Lokakuun lapset 2013 <3 *helmikuussa*

Clearbrook Kiitos, oikein meni päivä.. sekasin kun seinäkello täällä =) Ja hei, todellakin vaikuttaa niveliin raskaus! Tulee ja menee erilaisia niveloireita! Toisille siis tulee ja toisilla häviää. Raskaushan muuttaa elimistön sidekudosrakennetta niin nivelissä kun muuallakin elimistössä, jotta vauva mahtuu syntymään, siksi erilaiset nivelongelmat ja engelmattomuus (versus normaaliin tilaan) on normaalia raskaudenaikana.

Hopeakissa koita rentoutua, uskon, että kaikki on hyvin! Se on ihan normaalia, että välilä on oireettomampaa kun toisena päivänä.. <3

Oon vasta sivulla 11 lukemassa kirjotuksia, joten "julkasen" tän välillä, niin ei sitten sapeta jos viesti taas katoaa jonnekin.. =)
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeakissa
Vilijonkka Onnea ultrakuulumisista ja simpoista =) Ja ikävä kuulla, että sinulla todettiin jotain noinkin ikävää! :hug: Sinulle sama ohje, Älä missään nimessä mene kertomaan työpaikalla raskaudesta, koeajalla irtisanomisesta kun ei tarvii selitellä mitään =(

Beibipupu Mainitsit rintsikoista.. sen verran "muistutan", että rinnat turpoo turpoomistaan =) Joten osta tilavat ja muokkaantuvat, tai varaudu ostamaan useampaan kertaan uusia =) heh, itellä kasvo rinnat 5 kupilla raskauden aikana ja siihen pari kuppia vielä imetyksen alkaessa kunnolla :whistle:

Mä palaan myöhemmin paremmalla ajalla uudestaan =)
 
GALLUB-vastaukset

Yrityksestä:

Mikä yrityskierto tärppäs?
-Meillä yk 10. Pisin kiertoni oli jopa 107 päivää, joten aikaa ehtikin kulua jo sen 15 kk, että plussan viimein saimme. :)

Yritittekö joka päivä, joka toinen päivä, sattuman varaisesti vai harvoin (pupuilu)?
- Meillä oletetun oviksen aikoihin yritettiin päivittäin. Tässä kierrossa en uskonut mahdollisuuksiin kuitenkaan, koska ovistesteillä en plussaa saanut.

Oliko sinulla käytössä kotikonsteja mitkä parantavat raskauden mahdollisuutta? (Esim. greippimehu, punaviini jne.)
- Varsinaisia ei kyllä ollu. Joskus vuosi sitten vielä oli, kaikki mahdollinen, mutta toivo ehti jo hiipua pahoin mihinkään ylimääräiseen.

Mikä dpo/kp plussasit?
- Tiesin jo itse jotenkin dpo7, ja roskis-haamulainen tulikin dpo8. Virallinen punaväriä sisältävä viivanen oli jo selkeänä dpo10. :heart:

Oliko tämä tärppi kierto jotenkin erilainen, jos oli niin miten?
- Oli hassua, kun olin tuntevinani jotain ovisoireita, mutta o-tikut eivät näyttäneet vahvaa viivaa missään vaiheessa. Lähinnä odottelin vain uutta kiertoa. Sitten, kun palailin ovistestikuviin, valitsin tummimman "ovispäiväksi" ja laskin dpo:t, ihan omaksi ilokseni.

Odotus:

Haluatko tietää sukupuolen?
- Ehdottomasti! Heti kun siihen on mahdollisuus. :)

Kumpaa jännität enemmän np-ultraa vai rakenneultraa?
- Varmasti molempia. Luulen, että np tulee olemaan stressaavampi..

Kumpaa toivot, tyttöä vai poikaa?
- Toivon tervettä lasta. Olo oli kyllä heti plussauksen jälkeen poikaolo! :)

Oireet?
- Nännit kipeimmät, mutta koko rinnat ovat jo kuin ne olisivat mustelmilla. Alavatsan nippailut olivat aluksi yleisiä, mutta nyt ne ovat vähenemään päin. Ellotusta on ollu todella vähän. Vain muutamana aamuna. Erityisesti vatsalihakset tuntuvat siltä, kuin jotain olisi tehnyt, mutta oire siis sekin. :)

+ Minkälainen elämäntilanne teille on yleisesti? (työ, asunto, parisuhde, terveys)

- Minä opiskelen ensimmäistä vuotta amk:ssa ja mieheni viimeistä vuottaan samassa koulussa. Asumme vuokralla kaksiossa, mutta asumistilanne tulee varmasti muuttumaan viimeistään silloin, kun lapsi alkaa tarvitsemaan oman huoneen. :) Parisuhde meillä on rakkaudentäytteinen ja uskomattoman luja. <3 Olemme seurustelleet vasta kaksi vuotta, mutta jos joku haluaa tietää hiukan taustoja, miksi olimme lähes heti perheen perustamiseen valmiita, tervetuloa lukemaan rakkaustarinamme blogistani!

Se haaveiden taivaan kirkkain tähti: Meidän Rakkaustarinamme :heart:

Tarinamme on erikoinen ja ilolla sen kerron jälkikasvullekkin, kun aika koittaa! Tuossa samalla tulee tuo linkki blogiini, kun blogeista puhetta oli. :)

Tänne olikin tullut paljon uusia, onnea ja tervetuloa! :flower: :wave:
 
Hei vaan kaikille! Liityn teidän joukkoonne, itseasiassa olen käynyt lukemassa ketjua jo aivan alusta asti. :D Meille odotetaan kolmatta lasta, hieman ajatukset sekaisin koska ensimmäisestä kierrosta jo tärppäsi! =) Lapsilla ikää "jo" 5v ja 7v, vauva-aika on jo unohduksissa kokonaan. Mutta ihanaa tämä on, vaikkakin väsymys on aivan valtaisaa, ällöttävää oloa ollut myöskin riittämiin muttei ole vielä oksentaa tarvinnut onneksi. Aiemmissa raskauksissa olin lähes "oireeton". Neuvolaa en ole vielä(kään) varannut, huomenna jos saisin aikaiseksi soittaa neuvolaan.


Neilikkakirsikka / 29v / 3. lapsi / E-KKS / LA 5.10
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Hopeakissa, lueskelen blogiasi joskus paremmalla ajalla, mutta mainitsen nyt sen että meillä esikoinen ilmoitti tulostaan kun oltiin seurusteltu 6kk! Eikä oltu kauaa tunnettu ennen seurustelun alkua. Ihan suunniteltu lapsi, tjottailemalla tärppäsi pian, yk2. Tuntu vaan "oikealta" ni mitä sitä odottelemaan hetkeä perheen perustamiseen :) :heart:
 
Koska nasu vie mun voimat kasvaessaan niin en sen enempää jaksa ajatellla että kommentoisin. :<

Mutta tervetuloa uusilla plussanneille <3

Gallup:

Yrityksestä:
Mikä yrityskierto tärppäs?
Mulla oli minipillerit. :eek: välissä pari unohdusta, jolloin kamuli on ilmeisesti saanut alkunsa.

Yritittekö joka päivä, joka toinen päivä, sattuman varaisesti vai harvoin (pupuilu)?
Kerran viikossa harrastetaan seksiä yleensä.

Oliko sinulla käytössä kotikonsteja mitkä parantavat raskauden mahdollisuutta? (Esim. greippimehu, punaviini jne.)
Neuvola täti sanoi että tupakoinnin lopettaminen olisi vaikuttanut raskauden alkamiseen positiivisesti.

Mikä dpo/kp plussasit?
En ymmärrä mitä nää tarkottaa :((

Oliko tämä tärppi kierto jotenkin erilainen, jos oli niin miten?
Ensimmäistä kertaa elämässäni havaitsin ovulaatiopäivän, mutta luotin pillereiden tehoon ja annoin himojen viedä.

Odotus:
Haluatko tietää sukupuolen?
Kyllä, mutta en anna sen vaikuttaa vaatteiden väriin yms... toivottavasti

Kumpaa jännität enemmän np-ultraa vai rakenneultraa?
np ultraa.

Kumpaa toivot, tyttöä vai poikaa?
poikaa. mutta loppupeleissä ihan sama, kunhan pysyy mukana loppuun asti <3

Oireet?
nipistely oli silloin joskus viikolla 4-5. Sit alkoi pahaolo ja inhotus. Menkkakivut, vihlonta. Hormonimuutokset päässä. Tissi on kipeät ja turvonneet. ja ilmavaivat. ;o

+ Minkälainen elämäntilanne teille on yleisesti? (työ, asunto, parisuhde, terveys)
Meillä on mukava tilanne. Parisuhteemme on jo kehittynyt ja vakaa. Vaikkakin olemme aika räiskyvä pari, mutta silti rakastava. Mieheni on vakituisessa työssä (tosin välillä lomautus uhan alla ja lomautettuna). Minä opiskelen toista vuotta artesaaniksi. Tällä hetkellä asumme pienessä kaksiossa, mutta tarkoitus on kesällä muuttaa kolmioon. Molemmat ollaan perusterveitä ja harrastetaan liikuntaa.

Mutta nyt telkkarin orjaksi ja lepäämään.

kirsikka ja nasu 6+3
 
  • Tykkää
Reactions: mymmeli87
Uskaltaiskohan jo tänne puolelle... Kirjottelin puolisen vuotta tuolla keskemenon jälkeen kuumeilevissa, sieltä sai hyvää vertaistukea. Nyt alkuviikosta pärähti plussa ja vahvistuu kuten oireetkin. Kkm siis viime lokakuussa joka havaittiin np-ultrassa, tuli ihan puskista ja sen jälkeen kova hinku raskautua uudelleen. Kova paikka kyllä oli. Nyt sitten varovainen ote tässä uudessa, enää ei ole yhtä sinisilmäinen, moni asia voi mennä vikaan. Mutta toivon että varhais- ja np-ultran jälkeen osaisi relata :) Ovis tuli jotenkin nopeasti menkkojen jälkeen ja en oikein ole varma tuosta kierrosta ja LA:sta. Eiköhän se sitten varmistu vh-ultrassa viimeistään. Esikoinen 2v2kk. En ole vielä soitellu neuvolaa, katsotaan pettääkö hermo vai odottelenko vh-ultran alta pois.

alien_1 / 37v / 2. lapsi / EKKS / LA 22.10


Mikä yrityskierto tärppäs?
Kolmet menkat ehti olla kkm:n jälkeen, joista vikat "normaalit", kaksissa ekoissa oli vielä kudospaloja vuodon seassa.

Yritittekö joka päivä, joka toinen päivä, sattuman varaisesti vai harvoin (pupuilu)?
Oviksen tikuttelin ja sitä ennen ja jälkeen kerran päivässä.

Oliko sinulla käytössä kotikonsteja mitkä parantavat raskauden mahdollisuutta? (Esim. greippimehu, punaviini jne.)
Kaikki keinot käytössä, greippimehu, punkku, helokkiöljy, e-vitamiini, raskausvitskut. Tammikuussa kävin yksityisellä katsastamassa tilanteen ja gyne kertoi että kohdunlimakalvo kierron tilanteeseen katsoen hieman ohut. Sitä sitten kasvattelin helokilla ja e:llä. Punaviinillä "vereviä limiksiä" loppukierrosta. Tuntui toimivan :)

Mikä dpo/kp plussasit?
dpo 10-11. Haamua 9-10 ja 11 digissä raskaana 1-2.

Oliko tämä tärppi kierto jotenkin erilainen, jos oli niin miten?
Nyt oli kaikki keinot käytössä ja kai se kohdun tilannekki vihdoin normaali.

Haluatko tietää sukupuolen?
Juu :)

Kumpaa jännität enemmän np-ultraa vai rakenneultraa?
Ihan kaikkia, np-ultrassa viimeksi huonot uutiset joten eiköhän ne ultrat tule aina jatkossa pelottamaan.

Kumpaa toivot, tyttöä vai poikaa?
Kaikki käy :)

Oireet?
Niitähän riittää. Jo plussan aikoihin tuntui että kohdussa "kuuma kivi", jokin siellä kaivautui kiinni ja sama jomotus jatkuu. Rinnat ovat alkaneet jo kasvaa, viimeksi päästiin imetyksen aikana 70H kokoon :D Tällä hetkellä ehkä 70C-D. Tänään iski paha väsymys ja edellisestä tuttu ällötys. Edellisen aikana väsymys ja ällötys oli suorastaan lamauttavaa ja vaikuttaisi että tässä mennään samoilla linjoilla... Esikoinen pitää kiireisenä joten pitkät kituviikot siis tiedossa :I

+ Minkälainen elämäntilanne teille on yleisesti? (työ, asunto, parisuhde, terveys)
Ollaan jo oltu noin 10v susiparina ja sama jatkuu. Vakiintunut hyvä suhde, kumpikin pitkään kouluttautuneita ja vakiduunissa, itse nyt esikoisen kanssa kotona. Miehen omakotitalossa asutaan. Nautin esikoisen kanssa kotonaolosta (vaikkei se aina niin herkkua ole), töitä ehtii tehdä myöhemminkin :)
 
  • Tykkää
Reactions: beibipupu
Tervetuloa taas kaikki uudet <3 jess!

Hitsi pitäis olla muistivihkonen et osaisin kaikille vastailla ja kirjoitella..huoh..hankalaa! Ehkä fb voisi olla helpompi ratkaisu :)

LukLU huih..tuo rintojen kasvu..tai tiedänhän mä että kasvaa..mutta että sulla viidellä. Mulla rinnat tosiaan nyt niin pinkeenä..heh..että tosiaan hankala ostaa mitään tietynlaisia nytten..mutta pakko alkaa miettimään.

Ainiin mä tilasin mamamion sellaista rintarasvaa..tiedä sitten onko hyvää..mutta ajattelin että saan hemmoitella itseäni nyt kun rinnat kipeenä ja turvoksissa kuin mikä ja ilmaakin täynä :D mutta rakastan tätä raskautta <3
 
Ja niin se viikonloppu vierähti taas. Tänne on tullut paljon uusia odottajia: Tervetuloa mukaan :wave:

Täällä ei mitään erikoista tapahtunut, joten vastaan Gallupiin :)



Yrityksestä:
Mikä yrityskierto tärppäs?
- Taisi olla 7. yrityskierto

Yritittekö joka päivä, joka toinen päivä, sattuman varaisesti vai harvoin (pupuilu)?
- Me mentiin tjot-meiningillä, vaikka kyllähän minä oviksen bongasin ja houkuttelin mieheni petipuuhiin :D

Oliko sinulla käytössä kotikonsteja mitkä parantavat raskauden mahdollisuutta
- tärppikierrossa join paljon appelsiinimehua (en tykkää greipistä) ja seksin jälkeen makoilin selälläni jalat ristissä 15 minuuttia. Seksiä harrastettiin juuri ovispäivänä.

Mikä dpo/kp plussasit?
- Taisi olla dpo 13 ja iltapäivällä testasin kun en malttanut odottaa aamuun

Oliko tämä tärppikierto jotenkin erilainen, jos oli niin miten?
- Seksiä harrastettiin juuri ovispäivänä.

Odotus:
Haluatko tietää sukupuolen?
- Haluan, koska olen niin utelias ja haluan tietää mitkä vaatteet otan esille ja minkälaisia ostan uutena :)

Kumpaa jännität enemmän np-ultraa vai rakenneultraa?
- Ehkä np-ultraa kun se on ensimmäinen

Kumpaa toivot, tyttöä vai poikaa?
- Meillä on yksi tyttö ja kaksi poikaa, joten toinen tyttö olisi mukava saada. Mutta ei se maailmaa kaada vaikka poika olisi tulossa

Oireet?
- Rintojen arkuus, jatkuva nälkä, väsymys ja vessassa juokseminen. Alussa oli menkkamaista jomotusta ja viiltäviä kipuja.

+ Minkälainen elämäntilanne teille on yleisesti? (työ, asunto, parisuhde, terveys)
- Naimisissa 9 vuotta, yhdessä teini-iästä asti. Molemmilla vakituinen työ (minä konttorirotta ja mies duunari) ja asumme omakotitalossa, jonne vielä mahdumme. Perheeseen kuuluu myös kissoja ja kaksi koiraa. Olemme perusterveitä kaikki.
 
Vielä piti vastata niihin kahteen muuhun kysymykseen.

Eli kahvia en juo ollenkaan, mutta colajuomia kyllä. Rakastan Pepsi maxia! Toinen pahe on suklaa, ja karkki yleenä!

Raskaudessa ärsyttää se kun aika kuluu niin hitaasti alussa. Haluaisin mennä jo neuvolaan ja haluaisin että maha näkyisi jo että saisi pukea odotusvaatteet päälle. Toinen asia mikä ärsyttää on loppuvaiheessa vaivaavat liitoskivut. Viimeksi olin niin kipeä että liikkuminen oli vaikeaa :'(
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin kävin muuten kirpparilla eilen ja katselin samalla vauvanvaatteita. Mukaan tarttui yksi body ja kahdet puolipotkarit :ashamed:. Oli siinä selittämistä kun tyttö kysyi kenelle ne vaatteet tulevat. Minä sit epämääräisenä että joko sille tai sille toiselle sukulaisvauvalle :)
 
Huomenta kaikille!

Ja onnittelut kaikille uusille plussaajille! Tervetuloa mukaan..

Tagzy Toisesta tuo masu tuppaa tulemaan esiin aiemmin, kun vatsa jo kertaalleen venynyt =)

Paheista Mun tekee ihan törkeenä mieli akikkea roskaa.. sipsiä, popparia, karkkia, jätsiä.. huoh.. Tupakka ehdoton ei (no en poltakaan), siideriä oon aiemmissa raskauksissa joskus loppupuolella juonu yhden saunassa tai 12cl viiniä ravintolassa.. mutta harvemmin sitäkin.. Kahvia juon niin kauan kun maistuu, vielä menee puol pannua aamupäivän aikana :ashamed: Molemmissa aiemmissa raskauksissa jossain kohtaa ei ole vaan tehny enää mieli ja se on loppunu siihen..

dana88 Oon tehny yhteensä 5 testiä tästä kierrosta, ensin 2 negaa, sen jälkeen hailea plussa, muutaman päivän kuluttua vahvempi ja viimesin joskus muutama päivä sitten ihan vaan huvin ja urheilun vuoksi =) Mulla oli ensimmäinen kierto kuopuksen jälkeen, joten en tienny miten pitkä kierto on siksi noita nega testejä alkuun tehtyä..

Hope81 Meidän kunnalla on musta tosi toimiva lääkäri ja soittosysteemi. Neulokaan joka päivä tunnin soittoaika, Lääkäreille varataan soittoaika ja soittaa annetun tunnin sisällä. Lääkäriin saa akuuttiajan tarpeen mukaan kun soittaa aamulla heti klo 08.00.. Niistä ei ole kyllä valittamista meillä =)

Dita Heh, tunnistan itseni jotenkin susta =) Mä kanssa netistä jo tilasin mammatakin kevääksi ja leggarit, sekä pari paitaa / mekkoa =) heh... No Uskon vakaasti, että asukit pysyy matkassa meillä kaikilla ja jos jotain ikävää käy, niin uudelle kierrokselle sitten vaan.. Kyllä niille vaatteille vielä tarvetta tulee =)

Kirsikka92 Ihana kuulla, että teillä alkaa tilanne parantumaan ja mies lämpenemään! <3

Meppuli Juu ei kyllä lapsi osaa käsitellä asiaa vielä.. Itse oon miettiny, että koska sitä sitten kertoo esikoiselle, kun on nyt 2v ja 8kk.. Varmaan vasta joskus kesällä luulisin, kun lapselle se odottavan aika on vielä pidempi =) Ja samat juilinnat ja vuodot on täälläkin, joten ei hätää! =)

Mymmeli87
Yrityksestä:
Ensimmäinen yrityskerta tärppäs
Harrastettiin seksiä alkaen viikko ennen oletettua ovista ja jälkeen viikko oviksen. Pääsääntöisesti jokatoinen päivä, välillä jokapäivä ja välillä jokakolmas..
Ei kotikonsteja käytössä
Plussa tuli kp 34 (normi kierto ennen raskauksia 24)
Ensimmäinen kierto kuoppuksen synnytyksen jälkeen.

Odotus:
Nyt ajattelen, että en, mutta katsotaan =)
np
Molempi parempi, mutta aivan ihanat mekot ja rinsessavaatteet kuumottaa kaapissa =)
turvotus, vatsajuilinnat, väsymys, valkovuoto, himot, hajuaisti herkkä, pierettää..
Kotona lasten kanssa, vakityö tosin, omk, avioliitossa, yksi perussairaus..

Jahas laitetaan välillä taas julkaisuun =)
 
Tervetuloa uusille :wave:

Mä en nyt jaksa sen kummemmin kommentoida :(

Tässä suora lainaus fb-sivulta:
Mä oon aivan poikki . Menin eilen siinä ennen yheksää sänkyynn, koska "väsytti", pyörin yhteentoista ja nousin sit ylös. Kävin oksentamassa, etova olo aaltoili vaan. Söin vähän koska maha oli varsin tyhjä. Kattoin telkkaa vartin yli kahteen ja yritin nukkua. Oksensin taas . Jossain vaiheesa oli hirmu kovaa kipua kohdussa, joka säteili ihan alas asti. Pyörin aamuun asti sohvalla. Mies kun heräs nii siirryin sänkyyn. Nukuin ehä tunnin-kax yhteensä viime yönä. Aamulla sitten se kauan pelätty punainen väri tuli paperiin. Voi kun se olis ihan harmillista, jos tämäkin menee nyt kesken, nii mä luovutan . Jotenkin ei vaan jaksa yrittämistä, kun toiveet loppuun asto menemisestä hiipuu joka kerta....

Tällasta täällä :(
 
Hei!
Kaksi sivua kerkesin selailla ja kauheena oli tullut taas uusia.

Suuret onnittelut ja tervetuloa :flower:
hepzu
NeilikkaKirsikka
Helleka
jk74
Hanneka
jessix
Vema
Väinö-Irmeli
zoelle
yh79 + tsemppiä tilanteeseen:hug:
alien_1 Ihanaa kun sinäkin tulit tänne=) Mullahan oli kans se kkm sillon viime lokakuussa ja marraskuun alussa otin sit ne tyhjennyslääkkeet.Sen jälkeen sitä onkin toivuttu keskenmenosta ja toivottu uutta raskautta.Eka mua pelotti kauheena,mut nyt on aika kova luotto et kaikki menee hyvin,ku tällä hetkellä voin niin pahoin:p=)

Ollut vähän hankala viikonloppu,ku pe olin jo ihan poikki viikosta ja ajattelin et viikonloppuna saa onneksi levätä et jaksaa taas tän viikon,ni eipä ihan mennykkään niin.4v sairastu lauantaina oksutautiin ja vaikkei oksentanutkaan enää la jälkeen niin yhä on korkeessa kuumeessa ja kahtena yönä itkeskelly kuumeen ja huonon olon takia.Nyt sitten 7v myös kuumeessa,joten pelkään täällä et alkaako hänkin oksentaa.
9v ilmaisi sitten aamulla mun väsyneen äidin onneksi kuinka kamala äiti oon ku en vie häntä kouluun ja hän joutuu kävelemään 2km(yleensä kuletan aamusin kouluunpäin ku onhan tota matkaa ja sit puolet matkasta joutuu kävellä autotien reunaa ni omanki mielenrauhan takia oon kulettanut).Oli ihan vihasena ku hänellä ei ollut kuumetta ja joutu lähtä käveleen,ku enhän minä nuitten sairastajien kanssa voi mihinkään lähteä kuskailemaan.No tyttö huusi kävellessään pihalla että "tyhmä,tyhmä" ja ku huusin ikkunasta että "Heippa rakas!" niin vastaus kuulu "heippa TYHMÄ!" Voi tätä äitinä olon rikkautta :LOL:

Ja ettei menis liian helpoksi niin mullahan tää paha olo yhä jatkuu sellasena että aina ku en syö on huono olo.Tai ehkä hetken syönnin jälkeen voi olla hyvä olo,mut sitten taas alkaa öklötys ja on ihan pakko syyä.Hedelmät on kyllä ollut nyt ihan kullan arvosia.Jos tätä menoa joudun jatkaan pitkäänkin niin paino voi kyllä nousta aika hirmusta vauhtia.En silti uskalla pitää pitkiä taukoja syömisessä,ku en millään jaksa hoitaa näitä neljää ipanaa jos alan oksennella.
Mutta en valita yhtään,ku ennemminkin sitten alkas iskeä paniikki jos tää paha olo loppus.

Ultraan enään 4yötä ja tuntuu niin kovasti sille että tällä kertaa saan hyviä uutisia sieltä:heart:

Nyt lapsille päivävaatetta laittamaan,vaikka voiskai sitä lojua yökkäreissä tietenki nää sairaspäivät:popcorn:

Ainiin ja esikoinen joka haukku mua tyhmäksi soitti koululta vähän nolona että nyt oon päässyt perille."Anteeksipyyntö" hyväksytty :heart:

Rakkaudesta äiti rv.6+1 & lokakuun lapsonen:heart:
 
LukLu, niinhän ne monet sanoo, että toisella kierroksella masu näkyy aiemmin. Mulla tosiaan esikoisesta tuli kuvien perusteella näkyvä masu rv 18, siis sellainen, joka näkyi ilman paitaa. Normivaatteet päällä ei vielä näkynyt mitään :)
 
Clearbrook Mä oon vähän samanlainen, en jotenkin osaa olla onnellisesta asiasta hiljaa itsekseni! Haluan kertoo ja kailottaa kaikille.. Toki ajattelen niinkin, että jos ikävää sattuis niin osaavat ympärillä olevat ihmiset sitten olla kyselemättä liiaksi myös..

Akkiir Meillä oli sama tilanne. Puolen vuoden seurustelun jälkeen oli esikoinen tulossa j aihan suunnitellusti =) Sen tietää kun sen oikean löytää!

Huh, olihan rupeama lukea kaikki 4 sivua! Mutta ihanaa kun porukka jaksaa kirjotella! <3

ON Huononolon pyyhkäsyjä tullu edelleen, ja väsy on todella kova. Viikonloppuna oon menny nukkumaan viimeistää ysiltä :snotty: no parempi levät sillon kun voi.. taas on kova viikko edessä lasten kanssa =)
Aina sitä harmistuu kun lukee noita km-tarinoita ja rupee miettimään, että voiko sitä tämäkin raskaus mennä vielä kunnialla, kun kaksi aiempaa on menny.. Ikävää ikävää, no ei auta muu kun odotella ja uskoa tulevaan =)

Voimia kaikille odottajille..

6+1
 
Tsempit Fossiili :hug: Toivottavasti pikkuinen pysyis matkassa, vuodosta huolimatta.

Tein tänään uuden testi, tuli semmonen tunne, että ihan pakko varmistaa, että oon raskaana.Tein Clearbluen digitaallisen viikkonäytöllä varustetun testin. Tuli lukeen " raskaana 3+" eli pitäis paikkansa, raskaus on arvioidusti nyt jotain 5+3 vähintään nyt. Toivottavasti pian pääsit ultraan.

Tän hetkinen ruokavalio koostuu viinirypäleistä ja suolakekseistä, eipä oikeen muu pysy sisällä.

Parin tunnin päästä neuvola :)

Dana ja sala-asukki
 
Huonosti nukutun yön jälkeen ( miljoona asiaa pyöri mielessä sattuneesta syystä..) join tapani mukaan pari kuppia kahvia jajugurtin. Otan joka aamu omega ja kalkkitabletit, nyt kävi sitten niin että kalkkitabut ei mennyt kurkusta alas vaan kaikki tulikin ylös :x. Nyt jo!! :O. Eto olo vähän, kauhulla odotan mitä tästä tulee jos nyt tässä vaiheessa tää alkaa jo.. tytöistä ollut aiemmin melkoiset pahoinvoinnit jopa vklle 17 asti! Pojasta oksensin kerran.
Tunteet; mua hävettää :'(. Enkö minä, 33 vuotias ihminen joka olen sentään äiti, osaa huolehtia asianmukaisesta ehkäisystä?? Kyllähän mun pitäisi tähän ikään mennessä tietää ettei mitään varmoja päiviä ole eikä keskeytetty takaa mitään! Olen kertonut yhdelle ystävälle ja teille.. Tilanne on sanoinkuvaamattoman kaaoottinen.. Erottiin miehen kans jo vuosi sitten.. tuli huoltajuuskiista pojasta, joka jäi hänelle. Asun siis kahden tytön kans, joista nuorempi 1v 11k on hänen. No, joku ihmeellinen vanhojen aikojen muistelu ja vanha suola tai mielenhäiriö iski tuossa taannoin :ashamed:.
Tämän raskauden paljastuminen exälle on katastrofi..
Ja vaikka tää tilanne on mitä kauhein, olen järkytyksestä huolimatta onnellinen tästä pienenstä ihmeestä :heart:.
 
Tsemppiä Fossiili. Mulla tuli myös eilen illalla ja tänä aamuna hitusen ruskehtavaa valkovuotoa paperiin... Tunnelmat ei kovin korkealla, jotenkin paha aavistus on. Soitin kuitenkin neuvolaan ja täti oli siellä huomattavasti positiivisempi kuin minä. Varattiin sitten neuvola-aikakin. Nyt vain toivomaan, että vuotoa ei tule enää ja se olis ollu harmitonta... N 11.3.
 
yh79 Tilanne kuulostaa kieltämättä vähän kaottiselta, mutta kyllä sä jotenkin pärjäät! Olisko mitenkään mahdollista että palaisitte miehen kanssa vielä yhteen? Vai onko hänellä tai sulla jo uusi? Miehellä on tietysti oikeus tietää että vauva on tulossa. Olisiko mahdollista että menisitte johonkin ammattiauttajalle keskustelemaan teidän tilanteesta ja yrittäisitte sopia kiistanne, vai onko tilanne niin tulehtunut ettei se ole enää mahdollista?

Fossiili Tsemppiä! Toivotaan että se oli vain jotakin tilapäistä. Vuotoahan voi esiintyä myös raskauden aikana kunhan se ei ole runsasta. Itselläni ei ole siitä kokemusta, mutta monella muulla.

Testeistä Minä olen tehnyt 3 testiä. Ensin malttamattomana kaksi negaa liian aikaisin, ja sit se plussatesti silloin kuin menkat olivat periaatteessa myöhässä. Uusia testejä en ole enää ostanut kun olen niin pihi :LOL:

Minäkin olen kytännyt niitä äippävaatteita sekä Huuto.netistä, kirpparilta ja H&M:ltä. Kirpparilta en löytänyt sopivia, mutta huusin Huuto.netistä itselleni paidan :). H&M:ltä haluaisin ne vihreät housut, mustat leggarit ja jonkun paidan.

Milloinhan sitä kehtaisi neljännen odottajana soittaa neuvolaan? Tuntuu niin hassulta soittaa heti alkumetreillä kun on jo "konkari" :D.

Neljän-viiden lapsen äideiltä haluaisin kysyä miten ympäristö on suhtautunut teidän lapsilukuun? Minun suvussani pari lasta on se "normi", joskin muutamalla on kolme. Miehen suvussa taas on 6 lasta monessa perheessä ja se on ihan normaalia heille. Eniten mua jännittää isäni reaktio jostain syystä.
Onneksi asumme alueella missä on paljon lapsiperheitä ja myös isompia perheitä, joten sillä lailla olemme oikeassa paikassa =). Talokin on tarpeeksi iso vielä ja 6-paikkainen auto löytyy pihasta valmiina.

Joku mainitsi jo äippälaatikon. Olen sen ottanut 3 kertaa, mut tällä kertaa ajattelin jättää väliin. Rahalla ostan turvakaukalon (edellinen myyty jo) ja pinnasängyn (lainasänky ollut ja se menee sukulaisvauvalle). Käytettyinä ajattelin ostaa, joten rahat riittävät hyvin. Vaunut, vaatteet ja muut tarvikkeet löytyvät ennestään. Jotakin pieniä nuttuja pitää tietysti ostaa ;)
 

Yhteistyössä