Lokakuun lapset 2013 <3 *helmikuussa*

Hei, varovaisesti ilmottaudun mukaan, viikolla 8 menossa :) LA omien laskelmien mukaan 10.10.2013. Ikää on 19 ja esikoinen kyseessä :) Se miksi varovaisia tässä ollaan, minulla on todettu lapsettomuutta sekä suurempaa keskenmenoriskiä kilpirauhasen vajaatoiminnan omistajana... Plussaus oli kyllä todella yllätys :) Ensimmäiseen ultraan olen menossa 28.2, elii LA voi vielä muuttua :)..

~väsynyt sekä vessassa ravaava, mustikkapiirakan mussuttaja kuittaa~ :)

Yllätys93, 19v, LA 10.10, ensimmäinen lapsi, LPKS
 
Yllätys93: Onnittelut plussasta! Viestisi sai oman ihoni hieman kananlihalle...apua. Eli minullakin on kilpirauhasen vajaatoimintaa, enkä ole ajatellut, että se olisi noin riskaabelia, kuin kirjoitit. Haluaisinki tiedustella, mikä saa sinut noin pelkäämään. Onko vajaatoimintasi jotenkin ärhäkämpää sorttia, jota ei ole saatu lääkityksellä kuriin? Alkoi itseäkin pelottamaan, kun henkilökohtaisesti olen ajatellut, että kaikki on hyvin, kun lääkkeet muistan ottaa yms... tsemiä sinne ja toivotaan, että kaikki sujuu hyvin :)
 
Voi zannukka, otan osaa... Oikein paljon jaksamista sinne ja uskoa siihen, et kyllä se vielä menee loppuun asti jossain kohtaa! Oma veljeni on melkein 10 vuotta vanhempi kun minä, koska meidän välillä oli 9 keskenmenoa! Sitten kun minä olin tulossa, niin kaikki sujui ihan hyvin!

ON: varhaisultrassa löytyi SYKE <3 Aika mageeta ja nyt vaan peukut pystyyn et kestäis loppuun asti... torstaina sitten neuvolan tätiä tapaamaan.

LA tarkentui olevan 13.10. pari päivää siis kuvittelemaani aiemmin... (voi poistaa siitä 15.10. )

Ainiin, lekurin mukaan tänään on 7+0 poks! hieman reilu 10 mm oli pikkujäbällä mittaa! Ja poikaolo jatkuu...
 
Tervetuloa uusille.

Voimia zannukalle.

Täällä ollaan vielä hengissä, mutta väsymys on jotain aivan järkyttävää. Paljon pahempaa kuin esikoisesta, vaikka siitäkin oli paha. Sen takia päivittelyt on välillä vähän jälessä, samoin omien viestien kirjoittaminen. Sori siis siitä.

Yritän ajatella positiivisesti, että parin viikon päästä pitäisi ruveta helpottamaan.

Huomenna poksuu...

clearbrook ja osku 8+6
 
Hiphei liityn uutena mukaan :) 7 vuotta yritetty miehen kanssa lasta, 2008 vuonna kohdunulkoinen jonka seurauksena toinen munatorvi repesi ja vauvan alku menetettiin. Viimeviikolla armottomien tissikipujen seurauksena clearblue digitaalinen tarttui apteekista mukaan ja viikkonäyttö näytti 5+ viikkoa raskaana! Tänään kävin jännityksen lamaannuttamana varhaisultrassa ja sain kuulla pienen elämän sydänäänet <3 viikkoja siis 6+2 lääkärin mukaan ja Vaava sai lasketunajan 19.10. Terkuin Lisa Maria Oulusta, 28v ja esikoisen alku masussa :)
 
Vau Lisa Maria, tosi ihana juttu että vihdoin lykästi! Onnea myös muille uusille mukaan tulleille :)

Zannukalle osanottoni :(

Mulla ei nyt kummempia oireita, etominenkin katosi. Väsytys ja palelu edelleen, sekä näppylät :stick: Eka neuvola on käyty, ja tädin mukaan mulla jo 7+6 tänään. Parin viikon sisään pitäis tulla tieto np:n ja ru:n ajankohdista, jänskää! Täällä myös yks joka jännittää np:hen asti.
 
zannykka: osanotot :hug: jaksamiset!

tervetuloa uusille! :)

täällä myös yksi joka haluisi vain maata sohvalla ja välillä nukkua ja välillä katsoa tvtä.
mikään ei kiinnosta ja mitään ei huvita tehdä. jos jotain pitää tehdä se on tehtävä heti aamusta kun nousee ylös. onneksi tänään oli vielä vapaapäivä, huommenna takas töihin.

mulla on pahoinvointi muuttunut. mitään ei tee mieli mutta ei oikein oksetakkaan. saas nähdä mikä olo huomenna on. nyt illalla kuitenkin iski kauhea himo dumleihin ja onneksi mies oli lähteny kauppaan niin toi niitä samalla kun soitin perään. :)

meillä on näköjään harvinaiset ulyra mahdollisuudet täällä kun viime viikolla oli vu ja viikkoja oli vasta 6+1 ja se ultra on 15 vuotta vanha eli aika surkea, niin menen nyt huomenna uudestaan, ihan oli lääkärin idea ja mitään ei maksa :O

harrastuksista oli täällä puhetta. itse harrastan lenkkeilyä ja vesijuoksua. plussauksen jälkeen en tiiä miksi ovat jääneet. jotenkin laiskotuttaa niin hirveästi kai se on ollu se pahoinvointi ja väsymys...

eleonoora86 6+5
 
zannukka Halaus sinnepäin. Keskenmeno on raskaimpia kokemuksiani.

Tervetuloa uusille! Etenkin Lisa Marialle (jäit mieleen kun vähän samanlainen tausta. Saitko luomuplussan noin pitkän yrityksen jälkeen?)

Meillä oli viikonloppuna muutto. Tosi raskasta oli ja viime ma vuosin verta raskaan työviikonlopun jälkeen ja tää viikonloppu oli yhtä raskas. Vuotoa ei ole ollut, mutta toisaalta mulla on lugesteroni tukena. Keskiviikkona pääsen taas ultraan. Me käydään surutta ultrissa, kun vauvan tekoon on palanu reilusti yli 5000€ ei muutama ultra paljon hetkauta :LOL:

Kerrottiin viikonloppuna molempien vanhemmille raskaudesta muuton yhteydessä. Olivat tosi onnellisia. Isä suunnittelee tulevan mummolan takapihalle jo pulkkamäkeä :p ihania ovat. Onhan nekin odottaneet isovanhemmiksi pääsyä pitkään, molemmille ensimmäinen lapsenlapsi tulossa.

Vihervaara + ilmapallokaveri 7+5
 
  • Tykkää
Reactions: Tigridia ja petite
Vihervaara: luomuplussa oli. Clomifenillä mentiin kohdunulkoisen jälkeen 2009 hetken aikaa ilman tuloksia ja jossain vaiheessa mieli luovutti yrityksen suhteen ettemme jatkaneet hedelmöityshoitoihin saakka. Sovittiin miehen kanssa yhdessä, että lapsi tulee jos on meille tarkoitettu. Ja nyt toivon, että tämä pieni alku jaksaisi kasvaa masussa ilman ongelmia Lokakuuhun saakka. Kovasti toivottu vaikkakin ei niin kovasti hoitojen kautta yritetty. Minulla on lisäksi monirakkulaiset munasarjat ja endometrioosia, jotka ovat haitanneet raskautumista. Nyt kun jäin kokopäiväiseksi yrittäjäksi ja jotenkin saavutin eräänlaisen rauhan mielelleni, vaikutti varmasti osaltaan raskauden alkuun. Vuosien työstressi verotti paljon jaksamista. Olen toisaalta kovin kärsimätön, mutta jostain syystä ajauduimme yrittämään miehen kanssa lasta kuitenkin ihan ilman hoitoa. Pitkään sai kyllä odotella :)
 
zannukka: :hug:

Raskaudenaikaisesta masennuksesta oli puhetta, niin mulla oli edellisessä odotuksessa se :( Nyt on aikamoinen pelko, että uusii taas. Mahdollisimman positiivisia ajatuksia vaan ja päivä kerrallaan :heart:

Mulla oli tänään ensimmäinen neuvola. Ultrattiin kyllä vatsapeitteiden päältä, mutta eipä siellä näkynyt kun suurentunut kohtuontelo :D Terkka epäili, että on niin pienet viikot vasta, että ihan sen takia ei näkynyt. Reilun viikon kuluttua on lääkärineuvola, niin ultraa uudestaan ja todennäköisesti alakautta. Silloin pitäisi jo jotain muutakin näkyä :) Uusi neuvola-aika on 20.3

kääkkis ja sisu 6+0
 
Zannukka olen niin pahoillani puolestasi:hug:. Toivottavasti pääsette pian yrittämään uudestaan ja paremmalla lopputuloksella!

Uusille tervetuloa! Lisa Marian tarina kuulostaa tosi ihanalta - tärppi noin pitkän ajan jälkeen =). Se antaa toivoa kaikille muille jotka kokevat ongelmia.

Meidän neuvolassa ei ole ultraa, joten ultraa varten pitää mennä ihan äitiyspolille. Siitä maksetaan aina se perus lääkärimaksu (22 euroa) kun ultraaja on aina gynekologi, ei koskaan kätilö. Normaalisti mennään np ja rakenneultraan, mutta ultrataan monesti myös synnytystapa-arvion yhteydessä loppuvaiheessa. Synnytystapa-arvio tehdään myös gynekologin toimesta äitiyspolilla. Eli periaatteessa täällä käydään 3 kertaa ultrassa, mut jos on ongelmia niin tietty useammin. Jos haluaa vu tehdä niin pitää varata yksityiselle lääkäriasemalle aika. En tiedä paljonko se täällä maksaa, mut varmasti siinä 150 paikkeilla.
 
voi zannukka :'( paljon halauksia. Pelkään ihan hurjasti, että itselläni huomenna samantyyppistä kerrottavaa. Ihanaa, että olet löytänyt yhdeksi mahdolliseksi syyksi tuon kilpirauhasen vajaatoiminnan. Josko se olisikin sillä hoidettu ja sitten pian olisikin jo oma vauva sylissä :heart: Jaksamisia! :hug:
 
zannukalle paljon lämpimiä ajatuksia ja voimia..

Kyllä tämä on NIIIIIIN raastavaa aikaa!!!! Nämä pelot on jotain ihan käsittämätöntä...kokoajan kuulostelen jomotuksia ja tuntemuksia. Vessassa ravaan ihan alvariinsa ku/jos tuntuu että jotain "sieltä" valuu.. Huh hemmetti on raskaat seuraavat 2 viikkoa. Kun viikkoja on 7 kasassa niin menen VU:aan. Piiiikäääät pari viikkoa edessä:/ Vai kantsiskohan mennä jo ens viikon loppupuolella??
Kesäinen km jätti niin syvät arvet minuun ja pystyn huokaisemaan vasta sitten kun vko12 on täynnä.

Äiskä 5+2
 
Vilijonkka: Kiitos! :) Minulla on todettu vajaatoimintaa jo peruskoulun aikana noin 4 vuotta sitten ja nytten tässä vuoden aikana lääkkeet on saatu kohilleen.. Joo vajaatoimintani on aika ärhäkkää ja vaihtelevaa, mutta nytten helpottaa :) Ja lääkärini sanoi, etten tulisi saamaan lasta välttämättä ja jos saisinkin se menisi kesken.. (vei vauva haaveilut kokonaan pois) etten osaa nytten kuvitella, että olen raskaana :) (kolmeen vuoteen en käyttänyt ehkäsyä nytten yllättynyt :) )

Minusta sinun ei kannata olla huolissaan ellei
sitten vajaatoiminta ole yhtä paha kuin minun.
Tsemppiä myös sinulle! :)
 
Voimia zannukalle, toivottavasti pian tärppää uudelleen ja pikkuinen pysyy matkassa.:hug:

Minä sain varhaisultra ajan nyt torstaille 28.2 kello 11.30. Nyt jännätään vaan siihen saakka mitä yllätyksiä ultra tuo tullessaan, toivottavasti on vain positiivisia yllätyksiä. :)
Oireita on onneksi jotain muttei mitään pahoja, eli rinnat on koko ajan vuorokauden ympäri kipeät ja nyt viikonlopulla alkoi jonkinlainen kuvotus, en voi pahoinvoinniksi sanoa, mutta kaikki ruoat ei maistu ja hajut saa sellaisen kuvotuksen aikaan, kahvikaan ei maistu enää, päiväkahvinkin saa oikein väkisin juoda, että saa kupillisen juotua (mutta pakko juoda kun olen aina juonut kello 14-15 päiväkahvin, en osaa olla juomattakaan) :D
Huomaan, että kuvotus olo tulee jos en huolehdi kunnolla syömisestäni, mutta sitten ei taas kuitenkaan tekis mieli syödä, mutta pakko, ettei tule huono olo.
 
Kysyn samaa kuin fb:n puolella: Onko muita migreenistä kärsiviä?

Mulla edellisessä raskaudessa oli n. joka toinen kuukausi, ja aika kärvistelyä oli, kun lääkemahikset oli mitä oli. Imetys päinvastoin sitten suojasi lähes loppuun saakka, ennätti olla pari migreeniä ennen raskautumista, vieroituksen jälkeen viimesimpään sain jopa ottaa triptaanin! Juhlaa. Mitenhän tällä kierroksella menee...
 
Zanukka kovasti voimia ja jaksamisia, taisi olla joku muukin joka sai ikäviä uutisia, voimia sinnekin.

Onnea jälkeen uusille plussailijoille ja etrvetuloa mukaan!!

Hope Taisi tuolla kysellä FB ryhmästä. Se on ihan täysin salainen, sitä ei löydy hauilla ja se on Kirskikan alunperin luoma, mä ja kirsikka siellä hillutaan admineinan tällä hetkellä. Mukaan vaan!

JA hei tänne aktiivisesti kirjoitteleville: Maaliskuu lähestyy ja meillä oli alunperin clearbrookin kanssa diili että ollaan täällä ylläpitäjinä vuoro kuukausin. Mä käyn täällä TODELLA harvoin, yleensä vain sillon kun saan yv:n fb ryhmään liittymisistä, muuten luen TODELLA harvoin enää palstaa ja olen siellä FB ryhmässä enempi.

Eli olisiko täällä joku halukas jatkamaan päivitystä minun sijastani?
Muuten tulee TODELLA vaikeasti päivittyvä maaliskuun lista.. :LOL: Toivottavasti joku löytyy siihen hommaan, clerbrookin ei ole tarkoitus koko hommaa pyörittää yksin. :)

Hyviä vointeja kaikille, mulle ilmaantui kuin tyhjästä tänään paha olo kesken päivää (juuri kun oon ehtinyt hehkuttaa miten hyvä olo on), ja päätä särkee hurjasti. Illala ois vielä tenttiin mentävä. JEE! ;)

Maana-mamma + matkalainen 8+6
 

Yhteistyössä