Lokakuun lapset 2013 <3 *Huhtikuussa*

Heippa kaikille pitkästä aikaa =) Oltiin reissussa muutama päivä niin ei ole tullut kirjoiteltua vaikka lukemassa olen kyllä käynyt. Puhelimella vaan on niin rasittava kirjoittaa niin pelkäksi lukemiseksi on jäänyt =)

Tervetuloa uusille! Meitä on aika monta suurperhe odottajaa jo =)

Vaunuista on ollut puhetta. Minä liputan kans Emmaljungan puolesta. Me ollaan ostettu vuonna 2003 esikoiselle Emmaljungan yhdistelmävaunut, kovalla kopalla. Ja niillä mennään edelleen. Itse tykkään siitä kovasta kopasta, kun ne tuntuu jotenkin "oikeilta" vaunuilta ja on tosi suojaisat ja tosiaan mahtuu vauvalle vähän enemmän päälle ja peittoja reilusti. Meillä siis nukuttu kovillakin pakkasilla pihalla, eikä koskaan ole paleltu. Ja ratasosa menee sitten isommalle pitkään. Ja hyvin liikkuu sohjossakin... ei siis moitittavaa =)

Äitiysvaatteita oon hommannu vaan h&m:ltä, mutta itselläni on kyllä paljon sellaisia paitoja, jotka menee päälle raskausaikanakin. Pääasiassa oon siis ostanu muutamat housut, en muuta.

(.) Muutaman kerran olen tuntenut pikkuisia liikkeitä masussa... ihanaa :heart: Muuten olo on hyvä ja kohtuu energinen =)

Linnea ja manu 16+3 (aika paljon noita viikkoja on jo kertynyt)
 
Hei pitkästä aikaa.

Täällä masu kasvaa ja nyt viimein saa nauttia raskaudesta, kun siitä uskaltaa puhua. Työpaikan takia siis pihtailimme kertomisen kanssa piiiiiitkääään. Tosin työpaikalla pidän suuni kiinni vielä mahdollisimman pitkään, vaikka tunne onkin, että pari naista on ruvennut mun masunseutua tarkkaileen.. Väljiä paitoja oon yrittänyt käyttää ja vatsaa tulee edelleen automaattisesti vedettyä sisään..

Mutta siis masu näkyy jo selvästi ja tänään ostin ekat mammahousut. Saman havainnon tein kuten muutama muukin täällä on kertonut, että h&m oli ainoa kauppa josta mammavaatteita löysin. Vinkkejä siis muista kaupoista kaipaan minäkin. Ja sitä parempi, mitä lähempänä Tamperetta :)

Lisa Maria kyselit etuistukasta. Itse odotan esikoista, eikä mun mielestä ultrassa sanottu mitään istukan sijainnista, mutta miehen sisko kertoi, että itse esikoista odottaessaan hänellä oli ollut etuistukka ja hän oli tuntenut liikkeet 18.raskausviikolla. Sen sijaan meni kuulemma melkein pari kuukautta siitä, että tuleva isäkin pystyi liikkeet tuntemaan.. Itse en ole liikkeitä vielä havainnut.

Vaunuista en minäkään tiedä vielä mitään, mutta onneksi lähipiirissä on paljon parivuotiaiden äitejä, joilta voi kysellä käyttäjäkokemuksia eri merkeistä ja malleista. Ja toki täälläkin on saanut jo paljon arvokasta tietoa, joten kiitos!!

Pinna on ollut täälläkin tavallista kireämmällä viime aikoina. Miehelle on tullut kiukuteltua ihan syyttä enemmän ja toisaalta viimeisen parin viikon aikana myös itku on ollut herkässä. Ja herkut, sekä makeat että suolaiset, maistuvat taas normaaliin tapaan. Ja kamala myöntää, mutta lähes joka ilta on tullut herkuteltua..

Tulevalla viikolla neuvola, josko pääsisi kuulemaan taas (toista kertaa) sydänäänet. Ultraa pitääkin malttaa odottaa toukokuun lopulle, tasan neljä viikkoa!

Nautitaan keväästä ja odotuksesta!

Salmiakki13 ja 16+4 (masunimi on ollut testistä saakka pienellä..) Mutta kauhea kun aika rientää, voiko viikkoja olla jo noin paljon!!
 
Viimeksi muokattu:
minnuliis äitiysvaatteita Itiksestä ei kyllä todella löydy muualta kuin sielt H&M, mut esim kampinkeskuksen veromodassa on myös äitiysvaatteita ja muistaakseni siel oli joku bebes tms josta myös löytyy, toki vähän hintavampia ovat kun H&M

Liikkeitä tuntuu täälläkin, saisivat kyllä olla jo hieman voimakkaampia ja useammin niin tietäis kaiken olevan kunnossa :) sellasia hipaisuja ja kuplimisen tunnetta.

Ruokavaliota ei ole koskaan tarvinnut miettiä ainakaan painonnousun kannalta, mutta kyllä nyt huomaa että sitä terveellisyyttä miettii. Kovasti kesää odottelen ja sitä että pääsee torilta niitä herkkuja hakemaan, niin jää noi karkit yms vähemmälle.. kauhee yösyöppö must on tullut :D

Sydänääniä en ole päässyt kuulemaan, kun seuraava ultra vasta viikolle 21 halutessa saa kuulema viikolle 18 joten sinne sitä yritän sit varailla.. kiire tulee kun jokapäivä liian myöhään muistaa, et ainiin piti soittaa sinne, mutenkin en tykkää tost Helsingin kaupungin keskitetystä neuvola systeemistä nykyään..

Äippärahasta itse viimeks hain sillä 6kk tulojen mukaan, ja oon kans ymmärtäny et se laskettais keskiarvona? epäsäännöllisillä tuntipalkkatuloilla, ihan kohtuullisen rahan kuitenkin sain..

Äitiysavustuksen mä varmaan otan rahana, koska vaatteita ja tarvikkeita on tarjolla niin paljon tuli sitten tyttö tai poika (salaa tyttöä toivon <3 ) laatikko oikeastaan ainoa syy miksi sitä pakkausta alunperin harkitsin, on nykyään niin kivan näköinen :)

Meillä alkaa maanantaina keittiöremontti ja joudutaan 2 viikoksi evakkoon kotoota, mutta onpahan sit uusi ja puhdas keittiö :)

Eilen poks 16

mamx3 ja pieni 16+1
 
Heippa hei vaan kaikille!

Olot alkaa olla tiessään, viime viikolla to ja pe oksentelua (epäilin kylläkin tautia enemmän kuin raskausoiretta) mutta ohi meni ja hyvä niin. Nyt olisi sitten rv 15+2. Olo on ollut jo muutaman päivän sellainen että voisi poika olla tulossa, havahdun itsekin välillä kun katselen netistä vauvan vaatetta enempi sinisenä tai vihreinä ja muutenkin sellaisina ns. poika väreinä. Hormoonimyrskyjä on myös ollut aikamoisia ja välillä olen miettinyt miten tuo mies jaksaa seistä silti vieressä ja toppuuttaa vaikka kuinka räyhään ja aina melkein ihan turhasta. Koiratkin on meillä saaneet oman osansa räyhäämisestä. ;) :p Nyt onneksi tuntuisi helpottavan myrskyjen kannalta kun tänään ainakin olen rakastanut ihan kaikkea ja kaikkia. :D Eilenki oli vähän sellanen olo että oi kun elämä onkin ihanaa ja kaikki on niin hienoo mutta nyt tämä on ihan mahdotonta. Työkaveritki naureskelee vaan että ihan kaheliksi mennyt koko nainen. :D

Iloinen keskiraskaus siis menossa täällä ja äärimmäisen rakastavaisena kaikkia kohtaan! Täytyy kirjotella enempi kun ehtii nyt täytyy rientää lounastamaan ja sitten takaisin sorvin ääreen.

Kevät terveisin: Addoda ja MiNi 15+2

PS. masunimeä ei olla mietitty sen kummemmin eikä juurikaan nimiehdotuksia, uskotaan siihen että kun nappula syntyy niin naamasta näkee onko se juuso vai valtteri vai joku ihan muun niminen. :) Masunimi on milloin mikäkin ja aina kun tuleva iskä juttelee mun mahan kanssa nii se huutelee heppulia. ;) <3 herttasta ja ihanaa!
 
mamx3 kiitos vinkistä :) Täytyykin suunnata Kamppiin kierrokselle! Luulinkin jo, että Vero Modakin on lopettanut äitiysmalliston, kun ei Itiksessä eikä Jumbossa ollut lainkaan. Täytyy käyä ettimässä tuo bebeskin!

Yllättävän paljon on vielä pahoinvointia, joka päivä yököttää useamman kerran. Jospa tuo iloinen keskiraskaus alkaisi pian täälläkin :)
Tänäänkin töissä istuin omassa työhuoneessa ja vaan kyyneleet rupes virtaamaan ihan mitättömästä syystä. Siinä sitä sitten kyyneleitä pyyhkiessä, ettei kukaan huomaisi, kun seinät on lasia... Huoh, onneksi on viikonloppu!

Joku puhui lapsimessuille menosta, myös mä aion mennä käymään siellä viikonlopun aikana. Miehen lapsi lähtee mukaan ja itse aattelin käydä katsomassa mitä siellä on odottajalle.

Ihanaa viikonloppua kaikille :flower:

minnuliis 14+3
 
Heissan! Täälä yks esikoistaan odottava :) Ensimmäinen ultra li 17.4 ja kaikki oli todella hyvin. Aika rauhallinen pikkutyyppi oli silloin, nukkui tai jotain :) huomenna on eka lääkärineuvola ja olisi kiva päästä kuulemaan taas sydänäänet :) rakenneultra on 18.6 eli jonkinverran aikaa sinne :) Ja oliko täälä joku Fb ryhmä? Sellaseen vois olla kiva liittyä:) Tässä vielä vähän mun tietoja:

SONJJ/19/1/LA 29.10./ Vaasan Keskussairaala

Ainiin ja nyt mennään 13+5 :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki ja tervetuloa uusille jälleen!

Ketju on hiljentynyt aika lailla ja niin olen minäkin... tullut seesteinen vaihe raskaudessa kun ei ole enää pahaa oloa ja väsymyskin ehkä hieman helpottanut. Itse ehdin tässä välissä ostamaan dopplerin, en kestänyt ajatusta täydestä tietämättömyydestä melkein 2 kkn ajan mikä olisi tullut neuvolan ja rakenneultran välillä. Ensimmäisellä kerralla meni hetki löytää sydänäänet, nyt löytyvät todella nopeasti ja yleensä samasta kohtaakin. Ja äidin mieli lepää :)

Maha on kasvanut aika hurjasti vaikka paino on pysytellyt maltillisessa nousussa. Nyt tullut painoa 5,5, kg. Alkaa pikkuhiljaa kuumottamaan koko tilanne, alkaa tajuamaan että meille oikeasti vissiin tulee vauva muutaman kkn päästä! Töitä aika tarkkaan tasan 3 kk jäljellä ja siihen vielä kuukauden loma. Ajattelin rakenneultran jälkeen alkaa suunnittelemaan hankintoja tarkemmin. Suoraan sanottuna tämäkin palsta alkoi ahdistamaan kun ihmiset alkoivat puhua erilaisista vaunuista... Lähinnä siis sen takia kun en lainkaan ymmärrä mitään vaunuista ja niiden erilaisista ominaisuuksista jne. En minä tiedä millaiset vaunut tarvin/kannattaa ostaaa/olis hyvät! AHDISTUS. Muutenkin näin esikoista odottavana menee pää pyörälle kun eri ihmisten mielestä tarvitsee erilaisia asioita ja ei vaan itse tiedä mitään. Huoh.

Mies alkoi lukemaan Juha Vuorisen Raskausarpia kirjaa, itsekin nauroin vedet silmissä sillä osuu ja uppoaa, ihan ku meillä!

Viikkoja kasassa tänään 17+0, POKS! Uskomatonta että puoliväli on ihan just tulossa!
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Luna85: Täälläkin o kulunut tunti jos toinenkin miettiessä mitä kaikkea tulokkaalle on hommattava. Aloitin viime viikolla vaunuista kun sattui hyvältä kuulostavat käytetyt tulemaan vastaan. Se että ovatko tollaset tietyn merkkiset yhdistelmärattaat sitten käytännössä hyvät, selvinnee kun käytön aika koittaa... Noihin hankintoihin en kauheesti oo muiden mielipidettä kyselly, miehen kanssa keskenään vaan mietitty että mitä oikeesti tarvii ettei tuu hommattua mitää turhakkeita. Lista alkaa olla valmiina ja kesällä vois jatkaa hankintoja.

Eilen maha (rv 16) aiheutti ens kertaa mulle hauskuutusta kun yritin vetää sisälle ja jäikin näkyvä pallo roikkumaan. Siinä se hauskuus sitten siltä osin onkin nimittäin mulla on tullu ihan liikaa jo painoa tässä vaiheessa, +8kg! Alussa tuli nopeasti 6kg kun joutu huonoa oloa vältelläkseen syömään kauheesti, nyt viime kuun aikana tahti vähän hiljentyny mutta ei todellakaan mee niin kun olin suunnitellu... Noh, josko se tuosta nyt himmaantuis kun olot alkanu olemaan parempia ja päässy vähän sohvan pohjasta ylös.
 
Luna85 Voi ei oo kuule täälläkään tietoa vaunuista :D Enkä ole miettinyt moisia vielä, enkö oikein hankintojakaan. Tosin tämä uuden yrittäjän rahantulo on sen verta niukkaa, etten voi vielä aikoihin mitään suuria hankintoja tehdäkään. Niinkuin jo aiemmin jossain kirjoituksessa mainitsin, että onneksi äiti on niin onnessaan esikoisen alusta, että aikoi ne vaunut hommata. Avustus on aina meille plussaa, joten en pistä vastaan :) Mun suurin kynnys oli viikko sitten ostaa kolme euron bodya. Se oli kuin palkinto omalle mielelle, kun on pelottanut niin paljon ja uskalsin antaa itselleni mahdollisuuden nauttia ajatuksesta, että jos se vauva ihan oikeasti syntyykin syksyllä...

Hihi, näin taas tyttövauvaunen! Alusta asti ollut niin poikafiilis, mutta jotenkin se fiilis on alkanut kallistua tyttöön. Mietin, että sikiö on kestänyt kaikki verenvuodot, lapsiveden vähyydet ym, että tytöt on sitkeämpiä niin onhan sen silloin oltava tyttö ;) No jaa, ajatusleikkiä. Noissa vauvaunissa aina olen ihan hukassa kun pitäisi pukea tai vaihtaa vaippaa tai kylvettää. Heijastelee varmaan jännitystä, että osaako sitä sitten mitään.

Masun alku on pullahtanut jo siten esille, että ensimmäiset kommentit on jo tulleet asiasta. Huono olo ja oksetus ovat jääneet ja ruoka maistuu. Olen yrittänyt joka päivä laittaa pihaa, haravointi saa mukavasti kehoon ja varsinkin käsiin liikettä. Mukavaa muutenkin välillä pistää työasiat syrjään ja rapata vaan pihaa :) Jotenkin tuo mahan kasvu on mukavasti syrjäyttänyt negatiiviset ajattelut ja olen jo ihan semisti nauttinut raskaudesta. Onneksi on tuo doppler, jos ei olisi lainassa niin olisin ostanut. On niin ihana kuunnella vaavin pampattelua, varsinkin kun liikkeet ja potkut on alkanut "tumahdella" kuulokkeista, vaikken niitä itse tunnekaan :heart:

Viikon päästä olisi sokerirasitus ja kahden viikon päästä se lapsivesikontrolli. Toivottavasti siellä pienet munuaiset on alkaneet kehittyä ja sitä vettäkin olisi tullut lisää.

Lisa Maria + kääpä 15+2
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Hei taas kaikille ja tervetuloa 4+1 :) :flower:

Mulla on ollut vähän tressaava viikonloppu kun en millään tunne vauvan liikkeitä vaikka makoilen tunninkin välillä kylkeä käännellen ja vauvaa heilutellen.
Pelottaa että jos kaikki ei ookkaan hyvin:| Selkeesti viimeraskaudesta jossa alkio oli kuollut rv.6 on jäänyt pelko että kaikki ei välttämättä menekkään hyvin.Inhottavaa kun haluttas tässä vaiheessa vaan nauttia raskaudesta.Varsinkin kun tämä tulee aika 100% olemaan meidän viimeinen vauveli ja olin ajatellut että tästä viimesestä raskaudesta pitää nauttia ihan täysillä joka hetki.Nyt sitten harmittaa ku ei pysty.
Eka ootin että se kauhea pahoinvointi loppuu,sitten ootin että ne melkeen jokapäiväset pääkivut loppuu ja nyt ootan että vauva potkis niin kovasti että oisin ihan varma siitä että ne on liikkeitä.Sitten vois alkaa nauttia enempi ku tuntis että pienellä on kaikki hyvin:heart:

Tosin meillä on kaikki vauvat olleet niin rauhallista sorttia jo mahassa että oon muistaakseni jokaiselta joutunut käymään loppuvaiheilla ylimääräsissä tutkimuksissa vähäisten liikeiden takia.Syntyessäänkin ovat olleet niin rauhallisia ja unisia että on saatu sairaalassa hoitajien kanssa yhdessä herätellä syömään eikä sekään oo aina auttanut.Ihan säälitti vauvelit kun oisivat vaan nukkuneet ja mulla piti aina häyttää hoitaja neljän tunnin välein avuksi herättelemään jos en saanut ite vauvaa hereille.Sitten riisuttiin alasti ja vaihettiin vaippa(yleensä jo ite olin tehnyt nuo vauvan vaan jatkaen uniaan) ja koitin käännellä sylissä ja herätellä jutellen.Eipä yleensä auttanut mikään ja tunsin kyllä kokeneena lastenhoitajana itteni vähän avuttomaksi kun en saanut omaa vauvaani hereille ja syömään.Ja jos joskus sain niin vauva nukahti heti uudelleen kun sai tissin suuhun :LOL: No eipä saanut useimmat hoitajatkaan vauvaa hereille ja sillon vähän tympi ku sit vängällä piti syöttää pullosta että vauva sais ruokaa ku siitähän maito suurinpiirtein valu kurkkuun toisin kuin rinnasta josta ois pitänyt jaksaa imeäkkin eikä vaan nukkua. Joskus nuo hoitajat kutitti vauvaa jalkapohjasta ja sillon useimmiten vauva alko itkeä ja sain hänet syömään.Tuo vaan tuntu hurjan inhottavalle ku itellä ei kyllä vauva pelkästä kutituksesta herännyt... Heti sitä herkänä vastasynnyttäneenä mietti että raapiiko ne mun vauvaa.

Yleensä sit koitinkin ite eka herätellä ja jos vauva ite jossain vaiheessa mun onneksi heräs niin sillon koitin syöttää tupla määrän.Kotona otin rennommin enkä ihan neljän tunnin välein enään eka viikon jälkeen herätellyt kun toinen halus nukkua.Sitten olikin hyvin taas ruokahalua ku ite sai heräillä tai herättelin esim viiden tunnin päästä.

Mutta siis rauhallinen vauva saattaa olla tämäkin joten osaan ehkä ottaa rennommin sairaalassakin jos sisarustensa tapaan ei ihan neljän tunnin välein jaksa syöpötellä.Bilirubiiniarvot on muistaakseni melkeen kaikilta(jollei jopa kaikilta)vauvoiltani otettu kun ovat olleet nuin unisia,mutta siitä mun vauvojen unisuus ei ole johtunut koska ne ei oo ollu kellään koholla.

Hassulle tuntuu ajatella että minä oon syksyllä sairaalassa vastasyntyneen vauvani kanssa.Pikkusen todellisemmaksi se ajatus muuttuu ja on muuttunut mahan kasvaessa ja nuiden neuvola ja ultrakakäyntejen jälkeen.Vielä kun tutnis kunnolla ne liikkeet.

Eilen kun olin shoppailureissulla tuli kaupassa yksi puolituttu äiti vastaan ja suoraan mun mahan nähdessään kysyi "tuleeko teille vauva?" =) Tuli jännä olo kun nyt jo alkaa ihmiset kysellä vakka viikkoja "vasta" 18+2 .Mun maha kyllä näyttää ihan raskausmahalle(ei ollenkaan lihomiselle)joten oon kyllä ihmetellytkin miten kukaan ei suoraan kysy,paitsi tutut.Mutta tuntuhan tuo eka kysymys lähes tuntemattomalta tosi kivalle.
Rakastan niin paljon ihanaa mahaani.On tuossa mahan koon arvioimisessa vaan aina eri mielipiteitä kun tuo äiti sanoi että sulla on ollut aina niin pieni ja sievä maha kun taas sitten yksi toinen äiti sanoi että sulla oli niin suuri maha viimeksikin kun ootit kun olet muuten nuin hoikka.Itteni mielstä mulla on aina ollut tosi nätti maha(poikamaha) mutta olihan se kyllä aika iso pallo tuossa eessä varsinkin viimeraskaudessa jolloin sain tuon nelikiloisen pojan.
Nyt oon toivonut vähän pienempää vauvaa,mutta oon kyllä aika varma että jos tää poika on(mitä epäilen)niin kyllä varmaan lähellä neljää kiloa tulee olemaan jollei ylikin.
Tytöt olleet sitten kolmen ja puolenkilon paikkeilla.

Jokatapauksessa niin ihanaa että ei tarvi ison mahan kanssa verhoutua toppavaatteisiin vaan saa olla vähin vaattein kesällä kun maha on jo suuri.Tyttöjä oottaessa oli tosi ahistavaa loppuajasta kiskoa kiristäviä toppavaatteita ylle pakkaseen.Nyt on helpompaa:cool:

Kauhea romaani tuli taas:whistle: Pälätän tänne mitä sattuu ja mitä päähän juolahtaa:LOL:

Juu mutta nyt taas poikien ja koiran kanssa ulkoilemaan.
Ultraan vielä kaksi viikkoa,puuh :ashamed: Pitkä aika odottaa jos nuo liikkeet ei ala vahvistua.

Rakkaudesta äiti rv.18+2 & lokakuun lapsonen :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Hyvää maanantaita kaikille! Hirveesti on tämä palsta hiljentynyt kun alkuun vertailee. Harmi jos kaikki ovat siirtyneet naamakirjaan, koska itse en ole siellä enää ja kohta höpisen täällä itsekseni :(.

Tänään oli neuvola. Kaikki hyvin. Kiloja tullut taas 2,3 kg lisää, eli vähän yli 500 g/viikko. Ei nyt mitenkään hirmupaljon, mut olishan se voinut olla vähemmänkin. Ensi käynnillä menee varmasti 70 kg raja rikki.
Ja taas oli sellainen hassu tilanne ettei täti meinannut millään saada sydänäänet kuulumaan dopplerilla! Yritti ensin itse 10 minuutti ilman selvää tulosta. Muutaman kerran laite rekisteröi vauvan lyönnit, mutta niitä ei saanut kuuluviin kun istukka on edessä ja laite rekisteröi oma sykkeeni vain ja vauva liukahti karkuun koko ajan. Tuntui oikein hyvin kun vauva liikkui ja riehui siellä masussa :). Lopuksi tuli toinen täti TAAS hätiin ja hän yritti sitten vähän aikaa mutta sai vihdoinkin sydänäänet kunnolla kuuluviin ja rekisteröityä. Paljon nauruahan tuo tilanne taas aiheutti, mutta pääasia että äänet kuuluivat. Jospa ne sit ensi kerralla löytyisivät helpommin! :D
Hb oli tippunut ja oli nyt 113. Täti sanoi että voin syödä rautaa sit kun tuntuu siltä, eli jos väsy iskee. Pitää ostaa Ferronolia ensi kerralla kun käyn apteekissa, mikä taitaa olla jo tänään koska Panadol on loppu ja mulla on taas hirveä pääkipu :|. Mulla on pää kipeä melkein päivittäin ja se johtuu vissiin jumiutuneita hartioista. Istumatyö sen aiheuttaa eikä hieroja taida auttaa. Pitää vaan popsia Panadolia mahan täyteen.

Eipäs tässä sitten sen kummempaa tältä erää. Toivottavasti keskustel vilkastuisi vähän!

Misu78, rv 16+4
 
Facebook- ryhmään haluavat: Laittakaa yksityisviestiä Kirsikka92:lle tai Maana-mammalle :)

vaunuista en minäkään tajua mitään, vaikka neljättä jo odotellaan :) Mulle se on oikeastaan aivan sama minkälaiset vaunut ovat, kunhan on kunnolliset renkaat, että ne saa kulkemaan :LOL: meillä on noi aika raihnaiset tuossa valmiina kolmen lapsen jäljiltä, ajattelin RU:n jälkeen katsella, jos löytyisi vähän siistimpiä jostain käytettyinä :) Uusia en viitsi tämän yhden pirpanan takia hankkia.

Masusta: Mulle on tullut aina aika valtava maha, vielä näyttää lähinnä kaljakessiltä :D Vauvatkin on olleet sen neljän kilon kieppeillä, viimeksi oli kilon painoinen istukkakin ( vauva 4585g, 55,5cm), mutta tällä kertaa tulee varmasti pienempi, koska sektio tehdään 39 viikolla :) 5 kiloa tuli viime raskaudessa painoa, nyt tavoite on pysyä samassa.

unista: Minä uskon noihin enneuniin. Nyt en ole nähnyt kertaakaan vielä vauvasta unta, vahva poikatunne on vaan :) Joka kerta olen kyllä nähnyt vauvasta unta ennen syntymää ja ne ovat olleet joka kerta oikeassa. Vähän on kyllä pelottanut, että miksi nyt en näe mitään, tarkoittaako se jotain huonoa : /

Täällä odotellaan, koska liikkeet alkavat tuntua :)

kääkkis ja sisu 15+2
 
Misu78 Ollaan ilmeisesti kohtuu samoissa mitoissa, mäkin jännään millon 70 kiloa menee rikki :D SUosittelen seuraamaan aamupainoa, siitä näkee sen todellisen painonnousun ilman turhia nestekertymiä jne. Kesken tän kirjottamisen oli pakko mennä vaa'alle ja 70kiloa näyttää!!! Vedin tosin just litran piimää ja ruokaa siihen kylkeen kunnolla :D Henkisesti toi painnonnousu on kaikista raskainta!

Vauvan painosta sen verran, et juon hyvällä omallatunnolla kahvia! Ei nimittäin haittaa yhtään jos vauva on keskivertokokoinen eikä jättivauva, mun alapäästähän siin on kyse!

Kiva kuulla et muutama muukin on pihalla vaunujen kanssa!

Ainiin, tärkein meinas unohtua!!! Taisin tänään tuntea ekat viralliset liikkeet mahassa! Olin just tullu töihin ja käyny istumaan kun tuntu et joku ois kutittanu mahaa sisältä päin jokusen kerran :heart: Ja eilen ku kuuntelin dopplerilla, ni eka kuulu syke normisti, sit kuulu THUMP ja tuntu siin laitteessa ja syke katos. Oletan et oli potku tuokin. Voiku ihanaa!!!

Luna 17+1
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Hei vaan uudet ja vanhat!

Olen nyt aivan vallan koukuttunut tuonne facebookkiin ja roikun siellä vähän liikaakin.. Valitettavasti (josta poden kyllä huonoa omaatuntoa) tänne kaksplussan puolelle ei tule enää kirjoiteltua. Käyn kyllä päivittämässä etusivun listaa parin päivän välein.
Mutta nyt täytyy kysellä että kun tätä huhtikuuta on jäljellä enää huominen ja sitten pitäisi avata toukokuun ketju että onkos täällä halukkaita siihen ja siis samalla toimimaan toukokuun päivittäjänä? :)

Emskis 16+4
 
Taas on tullut pidetty hijaiseloa kirjottelusta ja tän palstan lukemisesta... Mutta edelleenkään en fb ryhmään ole innokas siirtymään et kyllä mä ainaski tääl mieluummi jatkan,mutta "ylläpitäksi" minusta ei ole kyl.. :/

Se ois sitten vappu käsillä... hieman mielestäni yliarvostettu "juhla".
ite saan viettää sitä iha yksikseni,tai siis masuasukin kanssa.
vanhemmat lapset ovat isällään ja avopuolisoni lähtee kaverin bileisiin.. muakin kyl pyydettiin mutta täysin vieraita ja humalaisia parikymmentä tai reilut saman katon alla ei oikein kiinnosta; ja kun nää ei viel tiiä että pikkuinen on tulossa... Tiedän, että olo ois bileis hieman ulkopuolinen niin jään suosiolla kotiin... Avokki lupas korvata tän sit mulle vklna :)...

Hankinnat pikkuiselle on edelleen kaupois,varastois jne.. Olen ajatellut että vieläkin on hieman aikasta,vaikka katellut netistä kaikkea onkin...
Kotona lastenhuoneen remppa on edelleen vaiheessa,mutta sinne ollaa vähä kateltu kaikkee kivaa ja käytännöllistä...

masuasukki on edelleen hiljaista sorttia... edelleenkään en tunne juurikaan mitää kuplintaa tms.. Mut enää ei onneksi ole tunnetta et jokin ois pielessä...
Masu kasvaa kyllä vauhdilla; avokkikin sano eilen, että suloinen vauvamasu jo näkyy kunnolla :) hän on kva silitteleen vatsaa ja jutteleen pienelle :) hellyyttävä näky :)
Varsinaista nimeä pienellä eiole... masuasukiksi kutsutaa välillä,tai isä kutsuu "isän pojaksi"... meil molemilla kun oon sellane poikafiilis... :)


Muruliini82 ja masuasukki 14+2
 
Terve taas palstailijoille. :)

Hiljaista täällä tosiaan on ollut, tai ainakin minusta tuntuu sille vaikka en itsekkään ole kovinkaan kauaa täällä vielä ollut.
Vapun kunniaksi huomenna menisi 16+0 raja rikki. Ja juurikin tuossa vessassa käydessä huomasin että alkaahan tuo masuasukki tulla tuolta esiin pikku hiljaa ja lopulta totesin että onpahan aika kokoinen mahakin jo. =)) Pieniä oloja joistain ninja liikkeistä olen ainakin kuvitellut tuntevani, alkavathan kohta toivottavasti tuntua vieläkin enemmän ja naperon isäkin saisi tuntea liikettä jo selvästi.
Meillä kans mies juttelee masulle ja tökkii ja silittelee ja aina välillä ilmoittaa juhlavasti ettei laps tykkää tökkimisestä ollenkaan ku "potkii" aina kun sormi on painettuna mahaan. Tiedä sitten, itse en tätä ole vielä kokenut. :)

Vappu vietetään oman poppoon voimin, eli minä, avokki ja karvajalkaiset ystäväiset joista toisella on uhmaikä menossa eli kohta on varmaan koko asunto rempassa. :LOL:

Itse en myöskään ajatellut facebookki ryhmään liittyä. Ei olla siellä mitään "julistettu" eikä kyllä julistetakaan jotenka mielummin myöskin kävisin täällä kirjottelemassa ja ihmettelemässä olotiloja.

Päätettiin miehen kanssa tuossa jokunen aika sitten että hankintoja mietitään listalle mutta aletaan vasta kesällä miettimään ja ostelemaan tarkemmin sitten kaikki ajoissa valmiiksi jottei sitten puuttuisi mitään. :) Ensi viikolla olisi neuvolaa taas, jospa niitä sydänääniä kuulisi sitten pikku hiljaa kun en niitä ole vielä kuullut.. Kauhea kateellisuus kaikkia muita kohtaan jotka ovat jo kuulleet tai hankkineet dopplerin.. Itse mietin kanssa dopplerin hankintaa mutta totesin sen sitten turhaksi, onhan sitä ennen aikaanki voitu luottaa siihen että se lapsi sieltä tulee, kehittyy ja kasvaa niinkuin on tarkoituskin. :) Kahvia juon myös itse hyvällä omatunnolla, ja välillä herkuttelen myöskin toki yritän jättää mahdollisimman vähälle kun ei tee hyvää kuitenkaan itselleenkään liika sokeri. Ja tämä tajuton hengästyminen, rappusia kävellessä alkaa läähättään kuin koira konsanaan ja aivan älytön hiki pukkaa välillä, ei siis aina. Joskus joutuu jopa pysähtymään paikalleen hetkeksi että jaksaa taas läähättää ja tepastella loput raput ylös saakka. :LOL:

Oloja ei enään ole muutakuin noita edellä mainittuja, pieniä asioita kyllä siihen nähden mitä oli alussa vaikkei nekään suuria ollut. ;)

Addoda & MiniMasuAsukki <3

Mukavaa vappua kaikille mammoille ja koittakaa sieltä facebookista tännekin joutua joskus kirjottelemaan kuulumisia! :) :flower:
 
Voi että minulla on niin maailman ihanin neuvolantäti :heart: Oon panikoinut taas nuiden vauvan liikeiden kanssa ja jopa valvonut yölläkin sen takia.heräsin viimeyönäkin siihen että olin nukahtanut käsi vatsalle ja sitten oikein säikähdin että tunsinko illalla yhtään mitään liikettä mahasta.Sitten yölläkin koitin saada vauvaa liikkumaan ja kauhea stressi kun ei mitään tunnu.

Eilen sitten jo ajattelin että pakko varata yksityiselle ultraan aika oman mielenrauhan takia ku en viiti neuvolaankaan soittaa omista peloistani ja kaks viikkoa on liian pitkä aika stressata öisinkin siihen rakenneultraan.No tänään kun menin käyttämään poikaani 5v neuvolassa ja näin mun neuvolantädin huoneen oven olevan auki niin ryntäsin sinne kiertomaan huolestani ja hän heti lupasi että tottakai sydänäänet kuunneltas heti seuraavan asiakkaansa jälkeen.Sieltähän ne äänet heti löyty ja olin melkeen tippa silmässä siinä ku ajattelin kuinka onnellinen olenkaan että tämä vauva elää:heart: Neuvolantäti mulle vakuutteli että saan varmasti tulla uudelleenkin jos huolettaa,että huolen kanssa ei saa jäädä yksin.Mullahan se edellinen raskaus vaikuttaa näköjään vähän liikaakin nyt tähän mielialaan.
Mutta nyt on kyllä pakko yrittää vaan luottaa että kaikki menee hyvin ja ne pienet "ehkä" liikkeet on sitten varmasti ollut niitä liikkeitä kun kerrta vauvakin oli kunnossa.Sitä vaan epäilee jos ei tunnu kunnon potkasuja:)

Nyt vaan taas heti kun sydänääniä alettiin kuuntelemaan niin tunsin ihan selvästi kun vauva liikkui sen laitteen alla.Ne tuntu niin selvästi että ajattelin että näkyi varmaan mahan läpikin ja kyllä vähän nolotti kun just niiden liiikeiden takia sinne menin kuunteluttaan sydänääniä.

No mutta vauvalla on kaikki hyvin ja minä rauhotun nyt vapun viettoon:popcorn:
Lasten kanssa vielä vähän siivoillaan ja laitetaan sitten herkut pöytään ja loppuilta otetaankin rennosti.

Näin muuten yhden tutun äidin tuolla neuvolassa jolla laskettu reilu kuukausi mua ennen,mutta hänen mahansa oli niin pieni omaani verrattuna että aattelin eka että hänellä raskaus varmaan vasta ihan alkuvaiheessa.Ja tuo äiti varmaan aikalailla yhtä hoikka kuin minäkin jollei jopa hoikempi ja pitkä on myös joten luulis että maha ois ees mun mahan kokoa.... tuon oman mahani suuruuden vuoksi aloinkin sitten miettiä että mitä jättivauvaa tässä taas kasvatetaan vai oliko sillä äidillä poikkeuksellisen pieni maha.Apua täytyy ehkä miettiä nyt vielä tarkemmin mitä suuhuni pistän ettei tuulis ainakaan isompaa vauvaa mitä edellinen oli kun ylikin kuitnekin taas menee... Tänään aijon kuitenkin herkutella hyvällä omallatunnolla:D

Hyvää vappua kaikille!

Rakkaudesta äiti rv.18+3 & lokakuun lapsonen :heart:
 
Voi minäkään en aio ainakaan toistaiseksi liittyä facebook-ryhmään. En ole facebookissa raskautta muutenkaan julistanut, joten suurin osa siellä olevista kavereista/tutuista ei tiedä mitään. Katsotaan, jos jossain vaiheessa innostun... Mulla ton palvelun käyttö on aika vähäistä, niin ennemmin tänne kans fiiliksiäni kirjoittelen. Nyt ainakin näin.

Meillä vappu on kans sujunut omalla porukalla (minä, mies ja karvaiset kaverit). Ei oikein ole kiinnostanut lähteä mihinkään. Varsinkaan nyt, kun minuun iski joku kaamea flunssapöpö. Vaikuttaa vahvasti vilustumiselta, joten kuumaa hörppiessä menee tämä vappu. Tänään jos avais varovaisesti grillikaudenkin..

Mulla maha alkaa myös olla ihan selvästi näkyvä, vaikka eräskin sukulainen sanoi viikonloppuna, että tuo maha nyt on vielä niin pieni, ettei sitä muut huomaa kuin itse. No kyllä minusta tuntuu, että vastaantulijat tuijottaa mahaa (vai kuvittelenko vain), että ei se ihan huomaamaton voi olla. Parin viikon ajan olen myös uskonut tunteneeni pienenpieniä liikkeitä. Edelleen olen hieman epäileväinen ovatko ne liikkeitä tosiaan, mutta pikkuhiljaa rupean kääntymään siihen mielipiteeseen, että täytyy niiden olla. Ovat niin erilaisia kuin mikään muu tuntemus =) Eli maha on alkanut kasvaa ja painoa tulla (nyt +3,5 kg lähtöpainoon).

Nii 17+6 (huomenna poks poks 18+0 JEE! :heart: ) Mä niin iloitsen kun aika kuluu ja viikkoja tulee lisää.

p.s. saatiin tuliaisena ensimmäinen potkupuku ja myssy, awww. En malttanut olla hipelöimättä sitä koko loppuillan :D
 
Eilen käytiin neuvolassa oli kuopuksen 2-vuotis neuvola samalla,kuin omani.
Kuunneltiin ekaa kertaa sydänäänet ja hienolta kuulosti ne kuulla,vaikka pikkuinen kovin karkuun meni ja sai niitä ääniä metsästää aina :)
150 näytti syke olevan.

Miten tuonne Facebook ryhmään pääsee mukaan?
Olisin kiinnostunut sinne myös liittymään :)

Malinelle24 ja masukki 14+0 <3
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Vappu meni ja viikonloppu häämöttää. Täällä pohjoisessa oli todella huono keli koko vapun ja siksipä sitä tulikin oltua sisätiloissa hyvin pitkälti :) Vähän jäi harmittamaan, kun simat jäi tekemättä, kun olis tehnyt mieli maistella himppusen.

Ihme kipuja tullut nyt parin päivän aikana. Nippailee tuosta navan alapuolelta ja oikealta puolelta... Ei tunnu supistuksilta mutta pitkälleen on pitänyt välillä mennä. Enää reilu viikko lapsivesikontrolliin, pitkiä odotuspäiviä.

Hitsiläinen kun täällä tämä keskustelu hiipuu näin paljon :( Laittelin yksityisviestiä sekä Kirsikka92:lle että Maana-mammalle pari päivää sitten, josko saisi liittyä faceryhmään. Ajattelin etten sinne liity, kun pelottaa tämä raskauden eteneminen. Mutta keskustellakin haluaisi. Onko facen ryhmä jo täysi vai onko ryhmän ylläpitäjät vappulomilla? :) Siellä olevat voi vinkata, että täällä saattaa olla yksityisviestiä laatikossa. Näköjään muillakin kuin minulla ;)

Lisa Maria ja kääpä 15+5
 
Täällä kans odotellaan jos tuonne fb- ryhmään pääsisi kun täällä tää keskustelu on niin kovin hiipunut :/
Oma olo on vaihteleva. Liikkeitä vissiin on pari päivää tuntunut, istukka on edessä niin tuntuu tosi vähän. Välillä vihloo tuonne alas aika paljon, en muista että aikaisemmista olisi näin vihlonut. Tai sitten en vaan muista.
Tasan kaksi viikkoa rakenneultraan, vielä ei olla päätetty kysytäänkö sukupuolta. Olenkin sanonut että onko siinä jotain vaihtoehtoja kumpi on? :) Meillä siis kaikki neljä edellistä tyttöjä ;)

4+1 ja Urmas 17+5
 
Viimeksi muokattu:
Vappu tuli ja meni täälläkin. Hirveen kylmä tuuli oli eilen, mutta aurinko paistoi. Tänään on sitten harmaa ja kolea ilma. Missä se kevätlämpö oikein viipyy?

Täälläkin esiintyy vihlovaa kipua navan alapuolella sivuilla. Välillä pitää oikein pysähtyä kun repii kunnolla. Kasvukipua on ja ihan normaalia, mut kuitenkin tuntuu inhottavalta.

Minulla on esiintynyt myös harjoitussuppareita jos rehkin liikaa! Ei siis satu, mutta maha "kovettuu" ja tuntuu epämiellyttävältä. Tuttu tunne edellisistä raskauksisa jolloin niitä esiintyi jopa töissä jos stressasin liikaa vaikka istumatyö onkin. Eli supistaa voi vaikka istuu paikoillaan koko päivän :).

Kaksi ja puoli viikkoa rakenneultraan täällä ja ehdottomasti kysyn kumpi on tulossa, jos vain näkyy. Malttamattomana odotan mitkä vaatteet saan käydä läpi =). Jotenkin tuntuu että kolmas poika olisi tulossa ja miehet ovat sitten ylivoimaisia meidän perheessä. Tasapuolisuuden takia toinen tyttö olisi huippu, mutta tietysti poikakin on yhtä toivottu =).

Misu78, rv *poks* 17+0
 

Yhteistyössä