~ Lokakuun lapsoset elokuussa ~

Terhille onnittelut pienestä pojasta! Hurjaa kun vauvoja alkaa jo syntyä, oma aika tuntuu olevan niin kovin kaukana vielä..

Mulle voi lisätä tyttöveikkauksen, tosin se on aika epävarma, mutta enemmän kuin poikaveikkaus :) Ultralla siis kuitenkin, että ei pelkkä tyttöolo :)

FB -ryhmään voisin minäkin liittyä.

Saakos teiltä pohojalaasilta udella, että mistä päin Lakeuksia ootte? Itse koen edelleen olevani etelä-pohjalainen, vaikka asunutkin Treella jo pian 8v.

Tänään tuli ensimmäinen varsinainen este työnteolle eteen. Töihin kuuluu siis ajoittain autolla ajelua, ja tänään reilu 100km matka työautolla ei vaan yksinkertaisesti sopinu mun kropalle, oikeaa jalkaa särkee vieläkin, vaikka kesken matkan nousinkin veryttelemään sitä. Onneksi sain luvan jättää ajelut muille, muuten olis varmaan sairaslomalle ollut pakko jäädä ainakin joksikin aikaa.

T: Manna* ja Mytty 28+5
 
Viimeksi muokattu:
Terhille isot onnittelut pienestä pojasta! :flower:

Pk-seudun tapaamisista olisi myös kiinnostunut. Joku aikaisemmin jutteli Sellossa pyörimisestä?

Aika vähän on nyt tullut kirjoitettua täällä, mutta lueskeltua kyllä päivittäin. Toivottavasti ei nyt kokonaan hiljene tuon FB:n myötä, kun mulla ei ole edes profiilia siellä.

Mä kävin viikko taaksepäin makoilemassa käyrilläkin kun lähti taju kotosalla. Kaikki oli onneksi hyvin. Painoarviotakin saatiin ja oli 1635 g (silloin viikkoja 30+5).
 
Saakos teiltä pohojalaasilta udella, että mistä päin Lakeuksia ootte? Itse koen edelleen olevani etelä-pohjalainen, vaikka asunutkin Treella jo pian 8v.
Melkeen kun omalta näppikseltä sillä erotuksella että kymmenisen vuotta tampesterissa vaihtui Vantaalla asusteluun viime vuonna :)

Nannamamma: juu, Rajakylän neuvolan perhevalmennuksissa käydään :) Sielläkin varmasti valmennuksen tyyli vähän vaihtelee riippuen siitä kuka "tädeistä" sitä on vetämässä.
 
Hirmuisen paljon onnea Terhille ja koko perheelle pienestä prinssistä! :flower: :)

FB-ryhmään voisin kans liittyä, vaikka eipä sitä sielä tule juurikaan sen useammin pyörittyä kuin täällä. :) Vaikka nyt lomaillessa on kyllä tullut lusmuiltua koneella enemmän kun laki sallii...

Neuvolakuulumisia eiliseltä (32+6): paino oli miinuksella (jee turvotus laskee ja nesteet poistuu), pissa puhdas, verenpaineet ok, hb taas laskenut (111-109, vaikka mä kans kaksin käsin vetelen niitä rautalisiä) :headwall: ja rt:ssä köllötti edelleen. Liukas kaveri siirtyi kokoajan alta pois, kun yritettiin sydänääniä kuunnella, mut sitten lopulta saatiin kuuluviin ja syke huiteli 140-150 tienoilla. Potkuttelikin mukavasti terkkaa käsille, että menetkös siitä sen värkkis kanssa häntä häiritsemästä. :D Ainiin ja sf-mitta oli 32 ja ponnahti siis taas sinne yläkäyrälle. Johtuu kuulemma pikku-ukon asennosta. :)

Mulla oli eilisiltana ihan tuskanen olo, alapäätä vihloi ja särki, niinkun joku ois yrittänyt sisältä ja ulkoa repiä sitä auki. : / Sitte kävin johonkin puoli yhteen asti 10minuutin välein vessassa, kun oli sellanen tunne, että rakko halkeaa muuten. Ihan hirvee paine tuola alapäässä koko yön, nyt alkaa vasta helpottaan. Mietiskelin et tarviskohan varmuuden vuoksi soittaa tänään tonne neuvolaan ja kysästä. :confused: Mutta kai nää asiaan kuuluu, kun ei kuitenkaan mitään verisiä vuotoja tai limajutskia tule pihalle. :confused:

pipituuna & kerrankin tänään poksuva pikku-ukko 33+0 :heart:
 
hb:n mittauksesta meillä katsotaan joka kerta, joskin on vissiin vähän terkkarikohtaista. Yksi sijainen kysyi, että haluako mitattavaksi, kun viimeksi oli niin hyvä arvo. Mutta ihan automaattisesti sitä on kyllä seurattu joka käynnillä.

Pohjanmaan tapaaminen oisko se Seinäjoella? Olisiko muitakin tulijoita kuin cinderella? Ei sillä, kyllä sitä kaksinkin voi kahvit juoda :D

tukivyön saa ainakin täällä terveyskeskuksen fysioterapian kautta ilmaiseksi lainaan? Oletko Kenzie kysellyt? Joskin pk-seudulla taitaa olla, että ohjeistavat ostamaan...

Koiksa eikös nuo tulot jatku sen kolmisen kuukautta vähän korkeampina, jos palkkatulon mukaan on laskettu? Sitten vasta vähän pienempinä? Joskin se eka kuukausi on kyllä kiva tilintäyte :cool:

Manna päivitin tyttölupaukseksi, samanlainen 80% tyttö on meillekin tulossa ;) tämä pohjalainen on työn perässä Seinäjoelle tullut, ne kotikonnut ovat keskisemmässä Suomessa :)

muoks Tuli eilen aika hurja olo neuvolassa, kun kysyin, uskaltaako tässä lähteä vielä kauemmas sukulaisiin ajelemaan. Terkkari vastasi, että menkää vaan, siellä on hyvä synnäri jos sattuu syntymään :O Eli tosiaan viikkoja alkaa olla jo kivasti :D

Branwen ja Sissi 33+0 *poks* :heart:
 
Viimeksi muokattu:
RR
Liikelaskennasta: Mulle sanottiin toissa viikolla kättärillä, että liikkeitä pitää laskeskella jo nyt. Koska meillä vauva oli ollut muutaman päivän hiljaisempi, niin laittoivat käyrille makoilemaan. Sanoivat, että jos makuullaan ollessa ei tule ekaan tuntiin liikkeitä, niin sitten juo jotain makeaa ja kuulostelee uudelleen, jos ei sittenkään, niin sitten reipasta jumppaa tms. Ja jos ei liikkeitä, niin synnärille pikapikaa yhteys.

pk-seudun tapaaminen: Voisin olla kiinnostunut tapaamisesta myös, Espoo on melko kaukana näin itä-Helsingissä asuvalle, mutta keskustaan voisin lähteä :) Aina voi käydä jossain ihanassa kahvilassa latten ja jonkun syntisen leivoksen vetäsemässä :LOL:

Hankinnoista: Kaikki muu on valmiina, mutta mitä vaippoja kannattaa ostaa ja mitä kokoa? Useat kaverit ovat sanoneet, että Liberon pikkuvaipat on huonoja, Pampersit parempia? Me ei siis aiota kestoilla, vaan mennään kertiksillä.

Koira ja vauva: Meillähän on siis kaksi hurtan rotkaletta täällä kotosalla. Nyt tuo toinen (isompi) on alkanut muuton jälkeen haukkua ihan hulluna, jos joku on oven takana tai pimpottaa tai jopa soittaa meidän jomman kumman puhelimeen. Ei auta mikään, ei vaikka yrittää ahnetta ruoallakin huijata. Perkele! :kieh: Tolla oli pentuna tuon haukkumisen kanssa ongelmia, mutta ne saatiin silloin kitkettyä pois, mutta nyt se on jostain syystä aloittanut melkein 8-vuotiaan uudelleen. Joten tilasimpa taas haukunestopannan, joka tulikin jo tiistaina, mutta oli viallinen! Ei auttanut paristonkaan vaihto, joten lähti takaisin... Viimeksi oppi tolla melkein kerrasta, että ei perkele räkytetä. Eihän tosta tule mitään, jos se alkaa haukkumaan just kun vauva on mennyt nukkumaan. Tolla bokserisekoituksella on vielä ihan megalomaaninen äänikin.

Mullakin vauva painaa virtsarakkoa aina toisinaan todella voimakkaasti ja tuntuu, että jotain repeää kohta. Ihan normaalia kuulemma, tekee vaan tilaa tuolla itselleen. Ja mulla on virtsarakko kiinni kohdussa, joka vielä entisestään lisää tuota tunnetta. Viime yönä käsin 2 tunnin välein vessassa : /

Mulla on ollut ilmeisesti liikaa aikaa miettiä tulevaa, mutta nyt on alkanut pelottaa se synnytyksen jälkeinen aika. Jos repeää pahasti ja on hirveästi tikkejä ja kauhean kipeä, että miten sitä voi toimia? Vessassa käydä jne.? Apuva... Voiskohan tän vauvan oksentaa ulos? :LOL:

RR ja Viljami 32+1 :heart:
 
Vaipoista Mä tykkäsin esikoisella liberon vaipoista. Pamperssit olivat mun mielestä huonoja, ne ei neidille sopineet ollenkaan, ohi tuli jatkuvasti. Oikeastaan melkein kaikkia on tullut kokeiltua. Mutta tämä on vaan mun mielipide =)

Paineen tunteesta täällä sitä myös ollut viime päivinä paljon, vessassa saa ravata ja alapäätä vihloo ja alamahaa särkee. Eilen illalla tuntui että napa repeää kohta, miten lie venytteli navan kohdalta. Ja sitten rupesin turhamaisesti ajattelemaan, että tuleekohan kohta tohon navan kohdille ekat raskausarvet, kun niin kiristelee :ashamed: Vielä siis niiltä säästynyt, esikoiselta ei tullut yhtään.

Kohta esikoisen kanssa lääkärille, ei kuume hellitä. Oliskohan se taas korvatulehdus :headwall:

Nessu ja pieni 33+0 *POKS*
 
Terhille ja tietysti koko perheelle valtavasti onnea ensimmäisestä lokakuisesta! :heart:

Ituo hienoa että tilanne parempi ja olet päässyt kotiin!

RR meillä taas sopi Liberon vaipat, Pampersit valskas. Että kai tääkin on kiinni lapsesta. Pampersit on valskanneet nyt isompanakin joten Liberoissa pysytään. Ja Liberokerhosta saa kaikkea kivaa. ;)

Imetysliivit Mä melkein meinasin ottaa jo käyttöön esikoisen ajalta jääneitä imetysliivejä, ihan Lindexin liivejä, mutta vielä yritin tunkea rintani normiliiveihin. Niitä imetysliivejä saan sitten taas käyttää ihan kyllästymiseen asti. :D Näissä mun tän hetkisissä liiveissä on vaan pienoinen ongelma, nännit tuppaa tuleen koko ajan esiin. :LOL: Ehkä siis pitäis joko siirtyä niihin imetysliiveihin jotka olis isompia tai sitten ostaa vielä yhden isommat tavalliset liivit, mutta se taas tuntuu rahan tuhlaukselta kun raskauden jälkeen mulla ei ole varmasti enää yhtään rintoja jäljellä. :D

Eka vaatekin on nyt ostettu tulokkaalle! Eilen emännöin Me&I -vaatekutsuja ja tilasin sitten yhden bodyn pojalle. :) Vielä aion ostaa uutena kotiintulovaatteet, mutta muita vaatteita en tälle hanki. Saa käyttää esikoiselta jääneitä vaatteita kun niitä on kaapit pullollaan.

Ceridal -öljyä olen epäsäännöllisen säännöllisesti käyttänyt nytkin. Esikoisen odotusajalla sitä ostin ja nyt tuntui limakalvot niin kuiville että välillä sitten käytin tuota öljyä. Tuosta öljystä oli muuten iso apu synnytyksen jälkeen pitkäänkin kun toimi hyvänä liukasteena sitten sänkypuuhissa. Ja yllättävän riittoisa tuo pieni pullo kun sitä on vieläkin jäljellä. :)

Tukivyö Täällä saa neuvolasta lainaksi vöitä jos tarve vaatii.

Onko täällä muuten Keski-Suomesta muita? Muistaakseni etusivulla oli pari muutakin.

ON Huomenna se olis sitten talokauppojen vuoro. Hui! Ihan jännittää jo huominen. Pidän vapaapäivän kun on niin hyppimistä koko päivä että ei töistä tulis mitään. Esikoisenkin käyn tänään viemässä mummolaan yökylään niin ei tartte sen hoitoa miettiä huomenna. Kuitenkin sen normi hoitopäivä loppuis neljän maissa ja luulen ettei kauppakirjojen tekemisestä ihan siihen mennessä ehditä. Parempi siis viedä se mummolaan. Saanpahan ehkä nukkua edes kahdeksaan aamulla. :)
Sitten vaan odotellaan marraskuun loppua että talo valmistuisi ja päästäis muuttamaan. Luvassa siis tapetti/maalikauppoja, laattavalintoja, laminaatin valitsemista, keittiönkaappien miettimistä. Ihan kun tässä syksyssä ei olis muutenkin jo ohjelmaa. ;)

Mutta nyt töiden pariin.

- Hapsiainen ja Lyllervo 29+jotain
 
Vaipoista: Meillä esikoinen käytti liberon vaippoja ja hyviä olivat! Taaperona sitten käytettiin huggies-housuvaippoja koska ne olivat malliltaan paremmat meidän poitsulle kuin liberot, eikä niistäkään mitään valittamista. Nyt olen ostanyt yhden paketin huggies vaippoja, eli kokeillaan millaisia ne on pienellä ja vaihdetaan sitten merkkiä jos siltä tuntuu. Nuo tais olla kooltaan 3-6kg.

Minä täällä alottelen tuota lastenvaaterumbaa. Miten ihmeessä meille onkin noin paljon kertynyt ja mihin ihmeeseen minä niitä laittelen. Pikkasen täytyy järjestellä kaappeja, tai sitten vain suosiolla ostaa uusi kaappi...

RR Kyllä me täältä Espoon perukoilta itä-Helsinkiin päästään, että voidaan treffailla sielläkin :) Tietysti keskusta ois varmaan kaikille parhain vaihtoehto...
 
Terhille onnittelut pienestä prinssistä:
(Angels Lullaby by Reba McEntire)

Midnight moonlight shining through the curtain lace
Paints a perfect picture on your perfect face
One sweet angel sleeping in my arms
You are the promise I knew God would keep
You are the gift that makes my world complete

And you'll never know how much I love you
But I'll keep on telling you my whole life through
Now I believe in miracles, and you're the reason why
So dream on while I sing you my angel's lullaby


Mulla iski kanssa ihan muutamassa tunnissa esikoista odottessani raskausmyrkytys oikein kovalla voimalla. Verenpaineet oli ollut aina huippuhyvät (tyyliin 87/60), mutta 40+0 neuvolassa aamulla oli 113/90 ja turvotusta oli tullut viikossa pari kiloa. Se oli kuitenkin pe päivä ja neuvolatäti tuumi, että katsotaan ma uudelleen tilannetta. Kului pari tuntia ja puolenpäivän aikaan olo jotenkin ei häävi ja soitin Naikkarille ja käskivät tulla näytille. Paineet olivatkin jo siinä vaiheessa 220/170 ja nousivat sitten lääkityksestä huolimatta edelleen muutaman tunnin. Päätös synnytyksen käynnistämisestä tehtiin jo heti paineiden takia. Pahimmillaan paineet oli 260/240 ja romahtivat sitten synnytyksen jälkeen veren vuodon myötä 60/40 muutamassa minuutissa, joten aika hurja oli pudotus ja verenmenetys. Anyway muissa raskauksissa ei sitten ole ongelmia raskausmyrkytyksen kanssa ollutkaan ja useimmiten se on nimenomaan esikoista odottaessa oleva vaiva.


Pipituna soita neuvolaan ja pyydä ainakin pissitestiin lähete ettei ole tulehdusta.

Pk-seudun tapaaminen keskustassa/ Itä-Helsingissä kiinnostaa, mutta Espooseen en kanssa autosta huolimatta jaksa lähteä.

Mahakivut/ tukivyöt Mä ainakin huomaan selvästi minä päivänä en ole vetänyt tukialkkareita jalkaani. Saan iltapäivään mennessä alamahan kipeeksi ja iltaan mennessä on ylämahakin herkkänä. Vaikka ei alkkarit tunnu niin tukevilta päällä, niin ilmeisesti ajavat asian ja antavat vatsalihaksille tarvittavan tuen.

Maarit ja Niksu 30+6
 
Kertakäyttövaipoista...
Mä sanosin että kannattaa hommata vaan joku pikkunen paketti ja kokeilla mistä tykkää :)
Toiset ylistää liberoja, toiset pamperseja ja jotkut jotain muuta :)

Meillä teippivaippoina käytettiin esikoisella lidlin vaippoja sillon ku sitä sontaa oli housussa oikeesti varmaan sen 10krt/pvä... :D
Sitten käytettiin kans liberoja, jotka on musta tähän mennessä ollu parhaat sekä teippi- että housuvaippoina :)
Rainbow teippivaippoja kans kokeiltiin ja ne oli hyviä, mut niitä ei näytä ainakaan meillä kaupoissa enää olevan...
Niitä naturcarebaby-vaippoja kans kokeiltiin, oli parhaita iholle ku sitä kakkaa oli aina vaipassa mut istu huonosti. On sen jälkeen tosin uudistunu ne vaipat niin ne nyt vaikuttaa istuvan paremmin :)
Ite en tykänny ole pirkan, x-tran ja pampersien teippivaipoista.

Huggiesin housuvaippoja nyt kokeiltiin esikoisella mut tykkään enemmän housuvaipoista joissa sen sauman saa repiä auki. Noissa oli joku ihmeen teippijuttu sivuilla. Muuten neki on ihan hyviä kuitenki. Lidlin, pirkan, pampersin ja x-tran housuvaipat ei meillä toimi.
Liberoja meillä käytetään nyt pääsääntösesti (housuvaipat käytössä) ja vauvalle varmaanki sitten ostetaan liberoja ja lidlin vaippoja. Naturcarebaby vaippojaki saatetaan käyttää.

Vinkkinä muille jos joku ei ole hoksinu et ainaki meiltä prismasta löytyy liberon housuvaippoja, jossaki melkein 80kpl:n säästöpakkauksena, joka on oman vertailun tuloksena halvempi ku jopa jotkut ns. halpikset! :) Niin jos teippivaippojakin löytyy tommosena säästöpakkauksena niin liberoissa pysytään vauvanki kanssa :)

Onko muut kertiksiä käyttävät huomannu saman et teippivaipoissa on parempi valikoima mut sitten housuvaipoissa valikoima on huonompi?
Tai ainakaan mä en ole hyviä housuvaippoja löytäny ku liberot ja sitten nuo huggiessitki menee jos ei liberoja ole...


Huomenna olis sinne pelkopolille meno...

Talvicci ja Torsti rv.33+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolakuulumisia paino +300, RR 128/66, pissa puhdas, Hb 130, Sf 31 ja RT. Terveydenhoitaja sai siis suuremman sf-mitan kuin lääkäri pari päivää sitten(29cm), johtunee vauvan asennosta, oli nyt melko ylhäällä. Terveydenhoitajani on oikein mukava, sellainen vanhan ajan kätilö, hyvin asiantunteva ja luotan hänen sanaansa melkein enemmän kuin tuon neuvolalääkärimme.. Terkkari oli sitä mieltä että lapsivettä on ihan normaali määrä, vauvan syntymäpainoksi veikkasi noin 3,5kg tai jopa enemmänkin. Tekevät varmaan jorvissa jonkinlaista painoarviota ensviikolla tai viimeistään synnytystapa-arviossa, ihan mielenkiintoista nähdä ovatko samaa mieltä terveydenhoitajan "käsituntuman" kanssa :)

Painoa mulle on tullut nyt raskausaikana yhteensä noin 12kg. Selkäkivuista valittelin ja terveydenhoitaja suositteli kävelyä. Pitänee siis yrittää raahautua kevyille kävelylenkeille supistuksista ja liitoskivuista huolimatta.

PK-seudun tapaamisesta Sello sopii mainiosti ( asun ihan naapurissa ;) ) mutta myös keskusta käy, kyllähän noi junat yms kulkee :)

Vaipoista mä olen käyttänyt meidän lapsilla pampersia ja liberoa, molemmat on mielestäni hyviä merkkejä.

minimuu ja poikanen 32+2
 
Talvicci: Mun mielestä myös housuvaipoissa on huonompi valikoima kuin teippivaipoissa. Esikoinen tosin on jo onneksi päivä- ja yökuiva, joten ei tarvi montaa lasta vaipattaa. Mutta noista huggies-housuvaipoista tosiaan tykkäsin juuri noiden ihme teippien takia. Meillä ainakin isäntä aina repi housuvaipan auki ja huomasi, että tämähän on ihan kuiva. Liberoita meni ihan turhaan hukkaan, kun taas noi huggiesin huosut sai vielä noilla teipeillä kiinni, eikä flaskannut yhtään.

Mutta jokainen vauva ja lapsihan on erilainen, joten kaikki merkit ei sovi kaikille. Kannattaa tosiaan niitä pieniä paketteja ostaa niin tietää mikä omalle on parasta. Saakos muuten laitokselta vielä sen liberon kassin jossa on vaippoja ja jotain muuta krääsää?
 
Olisin mielelläni mukana fb:n puolella... siellä käyn paljon aktiivisemmin kuin täällä...

Pari päivää supistellut ja kiristellyt oikein urakalla.. meni ihan makoiluksi, mutta onneksi eilinen oli jo huomattavasti helpompi päivä. Ja maha tosiaan kiristää ihan koko ajan jos enemmän touhuaa.

Onnea Terhille pienestä pojasta!!!

Mulla on thriumphin kaarituelliset imetysliivit ollut käytössä jo kk verren, jotka jäi edellisestä imetyksestä. Nyt eppäilen, että pitänee hankkia yhden vähän isommat. Mulla ei imetyksen myötä ole kovin paljon rintojen koko kasvanut siitä mitä jo raskauden aikana on turvonnut. Tänn raskauden jälkeen jos onnistun laihtumaan niistä ei varmaan sitten olekaan jäljellä kuin tyhjät pussit :headwall:

Tukivyö olisi hankittuna. Kirppiksillä niitä on ainakin tosi halpoja (n.8egeä) täällä. Anitan vyö on hyvä. Tukialushousuissa on se huono puoli, että niitähän saa pestä koko ajan, eli ei ole aina käytettävissä... Kahdessa edellisessä raskaudessa tuli käytettyä tosi ajoissa. Nyt ei ole tullut käytettyä lainkaan... on kyllä ollut niin kuuma kesäkin, että senkään takia ei varmaan ole juurikaan tullut edes mieleen tuota laittaa. Nyt tarttis kyllä ottaa käyttöön jos tämä supistelukin siitä vähän helppais. Edellisissä käyttänyt lähinnä selkäkipujen takia mikä onkin ollut tosi hyvä apu.

Tjaahas... ja sitten järkkäilemään kaverisynttäreitä... ensi viikolla alkaakin esikoisella koulu ja kuopus lähtee kerhoilemaan... arki alkaa... kyllähän sitä jo kaipaakin...

Neilikka ja Tyyppi 29+4
 
ÄÄÄÄÄÄÄH!! tää paska hukkas mun tekstin!!!! :kieh:

FB-ryhmä Meitä on jo 28 jäsentä!! oon taas tässä aamun aikana laittanut mukaan haluaville yv:tä. jos olen jostain syystä missannut viestisi, niin huutele uudestaan tai laita mun suoraan yv:tä. Kaikki kuitenkin on tervetulleita mukaan! :)

pk-tapaaminen voisin ehkä olla mukana.. Mutta tuskin espooseen saakka viitsisin lähteä, kun täältä tiksin suunnalta ei mitään suoraa yhteyttä sinne ole, niin tulisi turhan pitkä matka :D

vaipoista en oikeen osaa sanoo mitään, kun tähän asti oon niitä vaihtanut vaan vanhuksilta!! :LOL: mutta eilen huomasin telkkarissa mainoksen, että cittarissa olisi pampersit jossain tarjoksessa plussakortilla, jos joku on kiinnostunut!!

oli kai viellä jotain, mutta nyt kyllä lyö niin tyhjää, että en muista mitä :D
 
Talvicci mä oon kans kiinnittänyt huomion tuohon että housuvaippoja paljon huonommin kuin teippivaippoja. :( Ostetaan nykyään just sellainen Liberon laatikko joka on joku "super-säästöpakkaus". :D
Muumivaipat oli muuten sellaisia mitkä ei meillä toimineet yhtään. Mutta tosiaan jokainen lapsi on erilainen ja toisella toimii toiset, toisilla toiset. Aion kuitenkin testata tulokkaallekin Liberoita, niitähän nyt saa sairaalastakin sen pienen paketin joten eiköhän sillä alkuun pääse. Ihan niitä pienimpiä kokoja on turha ihan kamalasti haalia, nopeasti kasvavat seuraavaan kokoon. :)
 
Onnea Terhille pienestä pojasta! :flower:

FB: minäkin voisin liittyä ryhmään.

Pääkaupunkiseudun-tapaamiseen tulisin myös mielelläni. Auto on käytössä joten pääsen mihin tahansa suuntaan.. :)

Tänään ärsytyskäyrä on maksimissaan. Tuli päätös vakuutusyhtiöstä, että eivät hyväkyneet lapsivakuutus-hakemusta.. bmi liian korkea. Esikoisen aikaan ei ollut mitään ongelmaa, mutta heillä on kuulemma tiukentuneet vaatimukset. :headwall: Että ottaa avioon. Pitänee siirtää kaikki vakuutukset pois sieltä vakuutusyhtiöstä, siinäpäs saa... :stick:

Kaiken päälle esikoinen on kiukutellut ja sokerit olleet ylhäällä. VHH-leipä oli aamupalalla loppu ja söin kaksi normaali-leipää.. arvot huiteli ysissä. V**tu! Haluan pois tämän raskauden jo!! Sen lisäksi viiltää, sattuu, kiristää, kolottaa, hikoiluttaa, painattaa....

ÄitiDino + murunen 29+5
 
Viimeksi muokattu:
Hapsiainen Täällä yksi mamma Keski-Suomesta! Olikohan muita tosiaan?

Meilläpä oli sitten turha lääkärireissu, tytöllä ei mitään. Parempi tietysti niin, mutta miksi sitten edelleen kuumeilee? :|

Kylläpä taas mahaa kiristeli, kun käveltiin kaupungissa!
 
Pk-seudun tapaamisesta: Me päästään helposti kulkemaan Selloon, ja siitä toki sitten junalla voi jatkaa keskustaan. Itä-Helsinkiin tulee aika runsaasti matkaa, kun pitäisi sitten vielä junasta jatkaa metrolla.

Voihan toki järkätä parikin tapaamista, jos halukkaita löytyy. Toisen vaikka Sellossa ja toisen keskustassa.

Vaipoista sen verran, että meillä pääasiassa kestoillaan, mutta öisin tuo superpissijä on käyttänyt kertiksiä, kun ei niidenkään imukyky riitä. Huggies-vaippoja ja liberon näytteitä käytettiin ihan alkuun ennen kestoilun kunnollista alkamista, ja niihin oltiin tyytyväisiä.

Nykyään yövaippoina käytössä pääasiassa liberot, kun pamperseissa on jotain hajustetta/rasvaa, joka saa pepun välillä punoittamaan.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä