Lokakuun lapset 2013 <3 *syyskuussa*

Onnea Yana ja Tourniquet!

Ituh jaksamista. Rankka tilanne sulla. Mulla ei nyt ihan vastaava, mutta ei kuiten mittään onnea ja auvoa parisuhteen saralta. Saattas olla huomattavasti helepompaa olla yksin, kokonaan. Vaikka on siitä miehestä mulle toki apuaki ollu. En yhtään väheksy sen antammaa tukia nuitten sairaalareissujen aikana.

Raskauen aikana tulleet kilot ei minua häiritte, eipä niitä ole kyllä hirviästi tullukkaan, mutta raskausarvet kyllä häirittee. Osasin kyllä oottaa niitten tulevanki, mutta ei se kivvaa ole. Mahasa niitä vain on. Mietityttää, että kuin tuo nahka jää sitten löysäksi ku ei sinne nahan alle kuiten täytettä jää..

Tännään käyty sairaalasa tarkistuksesa. Veriarvot heikentyny, joten näilä näkymin jouvun synnyttämmään toisele paikkakunnale, mikä on käytännön asioitten puolesta enemmän ku hankalaa.. Kohdunsuu oli auki sormele ja kaula lyhentyny ja nyt siis alle 2cm. Hieman mietityttää nyt ku tuli pari pientä hulausta verta housuihin kaupasa käyesä. Rusehtavvaa, ei kirkasta verta. Mietin että aiheuttiko sisätutkimus sen.. Poika voi hyvin. Oli nyt painoltansa sen 2,5kg ja lääkärin mukkaan 1,5 vkoa jäliesä keskiverrosta, mutta hyvän kokonen joka tappauksesa.

Jännitykselä ootan, että kuin tämä tilanne tästä etenee ja millon se lähtö sairaalaan tullee. Toivoisin, että lähtö tulis niin ettei minua kerettäs siirtää toiseen sairaalaan.. Mutta saas nähä kuin käy.

Jottain piti vielä kommentoia, mutta muisti ei ennään kanna.

o873060 ja haba 36+0
 
Onnea Yanalle ja Tourniquetelle perheineen vauvoista!

Tosi kiva, kun keskustelu on vilkastunut täällä näin kovasti! Ja yritänpä minäkin jossain vaiheessa saada mahakuvan laitettua tänne.

Lapanen85: Onko sulle erikseen annettu tehtäväks laskea liikkeitä? Mulle neuvolassa sanoivat, että varsinaisesti ei tarvitse ruveta laskemaan, jos säännöllisesti tuntee likkeitä. Jos sit on hiljaisempia päiviä, niin kannattaa laskea ja sillon riittää, että saa sen 10 liikettä tunnissa. Jollei ekan tunnin aikana, niin jotain makeaa syömistä ja juomista ja sitten uudestaan pötkötteleen ja laskemaan, josko sillä kerralla saisi ne 10 liikettä tunnissa. Ite oon siis yhtenä päivänä ruvennut laskemaan ja lakannut laskemasta siinä vaiheessa, kun sain sen kympin täyteen tunnin sisällä.

Salmiakki13 ja 36+4
 
Viimeksi muokattu:
Mua alkoi nyt huolestuttaa mun neuvolan toiminta: ei halaistua sanaakaan liikelaskennasta missään olosuhteissa ja nyt kun mietin, niin ei neukkutäti eikä kokematon lääkäri kumpikaan ole ottaneet kantaa painoarvioon tai mahtuuko mun lantiosta ulos yhtään mitään. Kun sanon kokematon lääkäri niin oli siis ekaa päivää töissä juuri ennen juhannusta, oli opissa kun oli eka neuvolalääkäri minulla. Itseasiassa mulle jäi epävarma olo edes siitä miten päin vauva on tuolla mahassa sen lääkärin tutkimuksen jälkeen. Voi hitto kun alkoi taas ahdistamaan.

JOtenkin tuntuu että todella paljon olen oman onneni nojassa tän raskauteni kanssa, onneksi pahempia komplikaatioita ei ole ollut koska tukea en neuvolastani tunnu saavan, eihän sitä tätiä saa edes kiinni! Yritän ajatella positiivisesti: vauva liikkuu yleisesti ottaen hyvin, hikkailee virtsarakkoni läheisyydessä eli on olettavasti RT:ssä ja minulla on rakenteellisesti reilun kokoinen lantio :D Luin ihan eilen jostain että stressi hidastaa synnytysen käynnistymistä, eli luontaisesti oksitosiinia voi lisätä olemalla onnellinen ja kokea olevansa turvassa. Nyt siis kaikki onnellisuusuplaan mars! Ja minä koitan keskittyä positiivisiin asioihin ja lopetan valittamisen. Kiitos ja anteeksi.

Luna ja mysteeriotus 36+4 edelleen.
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Luna onko sulla tulossa enään lääkärineuvolaa? Täällä meilläpäin tuo synnytystapa-arvio tehdään lääkärineuvolassa ihan vaan käsikopelolla n. rv37-38. Eli masun päältä kokeillaan että tuntuuko vauva normaalin kokoselta, onko tulossa pää edellä sekä äidin lation mittaa. Tuota lantion aukon leveyttähän ei voi päätellä ulkomuodon perusteella vaan sen tietää vain sisätutkimuksen tekemällä. Mulla tehdään nyt ekaa kertaa painoarvio ultraamalla koska edellinen vauva oli niin iso. Mikäli sulla ei ole tulossa enää lääkärineuvolaa niin kannattaa puhua asiasta terkkarille ja kertoa miltä susta tuntuu esim. että koet olevasi oman onnen nojassa. Varmastihan henkilökunta tietää että resursseja on liian vähän eivätkä voi sille itse mitään, mutta hyvä on antaa palautetta ja kyllä niitä aina väliin viedään eteenpäin aina päättäjille asti =) Ja minä oon kans lukenut tuosta turvallisuuden tunteen vaikutuksesta synnytyksen etenemiseen... hitsit kun sitä onnistuiskin sitten h-hetkellä mantraamaan ittensä johonkin ihanaan kuplaan, onnistuu ehkä hetkeksi... :D
 
Dita ei oo enää tulossa lääkäriä, se oli siis nyt keskiviikkona. Ja tosiaan oli tuo kokematon lääkäri kuten sanoin. Pakko näistä on sanoa neuvolantädille kun alkaa epävarmuus ja ahdistus voimistumaan. Mutta tosiaan toi lääkäri oli ihan yhtä tyhjän kanssa, ei ottanut kantaa mihinkään eikä sanonut oikein mitään. Mietin tässä ihan vakavissani, et unohtikohan se mitä sen piti tehdä? Sähläs sen kortinkin kanssa siinä. Täytyy piinata neukkutätiä noista asioista, kiitos tuesta! En ehkä sittenkään ole hullu!

Ja nyt taas takaisin onnellisuuskuplaan :)
 
Luna85 kannattaa tosiaan ottaa asia puheeks neuvolassa jos se yhtään vaivaa mieltä. Onnellisuuskupla hyvä idea, mitenköhän se onnistuis. :) Täytyy yrittää!!

Kun mulla oli tässä synnytystapa-arvio niin lääkäri siinä tosiaan kokeili ja sano jotenkin, että kyllä sen pitäis mahtua tulemaan. Ei jääny kovinkaan luottavainen mieli. Ja nyt sitten kun kävin neuvolassa niin neuvolatäti luki koneelta, että mitä lääkäri oli sinne kirjotellu niin siellä luki, että mahtuu jos on alle 4kg.. Ja n. 3,6kg olis arvion mukaan tulossa. No sektio ei onneks pelota kun yks hyvin menny on jo takana.

Meillä muutenkin oli se neuvolalääkäri aika omituinen, ei merkannu ees neuvolakorttiin mikä on kohdun suun/kaulan tilanne ja vissiin sitä ei lukenu koneellakaan. Muistaakseni se sano sillon että oli kiinteä ja kiinni tai jotain.

Painoa ei tässä raskaudessa oo onneks tullu kun n. 8kg, edellisessä tuli melkeen 20kg, mutta hirmusesti oli sillon turvotusta. Nyt pysyny paino kurissa tosi tiukalla rd ruokavaliolla.

Pauki 37+2
 
leijonamama ei ollut tulehdus eikä ole minulle mitään syytä ainakaan vielä kerrottu

Tyttö syntyi luonnollisesti alakautta aamulla tultiin sairaalaan kun vedet meni ja silloin vielä oli koko vauvakin niin korkealla ettei yltetty katsomaan olenko auki, rytinällä itsestään homma meni eteenpäin ja yöllä tyttö oli maailmassa. 2600g 45cm. Nyt on vielä lastenosastolla mutta pitäisi kohta päästä sieltä äidin viekkuun. <3
 
Lapanen85: mäkään en ole saanut liikelaskentaan kuin sen ohjeen, että jos tuntuu että liikkeet on vähentyneet, niin sitten pitäisi tehdä liikelaskenta, eli tunnin sisällä pitää tulla se kymmenen liikettä, hikkaa ei lasketa liikkeeksi. Ja jos ekan tunnin sisällä ei tule kymmentä liikettä niin sitten sokeria nassuun jossain muodossa, ja uusi tunnin laskenta. Jos kymmenen liikettä tulee vaikka ekassa kymmenessä minuutissa, niin sitten voi liikelaskennan lopettaa siihen. Eli oletko saanut jotain muita ohjeita, joista meidän muidenkin tulisi olla tietoinen?

ON: Täällä on supistelut nyt vähentyneet (vaikka saisivat säännöllistyä). Tuntuu niin turhauttavalta, että nyt, kun kaveri olisi jo ihan täysaikaiseksi laskettava, niin kaikki ennakoivat merkit ovat poistuneet. Vauva on kyllä laskeutunut TODELLA alas, eli kävely on sellaista ankan vaappumista. Eilisen aikana alkoi tuntua siltä, että tuossa jalkovälissä olisi sellainen halkaisiljaltaan kymmenen-viisitoista senttiä paksu geishakuula, jota pitää pitää sisällään, ettei se tipu :LOL: :mad:

Jotain hormoneita on ilmeisesti taas vapautunut, koska naamaan alkoi viikko sitten tulemaan finnejä - ihan kuin alkuraskaus uudestaan. Ja onko muilla ihan kauheita ilmavaivoja? Tuntuu, että ei voi mennä mihinkään julkiseen edes pissalle, kun aina kun istahdan pöntölle, alkaa sellainen prutputus tuolta perästä, että varmasti kuuluu naapuriin asti :ashamed:

Mutta, tänään siis POKSUU 37+0

clearbrook
 
Onnea vauvautuneille! Ihanaa kun ekat vauvat syntyneet meidänkin pinoon :heart: Kohta niitä vauvauutisia rupee tulemaan enemmänkin, kun osalla on jo ihan muutaman viikon päästä la :)

Viime neuvolassa kysyttiin että osaanko tuon liikelaskennan, mutta en sen kummempaa ohjetta saanut että nyt pitäs jotenkin herkemmin niitä seurata. Meillä kyllä vauveli on sen verran vilkas tapaus, että ei tarvi laskentaa harrastaa. Yhen kerran oon vissiin tehny, ja sillonkin vauva tais vaan olla selkä mun napaa kohti, ja siksi ei meinannu liikkeitä tuntua.

Luna Onpas kyllä aika jännä että et synnytystapa-arvioon oo pääsemässä. Kannattaa kyllä ehottomasti mainita asiasta neuvolassa seuraavalla kerralla.

Kiloja on tullut tähän mennessä 8.5, mikä on ihan ok painonnousu mulle, kun hieman ylipainoa on ennestään. Silti se vaan ahistaa, ja pelottaa että paljonko vielä kerkee nousta. Esikoisesta tuli joku reilu 13kg, toisesta 7kg.

Joko ootte ristiäisiä ruvennu miettiin? Minä oon sen verran miettiny että tiiän missä ne järjestetään, mutta ajankohdasta ei vielä oo tietoa. Ennen joulua kuitenkin ois tarkotus, kun jos menee tammikuulle, niin tuntuu että menee kovin "myöhään".

Saatto olla vielä jotain muutakin mitä piti kommentoida, mutta kun muisti on niinku kanan lento :D

(.) Kovasti jo ootan että vauva syntys, vaikka nyt menossa "vasta" rv35. Paljon kyllä ois vieläkin tehtävää, kuten pikkupyykin pesua ja pinniksen kasaaminen. Pyykinpesun ajattelin alottaa ens viikolla, mutta pinnis saa vielä varmaan pari viikkoa oottaa varastossa, ettei turhaan pölyty. Olo on mitä mainioin, vaikka onhan tän mahan kans jo aika kömpelöä liikkua. Ja liitoskivut vaivaa öisin ihan tosissaan, mutta nyt päivisin taas ei kipuja oo :)

Ihanaa syksyistä viikonloppua kaikille!

Tässä vielä mun maha toissapäivältä, eli 33+6




Marlin ja Vimma 34+1
 
Viimeksi muokattu:
Jaa-a saisikohan sitä masukuvansa tähän jotenkin...



Kokeillaas toimisko. Kas, näyttäis toimivan, kolmannella yrittämällä. :) Kuva tältä päivältä, rv 35+4. Otin paita päällä kuvan kun musta toi nahkapallo ei oo kauheen nätti. :D Raskausarpia ei oo, mut jotenkin en ole ollut lainkaan sujut ton mahan kanssa. Esikoista odotin paljon suuremmalla ylpeydellä. Nyt on painoakin tullut muistaakseni 16 kg tähän mennessä ja kun lähtöpainokin oli reilusti yli sallitun, niin olo ei ole kovin hehkeä... Esikoista odottaessa paino nousi suunnilleen vauvan, istukan ja lapsiveden verran ja viimeisinä viikkoina sit pari kiloa turvotusta, ja nyt ei turvotusta ole lainkaan joten ihan puhdasta läskiä tuo kaikki on. Ihanaa...

Hei onkos teillä muuten lemmikkieläimiä? Siis sitä kokoluokkaa että niiden ja lapsen yhteiseloa pitää miettiä? Meillä on kolme kissaa, joista kaksi on ollut olemassa kun esikoinen tuli taloon, ja ihan hyvin meni silloin, toinen ei ole kyllä vielä tänä päivänäkään sujut lapsen kanssa joka on siis jo yli 4-vuotias, mutta se ilmenee lähinnä välttelynä ja kaukaa kiertämisenä. Kaksi muuta kissaa ovat rennompia ja rohkeampia. Tämä uusin kissa ei ole vauvojen kanssa pahemmin ollut tekemisissä joten se vähän jännittää että miten suhtautuu. En pelkää sitä että menisivät esim. vauvan päälle nukkumaan koska se on aika pitkälti urbaania legendaa, kissat kyllä mieluiten pysyttelevät vauvoista kaukana. :) Enemmän ärsyttää jos ne makaavat lapsen sängyssä silloin kun lapsi ei ole siellä, ja sitten on sänky karvoissa kokoajan. En aio mitään suojaa kuitenkaan ostaa, täytyy vaan yrittää häätää ne sieltä ja pitää jotain päiväpeittoa pinniksessä ettei lakanat ole likaiset jos kissat sattuukin sinne menemään.
 
Viimeksi muokattu:
Hii täällä poksuttiin keskiviikkona rv 36+0. :) <3

Ja neuvolassa tuli käytyä. Sf-mitan mukaan masu pienentynyt 34cmstä, nyt 33cm:n. Eli vauveli on hiukan laskeutunut alaspäin. Kiva kuulla, että hiukan alkaa paikat valmistautumaan synnytykseen. :p Verenpaine oli ok, pissa puhdas ja vauvelin syke +148. :) Pikkuinen aloitti prosestin kun tökittiin hiukan toista. :D <3

Tiistaina oli synnytysvalmennus sekä samalla tutustuminen synnytyssaleihin. Oli ihan mielenkiintoista ja sai ihan luvan kysellä tyhmiä. Saan siis soitella synnärille, jos en enää tiiä mitä tehdä ja jos kivut yltyy mahdottomiksi. :) Siinä kun kätilö kertoi synnytyksen kivunlievityksistä, mulle oikesti vasta silloin kolahti korvien väliin, että hyvällä tuurilla parin viikon päästä jo voin olla synnyttämässä meidät babea. Ja sitten vihdoin päästään pientä hoitamaan miehen kanssa yhdessä. Ihan hölmö fiilis kyllä. <3

Vauvan romppeet ja kamppeet on aikalailla saatu kotiin ja oikeille paikoilleen, nyt vaan sitten odotetaan innolla pientä saapuvaksi. <3 :) Minun puolesta vauveli saisi itsensä jo ulkoistaa paijattavaksi, jotta kaikki vaivat ja jomotukset lähtisivät. On nimittäin aika tukala olla jo. Turvotusta on jaloissa ja käsissä ihan liikaa ja niitä sitten särkee ihan koko ajan. Selkä huutaa hoosiannaa ja daavittia öisin kun yritän nukkua meidän ehkä liian pehmeässä sängyssä. Ja vähintään kerran yössämtulee käytyä vessassa mahdollisimman nopeasti ja hiljaa, ettei vauveli kerkeäisi masussa aloittaa yöjumppaansa. :D

Muuten onnea kaikille jo vauvautuneille mammoille ja tsemppiä tulevaan vauva-arkeen! <3 Itse odotan sitä innolla. :)

Ristiäiset ovat jo pyörineet mielessä ja suunnittelujakin olen miehen kanssa tehnyt. Päivämäärä on päätetty, paikka ja pappi varattu. Saampahan oman rippipappini kastamaan lapseni kun tein varauksen alustavasti ajoissa. Onneksi tarvittaessa noita varauksia voi siirtää, jos vauva päättääkin syntyä aikaisemmin tai myöhemmin. Olen myös pyytänyt lapsen tulevia kummeja mukaan järjestelyihin ja toteutukseen. Saavatpahan jotain tekemistä. ;)

Kiloja on tällä hetkellä tullut yhteensä 13,6 kg, mistä toivon mukaan on suurin osa ihan vaan sitä turvotusta, jonka jätän sitten synnärille. ;) eli pois tullessa näytän aivan eri ihmiseltä. Aina saa toivoa. :p ? Jospas sitä ei ihan hulluna enää tulisi noita kiloja kun kehon koko alkaa ahdistamaan ja miehen kanssa noita makkarihommat alkaa olla melkoista säheltämistä kun iso masu on tiellä. :D Mites muilla, onkos peittoa vielä jaksettu heiluttaa? Meillä noin pari-kolme krt viikossa, jos paikat ei ole ihan kipeät. Ei siitä osaa nauttia jos vaan ajattelee aktin aikana että selkää särkee ihan prkleesti. :D

-elwwis&pieni pojan palleroinen rv 36+2<3-
 
Viimeksi muokattu:
Ei, meillä ei ole kyllä makuuhuoneessa minkäänlaista actionia enää ollut pariin kuukauteen. Se liittynee suurimmaksi osaksi siihen mitä tuossa kirjoittelin jo aiemmin, etten ole sinut itseni ja mahani kanssa ja muutenkin haluan vain nukkua ja nukkua. Ja nyt toki on muutenkin kielto kun on verenvuotoa..

Ristiäisiä odotan kauhulla. Esikoinen on kastettu joten mielestäni tämä toinenkin "pitää" kastaa. Ongelma on ensinnäkin siinä ettei meillä ole ketään kummiehdokasta kun juuri kukaan lähipiiristämme ei kuulu kirkkoon. Esikoiselle saatiin just ja just kaks kummia, toiselle ei tiedetä yhtään ketä pyydettäis. Olen jo miettinyt isovanhempia kummeiksi.. Samalla ristiäisten järjestäminen kirkkoon kuulumattomille perheen jäsenille tuntuu vain ja ainoastaan kiusalliselta kun virsiä pitäisi veisata eikä kukaan muu kuin minä ja äitini suunnilleen lauleta. Joten ei, en edes halua miettiä ristiäisiä..
 
Hirmuisen paljon onnea Yana ja tourniquet!! =) Täällä ei mitään merkkejä lähenevästä synnytyksestä, mutta varmaan hyvä niin, koska 5 viikkoa olisi vielä LA:aan.

Kummiasiaa on täällä myös pohdittu ja meillä on sama tilanne kuin Leijonamamalla eli ne, joita ihan oikeasti haluttais pyytää kummeiksi ei kuulu kirkkoon. Ainakin yhtä kirkkoon ei-kuuluvaa ystävää aiotaan pyytää "haltijakummiksi", mutta sitten pitäisi keksiä vielä ne 2 kirkkoon kuuluvaa. Meille on kuitenkin tärkeää, että lapsi kastetaan, mutta mielestäni on hölmöä, ettei lasta voi kastaa ilman kummia.
 
Täälläkään ei peitot heilu kovin tiheään, mikä johtuu ihan vaan siitä että mies on nyt ollu kolme viikkoa ilta ja yövuorossa. Ja minä vetelen niin sikeitä unia ku hän kotiin tulee ettei puhettakaan että mut sais hereille. Ja aamulla on ihan turha yrittää kun mies nukkuu, tai sitten saa pelätä että lapset tulee häiritteen. Harmi sinänsä, koska haluja kuitenkin ois : /

Voihan kummiehdokkaita pyytää liittymään kirkkoon. Kirkostahan voi erota sitten ristiäisten jälkeen. Näin mieskin teki kun meitä pyydettiin kummeiksi, ja vain minä kuuluin kirkkoon. En tiiä että joko se on voimassa että erityistilanteessa myös yksi kummi riittää. Nykyään kun ihmisillä tosiaan on niin vaikea saada kahta kirkkoon kuuluvaa kummia lapselle. Minäkin olen jo miettinyt että mistä me neljännelle lapselle sitten kummit joskus saadaan, kun nyt tälle tulokkaalle tulee ainoat maholliset ketkä halutaan. Ja heitäkin on siis vain se kaksi.
 
Oi ihanuutta kun vauvoja on tännekkin jo syntynyt =) Suuren suuret onnittelut yana ja tourniquet :heart:
Jospa minäkin pian synnyttäisin.laskettuun enään 2viikkoa mutta masentaa ajatellakkin jo sitä että varmasti menee yli lasketun.Koitan pysyä positiivisena ja jaksaa vaikka nyt on iskenyt aika kova väsymys kun öisin heräilen monta kertaa pissalle ja usein samaan aikaan supistelee.Tuo kova pissahätä saa siis aina supistuksia aikaan.Ainakin öisin.Tänään oli neuvola ja hemoglobiini oli tippunut entisestään joten sekin varmaan väsyä aiheuttaa.Nyt oli vain 105 joten rautaa käskettiin yhä syödä.Mielellään sen pian lopettaisin kun kuulemma voi aiheuttaa vauvalle keltasuutta jos syö rautaa liian lähellä vauvan syntymää:O Kellään meidän neljästä lapsesta ei oo sitä ollut joten toivosin että myöskään tämä vauva ei joutus sinivalohoitoon.
Jotenkin aina tuntunut pahelle niiden äitejen ja vauvojen puolesta joilla tuota keltasuutta on tullut.Yhestikkin imetin omaani hoitohuoneessa jossa vauva oli sinivalohoidossa ja aina kun mun vauva äänteli niin tuon sinivalossa olleen vauvan äiti tuli itkuhälytin kädessä katsomaan oliko ääntelijä hänen pikkuisensa.Eihän tuo nyt sinänsä mikään katastrooffi ois jos siihen jotuus mutta jos se vältettävissä ois niin mielellään sen välttäsin että sais pitää pikkusen kokoajan lähellä.

Oma vointi kyllä vähän huolettaa ku synnytysten jälkeen on heikompi olo ja jos tuo hemoglobiini ei nyt suostu nousemaan niin ei oo oikein kiva.

Ristiäisiä oon miettinyt ja kummitkin on kysytty,mutta päivämäärää ei oo vielä tiedossa.Ehkä sitten joskus marraskuussa.Niin ja nimikin on ollut jo kauan tiedossa.Kolme tuttua saanut nyt lähiakana tyttövauvan ja pelkäänkin ettei kukaan vaan vie meidän vauvan nimeä.En vaan osais enään miksikään muuksi sitä vaihtaa kun ajattelen ja puhuttelen jo tuolla nimellä.

Voimia kaikille parisuhteen kanssa kamppaileville tai muille joilla huolia läheisten kanssa :hug: Meillä kans asiat puhumatta ja itteä se stressaa kun haluttas selvittää kaikki nyt heti,mutta mies ei oo puhuvaista sorttia.Tai muuten kyllä puhuu mutta ongelmista ei.Mua se ahistaa suunnattomasti.

Unista näin viimeyönä unta että synnytin lähes viisikilosen tyttövauvan ja olin kyllä aamulla tosi huojentunut että se oli vain unta:LOL: ..tuli vaan mietittyä että jos on oikeesti niin iso niin mitkään pikkuvaatteet ei kyllä mahu päälle mitä oon ostanut.Mutta en kyllä usko että ihan niin isoa vauvaa tekisin.Tuntuu että tää on pienempi mitä edellinen vauvamme oli.

Hui ja ihanaa synnytys on nyt jokatapauksessa pian totta vaikka vähän ylikin menisi-
Ehkä vähän se toimitus jännittää,mutta vauvan hoitoa vaan odotan innolla.

rakkaudesta äiti rv.37+6 ja lokakuun prinsessa :heart:
 
Kyllä ne parisuhteet kannattaa laittaa kuntoon, jos mahdollista ennen synnytystä. Kivempi mennä synnyttämään, kun hyvä mieli. Tai ainakin luulisin. En tiedä, koska parisuhde on kunnossa.

Kyllä pitää alkaa taas lenkkeilemään, vaikka lonkat kipeytyisi. En halua lihota enää grammaakaan. Tosin vauhti ei kyllä ole hurraamisen arvoista. Jopa meidän 2vuotias pysyy minun tahdissa. Juuri tultiin lapsien kanssa kävelemästä. Käytiin katsomassa näkyikö pelloillamme susia. Poroja siellä vain juoksi.

Kun toiset jo synnyttelee, kaipaa entistä enemmän vauvaa syliin. Tosin kyllä vielä odotettava muutama viikko. rv vasta 34+3. Mä kyllä taas pelkään niitä kamalia kipuja. On ihanaa, kun näkee raskaustestissä plussan ja vauvan sylissä. Kaikki siinä välissä voisin unohtaa. Nytkin mahaa on kuin poksahdus kuuluisi ja puhkeaisi kuin ilmapallo.

HB:N nostamiseen Ostakaa mieluummin rautaliuosta kuin pillereitä. Vaikka niissä n. 15-20mg rautaa, se imeytyy huomattavasti paremmin kuin pilleireiden rauta. Ja sitten paljon punajuuria, marjoja, pinaattia, vihreitä rehuja paljon jne...Itselläni hb on 140 ylös päin. Mun elimistö niin outo, että jos tippuu hb alle 140 alkaa pyöryttämään jatkuvasti ja päätä alkaa särkemään.
 
Onnea vauvautuneille ja Ihania ensihetkiä vauvan kanssa! <3

Voi sitä unen määrää, oon nukkunut ihan hirmuisesti. Eilen aamulla heräsin puol 10 (kymmenen tunnin yöunien jälkeen), nukuin päikkärit klo.19-21.30 ja yöunet klo23-9. Onko muilla yhtä kova väsy??

Mun kaveri on eilisestä ollut synnärillä, täällä jännätään, milloin vauva saadaan maailmaan <3

Miramei& Sintti 33+4
 
Ei uskonut vauva, että tilaa ei ole :D Edelleen siis ollaan odottavalla kannalla. Mutta ainakin sain mahan täyteen herkkuja.

Ristiäiset: Meillä ei ole vielä tarkemmin suuniteltu. Riippuu niin syntymäajasta. Ja sitten siitä, että koska saadaan tietty pappi ja tietty tila käyttöömme. Haluttaisiin nimittäin sama pappi, joka on kastanut esikoisen sekä siunannut meidän avioliiton. Ja koska meille ei kotiin mahdu vieraat, niin haluttais yksi seurakunnan tilan käyttöömme, jossa oli esikoisen ristiäisetkin. Ne oli itsenäisyyspäivänä, ja samaa päivää ollaan vähän mietitty nytkin, mutta riippuu siis tuosta papista. Kummit on tiedossa, mutta ei olla vielä kysytty. Kummeiksi ollaan kaavailtu mun veljen tytärtä, joka pääsi tänä kesänä ripille, sekä yhtä ystäväpariskuntaa, jonka esikoisen kummi minä olen.

Peittojen heilutus: Joopa joo. Mitään ei ole tapahtunut täällä asiaan liittyen. Itsellä olisi kyllä ihan järkyttävät halut (nään siis täysin K-18 unia), mutta miestä ei nyt kiinnosta. Se tietää, että mulla on paikat aikas kipeenä, joten ei halua ottaa riskiä, että mua sattuis kesken "leikkien".

ON: Eipä mitään uutta oikeastaan kuulu tänne. Vauva on alhaalla, eilen tuli taas suppareita, mutta ei säännöllisesti. Kävely sattuu, makaaminen sattuu, seisominen väsyttää. Tekis mieli nukkua koko ajan, mutta selkä sanoo poks, jos yrittää olla yli kahdeksan tuntia sängyssä.

clearbrook 37+1
 
Kolmen s:än systeemi käynnistää synnytyksen.:LOL: Sauna, siivous ja seksi. Tosin ei ole ikinä tepsinyt meillä. Siivouksesta on tullut vain kipeeksi paikat, saunassa onneksi on puhistunut hyvin ja viimeinen on vain ollut hupia ilman tarkoituksellista tulosta.
 
Mä olen kans alkanut kiinnostua kokeilemaan erilaisia menetelmiä synnytyksen aikaistamiseksi. Otin ohjelmistoon reippaat kävelylenkit (päivittäin, jos/kun vaan jaksaa joka päivä) ja samalla hieman ylämäkikävelyä ja porrashyppelyä. Eli siis "hyppelyä" tällä kohtaa kun maha on mitä on ja olo kaukana keijukaisesta :LOL:

Lueskelin myös, että joillain on toiminut akupainanta. Jostain löysin jo ohjeetkin niihin akupisteisiin, mutta en oo ihan varma löysinkö niitä omasta kropasta vai tulenko painelemaan ihan vääristä kohdista.

Saa nyt nähdä tajuaako vauveli missään vaiheessa ennen laskettua aikaa, että mamma ehkä haluaisi hänet jo mieluusti kainaloonsa vai pitääkö tiukasti napanuorasta kiinni =)
 
SR
Painoarviosta, meillä täällä ei kuulemma tehdä painoarviota jos eka synnytys on
mennyt normaalisti ja vauvankin koko on ollut ok. Tuntuu se vaan niin omituiselle,
ilmeisesti sitä sitten saadaan suht samankokoisia vauvoja?! Siihen kai sitä on luotettava.

Synnytystä olen miettinyt sen verran että toivon ettei tätä tarvitsisi käynnistää niinkuin
ekassa raskaudessa kävi, vauveli syntyi 42+1. Käynnistys meni hyvin, mutta se
odottaminen....kun mitään ei tapahdu, ei kiitos tällä kertaa.

Vielä 4 päivää töitä ja sitten
äippälomalle. Töissä olen voinut olla kun on istumatyö, muuten olisin jo sairaslomalla, koska mulla ollut 2 viikkoa alaselkä tosi kipeä kun
seison tai kävelen.

SR 34+2
 
Oi vitsit, hurjasti onnea vauvan/vauvat saaneille! Tuntuu oudolta ajatella, että kohta siinä tilanteessa ollaan itsekin. Miltäköhän se tuntuu..

Vauvalle tulee nimiäiset, mutta niitä en hirveästi ole vielä suunnitellut. Tarjoiluja olen himoiten miettinyt, mutta kaikki on vielä aika auki. Kiva olisi kyllä saada juhlat järjestettyä reilusti ennen joulua.

Mulla on kaksi kissaa, enkä yhtään tiedä miten ne suhtautuvat vauvaan. Ovat tulleet mulle aikuisina ja ainakin isoihin lapsiin suhtautuvat tyynen rauhallisesti. Toinen kissoista on arempi ja väistää helpommin, mikä voi olla hyväkin lapsiperheessä. Toinen taas on jotenkin itsevarmempi ja näyttää helposti, jos ei ole tyytyväinen ja on täysin valmis hyökkäämään vaikka koiran kimppuun, jos sellainen hänen reviirilleen eli tänne kotiin on uskaltanut saapua. Toisaalta tuon itsevarmemman kissan kanssa minulla on läheisempi suhde, se usein esim tunuu
lohduttavan, jos olen surullinen. Se myös käyttäytyi eri tavalla kun tulin raskaaksi, oli paljon lähellä ym ja epäilinkin aluksi, että sillä olisi jotain hullusti. Luulisin kissojen tajuavan, että vauva on minun "pentuni".

Hurjaa, että ensi viikon keskiviikkona vauva on jo täysaikainen! Ja torstaina on synnytystavan arviointi ja ultra rd:n takia, mutta hyvä vaan niin näkee vauvan ja saa luotettavampaa arviota koosta ym. Toivon, että tämä syntyisi jo syyskuussa, mutta pelkään, että menee yli. Olisin aika valmis jo, viikon voin vielä kasvattaa masua, mutta siinä ajassa voisin saada kaiken valmiiksi ja sitten vauva voisi syntyä. Kivaa toiveajattelua, tulevat viikot näyttää miten käy. Kiva kuitenkin tietää, ettei enää voi mennä montaa viikkoa vaikka miten kävisi.

ItuH 36+3
 
Ristiäisistä enpä ole asiaa vielä yhtään miettinyt. Meillä on mun äiti ja anoppi aikasemmilla kerroilla järestäneet aika lailla kaikki ristiäisiä varten, joten toivon että hoitavat homman tälläkin kertaa. Seurakunnan tilassa ollaan aiemmilla kerroilla oltu, se on hyvä kun ei tarvi hosua siivouksien yms kanssa, senkuin vain menee ajoissa paikalle :) Nimet on aika lailla päätetty sekä pojalle että tytölle, me kun ei olla haluttu tietää sukupuolta etukäteen. Kummeja olen kans miettinyt ja aika helppo valinta oli.

Ilmavaivoista oli kirjotusta mua on koko raskauden ajan pierettänyt ihan hirveesti ja se vaan tuntuu pahenevan mitä lähemmäs loppua mennään :kieh: Mulla on muutenkin melko herkkä vatsa esim. hapanmaitotuotteet sekä punaseen maitoon tai kermaan tehdyt ruuat ei meinaa sopia, kuten ei myöskään ruisleipä. Olen noita kuitenkin pystynyt kohtuudella syömään mutta nyt menee maha ihan sekasin kaiksesta. Mietenkin miten sitä kehtaa synnyttämään lähteä, siinä ponnistaessa varmaan kaastutan hengiltä koko hoitohenkilökunnan...:O No, suolihuuhtelun olen saanut aiemmissa synnytyksissä heti siinä vastaanotossa ja sen haluan ehdottomasti nytkin, toivottavasti sen mukana poistuu myös kaikki ylimääräset ilmat. Eikä tarvi pelätä että tulee kakat ponnistaessa, eikä myöskään tarvi mennä useampaan päivään isolle hädälle synnytyksen jälkeen, mikä on ollut kyllä tosi hyvä sillä tikit on olleet kipeeeeeet!!!!:x

Kaikki tuntuu odottavan jo kovasti vauvan syntymää. Minä taidan olla melkeen ainut joka toivoo menevän muutaman päivän yliajalle.. Minähän olen kaasona häissä päivää ennen laskettua, ja haluaisin kovasti päästä juhliin. Lisäks mulla on vielä tosi paljon siivottavaa täällä kotona joten tarvin kyllä kaikki viikot mitä vaan voi vielä raskaana olla. Toki mielipide muuttuu jos ilmaantuu kovia kipuja tai alan nukkumaan tosi huonosti. Mulla on molemmat aikasemmat synnytykset alkaneet 40+5 joten olen koko ajan että sinne hujakoille mennään tälläkin kertaa. Toivottavasti vaan eivät ala painoarviokäynnin jälkeen suosittelemaan käynnistystä, sitä en kyllä haluais..
Tänään oon kyllä saanut onneksi vähän siivoiltua ja kaappeja järjestettyä. Paljon olis vielä tehtävää kuitenkin. Mulla on tarkotuksena heittää nyt kaikki ylimääränen roina pois, joten joulun aikaan kun muutetaan meidän uuteen taloon, ei olis niin kova lajittelu ja pakkausrumba enää eessä. Kirppispöytä mulla on ollut nyt 3 päivää ja onneksi ihan kivasti näyttää tavara menevän kaupaksi :)

dita 35+0 (hui, nyt vast hoksasin että raskausviikko vaihtui, tämä aika menee hurjaa vauhtia! :D)
 

Yhteistyössä