~ Lokakuun lapsoset L O K A K U U! ~

Viimeinen neuvola takanapäin, paitsi että huomenna käväsen vielä miehen kanssa neuvolalääkärin juttusilla jotta saisimme sterilisaatio asian päätökseen kaavakkeineen kaikkineen. Meille tämä kolmas lapsi on "päätepysäkki". Kolmas sektio tulossa perjantaina, kolmas lapsi...Eiköhän nämä riitä vai mitä olette mieltä? Sektion yhteydessä tuo munatorvien katkaisu ei ole operaatio eikä mitään. Täytyy vain toivoa että neuvolalääkäri näkee asiat samalla tavalla kuin minä ja mies eikä evää viime hetkellä meiltä mahdollisuutta siihen.
Neuvolassa muuten kaikki arvot kohdillaan kun viikkoja on 38+1 :heart:

Susse
 
Viimeksi muokattu:
Meille syntyi 5.10 klo 1.24 TYTTÖ 4085g ja 51cm

Tässä kertomusta:

Tiistaina 4.10 menin äitipolille jossa oli sovittu kontrolli. lääkäri oli vielä silloin sitä mieltä että katotaan viikon päästä tilanne uudelleen mutta suostui sit käynnistykseen sitä itse kun halusin. Viikkoja siis oli 40+2 tuolloin. Tableteilla käynnistettiin eka tabu laitettiin 11.30 ja toinen 15.30 ja siitä se sit lähti. supparit voimistui jo kohtuullisiksi n20 aikaan ja klo 21.40 meni sit jo lapsivedet ja kivut oli taas voimistuneet. tässä vaiheessa 3-4cm auki kohdunsuu. Siitä mut kärrättiin saliin jossa tilanne oli 4-5cm auki. ja tässä vaiheessa sain spinaalin. Seuraava tilanne oli 8 cm auki ja reunaa jäljellä. välillä mut pyydettii konttaus asentoon jotta vauva pyörähtäis täsmälleen oikeeseen asentoon ja niin tapahtuikin. sain spinaalin myös uudemman kerran. ja siinä samassa konttausasennossa kätilö tsekkas tilanteen jälleen ja sai painamalla??? täysin auki ja reunan pois! ja sit saatiin lupa ponnistaa 2min ponnistuksella tyttö syntyi!

tyttö syntyi siis ke 1.24 ja kotiin päästiin jo to iltana !

sekavaa tekstä mutta koittakaa saada jotain selkoa =)
olisin tänne kirjoitellut jo aiemmin mutta oli monta päivää nämä sivut ihan jumissa, en tiedä miksi..

Donna80 ja "kaisa" 5 vrk
 
Onnea kaikille vauvan saaneille!:flower:

Täällä vielä kärvistellään ja aika tuntuu kuluvan todella hitaasti. Välillä tuntuu siltä, ettei tässä enää kauaa tarvitse odotella ja seuraavassa hetkessä valtaa epätoivo ja varmuus siitä, ettei Tyyppi tule ulos kuin häätämällä. Aamuinen neuvolakäynti antoi jo pientä toivoa, että pian päästäisiin tositoimiin, sillä Tyyppi on vihdoin ymmärtänyt laskeutua ja kiinnittyä lähtökuoppiin! Eipä tuo tosin yllätyksenä tullut, sillä viimeisen viikon aikana on vessassa saanut ravata sen verran tiheään tahtiin. Supistuksiakin on alkanut tulla enemmän, lisää ja kivuliaampia saa tulla! Yhtenä yönä alkoi toivo jo heräillä kun kivuliaita supistuksia tuli kuusi tunnin sisään! Loppuivat sitten kuitenkin yhtä nopeasti kuin olivat alkaneetkin... plääh...

Mahan napsumisesta ja poksumisesta on täällä ollut puhetta. Itselläni on noita ääniä myöskin kuulunut useamman kuukauden ajan, ekoilla kerroilla vähän säikäytti, mutta nyt lähinnä naurattaa. Välillä luulen jopa kuulleeni jotain liplatusta tai loisketta (hahah), mutta epäilisin kyseessä kuitenkin olevan vain kalvojen napsumisen :D

Kiitos kaikille vielä mielenkiintoisista imetyskeskusteluista ja etenkin Siljanvuorelle todella hyödyllisestä tietopaketista! Kovasti toivon imetyksen onnistuvan, mutta koitan olla asiasta stressaamatta liikaa kun se stressi ei varmasti tosiaan ainakaan imetystä helpota. Viime aikoina on alkanut tuntumaan, että ympäristö vaan asettaa imetyksen onnistumiselle niin kovat paineet, että stressi meinaa ainakin näin ensikertalaiselle pukata päälle..

Ja iso kiitos myös synnytyskertomuksista, tosi mielenkiintoisia luettavia :)


Rautaneito ja Tyyppi 38+6
 
Täällä on neuvolassa käyty taas, toivottavasti oli viimenen kerta. Ei enää oikeen huvittais siellä käydä. Neuvolakuulumisia tällä kertaa:
rv 38+1
pissa puhdas
ei mainittavaa turvotusta
RR 128/78
HB 111, taas laskenut lisää vaikka juon melkein päivittäin tota rautalitkua.
painoa +1280g/viikko (kahdella edellisellä kerralla oli tasan pyöreä nolla niin nyt piti ottaa takas, kokonaisuudessaan tullut sitten sellaset 20kg)
sf 31,5cm ja sekin taas laskenut
vauva on raivotarjonnassa ja syke 132

Ei siis mitään mainitsemisen arvosta....

Onko muilla tullut paljon raskausarpia? Mulla on...kyljissä ja tossa vatsan/lonkan taivekohdissa ja alavatsalla:/ Esikoisen kanssa ei tullut mitään niin nyt sitten. Vertasin maha kuvia eilen molemmista raskauksista rv 37+0 ja aika huima ero vatsan koossa. Vaikka mun mielestä mulla oli sillonki aika iso maha niin se oli pieni ja sievä tähän verrattuna. Olen myös ihan rehellisesti lihonut nyt enemmän.

Täällä ei ole minkäänlaisia oloja paitsi väsyttää. Pitäs yrittää noita kouluhommia, olis yks koulutyö jonka halusiin valmiiksi ennenkuin vauva syntyy. Esikoinen nukkuu nyt niin taidan minäkin heittää sohvalle hetkeks. Mä siis opiskelen yliopistossa työn ja kaiken tän muun ohella. Vuoteen 2013 loppuun mennessä pitää valmistua. Plaah. Kaikki on nyt vähän plaah:D

Matilda ja pikkuvauva 38+1
 
Onnea vauvautuneille!!!

Täällä odotellaan... Samat fiilikset kuin monella muulla, että toisina hetkinä ihan hyvillä mielin ja aattelen, että eipä tässä joka tapauksessa enää kauaa mee, sitten toisinaan taas NIIN epätoivoinen fiilis.. Jokaisesta supistuksesta herää toivon kipinä :D

Mulla on äitiyspolille kokoarvio/yliaikaisuuskontrolli rv 41+1, eli parin päivän päästä. Kun varmasti vauvelin paino alkaa jo lähennellä 4kg rajaa ja pienenkokoinen oon. Toiveikkaana siis, josko silloin jo käynnisteltäis :)

Raskausarpia mullekin tullut nyt muutama, kun esikoisen aikana ei tullut kuin yksi ihan pieni. Saapa nähdä vieläkö ehtii lisääntymään ennen synnytystä!

Kiva lukea muiden synnytyskertomuksia ja imetyskeskustelua :) itse imetin tyttöä reilun vuoden, josta 2kk rintakumilla. Sen jälkeen sujui sitten jo ilman, mistä olin tosi iloinen :) toiveissa nytkin siis saada homma hyvin käyntiin :)

Tsemppiä loppusuoralla itse kullekin!!

Liinumiinu ja piiperö 40+5
 
  • Tykkää
Reactions: Gin
Raskausarvet Muualle ei ole ilmestynyt, kuin reisien yläosaan. :( Onneksi on haaleita ja tuskin tuosta enää isonee.

Väsymyksestä pakko mainita, et koko raskausaikana ei ole näin kamalaa väsymystä ollut. Yötkin nukun kuitenkin suhteellisen hyvin. Aamusta jaksaa pari tuntia olla pirtee mut sit alkaa haukottelu ja illan odottelu, et pääsee nukkuun. :D
 
Suuren suuret onnittelut vauvautuneille!

Itsellä ei vielä kiirettä synnyttämään. Sairaalakassin pakkaus on vain ajatteluasteella. Kaupasta pitäisi mennä ostamaan imetysliivejä ja liivinsuojia ja vaippoja ja ties mitä muuta. Tänään pistin ekan vauvanvaatekoneellisen pyörimään pesukoneeseen ja monta olisi vielä jäljellä. Eilen saatiin kyllä kasattua työllä ja tuskalla pinnasänky, mutta hoitotaso makaa vielä kellarissa.

Remontti on nyt kuitenkin aikas hyvin tehty tuolla meidän yläkerrassa. Mitä nyt yhteen kaappiin toimitettiin väärän kokoinen korivaunu ja oikea saadaan vasta ensi viikolla. Sen kaapin vaatteet lojuu siis ties missä. Sisustuksessa on totisesti vielä puutteita, puuttuu verhot ja matot ja kaappeja ja hyllyjä ja kellari on täynnä yhtä jos toista tavaraa ja vaatetta jotka pitäisi saada kärrätyksi yläkertaan. Stressiä on ilmassa täytyy myöntää, tuon huomaa viimeistään siitä että sain viime yönä unta vasta klo 4.30. Kahden tunnin työunilla ei oikein tahdo jaksaa. Minulla stressi ja väsymys ilmenee herkästi unihäiriöinä. Oravanpyörä on valmis kun mitä väsyneempi on sitä huonommin saa nukuttua. Näinä viimeisinä raskausaikoina olisi ihan kiva saa vähän nukuttuakin...

Raskausarvista. Minulle on tullut raskausarpia rintoihin ainoastaan esikoista odottaessa. Näissä kolmessa seuraavassa en ole moisia havainnut. Mitä nyt tässä raskaudessa havaitsin reidessä ihka ensimmäisen suonikohjun, aika pieni kyllä mutta ei tuo nyt kaunis kyllä ole. Raskausarvet rinnoissa on muuten oikeastaan hävinneet näiden kahdeksan vuoden aikana rinnoista kokonaan. Tosin ovathan nuo rinnat näiden vuosien aikana, raskauksien ja imetysten myötä myös aika paljon nahistuneet muutenkin ja toinen rinta on jotenkin vähän enemmän repsahtanut toiselta puoleltaan. No elämisen ja äitinä olemisen merkkejä nuo ovat. Täytyy olla omista rinnoistaan vain ylpeä, hyvät rinnat nuo ovat olleet...

Irmeli ja Eila 37+2
 
Huomenna neuvola, ja taas hirvittää. Ihan vaan sen painonnousun takia (lähes 30 kg jo tullut). Jotenkin ihan käsittämätön raskaus sen suhteen.


Svantje Okei, tilanteesi on sitten erilainen. Mä kyllä ymmärtäisin tuosta, että sulla nimenomaan on sitten niitä vasta-aineita? En mäkään näistä siis sen kummemmin tiedä, mutta pääasia, että lääkärit tietää, joten ei näistä onneksi Suomessa enää niin ongelmia tule. Tsemppiä loppumetreille.

Branwen Onko teillä siis kestoivaipoilla kuivasäilytys vai laitatko ne etikkaveteen tms.? Ehkä tämäkiin selviää käytännössä parhaiten, mutta jotenki ois kiva olla selvillä vesillä jo etukäteen.
 
Gin
Heh, joo tiedän olevani hyvin huvittava mutta heräilin tossa sitten lopullisesti kun tuli kesken unien kolme supparia-aika kipeitä.20 min väli.
Nyt postailen että josko niitä tulisi lisää-
Varmaan loppuivat siihen...
Nyt mä sitten ihmettelen täällä tätä maailman menoa taas ja olen väsynyt kuin mikä koko päivän taas tästä syystä että ei tullut uni :O

Hohhoo ---
Ulpukkaa odotellessa gin 38+5
 
Onnea vauvautuneille! :flower: Päivitin listan, ja nyt pitäisi olla tietojen kunnossa. Jos joku on jäänyt huomaamatta, iso pahoittelu ja hihkaiskaa kovaa, niin korjaan heti :) Mies palasi hetkeksi töihin viime viikolla, ja esikoinen on kaivannut kovasti äidin huomiota. Ja kun omat antibiootit ovat laittaneet vauvan mahan ihan sekaisin, niin päivät ovat olleet aika täysiä :headwall: mutta päivä kerrallaan eteenpäin :)

Syystoivo on säilytetty ihan kuivina. Meillä pyykkikone pyörii muutenkin joka toinen päivä, niin on toiminut hyvin… pohjalle olen tiputtanut pari tippaa teepuuöljyä ja olen pessyt säilytysastian pari kertaa viikossa. Lisäksi olen laittanut vaippaan pienen palan kertakäyttöistä kuivaliinaa, kun pikkuvauva kakkaa kuitenkin joka vaippaan. Ei ole tarvinnut niitä sitten erikseen pestä, joskin sappisaippua on tosi hyvää siihen touhuun :)

Jaksamista odottaville! nessulle varsinkin toivoisi jo tulevan lähdön, niin kiitettävästi on sinulla jo viikkoja. Mutta pitkiähän ne päivät ovat sen 37:n täyttymisen jälkeen, oli sitten miten monta viikkoa hyvänsä sen päälle jo kertynyt…
 
40+0 *poks*
Mullahan ei ole juuri mitään oireita ollut ollenkaan, nyt muutama päivä alaselkä ja -vatsasärkyä ja viime yönä oli sen verran kovia, että piti hereillä..mutta ei mitään varsinaisia supistuksia. Ehkä noi jotain edes kypsyttelee, kun rv36 lekurissa vielä paikat kokonaan kiinni..

Onnea vauvan saaneille ja pikaista paranemista kaikille sairastaville!
Huomennahan on se täysikuu ja sen aikaan kuulemma syntyy eniten jälkikasvua ;)

Eltsu ja pena 40+0
 
Mitään ei tapahdu siihen suuntaan, että synnyttäisin ja tuntuu että kaikki muut ympärillä odottavat tutut synnyttävät ennen minua. Sunnuntaina kaveri sai tytön, vaikka laskettu aika on vasta minun jälkeen. Sniff!!!

Eilen illalla sitten saunoin toiveikkaasti, mutta ei mitään vaikutusta. Yöllä kuulin sellaisen poksahtamisenäänen mahasta, mistä täällä on puhuttu. Ajattelin jo että tullookohan nyt lapsivedet, mutta taisi olla muuta poksumista se. Ei ollenkaan sellainen pullonkorkinääni, mikä kuuluu silloin kun lapsivedet menee. Olen sen kuullut esikoisen kohdalla ja onneksi tajusin juosta pesuhuoneeseen, jonne ne lapsivedet hulahtivat lattialle.

Nyt olen aamun siivonnut esikoisen huonetta (3-vuotias), käynyt leluja läpi ja heitellyt rikkinäisiä leluja roskikseen, mutta eipä missään tunnu sekään. Ajattelin ihan vain huvikseen luututa sen kontaten, jos se toisi toivottua lopputulosta. Piti vain tulla syömään välillä, kun minulla tipahtelee nuo verensokerit tässä loppuraskaudessa, jos en pidä ruokapuolesta huolta.

Kolmatta ässää en varmaan uskalla harrastaa enää. Eli saunon ja siivoan siis minkä kerkeän:LOL:

Huomiseksi sovittiin ystävän kyläily meille, jos olen vielä kotosalla. Saan jotain muuta ajateltavaa kuin oma napa!

Onnea teille kaikille, jolla on jo nyytti kainalaossa!
Minäkin näin taas viimeyönä vauvaunia omasta pienokaisesta. No mutta nyt menen reippaana jatkamaan tämän päivän siivous urakkaa!

manta ja vaavi 39+5
 
Eilen illalla sitten saunoin toiveikkaasti, mutta ei mitään vaikutusta. Yöllä kuulin sellaisen poksahtamisenäänen mahasta, mistä täällä on puhuttu. Ajattelin jo että tullookohan nyt lapsivedet, mutta taisi olla muuta poksumista se.
Mulla kanssa nut naksuu ja paukkuu mahassa iltaisin ja oon miettiny mistä se tulee...voiko se siis kalvoista tulla? Mulla ei ole missään aikaisemmassa raskaudessa tälläistä ollut.. :D hauskan kuuloista kyllä :D

Täällä ei mitään uutta......tänään 39+1, huomenna neuvola...odotellaan...
 
Täällä vielä yksi myöhäisherännyt ilmoittautuu ketjuun. Tänään olis perheemme 4.lapsen laskettuaika, eikä minkäänsortin merkkejä, että masuasukki olisi ulostautumassa. No, onneksi itselläni vointi on kohtalainen, joten kiirusta synnyttämään ei ole, oikeastaan voisin skibata sen touhun kokonaan! :) tosiasiassa huomenna olisi käynnistysarvio edellisten hankalien synnytysten vuoksi .. en tiedä itsekään toivonko käynnistystä vai odottelisinko rauhassa että luonto hoitaa homman. Mitään jättiläistä ei onneksi pitäisi olla tulossa, keskikokoisen lapsen mahtuminen ulos voi olla tiukassa rakenteellisen probleeman takia.

Mua ei välttämättä tartte lisätä tonne etusivun listalle mutta vauvansynnyttyä haluaisin sinne kerhopuolelle - tänne en ole juuri tämän yleisyyden takia osannut kirjoitella mutta kerhossa haluaisin olla aktiivisesti mukana. Elikkäs mitenköhän sinne kerhoon pääsis?!

Onnittelut vauvan saaneille ja tsemppiä meille muille odotteluun ja erityisesti tsemppiä itse koitokseen!
 
Täällä alkaa nyt pikkuhiljaa kypsyttää tää odotus. En tiedä oisko flunssaa tai jotain tulossa myöskin, kun on vaan niin blaaaaaah olo. Tuntuu myös että olen kasvanut 7 vaatekokoa viikossa, joten alkaa vaan kaikinpuolin ärsyttää!

neuvolassa tuli taas käytyä. Mulla on nyt 4 päivän välein 3 neuvolavisiittiä korkeiden verenpaineden takia, tosin nyt ne oli taas ihan ok, 128/86. Pissa oli puhdas, sf-mitta 34,5 cm, painoa tullut nyt yht. n. 13 kg. Vauva taitaa olla kiinnittynyt, mutta eipä tässä sen kummempia merkkejä lähestyvästä synnytyksestä ole. Meinasin myöhästyä neuvolasta kun hyppäsin väärään bussiin, joten jouduin kävellä aikamoisen matkan tukka putkella......terkkari sitä nauroikin että hän harvoin näkee näillä viikoilla kenenkään sellaista vauhtia kävelevän :D

raskausarpia ei mulla taida olla, ainakaan itse tai mies ei ole niitä huomannut. No ehtiihän niitä tässä vielä tulla.

Äh mä en saa edes kirjoitetuksi mitään kun on niin turhautunut ja väsynyt olo.....tosiaan ehkä flunssaa pukkaa, toivotaan ettei mitään pahempaa tautia iske!

Kenzie 38+5
 
RR
Tässä hieman sepustusta synnytyksestä, jotenkin kun katsoo taakse on kaikki ihmeellisessä pilvessä ja tuntuu, että se ei tapahtunut minulle lainkaan.

Eli menin maanantaina 3.10 kättärille aamulla klo. 8.00 käynnistykseen. Olin siinä uskossa, että käynnistävät cytotec pillereillä, kuten lääkäri oli aiemmin sanonut. Kuitenkin siellä tarkistuksessa laittoivatkin kohdunsuulle ballonkin, kello oli 9.00. Lähes samantien alkoin supistella, ensin miedosti ja pitkin välein, mutta päivän mittään napakoituivat ja välillä tuli jo ihan 5 minuutin välein. Lopulta illalla, muistaakseni yhdeksän aikaa ballonki sitten tulikin ulos eli kohtu oli noin 3cm auki. Päättivät kuitenkin, että yötä vasten eivät kalvoja puhkaise, elleivät sitten supistukset kovene ja puhkea itsestään. No eivät koventuneet, vaan vähän harvenivatkin, mutta tuntuivat kuitenkin.
Hyvästi siis yöunet ma-ti. Aamulla ei ollut tapahtunut kohdunsuulla mitään edistystä vaikka mua olikin supistanut koko yön. Klo. 10.00 puhkaistiin kalvot, mutta supistuksen laantuivat ja mut vietiin 12.00 synnytyssaliin saamaan oksitosiinia tipalla. Aloitus oli 15 yksikköä tms ja sitä sitten nostettiin. Siitä alkoikin sitten kunnon supistelut päälle ja muistaakseni kuuden aikaan sain ekan epiduraalin, olin auki vasta 4cm!!
Yhteensä taisin saada tuon illan ja seuraavan aamun aikana 4 annosta epiduraalia. Illalla nostivat oksitosiinin 150 yksikköön asti ja jumankauta supistukset olivat napakoita. Mitään ei kuitenkaan kohdunsuulla tapahtunut. Puolilta öin tippa suljettiin ja elimistön annettiin levätä hetki. Mies lähti tässä välissä kotiin, kun oli ihan hermona ja väsyneenä.
Keskiviikko aamuna klo. 5.00 tippa aloitettiin uudestaan, voi hemmetti mitä kidutusta! Ei mitään muutosta alakerrassa, edelleen 4cm auki. Kahdeksan maissa lääkäri tuli sanomaan, että voi olla, että menee leikkaukseen, jos ei klo. 9.30 mennessä ala tapahtumaan. Soitin miehen äkkiä paikalle, joka saapuikin juuri samalla, kun lääkäri tuli sanomaan, että nyt lähdetään leikkuriin ottamaan vauva ulos.
Mä saikähdin ihan hirveästi, koska en ollut ajatellutkaan, että keisarinleikkaukseen joutuisin ja se olikin viimeisenä mun toivelistalla :'( Siitä sitten 9.35 mua taidettiin jo kärrätä yläkerran leikkaussaliin ja ympärillä alkoi pyöriä kymmeniä ihmisiä.
10.04 kuului se parkaisu, kovaa ja korkealta, poika oli ulkona! :heart:

Samalla selvisikin syy miksi synnytys on pysähtynyt. Poika oli tulossa ulos naama ylös ja eteenpäin ja oli jo niin syvällä lantiossa, että ei olisi mitenkään voinut enää kääntyä saati mahtua tulemaan niin ulos. Eli onni onnettomuudessa mun oma kroppa stoppasi synnytyksen. Että tällainen synnytystarina täällä. Ei mulle varsinaisesti jäänyt traumoja, mutta en jotenkin mielelläni halua muistella koko asiaa, ainakaan vielä. Mutta pääasia on, että poika saatiin turvallisesti ulos :)

RR
 
Viimeksi muokattu:
Gin
Hurjaa RR, pitkälliseltä kuullostaa,onni onnettomuudessa ONNEKSI !
Onnea siis Pojasta :heart:

Minäkin olin maanantaina kättärillä,ettei vaan oltais tavattu ..kuuntelin näes vähän samanlaista tarinaa sitten tiistaina puolilta päivin ruokapöydässä ja vaalea rouva menossa käynnistykseen aterian jälkeen ;)

Mulla epäiltiin raskausmyrkytystä itsellä,mutta kaikki oli sitten sairaalassa puhdasta ja verenpaineetkin laski hyviin lukemiin sairaalassa maatessa ;)

Voi kun tulisi pian se H -hetki..ei malttais odottaa..vaikka tuleehan se,ennnemmin tai myöhemmin ;)

gin & Ulpukka pullaposki 38+5
 
Onnea RR! Hurjalta kuulosti! En käsitä miten voi supistusten kanssa jaksaa noin pitkään, kun musta tuntuu että mun edellinen, yht. 12 tunnin synnytyskin vei voimat ihan täysin! Kaipa sitä voimaa sit jostain vielä löytyy kun pakko on.

Täällä kärvistellään edelleen, nyt 40+6, prkl

Zuboda
 
Onpas täällä taas ehtinyt tapahtua.. Paljon onnea kaikille vauvansa saaneille!

Tänään olisi 38+0 ja ei edelleenkään ole mitään tuntemuksia, ei tietoakaan supistuksista edes niistä harjoitus.. Jotenkin ei saa edes vauvan tavaroita, sänkyä yms. laitettua kun tuntuu toi synnytys niin kaukaiselta ajatukselta. Toisaalta ei tässä pitäis enää mennä ku se 4 viikkoa. Pakko olisi kai ryhdistäytyä, mut on ton remontin myötä hommaa muutenkin niin paljon!

Raskausarvista, mulla on ilmestynyt sisäreisiin muutama hyvin vaalea, mutta ei onneksi muualle.

Mulla olisi taas tänään neuvola ja jännityksellä odotan, onko paikalla joku opiskelija. Mulla on tän raskauden aikana ollut neuvolassa 5 eri opiskelijaa, mutta onneksi oma neuvolatäti on aina ollut paikalla. Onko teidän muiden kohdalle sattunut opiskelijoita? Jotenkin tuntuu välilä vaikealtajutella, kun aina on eri naama vastassa, vaikkakin muutama erittäin hyväkin opiskelija on mukana ollut.
Viimekerralla neuvolassa purskahdin itkuun, kun neuvola täti kyseli mun vanhempoien vointia, nyt siis alkaa mieli olla hieman herkkä, vaikkakin muutenkin todella herkkä olen esim. elokuvia katsellessa tullee normaalistikin itku herkästi!

Mukavaa, että jaksatte kirjoitella synnytyskertomuksia niitä on mukava lukea ja imetysasiat myös kiinnostavat. Itsekin olen ajatellut imettää ja olen varautunut, että se alussa vaatii työtä ja kärsivällisyyttä. Jos kuitenkin jostain syytä käy niin ettei imetys onnistuisikaan, niin varmasti ottaa koville, mutta siihenkin ajatukseen olen koittanut valmistautua.

Supistuksia kaikille niitä toivoville!

Venski & Murmeli
 
Tulin toivottamaan onnea kaikille vauvan saaneille! :heart:

Jotenkin tuntuu oudolta kirjoittaa tänne odotuspuolelle (ei keksi enää mitään järkevää sanottavaa..) kun itse ei ole enää raskaana.
Pitänee ruveta tuonne kerhon puolelle laittamaan enemmän juttua, ja facebook-aktiivihan mä tunnetusti olen :D
Käyn kyllä täällä odotuspuolellakin lukemassa aina satunnaisesti muiden kuulumisia :)

Jaksamista kaikille pallomahoille!


minimuu ja poikanen 2 vko 5 pvä

(kohta menee jo laskuissa sekaisin, aika tuntuu rientävän niin vauhdilla ja poikanen kasvaa kokoajan)
 
RR
Kiitos onnitteluista =)
Mikä toi kerhon puoli on? Voisko joku laittaa linkkiä? Fb:ssä täälläkin kyllä enemmän pyöritään, siis sen minkä poika antaa :D

Tänään neuvolan kotikäynti tiedossa ja saan tikit pois sektiohaavasta, vähän inhottaa jo... Saas nähdä paljonko poika painaa, melkoinen pullaposki on ja ruoka maistuu! Imetys on vasta nyt viimeisen vuorokauden aikan lähtenyt rullaamaan tosi hyvin eli viikko siihen maidonnousuun mulla meni.

RR ja Viljami 7vrk :heart:

Tässä pari fotoa sydäntenmurskaajasta :LOL:

 
Onnea kaikille vauvautuneille tänne!

En ole itse kovin aktiivinen ollut tällä puolella, enemmänkin pyörin tuolla FB:ssä kun se tuppaa olemaan muutenkin lähes aina auki. Jotenkin helpompi kirjoittaa sinne aina se muutama rivi välillä kun istahtaa enemmän koneen äären. Kiitos tuon puolitoistavuotiaan äitin väsyttäjän. ;D

Täällä ollaan nyt niillä viikoilla kun esikoinen oli jo maailmassa, eli 38+2 on tänään mittarissa. Mitään sen kummempaa oiretta ei ole synnytykseen viittaamassa. Noita harkkasuppareita on tullut jo tovin ja menkkajuilintaa on ollut pari päivää.

Väsymyksestä täällä oli muutkin valitelleet ja sitä kyllä on. Äsken nukuin kuin tukki tytön päiväunien aikana enkä millään olis jaksanut herätä niiltä. Ihan tuskaista. Nyt pitäis jotenkin taas jaksaa parisen tuntia tytön kanssa ennenkuin mies tulee töistä, tekis vaan mieli mennä makaamaan. Kai mä yritän tsempata ja lähteä tytön kanssa ulos, ei vaan huvittais eikä jaksais. Kuten myöskään kodinhoito ei nyt taas huvita, en jaksais imuroida enkä tehdä ruokia. Voisin siis aivan hyvin lähteä jo sairaalan ruoille. ;)

Raskausarpia ei ole tässä raskaudessa tullut (vielä) mihinkään. Esikoisen ajoilta on rinnoissa vielä haaleat jäljet.

Eilen oli neuvola ja nyt en saanut enää edes uutta aikaa. Pyysi sitten ilmoittamaan jos menee yliaikaiseksi niin sitten tulee käynti. Että nyt todellakin vain odotellaan. Ei tässä muuten olis vielä hätää saada nyyttiä kainaloon mutta alkaa tulla muutto pahasti kohta vastaan. :D Pitäis saada vauva maailmaan niin ehtis ennen muuttotouhua se edes muutaman viikon ikäiseksi. :D Mutta varmasti menee nyt pari viikkoa yliaikaiseksi ja sittenpähän olen sairaalassa kun pitäis muuttoa tehdä.

Mutta nyt yritän tsempata itteni ja esikoisen pihalle. Siinä voi olla ponnistusta tarpeeksi. Jos yrittäisin ottaa rattaat ja käydä tytön kanssa pienellä kävelyllä, jos se ei muuta tekis niin toivottavasti edes piristäis vähän!

- Hapsiainen 38+2
 
Avioero peruttu! Sormukset mahtuu taas sormeen! :LOL: (Siis tokikaan ei oltu oikeesti eroamassa, mutta miehelle vaan vitsailin, että taitaa olla avioeron paikka kun ei oo elokuun jälkeen mennyt sormukset sormeen.) Mahtuu jopa ihan pyörimään tossa sormessa. Huhhuijaa. :D

Hurjasti onnea kaikille vauvaantuneille ja tsemppiä odottajille! :) Kohta on jo lokakuukin puolessa välissä. Apua miten tää aika rientää. :)

Tuo meidän pikkumies kasvaa hirveetä vauhtia ja söiskin kokoajan. Mun nännit huutaa hoosiannaa aina iltasella, kun on se muutaman tunnin tehotankkaus niitä pidempiä (3h) yöunia varten. Mutta nyt on näköjään taas tankkauksen paikka!

pipituuna & pikku-ukko 11vrk :heart:
 
Ihan nopeasti omaa napaa. Tyttö syntyi viimein 10.10.11 viikoilla 41+4. Painoa oli 3535g ja pituutta 50cm. Sunnuntaina olin siis ya-kontrollissa ja illalla alkoi supistella klo 23. Klo 24 tulivat jo 5 min välein, puoli kaksi mietin kotona lähdenkö vai en, supisteli 2-3min välein. Mies laittoi taksiin ja onneksi niin teki :D Vajaa 3 h ehdin olla sairaalassa, spinaalin ehdin onneksi saada. Kokonaiskesto synnytyksellä oli 5h55min. Tänään päästiin kotiin. Huomenna käydään vielä huomenna bili-kontrollissa, jospa ei tarvitsisi valoon mennä. Vielä tänään ei tarvinnut valohoitoa.

Nessu ja tyttö 2vrk
 

Yhteistyössä