Lokakuun lapset 2013 <3 *Heinäkuussa*

Omien tietojen lisäys/muutokset näkyvällä värillä omaan viestiin.


Lokakuisten odottajien lista

* Meitä on yhteensä 127 odottajaa *
(Päivitetty 31.05.2013)


26.09.2013
Vilijonkka 27v / 1. lapsi / KOS /

28.09.2013
rakkaudesta äiti 33v / 5. lapsi / OYS / poikaolo tyttölupaus

29.09.2013
Nimia 32v / 2. lapsi / TYKS poikaolo
Jauj 24v / 3. lapsi / NKL poikalupaus

30.09.2013
kirsikka92 20v / 1. lapsi / P-KKS / poikaolo poikalupaus

01.10.2013
KakaramäenEmäntä / 3. lapsi / LS
Saanni 29v / 2.lapsi / K-SKS
Nii1 27v. / 1. lapsi / TAYS poikalupaus
Duppeli/27v./ 2.lapsi /K-SKS

02.10.2013
janskuli83 29v / 5. lapsi / NKL /
beibipupu 30v / 2. lapsi / LS / poikalupaus
Pauki 32v / 2.lapsi / K-PKS
taco / 2. lapsi / KOS poikaolo tyttölupaus



3.10.2013
tuutkkii79 / 2.lapsi / KÄT
muumimamma-81 32v / 3.lapsi / K-SKS tyttölupaus?

04.10.2013
Marsilio 31v / 2. lapsi / HYS
clearbrook 31v / 2. lapsi/ K-HKS / tyttöolo poikalupaus Nanneli82 / 30v. /ensimmäinen / OYS poikalupaus

05.10.2013
Neilikkakirsikka 29v / 3. lapsi / E-KKS
Anna_85 / 27v. / 1. lapsi / K-SKS
4+1 / 29v. / 5.lapsi / MKS
Yonn / Kät / poikaolo tyttölupaus

06.10.2013
Miab5 31v / 5. lapsi / PS
LukLu 33v / 3. lapsi /NKL tyttölupaus
Helmikoo 34v / 3. lapsi/
wentti 30v / 3.lapsi / KOKS
sannita 26v / 1. lapsi / SatKS
Salmiakki13 / 1.lapsi / TAYS
Maana-mamma 29v / 3. lapsi / KOS / tyttöolo tyttölupaus
Luna85 / 1. lapsi / JS / poikaolo
jk74 39v / 2. lapsi / TAYS tyttölupaus

07.10.2013
Tipzie 30v / 3. lapsi / KYS
linnea80 32v / 4. lapsi / seks
Helleka 31v / 1. lapsi / KYS
lapinäiti / 2. lapsi
neeta83 29v /5.lapsi/NKL tyttölupaus
yana / kaksoset

08.10.2013
äiti3lasta 24v / 4. lapsi / KPKS

09.10.2013
ebbe 33v / 2. lapsi / KOS
elwwis 22v / 1. lapsi / poikalupaus
Eessii 20v / 2. lapsi /
Vihervaara 28v / 1. lapsi /
mriic 23v / 1. lapsi /
Papumamma/ 24v/ 3.lapsi/ OYS
Ruspukka/ 4. lapsi /MKS tyttölupaus
Heikku89 23v / 2. lapsi / VKS
mamx3 28v / 3. lapsi / KOS
*Ella*/ 3.lapsi
ItuH 23v / 1. lapsi / TYKS tyttöolo poikalupaus

10.10.2013
lempo / 2. lapsi /
Äiti0708 28v / 3.lapsi / K-SKS
touniquet / 1. lapsi
yllätys93 19v / 1. lapsi / LPKS
Emskis 34v / 2. lapsi / JS / tyttöolo poikalupaus
o873060 31v / 1.lapsi / LKS poikaolo poikalupaus
Misu78 34v / 4. lapsi poikalupaus
Martta75 / 1.lapsi / KYS

11.10.2013
Essence 33v / 1. lapsi / Kät(?)
äiti88 25v / 4. lapsi / koti/VAS
Emja 32v / 4. lapsi / PHKS
Crashboom 39v / 2. lapsi / TYKS
Taimis / 1.lapsi

12.10.2013
Bibi77 / 3. lapsi / LS/NKL
2+2 31v / 3. ja 4. lapsi (kaksoset) / KOS
Gabriella 18v. / 1.lapsi / PHKS tyttöolo
13.10.2013
Kairi 28v / 2. lapsi / KYS
Väinö-Irmeli 29v / 3. lapsi / TAYS poikalupaus
Nelperi 29v / 2.lapsi/ LS tyttöolo poikalupaus

14.10.2013
Villanen / 3. lapsi /
Pörrö 29v / 2.lapsi / LKS
petite 26v / 5. lapsi / K-PKS tyttötoive tyttölupaus
Matuli 31v /3.+ 4. lapsi / JS
Leijonamama 34 v / 2. lapsi / VKS tyttöolo poikalupaus
Pähkyt / 1. lapsi / NKL/KÄT tyttölupaus
meedo 27v / 1. lapsi / NKL tyttölupaus

15.10.2013
sinnuli 33v / 6. lapsi / OYS
Padmerine / 2.lapsi / LS / poikaolo
Tikkaritar / 3.lapsi tyttölupaus
Peekaboo 31v. / 1.lapsi / KYS
OmppoPomppo / 3.lapsi / Tays / poikalupaus


16.10.2013
heinis1 35v / 2. lapsi / tyttöolo poikalupaus
Lilith 25v / 2. lapsi/ NKL
Marjaana84 28v / 1. lapsi / K-SKS
Starlight84 28v/ 1.lapsi/
Addoda / 1.lapsi tyttöolo poikalupaus
kkiipp 21v. / 2.lapsi / PKKS
N|nka / 1. lapsi / HYS / tyttölupaus

17.10.2013
Lapanen85 27v / 1. lapsi / KYS poikalupaus
Pullero85 / 1.lapsi

18.10.2013
Hope81 31v / 1. lapsi / tyttölupaus
Annuliini84 29v / 3. lapsi / JS / tyttöolo
Mimskuliini 24v / 3. lapsi / VAS tai TAYS
omen 24v. / 2.lapsi / OAS tyttötoive

19.10.2013
dita 30v / 3. lapsi / K-PKS
Kesä81 31v / 1.lapsi
kääkkis82 30v / 4. lapsi / PHKS poikalupaus

20.10.2013
jessix / 3. lapsi / Kät
vema 27v / 2. lapsi / PHKS
Pecanpie 24v / 1. lapsi / TAYS
josmu 20v / 1. lapsi / TAYS poikalupaus
Jaxx1977v /34v / 2. lapsi / JS
Linnie 25v / 2.lapsi / TAYS

21.10.2013
Hanneka 30v / 1.lapsi / SeKS
icy 23v. / 2. lapsi / SatKS
nouna 25v / 3. lapsi / VKS
Marni80 / 2.lapsi / PHKS poikalupaus

22.10.2013
-ruska- 24v / 2. lapsi / OYS
Tigridia 34v /4. lapsi / K-SKS
Millamagia / 2.lapsi / PKKS
minnuliis 34v. / 1. lapsi / KOS
Eleanor85 / 1. lapsi / TYKS poikalupaus

23.10.2013
annelin 30v / 3./6. lapsi / TAYS
Viola30 / 3. lapsi tyttö? tyttölupaus
mymmeli87 / 1. lapsi / SAS
LizMon 28v / 1.lapsi /

24.10.2013
TenSon 21v / 2. lapsi / VKS
nina84 / 3. lapsi
Ulledulle 31v / 2. lapsi / JS
Marlin 29v / 3. lapsi / OYS tyttöolo poikalupaus
Susanna1979 33v / 4. lapsi /

25.10.2013
Zuzme 17v / 1. lapsi / NKL
Tertsi79 / 33v. / 2.lapsi / PHKS poikatoive poikalupaus
SR 38v. / 2.lapsi / poikalupaus
Bethany 28v / 2. lapsi / OYS tyttöolo tyttölupaus


26.10.2013
Line / 2.lapsi
Lady_Vanilla / 1.lapsi / EKKS tyttöolo tyttölupaus

27.10.2013
Malsa / 23v / 1.lapsi / KOS
Bamboo 33v / 1. lapsi / TYKS
Daredevil / 1. lapsi / KOS tyttölupaus

28.10.2013
Shenda81 / 32V / 3.lapsi / HYS poikalupaus
muruliini82 / 4. lapsi / K-SKS poikaolo tyttölupaus


29.10.2013
Duppaduulix 27v./ 4. lapsi / KOS/NKL
SONJJ 19v. /1. lapsi / VKS
Miramei 25v./ 1. lapsi / tyttölupaus
PottuSäkki / 5. lapsi / PS

30.10.2013
Pömppis83 / 1.lapsi / TAYS
Malinelle24 24v. / 3.lapsi / HUS tyttöolo poikalupaus

31.10.2013
jau11 27v / 2. lapsi /


Laskettu aika ei tiedossa / ei ilmoitettu:

Alii 28v / 1. lapsi / OYS
iltsu 21v / 1. lapsi / TYKS
elsanen 26v / 1.lapsi

Poikalupauksia 27, tyttölupauksia 20


Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Listan ylläpitäjät:

Leijonamama


Salaiseen Facebook-ryhmään haluavat:

Yksityisviesti kirsikka92
Viestiin oikea nimi (millä löytyy Facesta) sekä vähän lisätietoja, esim. profiilikuvasta, jotta on helpompi löytää, jos on monta saman nimistä.

Meidän aikaisemmat ketjut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2262425-lokakuun-lapset-2013-3-toukokuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...-maaliskuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...3-helmikuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...un-lapset-3-a/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...3-huhtikuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2262425-lokakuun-lapset-2013-3-toukokuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2270594-lokakuun-lapset-2013-3-kesakuussa/
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa heinäkuun ketjuun, kanssaodottajat! :) Taas ollaan vähän lähempänä määränpäätä, eihän tässä nyt enää kovin monta ketjua tarvita, kun jo ensimmäiset alkaa poksua. Toivottavasti ei kuitenkaan ihan vielä kukaan ota varaslähtöä.

Sokerirasituksessa sitten napsahti raskausdiabetes-diagnoosi, tai ainakin näin oletan koska paastoarvo oli koholla. Tällä viikolla pitää hakea kotimittari ja kai nyt sitten ruokavaliota pitäisi pohtia. Vaikeaa se on, ja kiva olisi kuulla että miten muut diabetes-diagnoosin saaneet syö, esim. millä herkuttelette kesällä? Mitä syötte aamupalaksi jne?

Leijonamama 25+0
 
Viimeksi muokattu:
Heips!

Pitkästä aikaa kirjoittelen. Töissä on ollut kova kiire ja illat on menny levähdellessä. Tännekään en ole jaksanut kirjoitella, vaikka lukemassa olen käynyt päivittäin. Nyt sitten kiire kostautui ja olenkin äitiyslomaansa alkuun saakka sairauslomalla ennenaikaisten supistelujen vuoksi. Kiire loppui siis tähän. Nyt laittelen hissuksiin tavaroita paikalleen remontin jälkeen hissuksiin ja vauvallekin pitäisi alkaa tavaraa hommaamaan. Sokerirasituksessa kävin, eikä ollut niin paha kuin pelkäsin. Soittoa ei ole kuulunut, joten arvot lienevät ok. Rakenneultrassa kaikki oli ok ja onhan mua seurannan vuoksi nyt ultrattu muutenkin. Sukupuolta ei tiedetä ja jätettiin kysymättä.

synnytyksestä Mulle suunnitellaan sektiota synnytystavaksi. Mieluummin olisin alakautta synnyttänyt, jos se olisi katsottu turvalliseksi.

vakuutuksesta Tarkoituksena oli ottaa, mutta katsotaan saako sitä nyt kun olen suositusten vuoksi sairauslomalla. Harmi, jos ei onnistu.

hankintoja Me ei olla vielä ostettu muuta kuin vaatteita (ale) ja käytettynä stokken trippTrapp. Piti saada kirsikan värinen ja sen valmistus oli lopetettu, joten ostettiin sitten kun löydettiin käytettynä. Harvempi aloittaa hankinnat syöttötuolista :) Muutenkaan kauheasti ei oo jaksanu vielä hankkia tavaraa tänne sotkun keskelle, mutta kohta alkaa tulla jo kiire. Vaunuja ollaan katseltu, mutta ongelmaksi näyttää muodostuvan tila takakontissa. Meillä on iso koira ja sille häkki, joten vain vähän jää tilaa vaunuille, vaikka auto onkin iso farmari. Pitää käydä tänään koittamassa, mahtuisko Gessleinit tai sitten pitänee hankkia bugaboo buffalot. Ahdistaa ostaa jotain niin kallista näkemättä ja bugaboita ei kyllä voida lähteä 500km päähän katsomaan nyt kun supistelee, muuten ois voinu suunnitella jonkinlaisen kesälomareissun siten että ois samalla käynyt vaunut vilkaisemassa. Sitten isoimmat hankinnat on enää hoitopöytä ja pinnasänky.

Paljon ois nyt kotona tekemistä, lähinnä siivoamista remontin jäljiltä. Aitakin pitäs tehdä, mutta se taitaa nyt kaatua miehen niskoille, kuten myös kaikki raskaampi siivoaminenkin. Minä vain kuskaan tavaraa pienissä erissä huoneesta toiseen ja pidän pitkiä teetaukoja :) Onneksi äiti lupas tulla peseen ikkunat, niin ei tartte katsella rantoja ikkunoissa koko talvea.

Hyvää kesän jatkoa kaikille ja yritän nyt aktivoituvat täälläkin enemmän.

Vihervaara ja nappula 25+6
 
Leijonamama: Kiitos uudesta pinosta :)
Mullahan on jälleen kerran tuo rd ja olen syönyt kyllä ihan normaalisti kuten ennenkin :) Saan todella hyviä ruuan jälkeisarvoja, ainut poikkeus oli kiinalainen ruoka, vaikka otinkin mahd. vähän riisiä, niin joku siinä nostatti sokerit. Olen syönyt herkkujakin, kohtuudella tietenkin ja ruokailun yhteydessä :) Hyviä arvoja on tullut ja itselleni enemmän haasteena on se mittailun muistaminen, etten ehdi laittaa suuhuni jo jotain : / Muutama paastomittaus on mennyt huti, kun olen ehtinyt syömään jo jotain. Aamupaasto on haasteellisin mulle ja sillä ei ole väliä mitä olen ed. iltana syönyt. Parhaimman aamupaaston olen saanut tähän asti sillä, että tuhmuuksissani otin edellisenä iltana muutaman karkin. Olen keskittynyt lähinnä ruuan monipuolisuuteen, paljon kasviksia, mahd. vähän hiilareita ja annoskoko sopivana :) Aamiaisena mulla menee yleensä viherpirtelö tai ruisleipä lisukkeilla ( leikettä, juustoa, mahd. paljon tuoretta päällä, joskus munaa) ja tietenkin maitokahvia :) Yleensä aamupalan jälkeisarvo alkaa nelosella :) Tosi yksilöllistä on mikä kenelläkin nostaa... Huomasin tuossa esim. pannukakun ( jälkkäri) kanssa seuraavaa: Otin palan hillolla ja kermavaahdolla, jälkeisarvo oli tosi hyvä, tein saman pelkällä hillolla: arvo oli lähempänä ylärajaa, ei kuitenkaan ylitys. Uskon, että kermavaahdon rasva tasapainotti jotenkin sokerin imeytymistä, on tää yhdenlaista "tiedettä" :D

kääkkis ja sisu 24+2
 
Kiitos leijonamamma uudesta pinosta! :) täällä suunnilla taitaa toi saikku kans kohta kutsua, selkä ei tykkää mistään eikä minkäänöaisesta tekemisestä. Meillä on siivoilut ja pisimmät rönyämiset koirien kans siirtyny miehelle jo ajat sitten, käydään yessä sit illalla rauhassa kävelemässä ja juoksuttaa karvajalkoja sit jossain metsässä kun tää mein sakumaani on alkanu kyttäämään mun perään niin ei voi puistossa kovin juoksuttaa. Kotiinkaa ei aina meinaa päästää ketään välillä mut tutut pääsee kyllä sisälle saakka, sillä vaan kestää vähän aikaa hyväksyä et meillä käy vieraita myös. Oinen koira ei sit sanokaan mitään kun ei ole tainnu tajutakaan ;) nuorikkoja kun ovat molemmat.
Me ratkottiin toi koirat ja vaunu yhdistelmä sillai et ostettiin uus auto tylysti, i muuten olis mahuttu mitenkään eikä haluta sulkee koiria normaaleista asioista pois joten paras ratkaisu meille. Vaikka ei tuollakaan pitkälle reissulle lähe mut vähän pidemmälle ku vanhemmille kylään. :)
Omaan napaan ei uutta ollenkaa, potkuja ja vääntyilyjä vain.

Addoda & minimies 23+4
 
Heips..
Leijonamamma kiitos uudesta pinosta. Syöminen ettei sokerit nouse liikaa on aika taiteilua. Normi ruokaa vihanneksilla kohtuu annoksilla niin pysyy jotenkin aisoissa. Ite huomasin, että hesen ruuat saa jättää syömättä. Jäätelö jälkkärinä ja mansikat on mun herkkuja. Ja aamupalalla ei kyl liikaa pidä syödä leipää jos meinaa pitää sokereit kurissa. Näin siis mulla ja haen vielä sitä tasapainoa (sen verran tykkään herkuttelusta et vaikeeta on). Ja puhelin herättämään et muistaa ottaa aterian jälkeisen arvon muuten unohdan :)
 
Heips pitkästä aikaa :)

Ei ole hirveesti tullut kirjoteltua tänne.Kiirettä piisannut lapsien kanssa kun lomalla ollaan.Tuli viime viikolla jo äitiyspakkaus ja pääsi ihastelemaan sisältöä..välillä vieläkin kovin epätodellinen olo et vauva on tulossa..hassua :D

Ens viikolla olis neuvolalääkäri..vähän jännittää onko kohdunsuulla tapahtunut muutosta.Vauva liikkuu kovasti..ihana tunne.Yölliset lonkkakivut vaivaa paljon ja haittaa todella paljon mun unta :( inhottavaa...

neeta83 ja vauva 26+0 <3
 
Kiitos Leijonamama uudesta pinosta :) Tuosta syömisestä. Mulla paras ratkasu aamupalalle oli kaks näkkäriä ja päälle juustoa/leikkelettä sekä vihreetä. Sokeriton mehukeitto ja kahvi kaveriksi. Jugurttia ei kärsiny syyä aamulla eikä kaurapuuroa. Muuten söin ihan normi kotiruokaa ja paljon kasviksia. Maitoa ei kärsiny juua millään aterialla, mutta jos jätskiä otti jälkkäriks, niin se ei vs:ää nostanu. Jokaiselle on omat ruuat mitä kärsii syyä ja mitä ei. Se mikää sopii toiselle, ei välttämättä toiselle passaakkaan. Aluksi se on kokeilua että mitä kärsii syyä, mutta äkkiä sitä oppii :)

Ois ihana jos tällä kertaa ite selviäis ilman rd:tä, mutta toisaalta taas ajattelen että jos se taas tulee, niin saisin itteeni paremmin niskasta kiinni ja pystysin jättään herkut vähemmälle.
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Moi! :wave:

Vieläkö mahtuu mukaan, uusi ilmoittautuu. 2.10.2013...Pauki 32v....2.lapsi.....K-PKS

Täällä tuntuis olevan muitakin jotka tarkkailee sokereita. Itellä oli se eka arvo just rajalla ja sen vuoksi joudun mittailemaan. Nyt oon huomannu, että peruna, makarooni ja luultavasti riisi ei sovi. Kaikki makeat pois, eli ei herkuttelua. Ylimääränen rasva pois ja myös hiilarit. Herkuttelu tapahtuu marjoilla ja hedelmillä. Aiemmin olin todella herkkusuu. Hassu juttu sinänsä, kaurapuuroa voi vielä syödä kuitenkin. Ei ole sukurasitetta ja ylipainoakaan ei hurjasti oo. Ekassa raskaudessa ei sokereiden kassa ollu ongelmia. Luulis, että tällä ruokavaliolla painoa ei voi paljoa kertyä ylimäärästä.


Pauki 26+6
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Kiitos uudesta pinosta! Eilen poksahti rv 25 <3 ja ensi viikolla neuvolalääkäri. Mä haluaisin kyllä niin nähdä pientä!

Rd-diaknoosi täälläkin ja jo ihan 14 raskausviikolta asti. Mulla siis 5. synnytys. Ensimmäisestä vauvasta lähtien paljon tutkittu kun on isoja vauvoja olleet kaikki. Aikasemmin en mistään ole kiinni jäänyt, mutta tarkkaan olen aina syönyt. Nyt alkuraskaudesta oli järetön pahoinvointi ja oli pakko syödä vain hedelmiä. Ja nehän nosti paaston aivan pilviin. No nyt ruokavaliolla saanut nuo paastoarvotkin todella hyviksi ja oon saanut välistä herkutellakin. Toisessa rasituksessa arvot oli melkein normaalit. Pieni heitto tunnin arvossa. Mutta vaikka oon pystynyt välistä syömään makeaa, niin aattelin ihan nuitten vauvojen isojen kokojen takia aloittaa sen sokerittoman ruokavalion. Syön siis terveellisesti, mutta hiilihydraatit jätän mahd. minimiin. Ei välttämättä kyllä tehoa tuohon vauvan kokoon. Koska en aio laihutukselle alkaa. Eihän siitä ole kuin vauvalle haittaa. Lääkäri totesikin minulle että vauva vain ottaa sen energian minusta niin hyvin, jos ei mun ravinnostani sitä saa. No viikonloppuna reissussa annoin vielä itselkle luvan syödä jäätelöjä ja karkkia. Ja ette usko kuin huono-olo oli aina seuraavana yönä!!! Oikea sokerikrapula!!! Aivan kauheaa. Että eipä tunnu pahalta jättää nuita pois :D

Meillä on kyllä paljon vauvalle hankittu jo tarvikkeita. Tai niitähän on vielä edelliseltä esillä :D Vaatteita on kyllä tullut osteltua paljon uusia. Kun meillä on 4 poikaa ja nyt sain tyttölupauksen, niin oon antanut kyllä itselle luvan shoppailla tytönvaatteita. Pojanhan vaatteita mulla on jo ihan järettömästi. Mutta jos tää pysyy tyttönä loppuun asti, niin minähän en sitä pue neutraaleihin ja poikien vaatteisiin. Kyllä niissä suurimmassa osassa on vain paljon eroa. Jotkut harvat käy kyllä ihan molemmille.

Miehelle ajattelin keksiä jotain ekstraa loppukesälle. Mies on niin monta kertaa yllättänyt minut<3 Jos nyt olisi mun vuoro. Niin moni saanut facebookin puolella tehtyä kaikenlaista. Jos sieltä sais vinkkejä. Se isyyspakkaus olisi kyllä ihana idea!

NO tällaista tälläkertaa:) Pirpana työntää pyllyään(?) tuossa mahaa vasten <3 Miten tämä voikin aina olla niin ihmeellistä?!

petite & pirpana 25+1
 
Tervetuloa Pauki! Lisäsin sut listaan. Olikos sulla tietoa, kumpi on tulossa? Jos on, niin voin senkin laittaa listaan jos haluat.

Ja joo, herkkusuu minäkin olen, siksi tämä rd-diagnoosi tuntuukin vähän vaikealta, vaikka ensin ajattelinkin että ei ole niin iso juttu. Nyt kuitenkin tuntuu siltä ettei mitään enää voi syödä, mulla kun on huono vatsa joka muutenkin sietää huonosti ruokia ja nyt nekin, mitä pystyn syömään, on kiellettyjen listalla...
 
Leijonamama Kiitos kiitos. Jätetään sukupuoli vielä merkkaamatta listaan vaikka se tiedossa onkin.

On siinä vain taiteileminen ja opettelu, että oppii syömään niin että sokerit pysyy tasapainossa. Minulle sokerirasitus tehtiin viikolla 23+6 (kome viikkoa sitten), että jonkin aikaa tässä on nyt sitte mittailtu ja harjoteltu syömisiä. Torstaina neuvolalääkäri, katotaan tuleeko jotain jatkotoimenpiteitä sokerien takia.

Tässä vielä meikäläisen esimerkkejä mitä syön. Aamupalana syön kaurapuuroa marjoilla ja raejuustolla rasvattoman maitolasin kera, kuppi maitokavia. Sama menee myös illalla, muttei enää silloin kahvia ja joskus ei myöskään raejuustoa.
Välipalana on monesti maustamatonta rahkaa marjoilla tai hedelmällä. Joskus ruisleipä pala kasviksilla ja kananmunalla.
Ruoaksi jotain lihaa tai kalaa ja paljon kasviksia ja pala tai kaksi ruiseipää ja aina rasvatonta maitoa kyytipojaksi. Ruisleivälle tottakai aina rasvaa päälle hiukan.
Näillä on nyt arvot pysyny ihan hyvinä.
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa sitten eilen laitettua pakkaseen 4 laatikollista mansikoita tai lähes. Lapset söivät niin paljon yhdestä laatikosta, että kyllästyivät jo mansikoihin. Tänään ei kelvannut enää kenellekään.
Kesä on helppoa aikaa pitää linjat kurissa, kun rehut ovat niin halpoja ja kaikkea tuoreena saatavilla. Tämä masukkipoika haluaakin paljon rehuja. On koko ajan salaattihimo. Kyllä sen huomaa kuinka raskausajan syöminen vaikuttaa lapsiin. Itse kun en syö keitettyjä rehuja, mutta tuoreet raikkaat rehut menevät. Lapsetkin kaikki tykkää rehuista semmosinaan.
Vielä treenaaminen sujuu, vaikka alapää tulee kipeeksi sen jälkeen. Vähintään kolme kertaa viikossa treenaan kunnolla. Enemmänkin pitäisi, mutta monena päivänä ei vaan jaksa. Olen tehnyt päätöksen, että kunhan jaksaa sen 3 kertaa viikossa edes. Silloin olen tyytyväinen.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen tuli käytyä esikoisen vauvavaatteita läpi ja tyhjensin niitä varten lipaston, jonka päälle saa myös hoitotason. Aika paljon meillä niitä pieniä vaatteita olikin ja osa on vielä mun ystävällä lainassa. Paljon ei siis tarvitse ostella (DAMN :p ). No, ehkä pari jotain supersöpöä pikkubodya ostan kuitenkin. Muut hankinnat keskittyy käytännön juttuihin, kuten harsot, vaipat, talkki, peppupyyhkeet, tutit jne.

Tänään laitoin netissä Kelan-hakemukset eteenpäin. Nyt tarttee enää lähettää vain liitteet. Onneksi sain tuon tehtyä, ja mun mielestä se nettiversio oli paljon helpompi täyttää kuin paperilomake. Äitiyspakkausta en tällä kertaa ottanut. Ostan sillä 140 eurolla sitten noita juttuja, mitä ihan oikeesti tarvitaan.

Mä luin kans jostain tuosta isyyspakkauksesta ja ajattelin, että sellainen olis tosi kiva tehdä miehelle. Oletteko muut antaneet miehelle tuollaista ja mitä olette sinne laittaneet? Sikaari ja brändiä nyt ainakin pitää olla, mutta mitäköhän muuta? Suojakäsineet vaipanvaihtoa varten? ;) Onko ideoita?

Marni80 ja boitsu 24+1
 
Viimeksi muokattu:
Hei

Kiitos taas Leijonamama!

Omaa napaa:
Neuvolalääkäri oli viime viikolla. Hemoglobiini oli laskenut vappuna mitatusta (137) 112, joten rautakuurille määrättiin.. Olihan mua kyllä väsyttänytkin, mutta en ollut ajatellut et se vois noin hemoglobiinista johtua. Proteiiniksi mittari antoi tuloksen +-, mutta kuulemma ei aiheuta toimenpiteitä, kun herkkä mittari ja tuo tulkitaan miinukseksi. Mutta seurataan taas seuraavassakin neuvolassa. Sf-mitta oli venähtänyt hurjasti, tosin nuori lääkäri kertoi, että jokainen mittaa sen aina vähän erilailla.. Ja seuraavat kaks neuvolakertaa onkin taas kaks mulle uutta terkkaria, kun omani lomailee. Mielenkiinnolla siis odottelen tuotakin mittausta :)

Turvakaukalo tuli postissa eilen ja äitiyspakkauksestakin oli jo päätös kelan sivuilla. Siis parin viikon sisällä pääsee hipeltään pieniä vaatteita ja tarvikkeita!! Mitä te, jotka ootte pakkauksen ottaneet, ootte tykänneet sisällöstä?

Minäkin oon ajatellut koota tulevalle isälle jonkinlaisen isyyspakkauksen, mutta vinkit sisällöksi ovat todella tervetulleita! Korvatulpat nyt ainakin ja varmaan meidän isännälle pieni viskipullo, vauvan käyttöopas-kirjanen? Ja mitä muuta?

Salmiakki13 ja myllertävä potkija 26+2
 
Ja kiitos Nii1. Löysin taysin sivuilta tiedon, että tutustumisia olis joka viikko torstaisin klo 15.30. Valmennuksia ei järjestetä, mutta videonpätkiä olis nettisivuilla.. Uskaltaakohan niitä katsoa?! :/ Mutta tutustumaan mennään varmastikin kyllä syksymmällä jonain torstaina.

Salmiakki13 ja 26+2
 
Mulla tuolla listalla näköjään vielä oviksen mukainen la, mistä alkuun itsepäisesti pidin kiinni.
Sinne voi vaihtaa 29.10, mikä katottu menkkojen mukaan ja vahvistui ru:ssa

Meillä uusi tulokas on saanut yhdet puolipotkarit ja kahdet potkarit. Siinä hankinnat toistaiseksi :)
62 cm toppapuku on listalla (löytyy 56 cm ja 68 cm) ja seisomateline tälle kuopukselle vaunuihin.
Toki vaatteita aion vielä ostella ja harsoja, ne tuntui olevan kulutustavaraa viimeksi, kiitos koiran joka lutkutti ne rei'ille yön aikana jos unohtuivat johonkin ylettyville
Pulkut ja ruokatahrat maistuivat siis :D

Kestovaippojakin meinasin jokusen ostella lisää.. Mut muuten löytyy suht tuoreena kaikki muu sälä

Pikkuhiljaa oon kääntynyt siihen, että taidamme jättää äippäpakkauksen ottamatta

Mulla seuraava nla kahden viikon kuluttua, sillon saan todistuksen kelaa varten ja siksi siis hakemusten teko edessäpäin.
Muutenkin parempi myöhemmin, niin ehtii varmasti se 6kk tulla täyteen isommilla eläkemaksuilla. Olin loppuvuoden sairauslomalla ja yel oli katkolla
Ensi viikolka sokerirasitus, mut oon luottavainen sen suhteen. Elämäntavat kondiksessa ja ruokavalio järkevää, vaikka eipä tuo aina siihenkään katso..

Mukavaa viikonjatkoa :)

Pottusäkki, joka poksuu 23+0
 
Pottusäkin laskettu aika muutettu.

Mitenkäs teillä on tuo nukkuminen? Vieläkö uni maistuu öisin? Mulle on nyt alkanut tulemaan vähän unettomuutta sen normaalin vessassa ramppaamisen lisäksi, eli heräilen herkästi ja aamuneljän jälkeen olisin pirteä kuin peipponen. Yleensä kyllä sitten nukahdan uudestaan jossain vaiheessa, nukun hetken ja olen ihan takussa kun kello herättää puoli seitsemän. Mutta jotenkin mulla on ennakkoaavistus ja muistikuva edellisestä raskaudesta, että tuo valvominen vain pahenee mitä lähemmäs loppua mennään.. Ei olisi kiva vielä tässä vaiheessa alkaa kauheasti valvomaan.

Leijonamama 25+2
 
Heissan vaan kaikille lokakuisille odottajille!

Huh, kun viikot alkaa yhtäkkiä vierii nopiaan ja tänään me POKSutaankin rv 26+0<3! Ja meidän pieni pojan palleroinen kyllä ilmoittelee olemassa olostaa tuolla masussa kun olen liikkeessä, niin vauvan liikkeet tuntuvat myös silloin tosi selvästi.

Kuulumisia. Tuossa kevään/kesän aikana olen pikku hiljaa keräillyt tulevalle isimiehelle sitä isyyspakkausta ja sain sen tuossa maanantaina valmiiksi ja pakkohan se oli sitten miehelleni antaa hiukan etukäteen syntymäpäivälahjaksi (synttärit 8.7. :D) Laitoin viestiä miehelleni töihin, että sulle on tullut joku kirje Kelalta.. Ja kirjeessähän oli mallista väkertämäni "Päätös isyysavustuksesta". Mies pyyhkäisi tultuaan suoraan keittiöön kirjettä avaamaan ja luuli, että ole vahingossa avannut kirjeen ja teipannut sen takaisin kiinni. Noh, tämä luuli ihan kirjeen loppuun saakka, että saan jonkun ihka oikean isyyspakkauksen, kunnes luki "Hyvää syntymäpäivää rakas! ;)", tuumasi mulle, että sulla on vissiin ollut vähän tylsää. :D Hah, sanoin että menihän tuohon aikaa ja rahaa, mutta oli sen arvoista.
ISYYSPAKKAUKSEN SISÄLTÖ:

1. VAUVA omistajan opas - käyttöohjeet, vianmääritys ja ensimmäisen vuoden huolto (lue tämä huolellisesti ennen vauvan käyttöönottoa ja palaa aihe-alueisiin tarvittaessa)

2. VAIPANVAIHTOSETTI
- vaippoja
- puhdistuspyyhkeitä
- peppupyyhe
- pyykkipoika (hajuhaittojen tai pyörtymisen ehkäisemiseksi)
- suojakäsineitä (suojaamaan herkkää ihoasi kakka/pissatahroilta)

3. KYLPYSETTI
- kylpyankkoja (jotta isi viihtyisi)
- pesuneste
- hoitoöljy
- body

4. VARATISSISETTI
- ruokalappu
- tuttipullo + korviketta
- harsoja
- kuvakirja

5. ÄÄNENVAIMENNUSSETTI
- tutti
- korvatulpat isille (jos tutti ei auta)
(vinkki: voit kokeilla myös etsiä syytä itkulle hakemalla apua VARATISSISETISTÄ tai VAIPANVAIHTOSETISTÄ)

6. SELVIYTYMISSETTI
- energiajuomaa (tätä todennäköisesti kuluu litroittain mutta tämä ensihätään)
- pantteri -pussi
- HÄTÄNUMERO (=anopin puhelinnumero sekä varmuuden vuoksi vielä vaimokkeen puhelinnumero)

7. NAUTINTOSETTI
- EMÄNTÄ !!!
- liukuvoide/hierontaöljy (suositellaan käyttämään hierontaöljynä, jotta pääsisi myös käyttämään liukuvoiteena)
- kondomipaketti
- 5 kpl kotoapoistumislupakaavakkeita (varpajaiset saat viettää ilman lupakaavaketta)

Luulisi noilla pärjäävän rakkaat sitten kahdestaan jonkin aikaa ilman äitiä. :p <3 Mies sanoi, että oli ainutlaatuinen, hyödyllinen ja kiva lahja (laitan kuvan liitteeksi, jos vaan saan :))

Liitos- ja lonkkakivut ovat alkaneet vaivaamaan ihan urakalla ja liikkuessa jaloissa on havaittavissa huomattavaa turvotusta. Helteet vielä pahentaa turvotusta ihan sikana. :S Aamuisin päkiät ja kantapäät on jaloista ihan hellänä ja tulessa/kuumottaa, vaikka jalat ovat levänneet koko yön ja joskus yöllä olen kylmägeelipussilla jalkojani viilennellyt (en tosin ole varma onkohan se ihan terveellistä).

Kävimpä tuossa maanantaina myös sokerirasituksessa ja vastauksia sain eilen sitten terveydenhoitajalta ja kaksi arvoa oli poikkeavia, joten terkkari laittoi mulle lähetteen diabeteshoitajalle KAKSlle ja käski nyt muutaman päivä pitämään ruokapäiväkirjaa. Että jei vaan, loppuu se karkin ja herkkujen mussuttaminen. Paastoarvo oli kuulema ihan ok 4.9 ja saa kuulema olla 5.3, 1h:n arvo oli 10.7 -> pitäisi olla alle 10 ja 2h:n arvo oli 10.8 kun pitäisi olla alle 8. Eli en osaa sanoa onko tuo huono vai mikä, mutta toivon mukaan ruokavaliolla saa paljon aikaiseksi.

Nukkuminen on minulle varsinkin näin helteillä todella vaikeaa kun on niin kuuma ja aamuyön/aamun aurinko paistaa suoraan meidän makkarin ikkunaan. :S Sitten ei voi olla tuuletin koko yötä päällä kun minun jalkoja alkaa vetämään suonella ja niskoja/hartioita alkaa särkemään vedon takia. Että jo on vaikee elämä. Tyynyhän on pakko olla jalkojen välissä kun muuten vihoittelee lonkat sitten. Mikään ei nyt meinaa oikein tuntua hyvältä. :S Anteeksi valitusvirsi kanssa odottajat.

-elwwis&pieni pojan palleroinen rv 26+0<3.-
 
Viimeksi muokattu:
Ja kiitos Nii1. Löysin taysin sivuilta tiedon, että tutustumisia olis joka viikko torstaisin klo 15.30. Valmennuksia ei järjestetä, mutta videonpätkiä olis nettisivuilla.. Uskaltaakohan niitä katsoa?! :/ Mutta tutustumaan mennään varmastikin kyllä syksymmällä jonain torstaina.

Salmiakki13 ja 26+2
Okei! Hyvä, että löysit tiedon. Kai niitä videoita uskaltaa katsoa... ainakin toinen silmä kiinni... ;) Meillä myös meno sinne tutustumiskäynnille jossain vaiheessa varmaan syyskuun puolella sitten, kun alkaa olla ajankohtaista.

Jos nyt vaan pääsisin sinne neuvolaan ensin. Hatanpäälle ne mut nyt sitten lykkäs, mutta sieltä luvattiin soitella mullepäin ja sopia aikatauluja, kun virallisesti uuden osoitteen tiedot siirtyy. Tuntui ainakin puhelimitse olevan todella kiireinen neuvolayksikkö näin kesällä, joten lievä ahdistus iski...

Omaan napaan mitäs muuta.. Viimeinen kolmannes alkoi nyt sitten virallisesti, jihuu!! Muutto saatiin pakettiin ja koti alkaa nyt olla kuosissa. Seuraavaksi voi alkaa rauhassa ihmetellä tuon tulevan pienokaisen huoneen sisustusta + tarvikkeiden hankintaa. Äitiyspakkausta lukuunottamatta kun ei mitään olla vielä hommattu.

Nii ja kovasti potkiva pieni poika 27+0 *POKS* :heart:
 
Tervehdys täältäkin! Mullakin jo rv 24+, tosin tuntuu et alkuvaiheessa vielä ollaan kun lokakuuhun on niin mahdottoman pitkä aika. En jaksais enää odottaa.

Äitiyspakkauksen tilasin just muiden KELA-papereiden joukossa, vaikka kolmas lapsi onkin tulossa. Tavaraa riittää edellisiltä, enkä olekaan ostanut mitään enkä muutenkaan tehnyt asian eteen mitään. Sänky laitetaan valmiiksi vähän ennen h-hetkeä ja vaatteet pitää kaivaa jostain. Jotenkin tää kolmas raskaus on mennyt vaan omalla painollaan eikä samanlaista innostusta ole kun (varsinkin) ekasta ja ehkä tokastakin, sitä vaan oottaa et millanen tyyppi sieltä tulee, kun kaikkea jo on, vauva vaan puuttuu.

Alakuloa on ollut paljon, mikään ei oikein huvita ja kaikki tekeminenkin on työn ja tuskan takana. Yöt nukun välillä älyttömän huonosti, väsymyksen kautta sitten muukin maailma näyttää mustalta vaikka kaikki on periaatteessa ihan ok. Tuntuu vaan ettei mikään asia etene mihinkään suuntaan, vaikkei mitään isompaa olekaan.

Kesä on kyllä ihanaa aikaa, vaikka syksyn tyttö olenkin. Mökillä ollaan oltu paljon, se on kivaa.

Miten muuten te, joilla on isompia sisarruksia, aiotte järjestää lastenhoidon? Tarkoitan että otatteko päiväkodista pois, meneekö vanhemmat kerhoon etc.? Meillä keskimmäinen jää vielä kotiin kun on niin pieni ja isompi jatkaa tutussa kerhossa. Mietin kyllä myös päiväkotia, koska kerhoon on matkaa ja kiva raahata näitä pienempiä aina kolmen tunnin takia edestakaisin, mutta sitten kuitenkin kallistuttiin tuohon kerhovaihtoehtoon mm. pienemmän ryhmäkoon takia. Miten muut?

Painoa on tullut jo älyttömästi, 7 kg alusta, huhhuh! Oon kyllä herkutellutkin joka päivä oikein urakalla ja en vaan saa itseäni niskasta kiinni, kun on niin ihana syödä jätskiä ja lasten nukkuessa karkkia.

Olo on muuten ollut ok, vauva potkii jonkun verran, neuvolassakin kaikki oli ok. Ympäriltä sataa joka puolelta vauvauutisia ja mä oon sisimmässäni kade kaikille ketkä saa pojan... Jotenkin tällä kertaa tosi vaikeeta päästä asian yli.

Viola 30 ja pikkuinen rv 24+1
 
Heipä hei kaikille:flower: ja kiitokset leijonamamalle uudesta pinosta =)

Täällä meinaa paniikkia puskea päälle kun laskettuun aikaan ei ole enään kolmea kuukauttakaan.Vauvaahan kyllä ootan malttamattomana(oon jo niin valmis siihen yöheräilyyn,imettämiseen ja vauvan pusutteluun:heart:) ,mutta tuntuu että hankinnat pitäs saada nyt heti tehtyä ja samoin kaikki kotona valmiiksi ja koko koti suursiivottua ennenkuin pikkunen syntyy.Sitten ois ihanaa "vaan olla" ..tai ainakin olla ilman sitä suursiivouksen tekoa..viiden lapsen kanssa tuskin "vaan ollaan" :LOL: ja tekemistähän tulee kokoajan lisää.Pyykkiä ei voi olla pesemättä päivääkään tai seuraavana päivänä saa pestä tuplamäärän ja kun vauva syntyy sitä puklu ja kakkapyykkiä tulee varmasti,mutta ei haittaa =) Ihan vaan innolla kaikkea odotan mitä vauva tuo tullessaan..myös niitä pikkunuttujen pesuja.

Olosta vointi on nyt tän raskauden parasta.Ei väsytä,ei okseta,ei juuri pyörrytäkkään ja maha on NIIN KAUNIS JA IHANA:heart: ja vauvan liikkeet näkyy ulospäinkin ja tuntuu jo isosisaruksillekkin jotka kilpaa oisivat niitä kokeilemassa.Edes suonenvetoa ei oo ollut kuin kaksi kertaa(tosi outoa!!)
Ainoat vaivat taitaakin olla ne että alapää välillä kipeytyy(tai tulee inhottavasti painon tunnetta)jos oon liikaa jaloillani enkä lepäile välillä ja öiset pissahädät(normaalisti kerta per yö).Niin ja onhan mulla nyt ollut jonkin verran supistelujakin.Ei mitään kipeitä kyllä mutta sellasia että maha kovettuu ja sen kuitenkin tuntee ja huomaa.

Vauva myllää öisin,iltasin ja aamusin tosi paljon ja päivisin enimmäkseen nukkuu mutta välillä liikkuu toki silloinkin.Toivottavasti ei ainkakaan yö mylläyksiä jatka synnyttyään:whistle:

Äitiyspakkauksesta mullahan siinä oli muutama viallinen tuote jotka palautin ja nyt odotan uusia,mutta tänään huomasin että oranssi/harmaa raidallinen pody oli jotenkin värjäytynyt pesussa.Kattokaapa te jotka ette oo sitä vielä pesseet että eikös ollutkin ne oranssit raidat ihan oransseja ilman harmaita viiruja?? :attn: Mulla takapuolella on vielä lähes puhtaan oranssit värit mutta etupuolella oransseissä raidoissa harmaita viiruja.Onko muilla käynyt pesussa nuin? Mietin että alanko palauttaan vai meneekö uusikin podi pesussa jokatapauksessa tommoseksi ruman näköseksi:|
Muuten oon ollut pakkaukseen tyytyväinen.Se pussukka on kerrassaan ihana!

elwwis ihan huippu tuo isyyspakkaus=) Minä tein kans sellasen miehelle sillon ku meille tuli esikoinen mutta sen jälkeen ei oo tullut tehtyä.

Isosisarusten hoidosta Meillä pojat(syksyllä 3v ja 5v) jää kotihoitoon niinkuin ovat aina olleetkin mutta tytöt alottaa ekaluokan ja neljännen.Mulla on ollut aina lapset kotihoidossa ja haluaisin hoitaa myös vauvankin kouluunlähtöön saakka kotona mutta saa nähä miten käy.Jossain vaiheessahan kotihoidontukea ei sitten tuukkaan enään kuin vauvasta ja kolmivuotiaana loppuu sekin joten sitten varmaan pakko ottaa hoitolapsia tai mennä muualle töihin.

Isyyslomasta pitääkö teillä muilla puoliso isyyslomaa?? Minä oon vaatint että mies ois ainakin viikon vauvan syntymän jälkeen isyyslomalla ja vaikka sitten vähän myöhemmin pitäs ne loput.Ei tuu olemaan kovin helppoa nimittäin herätä heti synnytyksen ja sairaalasta kotiinpalun jälkeen laittaan tyttöjä aamuvarhaisella kouluun jos on yön imettänyt vauvaa(toivon kovasti että nukkuu muuten hyvin ja syö vain muutamia kertoja) ja pahimmassa tapauksessa jopa kuskaan ekaluokkalaista kolmen pienimmäisen kanssa kouluun.En nimittäin vielä yhtään tiiä uskallanko päästää itekseen kulkeen tota kahta kilsaa kouluun josta osa matkasta kuletaan autotietä pitkin.Varsinkin kun kaveri jonka kans aiko alkaa kulkeen samaa matkaa saa emnnä pyörällä ja minä olin jo valmiiksi päättänyt että meidän neiti kävelee eikä pyörräiile tuolla autojen joukossa.Saa nähä.Jännittävä syksy tulossa.Vauvan syntymä ja yhellä lapsella koulun alotus.Onneksi kerkeen kulettaa ja opastaa tyttöä koulumatkalla varmaan melkeen kaksi kuukautta ennenkuin vauva syntyy.
..ja minä kun ajattelin että kouluunlähtöön on vielä aikaa mutta tää kesäloma näyttääkin menevän hirmu nopeaa...

Mukavia kesäisiä odotuspäiviä teille kaikille:cool: Me lähetään ostaan lapsille tuohon pihalle vähän pienempi uima allas ku ei raski nyt jättiallasta täyttää ku lähetään viikonloppuna reissuun.menis kuitenkin vesi reissun aikana likaseksi.

rakkaudesta äiti rv.27+5 ja lokakuun prinsessa:heart:
 
Komppaan rakkaudesta äitiä! Täällä kun tulossa myös 5. lapsi ja esikoinen on vasta sen 5-vuotta, niin ei kyllä tarvitse ylimääräistä ohjelmaa keksiä. Valmistuin tuossa vuodenvaihteessa Hierojan ammattitutkintoon ja en kyllä montaa kertaa ole töitä kerennyt tehdä. Mennyt aika vain opiskelusta toipumiseen. Synnytin siinä opiskelujen lomassa elokuussa -12 edellisen pojan ja nyt maha-asukille ja edelliselle tulee ikäeroa 1v 1kk. Opiskeluja jatkoin jo kun vauva oli vasta 1kk. Eikä se ollut mitään istumista tunneilla, vaan ihan täyspäiväistä hieromista valmistumiseen asti. Kyllä nyt olen vuodenvaihteen jälkeen vain ollut lasten kanssa kotona ja nauttinut tästä raskaudesta. Oman yrityksen perustan kun tämän pirpanan saan maailmaan..Mitään aikataulua ei ole sille:) Tehdään sen verran kuin vain jaksan. Lapset ja mies on kuitenkin ihan etusijalla.

Isyyspakkaus: En nyt muista laitoinko aikasemmin siitä. Aion myös sellaisen tuolle murulle <3 väsätä. Saa sitten ottaa vaikka sen mukaan synnytykseenkin :D Pikkuhiljaa sitä tässä kokoilen. Nyt olis miehekä's hoitolaukku tilattu, kaksi pimeässä hohtavaa tuttia teksteillä "isin kulta" ja "äänenvaimennin", super isä t-paita ja huumorillinen vauvan käsittelykirja. Kyllä mies nyt vauvoja osaa alusta asti hoitaa ja kotia ja muita lapsia. Mutta ihan vitsillä tuota väkerrän.

Hoitoapua: Olen tässä miettinyt kotia itselleni. On kuitenkin sitten sitä hommaa uudessa vauvassa ja sitten nuissa vanhemmissa. Mies ei kuitenkaan voi olla kuukausi tolkulla isyyslomalla heti. Niin olisi kiva jos olis joku apuna ja itselle seurana.

Taidan tästä lähteä ystävän luokse kahvittelemaan, kun on mies iltavuorossa. Saa itse seuraa ja lapsillekin vaihtelua kuin vain tämä kotona olo.

petite & pirpana <3
 
Onpa taas vierähtänyt pitkä tovi kun tänne olen viimeksi kirjotellut...
kuukausikin on kerennyt vaihtuun :/ Jospa se taas tästä, ku on palannut iha normiarkeen... :)

24.6 oli neuvola jossa kaikki oli ok.
rautakuuri suositeltiin alotettavaksi heti kun oli laskenut 108:aan... ei mua kyl ihmeemmin ole väsyttänyt.
painoa on nyt raskauden alusta tullut 2kg, tosin suurin osa tuosta on turvotusta joka on huomattavaa nyt ku on lämpimämmät ilmat, kädet ja jalat ovat aikamoset halot :D
Pikkuisella tasainen syke ja liikuskeli taas kovasti anturin alla..
Sokerirasitukseen varailen aikaa rv:lla 24-> ihan varulta kun toisessa raskaudessa todettii raskausdiabetes,mutta tuossa viimesessä raskaudessa ei taas ollutkaan mitään... Mutta siis ihan varuta, eikä tuo haittaa,paitsi se että joutuu olla 12t syömättä :O mitenkähän se onnistuukaan, kun nykyään joutuu yöl ottaa esim palan banaania tai muuta hedelmää ku on huono olo tyhjällä vatsalla :/

Pikkuinen ilmoittaa olemassa olostaan kyllä tosi paljon päivän mittaan, näkyy myös masun läpi miten hän mönkii ja heittää volttia masussa :D <3 ja siten myös isukkikin saa nauttia niistä :)
Vointi on ollut ihan ok.. Huomannut vaan että kun omat 3 lasta on kotona, nii silloin iltasin olen tosi väsynyt,tietysti kun pvät saa mennä ja touhuta vaikka kuinka. Nyt siis onkin muutama huili päivä,joten lepoa,lepoa...
Liitoskivut ovat välillä inhottavia,mutta kyllä ne kestää, kipeitä suppareita ei olekaan nyt sitten ollut. Selkä välillä kipuilee,mutta pieni hieronta auttaa kummasti...
Unet on välillä mitä on; joskus nukun illasta aamuun ihan hyvin, joinain yönä herättää kissat hyppimällä makkarin oveen ja juoksemalla rallia tms.. Joskus taas useat vessareissut häiritsee ja uudellee ei meinaa saada heti unta :(..Päivisin ei tuu nukuttua ku tuntuu että illalla unen saaminen hankaloituu :/ Mutta lepäilen kyllä paljon mahdollisuuksien mukaan..
ja niin... mammavaatteet ei ole vielkään käytössä,et taitaa mennä aika pitkälle ennen kuin joutuu hieman vaatemalleja vaihtaan... ihan hyvä niin, vanhoja kun ei oo jemmassakaan..

Hankinnoista...
Nyt ois sitten hoitopöytä kunnostettu (tai siis lähinnä putsailtu ja maalattu) ja pinnasänky onkin papan heiniä; pientä entraamista ja maalaus päälle. Joitan uusia vaatteita ja kirpparilöytöinä odottaa kotona.. Muut onkin sitten viel kaupassa.. eihän täs kiire ole vaikka viikot meneeki tosi nopeesti..

Tuosta isyyspakkauksesta josta tääl on puhuttu..
Tein sellaisen aikoinaan ekaa lasta oottaessa,mutta kahesta seuraavasta en tehnytkään. Nyt tuo ollut taas ajatuksissa,kun tälle nykyiselle miehelle lapsi on ensimmäinen. Saas nähä saanko sen kasaan,vai meneekö kaikki muut jutut edelle..



Muruliini82 ja masu-asukki 23+4
 
Heipsuli hei!

Omaan napaan ei erikoisia. Vaaveli potkii kovasti ja on kai oppinu tuntemaan koska ollaan kotona kun alkaa aina kotiin tulle jytäileen ihan hirveesti. Kylässä jos ollaan niin on aloillaan ja varmaan seurailee elämää navan ulkopuolella, kuvittelen siis näin. :D
nukkuminen onnistuu kuten ennenki, ei ole sen suurempia ongelmia ollut sen kanssa. Selkä tosin estelee aika ajoin hyviä unia mutta ei nyt oo taas hetkeen vaivannut.

isyyspakkausta oon ajatellu, tänään olisi itseasiassa isukin synttäripäivä mutta hän itse on töissä joten juhlinta jää meidän kahden välille sitten. :) hyvä niin. Ajattelin alunperin että olisin tehnyt isyyspakkauksen lahjaksi mutta en ole ehtinyt näiden hää järjestelyiden kanssa joten piristän mieltä syssymmällä sitten jollain pienellä isi pakkauksella. Mies on niin valikoiva vaatteiden suhteen että en tiedä uskallanko ostaa super isi paitaa tai jotain vastaavaa. Pitäisi eka urkkia vaatekaappi ja etsiä sitä kautta sit sopiva paita. :) ellwis: aivan mahtava paketti! :)) ajattelin viskin ystävälle ostaa pieniä viski pulloja muutaman ehkä, ja tutteja varmaankin ja jotain muuta mitä isukki saattaa tarvita kun on kahden illat vauvelin kanssa. Itse pyhitän illat koirille lenkin muodossa ja nautin omasta ajasta. :) ilta nukutukset jätän isukille hoidettavaksi.

isyyslomalle meinasi mies jäädä, mielenkiintonen rumba tulossa muutenkin kun koirat on alkanu uumoilla että jotain on tapahtumassa mutta eivät tiedä milloin niin aluksi helpompaa olla koko perheen voimin kotona. :))

Kesäloma alkais viikon päästä, sen jälkeen oliski enään sitten 5viikkoa töitä ennen äippärille jäämistä. Töissä uskotaan etten tuu enää loman jälkeen ja siksi tää aika tässä ennen lomaa meneeki asioiden järjestelyissä sun muissa että tietävät sitten missä mennään. :) tämmösiä tänne, nyt sorvi kutsuu tätä mammaa!

Addoda & mini 25+2
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä