Lokakuun lapset 2013 <3 *Huhtikuussa*

Suosittelen kyllä ehdottomasti meidän fb-ryhmää, siellä on todella aktiivista :)! Vaikka siellä kirjotetaan omalla nimellä, todnäk siellä ei kuitenkaan ketään tuttuja ole - tai ainakaan montaa :D. Täällä kaksplussalla itseä häiritsee, että periaatteessa kuka vain voi tulla lukemaan sun juttuja ja la:n ja muiden tietojen perusteella on yhdistettävissä samaan henkilöön. Tosin, meneehän se vähän stalkkaamiseksi enkä tiedä tapahtuuko sellasta oikeasti, mutta silti :)

Lämpumästi tervetuloa uusille!
 
Linnea, mullakaan ei ole ollut dopleria muissa raskauksissa, nyt ostin isompia lapsia ajatellen että saavat kuunnella tulevaa pikkusisarustaan ;) , jospa ne sydänäänet myöhemmin sais kuuluviin... Halvalla ostin käytetyn laitteen, pihi kun oon itekki:D .

Mahallaan tykkään nukkua minäkin. Nyt ei pysty enää nukkumaan täysin mahallaan, mutta puolittain kyllä ja niin oon nukkunut muissakin raskauksissa loppuun asti tyyny tukena. Uskon, että mikä nukkuma-asento tuntuu hyvältä niin se on ok myös vauvalle.
 
Hello!

En usko että mahallaan nukkumisesta mitään haittaa on, ainakaanniin kauan kun se tuntuu hyvältä.
Mä olen joutunut hylkäämään selällään nukkumisen melko aikaisessa vaiheessa, koska se on oikeasti tehnyt huonon olon. Loppuvaiheessa kyljellään makoilu sattuu lonkkiin, niin puoliksi mahallaan on ihana asento
Tällä hetkellä masu antaisi makoilla vielä mahalteen, mutta tisut on kyllä niin arat, et ei kuulu lempiasentoihin :/

Kuunneltiin eilen pikkumiehen kanssa sydänääniä, suloinen poikanen ihmetteli silmät pyöreinä, kun sanoin että vauva koputtelee masussa. Pyysi sitten, että kuunneltaisi hänenkin masuaan ja vauvaa sieltä. Eipä koputellut, mutta laitoin hetkeksi anturin hänen sydämelleen ja ihmeteltiin sykettä
Tosin hän kyllä pitkin iltaa tuli näyttämään masuaan ja kertomaan, että vauva koputtaa siellä masussa:) voi ihanaa pientä rakasta :heart: (hällä siis ikää kaksi ja puoli)
Syke kuuluu edelleen reilusti tuosta vasemmalta puolen ja aika korkealta jo, niukasti häpyluun yläpuolelta/rajoilta. Ei tarvinnut kaivella sieltä takaa.. Keskisyke oli 164-165


oireissa on selvää muutosta jo parempaan, järkky väsymys on väistynyt. Yölliset vessaramppailut on jääneet, niin ainakin se osaltaan helpottaa sitä. Pahaa oloa voi vielä tulla, mutta se kestokrapula (mitä väsymys pahensi) on hellittänyt. Täytyy vasn huolehtia säännöllisistä syömisistä, mutta se ei ole koskaan ollut ongelma :)
Myös alavatsan nippailut ja menkkajomotukset on helpottaneet, yskiessä ja aivadtaessa täytyy vain muistaa hieman kyyristyä, niin välttyy repäisykivuilta
Eli nyt voisi pikkuhiljaa alkaa nautiskelemaan oloistaan, ennenkuin loppuvaiheen krempat iskee ;) :LOL:

Maanantai ja vapaapäivä! :) vähän jänskättää nousta ylös ja kattoo, miten paljon sitä lunta yöllä pyrytti. Sade alkoi illalla ja aikas sakeelta näytti
Mutta kuten vanha kansa tiesi jo, niin uudessa vanhan surma..

Oikeen kivaa viikkoa kaikille ja tsemppiä ultriin, ketkä sinne tällä viikolla ovatkaan menossa!

Pottusäkki ja masumies :heart: 10+6
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
MarianneEmilia
Täällä uusi ilmoittautuu!
Myöskin tuolta terve.fi puolelta tullut, sielläkin silloin tällöin käyn, mutta kuten aiemmin mainittu siellä on aika hiljaista. : /

Plussailin vuoden yrittämisen jälkeen 19.2. ja siitä lähtien ollutkin sitten ihan joka sortin oloja. Tuossa viikkojen 7-9 aikoihin sujuvasti puklailin joka välissä, onneksi ei töistä tarvinnut olla pois vaan jotenkin sain sen nätisti hoidettua niin ettei kukaan edes huomannut xD
Rinnat on ollut koko ajan niin arat varsinkin aamuisin, että on meinannut jopa itku välillä tulla..
Paino ei onneksi ole noussut kuin n. 1,5 kg vaikka aikamoisia syöminkejä välillä olen harrastanut. Yhtenä päivänä oli pakko saada BigMac ateria (viimeksi vuosi sitten käynyt), sen jälkeen mega suuri korvapuusti ja vielä leffaan naposteltavaa :D Apua..

Tunteiden osalta oireena pääasialllisesti ollut tämä "Ei siellä kuitenkaan ketään enää ole.". Vaikkakin nyt jo tuntuu selällään maatessa pieni kiinteä kumpu :)
Mielialan vaihtelut oli varsinkin tänä viikoloppuna aika hurjia! Välillä huusin ja raivosin miehelle ja seuraavassa hetkessä itkin, kun Jamie Oliveria ja kun Suomi voitti muodostelmaluistelun maailmanmestaruuden. Huoh.. Aiemmin tuli uutisissa opiskelijoiden mielenosoituksesta Helsingissä ja sekin pisti ihan hulluna vollottamaan :D Voi ukko parkaa..

Huomenna olisi illalla np-ultra. Jännittää yllämainitusta syytä, että mitä siellä näkyy vai näkyykö mitään. Varhaisultrassa kävin yksityisellä viikolla 7+2 (mitan puolesta oli 6+5) ja silloin kaikki näytti hienolta. Meidän Keijo muistutti tosin pikkuista papua siinä vaiheessa, mutta toivottavasti olisi nyt kasvanut :)


MarianneEmilia & Keijo 12+1 :heart:

MarianneEmilia / 1. lapsi / LA 20.10. / K-HKS
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Tervetuloa kaikki uudet! Tänne mahtuu kyllä joukkoon :).

Olipa mukava ja rentouttava viikonloppu. Mutta taas se maanantai ja arki koittaa. Tulis jo kesä ja kesäloma, ja sitten äippäloma!

Nukkumisesta on ollut puhetta. Mahallaan voi nukkua niin kauan kuin tuntuu hyvältä. Mut kyllä se mahan kasvaessa voi olla melko epämukavaa. Samaten selällä nukkuminen - niin kauan kuin tuntuu hyvältä. Itse en pysty nukkua selälläni loppuvaiheessa koska tulee sellainen kummallinen olo. Eli kylkeä tulee käännettyä melko tiuhaan yön aikana.

Ummetuksesta Itse olen kärsinyt ummetuksesta raskauksien aikana ja ottanut siihen Levolacia. Se sopii kaikille, vauvasta vaariin :). Se on sellaista sokerlitkua, ei hyvä eikä paha, että kyllä se alas menee. Ummetusta kannattaa hoitaa ennen kuin tulee peräpukamia, koska ne ovat sitten ärsyttäviä ja kipeitä! Niistä viimeksi kärsineenä...

Mullakin on nyt ihmeen hyvä ja normaali olo. Ei väsytä hirveesti, ei ole niin nälkä koko ajan eikä ole huono olo. Rinnat ovat todella arat ja välillä hermot menee ihan pienistä asioista, mutta muuten nautin keskivaiheen hyvästä ajasta =). Muutamien viikkojen päästä ne pahimmat oireet sitten ilmestyvät; närästys, suonenveto öisin, liitoskivut, supistukset... Niitä odotellessa...

Minäkin jään muuten tänne kirjoittelemaan, kun en edes kuulu FB:hen enää :).

Misu78, rv 13+4
 
Tervetuloa kaikille uusille mukaan :D Taidetaankin kaikki olla tuttuja jo sieltä terve.fi sivuilta. Itsekin "siirryin" tänne jo silloin ihan alussa, kun löysin palstan. Täällä on ihan paras porukka :heart: Ja aktiivinen... TOSIN: nyt kun itsekin siirryin tuonne facebookin puolelle, niin aika vähiin on jäänyt palstalla käyminen.

Mutta sinne vain muutkin mukaan uudet ja vanhat :kiss:

MUOK:
Misu78 nyt vasta huomasin tuon sinun viestin. Hehe, itse vain oletin että tottahan toki kaikki facebookiin kuuluu, mutta totta, jos ei sinne kuulu niin hankala liittyä :LOL:

Täälläkin on oireet ja pahoinvointi vähentynyt kunnolla. Muutaman päivän välein saattaa vielä hetken aikaa olla hetkiä jolloin olo menee huonoksi eikä syöminenkään korjaa oloa, usein tämä tapahtuu autossa. Mutta muutoin olo on ollut lähes normaali. On ollut jo hetkiä jolloin olen "unohtanut" olevani raskaana ja se varmaan kertoo että olo on todellakin ollut hyvä. Toisaalta tuo vähän pelottaa, että voiko raskaus edetä normaalisti ilman erityisiä tuntemuksia kokoajan. Tuon alun rajun pahoinvoinnin jälkeen tuntuu ettei ole niin selkeä olo raskaudesta kun en enää oksentele ja kärsi etomisesta!

Me saatiin muuten eilen ekaa kertaa kuulumaan dopplerilla sydänäänet :heart: Oli kyllä ihana hetki, varsinkin kun olin edellisenä yönä nähnyt ensimmäisen "painajais"unen raskaudesta.

Olikos täällä muilla koiria, mietin oletteko huomanneet onko koirien käytöksessä tapahtunut muutosta raskaaksi tulon jälkeen? Luettiin miehen kanssa pari artikkelia, jossa kerrottiin kuinka koirien käytös voi muuttua esim. koirista voi tulla puolustavaisempia raskaana olevaa omistajaa kohtaan tms. Musta tuntuu että meidän toinen koira on iltaisin alkanut minua "valvomaan". Jos päästän pienenkin äänen kun mahaa nippaisee koira nousee heti pediltään ja tulee seisomaan ja tuijottamaan minua sängyn viereen :confused:

Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille :D

Marjaana ja "Onni" 12+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pömppis83
Peukut pystyssä ultralaisten puolesta! Tulkaahan sitten kertomaan uutiset!

Mulla viikko alkanut ilmeisen huonosti, on nimittäin järkky pahaolo ollut siitä hetkestä asti kun heräsin. Piti ihan töissä laittaa päivän kalenteria uuteen uskoon kun autossa oleminen teki niin pahaa. Olin muuten lauantaina paikallisbussisa ja pahaolo sai järkyttävät mittasuhteet siinä kyydissä istuskellessani. Tuskissani lipitin trippejä ja söin banaania ja selvisin kun selvisinkin kotiin. En jaksa enää yhtään tätä huonoa oloa... Tsemppiä vaan teille joilla se on helpottanut. :$

Mulla paras nukkuma-asento on puoliksi mahalla/kyljellä ja aion jatkaa niissä asennoissa mitkä tuntuvat hyviltä.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja toivotaan hyviä uutisia tältäkin viikolta!

Luna85 13+5
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
MarianneEmilia
Tän ketjun alussa oli tämmöinen ohje:

"Salaiseen Facebook-ryhmään haluavat:

Yksityisviesti joko kirsikka92 tai Maana-mamma
Viestiin oikea nimi (millä löytyy Facesta) sekä vähän lisätietoja, esim. profiilikuvasta, jotta on helpompi löytää, jos on monta saman nimistä.
"

Eli sut kutsutaan siihen ryhmään :) Voisin itsekkin liittyä. Mutta varmistuskysymys: Onhan se niin salainen, että missään ei sitten näy, että olisin siihen liittynyt? :)
 
MollyDee
Kirsikka tai Maana-mamma lisää sut eka kaveriks ja sitten liittää ryhmään. Ja on salainen, sitä ei löydy hakemalla niin kuin suljetut ryhmät. :)

Ois kiva jos fb:hen tulis muitakin oululaisia! :) Toivoisin ihan livekavereita teistä muista odottajista ja ois sitten lapsillekin ikätovereita. Esikoisen aikaan saatiin poitsun kanssa mammaryhmästä hyviä kavereita! :)
 
Täällä uusi odottaja ilmoittautuu! :)

Olen käynyt aina välillä lueskelemassa palstaa, mutta nyt viimein saan itse aikaiseksi hypätä remmiin.

Eli toista lasta odotellaan ja tämä raskaus alkoi hiukan suunniteltua aiemmin. :) Oltiin vähän kaavailtu että vuoden päivät yritellään hissukseen, mutta tämä toveri taisi ottaa mallia isoveljestään ja ilmoitti tulostaan melko lailla heti kun siihen tilaisuus annettiin. Ensi viikot menivät epäuskossa ja jätinkin koko raskauden taka-alalle, ajatuksella pessimisti ei pety. Muutama viikko sitten käytiin katsomassa pientä np-ultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin joten alan pikku itsekin siihen uskoa.

Olo alkaa nyt olla ihan jees, mitä nyt maha kasvaa huimaa vauhtia. Alussa olin tosi kipeä, mutta nyt kerran, pari viikossa tarvitsee aamusta käydä enää pönttöä halaamassa. Pään kanssa on enemmän ollut ongelmia, hermot meinaa mennä juurikin siitä lasista tiskipöydällä. Pystyn pojan kanssa olemaan ihan ok, mutta heti kun mies erehtyy näyttämään naamansa tai avaa suunsa.. Huh. Onneksi (toivottavasti) sekin on nyt tasaantunut tai ainakin tasaantumaan päin.

Mielelläni tulisin itsekin facebookin ryhmään, tuntuu tosiaan vähän inhottavalta kovin henk.koht. asioita täällä kirjoitella. Laitankin viestiä kunhan tästä etenen.. :)

Duppeli/27v./Toinen lapsi/LA 1.10./K-SKS
 
Tervetuloa uusille!

Täällä tullut uutena oireena päänsärky :( MOnena päivänä jo jomottanut puoli päivää... Lisäksi alkaa näyttää sille, että maitotuotteet aiheuttaa taas vatsavaivoja. Tavallista jugurttia syötyä tulee huonohko olo ja lauantaina erehdyin syömään jäätelöä. Jäätelön jälkeen tuli pparin tunnin päästä niin kovia vatsanväänteitä, että tuntuivat ihan supistelulle, mutta maha oli ihan kuralla. Voi tietenkin muustakin johtua, mutta edellisessä raskaudessa mitotuotteet tuli kaaressa yläpäästä ulos - monta viikkoa myöhemmin tosin. Pitää kokeilla laktoosittomia ensin ennen kun luovun toivosta. Haluan pystyä syömään kesällä jätskiä!

En tiedä onko turvotus laskenut vai muuten paino tippunut kun toppahousut ei puristanut aamulla enää yhtä paljon kuin viime viikolla :)

Pottusäkki mullakin on yleensä vessaseuraa. Esikoinen tykkää tulla äipän mukaan <3

Keskiviikkona np-ultra.

Kairi ja nimetön 13+1
 
Viimeksi muokattu:
Pikaiset kuulumiset ultrasta:

Kovin eläväinen yksilö löytyi, vastasi viikkoja 12+5 eli laskettu aika siirtyi ja on nyt 16.10

Niskaturvotus 2,4mm, kätilön sanoin normaali eikä siis hälyttänyt ainakaan vielä, mutta mun korvaan kuulosti isolta..... En tiedä sitten. Odotellaan nyt tulokset vielä veriseulan kanssa.

Ihanaa, mutta vähän jännittää vielä.. :)

Suvitar, uudet viikot 12+5
 
Kairi Mullakin on ollut päänsärkyä monena päivänä viime aikoina. Tämä aamu alkoi jyskyttävällä kivulla ja otin heti kaksi panadolia. Neuvolan mukaan voi johtua siitä että juo liian vähän ja käski juoda paljon vettä. Olen nyt sitä yrittänyt litkiä aina kun pääkipu iskee ja välillä se kyllä auttaa kun juo kunnolla. Eli kokeile juoda enemmän vettä!

Turvotus on varmasti vähentynyt jo tähän mennessä, mutta mulla maha kasvaa niin kovaa kyytiä että kaikki normihousut kiristävät :). Oikeesti pitäisi ottaa kuva tästä mun pallosta ja liittää tänne, kunhan saisin aikaiseksi.

Suvitar Kyllä tuo turvotus pitäisi olla ihan normaali vielä. Itse googlasin juuri viime viikolla kun olin käynyt ultrassa :). Eli huoli pois!

Mullakin on useimmiten seuraa vessassa kun kuopus änkee mukaan. Välillä ottaa jopa paperia ja yrittää auttaa pyyhkimään (2 v) :LOL:. Jos haluaa olla rauhassa pitää nopeasti laittaa ovi lukkoon. Sit se jää oven taakse hakkaamaan :D.

Koirista en ole huomannut vielä mitään, mut yleensä vanhempi koira on käyttäytynyt vähän eri lailla kun olen aikaisemmin ollut raskaana. Ehkä vähän sellainen "mietteliäs", ihan kuin se tajuaisi vaikkei itsellä ole koskaan ollut pentuja. Mutta se on ollut kova hoitamaan kissoja aina :D.
 
  • Tykkää
Reactions: Pömppis83
Heippa PITKÄÖSTÄ AIKAA!!

Pidin pientä pääsiäislomaa täältä, mutta se nyt venähti yli viikon mittaseksi, kun meillä ollaan oltu KOKO PERHE ihan törkeen kipeenä! Mulla siis mm. korvatulehdus, mikä siis on enemmän ja vähemmän lastentauti!! No tulipahan sekin nyt sairastettua. Molemmat lapset yli viikon neljässäkymmenessä kuume ja miehellä alko sitten (onneksi>) vasta kun aloin ite olemaan paremmassa kunnossa.. HUH, ei siis todellakaan ole ollu rentouttava pääsiäinen.. Nyt entistä väsyneempi.. No jospa se tästä alkais pikkuhiljaa helpottamaan..

Vointi on ollu muuten raskauden suhteen hyvä. jotain nippailua vatsassa mutta ei muita tuntemuksia. NLA lääkäri oli viime perjantaina ja kaikki oli hyvin, sykkeen päälle 150. Seuraava käynti vasta 2.5, kun on esikon vuosineuvola, samalla kuunnellaan ääniä. Sit on rakenne ja seuraava nla rv 22 jälkeen, joten ei näitä käyntejä tässä kauheesti ole ennen puoltaväliä.

Jotain keskustelua käytiin tosta rakenneultrasta ja sen tarkotuksesta. Sehän on nimenomaan niin, että siinä tutkitaan rakenteet paremmin, onko kaikki normaalia ja keskeytyksen saa suomessa tehdä rv 24 asti. Oliko niin, että rv 22 asti ei tarvii erityislupaa ja sen jälkeen tarvii erityisluvan rv 24 asti. Kauheeta edes ajatella, että joutuisi tollaseen tilanteeseen.. Huh, pois se mielestä! Ei mietitä tommosia ennen kun jos sellaseen kauheeseen tilanteeseen joutuisi..

Misu78 heh, kiitos kysymästä, täällä edelleen, nyt taas aktiivisemmin mukana =) Laitoin kyllä FB pyynnön, joetn sinne kirjottelen myös, mutta kyllä varmasti tännekin..

Selasin nämä 9 sivua aika nopeasti läpi, joten varmasti on jäänyt jotain huomaamatta, mutta eritoten onnittelut ultrakuulumisista ja pahoittelut surun kohdanneille :heart: lämä ei ole aina reilua ja monesti sitä saa miettiä syitä elämänmuutoksiin. Jaksamista ja ymmärrystä teille..

Tässä on aika menny niin siivillä, että piti ihan tarkistaa millä viikoilla sitä mennään.. eli nyt siis on todellakin jo 14+1, huh.. rv 15 menossa :) Aika menee siivillä!
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
LukLu Ikävä kuulla että olette sairastelleet koko porukka! Onneksi ei sentään ollut oksutautia, vaikka kunnon flunssa kuumeineen mikään mukava sekään ole. Ja korvatulehdus - hyi kauheeta! Muistan vieläkin miltä tuntui pienenä kun sitä oli.
Mutta mukavaa että olette paranemaan päin ja olet päässyt takaisin tänne höpisemään =).
 
  • Tykkää
Reactions: LukLu
Kiva,kun on tullut uusia :) Tervetuloa :flower:

Mäkin kirjoittelen ja seurailen enemmän fb:tä ja satunnaisesti olen käynyt nyt palstalla :)

LukLu:lla ei todellakaan ole ollut rentouttava pääsiäinen : / Meillä kävi yrjö kylässä parisen viikkoa sitten ja nyt pidetään peukkuja, ettei tule tähän perään ainakaan mitään. Oltaisiin hetki edes terveitä.

Mulla on ylihuomenna np-ultra, jännittää ja pelottaa. Se on näköjään, että kuinka monennes raskaus, niin sitä enemmän tuo pelottaa. En osannut esikoisen kohdalla pelätä mitään, mutta sen jälkeen joka kerta on pahentunut. Toivottavasti saan nukuttua.

Saatteko muut nukuttua hyvin yöt ? Jos joudun heräämään, edes kerran, niin saattaa mennä todella kauan, ennenkuin nukahdan uudelleen :( Tänäänkin olen ollut tosi väsy,kun esikoinen herätti 3 kertaa ( kurkku kipeä ja oli lämpöä) ja nuorin sitten herätti lopullisesti melkein tunti ennen herätyskelloa :( Vessassa ei tarvitse enää juosta, mutta kaikkea muuta syytä kyllä löytyy.

kääkkis ja sisu 12+0 ( 11+5 ) POKS :heart:
 
Moi kaikki :hug: Täälä minä vielä mukana olen vaikka en kyllä täälä sivulla kerkiä käymään ja en oikein enään perässä pysy kaikkien kuulumisen kanssa.
Olen miettinyt sitä facen ryhmää kun siellä enemmän pyörin.
Meillä on siis kaikki kunnossa ja vk 13+6 tänään.
Ultrassa kaikki kunnossa ja vilkas kaveri oli.
Viimekesän keskenmeno on näköjään jättänyt isot traumat ja en vieläkään kunnolla pysty luottamaan että pienokainen pysyis matkassa.
To taas neuvola ja kuunellaan sykkeet.
 
Pitäisikin muistaa juoda enemmän. Aina sitä mietin sitten illalla mietin paljonko join ja tulos on: en juuri mitään.

Yöt menee pari kertaa herätessä esikoisen pyörimiseen tai vessahätään. 5aikaan pitää yleensä viimeistään nousta vessaan (usein käyn jo ennen sitä). SIitä alkaakin sitten vaan sängyssä makoilu. Kissa alkaa huutaa just siinä 5 aikaan tai aikaisemmin jos kuuluu jotain ääniä, miehen herätyskello alkaa soida 5.30 ja torkuttaa sitä pari kertaa, esikoinenkin alkaa esittää heräämisen merkkejä viimeistään 6 jolloin itse on juuri nukahtamassa uudelleen. Tänään päästin esikoisen n.6.30 olkkariin isänsä kanssa ja vötkyilin siinä 20min kunnes isäntä lähti töihin. Mielelläni nukkuisin vähän pidempään, väsy on aikamoinen varsinkin aamupäivästä. Ja joka päivä ei ehdi (muka) nukkumaan esikoisen kanssa päikkäreitä.

Kohta saadaan uunituoreita sämpylöitä, nam!

Huomatkaanhan tuolta yläreunasta Kaksplussa näytenumerotilaus ;)
 
Kiitos vinkistä Kairi. Piti heti tilata se näytenumero kun lehti ei tule mulle muuten tällä hetkellä kun on Vauva-tilaus päällä.

Täällä kans toinen huonosti nukkuva. Mua herättää yölliset vessankäynnit sekä öisin sänkyä vaihtavat lapset. Harvoin saa nukkua koko yö niin ettei kukaan tulis meidän sänkyyn! Ja sit jos sattuiskin olemaan sellainen unelmayö että kaikki nukkuvat omassa sängyssä eikä pissata ollenkaan, niin varmasti herään sitten kissan kolisteluun tai koiran haukuntaan! Eli vähintään kerran pari yössä pitää herätä.
 
Mullakin on noita repäisykipuja aivastaessa.. Kyyristyn kyllä muutenkin aivastaessa niin en tiedä mikä tohon auttais : /

Raskausoireista: Tein tänään omenakaurapaistosta ja rasvan haju sai huonovointiseksi, mulla ei ole enää aamuista pahoinvointia ollut vaan tollaisia satunnaisia ruuan tai muun hajusta johtuvia yökötyksiä. Rinnat on jatkuvasti vähän arat, huomaa jos vaikka nojaa johonkin, mutta huomattavasti vähemmän kuin aiemmin.

Np-ultraan on vielä niiin pitkä aika.. 10 päivää :D Kyllä aika menee hitaasti, ei pitäisi laskea päiviä. Itse kun lasken vielä siihenkin päiviä että milloin oi milloin pääsen rakkaani luo :O 10 viikkoa vielä siihenkin :(

Rautalääkkeistä sen verran, että aloin käyttää Obsidania ja ei ole tullut mitään pahoja oireita (thank God!) :) Välillä tulee tosin hirveä nälkä ihan yhtäkkiä, mitä ei ole aiemmin tapahtunut.

Facebook-ryhmästä: Mulle ainakin kävi niin, että joku tyyppi lähetti kaveripyynnön Facebookissa ja ihmettelin vaan et taasko joku täystuntematon lisäs mut :D sitten jonkun ajan päästä tajusin kattoo täältä yksityisviestit niin se olikin kirsikka92 joka oli mut lisännyt ja kun hyväksyin pyynnön, sain kutsun ryhmään :)

Mannaa 10+5 <3
 
MarianneEmilia
Näytenumeron kävin myös klikkailemassa :) Vauva lehden tilasin, mutta ei ole kuin yksi vasta tullut.. Siitäkin tuntuu olevan ikuisuus.

Nukkumisesta.. Koko ajan väsyttää, mutta ei tule uni. Joskun kymmenen aikaan menen sänkyyn pyörimään. Heti kun on nukahtanut, täytyy herätä vessaan. Sitten kun sen reissun jälkeen on saanut unta, niin kissat kuopsuttaa laatikolla :mad: Tätä jatkuu vuorotellen suurimman osan yöstä, eli kuudelta kun kello soi olen erittäin väsynyt..
 
Tervetuloa kaikille uusille! Kivasti tullut porukkaa tänne lisää. Kiva juttu, sillä itse en ole erityisen innostunut fb-palstasta kun en ole vielä tähän päivään mennessä jaksanut edes ajatella vääntäväni tunnuksia mokomaan naamakirjaan.

Asiasta kukkaruukkuun. Kävin aamulla nt-ultrassa ja näillä näkymin kaikki on ihan ok. Aika unelias pikkukaveri oli, ei oikein tuntunut liikkuminen maistuvan, mutta sydän löi kaikesta huolimatta! :) Turvotusta oli 1.6mm ja viikon päästä pitäisi tulla yhteydenottoa jos seula hälyttää. Jos puhelin pysyy hiljaisena, niin ei tarvitse murehtia enää koko asiaa.

Laskettua aikaa ei ruvettu muuttamaan vaikka raskaus on näillä näkymin 4 päivää pidemmällä. Katselinkin just, että listalla taitaa olla mun olettama aika, mutta ns. virallinen laskettu aika on siis 17.10. Eli nyt ollaan viikoilla 12+4, mutta todellisuudessa 13+1. Katsoo nyt. Ehkä menen selvyyden vuoksi tuolla pienemmällä raskausviikko-lukemalla eteenpäin.

Keskiviikkona olisi neuvolalääkärin vuoro. Jatkosta ei vielä tietoa, mutta eiköhän tuolloin ne loput asiat selviä lääkärillä. Nyt tuskin on enää syytä murehtia mitään ja keskittyä odotukseen ja vatsan kasvatukseen.

Tsemppiä muillekin :)
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82

Yhteistyössä