Lokakuun Lapsoset Elo- Syyskuussa 2017 ❤

Pysyäksesi mukana, tykkää nickistäsi :)


  • Äänestäjiä yhteensä
    26
  • Kysely suljettu .
@Hiekkasärkkä79 paljon jaksamisia keljun lenssun kanssa, ja paranemisia! Toivottavasti kerkeät parantumaan ennen synnytystä.

Jos sarjavinkkiä kaipaat ja et ole vielä nähnyt, niin Viaplayssä pitäisi kait olla How I met your mother. Se on hauska sarja (y)
Myö ollaan puolestaan Netflixin suurkuluttajia, sen sisältö on enempi tuttu :) Sieltä tulee nyt katsottua Suitsia.

Täällä myös hikotellaan aika useinkin :LOL:

Synnytystapa-arvio oli aamulla, ja onneksi se ei ollut kovin tukala tilanne, kun heti alkuun saimme pienellä vaivalla todettua, että hyvä synnyttäjän lantio ja vauvakin on normaalikokoinen. Ei aiheuta mitään poikkeustoimia tällä hetkellä. Jos menee 10 päivää yli lasketun, niin sitten se tavallinen tsekkaus.

Paino-arvio tällä hetkellä 3,5 kg eli varmasti potra poika tulee, kun sen aika koittaa :love::barefoot:Kohdunkaulalla ei mitään kypsymistä tällä hetkellä. Odotellaan, odotellaan :rolleyes:

Tyttti ja Papunen 38+1
 
@Tyttti hyvä että siellä tilanne selkeä ja toivotaan ettei mene hirmusti yliajalle :)

@Hiekkasärkkä79 voi himpula tuon lentsun kanssa, mutta ihana että miehesi auttaa ja tukee. Kun vaan vähän helpottaisi että saisit voimia synnytykseen. :barefoot:

Täällä on eilinen vedetty hirmuista loppukiriä kotihommien parissa. Yöt olleet hyvin katkonaisia ja koiratkin vaikuttaa hermostuneilta. Taidan itse olla niin jännittynyt, että lietson koko porukkaa... :censored: Huomenna on sektiopäivä ja tämä päivä onkin alkanut täyslevolla kun paineet laukkaa missä sattuu. Pitää koittaa rauhoitella itsensä vielä vuorokaudeksi ja ajatella vain huomisen hyviä puolia, pientä ihanuutta joka vihdoin saadaan syliin :love::love::love:

Tassuttelija ja Pikkuinen 39+2:love::barefoot:
 
  • Tykkää
Reactions: -pansku-
Neuvolassa käyty. Lapsivettä normaalisti. Syke vauvalla 150-160, heilu taas kovasti, kun tutkittiin. Pää oli jo ihan alhaalla ja ilmeisesti kiinnittynyt. Ultrasi kun halusi varmistaa vauvan sijainnin kunnolla. Peppu vasemmalla ylhäällä ja jalat oikealla, jemmaa itsensä hyvin mun sisuksiin. Ilmankos tukala ja närästävä olo.
Muuten mulla vointi hyvä, ei turvota, rr hyvä, painoa tullut maltilla ja hb myös ok.

Ystävä sai eilen illalla tyttövauvan :love:

Mies ja esikoinen nukkuu. Itekin vois vähän levätä.

Täällä, kun lukee juttuja ni alkaa tajuta, että kohta meillä kaikilla on pienet tuhisijat kainalossa. Vaikka veikkaan, että itellä menee se 3viikkoo ainakin :D

Nerinah ja vauva 38+4
 
  • Tykkää
Reactions: -pansku-
Hurjasti onnea @Tifa ja @mama_Red!

Tsemppiä @Hiekkasärkkä79 flunssan kanssa!

Minäkin kävin tänään neuvolassa, piti olla lääkärisellainen mutta olikin sairastunut.. No otettiin kuitenkin se streptokokkinäyte, että kerkeää toivottavasti ennen synnytystä saamaan tuloksen. Painoa oli tullut nyt 1kg/viikko, huh :whistle: No, mulla on nyt ollut jotenkin erityisen paha makeanhimo ja sitä olen kyllä ruokkinut surutta, toki jonkun verran turvotustakin on, joten kaikki ei kaiketi ole kuitenkaan sokerista peräisin.

Hb pysynyt samana, 116, ihan ok siis ei ainakaan laskenut. Massu kasvaa tasaisesti, ollaan keskikäyrällä, mutta melko pikkuinen vielä on vauva oletettavasti kuitenkin. Katsottiin ultrallakin taas ja melkoinen mylläkkä alkoi, kuten aina ennenkin :D Pikku rassu ei taida oikein tykätä kun toisen yksiötä heilutellaan ja painellaan kaikenmaailman laitteilla selkään ja naamaan :geek: Nähtiinpä jopa hyvin selkeästi, kuinka pikkuinen rauhoitteli itseään laittamalla sormia suuhun ja imi niitä antaumuksella niin, että kieli vain heilui :love: Voi pientä mussukkaa!

Terkka arveli, ettei ainakaan yli la mennä, jos sinnekään. Itsellä ollut tunne että puolen kuun maissa vauva päättää ulostautua, eikä se haittaisi kun silloin ollaan kuitenkin jo rv40, eli saisi hyvinkin silloin tulla. Saapa nähdä kuitenkin.

Mitenkäs muilla on aikaisemmat tulleet, jos on useampi lapsi? Jos voisi vähän päätellä, milloin aika voisi tällä kertaa olla. Onko esim. @Hiekkasärkkä79 sulla aikaisemmat tulleet lasketun ajan jälkeen, sullahan ilmeisesti huomenna la? :)

Meillä tytöt syntyi niin, että esikoinen sinnitteli 40+1 ja toinen syntyi 38+1 tai 2, molemmat alkoivat vesienmenolla. Jotain 39+ viikkoa siis uumoilen tällä kertaa olevan se aika.

-pansku- 36+3
 
@Hiekkasärkkä79 Mä tykästyin Viaplayssä Nightshift sairaalasarjaan.

@mama_Red onnea pienoisesta kääröstä! <3

Täällä meillä on kyllä ollut sellainen meno että tuntuu että sattuu yhtä sun toista nyt ja kauheasti onkin tapahtunut lähiaikoina ja stressaan niistä aikalailla.

Jouduttiin hankkimaan uudet vaunut ja turvakaukalo nyt näin viikkoa ennen laskettua aikaa (siitä oli jättisuuri stressi, samoin kuin siitä minkä takia) ja sit jouduinkin sairaalaan edellisiltana yöpäivystykseen kun oksensin kaiken vain pihalle, päätä särki niin että pitelin päätä ja Itkin sängyssä, vauvan liikkeet lakkasi kokonaan sinä päivänä myös joten nekin sitten tarkistettiin käyrillä. Seuraavana päivänä tuntu niin tyhjältä pää kaiken sen hullunmyllyn jälkeen. Nyt kuitenkin kaikki okei ja vauva voi hyvin ja samoin minä kun saatiin kaikki kuntoon. Vatsataudista sitten ilmeisesti täällä vain kärsittiin ja nyt aletaan olemaan voiton puolella.

Tinnuli & Tirris 39+1
 
Piti tulla vielä lisäämään et ihmettelin tässä kun vasen kylki särkee hemmetisti ja kylkiluut tuntuu kuin ne katkeis ihan just. Yritin koulutehtävää tehdä koneella mut ei siit mitään tullut, sängylle sit ja yritin venyttää vatsaan vähän lisää tilaa ja tällainen näky oli vastassa:

http://aijaa.com/7E4QYh][/URL]
"Moi äiti, mä tungin tähän. ":ROFLMAO:
 
onnea synnyttäneille :love: ja tsemppii flunssasille, pää on jotenki niin tyhjä etten muista edes nimimerkkejä (n)

kävin taas tänään synnärillä tarkistuttamassa tilannetta supistelujen ja epämääräsen vuodon takia,kohdunsuuta on jäljellä vähän ja pehmeä..ei viittiny koittaa sormella ettei ärsytä lisää...sano kuitenki että synnytys voi olla käynnistymässä lähiaikoina ja saa kuulema tulla jos on jo tullakseen. Näillä viikoilla ei enää kuulema estellä.

Synnärin jälkeen kävin kaupassa ostelemassa vielä puuttuvia vauvajuttuja ja pinnasänkykin tuli tänään ...pesin vähä vauva kamaa.

Tää koko homma tuli tänään paljo todellisemmaks, nyt kun täälläkin jo synnytetään ja itekki voi synnyttää millon vaan niin huiiiiii,pelottaa, jännittää, kauhistuttaa(kaikki tunnetilat käyty taas läpi):barefoot:

rv 35+5 tai jotain sinnepäin
 
@mama_Red Lämpimät onnittelut pienestä prinssistä! Toivottavasti pääsette pikaisesti kotiin nauttimaan vauva-ajasta!

@Hyppymassu Mä suosittelen et kävisit jos vaan mahdollista Taysin synnytysvalmennuksessa joka järjestetään torstaisin klo 15.30 sen pääkahvion alakerrassa. Saisit varmaan helpotusta omaan fiilikseen. Taysin sivuilla on siitä lisää kuin myös Tampereen kaupungin sivuilla on perhevalmennuksen videoita yms.

@Hiekkasärkkä79 Kylläpä toi sun tauti kuulostaa inhottavalta ja sitkeältä. Toivottavasti saat itsesi pikaisesti kuntoon!

Täällä paineet taas vähän heittelee mut alapaine alle 90 ja yläpaine alle 150 niin en oo soitellu polille. Ja kun ei oo muita oireita niin mikäs tässä. Silti mä koko ajan henkisesti varaudun et ens viikolla on iso päivä kun tyypit saatetaan maailmaan. Kun voi toki olla et pissa on plussalla yms. Mut nyt tää virkeä äiti (polin sanojen mukaan :D) pukee päällensä ja lähtee viikon kolmansille lounastreffeille :)

Milpin ja jumputtajat 35+3
 
Yön ajan pohdiskelin tosi tarkkaan niitä tiistaisen kätilön kanssa käytyjä keskusteluja. Nyt mä tiedän, mikä on mun suurin pelko synnytystä ajatellen (y)

Eli siis. Ällövaara, skipatkaa jos ette tahdo lukea! :LOL:

****************************

Mun pelko on siis "yksinkertainen" ja liittyy alateitse synnyttämiseen täysin.

Mun limakalvot on olleet ihan aina surkeat, ihan elämän ensimmäisestä seksikumppanista asti. Mikään ei oo auttanut, ei vagisanit, ei maitohappokapselit, ei vesi- eikä silikonipohjaiset liukkarit.

Mun kaikkein suurin pelko on arpikudos. Mitä jos mä repeän synnytyksessä niin, että tulee tikkejä? Mitä jos mun emättimeen tulee niin suuria arpia, että mä en pysty enää ikinä touhuumaan mun puolison kanssa? Mitä, jos synnytys pilaa mun alakerran niin pahaan jamaan, että mun aviomies kyllästyy ja lähtee pois?

Oon kiitollinen kätilölle siitä, että hän selitti niin selkeästi kaiken sillä pelkopolin käynnillä..

*****************************

Tähän ei ällöjä tuu :)

Tiedän siis, että huomenna, pelkopolin lääkäri ottaa mun tayssissa vastaan, ja me tehdään siellä synnytyssuunnitelma. Mitä luultavimmin katsotaan myös käynnistyspäivä valmiiksi, en tiedä :)

Kätilö oli ihana ja lempeä, hän oli myös jämpti mutta rauhoittava. Olen enemmän kuin tyytyväinen että menin tapaamiseen (y)

Lisäksi mietein josko voisin saada siirrettyä mun loput neuvolakäynnit tuonne äpolille (n) kysyn sitä huomenna :) jos muistan ;)

Anteeksi @mama_Red en ole vielä päivittänyt listaa, nyt on niin paljon hulinaa :unsure:
 
Onnittelut kaikille jo synnyttäneille :love:
Olen käynyt välillä täällä lueskelemassa kuulumisia vaikka pääasiassa ollut tuolla facen puolella, Täällä siis vielä 4 päivää suunniteltuun sektioon, limatulppa lähti eilen :sick: joten saa nähä tuleeko tässä lähtö jo aikasemmin. Alkaa jo jokapaikka vähän kremppaamaan joten mun puolesta voisi neiti jo tulla :love: Tänään siis 38+1.
 
Heipä hei @Toteemi85 pitkästä aikaa (y)

Kyllähän täällä aika moni jo alkaa "tuskastumaan" kun tahtoisi niin päästä pientä rakastaan tapaamaan :love: katsotaan sit onko enempi poikia vai tyttöjä meidän ringissä ;)

Tänään siis taysin pelkolääkäri, kissa herätti aamutouhuillaan vaikka tunnin olisin saanut vielä nukkua :unsure:
 
Tsemppiä @Toteemi85 sektioon (y)

Uuteen aamuun herätty Pikkuinen tiiviisti ihokontaktissa ja tissi on kelvannut:love: Ihana kun imetys ainakin nyt alkuun näyttäisi onnistuvan. :barefoot: En kyllä kestä kuinka ihana pieni tuhisija! Tänään tulee molempien vanhemmat katsomaan lastenlasta. :geek:

Tsemppiä ja voimia kaikille loppumetreille! :love::barefoot:

Tassuttelija ja Pikkuinen vajaa vrk :love::love::love:
 
Huomenta kaikille

Onnea kaikille nyyttinsä saaneille.
Täällä tuo seksi todellakin sai aikaan kipeitä Supisteluja mutta ei sitten muuta kerrottavaa:oops: aamulla oli kasa limaa housuissa missä veriviiruja, olisiko kuuluisa limatulppa sit.
Tiistaina nyt nähdään tilanne ja koska on käynnistys.
Todellakin närästys vaivannut jo useamman päivän, kahvin jätin kokonaan tämän takia pois, mistä seurauksena järkyttävät päänsäryt(n)

Mutta nyt vaan yritetään nauttia tästä loppu odotuksesta, jos tämän ison masun kanssa nyt jotenkin voi nauttia.

Voimia kaikille:love::love::love::love::love:

Terkuin Enisa ja piiperöinen 37+4
 
Heipähei pitkästä aikaa!

Mie olen tätä ketjua käyny lukemassa 3 sivua joskus aikoja sitten ja unohtanut näemmä sillon kurjoitella! Sitten unohtunut välillä koko 2+:a, Facessa aktiivisesti kylläkin kirjoitellut.. kauan meni että sai koko ketjun luettua, hienosti täälläkin jaksettu olla aktiivisina! :)

Viikkoja vajaa tunnin päästä 38+0, en olisi kyllä uskonut näin pitkälle raskautta pääseväni kun esikoinen syntyi 32+0.. mutta kiitollinen olen kyllä tästä!
Nyt alkaa jo synnytystä odottelemaan!

Synnytystoiveisiin kirjasin mahdollisimman nopean kotiutumisen mutta oonkin nyt kuullut ettei täällä lastenlääkärit edes suostu tekeen kotiinlähtötarkastusta alle 3 vrk ikäisille vauvoille! Miten selviän erossa esikoisesta niin pitkään? En tiedä onko tämä käytäntö senkin vuoksi kun tämä synnäri on koko ajan lopetusuhan alla vähäisten synnytysten vuoksi ja toimii erikoisluvalla..

Kovotussupistuksia tulee aika tiheään ja välillä vihloviakin tuntemuksia. Häpyluu kipuilee myös liikkuessa ja välillä kipu repii reisiä pitkin, ei mitään voimakkaita tuntemuksia silti vielä.. käynnistys tulee olemaan luultavasti viimeistään 40+5 jos ei ala sitä ennen itsekseen syntymään.

Tulevana tiistaina äpoli kontrolli vauvan kasvun vuoksi, alakäyrällä kasvanut koko ajan mutta tasaisesti.

Paljon onnea jo vauvan saaneille ❤

Spoke 37+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija

Yhteistyössä