Lokakuun lapset 2013 <3 *helmikuussa*

:kieh:mä kävin laskemassa, niin meitä on 55 täällä jo!!! Ihan mahtavaa! Onnea meille! :heart:

Yh79 Huh, ei kyllä kuulosta kovin kivalle tuo sinun tilanteesi.. Joko oot kertonu exälle? Mietin tuossa vaan, että jos kerran tällanen "vahinko" on päässy käymään, että ootte samaan sänkyyn päätynyt, niin onko myös mahdollista, että palaisitte yhteen uudelleen? Huomasin vasta nyt Misu78 sun kommentit aiheeseen ja samoja asioita tosiaan tuli mieleen.. jokin syyhän siihen on, että ylipäänsä päädyitte samoihin lakanoihin.. Pelkkä seksi tuskin, koska sitä saa muualtakin kun exältä...

Misu78 heh, ei kai sitä koskaan liian aikasin voi soittaa =) Saahan sitä intoilla, eikö? Kyllä mä ainakin kolmatta odottava soitin jo heti plussan tehtyäni :LOL:

Äippälaatikosta, niin itse meinaan kanssa ottaa rahan, kun esikosta on vaan se reipas 2 vuotta, niin kaikki tarpeellinen on jo ja siskolta saatuja peittoja, pussilakanoita yms enemmän kun tarpeeksi. RAHAA vaan tänne :kieh:

Hei muuten, te ketä hommailette vaatetta, niin mulla on KÄYTTÄMÄTÖN musta puolipitkä villakangastakki äippämalliston myytävänä. Se ei oikein tunnu omalle ja siksi en oo sitä koskaan käyttäny, aina kun olen laittanu päälle on tuntunu että ei ja takas kaappiin. Ostin sen reipas vuosi sitten. On kiva, tyylikäs ja kaikkea, mut jotenkin ei tunnu omalle tyylille.. Jostain syystä.. Ketä kiiinnostaa laitan mielellään kuvia vaikka sähköpostilla.. Laittakaan yksityisviestillä tietoja. OVH takilla 99€, voisin sen jollain 45€ myydä pois (+postikulut).. Takki sillälailla kevyt, että menee loistavasti keväällä ja syksyllä, ei ole siis sellanen talvitakki. Edessä kaksrivinapitus, pieni pystykaulus, koko 38. Vatsalle hyvin tilaa..
 
Tänään soittelin itselleni ensimmäistä neuvola aikaa ja sain ajan jo 1.3. Koska seuraava viikko oli ihan täysi. Neuvolatäti laski mun viimeisistä menkoista lasketun ajan 12.10 ja viikkoja nyt 5+2, mutta tuo ei voi mitenkään pitää paikkaansa, koska mun kierto on kuitenkin yli 30 päivää ja tiedän milloin ovis on ollut, joten omien laskelmieni mukaan mennään ja nyt olisi viikkoja 4+6.
Neuvolassa ne eivät mielellään ultraa koska laitteet ovat niin huonot niin ei tiedä näkyykö syke vielä tuolloin 7+ viikoilla milloin mulla nyt se neuvola-aika on. Mutta menen luultavasti muualle sitten varhaisultraan.

Oireet minulla on ollut tosiaan aika vähäisiä ja se lisääkin vain hysteriaa, jotenkin en edes osaa ajatella kaikkia oireita raskausoireiksi koska olen niin monesti oireet itselleni tämän yrityksen aikana kuvitellut, niin en osaa nyt näihin luottaa.
Tosin nyt iski hetki sitten hirveä väsymys työpaikalla, tekisi mieli mennä laittamaan pitkäkseen tuonne työpaikan sohvalle tai sitten taidan ottaa vähän kahvia. Muutenkin on nyt todella flunssanen olo, saa nähdä liittyykö tämä oireisiin vai iskeekö perus kausiflunssa.

Me tarvitaan melkein kaikki vauvatarvikkeet, joten luultavasti otan äitiyspakkauksen. Varma en vielä ole, koska viimeksikin siitä jäi vaatteet käyttämättä, mutta muuta tarpeellista sieltä kyllä löytyisi niin paljon, että eiköhän se ole otettava.
Rakenneultran jälkeen vasta sitten uskaltaakin isommin hankkia jotain kuten vaunut ja kaukalon. Me tarvitaan tosiaan niin kaikki, kalliiksi tulee, tosin pinnasänkyä meille ei tule ennen kun nähdään millainen vauva on nukkumaan, esikoisella kun pinnis oli varmaan turhin hankinta koska ei nukkunut siinä oikeastaan ollenkaan.
 
Mä toista odottavana olen niin kyyninen, etten soita neuvolaan, ennen kuin varhaisultrassa oon nähny elämää... *huoh*

).( On tavallaan kivaa, miten oireeton olo. Mikään ei vaivaa paitsi tissikipu ja tihentyneet pissahädät. "Onneksi" edes tissit on kipeät, koska muuten en uskoisi edes olevani raskaana. Muistaakseni esikoisesta alkoi pahoinvointikin vasta myöhemmin, että se saattaa vielä iskeä joskus 7. viikon nurkilla.

Mä en aio tehdä mitään hankintoja nyt ihan hetkeen. Esikoisesta meillä oli jo vaunut varattuna 10. viikolla, jotenkin sitä oli silloin niin innoissaan, eikä osannut edes ajatella niitä kaikkia uhkakuvia, minkä takia tällä hetkellä valvoo öitä. Nyt olen toki jo etukäteen suunnitellut mitkä vaunut haluan jne :D (muut tarvikkeet esikoiselta onkin odottamassa, vanhat vaunut myin viime kesänä pois, ettei vahingossakaan tarvii toisella lapsella käyttää niitä), mutta ehdin ostamaan niitä myöhemminkin. Samoin on vauvan vaatteiden ja odotusvaatteidenkin kanssa. Mulla on läjä löysiä marimekon mekkoja, joissa mä muutenkin hiihdän kaikki työpäivät, ei tarvii vaatteisiin lisätilaakaan hetkeen. ;)

Äitiyspakkauksesta ajattelin odottaa ens vuoden versiota, ennen kuin päätän otanko laatikon vai rahan. Toisaalta sen paketin hakeminen on tosi kivaa, ja aika paljon kaikkea sieltä käytinkin, mutta toisaalta ainakin osa on esikon jäljeltä tallessa vielä. No, asia kerrallaan, ei näitä onneks oo pakko vielä hetkeen päättää. ;)
 
Laala Tosta äippäpakkauksesta, nii kannattaa varautua todellakin siihen, että saat tämän vuoden paketin kun itse esim sain 2010 kesäkuussa syntyneelle esikoiselleni vielä 2009 vuoden paketin =) Ne kun jakaa niitä vanhoja paketteja niin kauan kun niitä riittää, joten varmaan saat tämän vuoden paketin jos sellasen otat.. en tosin tiedä onko 2013 paketti vielä ilmestynyt..

Mulla kans jäi aika paljon vaatteita käyttämättä paketista kun jotenkin tuntu, että ne on "väärän" kokosia.. Oli jotain ihan vauvalle sopivia kuoseja, mutta koko oli 80cm, nii en mä niitä sit enää käyttäny ollenkaan ja perus paitaa oli kivampia itelläkin.. Parhaat paketissa oli makuupussi, peitto ja lakana, sekä harjat yms. Mut niihin ei mene 140€ jos kaupasta ihan ostaa.. Ulkopukukin oli jotenkin hassun kokonen.. Kuopus on nyt 9.5kk ja edelleen haalari iso. Sopiva se olis joskus tyyliin vuoden ikäsenä, mut sit taas sellasta kangasta ei voi käyttää kun painaa menee jo kontaten / kävellen / ryynäten =) Pakko olis olla sadekamat päällä.. joten.. no esikolle tuli otettua ja ihan kiva niin, mut nyt en näillä meille enää ole ottanut / ota..

Meidän ei tarvii paljon hankintija tehdä, mikä on todella mahtavaa! Oon selvittänytkin miehelle miten "taloudellinen" tämä kolmas lapsi on, kun lapsilisä nousee, mutta vastaavasti taas esim kolmannen lapsen tarhamaksu on vaan 60€ =) heh.. selitys se on sekin =) Ja nyt kun kaikki on valmiina niin ei tarvii mitään enää hankkia.. on tuplatkin jo.. Nekin hankin sillä silmällä, että kakkosen aj kolmosen väliin tulee pienempi ero ja onneks tuli hankittua kunnolliset, tulee edelleen olemaan todella tarpeelliset =)

Muuten kun te esikoistanne odottavat rupeette (joskus) vaunuja miettimään ja hankkimaan niin kyselkää ihmeessä kokemuksia ja käytännön vinkkejä mikä on tarpeellista ja mikä ei.. Se on sellanen viidakko, että ite meinasin sinne hukkua ja nyt kokemuksen myötä voin kertoa monia käytännössä huomattuja seikkoja mihin kannattaa kiinnittää huomiota, hintaa enemmän =)
 
Siis toi äitiyspakkaushan on supistunut ihan hirveästi, taitaa jäädä meiltäkin ottamatta, ei tarvita tuosta kuin harsoja, lakanoita, äp:laatikko ja kynsisakset ja tossakin oli muka vain yksi harso??? Mitä teen yhdellä harsolla kun tarvitsen niitä ehkä kymmenen.
Meillä on perintönä äp:n makuupussi, tuo superlonipatja, laatikko (tosin aika huonokuntoinen) ja kylpylämpömittari.
Harsoja ei ole enää ja niitä tarvittais, mutta onneksi se hymynaama helistin löytyy kun sitä ei enää noissa uusissa ole. :)

Tuo toppapukukin on juuri sellainen joka menee just keskellä kesää. :D

En mitenkään halveksi siis pakkausta, todella hieno juttu, että sellainen on mahdollista suomessa saada ja ensimmäisten lasten kanssahan tuossa tulee vaikka mitä tarpeellista, mutta nyt kun kävin itse tuota pakkausta katsomassa Kelan sivuilta, niin ei tuolla kyllä kovin montaa juttua ole jota erityisesti tarvittais. Saan tuolla rahalla tarvittavat hyvin hankittua ja käytettynä ison kasan sopivia vaatteita, vaikka sen toppahaalarin. :)
 
Jösses mikä määrä uusia taas! :O Mutta sehän tarkoittaa että on ollut plussarikas kausi, Tervetuloa uusille! :heart:

Tuosta äitiyspakkauksesta; just viikonloppuna hiplasin kaverin luona sen pakkauksen ja olin tosi positiivisetsi yllättynyt! Oli paljon enempi pieniä kokoja ja tosi kivat värit ja kuosit, paitsi se ihme sammakka/nutipää lakana, YÖK. Mutta mä meinasin sen tas kerran tilata. :)

Oma vointi on pysyny hyvänä, huomaa että liitoskivut on ilmaantuneet, siis että alkaa paikat löystyä taas hitaasti kun enempi kun taistelee lumitöissä tai töissä niin alkaa vihloa jos mistä ja nivelet selkeesti vähän alkaa kiukutella taas. Pahoinvointi on pysyny pois, ja paree on pysyäkin :D Väsymys on aika hurja ja väsyn selkeösti nopeammin, mutta muuten bueno. Odottelen että saisin jossain vaiheessa ajan NT-ultraan...


GALLUPPI VASTAUKSENI:

Yrityksestä

Mikä yrityskierto tärppäs?
ekasta yrityskierrosta tärppäsi

Yritittekö joka päivä, joka toinen päivä, sattuman varaisesti vai harvoin (pupuilu)?
Ei ollu mtään säännöllisyyttä oletetun ja tikutetun oviksen suuntamilla sit vähän ahkerammin

Oliko sinulla käytössä kotikonsteja mitkä parantavat raskauden mahdollisuutta? (Esim. greippimehu, punaviini jne.)
Foolihappotabletit, ei muuta. JA paljon rakkautta :D

Mikä dpo/kp plussasit?
dpo14 sain digiin "pregnant 1-2", siihen asti liuskat negoja

Oliko tämä tärppi kierto jotenkin erilainen, jos oli niin miten?
No siinä mielessä joo, kun ei ollut menkkoja ollut vuoteen, niin no menkat oli ihan järkyttävän runsaat ja tuskaiset ja hormonit kyllä jylläs ihan eri tavalla kuin kierukan aikaan. ;)

Odotus:

Haluatko tietää sukupuolen?
Kyllä mä kysäisen molemmissa ultrissa, jos näkyy, jos ei niin ei lähdetä varta vasten erikseen asiaa selvittämään.

Kumpaa jännität enemmän np-ultraa vai rakenneultraa?
Rakenneultra on musta jotenkin jännempi kun siellä näkyy en isommat rakennevirheet jos nitä on. :/

Kumpaa toivot, tyttöä vai poikaa?
Ei oo mitään väliä. :heart: Vaunut on tytön väriset, jos tulee poika niin toivotaan ettei se aikuisena vihaa mua :D

Oireet?
vihlovat kivut ja säteily reisiin, turvotusta, hajuaisti herkistynyt rajusti, väsymys.

+ Minkälainen elämäntilanne teille on yleisesti? (työ, asunto, parisuhde, terveys)
Naimisissa, kaksi lasta ennestään. Vakkariduunit molemmilla, mulla vaan tosi pienillä tunneilla kun oon täyspäiväinen aikuisopiskelija AMK:ssa myös. Lasten kanssa siis päivät kotona ja illat/viikonloppuisin koulussa. Oman alan töitä pitäis ehtiä saada :D asutaan rivaripäädyssä (100neliöö). Terveyspuolella ei ihmeempiä omalta osalta.


Hyviä vointeja kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: mymmeli87
Kyllä täytyy sanoa, että tuo syöminen on vaan mun kohdalla ainoa keino välttää edes jollainlailla etovaa oloa.. Nyt taas hetken syömättä ja jo kuvottaa : / Pitäs vielä tunti odottaa, että ukko tulee
kotiin jasaatas ruokaa.. No jospa, meen laittaa pikku-ukon nukkuun nii saa muuta ajateltavaa =)

Maana-mamma Huomasin saman, että kun olin tossa lumihommissa hetken nii jo rupee repii nivusia.. No en valita ihan kiva että on tuntemuksia..

jännä juttu toi, että sitä pakettia pienennetään nimenomaan noilta osin, eli rievut.. niitä kun just tarvii.. Ois vaikka joku body vähemmän sit tai jotain.. No mutta edelleen olen sitä mieltä, että me ollaan niin etuoikeutettuja kun saadaan tämmösiä etuja, äitiyspäivärahoja, lapsilisiä ja kotihoidontukia, että ei pitäis poikkisanaa sanoa..
 
äitiyspakkaus on tervetullut tänne ehdottomasti :) Viimeksi otin rahan, kun oli vaatteita valmiina jo runsaasti. Nyt olen ehtinyt antaa jo melkein kaikki pois ja tuolla onkin lähinnä vain mekkoja ja muita tyttöjen juttuja, mitkä ei nyt ihan pojalle sovi :D

Pahoinvointi alkaa mullakin todennäköisesti tuossa parin viikon päästä, "huonolla" tuurilla jo viikon päästä.

Hopeakissa: Sun blogi on ihana, kiitos kun linkitit sen tänne :heart:

Mä soittelin itselleni tänään neuvolan parin viikon päähän, niin päästään tarkistamaan että kyytiläinen on mukana :) Lisäksi sain ajan 3 viikon päähän neuvolalääkärille. Eli N = 25.2 ja NL= 6.3

Jatkuvasti on sellainen pölly-olo, väsyttää, mutta en saa helposti unta. Toisaalta siis ylivire tuntuisi olevan päällä.

En ole huomannut aiemmissa raskauksissa ihmeemmin mitään rintojen paisumuksia, paitsi tietenkin kuin maito nousee :D Uusia rintsikoita ei ole ollut tarpeen hankkia.

Lopuksi vielä Fossiili:lle suuri :hug: ja toivotaan, että vuoto on harmitonta.

kääkkis ja sisu 4+0
 
yh79 Tilanteesi kuulostaa vaikealta... Saako kysyä mitä tarkoitat kun sanoit ettei eksäsi ilahdu uutisesta? Vaatiiko aborttia vai mitä? Pääasia on kuitenkin että juuri sinä olet onnellinen eikä muilla asioilla ole mitään merkitystä siinä kohtaan. :>

Omaa juttua:

Aijon hankkia äitiyspaketin. *

Tänään edelleen oon syöpötellyt kuin sika. Ja kauhee väsymys oli aamulla, mutta muuten oon perusvirkee ja semmonen. Mutta ei vois kiinnosta työnteko yhtään. Mutta pakko sitä on vaan tehdä. Onneks loma lähenee koko aika ja pääsee viettämään aikaa itsensä, miehensä ja ystävien kanssa. :)
Oireisiin lisukkeina on tullut joka päiväinen menkkakipu, mutta tietääkseni se on ihan normaalia. Muuten ei mitään uutta. Tissitkään eivät ole muuttuneet yhtään :D

Moni pelästynyt niukkaa verenvuotoa ja voin sanoa että se on normaalia jos siihen ei liity kovia kipuja taikka jos verta tulee yli ruokalusikallinen. Monethan ovat puhuneet valemenkoista myös. Tiedän että verentulo huolestuttaa, mutta ei viitti heti maalata piruja seinille. Ja jos rupee oikein hysteeriseksi sen verenvuodon takia, niin kannattaa ottaa yhteyttä neuvolaan. Ne on pirun hyviä rauhottamaan ja voivat esim. varata vhultran :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: LukLu
Hanneka ja fossiili :hug: , toivotaan että molemmilla vaaratonta vuotoa!

Tervetuloa uusille!:wave:

Misu78; meillä varmaan lähipiiri järkyttyy kunhan kuulee kuudennen tulosta:LOL:, mutta ihan sama! Me vaihdettiin hetki sitten tila-auto minibussiin(9hlön), joten varmaan miettivät sukulaiset että meinaavatkohan ne oikeesti vielä lapsia tehdä:LOL:
Neuvolaan en ole minäkään soittanut, ajattelin soittaa ehkä 2-3vkon päästä...ehkä..

(.) VÄSYMYS! Kahvi ei maistu, mandariinit senkin edestä. Painontunne alamahassa, ja jotkit hajut etovat...

Ihana blogi Hopeakissalla!

Sinnuli ja papu rv4+6
 
:flower:Kiitos tsempistä Mymmeli87 ja sinnuli. Niin, kyllähän sen tajuaa, että vuoto voi olla täysin harmitonta, mutta varsin matalaksi on mielen vetänyt. Täytyy ajatella, että niin kauan on toivoa, kun ei kunnon vuoto ala...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: LukLu
Mä vaan nopeesti käymässä..
Tervetuloa tuhannesti jälleen uusille plussanneille!! :heart: Meitä on jo kyllä aikamoinen lössi!!! :)

Mulla on niin kauhee paha olo koko ajan, että töissäkin pitää pinnistellä, ettei käy oksentamassa.. :( Toivon todella, että tää menis pian ohi.. Esikoisesta ei ollut mitään, ni ehkä nyt "saan" kokea sit tämänkin kamaluuden..
 
voi kurjuus Fossiili ja Hanneka. toivotaan tosiaan, että siellä vain harmiton vuoto olisi kyseessä :) :hug: onko fossiilin vuoto vielä jatkunut ja mikä vointi siellä on?

Aiotaan ottaa äitiyspakkaus, ekan lapsosen kanssa se on korvaamaton etu :)

Tänään käyty neuvolassa. Äh, voisin sanoa, että TYLSÄ käynti. Itse kun olen ehtinyt kuumeilla niin pitkään, niin eihän siellä mitää uutta tullu...perusjutut kun oon janoten lukenut innolla moneen kertaan ;) saatan kuvitella et toi ekakäynti on vielä paljon turhempi teille, jotka ootte jo ennen raskaana olleet. Emmä tiä, perjantaina oli niin ihanaa nähdä vauvan syke ja nytki ois ollu kiva saada vauvasta jotain konkreettista. eikä vaan pölistä "turhia"..hih, no ei, mun mietteisiin varmasti vaan vaikuttaa se, et käynti oli töiden takia hankala järkätä ja kesti viel niin kauan ;) seuraavan ultra-ajan lähettävät postissan niin nyt on kurjaa, ku ei voi mitää oottaa(paitsi tietty sitä, et viikot kuluis muuten vain!!!)!
 
  • Tykkää
Reactions: Hanneka
Heissan taas, täällä podetaan viiltävistä kivuista. Ne olivat pois viikonlopun, mutta tänään on taas tuntunut tosi ilkeältä tuolla alamahassa. Ei onneksi koko aikaa, mutta useasti ja pitkää. Turvottaa niin, että housut puristaa. Väsymykset tulee aaltoina. Toisinaan olen niin pirteä, kun yhtäkkiä meinaan nukahtaa pystyyn. Yöt ovat levottomat ja valvottaa, ajatukset varmaankin. Sekä kuivaa yskää on ja nukkumaan mentäsessä nenä menee tukkoon ja kurkku kuivaa. Huomenna pääsen soittamaan neuvollaan ekaa aikaa, kiva! Otan puheeksi minua vaivaava kesätyöpaikka asia. Todennäköisesti olen menossa tällä viikolla kirjottamaan sopparia paikkaan, jossa on väkivallanuhka, joten en todellakaan mene sinne n. puolessa välissä raskautta jos tämä asukki pysyy sisällä. Otan sen heti huomenna puheeksi. Varmaankin sen sopparin kirjoitan, mutta pitänee päästä sitten neuvolalääkärin juttusille asiasta.

Äitiyspakkaus on minusta aivan ihana! Ainut mikä tökkii on siinä olevat oranssit vaatteet. Ne jäävät käyttämättä. Ei kuulu miun suosikkiväreihin. Otin pakkauksen vuonna 2007, mutta haluan todellakin tämän uuden myös. Koskaan vaatetta ei ole liikaa! :)

Mutta paljon jaksamisia samassa tilanteessa oleville tovereille! Päivitellään kuulumisia. Minä kyllä luen kaikki tekstit täällä, mutta jotenkin tosi huonosti muistan mitä kukakin nimimerkki on kertonut, että voisin niihin palata. Mutta roikun kuitenkin täällä mukana :)

hepzu & nepukka 4+3 (ehkä)
 
Hanneka, kerron taas oman kokemukseni. Esikoisesta mulla tuli ruskeeta tuhrua kp 31/29. Ja tais tulla jopa pari päivääkin. En silloin ollut vielä testiä tehnyt, mutta hyvin tukevasti raskaana oltiin. Eli mulla se vuoto vaan oli niitä valemenkkoja, tosin hyvin huonot valemenkat :) En usko, että sullakaan mitään ikävää on. Kirkkaasta vuodosta voisin huolestua.
 
Mymmeli87; juuri sitä aborttia tulee varmasti vaatiin..
Meidän ero on ollut siis melkoista, erikoista ja kamalaa.. Annoin periksi jokin aika sitten huoltajuuskiistassa toisesta lapsesta, se oli elämäni raskain päätös..Voimat vaan loppui..Poika on luonani joka toinen vkl ja usein käyn vklla tapaamassa kun lähekkäin asutaan. No, jokin muhun meni että itseni exän kanssa samoista lakanoista löysin..:ashamed: Mä en tiedä miksi minä niin käyttäydyin.. Joku teistä kysyi että oliko se pelkkää seksiä; no oli se! Ja tarkennukseksi, mulla ei ole lastenhoitajia jotta pääsisin koskaan viihteelle ja seksiseuraa hakemaan.. Ehkä se oli epätoivoinen teko tuntea itsensä edes muutaman minuutin naiseksi, kuvitella että kelpaa jollekkin :':)ashamed:. Nyt en todellakaan tunne niin, päinvastoin inhoan itseäni että noin käyttäydyin.
Kummallakaan siis ei ole uutta kumppania, mutta vaikka miten mietin, en usko että yhteenpalaaminen olisi kohdallamme ratkaisu.
Tiedän että monikaan tätä tilannettani ei voi ymmärtää eikä käsittää että maailmassa on todellakin näin käyttäytyvä äiti-ihminen :ashamed:. Kenenkään sääliä en kaipaa, itse olen soppani keittänyt, vaikka onhan siinä exälläkin osuutensa. Vastuuni asiasta kannan loppuun asti! Tiedän että tulen varmasti pärjäämään, tässä elämässä on koettu todella paljon raskaimpiakin asioita joista niistäkin olen selvinnyt. Olen aina ajatellut että kaikella on tarkoituksensa, uskon siis että tälläkin!:heart:
Shokkireaktio on nyt pikkuhiljaa vaihtunut todellisuuden tajuntaan, itku on herkässä.. Sitä miettii, käyttäytyykö itsekkäästi, onko oikea ratkaisu pitää lapsi..Abortti kävi sekunnin mielessä, mutta koska mielestäni abortti on moraalisesti väärin muutoin kun raiskauksesta tapahtuneesta hedelmöityksestä tai tod vaikeavammaisen lapsen kohdalla jolla ei olisi hyvät elinmahd, en siihen kykenisi ilman loppuelämän tunnontuskia.. Abortti ei ole koskaan ehkäisykeino.

On hienoa että voin täällä kirjoittaa kun ei ole sitä olkapäätä johon nojata.. Tsemppiä kaikille joilla vuotoja, toivotaan että olisi vaaratonta! Mullahan oli pe ja la muutaman tipan ruskeanpun vuotoa kun menkat piti alk pe. Testi silti eilen tod vahva samantien kun tikku kastui (yhtä vahva kuin kontrolliviiva). Ja kaikille muillekkin tarrasukkia =)
 
Viimeksi muokattu:
Tagzy ,kiitos, sun kokemus antaa toivoa. =) Viime raskaudessa ei tullut missään vaiheessa mitään vuotoa ja sitten np-ultrassa todettiinkin kkm. Jospa tässä nyt olis toisin päin, että vuotoa on, mutta kaikki hyvin.

Ja Yh79:lle myös voimia hankalaan tilanteeseen.
 
Viimeksi muokattu:
Kela - Äitiyspakkaus kuvina äitiyspakkaus vaihtuu vasta 2014 vuoden alussa.

Neuvolassa käyty ja viikkohin ei saatu selkeyttä. Ketoaineet oli plussan puolella :( eli oksentaminen tehnyt tuhoa :( sain kotia purkit liuskoja, ja nyt joka päivä tikutellaan pissaa. Jos ketoaineet on useammalla plussalla niin tiputus kutsuu. Ultraan pistettiin kiirellinen lähete, näin voimakas pahoinvointi ei oo normaalia yhditettynä kipuihin :| tällä viikolla ultrataan, mutta en tiedä milloin.

Dana & sala-asukki
 
dana88 voi :( toivottavasti vointis lähtis parempaan suuntaan... voimia <3

yh79 Onneks sulla on kuitenkin hyvä asenne uutta raskautta kohtaan. Ymmärrän tilanteesi, itselläni on ollut monta vaikeaa suhdetta ja yksi raskaus (km) takana niiden aikana. Mutta toivon, et asiat järjestyy ja exäsi tajuaa olla aikuinen tälläisessä tilanteessa.

JÄRJETÖN TURVOTUS KIUSAA. Oon ihan sen näkönen ku oisin viimisilläni.. huoh :/

Mymmeli87 & "Leopold"
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille.

Täällä hetken aikaa oltu mukana lukemassa tunnelmia ja nyt taidan uskaultautua mukaan kirjoittelemaan. Oireena turvotus ja tänään saapui etova olo. Pelko on kova, että mahtaako pienokainen pysyä kyydissä. (olen erittäin hermoilevaa tyyppiä)

Tsemppiä kaikille!!

sannita 26v/ 1. lapsi/ SatKS
 
  • Tykkää
Reactions: mymmeli87

Yhteistyössä