Lokakuun lapsoset 2016

Hei kaikille!

Täällä olisi häntäpään odottaja, tosin ihan alussa vasta kun tänään sain digiin 1-2 viikkoa, mutta haluaisin ajoissa ryhmään mukaan siltä varalta, että vauvaan asti päästään :) Luin lähes kaikki keskustelusivut kerralla, paljon oli perehtymistä!

Meille olisi kakkonen tulossa, esikoinen 1,5kk ja paria kuukautta etuajassa ilmoitti tämä toinen tulostaan, huhtikuussa oli tarkoitus pistää yritystä päälle. Ja kannatan myös fb-ryhmää, esikoisen ryhmä edelleen erittäin tärkeä mulle :)

Raskautta aloin epäillä siksi, että haistoin ihmeellisiä hajuja vähän väliä, hampaidenpesu yökötti (kerran vain mutta riitti herättämään epäilyt) ja ravaan vessassa (oon melkoinen teräsrakko normaalisti). Menkat on myöhässä vasta loppuviikosta, mutta ajoissa olen liikkeellä. Saa nähdä miten mamman käy!

La olisi 29.10.16
 
Olen pahoillani kaikkien puolesta, jotka ovat kokeneet menetyksen. Tunne on varmana ihan kauhea :cry: Voimia.

Mää olen edelleen huolissani tästä vähäoireisuudesta. Tänään 6+0. Toki pitäisi varmaan olla iloinen, että oireita ei ole. Tuntuu, että viime päivinä oireet ovat vähentyneet ja turvotuskin kadonnut. Tai sitten olen tottunut tähän turvotukseen. Vyö ei kuitenkaan mene enää niin pitkälle kiinni kuin ennen.

Ainoat oireet viikon sisään mitä on ollut, on jokunen finni naamassa. Ei erikoisemmin väsytä (tai väsyttää, mutta mua väsyttää aina, nytkin ilta-aamu-vaihto ja ehdin nukkua vajaa 4 h) ja koko aikana on ei esim. ole tarvinnut käydä tiheämmin vessassa. Nännit oli joku aika sitten ihan vähän arat, mutta ei ole enää. Mitään vuotoja ei ole ollut.

Ensi tiistaina saa tähän asiaan helpotuksen, kun on varhaisultra. Jotenkin se tuulimuna pelottaa entistä enemmän. Oon siis saanut digitesteihin 3 plussaa, joista viimeisin viime viikon pe. Neljännen testin teen vielä tämän viikon loppupuolella. Mutta ilmeisesti tuulimunakin näyttää plussaa.

Noh, eipä tässä auta muu kuin odotella. Kaikki voi silti olla hyvin ja saan kyllä olla tyytyväinen olotilaani, jos näin vähillä oireilla mennään.
 
Ootko sitä ultraa kyselly, ettei vaan oo kohdunulkonen??
Joo, eivät ultraa alakautta niin sano ettei se tuu näkyy päältä.. :mad:

Anyways veristä vuotoa ei ihme ja kumma tullut enää sen vessareissun jälkeen ja testikin näytti TODELLA tummaa viivaa tänään! :love: Mä luulen, että ton ekan apteekin testeissä oli jotain vikaa vai voiko se tummua 3päivässä näin paljon? :D

http://aijaa.com/Kt7iQm tän aamun testi
http://aijaa.com/NxZd0e ylin 11.2, keski 14.2 ja alin tänään 17.2 :)
 
Joo, eivät ultraa alakautta niin sano ettei se tuu näkyy päältä.. :mad:

Anyways veristä vuotoa ei ihme ja kumma tullut enää sen vessareissun jälkeen ja testikin näytti TODELLA tummaa viivaa tänään! :love: Mä luulen, että ton ekan apteekin testeissä oli jotain vikaa vai voiko se tummua 3päivässä näin paljon? :D

http://aijaa.com/Kt7iQm tän aamun testi
http://aijaa.com/NxZd0e ylin 11.2, keski 14.2 ja alin tänään 17.2 :)
Voi miten ihana kuulla! :love: Nyt kaikki varpaat ja peukut pystyssä!
 
Joo, eivät ultraa alakautta niin sano ettei se tuu näkyy päältä.. :mad:

Anyways veristä vuotoa ei ihme ja kumma tullut enää sen vessareissun jälkeen ja testikin näytti TODELLA tummaa viivaa tänään! :love: Mä luulen, että ton ekan apteekin testeissä oli jotain vikaa vai voiko se tummua 3päivässä näin paljon? :D

http://aijaa.com/Kt7iQm tän aamun testi
http://aijaa.com/NxZd0e ylin 11.2, keski 14.2 ja alin tänään 17.2 :)
Tossa mun viivoja. 6.2-10.2 välillä tummu tosi paljon.http://aijaa.com/vxDe95
 
  • Tykkää
Reactions: Sandymama
Heipat.

Pahoittelut menetyksen kokeneille.

Tänään tein vielä apteekin oman, parin päivän testitauon jälkeen. Kaikki näyttäisi olevan hyvin.



La:ksi voisi minulle laittaa tuon 21.10. Tarkentuu sitten ultrassa, varhaisultraan meinasin kuitenkin mennä. Veikkaan että menee jokusen päivän eteenpäin, mutta aika näyttää.

Varasin ekan neuvolankin, 15.3.
 
Anyways veristä vuotoa ei ihme ja kumma tullut enää sen vessareissun jälkeen ja testikin näytti TODELLA tummaa viivaa tänään! :love: Mä luulen, että ton ekan apteekin testeissä oli jotain vikaa vai voiko se tummua 3päivässä näin paljon? :D

http://aijaa.com/Kt7iQm tän aamun testi
http://aijaa.com/NxZd0e ylin 11.2, keski 14.2 ja alin tänään 17.2 :)
Hienoa! ❤ pidetään peukkuja!:)
 
Heipä hei pitkästä aikaa! Ja halaukset keskenmenon kokeneille!

Tää pahoinvointi on nyt kovimmillaan. Oon saanut Primperan -lääkkeittä, jotka auttavat ehkä neljäksi tunniksi. Otan yhden tabletin aamuisin, koska muuten ei aamutoimista tulisi mitään, kun on laitettava sekä itsensä että esikoisen lähtökuntoon, vietävä päiväkotiin ja ehdittävä ajoissa kouluun. Enempää en uskalla niitä käyttää, sillä farmaseutti piti apteekissa aikamoiset pelottelupuheet. Onko muilla kokemusta ko. lääkkeistä?

Just nyt tuntuu, että tämä tuleva lapsonen voisi olla meille se viimeinen. Idyllia on nyt kaukana tästä olosta, ja muistissa on vielä edellisen ajoilta imetystaistelut, synnytyksen jälkeiset masennukset, unettomat yö ja edelleen jatkuvat uhmatuhmailut. :D Tosin voihan se mieli muuttua vielä, ja aikaakin on.. Mikäs on teidän visio lapsiluvusta?
 
Tervetuloa uusille!

Olikos kellään ultraa tällä viikolla vielä? Meillä ultraan 5 aamua.. Välillä tekisi mieli peruuttaa koko ultra kun pelottaa niin paljon.

Jos ultrassa löytyy syke niin tilaan dopplerin. Onko muilla harkinnassa? Vai onko jäänyt varastoon jo valmiiksi. :)

T&tyyppi 6+6
 
Heipä hei pitkästä aikaa! Ja halaukset keskenmenon kokeneille!

Tää pahoinvointi on nyt kovimmillaan. Oon saanut Primperan -lääkkeittä, jotka auttavat ehkä neljäksi tunniksi. Otan yhden tabletin aamuisin, koska muuten ei aamutoimista tulisi mitään, kun on laitettava sekä itsensä että esikoisen lähtökuntoon, vietävä päiväkotiin ja ehdittävä ajoissa kouluun. Enempää en uskalla niitä käyttää, sillä farmaseutti piti apteekissa aikamoiset pelottelupuheet. Onko muilla kokemusta ko. lääkkeistä?

Just nyt tuntuu, että tämä tuleva lapsonen voisi olla meille se viimeinen. Idyllia on nyt kaukana tästä olosta, ja muistissa on vielä edellisen ajoilta imetystaistelut, synnytyksen jälkeiset masennukset, unettomat yö ja edelleen jatkuvat uhmatuhmailut. :D Tosin voihan se mieli muuttua vielä, ja aikaakin on.. Mikäs on teidän visio lapsiluvusta?
Meillä on nyt kolmas tulossa. Mun haaveissa on nelja lasta nyt putkeen ja sitten iltatähti myöhemmin. Heheh Neljännelle mies saattaa lämmetä, mutta miehen osalta voi kyllä lapsiluku jäädä siihen. Eihän sitä tiedä mitä elämä tulee antamaan. :)
 
Tervetuloa uusille!

Olikos kellään ultraa tällä viikolla vielä? Meillä ultraan 5 aamua.. Välillä tekisi mieli peruuttaa koko ultra kun pelottaa niin paljon.

Jos ultrassa löytyy syke niin tilaan dopplerin. Onko muilla harkinnassa? Vai onko jäänyt varastoon jo valmiiksi. :)

T&tyyppi 6+6
Multa löytyy doppleri jemmasta. Viime raskaudessa käytin vain muutaman kerran, kun esikoinen niin pelkäsi sitä :D Ja olen kuullut kamalia tarinoita siitä, että syke voi kuulua normaalisti, mutta kaikki ei kuitenkaan ole hyvin :( Ei saisi ainakaan liiaksi turvautua doppleriin, mutta kyllähän se alkuraskaudessa tuo turvaa (jos osaa etsiä oikeat äänet)
 
Multa löytyy doppleri jemmasta. Viime raskaudessa käytin vain muutaman kerran, kun esikoinen niin pelkäsi sitä :D Ja olen kuullut kamalia tarinoita siitä, että syke voi kuulua normaalisti, mutta kaikki ei kuitenkaan ole hyvin :( Ei saisi ainakaan liiaksi turvautua doppleriin, mutta kyllähän se alkuraskaudessa tuo turvaa (jos osaa etsiä oikeat äänet)
Totta tuokin. Mutta tyhjää parempi kun ei voi ultrassa käydä joka päivä :D
 
Mä en edes tajunnut pahoitella menetyksen kokeneiden puolesta, olen siis todella pahoillani tällaisten tilanteiden vuoksi :/ Herkkä ja tärkeä asia kuitenkin kyseessä.

Mä kävin viime raskaudessa varhaisraskauden ultrissa viikoilla 7+ (en muista tarkemmin) ja olihan se hullun pelottavaa mutta lopputuloksena leveä hymy kun ulos pääsin, eli todellakin sen arvoinen reissu (ja hinta, yksityisellä :l). Tästä raskaudesta en tiedä menenkö, ei ehkä ihan yhtä suurta stressiä asiasta ole ainakaan vielä.

Millaisia testejä olette käyttäneet raskauden todentamiseen? Muutamia kuvia jo katselinkin edellisiltä sivuilta :) Sain ekat haamut pregcheckillä mutta raskauskeiju.fi sivuilta tilatut ovistestipakkauksen mukana tulleet testit eivät näytä kyllä positiivista, digi kuitenkin eri mieltä.. Vähän mietin olenko nyt liian innokkaana ollut liikkeellä ja lopputulos onkin surullinen, mutta oma syy kun en odottanut tarpeeksi kauan!
 
Mä en edes tajunnut pahoitella menetyksen kokeneiden puolesta, olen siis todella pahoillani tällaisten tilanteiden vuoksi :/ Herkkä ja tärkeä asia kuitenkin kyseessä.

Mä kävin viime raskaudessa varhaisraskauden ultrissa viikoilla 7+ (en muista tarkemmin) ja olihan se hullun pelottavaa mutta lopputuloksena leveä hymy kun ulos pääsin, eli todellakin sen arvoinen reissu (ja hinta, yksityisellä :l). Tästä raskaudesta en tiedä menenkö, ei ehkä ihan yhtä suurta stressiä asiasta ole ainakaan vielä.

Millaisia testejä olette käyttäneet raskauden todentamiseen? Muutamia kuvia jo katselinkin edellisiltä sivuilta :) Sain ekat haamut pregcheckillä mutta raskauskeiju.fi sivuilta tilatut ovistestipakkauksen mukana tulleet testit eivät näytä kyllä positiivista, digi kuitenkin eri mieltä.. Vähän mietin olenko nyt liian innokkaana ollut liikkeellä ja lopputulos onkin surullinen, mutta oma syy kun en odottanut tarpeeksi kauan!
Mä ainakin oon todennut että raskauskeijun liuskat ei oo kauhean herkkiä antaa viivaa. Luota siihen digiin ja pc testiin. :)
 
Mä en edes tajunnut pahoitella menetyksen kokeneiden puolesta, olen siis todella pahoillani tällaisten tilanteiden vuoksi :/ Herkkä ja tärkeä asia kuitenkin kyseessä.

Mä kävin viime raskaudessa varhaisraskauden ultrissa viikoilla 7+ (en muista tarkemmin) ja olihan se hullun pelottavaa mutta lopputuloksena leveä hymy kun ulos pääsin, eli todellakin sen arvoinen reissu (ja hinta, yksityisellä :l). Tästä raskaudesta en tiedä menenkö, ei ehkä ihan yhtä suurta stressiä asiasta ole ainakaan vielä.

Millaisia testejä olette käyttäneet raskauden todentamiseen? Muutamia kuvia jo katselinkin edellisiltä sivuilta :) Sain ekat haamut pregcheckillä mutta raskauskeiju.fi sivuilta tilatut ovistestipakkauksen mukana tulleet testit eivät näytä kyllä positiivista, digi kuitenkin eri mieltä.. Vähän mietin olenko nyt liian innokkaana ollut liikkeellä ja lopputulos onkin surullinen, mutta oma syy kun en odottanut tarpeeksi kauan!
Mulla oli pc:n testit ja niillä sain tosi vaalean viivan 5 päivää ennen menkkojen alkua. Seuraavana päivänä oli jo tummempi viiva. Kyllä mä luottaisin digin tulokseen.
 
Joo, eivät ultraa alakautta niin sano ettei se tuu näkyy päältä.. :mad:

Anyways veristä vuotoa ei ihme ja kumma tullut enää sen vessareissun jälkeen ja testikin näytti TODELLA tummaa viivaa tänään! :love: Mä luulen, että ton ekan apteekin testeissä oli jotain vikaa vai voiko se tummua 3päivässä näin paljon? :D

http://aijaa.com/Kt7iQm tän aamun testi
http://aijaa.com/NxZd0e ylin 11.2, keski 14.2 ja alin tänään 17.2 :)
Hienoa, hienoa! Ihanaa, että vielä on toivoa eikä lainkaan turhaa sellaista. Olen niin iloinen sinun puolestasi! :love: Sormet ja varpaat ristissä, että mitään hälyyttävää ei enää tule!
 
Pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille...:(

Onko porukalla muuten ollut kipuja/epämukavaa tunnetta jo viikolla 5? Mulla oli eilen tosi kivistävä vatsa koko päivän ja sellainen "pinkeä" olo.. Ihan kuin ois iso kupla alavatsassa.. Onkohan tää normaalia? Mitään vuotoa ei oo tullut.. Pelottaa että testit rupeaa haalenemaan tms. (n)
 
Voi ei keskenmenon kokeneet, isot tsempit ja onnea seuraavaan plussaan!

Sandymama pietään nyt peukkuja että pääsettä maaliin!

Salapoliisitar mulla oli viime viikolla 5+3 tai 4 aika koviaki toispuoleisi kipuja ja pelotti kohdunulkonen, mutta sitte ne loppu kuitenki ja hyvältä vaikuttaa nyt. Liikesidonnaisia kipuja on kyllä päivittäin, mutta kun ne liittyy liikkeeseen niin on varmaan ihan normeja.

Väsymys on edelleen aivan käsittämätön. Viime yönä tuli nukuttua 12h ja ihan hyvin voisin mennä taas unille.. Janottaa ja pissattaa. Näläkä on ihan koko ajan. Nyt on alakanu paleleminen, hyi että voi olla kylymä! Ja pahoinvointia on nyt aika tasasesti pitkin päivää, ei kuitenkaan aivan kauheaa oloa, semmosta pientä koko ajan.

Pupe ja Pikku 6+4
 
Pahoittelut minunkin puolestani kaikille keskenmenon kokeneille :(

Salapoliisitar mulla oli erityisesti viikolla viisi alavatsakipua ja erilaisia epämukavia tuntemuksia, jotka osoittautuivat ultrassa vaarattomiksi. Erityisesti jos ei ole vuotoa ja kipu ei ole toispuoleista tai muuten erityisen huolestuttavaa, niin ei kai pitäisi olla syytä huoleen :)

Mulla siis alkoi sellainen jomottava kipu jo neljännellä viikolla ja paheni erityisesti viidennen viikon alussa, jolloin kaikki yhtään kiristävät vaatteet tuntui aivan hirveiltä. Kysyin asiasta neuvola-aikaa varatessani ja saatiinkin ylimääräinen aika, jossa varmistettiin ultralla, että kyseessä ei ole kohdun ulkoinen raskaus. Ultrassa kaikki oli siis hyvin ja kivutkin hälvenivät kuudennen raskausviikon aikana.

Kafi & Bebe 6+0
 
Pahoittelut keskenmenon kokeneille :(

Meidän lapsiluku tulee varmastikin jäämään kahteen. Pelottaa nytkin jo ne tulevat valvotut yöt, esikoisen aikaan mun kroppa kävi valvomisen ja hormoneiden takia ihan ylikierroksilla, enkä saanut nukuttua silloinkaan kun vauva nukkui. Se oli ihan kamalaa ja luulin, että kuolen varmaan. Vieläkin on heräilyongelmia, heräilen monta kertaa yössä vaikka lapsi nukkuukin ja unet jää aina tosi katkonaisiksi.

Onkos täällä muilla tullut finniongelmaa näin raskaana? Mun iho on normaalistikin vähän ongelmallinen, mutta nyt... koko rintakehä, hartiat ja selkä on ihan täynnä näppyjä. Viimeksi oli sama juttu ja imetysaikana näytin jo tosi törkeältä.
Onko tää pakko vaan kestää vai voikohan näihin käyttää mitään apukeinoja?

minlisi 7+2
 
Pahoittelut ja voimia keskenmenon kokeneille:(

Täällä ilmottautuuu yksi finniongelmainen...
Kirjoittelinkin joskus aikasemmin jo asiasta. Mulla siis siinä keskenmenneessä raskaudessa alko tää finnien tuleminen. On niitä ennenkin ollu, mutta nyt todella pahasti. :( Ajattelin neuvolassa pyytää jos pääsis lääkäriin ja sais jotain helpotusta. Mulla nää finnit on oikein tulehtuneita ja sit ne on tosi kipeitä...:confused:

Tänään tasan viikko varhaisultraan! :rolleyes:

JoRa 6+3
 
Täällä yksi viikko sitten plussannut liittyy joukkoon. Vähän varovaisesti odotan tätä alkua tässä; että miten käy ja miten lähtee odotus liikkeelle. Samanlaista odotushysteriaa ei ole ilmassa kuin 11 v sitten esikoista odottaessa... ;)

Luin tän ketjun läpi tällä viikolla. Pahoittelut niille joilla ei onnistunut tällä kertaa.

LA 20.10. Yhden testin olen tehnyt ja ehkä nyt vaan luotan siihen että se oli oikeassa. Ainakaan menkat ei ole alkaneet, hormonit saa pään sekaisin, vähän kohtuvihlontaa plus nännien koko on tuplaantunut entisestään ja ne on ihan t-ö-r-k-e-ä-n kipeät. Iltaisin väsyttää ja ruokahaluton ja paha olo.

fb-ryhmä kiinnostaa kunhan se on secret jottei näy kavereille.

Riip 4+5
 

Yhteistyössä