~ Lokakuun lapsoset maaliskuussa ~

öttiskälle isot halit :hug:

Onnea kaikille tasapuolisesti hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Sain eilen verikokeiden tulokset. Kaikki oli normaalia, ei mitään ihmeempiä, eikä tarvetta jatkotutkimuksille. Huojentavaa!
Eilen oli esikoisen 3-vee neuvola. Oma neuvolatäti oli sairaslomalla, joten niitä testejä ei tehty, mutta strategiset mitat saatiin. Meidän "pieni vauva" on jo 103 cm pitkä, kylläpä aika menee hurjaa vauhtia ja lapset kasvavat vielä hurjemmin... 3-vuotistestit käydään tekemässä sitten parin viikon päästä.
Meillä on nyt isäntä ja poitsu hirveessä lentussa, joten omaa vuoroani odottelen. Viime yönä herättiin tunnin välein antamaan Ventolinea sekä kortisonia ja oli todella lähellä ettei matka jatkunut Jorviin. Onneksi nyt aamulla parempi, ja mää saan näin sopivasti saikkupäivän ja löhötä poitsun kanssa sängynpohjalla. Tosin meillä on juhlat sunnuntaina, niin jossain vaiheessa täytyisi siivota ja leipoa...

Tervetuloa uusille :flower: Ja jaksamishalit kaikille muillekin pahoinvoinnista kärsiville :hug:
 
Pahoittelut huonoja uutisia saaneille! :hug:

Hyviä kuulumisia saaneille onnea!

Mulla oli ekassa raskaudessa myös virtsatieinfektiokierre :( Sain lopulta estolääkityksen siihen ja tulehdukset pysyi sillä poissa . Toivottavasti teillä joilla se nyt on, saatte taudin hoitoon, ikävä vaiva :( Minulla ei vielä ole alkanut sama kierre uudelleen, toivottavasti pysyy poissa. Itsellä kun nuo tulehdukset ei muuten oireilleet kuin selkäkipuna, joten alussa en edes tiennyt sitä potevani. Oli minulla myös siinä raskaudessa streptokokki B myös, siihen sain antibiootin synnytyksessä, luultavasti nyt ei edes tutkita ja saan antibiootin synnyttäessä varmuuden vuoksi. Jos ei siis ala oireilemaan muuten. Kaikkea riesaa sitä olikin, toivottavasti nyt säästyis noilta!

Pahoinvoinnista kärsiville jaksuja! Täällä voisin julistaa sen nyt selätetyksi :D Ihanaa, nyt join aamukahvin ekaa kertaa sitten helmikuun alun :D Esikoisesta tuo pahoinvointi jatkui pitkään, onneksi nyt on helpompaa! Nyt vaan täytyy tarkkailla syömisiään, ettei syö sillä periaatteella mitä tekee vain mieli :ashamed:

Hemmille myös jaksuja, kun sairastupaa teillä pidetään! Meillä tytöllä on infektioastma ja raasu on ihan tukossa flunssassa :( Toivottavasti teillä saatte kotikonsteilla taudin kuriin!

Eilen sain varailtua seuraavaa neuvolaa, 14.4 sain. Sitä odotellessa =)

Nessu ja pieni 13+1
 
Öttiskälle kovasti voimia surun keskelle :'( :hug:

:attn: Virtsatieinfektioista kärsiville . Itselläni on taipumus noita infektioita saada, mutta nyt olen reilun vuoden verran syönyt karpalovalmisteita päivittäin eikä sinä aikana ole yhtään tulehdusta tullut. Lisäksi nuo ovat sallittuja raskausaikana, olen asian varmistanut sekä neuvolasta että lääkäriltä. Esimerkiksi Tri Tolosen Isokarpalo on ihan ok, ei sisällä karpalouutteen lisäksi mitään epäilyttäviä lisiä :)

Sedna + toukka 13+2
 
Öttiskä :hug: :'(

Santara hurja juttu, varmasti säikäytti : / Ja vielä tuollainen kohtelu… :kieh: Mutta onneksi kaikki oli kunnossa :)

Dreamer toivottavasti pääsisit jo eroon noista tulehduksista, eivät ole kivoja : / Onneksi sopiva lääke löytyi, toivottavasti se auttaa!

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart:

nessu minulla oli myös tuo streptokokki B ekassa raskaudessa. Nyt on ollut taas harjoitussupistuksia joka päivä useita jo viikolta 8+, ajattelin maanantaina neuvolalääkärissä pyytää, että josko sen tutkisi. Kun on noita vuotojakin ollut, etteivät siitä johtuisi... en edes tiedä tosin, voivatko :confused: täytyy kysyä sitäkin.

ON Jo toinen yö, ettei tarvinnut nousta vessaan :D Se yhdistettynä tähän oudolta tuntuvaan pirteyteen ja kevätaurinkoon ovat ihan mukava yhdistelmä :)

Branwen ja sissi 12+6
 
Huomenta!:wave:

Virtsatieinfektioista: Minulla on myös raskausaikoina aina tulehduksia. esikoisen kanssa oli 4, kuopuksen kohdalla pari, ja km raskauksissakin on melko pian havaittu infektio. Jotenkin herkistää.
Mulla auttaa runsas vedenjuonti ja sokereiden yms rajoittaminen ruokavaliossa. Mulla ovat täysin oireettomia, kunnes alkaa verta tulla...

Äiti88, onnea hyvistä ultrakuulumisista!

).(
Täällä ei mitään erikoista. koitan miettiä mitä laitan serkun tyttären ristiäisiin huomenna, koska tajusin, että mekot krinnaa joko tissien kohdalta tai mahan kohdalta.
ja nyt alkaa tuo syömishäiriöpeikkokin kummitella tietty muuttuvan kropan tullessa, ja tuntuu että näytän ihan lihavalle kaikissa :ashamed: Nyt vaan tarttis sysätä moiset ajatukset sivuun ja tajuta, että niitä kiloja tulee, niitä kuuluu tulla, niitä mietitään sitten marraskuun jälkeen joskus. Täytyis opetella nauttimaan siitä että tulee muotoja, ja että odotusajalla sais syödä ihan luvalla :D :p koska laihdutuspuuhiin kuitenkin joutuu. Kuitenkin jo kerran ottanu 25kg ja kerran 40kg:a pois niin eiköhän se suttaannu tälläkin kertaa. Tämä paasaus siis tosiaan juurikin omaa vakuuttelua itselleen että nyt on vaan sopeuduttava kasvavaan mahaan.
Se on jännä, että mä nimenomaan kyllä odotusmahasta tykkään, mutta mä näen kasvavani ihan kaikkialta muualta kuin mahasta. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

No, enivei, mekon etsintä kaapista jatkuu, en jaksa lähtee sovittelemaan, eikä rahaakaan nyt niin kauheesti olis ostella mitään juhlamekkoja.

mietin olisinko uskaltanut salille tänään.
vai odottaisinko sinne np-ultraan ja sen jälkeen sitten.. Kun on vielä aika heikko olo, mut vituttaa tämä saamattomuuskin.. voi olla et jos menis oikein hölkälle... olis vähän kompromissi :)

noista netissä tehtävistä Sukupuolitesteistä, mistä niitä löytyy? :) kiinalainen kalenteri, siitä on kait useampaa versiota myös?
Jotenkin olisi poikaolo mutta 2 tytön äitinä sitä on vaikee kuvitella :D Lisäksi tuo yksi raskaus joka päätty rv 18+ oli siis tyttö. En mä osaa poikia tehdäkkään :D MUTTA, nyt on tietty eri mies :D Saa nähdä. Poikaolo, mutta tyttöä veikkaan kuitenkin omalle kohdalle :)

jassoo, jos alkais hoitaa tiskejä :)

T:Neiti81+kihuli 10+4
 
Kovasti voimia suruun Öttiskä :'(

Santara kylläpä olet mukavaa palvelua saanut...huh huh!! :O Tollasta negatiivisuutta sitä varmaan kaikki odottavat äidit haluavatkin, ihan kun ei jo muutenkin olisi paniikki päällä sikiön puolesta. Mutta luojan kiitos että syke löytyi ja kaikki oli ok :)

Pipituuna minulle varmaankin sitten käy samoin, eli saan tod.näk. uuden ultra-ajan, ja käyhän sekin :) Ainut vaan, että töissä on inhottava keksiä tekosyitä miksi on aina poissa, varsinkin kun Jorvi ei ole ihan lähellä mun duunia. Mutta pikkuhuoliahan nämä tällaiset on! Pääasia että mitat saadaan otettua.

Neiti81 Mulla kanssa tuottaa vaikeuksia tää lihominen, ja varsinkin kun on eka lapsi ja eka kerta kun ylipäänsä elämässäni selvästi lihon, niin ei sitä jotenkin tunne oloa normaaliksi. Tai ehkä mulle on vielä rankempaa se, että en saa urheiltua kunnon sykkeellä ja hikoiltua....tunnen itseni jotenkin niin saamattomaksi ja rumaksi. Mutta samalla odotan vauvamasua kovasti, eli ota tästä sitte selvää:xmas:


ON: Maha teki taas katoamistempun yön aikana...GRRR! Siis en halua että se on aina vaan turvotusta, eiks se masu vois nyt pysyä aamuun asti edes joskus :D Katsoin itseä salilla peilistä ja mulla oli löysä paita ja silti maha pömpötti sieltä läpi, eli mietin että nyt se on sitte alkanu näkyä. Mut p*skat....aamulla maha melkeinpä normaali ja lihaksetkin näkyi.

Nyt tuli kauhea epäusko, että onko siellä edes mitään kasvua tapahtunut.....varsinkin kun näitä huonoja uutisia on nyt tullut : / Pelottaa kauheasti maanantain ultra!!!!!!!
 
Kiitos, Neiti-81 Olen iloinen, että ultrassa kaikki OK, mutta tosiaan verikokeiden tulokset jännittää, kun omasta mielestä niskaturvotus oli vähän yläkanttiin.... Toivottavasti pahoinvointi helpottaa pian! Mulla edelleen "huono omatunto", kun itse olen päässyt ilman pahoinvointia.... Jaksamista!
 
Onnea hyvistä uutisista tasapuolisesti kaikille!

Neiti 81 Mullakin oireettomana aina virtsatietulehdukset, ja sainkin neuvolasta kestolähetteen labraan, että voin käydä antamassa näytteet sinne usean kerran raskauden aikana. Kun sanoit että kunnes alkaa tulemaan verta, niin onko sulla siis vuotanut raskauden aikana verta tulehduksen takia, vai tullut virtsan mukana? (ihanan yksityiskohtaisia kysymyksiä :D )

En oikein tiedä viitsinkö mihinkään valittaa, kun ei sitä mitenkään noteerata kuitenkaan. Itselläni oli jotenkin koko eilisen aamun vahva tunne, että tuolla on kaikki hyvin, niin en uskonut sitä lääkäriä kun se sanoi että kesken on mennyt, ja onneksi en uskonut.

Täälläkin on poikaolo mutta toisaalta oon varma että meille tulee toinen tyttö, kun mies toivoisi poikaa :D Siis tottakai se on onnellinen tytöstäkin, mutta on sanonut, että haluaisi yhden pojankin :)

Nyt on jatkuvasti otettava rauhallisesti, kun ei tiedä siitä hyytymästä, että lähteekö vuotamaan vielä kun rehkii, ettei pikkuinen tule sitten mukana, jos kerta kohdun sisällä on. KOKS:ssa varmasti osaa kertoa tarkempia ohjeita, kuin tuolla aluesairaalassa se venäläinen lääkäri, joka ei muuta virkannut kun että vuoto on hyytymästä tullut.

Täällä näkyi aamulla pömppö, ihan kuin sykkeen nähtyäni ois saanu luvan näkyä :LOL: ja viikkoja vasta 7+2:whistle: Noh, ehkäpä se vaikuttaa hiukka, että edellisestä synnytyksestä on aikaa vajaa 5kk..

Santara + Mönninkäinen 7+2
 
MARIANNE: kyllä ne verikokeetkin on ok, ihan varmasti:hug: peukutus!

SANTARA: mulla siis veri on pissatulehduksessa tullut aina pissan mukana, eli rakosta , erottaa kyllä tosi selkeesti heti että tulee rakosta veri.

jos menis vaihteeks syömään :D:whistle: ettei tuu kato huono olo :D olis suklaajäätelöä kaapissa:whistle::p
 
Kaikille virtsatieinfektioista kärsiville, älkää ihmeessä alkako siihen jatkuvaan antibioottikierteeseen, vaan hakekaa luontaistuotekaupasta vaikka noita tohtori T:n karpalotabletteja (itselläni on KarpaLact nimisiä tehokarpalotabletteja, totesi neukku ja lekuri turvallisiksi). Ilman raskauksiakin, itselläni oli 2-3 vuoden kierre, jatkuvaa antibioottia (kerran tai kaksi kuukaudessa) ja lopulta antibiootillinen vti ennalta ehkäisevälääkitys, joka oksetti paljon ja piti huonoa oloa yllä! Kun vaihdoin noihin karpalotabletteihin (karpalomehuista yms ei apua), niin nyt ollaan oltu 9 kk ilman tulehduksia :) Katkaisi kierteen ja olen tyytyväinen. En enää ikinä lähde noihin lääketieteellisiin ota tästä vähän antibioottia, kyllä se sillä menee... ketään ei edes tuntunut kiinnostavan se jatkuva huono olo.:|

Kenzie: Et ole ainoa joka tuota lihomista varmaan tosiaan miettii. Itselläni on niin voimaton olo, että normaali lenkkeileminen on jäänyt vähemmälle ja tuntuu että koko ajan olen ihan turvonnut pallo. Ei ole mitenkään hehkeän näköistä...

Neiti81: Viime raskaudesta, kun sain keskenmenon, kävin ihan normaalisti salilla, tein vatsalihaksia yms. Nyt en ole uskaltanut pyllistääkään saliin päin vaan odotan ihan reilusti tuonne np-ultraan, että näen sen olevan vahva ja kunnossa ja sitten voin juosta sinne salille.

Toivon, että tuo kaveri on tuolla kunnossa, kun kovasti on pistellyt tuonne alavatsaan, vaihtelevasti molemmille puolille. Eilen nukuin lähes koko päivän tai siltä se tuntui, kun veti 2,5 tunnin päikkärit ja päälle normit yöunet. Ja luulin taittaneeni jo sen väsymyksen. Ehkä sitä sitten vähän on vielä...

Aurinkoisin, mutta tuulisin terveisin
Carri + 10 (+1).
 
Heipsanduudelis! :wave:

Täällä olo ihan järkyttävä vieläkin, vaikka juuri pääsin kehumaan, että olo alkaa helpottaa. Eilen jopa oksensin taas pitkästä aikaa.. :/

Netissä tehtävistä sukupuolitesteistä Kirjoitin googleen hakusanaksi vauvan sukupuolitesti. Sieltä löytyy testejä, osa keskustelupalstan sivuilta.
Kiinalainen kalenteri on aina tuo sama. Sen linkitinkin jo aiemmassa viestissäni!

Masu pömpöttää täällä jo hyvinkin paljon! Pelottaa miten iso maha tässä tulee, kun esikoisesta oli ihan järkyttävän kokoinen ja silloin maha pömpsähti vasta joskus 5. kuulla.
Ja mun kohtu on todella eteenpäin kallistunut kaikenlisäksi, joten isomaha on jo ja tulee olemaankin. :)

Sukupuolen kysymisestä. Aiotaan kysyä sukupuolta ehdottomasti, jos vaan muistan! Kun viime raskaudessa en muistanut ikinä kysyä, sitä oli jotenkin niin kipsissä kun näki sen vauvelin ruudulla.
Vikassa ultrassa sitten ultraaja kysyi tiedämmekö jo ja haluammeko tietää, muuten en varmasti olisi muistanut silloinkaan kysyä. :)

Täällä on muuten hirveä myrsky, Varsinais-Suomessa, ollut eilen ja tänään näkyy jatkuvan, ulos kun katsoo ei näy pitkälle maisemaa kun niin sankasti lunta taas sataa. Ulos ei taideta tänäänkään mennä, katsotaan nyt. Ehkä me jaksetaan kirjastossa käydä :)

Niin ja tosiaan nuo testit lupailee tyttöä, mutta jotenkin mulla ja miehellä on semmonen olo, että meille ei tuu kuin poikia. Saa nähdä mikä olo tulee kun pidemmälle etenee raskaus. Esikoisestakin tiesin, että poika tulee, mutta olo vahvistui vasta puolen välin jälkeen.

äitykkeliini, 12+4 (13+0)
 
Niin ja tuohon virtsatulehdukseen piti kirjoittaa, että minä olen popsinut semmosia karpalotabletteja, jotka auttaa! Itellä tulee tosi helposti pissatulehdus. Nyt en ole vähään aikaan niitä tabletteja enää syönyt. Pitäisi varmaan, ettei taas ala tulehdukset vaivaamaan.
 
AJ
Moikka, kirjoitin aamulla tänne pitkän jutun joka tietysti hävisi johonkin, joten jos nyt koittais uudestaan.

Lämmin halaus kaikille surun kohdanneille, elämä on joskus niin kovin epäreilua:(

Ja toisaalta lämmin halaus myös hyviä uutisia ultrasta saaneille. Tällaista se elämä on iloa ja surua vuorotellen. Meillä on viime aikoina ollut hiukan apeammat fiilikset kun rakas pappa yllättäen menehtyi. Huomenna on hautajaiset ja onneksi on, sillä jotenkin tuntuu, että sen jälkeen voi taas olla onnellinenkin.

ON: Pahoinvointi alkaa väistyä, onneksi. Rinnat on vieläkin arat ja yskiessä tai ylösnoustessa alavatsaa vihloo, ihanaa kohdunkasvua. Kovasti jo alavatsaa turvottaa ja 7.4 olisi sitten nt-ultra, sitä kovasti odotellessa. Meillä mies ei varmaan tule mukaan, sillä on pojan kanssa kotona. Täytyy pyytää kuvia kaverista mukaan, niin näkee isikin sitten edes kuvasta. Mutta mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille.

AJ rv 10+0 *poks*
 
Ei varmaan pitäis lukea täältä mitään kun alko taas ahdistaa kun muilla masu ja rinnat kasvaa ja on vaikka mitä oireita, mulla ei tunnu olevan mitään :(
Nyt alkaa jo pelottaa ens tiistainen ultra et löytyykö sieltä enää mitään elämää :'(
 
RR
Heissan taas kaikille :)
Osanottoni surun kohdanneille :hug:

Mulla on poikaolo, tai siis en sitä mitenkään osaa selittää, kun on ensimmäinen raskaus, mutta hyvin vahva etiäinen on, että pieni olisi poika. Tyttö olisi kyllä kiva, voisi vanhempana shoppailla yhdessä ja kiertää maailmaa :D
Mutta ei sen niin väliä kumpi sieltä tulee, molemmat sukupuolet ovat hyvin toivottuja.
Tänään on taas ihmeen paljon repinyt tuota kohdun seutua, kasvukipuja ilmeisemmin.

Me ollaan alettu nyt jakamaan tätä ilosanomaa vähän laajemminkin ja voi, että sitä ihmetystä :LOL: että teillekö!? Oikeesti!? Kai me sitten ollaan niin viimeisiä mohikaaneja tässäkin asiassa, että kaikki ovat luulleet, että me ei koskaan hankita jälkikasvua :confused: Minä olen kuitenkin jo 31 ja mies 35. Mutta päästiinpähän yllättämään :p

Tänään muuten pomppasin taas pitkästä aikaa vaa'alle ja ihmetyksekseni tällä kertaa se näytti, että olisi tullut vain 700g lisää raskauden alusta. Outoa, olin ihan varma, että olisin saanut jo noroviruksen aiheuttaman painon tippumisen kiinni, mutta en näköjään.

Onko kukaan muuten miettynyt tuota 4D-ultraa? Me miehen kanssa alustavasti jo päätettiin, että mennään sellaiseen viikoilla 24-26. Ei vaan malteta odottaa, vaan halutaan nähdä vauveli tarkemmin jo ennen syntymää :p Jos jokus on pk-seudulla sellaisessa aiemmin käynyt, niin paikkoja saa suositella ja kertoa, että mitä maksoi? Kaipa se siinä 200€ luokassa liikkuu.

Ihanaa viikonloppua kaikille hot mamoille! :wave:

RR ja Pähkinä 12+2
 
Kenzie mullakin on ihan samanlaista epäuskoa raskaudesta, kun aamusin ei näy minkäänlaista merkkiäkään raskaudesta. Iltasin kun katsoo peiliin niin tuntuu ettei voi keneltäkään jäädä huomaamatta vauvamaha, mutta aamulla kun herää niin siitä ei ole tietoakaan. Tämä aiheuttaa kauheesti pelkoja, että onko siellä mitään, mutta täytyy yrittää pitää mieli positiivisena =)

Pikkuliisi eiköhän siellä kaikki ole varmasti hyvin ensi viikon ultrassa, koita jaksaa odottaa sinne asti!

(.) Me kerrottiin eilen mun vanhemmille raskaudesta, no iloisiahan ne oli, muttei erityisemmin kuitenkaan sitten puhuneet asiasta. Ehkä saattoi olla vähän yllätys isälle, mutta äiti kyllä sanoi heti että hän arvas jo aikoja sitten. Täytyypä äitiltä kysellä vielä että mistä arvas :) liekö äidinvaistoa...?!

Huomasin myös, että meillä on seuraava neuvola ihan kohta, tai no 12.4 mutta silti. Täällä meilläpäin neuvolassa käydään aluksi kerran kuukaudessa, ja loppuraskaudesta vielä useammin, eli tosi paljon kun vertaa joihinkin toisiin paikkoihin. Jos ei oltais ultrattu tuossa pari viikkoa sitten la:n tarkistuksen takia, niin lääkärineuvolakin olis ollut ens kuussa, mutta nyt sitä ei sitten tarvi olla erikseen.. Niin ja paino on laskenut neuvolakäynnistä, nyt on enää +1kg lähtöpainosta, neuvolassa oli +2,5kg... Kyllä se taitaa sitä turvotusta olla, ja sitäkin että punnitaan iltapäivällä ja vaatteet päällä kun sitä on paksuimmillaan!

-Iiris- ja kirppu 10+1 (sikiövaihe saavutettu, jei!!!)
 
öttiskälle :hug:

Onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista !

Sukupuolesta, ei kysytä, tyttöolo on.

Mammahousut täälläkin otettu käyttöön kun normi housut kiristi ikävästi. Onneksi näistä ei huomaa onko normi vai mammahousut...

Eka neuvolassa käyty, papereitten täyttelyähän se oli. Ultralla katottiin niin yksi sikiö näkyi. Kova oli liikkumaan. Seuraavaksi ois sitten np-ultra.

Maria ja toukka 9+5
 
RR Me käytiin esikoisesta 4D-ultrassa ja aiotaan tässäkin raskaudessa käydä, oli niin kiva kokemus! Käytiin Femedassa Bruno Cacciatorella ja hinta oli muistaakseni 160€, kannattaa käydä ennen rv 24, silloin saa kelakorvauksen. Hinta oli siis kelakorvauksen jälkeen tuo 160€.
 
öttiskälle voima :hug:

Sukupuolesta, sormustesti ja kiinalainen kalenteri veikkaavat poikaa ja poikaolo (toive?) tässä on ollutkin. Mutta elämällä on tapana yllättää joten katsotaan miten käy =) Viime yönä näin ekaa kertaa ihanaa unta vauvasta. Se oli oppinut konttaamaan ja nostamaan itseään tukea vasten ja kiipeili unessa lattialla lojuvan imurin päälle, kääntyi minuun päin ja hymyili hampaatonta hymyään :heart: Vauvan sukupuolta ei pystynyt unessa päättelemään, mutta sillä oli jalassa kiinalaisesta silkkikankaasta tehdyt punaiset housut (liekö kiinalaisella kalenterilla vaikutusta ;) ). Samassa unessa pitelin kädessäni upeaa isoa viuhkaa, se on kuulemma unitulkitsijoiden (ainakin joidenkin) mukaan hyvä enne.

(.) Omaa turvonnutta napaa...Ekassa raskaudessa tunsin sikiön liikkeet viikolla 16-17 muistaakseni, mutta sen jälkeisissä raskauksissa jo viikkoja aiemmin. Nyt on jo tuntunut vasemmalla puolella alavatsassa sellaisia samanlaisia pienen kalan pyrstön heilahduksia/perhosen siiven hipaisuja jo useampana päivänä...Varhaisraskauden ultrassa alkio oli kiinnittynyt vasemmalle puolelle ja nuo tuntemukset tuntuvat juuri siinä kohdalla. Voihan tuo suolistonkin piikkiin mennä mutta kyllä ne niin kovasti muistuttavat niitä samoja tuttuja kutituksia kuin kolmessa edellisessäkin raskaudessa :)

kolmenmutsi ja munamies 10 + 3
 
Kylläpä on ollut kamala viikko, toivottavasti viikonloppu ja seuraava viikko toisi jotain parempaa tullessaan. Eilisen käytännössä nukuin koko päivän ja tänäänkin on olo melko toistaitoinen. Ongelmana mulla on se etten millään meinaa saada mitään nestettä alas, mikään mehu ei maistu, ei maito, eikä enää edes vesikään. Väkisin joudun keksimään jotain juomista kun en enää todellakaan tippapullon jatkoksi halua.

Sukupuolesta Mä en voi sanoa että onko mulla poikaolo, kun mulla on ehkä poikahaave ja jotenkin kuvittelen tän koko ajan poikana. Kyllä se tyttökin on ihan yhtä tervetullut, mutta jotenkin jos se olis poika niin sais "paremmalla mielellä" pitää lapsiluvun sitten kahdessa. Sukupuoli kyllä ajateltiin tästä raskaudesta selvittää etukäteen. Saa vähän vinkkiä siihen ryhdytäänkö pistään tytön tavaroita syrjään vai kaivetaanko ne esille.

Maanantaina olis vihdoin eka neuvola. Pitää vissiin ottaa eväät mukaan kun samalla tehdään esikoisen 1 -vuotisneuvola niin aikaa menee.. :D

Mut nyt takas vaakatasoon.

- Hapsiainen ja 9+jotain
 
paljon voimia öttiskälle!

Sukupuolesta.. Mulla on poikaolo. Kiinalainen kalenteri lupaili myös poikaa, samoin miehen kaveri on ehdottomasti sitä mieltä, että on poika tulossa. Sen näkee sit lokakuussa ;)

Väsynyttä meininkiä edelleen. Oon käyny lukemassa, mutta mitään kauheen tähdellistä ei oo ollut niin en jaksanu kirjoittaa. Whåt ever :D Huomenna taas kouluun. Plaah. Ja tiistaina ultra!! Iik :D

fannie ja örkki 11+4
 
Paljon voimahaleja suru-uutisia kohdanneille!! :hug:

Painosta Täällä on turvonnut olo, johtunee osaksi karkin kulutuksesta tällä viikolla. Ei hyvä. Alkuun ainakin mun paino oli laskenut, mutta nyt en osaa sanoa mikä on tilanne koska meillä ei oo puntaria. Ainakin turvottaa ja jos oiken osaa katsoa niin pieni pömppis näkyy!

Sukupuolesta Aiotaan kysyä rakenneultrassa, mikäli näkyy. Alussa oli tyttöolo, nyt en oikein tiedä. Kaikki kalenterit ja muut ennustaa kyllä tyttöä.

Oireista Mulla vihloo edelleen maha välillä aika voimakkaastikki?! On vissiin ihan yleisiä kasvukipuja, toivotaan näin. Muuten ei oikeastaan ole oireita, paitsi nännit ovat tummenneet.

Haaveilen siittä dopplerista. Tylsää kun ei näe/tunne vielä mitään, niin koko ajan epäilee onko siellä elämää..

Rentoa viikonloppua kaikkille =)
 

Yhteistyössä