~ Lokakuun lapsoset -15 ~ *Tammikuu/Helmikuu*

Täällä sai yökkäämään tänään runebergin tortut kun pojan eskariryhmä oli niitä leiponu ja kun menin poikaa hakee niin eiköhän tullu sitte lahjakkaasti oksennettua sinne lattialle :x :LOL: Ois ees ehtiny vessaan asti :D

Mulla ja rakkaalla on peräti 11 vuotta ikäeroa mutta hän on kyllä ihanin mies mitä maa päällään kantaa :heart: :p tuo ikäero ei meitä haittaa ja meijän tutut ja kaveritki on ottanu tän ihan hyvin vastaan ihme kyllä.Ennen tätä suhdetta olin aina sitä mieltä että minähän en paljon nuorempaan ikinä rakastu mut kuinkas kävikää,se oli rakkautta ensisilmäyksellä molemminpuolin :heart:
 
Voi ei, tuo lattian laatoitus oli kyllä paha:LOL:
Meillä on 6 vuotta ikäeroa ja samaten minäkin ajattelin aiemmin, että ei toivoakaan mitään "keskenkasvuista" alkaa rakastamaan, eihän sen ikäiset edes tykkää lapsista :LOL:
Mutta toisin kävi ja mies on kyllä murtanut tuon lapsista ajattelu käsitykseni täysin, lapsirakkaampaa ja perhekeskeisempää miestä saa kyllä etsiä. :heart:
Ei sitä ikää edes tullut ajateltuakaan, kun tuli tämä meidän siirappinen kohtaaminen, jälkeenpäin ollaan tässä vitslailtu keskenämme ikäerosta kylläkin eikä läheiset ihmiset ole edes järkyttyneet, sanoneet vain että mitä sitten, eihän kukaan sanoisi mitään jos mies olisi sinua 6 vuotta vanhempi...totta:D
 
Moikka!

Täällä toista muksua odotteleva äiti ilmoittautuu varovasti mukaan :) 5+1 viikot nyt, jotenki epävarma tunne kuitenkin. Toivotaan että olen väärässä!

Pahoinvointia ei ollut ekassa raskaudessa, parina aamuna piti juoda mehua ettei olo mennyt huonoksi, siinä kaikki. Nyt kuitenkin jotkut hajut käy nenään ja välillä ällöttää :-O toiv ei pahene tästä!

Fb ryhmään voisin liittyä kun olen käynyt vkon 7 ultrassa ja nähnyt vauvan olevan olemassa ;)
 
Mä myös ilmoittaudun joukkoon iloiseen - eilen ja tänään raskaustestillä selkeät kaks viivaa :) Edelliset menkat alkoi 31.12., ja mun laskujen mukaan la pitäis olla 7. tai 8. lokakuuta.

Eka raskaus on kyseessä, ja heti ekasta yrityskierrosta näytti tärppäävän, kun päätettiin vähän vuodenvaihteen jälkeen, josko nyt ois oikea aika. Aika hämmentyneet fiilikset tässä vielä. Alavatsaa juilii aika usein ja rinnat on kasvanu, pahoinvointia ei onneks vielä ole, se jännittää melkein eniten tässä koko raskausajassa.

Mä tulisin mielelläni mukaan myös fb-ryhmään. Jotenki rennompi ois jutella, kun tietäis ettei tekstit ole kenen tahansa nähtävissä :) Niin ja Helsingissä asutaan ja Kättärille ois kova hinku päästä synnyttään :)
 
Viimeksi muokattu:
Jendi ja Aplari
Tervetuloa ja paljon onnea molemmille!
Laittakaa yksityisviestiä niinaj91:lle tuosta fb ryhmään liittymisestä :)

Meillä oli eilen kertomis päivä nro.1 :)
Mies kertoi äidilleen, joka olikin asiasta tosi iloinen. Ja samalla oli sanonut, että en saisi sitten enään nostella mitään ja siitähän mies sitten innostui huolehtimaan, etten nyt vaan mene ja rehki liikaa. Lohdutin miestä toteamalla, että kun tyttöä aloin odottamaan, oli poika vasta vuoden, joten ei normaali arjen nostelut haittaa tee :D

Minä puolestani kerroin hyvälle ystävälle joka on muutenkin ollut tukena koko suhteemme ajan meille ja illalla kävin äidin luona ja kerroin hänelle ja lopuille kahdelle siskoille.
Nämä kerronnat ihan käytännön syistä jo nyt, muille ihmisille kerrotaan sitten vasta joskus. :)

Tänään onkin sitten rv4+6 ja huomenna vaihtuu uudelle viikolle, piinaavin viikko lusittu. :)
 
Clearblue digitaalilla tänään: Raskaana 2-3 viikkoa. Niin onnellinen <3 Menin makkariin puoliunessa olevalle miehelle testiä heiluttelemaan, että oon raskaana! Makoiltiin siinä sit vielä ja fiilisteltiin, miehen eka tuumaus oli että tulipa jännä olo! Ihanaa!
 
  • Tykkää
Reactions: viipulainen
Täällä yksi plussannut. Lokakuun alkupuoli-puoliväli tienoille ajoittuu LA, ihan tarkalleen en osaa sanoa, kun ei oo ollu säännöllisiä menkkoja. Lopetin minipillerit 1.1. Digitestin mukaan hedelmöittyminen 2-3 viikkoa sitten.

* Niin 29w tulee tänä vuonna mittariin, miehelle 36w ja ennestään perheestä löytyy tytöt 2004, 2009 ja 2012.

Salossa pitäis synnyttää, sikälimikäli siellä synnytykset jatkuu, poikkeusluvanhan sai, mut jotain diipadaapa kokouksii viel missä lopullinen kohtalo kaiketi ratkeaa.
 
Viimeksi muokattu:
Mäkin täältä huutelen, kun oon päässyt palstailussa vauhtiin ;). Eli mä oon 30v. ja kolmatta odotellaan saapuvaksi 10.10 :heart:. Ennestään meillä on 09 ja 11 tytöt, pieni toive olis että tulisi poikakin taloon, mutta pääasiahan se terveys kuitenkin on =).

Mihis porukka täällä menee sitten aikanaan synnyttämään? Mulla Vaasan Keskussairaala.
 
Huomenta! =)

Olihan se aikamoista että sinne se sit lensi mut minkäs teet :D Ne eskaritädit sit vaa kysy että onko teillä jotain vatsatautia liikkeellä johon nyökkäilin vaa :D

Jos tää raskaus menee loppuunasti ni sit meillä lisääntyy loppuvuodesta synttärit entisestään kun tällä hetkellä meillä juhlitaan marraskuussa yhdet ja joulukuussa kahdet ja tammikuussa yhdet jonka jälkee on pieni väli ja maaliskuussa sit taas. :D

Onko muilla kauhee vilun tunne?? Ite tärisen ihan kylmästä melkee kokoajan.Ei tääkää oo yhtään kivaa.

Pahoinvointi senkun vaa jatkuu mut tää päivä on paremmin sen suhteen alkanu mitä eilinen.

Mitä nukkumiseen tulee voisin nukkua helposti kokoajan vaikka 2 päivää ainaki putkeen näin ensi alkuun .Tää väsymys on ihan kauheeta.

.
 
Heippa! Haluaisin liittyä joukkoonne :) tänään aamulla digillä testattu ja 1-2vk raskaana. Lokakuun lopulle laskettu aika ilmeisesti menee, kuukautisen aina olleet hiukan epämääräiset niin tarkennusta odottelen. Ja kotona on jo valmiina 2,5v tyttö :) olisin myös kiinnostunut face ryhmästä!!
 
Viimeksi muokattu:
Tuutikkis:
Onnea!!:flower:=)

Tervetuloa ja onnea uusille! :):wave:

Me mennään KOSiin, siellä on poika ja tyttökin syntyneet. :)

Ei pitäisi sanoa ääneen, mutta ei ole ollut pahoinvointia koko päivänä, mutta yleensä minulla se on pahimmillaan ilta aikaan, että katsotaan :D
 
Me mennää luultavasti Tayssiin jossa on mun tytötki syntyny ja pojat syntyki sit Tyksissä :D Olen siis tällänen paluumuuttaja :D Ja nyt toi mun nykynen asuu ite Tueun lähellä että voi olla et mä muutan sinne ja synnytän taas tyksissä tai sit mies muuttaa tänne..sen näkee sit kuinka käy. :p

Meillä toi laskettuaika osu aika hyvään saumaan ku miehellä on 12 päivää ennen laskettua synttärit joten saa mies hieman myöhässä tänä vuonna parhaan synttärilahjkan mitä saada voi :heart:

Tänään ei oo tarvinnu oksentaa lainkaan kun on muistanut napostella vähän väliä jotain.Mutta kyllä silti etoo kaikki hajut yms...
 
Täälläkin turvotus ihan karseaa iltaisin ja tänään keskellä päivää ja vaikka oli oversize paita päällä erottui kumpu ihan selvästi, joten piilouduin huovan alle sohvalle turisemaan nuorten kanssa työpäivän loppuun saakka:LOL:

Eilen laitoin kuvan tästä pallosta miehelle ja oli ihan järkyttynyt ja totesi ettei tätä kyllä varmaan tuttavilta kauaa piilotella...no ei varmaan juu jos tytön odotukseen on luottaminen. :D :D
Voisin laittaa muuten pari kuvaa niiltä ajoilta jos vielä löydän:LOL:

**
No juu löytyihän noita vielä aijaasta :D
Tämä on rv9 otetusta kuvasta ja iltapöhöä raskaudesta nro2...eilen oli vähintäänkin tuota luokkaa ja huomenna vasta rv5:LOL:
rv9+1
 
Viimeksi muokattu:
kael
Täälläkin lokakuinen. Olisin kiinnostunut fb-ryhmästä, mutta tää sivusto ei anna jostain syystä nyt rekisteröityä. Onko amhdollista muuten laittaa niinaj91 viestiä kuin tämän kautta yv:nä?
 
Mulla on kans ihan järkky turvotus. Mies toteski jo ennenks ees testin tein et ihan satavarmana paksuna :D ratsastushousut tekee vähän tiukkaa. Onneks mul o isompii jemmassa kun viime raskauden jälkeen ennen kuin palautui vanhoihin mittoihin meni hetki.
Hirvee viluki koko ajan ja etova olo. näinköhän se pahoinvointi on samaa luokkaa kuin edellisissäkin. Noh ekasta oli kaikkein pahinta.

Kauhia mua stressaa jo töissä kertominen, mähän oon nyt palaamassa hoitovapaalta töihin juhannuksen jälkeen kun nuorin täyttää 3. Siihen sit toteemaan pomolle et hei muuten en mä täällä kauaa teitä häiritte.
 
Täältä varovainen ilmoittautuminen lokakuisiin. Eilen lämähti testiin vahva plussa, laskurin mukaan mennään nyt about 4+5, eli LA olis 11.10. Nämä tarkentunee sitten ultrassa(?), vaihteleva kierronpituus niin laskeminen haasteellista:) Jos nyt tosiaan raskaana ollaan ja kaveri pysyy kyydissä, varovaisesti suhtaudun tähän kun toiveet kovin korkealla. Vielä en fb ryhmään halua, testataan ny vielä pari kertaa, vaikka kaiken järjen mukaan testi onkin jo luotettava. Esikoinen tulossa, eli kaikki on vielä kovin hämmentävää, ja asian sisäistäminen vielä vaiheessa.. Oireista päätellen kuitenkin joku tuolla matkassa on:)
 
Viimeksi muokattu:
Jääkide (ja kaikki muut), onnea plussasta! Ja täällä niin täydellisen samat fiilikset! Rv 4+5 on tänään. Varasin tänään ensikäynnin neuvolaan, 25.02. olisi. Kyselin jo silloin puhelimessa, onko täällä meidän kaupungissa mahdollista päästä varhaisultraan, tuntuu niin epätodelliselta että tuolla minun massussa joku olisi! Ajanvaraaja ei osannut sanoa, kehotti kysymään sitten neuvolassa. Tänään ollut eka päivä että ihan karsee olo, turvottaa ihan älytön (tosi kipeä maha!), palelee ja väsyttää. Töissä kymmenen päivän putki puolessa välissä, tuntuu jo ihan epätoivoiselta.. Kävin tänään apteekista ostamassa multivita raskaus ja imetys tabletteja ja multivitan omegaa raskaana oleville. Syön kyllä suht terveellisesti, mutta tuntui että täytyyhän tässä tehdä kaikkensa että menee kaikki tarpeelliset vitamiinit ja hivenaineet kurkusta alas. Jännää kun apteekissa oli kassalla sama rouva kuin alkuviikosta testiä ostaessa, liekkö hän muisti. Kannustavasti hymyili ainakin :) en ole kertonut vielä läheisille, juuri tuon epävarman fiiliksen vuoksi. Ajattelin odottaa tämän kriittisen ajan yli ja kertoa vasta sitten. Onneksi on tällainen paikka mihin purkaa tuntojaan :)
 
Täällä myös plussattu, viikkoja tällä hetkellä hurjat 4+2 ja LA olisi 14.10.
Toinen lapsi tulossa, tyttö on 01/09 syntynyt.
01/10 Alettiin tätä toista tehtaileen, kun tiedettiin että siinä saattaa hetki mennä, tähän väliin mahtuu kaksi keskenmenoa 11/11 ja 05/14.
Lapsettomuushoidot aloitettiin 01/14
Joten on tässä vähän enemmän mennyt kuin hetki :D

Nyt ihan hyvillä fiiliksillä taas odotellaan ja toiveet on korkealla josko meille vihdoin vauva tulisi syksyllä :)

Oireita on jonkun verran, aika lieviä, hiukan väsyttää näin iltaisin ja nännit on kipeät ja tissit hieman arat.
Sekä aamulla / päivällä ei mikään maistu, illalla tämä ei niin vaivaa.
Olen tämän viikon syönyt lähinnä hedelmiä ja kasviksia ja kaikkea raikasta.

Ja minulla myös sektio takana esikoisesta ja vaikka siitä on noinkin monta vuotta, niin olen aina välillä huomannut "tykytystä" koko arven matkalta, sekä tuntuu kuin pitäisi päästä raapimaan arpea mahan sisäpuolelta :D :D

Neuvola aikaa en ole vielä varannut, mutta lapsettomuuspolille olen varannut alkuraskauden ultran 25pvä, silloin viikkoja 6+6.

Meillä molempien vanhemmat tietää sekä yksi ystävä pariskunta, he ovat koko ajan olleet tietoisia kaikesta mitä meillä on vuosien varrella ollut meneillään, on mukavaa kun on ihmisiä joiden kanssa voi asioita käsitellä, niin hyviä kuin huonojakin :)

Toivottavasti keskustelu pysyy vilkkaana täälläkin vaikka moni on ollut kiinnostunut tuosta face ryhmästä :)

Synnyttään olisi tarkoitus mennä tayssiin. Mies täytti juuri 30 ja minä täytän saman myöhemmin tänä vuonna ja yhdessä oloa tulee keväällä 12 vuotta.

Mukavaa viikonloppua kaikille, muistakaa levätä :)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!
Varovasti kurkistan tänne.

Mulla varmaan vähän erilainen tilanne kuin useimmilla, viimeiset kolme päivää olen kuluttanut testejä toivoen, että se toinen vaaleanpunainen viiva vaan katoaisi. Mutta lopputulos on, että viiva sen kun vahvistuu.
Varasin jo ajan lääkäriin ensi viikolle hakeakseni lähetteen raskaudenkeskeytykseen, mutta olen jo nyt aika varma, etten oikeasti pysty sitä tekemään.

Mahdollinen vauva olisi tulossa pahimpaan mahdolliseen elämäntilanteeseen. Olen eronnut puoli vuotta sitten lasteni (4 ja 10 v.) isästä ja hyvin satunnaisesti ja huvikseni tapaillut erästä miestä, joka nyt sitten olisi tämän vauvan isä. Ehkäisystä on huolehdittu, mutta niin vaan kuitenkin kuukautiset jätti tulematta ja raskausoireet vahvistui ja lopulta testiin tuli selkeä plussa. Tällä isäehdokkaalla on itsellään sama tilanne kuin mulla, eli juuri eronnut ja kaksi lasta ennestään. Tiedän, ettei hän todellakaan halua enempää lapsia, on jonossa vasektomiaan. Hänelle en ole edes vielä kertonut, enkä oikein tiedä miten sen tekisin. Hän on tosiaan ollut vain hauskaa seuraa kuten minäkin hänelle, vakavaa suhdetta ei ole eikä tule.

Oma jaksaminen on ollut aika tiukilla eron jälkeen, kahdessa lapsessa tuntuisi olevan jo tarpeeksi haastetta ja työtä yhdelle ihmiselle. Vauva-ajat on aina olleet mulle tosi rankkoja, tuntuu että oikeastaan ekat kolme vuotta pienen lapsen kanssa on melko rankkoja mulle. Esikoinen on lisäksi erityislapsi, eli siinä vielä omat juttunsa kaiken lisäksi.

Mun työkuviot on mutkikkaat, lisäksi olen valtavissa veloissa eksäni ja minun yhteisen asunnon vuoksi, koska se ei mene kaupaksi. En siis tiedä onko mulla varaa jäädä töistä pois pidemmäksi aikaa. Lisäksi raskaudet on olleet mulle aina vaikeita, olen joutunut molemmissa raskauksissa olemaan sairauslomalla 3 kk verran.

On siis tullut paljon mietittyä, onko mun mitään järkeä ryhtyä tähän hommaan. Lapsen isä todennäköisesti ei halua tätä lasta, mun jaksaminen on iso kysymysmerkki, meidän perheen rahatilanne on vaikea, mun työkuviot menee rajusti mönkään ja voi olla että jo olemassaolevat kaksi lasta tulee kärsimään perheenlisäyksen mukanaan tuomista asioista.

Mutta kun mä en vaan kykene aborttiinkaan. Kun ajattelen masussa olevaa pientä elämänalkua, mun tekee vaan mieli hymyillä ja mut valtaa suuri onnentunne. Sitten kun ajattelen elämää pidemmälle, mua lähinnä ahdistaa. Mä olin jo päättänyt ettei lisää lapsia koska mä en vaan enää jaksa. Ja nyt mä ryhtyisin tähän yksin!! Apua!

Laskettu aika olisi 13.10. Tänään kai 4+4.

Mä en vielä FB-ryhmään lähde mukaan, koska tämä asia on suuri salaisuus vielä hetken aikaa. Vasta kun on varmaa että tämä kaveri pysyy matkassa, uskallan alkaa omalla nimellä tästä puhumaan. Teissäkin saattaa hyvin olla tuttuja tai tutuntuttuja kuitenkin.

Toivon että kuitenkin mahdun tänne mukaan, vaikka mun odotus ei ainakaan vielä mitään suurta onnea olekaan. AiemmisA raskauksissa nämä ryhmät on olleet ihan korvaamattoman arvokas tuki, ja paljon hyviä ystäviäkin on odotusajoilta matkaan mukaan jäänyt.
 
Moikka.
Täällä olisi myös yksi plussannut.
Haalea haamu-viiva torstai-illalla ja nyt tänään selkeämpi plussa.
Kolmas vaavi olisi tähän taloon, tokikin kuopus menossa ekalle joten pitkä aika viimesestä raskaudesta.
Molemmat olleet sektiolapsia ja kuopuksen kanssa vähän enemmänkin ongelmia synnytyksessä...
Nyt onkin eilispäivä ja varsinkin yö ja nyt vähän la-aamunakin ollut valtavaa paineen tunnetta alavatsalla, oikein niin että ahdistaa... mietinki että johtuuko noista sektioista tms... koska noiden lasten alkuraskaudesta en muista mitään tälläistä... tai sitten siitä vaan on niin pitkä aika :D tokikin en näin alkuvaiheessa en silloin vielä testiä tehnyt.... yhden päivän ajan tuli ennen testiä nytten semmosta rusehtavaa vuotoa.... erikoista kyllä nää tuntemukset... muuten ei mitään havaittavaa oiretta... Mukavaa vloppua kaikille :)
 
Yksi taustailija ilmoittautuu mukaan. La olis 7.10. On vähän epäuskoinen olo, kun nipin napin ehdittiin sopia, että saa tulla jos on tullakseen ja nyt sitten on tulossa :D

Meitä on jo isompi sekalainen uusperhe; sun, mun, meidän, etä, lähi, kaikkea löytyy. Kahdelle nuorimmalle on nyt siis tulossa ikäeroa vuosi ja jokunen päivä, se vähän mietityttää, että minkälainen hulina siitä tulee, mutta superiloisia ollaan <3

Sofinalle erityistsempit monimutkaiseen tilanteeseen. Mä oon monissa liemissä uinut ja välillä tehnyt päätöksiä fiiliksellä, realiteetteja uhmaten. Voimia asioiden pähkäämiseen!

Ja onnea siis kaikille odottajille, mä heilun täällä palstalla toistaiseksi, katsellaan fb-ryhmää myöhemmin.
 
Heippa!

Täälläkin odottaja ilmoittautuu. Alussahan tässä vielä mennään, mutta vertaistuki on mukavaa :) . La olisi 8.10 ja toista odotellaan. Esikoinen on 11/13 syntynyt poika. Lievästi kauhuissaan ollaan, vaikka ihan suunniteltu juttu tämä onkin. Eka raskaus sujui hyvin, joten sen suhteen ei ole kammoja. Ihan vaan se vauva-arki ja elämä kahden lapsen kanssa jännittää. Ikää mulla on 33 v.

Suuta kuivaa, janottaa ja kaikki hengitysteiden limakalvot kuivuu öisin ihan karrelle. Nämä lienevät selkeitä raskausoireita. Tänä aamuna myös lievää pahoinvointia. Ekassa raskaudessa en oksentanut kertaakaan, vaikka huono olo tyhjästä mahasta aina tulikin. Toivotaan että nyt selvitään myös lievillä oireilla. Ihan kivaa seurata alkuraskautta nyt rauhassa kotona, olen alkuvuoden maaliskuun puoliväliin asti hoitovapaalla ja sitten palaan töihin. Syksyllä olin jo töissä muutaman kuukauden kun isä oli pojan kanssa kotona.

Neuvola on varattu jo, 17.2. eka käynti. Nyt siis menossa rv 5+3.

Paljon onnea myös muille odottajille! :)
 
Uusille tervetuloa. :heart:

Täällä on lähestulkoon menty unessa koko viikonloppu.Voisin todellaki nukkua vaa päivät ja yöt..tää väsymys on ihan hirveetä...mut ei auta ku puol valoilla mennä päivästä toiseen...
 

Yhteistyössä