Lokakuun lapsoset 2016

Tsemppiä kaikille tupakointia lopettaville! Itse lopetin tupakoinnin joulu-tammikuussa imeskelytablettien avulla. Ajoitus meni itsesiassa hyvällä tuurilla niin nappiin, että vikan tabletin nappasin samana päivänä kun Bebe sai alkunsa :D

Kiitos myös kaikille onnitteluista :)<3

Kafi & Bebe 5+6
 
  • Tykkää
Reactions: Theran
Tsemppiä tupakoinnin lopettamiseen! Ei varmasti ole helppoa.

Huomasinpa tuossa kalenteria selaillessa, että eilen tuli neljä vuotta siitä, kun plussasin meidän kakkosesta :) Hänkin on siis lokakuun lapsi, saapa nähdä saadaanko lähelle samaa syntymäpäivää. Myös miehen syntymäpäivä on lokakuussa.

Töissä on ihan pirun vaikea keskittyä mihinkään!
 
Mie oon polttanut reilu 10 vuotta, mutta joka kerta kun on plussa tullut tikkuun, oon pystyny lopettamaan kerta heitolla. Oon kai tosi onnekas kun ei tule mitään nikkiksiä :) Tosin yhtä helposti on sauhuttelu alkanu uudestaan kun imetys on loppunu :notworthy:
 
Mä oon ollut sellanen partysmoker ja välillä muutenkin sauhutellut menemään jos on ollut pinna tiukalla. Mutta mä kanssa oon saanut aina lopetettuu kun seinään heti plussan jälkeen! Vaikka helppoa se ei ole, joten isot tsempitykset kaikille! (y)

Tosta vitamiini jutusta vielä. Osaisko joku sanoa mitkä on ne tärkeimmät vitskut mitä tarttis nyt ASAP! Ainakin se foolihappo mut onko muita? Täällä ei nimittäin ole mamma vitskuja mut on ladyvitskuja. Niitä en vaan viitti syödä kun niissä on kaikissa A:ta mukana. Eli ostaisin erillisinä vitskuina ne tärkeimmät mitä nyt tarttee. Edellisessä söin rautaa ja kalkkia ja jotain kolmatta.. Mutta ne ei ilmeisesti oo niin tärkeitä vielä? (n)

Anteeks ku mä kyselen koko ajan, mutta esikoinen tiedossa joten hirveesti ei ole vielä mammatietopankissa tietoa :unsure:
 
Mä itse kävin lukemassa tuhkalapset.fi sivuilta ja kolahti kyllä vaikka en enää silloin polttanutkaan.

Catharin mä ainakin koin että eka viikko vaikein ja toka haasteellinen mutta siitä eteenpäin on vaan se tapa mitä kaipaa. Nyt lähes vuoden jälkeen nekin kerrat vähentynyt.
 
  • Tykkää
Reactions: Catharin
Mä oon ollut sellanen partysmoker ja välillä muutenkin sauhutellut menemään jos on ollut pinna tiukalla. Mutta mä kanssa oon saanut aina lopetettuu kun seinään heti plussan jälkeen! Vaikka helppoa se ei ole, joten isot tsempitykset kaikille! (y)

Tosta vitamiini jutusta vielä. Osaisko joku sanoa mitkä on ne tärkeimmät vitskut mitä tarttis nyt ASAP! Ainakin se foolihappo mut onko muita? Täällä ei nimittäin ole mamma vitskuja mut on ladyvitskuja. Niitä en vaan viitti syödä kun niissä on kaikissa A:ta mukana. Eli ostaisin erillisinä vitskuina ne tärkeimmät mitä nyt tarttee. Edellisessä söin rautaa ja kalkkia ja jotain kolmatta.. Mutta ne ei ilmeisesti oo niin tärkeitä vielä? (n)

Anteeks ku mä kyselen koko ajan, mutta esikoinen tiedossa joten hirveesti ei ole vielä mammatietopankissa tietoa :unsure:
En osaa kyllä sanoa kun tosiaan vedän vaan purkista raskausvitamiineja sen enempää ajattelematta mitä kaikkea siinä on. Toivottavasti joku osaisi sanoa tarkemmin. :)
 
Itsekin haluan fb ryhmään liittyä, kuhan saadaan varmuus että masus joku on..
Aloin tänään niin itkeen ja alko harmittaan tosi paljon kun mun aiempi raskaus oli kohdunulkoinen ja sillon sanottiin sairaalassa että seuraavassa raskaudessa täytyy ultrata viikolla 6-7, et varmistetaan kasvaako oikeassa paikassa.
Noh neuvola ei ottanu tätä kuuleviin korviinskkaan, vaikka selitin asian.. Soitin sitten x sairaalaan ja kerroin miten asia on, he kertoivat että pitää soittaa neuvolaan ja sanoo että se ULTRA ON JÄRJESTETTÄVÄ! Ja että jos tulee ongelmia niin soittvat x sairaalaan!

Ärsyttäää ja harmittaa vaan tosi paljon että joutuu tälläsest kinaamaan.

Pahamieli :/

Vk 5+4
 
Tosta vitamiini jutusta vielä. Osaisko joku sanoa mitkä on ne tärkeimmät vitskut mitä tarttis nyt ASAP! Ainakin se foolihappo mut onko muita? Täällä ei nimittäin ole mamma vitskuja mut on ladyvitskuja. Niitä en vaan viitti syödä kun niissä on kaikissa A:ta mukana. Eli ostaisin erillisinä vitskuina ne tärkeimmät mitä nyt tarttee. Edellisessä söin rautaa ja kalkkia ja jotain kolmatta.. Mutta ne ei ilmeisesti oo niin tärkeitä vielä? (n)
Foolihappo/folaatti tosiaan tärkein, sen lisäksi D. Vaikka siellä aurinkokin paistaa varmaan enemmän niin silti tarvii lisän. Mitään monivitamiineja ei tosiaan tarvita raskauden aikana jos syö monipuolisesti. Raudan ja kalkin saannista täytyy huolehtia ja tarvittaessa niitä sitten purkista vähän myöhemmin. (Ei oteta samaan aikaan! Estävät toistensa imeytymisen eli miel. toinen aamulla ja toinen illalla. Rauta imeytyy hankalammin, pitäis ottaa tyhjään mahaan C-vitamiinipitoisten hedelmien kanssa ja Ca:n lisäksi myös viljojen fytaatit estävät imeytymistä yms. monet muut aineet.)
 
o0o
Mä olen aiemmin liittynyt fb ryhmään jo ennen varhaisultraa. Tällä kertaa mielelläni liittyisin heti kun perustetaan, jos syke näkyy ylihuomenna varhaisultrassa. Facebookissa on helpompi keskustella kun aihepiirettäin asiat järjestyvät samaan ketjuun. Salaisen ryhmän ehdottomasti haluan ja sellainen ei facebook hauilla löydy. Onko jollain innostusta perustaa ryhmää jo näin alkuvaiheessa? Pitäisi olla sellainen joka pystyy ottamaan kaveriksi hetkeksi uusia ihmisiä ja tarkastaa että ihmiset tulee oikeilla profiileilla mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Meowmau
Mäkin toivoisin, että tuohon fb-ryhmään pääsis tosiaan myöhemminkin mukaan. Itse liittyisin vasta ekan ultran jälkeen. Ja salainen ehdottamasti sais olla. :)

Noista vitamiineista. Mä oon keskenmenneestä raskaudesta (lokakuu) saakka syönyt epäsäännöllisesti raskaus monivitamiinia. Tammikuun söin jo säännöllisesti joka päivä. Nyt oon ruvennu syömään kalkkia, koska maitotuotteita menee aika vähän. Ja omegaakin oon syöny, kun kalaa syön kanssa aika vähän.

Ruokailusta ja liikunnasta kans sen verran, että tiedän miten pitäis toimia. Mutta tuon keskenmenon jälkeen into jotenkin lopahti kumpaankin o_O Nyt oon yrittäny lenkkeillä vähän enemmän. Herkut maistuu kanssa liian hyvin, nyt päätettiin kanssa pitää vaan yks herkkupäivä viikossa. :)

Ja vielä sen verran, että nyt on muutaman päivän ajan meinannu olla öklötystä. Aamuisin ja jos tulee nälkä. Ja kaikkea ruokaa ei tosiaan tee mieli....

JoRa 6+2
 
o0o
Sandymama: mä syön joka päivä nyt alkuraskaudesta vain foolihapon, D-vitamiinin ja maitohappobakteerin. Sit välillä otan magnesiumia ja muita b-vitamiineja (norjalaistutkimuksen mukaan ei yhtä aikaa b12 foolihapon kanssa, koska lisäsi syöpäriskiä). Mulla on myös raskausajan monivitamiinivalmiste, mutta en tykkää kun siinä on tuo b12 ja foolihappo samassa, joten olen sitä tosi vähän ottanut.
http://www.pronutritionist.net/lisatyt-b12-vitamiini-ja-folaatti-lisasivat-syopaa/

Kalan hyviä rasvoja pitäisi saada, ja aiemmin olenkin syönyt niitä purkkimuodossa säännöllisesti. En ole vaan täysin vakuuttunut että pillerimuodossa niistä on sama hyöty kuin kalasta syötynä, joten en ole nyt ostanut lisää purkkimuodossa. Vähän kahden vaiheella olen pitäiskö ostaa. Tärkeitä aineita on. Lohta yritän syödä 2-4 kertaa kuussa.
 
No juu on taas tehty asiat hankaliksi ! Sain foolihappoa ja huomasin, että ne on 5mg tabletteja eli 5000ug !! Sehän on ihan tolkuton määrä jos päivässä pitää ottaa vaan se 800ug :confused::mad:
Aika kovia satseja siellä päin maailmaa! :D Suositus on 400 mikrogrammaa päivässä eli laitahan rakeiksi tabut, hehe. Me taidetaan muuten olla ainoat ulkosuomalaiset ryhmässä?
 
Jep, ultra takana ja tyhjää täynnä. Onneks ehdin tähän henkisesti varautua kun tuhrua tullu. Toivon että tyhjenis nyt pian ittekseen niin ei tarttis säätää kovin kauheesti...

Eka keskenmeno niin en tiedä mitä odottaa. Onneks on nuo kolme rakasta jo niin kylläpä tästä selviää.

Ihanaa raskauden jatkoa ja parempia ultrakuulumisia teille muille toivottelen nyt kun jään tästä ryhmästä veks. Taidanpa lähtee vetäseen kunnon maastolenkin pollen kanssa nyt kun ei tarvi jännätä että jos jotain sattuu. Kyllä tää tästä!
Voi miten ikävä kuulla, että näin kävi. :( Lämmin halaus sinulle. Toivottavasti teille se neljäs vielä suodaan. <3
 
Hurjasti on tullut uusia viestejä, hieno juttu!
Toivottavasti kaikki halukkaat muistavat laittaa päivitykset muotoon:
nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala
Helpottaa kovasti listan ylläpitoa. :)

Kyllä minäkin haluan jossain vaiheessa sinne salaiseen FB-ryhmään, ei nimittäin ole kätevin tämä 2+ -foorumin käyttöjärjestelmä. Edellisen odotusryhmän luoja perusti sitä varten nimimerkin jonka kaverilistan kautta lisäsi siihen salaiseen listaan. Tämän nimimerkin sai yksityisviestillä pyytämällä.
Ainut toive on minulla se, että siellä FB:ssa sitten ollaan ihan koko nimillä ja omilla naamoilla. Mitä enemmän mietin niin sitä paremmalta se minusta vaan kuulostaa ettei ns. salaisia, kuvattomia tai suppeasti tietoja näyttäviä profiileja hyväksytä jäseniksi. Yksityisyydestäänhän jokainen toki kantaa huolta, mutta nimimerkkeille sopivin paikka on just tälläinen foorumi. Itse haluan olla sielä avoimesti oma itseni ja samaa odotaisin muiltakin. :)

Täällä pahoinvointi jatkuu, mutta ei onneksi ole kovin paha tilanne. Väsymys taas on paha, kevyet 12 tunnin yöunet takana ja nyt jo silmät luppasee... Nälkä on myös ainainen riesa, samoin kuin se ettei tiedä mitä oikein tahtoisi syödä. Monet tutut jutut ällöttää.

Oletteko ladanneet mitään hyviä odotusajan appseja?
Itse löysin sellaisen pregnancy plus.

Pari viikkoa ultraan, nyt menossa viikko 7+2, miten jaksaa edes odottaa ryynin näkemistä.
 
  • Tykkää
Reactions: January Sky
Heippa, ilmottaudun odottajiin, la olis 19.10. Meillä on uusio perhe, johon tämä pieni on lukemaltaan nro 6 .
Pieni on saanut alkunsa hedelmöityshoidolla, mielelläni vaihtaisin kuulumisia muiden hoitoja käyneiden kanssa ja Järvenpääläisten tai lähiseudulla asuvien odottajien kanssa.

Illantähti/39/4/ Hyvinkään sairaala
 
Nyt löysin viime vuoden kalenterin. Digi näytti rv 4+1 1-2, rv 4+4 2-3 ja rv 5+0 3+. Eli nopeesti nousi siinä tuulimunassa tuo digin arvo. Tänään tosiaan sain sen 2-3 ja rv on 4+6. Koska kannattais testailla vielä yhellä digillä? Mua niin epäilyttää tää koko raskaus nyt. Jotenkaan en uskalla olla innoissani (vaikka salaa olenkin) kun pelkään niin paljon sitä tuomiota tuulimunasta tai km. Ajattelin et soittelen huomenna neuvolaan ja kysyn et onko mahdollista päästä sen tm takia ultraan aiemmin, tosin en usko et suostuvat mut yrittäähän voi. Jos ei käy ni varaan ultran yksityiseltä ja maksan itteni kipeeksi. Sit mietin et näkyiskö 6+ jotain..
 

Yhteistyössä