Lokakuun Lapsoset huhtikuussa 2017 ♡

Lokakuun lapsosien mammatapaaminen?

  • Kesällä

    Ääniä: 7 63,6%
  • Äippälomilla

    Ääniä: 3 27,3%
  • En halua mukaan

    Ääniä: 1 9,1%
  • Koska vain

    Ääniä: 0 0,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    11
  • Kysely suljettu .
Hei kaikki! :)

Jotta ketju ei venyisi ihan mahdottoman pitkäksi, teen uuden ketjun seuraavalle kolmelle kuukaudelle :)

Lisään tähän aloitusviestiin linkin vanhaan keskusteluun tälle kohdalle

Https://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset.2486731/

Ja alle laitan uusimman listan lasketuista ajoista :) jos joukkoon tulee uusia mammoja tai tietoihin tulee päivityksiä, niin ilmoittakaa punaisella muutokset :)

Punaisen värin saa pisarasta valittua. Seuraan palstaa useampia kertoja päivän aikana joten harvoin jää huomaamatta mitään :geek:

1.10.
Hiekkasärkkä79/kolmas/HYS
idipu/29v/ensimmäinen/K-SKS

2.10.
Ebbas-/25/ensimmäinen(set)/TAYS
Tassuttelija/30/ensimmäinen/

3.10.
emilllia/24v/2./K-SKS
Tinnuli/26/ensimmäinen/SATKS

4.10.
Popsis/35/kolmas

5.10.
Tifa/30/toinen/Saksa
Maaretti82/34/neljäs lapsi/HUS

6.10.

7.10.
Nerinah/33/toinen

8.10.
Isabella2015/36v/neljäs/KPKS
Mama_red/25/toinen/MKS
Ajatuksissa/27/ensimmäinen

9.10.

10.10.
Tyttti/27/ensimmäinen/EKKS

11.10.
Toteemi85/31/kuudes/KOKS tai KOS

12.10.
Saasnähdä/24/ensimmäinen
Sinkkumamatobe/29/ensimmäinen

13.10.
Enisa82/34/viides lapsi/Tays

14.10.
SunSweat28/28/toinen/PPSHP
Elokuuvauva09/30/toinen/TYKS

15.10.

16.10.
Spoke/28/toinen/LPSHP
Tantara/31/toinen/TYKS

17.10.
Hyppymassu/23/ensimmäinen/TAYS

18.10.
KatjaMarika/35/kolmas/SatKS

19.10.
Emmiina85/31/ensimmäinen

20.10.

21.10.

22.10.

23.10.

24.10.

25.10.
Pupsukka/25/ensimmäinen/KOKS
Sitruunasuola/kolmas

26.10.

27.10.
Smirkkeli/30/ensimmäinen

28.10
Tokoliina/30/ensimmäinen/Phks
Hannne78/38/6. Lapsi/KSks

29.10

30.10
Milpin/39/eka ja toka/TAYS

31.10
 
Viimeksi muokattu:
Olen käynyt lukemassa kuulumisianne päivittäin. Kaksosiakin tulossa. Tervetuloa uusille odottajille.

Täällä toivutaan kuluneesta viikosta. Jännitystä viikkoon toi tytön toimenpide, joka uhkasi peruuntua äkillisen kuumeen takia. Kuume laski ja päästiin toimenpiteeseen. Sairaalasta pääsimme kotiin torstaina ja eilen mulla alkoi vatsatauti. Toinen jo tähän raskauteen :unsure: Mulla ei ainakaan ylimääräisiä kiloja kerry tällä menolla. Onneksi taitaa olla helpompi tauti tällä kertaa ja nyt jo helpompi olo. Väsymystäkin ollut taas paljon.
 
Jei, kiva kun jatkoitte ketjua. (y)

Täällä on ekat mammavaatteet hankittu. Vielä käytän omia, mutta parin viikon sisällä voipi jo tarvita kun omissa paidoissa ei pituus riitä. Peruspaidat alkavat nousemaan. Ulkoiluhousuihin pitää keväämmällä viritellä jotain napinjatketta... :cautious:

Tassuttelija ja Pikkutyyppi 13+5 :love:
 
Tein vanhoista topeista masutuubeja ja kulahtaneista farkuista leikkasin vetskarin ja vyötärön pois sekä saumuroin masutuubin kiinni niin ei tarvi ostaa mammahousuja :LOL::LOL:

Lisäksi henkkamaukasta saa kympillä pitkiä trikoopaitoja tai trikoomekkoja basic-osastolta, niihin teen kuminauhalla rypytykset sivuihin ja saa siten massulle lisätilaa (y)

Onneksi on kesä edessä, rakastan mekkoja ja hameita, nyt saa mennä niissä koko ajan eikä tartte selitellä kun massu tulee esiin :love::love:

Oon tänään taas lovelove meiningillä, anteeksi :ROFLMAO::love:

Hyppymassu ja Pikkukurnu 12+2 :love::love:
 
  • Tykkää
Reactions: Hannne78
Hei kaikki!

Ja alle laitan uusimman listan lasketuista ajoista :) jos joukkoon tulee uusia mammoja tai tietoihin tulee päivityksiä, niin ilmoittakaa punaisella muutokset :)

Punaisen värin saa pisarasta valittua. Seuraan palstaa useampia kertoja päivän aikana joten harvoin jää huomaamatta mitään :geek:

1.10.
Hiekkasärkkä79/kolmas/HYS
idipu/29v/ensimmäinen/K-SKS
2.10.
Ebbas-/25/ensimmäinen(set)/TAYS
Tassuttelija/30/ensimmäinen/
3.10.
emilllia/24v/2./K-SKS
Tinnuli/26/ensimmäinen/SATKS

4.10.

5.10.
Tifa/30/toinen/Saksa

6.10.

7.10.
Nerinah/33/toinen

8.10.
Isabella2015/36v/neljäs/KPKS

9.10.
nnipsu!/25/toinen/KHKS

10.10.
ajatuksissa/27/ensimmäinen/?
Tyttti/27/ensimmäinen/EKKS

11.10.
Toteemi85/31/kuudes/KOKS tai KOS

12.10.
Saasnähdä/24/ensimmäinen
Hyppymassu / 23 / ensimmäinen / Tays

13.10. Enisa82/34/viides lapsi/Tays

14.10.
SunSweat28/28/toinen/PPSHP
Elokuuvauva09/30/toinen/TYKS
15.10.

16.10.
Spoke/28/toinen/LPSHP

17.10.

18.10.
KatjaMarika/35/kolmas/SatKS

19.10.

20.10.

21.10.

22.10.

23.10.

24.10.

25.10.

26.10.

27.10.
Smirkkeli/30/ensimmäinen
28.10
Tokoliina/30/ensimmäinen/Phks

29.10

30.10 Milpin/39/ eka ja toka/ Tays

31.10
Toivottavasti meni oikein :)
 
Heips
Mä oon lähinnä vaan lukijana pysynyt täällä taustalla kun tuntuu että ei meinaa tämä raskaus ollenkaan iskostua päähän..Mutta perjantaina kun ultrassa kävin niin kaikki hyvin joten kai se nyt on jo pakko uskoa elikkä la olis 16.10 ja tyksissä pitäisi synnyttää ja toinen lapsi olis tulossa välissä yksi keskenmeno ja ikää olis kertynyt 31v. (Puhelinta kun käytän niin enpäs osaa itseeni lisätä tonne listoille )
Kelle sitä viestiä piti laittaa että sinne face ryhmään mukaan pääsisi?
Ihana on ollut seurata teidän kaikkien alkuraskauksia ja jotenkin saanut myös tukea omaan jaksamiseen..Kiitos siitä kaikille ❤

Tantara ja muru 11+5
 
Tein vanhoista topeista masutuubeja ja kulahtaneista farkuista leikkasin vetskarin ja vyötärön pois sekä saumuroin masutuubin kiinni niin ei tarvi ostaa mammahousuja :LOL::LOL:

Lisäksi henkkamaukasta saa kympillä pitkiä trikoopaitoja tai trikoomekkoja basic-osastolta, niihin teen kuminauhalla rypytykset sivuihin ja saa siten massulle lisätilaa (y)

Onneksi on kesä edessä, rakastan mekkoja ja hameita, nyt saa mennä niissä koko ajan eikä tartte selitellä kun massu tulee esiin :love::love:

Oon tänään taas lovelove meiningillä, anteeksi :ROFLMAO::love:

Hyppymassu ja Pikkukurnu 12+2 :love::love:
Wau! :geek: Mä kyllä tykkään näpertää, mutta lähinnä neulon. Saumurikin olisi olemassa, mutten kyllä osaisi taiteilla housuja uuteen uskoon. :rolleyes: jonkun vanhan mekon tai paidan voisikin kokeilla tuunata sitten kesää vasten.

Hm äippävaatteet oli vielä jotenkin siedettävän hintaisia. Muutamia muitakin selannut+kirpparia, mutta tuolla tuli käytyä. Peruspaidat 9,99€ ja housut 29€. Ei noita raaski montaa ostaa, kun käyttöaika on kuitenkin lyhyt. Kesälle jos tosiaan kokeilisi tehdä vanhasta uutta. (y)
 
Täytyy kans alkaa virittelemään noita mammavaatteita, nyt on menty farkuilla nappi auki. :D Pitäisi mennä ihan ostamaan uusia vaatteita, oon niin huono tekemään mitään itse..

Eilen oli neuvola, labratuloksetkin ovat tulleet ja kaikki oli ok. Nyt on kaikki tärkeät etapit saavutettu, ultra, labratulokset ja vko 12. Nyt on kevyempi olo. :love:

Aiemmassa ketjussa puhuttiin stressauksesta. Sitä en ole oikein pystynyt välttämään, on ollut vähän stressaavia aikoja muutenkin mutta onneksi nekin ovat jo selvinneet :) Tuskailinkin neuvolatädille aiemmin, kun olen niin herkkä kuitenkin ajatuksille enkä mitenkään kykene olemaan tunteeton robotti. Hän sanoi ettei tarvitseekkaan eivätkä ne tunteet mene vauvalle yks yhteen, että siitä huoli pois :) Hän on siellä hyvässä suojassa.

Nyt aletaan pikkuhiljaa kertomaan tuleville isovanhemmille, ovatkin ihan ensikertalaisia kaikki ja ovat varmasti todella iloisia. Ihan jännittää kertoa :) Työpaikalla ajattelin kertoa viikon-parin päästä, kun maha alkaa sen verran jo pyöristymään, että kauan ei pysy enää salassa.

Face-ryhmää olen miettinyt, mutta minusta on ihan kiva jutella täällä :)

Tyttti ja Papunen 12+4
 
Uusi ja kamala oire ilmaantui eilen :confused:

Esikoinen siis kyseessä, mutta! Eilen illalla suihkun jälkeen nänneistä valui jotakin :censored: ei paljoa, mutta kuivui semmoiseksi kellertäväksi kököksi, ja toinen nänni vuoti enemmän.. nyt tämä enempi vuotanut näyttää ihan karmealta, ei ole ikinä ennen näyttänyt samalta..

Yön aikana oli muodostunut jokin keltaisenvalkoinen röpelöinen kökkö nännin päälle ja varovasti koitin sitä irroittaa.. :unsure: nyt on arka ja niin kipeä että se tuntuu kylmältä :cry: mutta kökkö lähti melkein kokonaan irti mutten osaa kuvailla rakennetta :cautious:
 
@Hyppymassu
siellä se maito valmistuu :) itellä tullu aikasemmista raskauksista siinä 20viikon paikkeilla :)

mulla on tissit ihan järkyttävän kipeet ja turvoksissa vieläkin,öisin ihan superkipeet...ihanku ois ottanu silarit,semmoset kovat pallot :rolleyes:

järkytyin eilen illalla kun oli tosi turvonnut olo ja vaaka näytti 4kg enemmän ku ennen raskautta :cautious:..onneks aamulla oli turvotus laskenu ja näytti nyt 2kg vähemmän,mut silti, järkkyjä turvotus heittoja...mä rakastan kaikkea suolasta. siks mun nimimerkki on sitruunasuola koska rakastan sitruunaa kun siihen laittaa suolaa :LOL: kannattaa kokeilla

rv 10+3
 
@Hyppymassu
siellä se maito valmistuu :) itellä tullu aikasemmista raskauksista siinä 20viikon paikkeilla :)

mulla on tissit ihan järkyttävän kipeet ja turvoksissa vieläkin,öisin ihan superkipeet...ihanku ois ottanu silarit,semmoset kovat pallot :rolleyes:

järkytyin eilen illalla kun oli tosi turvonnut olo ja vaaka näytti 4kg enemmän ku ennen raskautta :cautious:..onneks aamulla oli turvotus laskenu ja näytti nyt 2kg vähemmän,mut silti, järkkyjä turvotus heittoja...mä rakastan kaikkea suolasta. siks mun nimimerkki on sitruunasuola koska rakastan sitruunaa kun siihen laittaa suolaa :LOL: kannattaa kokeilla

rv 10+3
Jos tosiaan alkaa tuotanto käynnistymään niin taidan pyöräyttää liivinsuojapisneksen päälle :LOL: ei muutaku hommiin -->
 
Sunnuntaiaamua kaikille :) Kiva kun aloitettiin huhtikuusta uusi kolmen kuukauden pino, helpompi tosiaan selata taakseppäin että mitä kaikille kuuluikaan.

@Nerinah hitsi miten ikävää kun sairastuit, tsemppiä ja pikaista paranemista!

@Milpin sinullakin vatsavaivaa? Toivottavasti myös pian helpottaa, ettei paino liikaa laskisi. Tsemppiä!

@Hyppymassu hienosti olet tuunaillut mammavaatteita(y)vautsi! Saapa tosin nähdä riittääkö niissä h&m mekoissa venyvyys trikoossa massua varten, voisin itsekkin testata asiaa kuminauharypytyksen avulla:) Hienoja ideoita sinulla!
Minulla myös hiukan "tuhrua" tulee rinnoista, olen huomannut asian siitä että mustissa urheilurintsikoissa on yön jäljiltä sitä kellertävää kuivunutta tuhrua. Pidän tosiaan edelleen yötä päivää urheilurintsikoita, vaikkakin pahin aristus ja kipuilu tuntuu hellittäneen onneksi! Aiemmissa kahdessa raskaudessani maitoa ei tullut rinnoista missään muodossa ennen synnytystä, ja sen jälkeen tulikin sitten aina suihkuamalla, vauva raukka kurlutti kun yritti imeä ja maitoa suihkusi paineella:giggle: toivottavasti nyt 10 vuoden jälkeen tuotanto olisi hillitympää.

Vointi on tosiaan hyvä:)massu vain pyöristyy pyöristymistään. Odottelen sitä tiistain 2. neuvolaani, sillä sen jälkeen aion kertoa pomolle asiasta.

Mammapöksyt käytössä, sillä olen aika hoikka ja normaalit farkkuni eivät millään mene kiinni, repsottavat ikävästi eivätkä pysy päällä jos niillä yritän mennä vetskari auki. Minulla on kahdet edulliset h&m mammafarkut, toiset ovat vaaleat ja käärittävissä kesällä capreiksi, tosi mukavat jalassa molemmat. Lisäksi kaapissa pari pitkähihaista ja pari lyhythihasita mammatoppia odottamassa, toistaiseksi omat topit vielä menevät juuri ja juuri, vaikkakin alkavat ikävästi nousta masun kohdalta.

Paino on noussut nyt tällä viikolla kun itse punnitsin itseni, +3kg neuvolassa mitatusta lähtöpainosta 50kg. Myös aiemmissa raskauksissani lähtöpaino ekalla neuvolakäynnillä mitattuna oli 50kg:)eli samoissa lukemissa mennään kuin ennenkin. Jos loppuun asti painokäyrät pysyvät samoina, minulle tulee varmaan..+10-12kg yhteensä. Saapa nähdä;). Tosin voisin kuvitella että kesällä nestettä kertyy kroppaan helpommin kuin talvella raskaana ollessa.

Tulipas pitkä teksti, välillä vain on niin kiva kirjoitella kuulumisia, ja erityisesti on kiva lukea mitä teille muille kuuluu:barefoot:!

T: Hiekkis & Norppis 14 +3
 
@Hiekkasärkkä79 älä vaan itsekkään lopeta kirjoittelua!

On ihanaa minunkin mielestä lueskella mitä muiden elämään kuuluu, itsellä kun ei ole muuta vertaistukea kuin teidät (n) olette siis kaikki kultaakin arvokkaampi tukipilari!

Huomaa että ensimmäinen tulossa, ihan pihalla kaikesta.. Pelottaa, jännittää, itkettää ja naurattaa.. :LOL: aikamoinen tunteiden vuoristorata :geek:

Hyppymassu ja Sammakko 12+3
 
Kiitos @Hyppymassu ja @Hiekkasärkkä79 tauti oli onneksi lyhyt. Jospa tää tästä taas, alkaa ruoka maistumaan ja olo paranemaan.

Mä oon käyttänyt edellisen raskauden äitiyshousuja, ku tuntu että vatsa suureni nopeammin ku viimeeksi. Alkuun turvotti, sitten tuntui, että vatsa katosi ja nyt taas alkaa näkymään.

Meinaatteko kaikki liittyä tonne fb-ryhmään vai jäättekö tänne kirjoittelaan?
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Minäkin kirjoittelen mieluusti täällä. Ainakin toistaiseksi. :)

Ja samat sanat kuin edellisillä, on ollut kiva lukea teidän kaikkien kokemuksia ja tuntemuksia. Näin esikoista odottaessa kaikki tuntemukset on uusia ja on helpottavaa huomata että muilla on samanlaisia oloja tai ollut edellisissä raskauksissa. (y) Kiitos vertaistuesta ja toivottavasti jaksatte raapustella myös jatkossa ❤
 
Siirryin nyt myös tänne uudelle Jäänyt kaikki vähän vähemmälle koska jos en ole töissä, nukun. Oon saanut kaverikseni raskausajalle herkistyneen ihon johon nyt sitten määrättiin kunnon rasvat ja monet rasvaus kerrat. Täytyy sanoa et iho tuntuu nyt aivan upealle Muuten täällä odotellaan neuvolakäyntiä joka on 1,5viikon päästä.

Tinnuli + "työstö-nimeä-odotteleva tirriäinen" 13+5
 
Ohhoh jopas tänne oli ehtinyt nopeasti tulla tekstiä kun yksi päivä jäänyt välistä etten oo käynyt! ☺

Täällä edelleen väsy painaa mutta pahoinvointia ei oo ollu pariin viikkoon enään.
Löysät vaatteet käytössä mutta ei oo vielä mammavaatteisiin tarvinnut siirtyä, niitäkin kaspista löytyy jo vanhastaan paitsi farkkuja täytyisi muutamat varmaan hommata, ja kevättakki! Hm mallistossa ihan kiva yksi nyt olisi minkä ehkä tilaan..

Pomolle kerroin viime viikolla raskaudesta ja muillekin töissä varmaan kerron ylihuomenna ultran jälkeen. Epäilen kyllä että aika moni jo siellä on mahan pömpötyksen huomanniutkin..

Spoke 12+1
 

Yhteistyössä