Lokakuun lapsoset 2016

Tänään tein digin ja se näytti Raskaana 2-3, eli niinkuin pitikin. Tänään olisi rv 4+3. En tiedä kannattaako sijoittaa myöhemmin vielä toiseen digiin vai oliko nää testailut nyt tässä. Mitä toi hormonin nouseminen okeastaan edes kertoo? Nouseeko hormoni samalla tavalla siinäkin tapauksessa että on esi. tuulimuna? Eli onko ihan turhaa vielä toista digiä tehdä viikon päästä jos se ei kerro mitään?
 
  • Tykkää
Reactions: tyty86
Tänään tein digin ja se näytti Raskaana 2-3, eli niinkuin pitikin. Tänään olisi rv 4+3. En tiedä kannattaako sijoittaa myöhemmin vielä toiseen digiin vai oliko nää testailut nyt tässä. Mitä toi hormonin nouseminen okeastaan edes kertoo? Nouseeko hormoni samalla tavalla siinäkin tapauksessa että on esi. tuulimuna? Eli onko ihan turhaa vielä toista digiä tehdä viikon päästä jos se ei kerro mitään?
Miettinyt tuota samaa että onko sillä digin tekemisellä merkitystä kun edellisessä kesken menneessä nousi raskaana 3+ ihan ok ajassa. Eikä se auttanut enkä tiedä miksi edes mietin tuota hcg nousua niin paljon.Alussa varmaan se että voisi sulkea kemiallisen pois.
Tuulimunaa mulla ei ole ollut mutta aika suht normaalisti siinäkin voi nousta hcg.
Se tässä kai raastaakin kun ei voi olla mistään varma. :oops:
 
  • Tykkää
Reactions: Cembalo
Miettinyt tuota samaa että onko sillä digin tekemisellä merkitystä kun edellisessä kesken menneessä nousi raskaana 3+ ihan ok ajassa. Eikä se auttanut enkä tiedä miksi edes mietin tuota hcg nousua niin paljon.Alussa varmaan se että voisi sulkea kemiallisen pois.
Tuulimunaa mulla ei ole ollut mutta aika suht normaalisti siinäkin voi nousta hcg.
Se tässä kai raastaakin kun ei voi olla mistään varma. :oops:
Niinpä! Ei auta kuin odotella oireita eikä nekään mitään kerro. :unsure:
 
MÄ voisin antaa nää oireet teille:LOL: tää pahoinvointi on jotain:sick::sick: illaksi vähän helpottaa mut aamulla on karmee olo..juusto maistuu oudon suolaselta:confused: kaikki haisee:sick::mad: väsyttää..huoh..aika matelee..:(
mä aattelin et pidän raskauden suhteen matalaa profiilia rv12 saakka, mutta mies:ROFLMAO:hohoi..se on ihan höyry päällä...puol sukkuu tietää jo et hänestä tulloo isä:LOL:( hänen eka lapsi siis ja mun kolmas) minnuu pelottaa nyt ihan saatanasti et jos tää meneeki kesken ni miten mä ikinä voin näyttäytyy kellekkään sen jälkeen:ninja:(n) kaikki on nii hiton alussa ni ois ollu kiva et ois oltu ihan hissukseen..mut en mä oikein toisen iloakaan halua pilata..:love:
 
o0o
Mä yritän metsästää tuon 3+ sen takia että tiedän sitten, että on viikon päästä kaikki kunnossa eikä ole kehitys vielä pysähtynyt. Varhaisultraan on niiiin pitkä aika ja rauhoittaa vähän mieltä.

Missäköhän vaiheessa kohdunulkoinen pitäisi viimeistään havaita että ei tule terveysriskiä? Mietin että pitäiskö sekin käydä varmistamassa jo aiemmin vai riittääkö 7+0 vu. En odottanut km jälkeen normaaleja kuukautisia ja ikää jo 40+ niin kehityshäiriöiden ym riski suurempi.
 
o0o luin että ne kohdunulkoset harvoin aiheuttaa terveysriskiä, menee "normaalisti" kesken yleensä. Eli kyl pitäisi riittää varhaisultra 7+ viikolla. Jollet tuu kipeeks ennen sitä, sit tietty heti lääkäriin.

Kaverilla oli tuulimuna viime kesänä ja ihan normiplussat tuli testeihin, oireet oli samat ku syksyllä alkaneessa uudessa odotuksessa jne. Eli ei oireet eikä oireettomuus mitään kerro.:)

Ensikertalaisille sellainen et sit jos niitä oireita tulee ja ne yhtäkkiä loppuu ku seinään ni ei tarvi säikähtää. Sekin on ihan normaalia. :) Ja jos on pahoinvointia ni kannattaa yrittää viettää aikaa muualla ku kotona, jostain ihmeen syystä auttaa! (Tästä on muillakin kokemuksia ku vaan mulla.) Mä en edes viime raskaudessa oksentanu missään muualla ku kotona vaikka siinä vaiheessa ku oksentelu alko ni pahin pahoinvointi oli jo ohi.:D
 
  • Tykkää
Reactions: Sophi4 ja o0o
Liittyisin joukkoon mukaan muuteman plussa testin tehteenä. Tänään aamun test dpo 10 kp 25/27-29 http://aijaa.com/4lU9kD
Missä vaiheessa kuuluu soittaa neuvolaa? Onko varhaisulta neuvolassa vai ptääkö mennä omakustanteisesti yksityiselle? Mulla oireina menkkamaiset kivut, palelu, väsymys, hajuastin voimistuminen.
Tiesin jotenkin enne plussa testiä olevani raskaana, silti en meinaan millään uskoa.. hirveän epätodellinen olo sekä pelkään keskenmenoa.

EllaAdele 26/ 1.lapsi/ LA 13.10.2016/ TAYS
 
Moikka! Uskaltaiskohan liittyä tänne.. :) Toiveikas ainakin olen, tänään tuli rv3+6 vahva haamu. :) Laskettu joko 9.10 tai 10.0. Esikoinen meni pari viikkoa yli, joten jos tämä raskaus onnistuu, niin varmaan lokakuun loppupuolelle menee. Ja heti kärkeen kysymys: En löytänyt sääntöjä, eli onko niitä tällä foorumilla? Onko siis esim. Vau:sta tai Fb:stä keskustelu kielletty?

Marsu88/27/9. tai 10.10/ 2. lapsi/ KYS
 
No löytyivät ne säännöt. ☺ ei vissiin kiellettyä, niin uskallan kirjoittaa, että voisin tehdä meille salaisen ryhmän fb-hen jos kiinnostusta löytyy.

Täällä oireena oikeastaan vain mahan juiliminen ja ehkä normaalia enemmän väsy. Ja vähän myös huimaus + oikeaa ruokaa ei tee mieli. niin ja hirveä kahvihimo, sama oli esikosta! Mut ei mitään dramaattisia oireita, siksi vielä vähän epäuskoinen.. ☺
 
  • Tykkää
Reactions: Cembalo ja cisne
Ehkä minäkin uskaltaudun mukaan, sen verran vahvoja viivoja on jo pari päivää piirtynyt testeihin. Oireettomuus vähän hämää, vaikka eipä se varsinkaan näin alussa ole tavatonta. Enkä kyllä kaipaa sitä pahoinvointia, joka esikoisesta oli aikamoista.
Täällä näytti olevan pari muutakin, joilla ikäero jää pieneksi. Mun vauva täytti just vuoden ja vähän jännittää, että mitä tästä tulee - olin varautunut vähän pidempään yritykseen. Mutta pidemmällä aikavälillä toisaalta kiva, että ovat niin samanikäisiä, jos vaan kaikki menee hyvin.

Iinaelina/34/la 7.10./2. lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: Cembalo
Tervetuloa uudet ja lisäillään sivusta seuraavatkin heti kun haluatte. Pyrin päivittelemään listaa mahdollisimman usein. Huikatkaa jos tiedot eivät mene oikein tms.

Sääntöjään meillä ei tässä ketjussa tai sivustolla ole, hyvät tavat tietty kunniaan (eikä varmasti ole mikään ongelma, en sitä sillä sano.).
Marsu88 FB ryhmä on hyvä idea ja ehdottomasti sen kannalla, mutta maltetaanko vielä sen kanssa hetki? Kokemuksieni mukaan tahtoo herkästi kaikki keskustelu siirtyä sinne. Mielelläni odottaisin mukaan ryhmään nekin loppu kuun plussat ja varovaisemmat odottajat enkä antaisi tämän ketjun ihan hautautua.
Hyvää aikaa "tutustua" ja luoda sitä ryhmä henkeä jo nyt. Ehdotankin tuota FB-ryhmän perustamista kuun puolivälissä ja varmaan uusia jäseniäkin kannattaa hyväksyä aina rakenneltiin saakka. Mitäs muut tuumaatte tähän asiaan?

Täällä ollut hiljaiseloa viikonlopun ajan. Pe - la yönä "näin" unta, että vatsa sekä selkä oli kipeä ja sain keskenmenon. Net en tiedä sitten oliko kivut unta vai totta, ihan puhki kun olin 12 tunnin työpäivän jäljiltä. Raskausoireita ei ole ollut. Tänäänkin mahaa kipristellyt... Jostain syystä olen haluton soittamaan neuvolaankin jos sitten kohta ei olekaan syytä mennä sinne. Ihmeellistä alavirettä mulla nyt ilmassa...

Miten te muut kahvia juovat, oletteko lopettaneet tai vähentäneet nyt plussan jälkeen? Edellisen kerran lopetin kokonaan kun etoi alusta lähtien ja kärsin sitten pääkivuista ekat 3kk. Nyt kyllä maistuu, mutta eikös se lisää km riskiä.
 
Kotikissan kanssa samaa mieltä tuosta fb ryhmästä.
Juon kahvia.. Ja yrittänyt nyt vähentää etten hirveästi joisi päivässä. Muihin juttuihin en ehtinyt nyt paneutuu kun pitää rientää hakemaan tyttöä junalta.
 
Marsu88 hyvä ajatus tuo salainen fb ryhmä!

Mun tekis mieli kertoa jo kaikille tästä raskaudesta, oon niin innoissani! Mut oon kertonut vain muutamalle ystävälle. Muille kerrotaan vasta nt ultran jälkeen, miehen toive ja ok mullekin. Mut ei oo helppoa.. :D
 
Minäkin oon valmis fb- ryhmään kunhan sellainen perustetaan :)

Kahvinjuontia en oo vielä vähentänyt,
pitäis kait kun sitä kittaan niin kauheasti. Vielä ei oo mitään erikoisia oireita, vähän etoo välillä..
No, toivottavasti ei tuukkaan, eka raskaus oli mulle aika helppo, tai no en kyllä kaipaa niitä loppuajan turvotuksia ym mutta muuten oli ihana olla raskaana.
Tuntuu kyllä nii että just äsken olin raskaana, kerkeskö tässä välissä käyttää edes normaaleja farkkuja kun taas pitää kohta siirtyä äitiysfarkkuihin :D Vähän kriisiä ollu tänään joka asian kanssa.. Jopa farkkujen (n)
 
Joo mulle passaa kyllä jos vasta puolessa välissä helmikuuta laitetaan ryhmä pystyyn! :) jos joku innostuu siitä jo nyt, niin mielellään toki hetikin sellaiseen liityn. :D ja tosiaan sillä ajatuksella, että porukkaa saa tulla sitä mukaa kun tänne liittyy, tietenkään ei jätetä ketään ulkopuolelle.. :)

Minun olis varmaan syytä vähentää kahvinjuontia.. menee kuusi kuppia varmaan päivässä, eikä ole mitään desin kuppeja. :( Jos yrittäis alkaa rajoittaa niin, että aamulla 1-2kp ja päivällä 1. Join esikoisenkin aikaan paljon, paitsi jossain vaiheessa tuli stoppi kun ei maistunut. Jostakin luin, että kahvinjuonnilla olisi yhteyttä myös lapsen syntymäpainoon. Meillä oli kyllä 3690g, eli tuskin vaikutti.. :)
 
Oon samoilla linjoilla Kotikiss@n kans fb-ryhmästä. Liityn kyllä mielellään kans mukaan sitten vähän myöhemmin :)

Kahvinjuonnista... Mun pitäis ehdottomasti vähentää. Oon jo vähän vähentänytkin, mutta silti menee liikaa. Aloin oikeastaan kunnolla juomaan kahvia vasta esikoisen syntymän jälkeen, joten edellisen raskauden aikaan ei tarvinnut miettiä koko asiaa. Mun aamujen ykkösjuttu on jättikupillinen vahvaa kahvia ja päivällä menee vielä muutama lisää.
Olikos se suositus joku korkeintaan kolme pientä kupillista päivässä?

Alkaispa jo pahoinvointi! Tänään jo vähän etoi aamulla, vaan meni melkein heti ohi... Jotenkin aattelen, että sitten vasta oikiasti uskon, että tässä on tosiaan raskaana :D
 
Ehkä minäkin uskaltaudun mukaan, sen verran vahvoja viivoja on jo pari päivää piirtynyt testeihin. Oireettomuus vähän hämää, vaikka eipä se varsinkaan näin alussa ole tavatonta. Enkä kyllä kaipaa sitä pahoinvointia, joka esikoisesta oli aikamoista.
Täällä näytti olevan pari muutakin, joilla ikäero jää pieneksi. Mun vauva täytti just vuoden ja vähän jännittää, että mitä tästä tulee - olin varautunut vähän pidempään yritykseen. Mutta pidemmällä aikavälillä toisaalta kiva, että ovat niin samanikäisiä, jos vaan kaikki menee hyvin.

Iinaelina/34/la 7.10./2. lapsi
Täällä myös 1v. 1,5kk
Minkäs ikäisiä teillä muksut on (teillä joilla siis on jo ennestään :D)? Meillä täytti perjantaina 9kk. Voi hitsi kun oon ihan innoissani tuosta plussasta, hirmu pettymys jos ei raskaus onnistukaan!
Minulla tytöt: 12v, 7v ja 1v 1,5kk eli ensimmäistä kertaa olisi näin "pienellä" ikäerollaa syntymässä. Vähän jännään miten saadaan sillä kokoonpanolla arki rullaamaan kun se ei ole oikein rullannut senkään jälkeen kun lokakuussa palasin töihin.
 
  • Tykkää
Reactions: marsu88
Onpa ehtiny tulla porukkaa, tervetuloa vaan kaikille ja onnea plussista!

Mulle vois päivittää LA 7.10. En kyllä ihan varma oo oonko laskenu oikein ko oli niin epä selevä menkkojen alaku, mutta mennään tällä.

Kahvinjuontia mie oon vähentäny niin että juon vain aamulla. Tietty kylässä saatan juua kupin ko teestä en tykkää ja se on kahvista kieltäytyminen yhtä varma raskautumisen merkki ko alkoholista kieltäytyminen :) Siis jos on tapana käyttää jompaa kumpaa.

Mulle on iskeny aivan kauhean väsymyksen.. Tämä on ehkä se kaikista ankein oire. Ei vaan jaksa, kaikki asiat jää hoitamatta ko ei saa ruhoa nostettua sohovalta. Taapero-rukkaki aivan ihimeissään ko äiti vaan makkaa. Ja varsinki työpäivinä IHAN KAIKKI energia mennee työpaikalla, kottiin ei jää yhtään. Tylsää.

Meitä on aika paljon kellä on pieniä kotona :) Meillä on teini ja reilu puolitoistavuotias taapero. Joka nyt tahtoo äitin seuraa, että son moro!
 

Yhteistyössä