Lokakuun Lapsoset 2017

Viestiketju alueella 'Vauvat 0-12kk' , aloittaja Tinnuli, 08.12.2017.

1. Tinnuli

Tinnuli Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.01.2017
    Saadut tykkäykset:
    83
    Odotusaika:
    Tammi - Maalis
    Https://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset.2486731/
    Huhtikuu
    https://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset-huhtikuussa-2017.2489089/
    Toukokuu
    https://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset-toukokuussa-2017.2490190/
    Kesä - Heinäkuu
    https://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset-kesae-heinaekuussa-2017.2491090/
    Elo-Syyskuu
    https://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset-elo-syyskuussa-2017.2492818/
    Loka-Joulukuu
    https://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset-meidaen-kuu-2017.2495289/

Syntyneet söpöläiset :love:

23.09.2017
    Tifa / Tyttö / 52cm / 3580g

26.09.2017
    mama_Red / Poika / 47cm / 2710g

28.09.2017
    Tassuttelija / Tyttö / 49cm / 3600g

3.10.2017
    Enisa82 / Tyttö / 49cm / 3500g

6.10.2017
    Hyppymassu / Poika / 49cm / 3325g

10.10.2017
    Hiekkasärkkä79 / Tyttö / 52cm / 3722g
    Marina Tuulikki Aallotar

11.10.2017
    Milpin / Tyttö / 50cm / 3235g / Poika / 49,5cm / 3120g

12.10.2017
    Popsis / Poika / 52cm / 3500g

13.10.2017
    Tinnuli / Poika / 52cm / 3444g
    Milo Juhani

14.10.2017
    Spoke / Poika / 50cm / 3785g

15.10.2017
    Sitruunasuola / Tyttö / 3360g

19.10.3017
    Tyttti / Poika / 55cm / 4570g

Viimeksi muokattu: 14.12.2017
  2. Tinnuli

Tinnuli Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.01.2017
    Saadut tykkäykset:
    83
    Alkaakos 2 kuukautis neuvola lähestymään/ollut jo? Miten on vauvat kasvanut? :)

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  3. Hiekkasärkkä79

Hiekkasärkkä79 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Saadut tykkäykset:
    142
    Moi kaikille:)!

Pitkästä aikaa, etten sanoisi ;)!

Tämä vauva&perhearki on pyyhkäissyt minut ja vauvan mennessään... Nyt eilen 10.12. tuli vauvalla 2kk ikää täyteen, ja vietimme ristiäisiä seurakunnan tiloissa:D! Kastepappi oli minun vanha teiniaikojen koulukaverini, ja hän on kastanut myös nuoremman poikani 11 vuotta sitten. Nostalgista.

Tummasilmä tyttäremme sai siis kasteessa nimen: Marina Tuulikki Aallotar:love:.
    Nimen voi lausua "Mariina" kuten itse teen, tai ihan suomalaisittain "Marina". Nimi on Suomessa aika harvinainen, nimipäivä on 9.10. ruotsalaisessa kalenterissa.
    Halusimme tyttärellemme kansainvälisen nimen, joka olisi lausuttavissa monella kielellä. Lisäksi Marina tarkoittaa satamaa, merellistä ja mereen liittyvää. Meri ja purjehdus on perheemme elämässä läsnä.
    Mielestämme annoimme seikkailijattaren nimen lapsellemme:barefoot:.

Mitäs nimiä te muut olette antaneet vauvoillenne :)? Mielenkiinnosta utelen. Ehkäpä @Tinnuli tuohon syntyneiden listaankin voisi lisätä nimet kaikille..? Jos siis muut haluatte lisätä nimiä:).

Meillä on 2kk neuvola 14.12. joten voin sitten sen jälkeen kertoilla siitä.

Marina on ollut neuvolan punnituksissa liian laiha, joten olen 3vko ikäisestä asti antanut tissimaidon lisänä Nan1-korvikemaitoa. Nykyään annan noin 100-120ml kolmesti päivässä, ja tissimaitoa niin paljon kuin tyttö haluaa.

Nyt täytyy mennä, Marina heräilee, kirjottelen myöhemmin lisää(y)

T: Hiekkis & Marina 2kk 1vrk

4. Hyppymassu

Hyppymassu Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    20.02.2017
    Saadut tykkäykset:
    313
    Pitkästä aikaa täällä (y)

On ollut kuluneet viikot meinaan sellasta paskamyrskyä - sain synnytykselle jälkitaudin - ikävämpää kuin kohtutulehdus, kipeämpää kuin rintatulehdus.

Sappikivitauti. Tosi kiva olla leikkausjonossa ja odottaa saraslomalla :cry: tiukka ruokavalio, rasvaa saa olla yhtä ruokailukertaa kohden maksimissaan 15g - oli sitten kyseessä mikä tahansa ruoka. Ei punaista lihaa lainkaan.

Poitsu sai nimensä 9.12, mutta viekkaasti sanon vain lempinimen Väiski ;)

2kk neuvola oli ja meni jo 2,5vko sitten, keskiviikkona ois punnitus kun pötkö kasvaa tajutonta tahtia. 10cm ainakin mittaa tullut lisää ja painon on tuplannut - siis syntymään nähden :)

On ollut kyllä aika tuisketta ja vilskettä mut sellasta se on :love: rt vei maidontuotannon, väiski saa vaan korviketta. Mut hyvin hän silti kasvaa :)

Meen kissa - voi taivas se on ihana meen väpää kohden :love: puskee hellästi päätä ja nuolee hiuksia, ihan kuin hän hoivaisi :love: kyllä mä vaan tiesin että meen kissa on lempeä vauvaa kohtaan :whistle:

Nyt ollaan aloitettu etsimään uutta asuntoa paremmilla kulkuyhteyksillä kuin mitä nykyiset on :) ehkä vielä joskus ;)

Hyppsu ja Väpä, ihan pian 10vko :love:

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  5. Hiekkasärkkä79

Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Saadut tykkäykset:
    142
    Huomenta:)

Veikkaan että @Hyppymassu n vauvan nimi on Väinö ;) osuinko oikeaan? Komea nimi jos se nyt on se!

Meillä kissa "Väpä" eli Vääpeli on vältellyt Marinaa parhaansa mukaan... mutta nyt jo uskaltautuu lähelle nukkumaan. Ei kuitenkaan halua koskea häneen, vain minuun;) hiukan ehkä pientä mustasukkaisuutta välillä ilmassa..

Viime yönä säikähdin kun Marina oli kovin tukkoisen kuuloinen, nenä oli hänellä tukossa. Pystyasennossa sylissä pitäminen auttoi.

Kirjoittelen myöhemmin, nyt pitää mennä

6. Tinnuli

Tinnuli Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.01.2017
    Saadut tykkäykset:
    83
    @Hiekkasärkkä79 hyvä idea! Päivitinkin heti nimet :)

Meillä oli 2kk neuvola tänään ja pituutta herralla on 58,5cm (52cm), paino 5395g (3444g) ja päänympärys 40cm (33,5cm). Rota-rokote otettiin ja keskusteltiin kun tyksistä tuli meille aika pojalle kun tutkitaan sellaista perinnöllistä silmäsairautta, että onko pojalla geeni siihen.

Meillä oli nimiäiset tosiaan 25.11 ja poika sai nimekseen Milo Juhani. Tuo toinen nimi oli tiedossa jo siitä lähtien kun kuultiin poikalupauksesta. Nimi kulkee miehen suvussa kaikilla miehillä niin luonnollisesti poikakin sai saman nimen :) meillä oli oikein mukavat juhlat ja nimi paljastettiin mun äidin tekemällä taululla. Kummit myös jokainen sytytti suvun kastemaljassa olevat kelluvat kynttilät pojalle. Näin sain edes vähän yhdistettyä suvussa meneviä ristiäistavaroita näihin nimiäisiin. Minut on nimittäin siinä kastemaljassa kastettu.

Nyt pakko nukkua kun poika nukahti.. meillä on vähän huono ilta tuon rokotteen takia :(

Tinnuli & Pikkulintu Milo 2kk

7. Hyppymassu

Rekisteröitynyt:
    20.02.2017
    Saadut tykkäykset:
    313
    Saamarin sappi vei mut taas päivystykseen :mad:

On se luojan lykky et mieskin on kotona niin pystyin lähtemään ambulanssin kyydillä sairaalaan..:sick:

Nyt jo neljä yötä putkeen yli 6h yöunilla! Viineyönä oli kuulemma nukkunut 7h :love:

8. sitruunasuola

sitruunasuola Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.03.2017
    Saadut tykkäykset:
    100
    Moikka
    Meillä oli 2 kk neuvola tänään, tytön mitat oli 6200/58.
    Melkosen kova kasvutahti täälläkin ja korvikkeella mennään. Syö 3h välein 100ml, yöt on nukkunu hyvin 1-2 kertaa herätään syömään. Hymyilee ja seurustelee jo kovasti :love:
    Päivät menee aika haipakkaa, välillä tuntuu että itekki on tosi väsyny mut suurimmaks Osaks jaksanu itekki hyvin tätä vauva arkea. Nyt lähetään reissuun ja takasi vasta ens vuoden puolella (y)
    Hyvää Joulua kaikille :)

• Tykkään Tykkään x 1
    • Ihana! Ihana! x 1
    • List
  9. Hyppymassu

Rekisteröitynyt:
    20.02.2017
    Saadut tykkäykset:
    313
    Olipa tuuri, ei ensimmäistäkään sairaalareissua ajalla 23. - 31.12 :love: toki tänään 1.1. Pääsin taas tänne :LOL:

Mä toivon että pääsen eroon sairaalan jatkuvasta asiakkuudesta kun mut on parin viikon päästä leikattu :mad:

Päivät rullaa muuten hyvin, Väiski harjoittelee kovasti uusia asioita, mm. Nauramista ja äänteitä :love: potkii myös itse sitterin liikkeelle ja menee meinaan lujaa :oops:

Huono tuuri taitaa kyllä käydä, et mies menee yksin pojun kanssa 3kk neukkuun :barefoot: mut minkäs sille voi :cautious: mä haluan vaan itseni kuntoon ja halata lujan hellästi Väpää :love:

Vääpeli nukkuu yön ilman heräämisiä,useimmin 9 - 10h :love: vauva-aika on ihanan helppoa :love:

Hyppsu ja Vääpeli, vähän vaille 3kk :love:

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  10. Hiekkasärkkä79

Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Saadut tykkäykset:
    142
    Moikka taas!

Täällä Marina täyttää nyt 10.1.-18 jo 3kk, ihmettelen että miten tämä aika rientää näin..? Jo 1/4 ekasta vuodesta elettynä??

Marina kääntyi kaksi päivää sitten ekan kerran selältään mahalleen, vasemman kautta ja ihan itsekseen, kolme kertaa saman päivän aikana :eek:Hui kohta kierähtää sängyltä/sohvalta tms.. täytyy vahtia tarkasti!

Tissimaidon neiti jätti myös pari päivää sitten, saa ihan kamalat raivarit jos yritän tissiä antaa, joten siirryttiin kokonaan korvikkeeseen&tuttipulloon. Haikeaa mutta pääasia että tyttö syö ja kasvaa hyvin, en ala taistelemaan tissittelystä.

Mitäs muille lokavauvoille kuuluu :)? Kirjoitelkaa kuulumisia, hyvät yöt täältä tältä erää!

T:uninen Hiekkis ja masun päällä nukkuva Marina (miltei 3kk)

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  11. Hyppymassu

Rekisteröitynyt:
    20.02.2017
    Saadut tykkäykset:
    313
    Oltiin kolmen kuukauden neuvolassa nyt sitten tänään :love:

Oli reipas rokotettava, sai kehuja kun ei itkuakaan tirauttanut, naureskeli vaan, mokoma sadisti :cautious:

Kynsienleikkuutapaturma eilen :cry: leikkasin haavan sormeen ja nyt on niin supermegapaskamutsiolo...

Leikkaukseen enää 10vrk (y) varmaan seuraava viesti tulee silloin :rolleyes: vähän tää meen palsta hiljeni :oops:

Miten on, mahtaako perhevapaaseen pätee sairaslomat? o_O mulle varmaan pätkähtää parin viikon saikku päälle :rolleyes:

Väiski kasvaa kuin mikä :love: onnea tää on..

Katotaan nyt muuttuuko unirytmi piikkien jälkeen, ollaan nyt saatu nukuttua monen monta yötä 9h putkeen :love:

12. Hyppymassu

Rekisteröitynyt:
    20.02.2017
    Saadut tykkäykset:
    313
    Jännittää ja tekee pahaa :sick:

Meillä alkaa muutto :love:

Päästään muuttamaan parempien yhteyksien päähän täältä korvesta, mutta tänään mun tarvisi soittaa nykyiselle vuokran antajalle ja irtisanoa tää meidän nykynen asunto :sick:

Mua pelottaa ja jännittää sen ilmoituksen teko :sick:

Jaa aiheenvaihdos vähemmän onnelliseen :cautious:

Mä muistaakseni kerroin stnnytystä koskevista peloistani, siitä että repeän ja sen jälkeen ois vielä tuskaisempaa harrastaa mitään peittojen seassa :confused: no, näin sitten otti ja kävi :cry:

Kasmir ja Sini Yaseminin kappale vanhaa sua sopii aika hyvin mun fiiliksiin, etenkin kohta jossa laulavat yhdessä "mua pelottaa ettet enää haluu mua, katot pois kun alan riisuutua" ja aina mä poraan :cry:

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi