Lokakuun Lapsoset Elo- Syyskuussa 2017 ❤

Pysyäksesi mukana, tykkää nickistäsi :)


  • Äänestäjiä yhteensä
    26
  • Kysely suljettu .
Heipparallaa

Onnea Tifa pienestä prinsessasta:love:

Täällä kärvistellään ison masun kanssa.
Paukkuu viikonkin tänään ja täysiaikaisuus tuli täyteen:rolleyes:
Olen niin onnellinen että pääsimme turvallisille vesille.

Nyt kyllä saisi jo tulla maailmaan, olo alkaa olemaan jo tukala.
3 vuotta sitten poika syntyi 37+1, saa nähdä miten nyt käy.

Tytön painoarvio vajaa viikko sitten oli n.3kg
Alhaalla on.
Seksikieltokin poistui nyt saa tulla jos haluaa.
Kohdunsuun 3,5cm tilanteen takia käynnistetään 38 viikon jälkeen, jos ei itse tule ennen sitä.

Mies tosin armottomassa flunssassa mutta ehkä tässä pian päästään kokeilemaan minkälaisia supistuksia seksi tekee tullessaan, mulla se yleensä käynnistänyt synnytyksen.:love:

Ihanaa loppu odotusta kaikille, kyllä sitä kohta poksutaan ihan urakalla :p

Terkuin Enisa ja vauva 37+0
 
Kas näin, nyt pääsin koneen ääreen pyllähtämään :)

@Tifa aivan valtavasti onnea :love: olet nyt aloituksen ensimmäisenä vauvan saaneena :)

Mulle soitti tänään kätilö :eek: mulla on huomenna taysin pelkopoli ja kätilö vihjaisi että koska oon tietojen mukaan niin pelokas synnytyksen suhteen, pitäisi mahdollisesti katsoa käynnistyksen aikaa :mad: mut ei mua pelota ja sanoinkin lääkärille etten halua pelätä kun ensimmäistä kertaa oon synnyttämässä :cry: näemmä ois pitänyt olla vaan hiljaa :cautious:
 
Mooii. Onnea @Tifa :)

Meidän pieni poika sai tänään painoarvioksi 2,7 kg ja siksi olenkin osastolla käynnistyksessä. Kaksi kertaa saanut nyt cytotecejä ja supistuksia tulee ihan hyvin, tosin kivuliaita ne eivät vielä ole. Mies lähti iltavuoroon ja pääsee toivottavasti paikalle, kun synnytys käynnistyy.

Huh, jännät paikat..

Mama_Red 38+1
 
Oi kun jännää teilläkin siellä @mama_Red, tsemppiä ja voimia koitokseen! :)

@Hyppymassu jos yhtään pelottaa niin onhan se parempi ollut olla rehellinen ja kertoa huolistaan, kuin että yksin pähkäilee tai panikoi synnytystä. Itsekin tänään viimeksi labratyöntekijältä utelin mitä kaikkea verikokeesta tarkistetaan sektiota varten. Olen koittanut puhua ja ottaa selvää tulevasta niin paljon kun on pystynyt ja vaikka tieto lisää joskus tuskaa, niin tällaiselle "kyselyikä koko ikä" - ihmiselle puhuminen on aina parempi vaihtoehto kuin hiljaa pysyminen. :censored::)

Tassuttelija ja Pikkuinen 39+0:love:
 
Iltaterkut teekupposen ja kynttilöiden äärestä...:sleep:

Olin yöllä ja aamulla niiiiin flunssainen räkäinen yskäinen tukkoinen ja silmätkin punoittivat ja rähmivät eikä ääntä lähtenyt, että meninpä ex-työpaikalleni Mehiläiseen tutulle lääkärille jo 10 maissa. No, sain reseptejä kyllä, mutta en saa niitä lääkkeitä käyttää ennen kuin vauva on ponnistettu ulos minusta....:rolleyes: arvasin sen mutta oli niin huono olotila että tulipahan käytyä. Ainakin keuhkot puhtaat, korvat siistit, ja poskiontelot normaalit. Eikä kuumetta. Kuulemma liikkeellä on tällaista hyvin sitkeää ja todennäköisesti virusperäistä flunssaa. Ja Murphyn laki tietysti että minä sairastun siihen nyt vikalla raskausviikolla... :X3:.

Norpanpoikanen saisi sinnitellä yksiössään vielä pari päivää jotta saan itseni jonkinlaiseen synnytyskuntoon... hänellähän on kaikki tietysti hyvin ja lokoisasti kuten aina, antaa kuulua itsestään mylläysten muodossa, mutta ei enää niin terhakkaasti kuin aiemmin. Ahdasta on meillä molemmilla:barefoot:.

Toivottavasti teillä muilla on paremmat oltavat(y)tsemppiä meille kaikille vikoille viikoille!

T: Hiekkis ja norppis 39+4
 
Kiitos tsempistä @Tassuttelija! Ja jep, kaikki lääkkeettömät konstit käytössä mutta tässä sitä taas valvotaan.. josko alkaisi vaikka edes huomenna jo helpottaa..

@mama_Red mitenköhän siellä käynnistyksessä sujuu..? Paljon voimia ja energiaa sinulle koitokseen, kohta on pieni ihana palkinto sinulla jo sylissä :love:!

Hyvät yöt ja yritetään kaikki ees
Vähän nukkua(y)(y)

T:Hiekkis&Norppis
 
Täällä menee ihan kivasti. Supistuksia tuli käyrälle noin neljän minuutin välein, alkavat olla jo hieman napakoita. Sisätutkimusta täällä vaan ei ole nyt tehty, koska synnytyssaleissa on kuulemma niin paljon ruuhkaa.

Hieman väsynyt olo ja ikävä esikoista, mutta eiköhän tämä tästä pikkuhiljaa etene..

Mama_Red
 
@Tassuttelija tällä hetkellä mä taidan pelätä enemmän sitä, että mitä se lääkäri on musta sinne rustaillut :cautious:

Peruutus ajan sain, koska oon jo niin pitkällä :cautious: nojoo, neukkupapereiden mukaan tänään 37, mut pelkään että meille tulee käynnistykselle aika :unsure:

Ja lähinnä tuota cytotec-pillereiden käyttöä :unsure: miten ne edes toimii :LOL: noo, rupeen valmistautumaan henkisesti koitokseen, aika on puoli yhden jälkeen (y)

Ja niin.. @mama_Red ehtikö mies paikalle? :love:
 
Moikka taas!

@mama_Red ilmoittele kuulumisia sitten kun pystyt ja jaksat, täällä jännätään ja lähetetään tsemppiä sulle :)!!

@Hyppymassu mikäs sulla on tilanne :)? Miten tämän päivän käynnillä kävi? Niin ja saako tiedustella että mitkä syyt sinulla synnytyksen käynnistämiselle, multa on jotenkin mennyt ihan ohi..? Tsemppiä <3!

Täällä kärvistelen vuosisadan flunssani kourissa ja jänskättää kun alavatsalla muhevia suppareita ajoittain, saisi vielä Norpanpoikanen odottaa äitin paranemista ennen maailmaan tuloa...!
Aivan järkky olo mulla. Itkin tänään miehelle lohduttomasti puhelimessa, jotenkin romahdan tähän mun loputtomalta tuntuvaan flunssaan ja yskimistarpeeseen ja siitä aiheutuvaan vatsakipuun :/ voimat lopussa jotenkin.
Huh.

Nyt taas kuumaa mehua ja istuskelen sohvalla kun 12v pelaa pelivuoroaan. Masussa Norppis venyttää boxiaan ja ainakaan ei ole huolta hänen voinnistaan <3.

T:tuskastunut ja uupunut Hiekkis&terhakka Norppis 39+5
 
@Hyppymassu eli siis pelon vuoksi käynnistystä ajateltu...? Hassua, sillä luulisi että jos on synnytyspelko niin se on huolimatta synnytyksen alkamistavasta..? Ellei sitten pelko koske juuri sitä että millä tavalla synnytys käynnistyy. Hyvä kun käyt siellä pelkopolilla, toivotaan että henkilökunta on mukavaa ja empaattista ja saat apua vaikka ilman köynnistystäkin <3
 
@Hiekkasärkkä79 multakin mennyt ohi että milloin oisin käynnistykseen tahtonut, mutta sain kuulla lähetteen tekstin miksi mut sinne polille laitettiin.

Tekstistä korvaan särähti itkuisuus (itkin sisätutkimuksessa kun limakalvot on odotusaikana ollut ihan saharaa) , arkuus, epäluuloisuus, epävarmuus ja sitten oli viel jotain jota en enää muista (n)

Ja kaikki siis siitä, etten tule toimeen oman neuvolatädin kanssa enkä halunnut mennä hänen ohjaamalleen synnytysvalmennukselleen.

Lisäksi, mulle sanottiin että kun mulla on leveä lantio, vauva mahtuu ihan varmasti syntymään. Taysissa kätilö oli syvästi järkyttynyt ettei mulle ole tehty lähetettä synnytystapa arvioon, ja tilasi samantien ajan siihen.. Perjantaina katsotaan tarkemmin, miten pitkään kurnu myllää sisimpiä..

Eikä tää oo siis ensimmäinen asia mitä mun neuvolatäti on jättänyt informoimatta.. Kun joskus odotan toista niin vaihdan kyllä neuvolaa :mad:

Lääkäri tekee palautteen tuosta neuvolatädistä terveyskeskukseen.. Sietääkin saada kuulla ettei hoida hommaansa ihan kunnolla :mad:

Tällä erää tuohtunut hyppsu 37+5
 
@Hyppymassu no huhhuh... Onneksi taysissa olivat tilanteen tasalla ja pääset ilmeisesti sinne lisäkäynneille? :eek:
Näkyykö nuo th:n kirjoittelut omakannassa vai oliko hänellä vielä jotkut piilomuistiinpanot? :censored: Neuvolakäynnithän jatkuu lapsen synnyttyä, joten voit varmaan pyytää th vaihtoa jo aiemmin?
 
Moi. Synnytys eteni tänään niin rytinällä kuin viimeksi, että ei ehtinyt mies mukaan synnytykseen. Kätilöt olivat kuitenkin ihan huippuja ja ainakin tällä hetkellä oikein hyvä fiilis synnytyksestä. Poika oli pieni kuten arvioitiin; 2710g ja 47 cm. Voidaan molemmat kuitenkin hyvin. Toivon, että päästäisiin torstaina kotiin.

Mama_Red ja pieni poika
 
@Tassuttelija en mä tiedä.. Mulla on jotenkin petetty olo, et en tiedä johtuuko sen tädin kohtelu siitä, et en oo syntyjäni täältä vai mistä :cry:

Mä en haluaisi mennä sille enää viikon päästä mut pakko kai.. Pelottaa :unsure:
Kysy ihmeessä th vaihtoa, olihan teillä samassa neuvolassa eri hoitajia tai sitten neuvolan vaihto? Viimeistään syntymän jälkeen jos et enää ennen halua hätiköidä. Tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
@mama_Red onnea poikavauvasta :love::love:

Täällä mennään huomenna aamusta synnytystapa-arvioon, kun päivä aikaistuikin äippäpolin ruuhkan vuoksi. Parempi niin, että pari päivää aikaisemmin, onhan tänään kumminkin rv 38+0. :barefoot:

Kovin Papunen myllää, vaikka ahtaaksi alkaa paikat käymään. Hyvin sellaisia ulospäin punkevia liikkeitä :LOL:
 
@mama_Red paljon onnea poikavauvasta:love::barefoot:!! Hän kuulostaa olevan ihanan pikkuinen ja tosi ihana kuulla että kaikki sujui hyvin teillä!

@Hyppymassu kyllä neuvolan/ neuvolantädin vaihdon pitäisi onnistua, itsekkin vaihdoin kun 2/3 raskauskäynneistä oli takanapäin(y)!

@Tyttti tsemppiä tämän aamun käyntiin :) kerro sitten miten sujui!

T:suoerflunssainen ja uupunut ja kipeä Hiekkis sekä touhottava&hikotteleva pikku-Norpanpoikanen 39+6:barefoot:
 
"Hypsy" mä ymmärrän sua hyvin;)! Samoin mitä tiiviimmäksi odottelu käy ja mitä tutummiksi te muut muodostutte masuinenne/vauvoinenne, sitä tärkeämpi kanava tämä meidän ihana pino myös minulle on:love:!

Oon iha superkipeä, kuten tässä oon valittanutkin (pahoittelut jatkuvasta valituksesta oikeesti...) ja eilen tosiaan romahdin jotenkin henkisesti. Itkin ja yskin miehelle puhelimessa epätoivoani, hän sai minut onneksi rauhoittumaan, ja pulssin tasaantumaan ja järki palasi päähäni:rolleyes:. Sain esimakua siitä miten hän varmasti tukee minua myös synnytyksessä silloin kun epätoivo meinaa iskeä, sillä jos tämä kolmas kerta yhtään aiempia muistuttaa, osaan jo ounastella vähän kipujani ja olotilojani. Ainakaan en mene paniikkiin sillä kokemusta jo on, mutta tiukille varmasti joudun taas henkisesti. Rakas aviomies <3 onneksi hän on. Tosin kuka tietää ehtiikö mukaan synnytykseen, vauvojen aikataluista kun ei ikinä tiedä;).

Kävin äsken kuumassa suihkussa, illalla istuin saunassa eucalyptus-löylyissä hengittelemässä. Saan kamalia yskänkohtauksia joten tuskinpa täällä muukaan perhe kauheasti nukkuu.. ensin valvoin 24 asti, sitten 02-04 ja 06-06:30 ja nyt hereillä kun keitin kuopukselleni puurot ja patistelin koulutielle.

Kurkku on superkipeä ja arka, päätä särkee, nenä on aivan tukossa, vatsalihakset särkevät ja joka yskäisyllä tuntuu kuin niitä revittäisiin puukolla irti. Ja kaiken kukkuraksi, ekaa kertaa tämän raskauteni aikana minulle on ilmaantunut tällä viikolla turvotusta jalkateriin.. ihan uusi juttu minulle. Kohta 13v täyttävä esikoiseni auttoi eilen minulle tukisukat jalkoihin, itkeskelin kodinhoitohuoneessa kun en itse niitä saanut ja olin aivan uupunut. Ihana lapsi minulla <3.

Tulipas taas vuodatus:eek: huhhuh.. koittakaa kestää ja jättäkää ronskisti vain lukematta jos ahdistaa, kunhan purin tuntemuksiani. Helpotti kieltämättä henkisesti hiukan.

Ajattelin tänään löhöillä ( ja yskiä tuskaisesti sekä niistää tauotta..) Viaplayn äärellä. Haluatteko suositella jotain sarjaa...;)?

Mies muuten haki eilen minulle burana 600mg tabut reseptillä ja kortisoni nenäsuihkeen. Lääkärin kanssa arvioimme hyödyt ja haitat tässä tilanteessa, ja sain luvan varovaisesti niitä käyttää tähän tuskaiseen olotilaani. Burana kieltämättä auttaa, nenäsuihkeen tehosta ei havaintoa, tosin nenä on niiiin tukossa koko ajan että ihmekkös tuoo_O.

Oikein hyvää keskiviikkoa teille muille, toivon ettei kukaan teistä saa tätä viheliäistä tautia, pysykää terveinä ja kerätkää voimia koitoksiin:love::barefoot:

T: Tuskainen Hiekkis ja aamupäikkäreille hikasta selvittyään vetäytynyt Norppis 39+6
 
Oi, paljon onnea @mama_Red

Pikaista paranemista @Hiekkasärkkä79 Täällä alkaa olemaan jo parempi olo, silti välillä vielä flunssa näyttäytyy. Liekö vielä tämä raskaus, joka pidentää oireita.

Hyvin huonosti nukuttu yö takana. No näkee neuvolassakin miten nukutaan. Aika on 10.30.

Vauva hikottelee täälläkin kovasti ja kauan. Liikkeet tuntuu nyt erilaisilta. Onneksi hyvin kuitenkin tuntuu liikkuvan.

Ystävä jäi eilen sairaalaan yliaikakontrollin jälkeen. Vielä ei ole kuulunut vauvauutisia, mutta varmasti pian.

Nerinah, vielä tukevasti yhtenä kappaleena, ja vauva 38+4
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija

Yhteistyössä