~ Lokakuun lapsoset huhtikuussa ~

Täällä saadaan huokaista.
Käytiin perinnöllisyyslääkärin juttusilla tänään.
Meille pitäisi lähes 100 varmasti tulla terve lapsi :heart:
Sen sijaan miehen siskolla on 25% mahdollisuus saada ektodermaalista dysplasiaa sairastava lapsi.
Tämä dysplasia on eräänlainen kromosomihäiriö. Hiukset ja hampaat ei oikein kasva, iho ei hikoile lainkaan tai vähän, iho ei kestä kuumaa.

Onko teillä nännit muuttunu? Mies eilen hämmästeli et mun muuten pienet nännit on nyt kuin tutit :D
Esikoisesta alkoi rinnoista tihkua maitoa rv 17 mut en muista että nännit ois muuttunu.
Alkuvaiheessa seksi oli aivan ihanaa. Eilen kuitenkin lähes jokaisessa kokeillussa asennossa sattui :(
Tänään sit ollu alamaha ihan kipeä.

Vilinäiti ja Pulla 13+2
 
Carriina: Tuo on muuten niiiiin totta, siis että toiselle turha on toiselle korvaamaton apu. Meillä kun ei sille räkäletkulle ole ollut käyttöä joten tästä syystä meille se turhake.
Kakkosen aikana sittenri oli meille se turhake, vaikka se oli taas esikoisen aikaan korvaamaton, poika rauhottui sitteriin monesti ja tykkäsi siinä mennä viuhtoa, tyttö taas ei viihtynyt siinä pätkääkään.

Vilinäiti: Onnea hyvistä kuulumisista perinnöllisyysasioissa :flower:

Jälleen - Pohjaton ja mimi, olisko vieläkin se 15+1
 
Moikka!

Kiva kun niin moni on jo päässyt käymään ultrassa!

Mulla oli tänään nla eikä täti saanut sydänääniä kuulumaan 15min etsimisen jälkeen!!! Meidän mielestä masusta kuului ääniä kun vauveli siellä polskuttelisi, mutta ei niitä sydänääniä. Arvaatkaas huolettaako mua nyt? Sanoi laittavansa lähetteen ultraan, mutta mies haluaa, että asia tarkastetaan mahd pian, joten varasin ajan yksityiselle torstaiksi.

Todella toivon, että masussa on kaikki hyvin.

Muutosta & Helvi 13+3
 
Moikka kaikille :)

Tulin kertoilemaan omia ultrakuulumisia eiliseltä :) Miulle sattu ihan superkiva kätilö, joka kertoi tosi ihanasti koko ultran ajan mitä siellä näkyy ja mitä itse katsoo. Kaikki siis ainakin ultran perusteella oli kunnossa. NP oli 1,1 ja pääperämitta 60mm vastasi 12+3, mutta ei lähdetty neuvolan laskettua aikaa muuttamaan. LA on siis 18.10, tuo mikä etusivulla on laskettu kierron pituuden mukaan, mutta tämä on nyt virallinen laskettu aika. Ensi viikkoon siis pitää jännittää sitä yhteistulosta verikokeesta ja noista ultran mitoista. Toivotaan siis että kaikki on kunnossa! Mutta oli kyllä siis niin ihanaa nähdä oma murunen jumppailemassa :heart:

Niiskuneiti: Liekkö oltu samaan aikaa ultrassa eilen? Siellä oli kyllä vanhempaa väkeä, joten jos 90 syntyny oot ni epäilen että ei törmätty :) On muuten oikeesti tympeetä että joutuu ens viikkoon jännäilemään, ku saiski tuloksen jo tuolla käynnillä ni ei tarviis jännitellä.. Seuraava ultra on sit miulla 9.6.

Selkäkivusta kirjottelin aikasemmin, mulla se nyt nähtävästi johtuikin sit tuosta streptokokin aiheuttamasta VTI:stä, sillä sen penisilliini kuurin jälkeen loppui. Kätilö sano äitipolilla ,että raskaana ollessa VTI oireilee melko usein mitä kummallisimmilla tavoilla, pitänee siis viedä uutta pissanäytettä mikäli selkäkipu tulee takaisin...

Muutosta: Täällä pietään peukkuja teidän puolesta!

Siljanvuori: Kiitos tuosta vyöhyketerapiavinkistä, pitänee kokeilla :)

Ai niin, viikot unohtui.... hups!

Mimmu ja pikku-apina 13+0 poks :D
 
Viimeksi muokattu:
pia
heipsan :)

pikasesti minäkin hyppään mukaan, näin ennen töihin lähtöä :) Elikäs viides olis tulossa. laskettu aika 21.10 ja sairaala KOS. Ultrassa kävin ja kaikki oli ok, veriseulojenkin tulokset tuli ja ei ollut suurentunutta riskiä.

Viikkoja on nyt 12+5 :heart: ikää itellä 28v :D

nyt tarvii mennä töihin, piti vaan merkata ketju että voin palata paremmalla ajalla :D

ja muoks* joku saattaa kuitenkin ihmetellä suurta lapsilukua, ei ole uskonnollisia/mitää muutakaan erityistä motiivia :)
 
Viimeksi muokattu:
uusille tervetuloa :)

niin ja huomenta!:wave:
vähän erikoinen olo vaivaa.
Eilen neuvolassakin sanoin et on varmaan painoa tullu kiitettävästi kun vaan grilliruokaa mässänny:whistle: ja olinkin saanut nyt takaisin pahoinvoinnista hävinneet 3 kg:a 2 viikossa:D:saint: No, on vielä 25kg varaa lihota niihin mittoihin mihin päädyin esikoista odottaessa:D et jospa ei niin paljoo kuitenkaa...:whistle:

jahas, pennut marisee aamupalaa :D hellan ääreen siis.

T.Neiti+Kihuli 13+2
 
Muiden hössötys meinaa hieman stressata täälläkin : / Enemmän se oli ”ongelmana” esikoisen aikana, kun jo tosi pieniltä viikoilta alkoivat hankkia vaatteita yms. pienelle. Meistä oli ja on tosi ihanaa, että isovanhemmat sillä tavalla olivat innoissaan tulokkaasta, mutta… :headwall: Nyt tästä toisesta ei onneksi ihan samanlaista ole, kun esikoisen ajalta on kaikki tallella, mutta silti jotenkin on haluttu rauhoitella niitä ”ensi jouluna teitä onkin sitten neljä” –tyyppisiä puheita. Kun tässä mitä vaan voi kuitenkin vielä sattua…

Ehkä mieltä vetää varovaiseksi ne vuodotkin, tässä alkaisi taas 16 viikkoa lähestyä ja jotenkin vaan odotan, että koska padot aukeavat taas :headwall: Anteeksi vuodatus, jotenkin vaan ei osaa olla optimistinen, kun 8+ ja 12+ jo vuoti… :ashamed:

kolmenmutsi minulla oli sama juttu rv 8 vuotoultrassa: päivän eka aika, ja pääsin sisään 40 min myöhässä : / Saas nähdä, kauanko tänään saa odottaa. Jotain lisätestejä ottavat vielä kuulemma, niin menen lääkärille taas… tulee paikka tutuksi :D Kyllähän kotiäiti tietysti pystyy odottamaan, mutta pitää ottaa esikoinen mukaan, kun ei saanut hoitajaa näin äkkivaroituksella, ja sitten on 1,5 tuntia ajan jälkeen toinen tärkeä meno, jota ei pysty siirtämään. Katsotaan, kuinka kovaa saadaan juosta… ;)

Vilinäiti onnittelut hienoista uutisista :heart:

Rinnoista verisuonet ovat pukanneet viime aikoina pintaan, ihan kuin tiekartta olisi piirretty :D Samoin pitäisi koluta kaappi läpi, löytyisikö sieltä valmiiksi isompikuppiset liivit… Nyt vasta on alkanut selvä kasvuprojekti muualla kuin mahassa. Tuota maitokysymystä mietin, että koska se alkaa tämän toisen kanssa… Ajattelin ommella uusia liivinsuojia, kun entiset tuli pidettyä niin puhki. Että koska sen työn aloittaisi…

Muutosta toivotaan, että kaikki on kunnossa! Minullakaan ei tuolla viikolla neuvolassa kuulunut dopplerilla, mutta ultralla näkyi, että sydän löi hienosti. Jos pieni on vain ollut piilossa :)

Tervetuloa pia, lisäsin sinut listalle :wave: Muutenkin lista taas päivitetty, tseatkaapa omat tiedot jossain välissä, jos muutoksia olisi pitänyt tulla.

Tuossa tulikin tuota omanapaista vuodatusta jo samalla, josko tämä päivä lähtisi näillä purkauksilla paremmin käyntiin :D

Branwen ja sissi 15+4
 
ai niin

VILINÄIDILLE onnittelut hyvistä uutisista noissa perinnöllisyysasioissa, helpotti varmaan tosi paljon :)
muuttuneista tisseistä oli myös puhetta, mulla ei likoista koskaan menny mikskään rinnat, nyt heti alussa jo tummuivat, turposivat yli kuppikoon, nännit on kuin nortinviltterit ja ihan kosketusarat. Nuo nännit on herättäneen miehenkin ku ne kuulemma törröttää kokoajan :D:LOL: Yks ilta just sanoin että lakkaa hipelöimästä kun sattuu niin mies vaan naurahti että kun ne jatkuvasti kurkottelee häntä kohti :LOL::LOL::LOL::LOL:

Eilisen ultran jälkeen mies oikeesti heräsi siihen todellisuuteen et siellä vatsassa on vauva. Tuo kuva oli niin hyvä että se vaan tuijottelee sitä:heart: Ultrassa vaan toisteli että "se liikkuu ihan hirveesti, taas se liikkuu, kato nyt" :D Ultraaja vaan siihen että juujuu, se on hyvä merkki, kuuluukin liikkua jo :D samalla ultraaja katsahti hymyillen muhun et "taitaa olla eka yhteinen ja miehelle ensimmäinen?":D mä siihen et juu juu:LOL:
 
Neiti ihana kuva pikkuisesta! :heart:

Tervetuloa uudet!

Pia minäkin odotan viidettä, kiva että täältä löytyy muitakin suurperheellisiä! :wave:

Joku oli huolissaan liikkeistä. Tässä vaiheessa sikiö on oikeasti niin pieni ja hentoinen joten liikkeitä ei todellakaan tarvitse vielä tuntua :) Minäkin tunnen todella satunnaisesti, en läheskään päivittäin, ja olen kuitenkin nyt jo 16 viikolla.
Sikiö liikkuu kyllä aktiivisesti, sen tiedän kun kuuntelen tuolla dopplerilla, ne liikkeet vaan on vielä niin hentoisia ja sikiöllä on niin paljon tilaa liikkua että niitä on vaikea tuntea. Mutta kyllä ne tuosta vielä voimistuvat.

minimuu ja pikkuruinen 15+1
 
Moikka!

Täällä saatiin jo pikkasen huokasta eilisen jälkeen :) Miulla siis 2 vkoa sitte (rv 11+0) alko tosi runsas vuoto ja varmana keskenmenosta ensiapuu. Ultrassa kuitenki kaikki hyvin. Nyt 2 viikkoa on ollu täyttä piinaa ku sairaalalta jäi tosi epämääränen kuva siitä mikä on kohdusta löydetty hematooma, kuinka suuret riskit jne. Ja ku ei sillon tajunnu ite mitää kysyä ku ollu koskaa hematoomista kuullukkaa ja oli vaa nii hämmentyny postiivisista uutisista.

Maanantaina olin jo täysin kypsä tähä tilanteesee ja aattelin et pakko saaha tietoa sen hematooman tilanteesta etenki siit kui vaarallises paikas se hematooma on. Sairaalalta ku sanottii et sijaistsee istukan alla ja voi irrottaa istukan uuesta vuotaessaa kovin :O

Felicitakselta sainki ajan heti seuraavaks päiväks. Lääkäri siellä selvens ihanasti asiaa ja sano että se hematooma sijaitsee ennemminki siin istukan vieres eikä nähny kovin suurta riskiä et veis enää kesken. Kyllä oli helpottava tieto! <3 Muutenki tosi hyvää palvelua ja sain 10 ultrakuvaa mukaa ja rakenteestaki se lääkäri näki jo tosi paljon, ja siitäki lähti selostus mukaa. Jos jollain painaa joku asia mieltä ni suosittelen ehottomasti yksityisel käyntiä, vaikka on kallista puuhaa ni on kyllä sen arvostaki! :)

Vanhaa verta ku vuotelen vieläki ni lääkäri passitti 2 vkon sairaslomalle. Sit kontrollikäynti viimosena saikkupäivänä ja jos hematooma lähteny pienenemää ni ei muuta ku saa jatkella taas normaalia elämää :) Ihanaa!!

Tiide ja pikkunen 13+1 <3
 
Hei! Mulla vähän jääny tää keskustelupuoli välillä.. 3vuorotyö vie niin voimia että mää vain nukun,makaan ja käyn töissä ja tietty esikoisen kans touhuaminen vie voimia.. en ymmärrä miks tää väsymys ei meinaa hellittää ollenkaa ja eilen tuli kumminkin vko 12 täyteen.. Maanantaina käytiin ultrassa, pikkuisella kaikki hyvin, hoitajakin nauroi kun oli niin kamalan liikkuvaa sorttia, ei tuumannu keretä mittoja saamaan kun pieni pomppi kuin trampoliinissa edestakaisin, että ihmekös tuo jos väsyttää kun minimiillä on näköjää virtaa munkin puolesta :) Muuten menny raskaus kyl hyvin, mitä nyt yövuoroissa aloittanu välillä oksennusmaratoonia joka kestää sit kellonympäri..
 
Ihania ultrakuulumisia taas :D :flower:

Neiti
Sehän ottaa rennosti :D

Rinnoista...
On ne nyt kasvanu. Joskus pari viikkoo sitten yhtäkkiä pullahti isommiks :D Esikoisesta oli heti alussa isommat ja kipeet! Nyt on ollu vasta pari viikkoo vähän vaan kipeet, nännit enemmänkin.
Muutenki huomaa et on tummemmat nännipihat ku ennen ja nännitki on just niinku Vilinäitiki puheli :D
Maitoo alko esikoisesta tulemaan muistaakseni joskus rv.22-24 tai jotain sinne päin.
Joskus näyttää niinku olis maitoa tullu mut mä tosin lopetin esikoisen imetyksen vasta n.2kk sitten.

Liikkeistä...
Ei pitäs kyllä verrata lapsia keskenään, se pätee kyllä monessa asiassa. Niinku näissä liikkeitten tuntemisessakin...
Mietin tässä et tekeekö oma mieli tepposensa. Kun sitä kuitenki lähinnä muistaa esikoisesta paremmin sen ku alko niitä potkuja tuntumaan... Pitkäänhän ne oli semmosia hipasuja niinku nytkin...
Joku ihmeen kriisi täällä on meinannu pukata mut jospa se tästä... :)
Pitäs lopettaa turha stressaaminen ja koittaa nauttia tästä raskausajasta :heart:
Kuitenki kyllähän noita pikkusia hipasuja on tuntunu mut sitä vaan koko ajan oottanu niitä isompia liikkeitä ja ku niitä ei ole tuntunu lähinnä ku jotain sen 4-5kertaa...
Mäki oon huomannu et noita hipasuja/liikkeitä tuntuu enemmänki istuessa. Esikoisesta taas tuntuu ehkä paremmin ku makas selällään...

Onko muilla muuten ollu semmosta ku aamulla herää niin ihan ku vauva olis punkenu ittensä jotenki kohdun yläreunaan? :confused: Ku monena aamuna tuntunu semmonen iso möllykkä tuossa melkein navan kohalla... :D Ja sitten tuntuu semmosta painetta/myllerryksen tapasta ja se häviää... Olipa sekava selitys :D


Talvicci ja Torsti rv.16+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Neiti Ihana mies sinulla :D On se hellyttävää, kun mieskin osaa jo tässä vaiheessa olla noin innostunut raskaudesta :) Meilläkin toki on ihan täysillä mukana, mutta ei oikein jaksa hötkyillä asiasta – sama oli esikoisesta, että sitten vauvan synnyttyä alkoi se varsinainen höntyily :heart: Se on miehille sen verran epätodellisempaa tietty tämä raskaus… Minua on kuitenkin hemmotellut ja huolta pitänyt ihan eri tavalla raskauden aikana :)

Tiide hienoa, että saitte noin hyviä uutisia hematoomasta :) Nyt vaan lepäilet, ettei tulekaan mitään harmeja :)

Helistin päivitänkö sinulle tuon 25.10?

Talvicci en tiedä siitä yläreunaan punkeamisesta, mutta minne milloinkin kyllä :D Välillä on toinen puoli mahaa ihan koholla, välillä sitten yläosassa ja välillä taas ei näy missään :D

Kävin uudestaan lääkärillä, ja se pikatesti oli negatiivinen eikä tulehdusmerkkejä enää näkynyt :) Nyt sitten sain ohjeeksi noita maitohappokapseleita jatkaa laittamalla muutaman viikossa, jos se pitäisi pöpöt poissa. Lisäksi huomasin neuvolakortista, että neuvola laskee minulle viikot tuon np-ultran mukaan, vaikka laskettua aikaa ei muutettukaan :O No, kai minäkin sitten teen niin :D

Branwen ja sissi 15+6
 
Nyt pikaisesti vaan omaa napaa kun ärsyttää niin.

Toissapäivänä olin iltapäivästä yksin täällä toimistolla mun "nuoremman pomon" kanssa ja hän tuli sitte juttelemaan ja alkoi minulle avautumaan aiempien työntekijöiden äitiyslomista ja siitä miten tuotti ongelmia kaikki heidän (raskauden) aiheuttamat ongelmat työpaikalla.
JA MÄ SIIS EN VIELÄ OLE KERTONUT RASKAUDESTA.

Ja tänään sitte olin suurimman osan päivästä täällä toimistolla läheisen työkaverin kanssa, jolle olen kertonu, ja unohdin että tuolla oli myös yksi ukko sermin takana, ja aloin kovaan ääneen selostamaan kenet mieheni haluaisi vauvan kummiksi yms. :headwall:
Työkaveri viittilöi, että shhhh shhh ja sit tajusin itsekin. No tuo paikalla ollut ei sanonut mitään, ja esitti vain jatkavansa töitään mutta varmasti kuuli.

Olen ajatellut kertoa pian (ensi viikolla), mutta ehdistaa kauheasti. Varsinkin kun nuo asenteet tosiaan ovat tuollaiset, että äitiyslomat pilaa kaiken.

Noh positiivisempia ajatuksia, huomenna neuvolalääkäri ja toivon kuulevani sydänääniä :heart:

Kenzie 12+6
 
Onpas kurja tilanne Kenzie :/ Uskon et ahdistaa kertominen ton jälkeen! Toivotaan et kaikki menee parhain päin :flower:

Pikkasen omaa napasta.. :snotty: Rouva nuhanenä täällä sinnittelee olonsa kanssa. Täytyy sanoa, et tavallista raskaampaa tää sairastelu kun ei oikein mitään lääkkeitäkään voi ottaa. Mustaviinimarjamehua kuumana :) Mieskin on ollut melkein pari päivää vaan töissä ja on kotihommat rempallaan. Onneks mun äiti tuli tänään ja on ollut jo pari tuntia, siivonnut ja toi mulle ruokaa :) sellasta joo.. Vähän ressaa tuo koulu, poissaoloahan tässä tulee koko ajan. Mutta kun ei voi kipeenä mennä niin.. :|

fannie ja örkki 14+2
 
Ei päästänyt lääkäritäti meikäläistä vielä töihin, ei kuulemma oo kiva jos töissä pyörryn! Jännä juttu:p Pyöryttää, oksettaa, mikään ei maistu sekä kroppa edelleen kuivunut... Ja kaiken kukkuraksi, olin haaveillut hakevani juuri tietyn pakastepizzan, että se olisi ollut juuri se mitä mieli tekisi.... Niin eihän sitä tietenkään ollut tuossa pienessä lähikaupassa, eikä mitään muutakaan syötäväksi kelpaavaa, hätäpäissäni otin sellaisen pienen Billy´s pannupizzan kun se oli ainoa missä oli pepperonia, josta niin haaveilin! Kotona hädissäni sen lämmitin ja parin palan jälkeen totesin sen syömäkelvottomaksi, tulin sitten roskiin laittaessani katsoneeksi pakkausta ja sen mukaan parasta ennen päiväys on ollut 31.3! Eli nyt hormooneineni ja hermoineni olen ihan varma ruokamyrkytyksestä yms.
Nyt oon niin väsyny, pahoinvoiva ja ennen kaikkea kiukkuinen, etten jaksa lähteä sinne riehumaan... Saa mies käydä kun tulee töistä!

Ei mulla nyt ollu muuta, kun tämä pienen pieni avautuminen!:kieh: Palataan asiaan kun olen taas muuttunut hormoonihirmusta normaaliksi ihmiseksi....

Miina Ja Möntti 12+3
 
Munkin oli pakko tulla avautumaan!

Olin neuvolassa ja kaikki oli sinänsä hyvin. Tulin sieltä kuitenkin kotiin verenpainemittarin kanssa. Lukemat oli 138/82 ja yläraja on 140/90. Haluavat kuitenkin että seuraan kotona tuota jos saisin parempia lukemia. Paino on nyt siinä mitä se oli esikoista odottaessa jossain viikolla 25! Okei, lähtöpainokin oli pikkasen enemmän kuin esikoisen kanssa mutta esikoista odottaessa paino alkoi nousta vähän ennen puoltaväliä. Nyt kerään tässä sitten ihan urakalla. Ja siis olen stressaantunut ja siitä varmasti johtuu tuo verenpaine. Nyt on vaan niin paljon asioita elämässä. Kiire töissä, deadlinet painaa päälle koko ajan, rakennusprojekti, gradu, se että mä olen kaiket h*lvetin illat kaksin tuon uhmapään kanssa joka on nyt kainelisäks kipeenä. Pahinta ehkä on se että mä olen aktiiviurheilija ja mun urheilut tällä hetkellä rajoittuu yhteen spinningkertaan viikossa (luojan kiitos on edes se) kun mies tosiaan rakentaa kaiket illat ja mulla ei ole mahdollisuutta päästä treenaamaan.Kaikki on nyt niin syvältä että haluaisin vaan mennä sänkyyn itkemään. Tuo ukkokaan ei tunnu tajuavan ttä jos mä voin huonosti niin ei vauvakaan varmaan kovin hyvin silloin voi.

No joo, tyttö on vähän vajaan 40-asteen kuumeessa kolmatta päivää ja lähden viemään sitä lekuriin!
 
Terveisiä ultrasta! Niskaturvotusta 1,3mm ja riskiluku oli 1:41000, iän mukainen riskiluku oli jotain 1:430, joten pelotti aikalailla.. Vauva kasvaa hyvin ja oli kovin liikkuvainen ultran aikana, ehkä tässä kohta voi uskoa, että tämä raskaus onnistuu! Neljän epäonnistuneen raskauden jälkeen sitä on vain varovaisempi toiveissaan. Maanantaina piti töissä kurkata omalla ultralla masuun, että pystyi olemaan rauhassa tähän päivään saakka..

Lasten lukumäärästä: meille on kanssa tulossa viides, vaikken kyllä meidän perhettä vieläkään koe suurperheeksi :D

Vakuutuksista: Kahdella vanhimmalla on vakuutukset. Esikoisen vakuutusta on käytetty kerran tämän yli 16v aikana, toiseksi vanhemman ei kertaakaan. Sillä ei sitten ole näille nuoremmille otettu ollenkaan, eikä tulla ottamaan tälle masuasukille. Olen aina saanut kaikki tarpeelliset palvelut nopeasti ja ammattitaidolla lapsille, sairaanhoitajana tiedän vaatia ja asiat on aina järjestyneet nopeaan.

Dreamer75, rv 12+5
 
pia Tervetuloa!

Vilinäiti onnea hyvistä uutisista!!!

Matilda: Aika herkästippä antoivat sulle verenpainemittarin. Noissa lukemissa mulla verenpaine huiteli ekassa raskaudessa ja silloin ei edes kunnolla seurattu. Minulla on aina ollut korkea verenpaine, joten nuo lukemat melkein normaalit minulla. Tässä toisessa mulla oli ensimmäisellä kerralla paineet hieman yli tuon "sallitun" ylärajan ja toisella kerralla hieman ali. Lääkäri vaan totesi, että seuraillaan sitä nyt tarkemmin jatkossa. Minulla tosin on omasta takaa verenpainemittari kotosalla, ja silloin tällöin mittailen, mutta kotosalla ne paineet on ihan normaalilla tasolla...

Kenzie: Ei varmasti ole herkkua töissä kertoa uutisista, jos jo etukäteen tietää millainen vastaanotto sieltä tulee. Vaikka minäkin olen miesvaltaisella alalla, niin onneksi tuo johtoporras osaa suhtautua asiallisesti. Oma projektipäällikköni otti uutisen vastaan todella lepposasti. Totesi vaan että nyt mennään vain aikataulujen mukasesti eikä hötkyillä, ja katotaan sitten elokuussa mihin ollaan päästy ja mietitään projektin kokoonpano uudelleen, jos on tarvetta.

Kylläpäs tämä aika menee nykyään nopeeta... ja taas poksuu! :heart:

Hemmi ja katkarapu 16+0
 
Painosta: kävin just puntarissa ja nyt olis -3.5 kiloo lähtöpainosta! Ja kaikki vaan lähteny herkuttelemalla! :D oon ihan kauhee syöppö. Oon vetäny kauheesti karkkia, etenkin omareita. Sit paula-vanukasta jne. :DD Silti näin, no ihan hyvä vaan. Eiköhän se lapsi omansa saa näistä mun pelastusrenkaista :p

Mahan kasvamisesta : Nyt täälläkin on ihan vähän pullahtanut esiin, sillai ettei vaan iltaisin pömpötä. Omasta takaa siis on tuota mahaa kyllä, mutta nyt on jo selvästi isompi.

Onnea muuten ihanista kuulumisista ultrissa taas! :heart:

Ja vilinäidille onnea hyvistä uutisista! :)

Täällä on vaivannu muutaman päivän kauhee kurkkukipu, joka on nyt kyllä onneksi pikkuusen parempi. Jes! :) Viikonloppuna haluisin olla terve kun luvassa hotellia ja lapsimessuja. Ja näkee vihdoin miltä näyttää uus äitiyspakkaus! :)

Cinderella ja Nuutti 15+1 :heart:
 
Tervehdys pitkästä aikaa! Lukemassa olen käynyt, muttei ole ollut voimia kirjoitella...
Onnittelut ultrakuulumisista ja tervetuloa uusille! Surullisia uutisia kuulleille iso :hug:

Aika tuntuu nyt menevän hieman nopeammin, vaikka saisi se ehkä nopeammin silti mennä. Seuraavaan neuvolaan on ikuisuus, ja sitä ennen ultra 25.5. Tekisi mieli kuulla sydämenäänet ennen tuotakin, mutta täällä avoin neuvola missä nuo olisi mahdollista kuunnella, vain maanantaiaamuisin. Ja silloin tietty töissä aina.
Kuinka moni on ostanut Dopplerin? Nyt todellakin tekisi mieli se hankkia, hieman varmiststa sille, että kaikki on hyvin siellä.
Muita hankintoja ei olla vakavasti mietitty, kesällä sitten. Sitterit ja hoitopöydät on jo, saatu tuttavalta.

Omaa napaa, väsymys ei ole helpottanut vieläkään, hb:tä seurailen töissä josko se rauta tulisi aloittaa. Pahoinvointi helpotti palatakseen viikonloppuna uudelleen. Vatsa on aavistuksen kasvanut, ja kaiken maailman vihlomisia on yötä myöten. Nyt muutamana yönä olen herännyt siihen, että lonkkaa vihloo, asentoa saa hakea.
Muuten on odottava mieli, kuten syytä varmaan onkin:p

Pringles ja tupla-A 15+4
 
Liikkeistä Mä luulen että olen nyt tuntenut niitä pienen pieniä hipaisuja. Sellaista pientä kuplintaa on tuntunut tuolla alhaalla kun asetun illalla selälleen. Samankaltaisia ne oli esikoisestakin.

Branwen Eli meillä lienee sitten sama homma, testit negatiivisia ja maitohappobakteereja vaan käyttämään.

Kenzie
Auts mikä tilanne töissä, uskon että nyt on vaikea kertoa tilanteesta! Mutta tsemppiä siihen! Muakin vähän kauhistuttaa töissä kertominen kun nyt on moni työkaveri udellut että teenkö toisen tähän perään ja valehtelen sujuvasti että en tee vaikka toinen on jo hyvällä alulla. :O

Onko muuten kaikilla jo lääkärineuvolat?? Kun täällä vissii lääkärineuvola on vasta joskus puolen välin jälkeen. :O Ekassa kyllä oli aiemmin, mutta nyt terkkari sanoi että ovat vähentäneet lääkärineuvoloiden määrän yhteen. :O

ON Täällä maistuu nykyään aamukahvi, aika juhlaa! Tosin juon sitä ihan minimaalisesti, mutta silti saan päiväni taas käyntiin kahvilla. :)

Kohta pitäis lähteä esikoisen kanssa leikkimään tulevaan hoitopaikkaan. Nyt vähän paremmalla voinnilla sinnekin kun edellisellä kerralla kiirehdin kotia oksentamaan. Toivottavasti tänään ei käy niin...

Ai niin, mun iän voisi päivittää yhtä vuotta isommaksi...

- Hapsiainen ja LyyliPellervo 12+3
 
RR
Ei ole mullakaan ollut lääkärineuvolaa, on vasta joskus puolenvälin jälkeen, kesällä.
Aika ääliö duunikaveri Kenziellä... : /

ON: Täällä taas joku rapsuttelee mua sisältäpäin :D
Eilen kuuntelin taas kotidopplerilla ja jes! me saatiin jumpsutukset kuulumaan ja voi elämä mitä melskettä pikku kaveri masussa tekikään. Pyöri ja hyöri niin, että mun korvaan ihan vihloi, kun kuului skriiiks, skrääks. Kuunneltiin miehen kanssa jumpsutusta pitkän aikaa, kunnes kaveri lähti jonnekin piiloon :heart:
Mun maha on jo melkoisen iso, siivojakin oli töissä kysynyt kollegalta, että olenko mä lihonut vai odotanko vauvaa :LOL:
Tässä masukuva parin viikon takaa...



RR ja Pähkinä 15+1
 

Yhteistyössä