyy miksi kestää ja jos mitään vastausta ei ala tuleen niin selvitetään itse nää asiat ja samalla tehdään valitus-ei pelkästään huoltomiehestä joka meille ei siis kertonut koko vesivahingosta vaan myös tästä isännöitsijästä kun näyttää että pitävät meitä tyhminä ja viivyttelee vaan ja varmaankin vaan nauravat partaansa..prkl!
Eilen satuin näkemään tän k***pää talonmiehen tässä meijän pihapiirissä,tuli aukasemaan ton meijän kellariin menevän oven missä siis tää vesivahinko..tossa vähän aikaa sitten kävin roskat viemäsä ulos niin se samainen rapun ovi on ollut auki koko yön!! Ja kun ei siinä kaikki,niissä ovissa mitkä johtaa sinne kanahäkkeihin joihin pääsee siis tästä pääovesta jonka se tollo on aukassu-ei ole lukkoja ja tää einstein on siis antanut mahdollisuuden halukkaille mennä tsekkailemaan kaikkien kamoja mitä siellä kellareissa on..tuskin kukaan homeisia tavaroita haluaa,mutta siellä ne on olleet koko yön tarjolla kun tää pääovi on ollut auki!!Ei ne kanahäkkien verkot paljoa voroja estele vaikka niissä pikku lukot onkin jos sikseen meinaan tulee! Huoh..

No joo aamukahvia nyt äkkiä niin olo tasottuu..

Heidi ja Mörkky 18+5.
 
Moikka!
On jääny kirjottelut vähemmälle :ashamed: Mä joudun vielä jonkin aikaa piilottelemaan raskauttani. Vaihdoin työpaikkaa samoihin aikoihin, kun vauva sai alkunsa. Uudessa paikassa mulla on ollu vaan lyhyitä työsopimuksia, mut tän kuun aikana pitäis saada vakipaikka. Vielä ei kukaan töissä oo huomannu raskautta, mut mikäli joku sitä kysyy, niin en ala valehtelemaan. Onneksi on löysä t-paita käytettävissä :)
Tämä lapsi on erittäin toivottu (oltiin odottamassa lähetettä lapsettomuushoitoihin ja söin viimeisiä kiertoja Clomeja), vaikkakaan ajoitus ei välttämättä ollut kaikkein paras :saint:

Liikkeitä oon tuntenu jo jonkin aikaa. Mulla on istukka osittain edessä, niin liikkeet tuntuu aika alhaalla.

Mulla ei taaskaan ole mitään "oloa" kumpi olis tulossa. Vahva epäilys on että tyttö, kun miehen veljellä on 3 tyttöä ja meillä tuo 1. Ei ole väliä, kumpi tulee, mut olishan se poika iloinen yllätys B)
Mama-L laitatko mulle tyttöepäilyksen :) Ja vaihdatko samalla mun iäksi 31. Tänään vanhenen...

Rakenneultrassa kysytään sukupuoli, jos vaan näkyy. Edelisen kohdalla sukupuoli selvisi vasta synnytyssalissa, kun neiti piti tiedon omanaan loppuun saakka :D

Tehdäänkös Jyväskylässä rakenneultra 4D:llä vai "tavallisella" ultralla? Siis Gravidassa.

Nyt siivoomaan vapaapäivän kunniaksi :wave:

Pirkkis ja UrhoKyllikki 16+5
 
Kiitos uudesta pinosta, mama-L! :flower:

Mä olen kyllä niin utelias, että pakko kysyä sukupuolta rakenne-ultrassa. :ashamed:

Olo on mahtava. Ei ole väsymystä eikä pahoinvointia. ei kipuja, ei finnejä, eikä mitään krenkkaa missään. Liikkeitä kuulostelin eilen illalla ja liikutuin melkein kyyneliin. Tämä mamma nauttii nyt raskaudesta täysin siemauksin! :)
Kun maha alkaa kasvaa niin alkaa oireilukin varmaan taas... Rakenneultra kolmen viikon päästä... Ei malttais odottaa! :heart:

Leli & Elsa 17+2
 
Heippa taas pitkästä aikaa!

Mullakin jääny tämä kirjoittelu nyt vähän vähemmälle, kun ei oo oikeestaan mitään ihmeempää kirjotettavaakaan ollu. :)

Tervetuloa kaikille uusille pinoon ja kiitos Mama-L uudesta pinosta myös! :)

Mulla ois tuossa 10 jälkeen tänään taas kontrollilääkäri noiden supistelujen takia, jotka on nyt olleetki vähemmällä kun on malttanu vaan levähdellä välissä. :) Pääseepähän kuuntelemaan pikkusydämen pumputtelua taas. :heart:

Meillä on rakenneultra vasta 28.6. Nyt tuntuu et siihen on ikuisuus. Täällä kun sai valita et ottaako rakenneultran viikoille 18-21(muistaakseni) vai vasta 24 viikon jälkeen ja me sitten päädyttiin tuohon myöhempään. Tosin nyt tuntuu et miten sinne saakka jaksaa ees oottaa, varsinkin kun teillä kaikilla tuntuu tuo rakenneultra olevan tässä piakkoin. :) Ja oon tainnu jo aiemmin mainitakki et kun kärsimätön ja utelias luonne olen, niin sukupuolta aateltiin kysyä sillon myös. Ihan hyvä toisaalta et on vasta myöhemmin, niin en aloita kovin ajoissa mitään vaatteiden hamstraamista vauvalle, vaikka onhan nuita jo vähä tullu osteltuaki. :LOL:

Muutenpa tänne ei siis kummempia, olo ollu nyt hyvä ja energinen. Vapun vietin rauhallisesti pääasiassa kotona, mut kävin mää vähä kavereiden luona kyläilemässäki välillä.

Mukavaa päivää kaikille!

HayLina ja Hippu 17+5
 
Kiitos uudesta pinosta mama-l !

Raknneultrasta: Nyt ajattelin udella, viimeeksi ei kysytty. Mutta nyt voisi kun jos on poika niin sitähän pitää laittaa vaatetusta himpun uusiksi. Tai mistäpä se vaavi tietää onko päällä pinkkiä vai ei. Ja Kotkassa on nykyään se 4D niin kaikki tutut on nähneet kumpi on tulossa. Ja utelias kun on..

Ja kyllä ottaa päähän tuo äijä ja oikeen kunnolla. Vähän samanlaien tilanne kun Ninnu-87 sulla. Kaiken saa tehdä yksin, ruuat laittaa, kokoajen pitäis siivota tai pestä pyykkiä yms. Ja meillä on äijä itekkin kotona että vois kyllä osallistua johonkin. Mä olen 24/7 lapsen kanssa ja hoidan kaikki häneen liittyvän joka päivä. Juu on ollut monta kertaa puhetta että vois edes yhden päivän viikossa hoitaa koti hommat ja muksun etttä voisin alkaa tehä taas töitä. Mut ei tapahu mitään. Kun sais edes joskus, tiedätte kyllä mitä! Mutta ei sitäkään. Otin puheeksi niin loukkaantui *ittu! NO eilen suutuksissa sitten menin ja tilasin itselleni hieman "leluja" netistä. Katotaan kun paketti tulee kuinka suu sitten menee. Ja pidän kyllä huolen että näkee sen. Oikeasti ahdistavaa kun tekee kokoajan mieli eikä saa.

Tulipa tännekkin kiukuttua nyt sitten näköjään :ashamed:

Ylihuomista neuvolaa odotellessa.

Taikamyrsky
 
Ihanaa, taas on tullut uusia odottajia porukkaan, tervetuloa! :) Olen taas lorvinut täällä taustalla, lueskellut teidän juttuja, mutta oma kommentointi on jäänyt, kun ei ole ollut mitään lisättävää teidän juttuihin :)

Pirkkis, meillä oli sama tilanne, terot + clomit menossa ja muutama päivä plussaamisen jälkeen tuli postissa aika lapsettomuustutkimuksiin. Oli aivan ihana soittaa sinne, ettei ole tarvetta tulla :) Tosin silloin oli vielä suuri pelko siitä, ettei masussa olekaan matkalaista, kun edellinen raskaus oli tuulimuna. Ja nyt ollaan jo näin pitkällä :heart:

Me ei varmaankaan kysellä sukupuolesta ultrassa. Toisaalta olisin kovin utelias, mutta toisaalta taas, kun on eka lapsi kyseessä, niin olisihan se ihana pitää yllärinä. Vaatteissa pidän kirkkaista väreistä, joten niitä voidaan hankkia etukäteen molemmille sopivina. Suvusta ja tutuilta saadaan tavaraa vauvalle, mutta eiköhän niistäkin tule alkuun otettua ne neutraalit.
Vaunut ollaan nyt päätetty ostaa uusina, todennäköisesti päädytään Brioon. Ja väri on varmaan ruskea. Tai musta. Tänä vuonna tosi tylsät värit Briolla, tosin tuo ruskea on yksi mun lemppariväreistä. Olisin niin halunnut Emmaljungat, mutta mies ei suostu niiden hinnan takia... Vaunujen värivalinnassakin ollaan ajateltu, että ne menevät sitten sekä tytöllä että pojalla ja tarkoitus on säästää ne sitten toiselle lapselle.

Viime viikolla olin tuntevinani liikettä vatsassa, mutta nyt viikkoon en ole huomannut mitään. Ehkä se viime viikkoinen ei siis ollutkaan liikettä. Kohta jo luulisi tuntuvan, kun ollaan jo näin pitkällä. Vatsa ei vieläkään näy täältä läskien seasta, ainakaan ulkopuolisille. Kyllähän sen itse vauvamahaksi tunnistaa :)

Aurinkoista maanantaita!
Heilo 18+1
 
Heippulis!

mama-L:lle kiitokset uudesta pinosta! :flower:
sukupuolen kysymisestä r.ultrassa eli meillä on kaks tyttöä ennestään ja molempien sukupuoli on pysynyt salassa synnytykseen asti vaikka oltais haluttu tietääkkin... nyt mies on sitä mieltä ettei kysytä, mut vähän jänskättää kun meilläkin on 4D-ultra ja kuva oli jo np.ultras tosi selkeä ja tarkka et voi olla et se sieltä lipsahtaa... siis toivon salaa näin käyvän :whistle:

Me vietettiin vappua miehen kans kahestaan kun molemmat mummot halusivat tytöt kyläilemään. Oli kyllä tosi virkistävää vaikka ei mitään erityistä tehtykkään!

Kun kuulee/lukee toisten parisuhdeongelmista ym. kun miehet eivät panosta kotiin, parisuhteeseen ja perheeseen niin kuin pitäis niin se tuntuu kurjalta näiden odottajien ja äitien puolesta koska odotus ja se pikkulapsiaika on loppujenlopuks niin lyhyt ja ainutlaatuinen et siitä pitäis pystyy myös nauttimaan!! Voimia teille! Toisaalta sitä arvostaa omaa ihan hyvin toimivaa parisuhdetta ja rakastavaa, välittävää, kunnioittavaa ja osallistuvaa ihanaa miestään vaan yhä enemmän!!! :heart: voisin kyl kertoo tän miehellekkin vähän useammin kuin kerranvuodessa isänpäivänä! :ashamed:

Meillä seuraava neuvola nyt keskiviikkona ja se on th+lääkärikäynti! tuun sit kertoo miten meni!
Niin ja tajusin syyn niin korkeeseen hemoglopiiniin; oon syönyt talven ja alkukevään aikana ihan älyttömästi sitrushedelmiä eli se on se C-vitamiini niin on rauta imeytynyt paremmin! :)

Ezziina ja RK 14+0 "poks poks"
 
Mää en huomannut eka tätä "pinoa" :p .

Mulla ei tunnu vielä(kään) mitään liikkeitä. Nyt alkaa ärsyttämään, että moni tietää raskaudesta, kun jotkut kommentoi, että eihän se näy missään ym . No, en mä välttämättä mikään valas haluaisi edes olla. Masu näkyy kyllä itseni mielestä mutta ei juuri vaatteiden alta.

Mulla myös hammaslääkärikammo ja syytä olisi mennä .

17+6.

mama-L: laitatko mulle synnytyssairaalaksi KOS:n, kiitos :) .

Mä olin eilen ystävän vauvan ristiäisissä yhtenä kummina :heart: . Ei malttais odottaa yhtään enää tätä omaa tulevaksi, wiih :heart: .
 
haluaisin tulla tänne hiukan purkautumaan...

kun mullahan oli se joku suoni tosiaan revennyt kohdussa, josta sitten sain melkein 3 viikkoa sairaslomaa, soitin tästä työnantajalle ja pyysin että ei laittaisi mulle kuorma öitä. (saattaa tulla 15 rullakkoa tavaraa joissa saattaa olla oman pään yläpuolella sellaisia 20-30kg atrian laatikoita) no sanoi että laittaa viestiä eteen päin. mutta kuinka ollakkaan, kun sairasloma loppuu niin heti oli laitettu kuorma yö... kyllä pikkuisen alkoin kiehua :kieh:
no tiistaina on se kontrolli äitipolilalla et katotaan mitä lääkäri on mieltä. saa kirjoittaa jonkun lapun että en saa noita kuormaöitä tehdä jos on sitä mieltä kun ei kerran muuten mene jakeluun!!!

kiukkuinen aava ja 15+3
 
Heippa jälleen. Nytten on sitten sairasteltu ja painoakin on tainu mutama kilo tippuu mut selvinee keskiviikkona kun on neuvola. Huomenna oiskin sitten ylimmääränen ultra ja saadaa tietää onko lapsella sairautta vai ei. No toivotaan ainakin parasta.

Liikkeitä oon tässä tuntenut ajoittain muutaman viikon ja usein liikkuu illemmalla enmmän ja välillä on vatsa oikein heilunu kun on äkkii liikahtanu siellä

Sisätutkimukset Mulla on perinnöllisten sairauksien takia tehty joka ultra käynti sisätutkimus ja niin tehdään tässäkin raskaudessa eli 4 kertaa mulla

Sukupuolen kysely Ajateltiin kysyä jos kertovat ja huomenna vois olla jo mahdollisuus tietää mutta katotaan nytten miten käy

Tiukuliina89 ja tinttaralla 15+3
 
Tuohon sukupuolen kysymiseen tulin nopeasti vastaamaan. Täällä on ilmeisesti sellainen käytäntö, että sukupuolta ei kerrota vaikka kysyttäisiinkin. Mikä kyllä mun mielestä on taas lievästi kivikautista ajattelua, mutta ei auta. En kyllä ole varma haluaisinkokaan itse tietää sukupuolta, en ole vielä asiaa kerinnyt hirveästi miettiä. Meillä on ultra 11.6., joten siihen saakka pitää kestää :kieh:
 

Yhteistyössä