~ Lokakuun lapsoset maaliskuussa ~

Talvicci me kerrotaan aprillipäivänä :D 31.3. on lääkäriaika jossa vihdoinkin siis kaikki varmistuu, ja toivottavasti saadaan tietää että siellä eloa on, ja perjantaina eli aprillipäivänä tulee miehen sisaruksetkin näillä näkymin käymään lapsuudenkodissaan. Joten kaikki ovat silloin sopivasti koolla. Ollaan tätä jo ihan tarkoituksella suunniteltu, olis niin meidän tapaista ;)

Tervetuloa vaan kaikille uusille ja ihanaa että on tullut paljon hyviä kuulumisia ultrista! Onnea vain kovasti ihan kaikille!

Täällä myös olo kohentunut, ei enää huomattavasti pahoinvointia. Toisaalta viime aikoina olen tullut ihan pataluhaksi. Makaan vain illat sohvalla ja valitan ja ruikutan kun en jaksa tehdä mitään ja silloinkin kun teen niin olen sitten ihan kipeä ja uupunut. Entinen urheiluhullu on vain vikisevä varjo entisestään... Onko muita joilla kunto romahtanut näin totaalisesti?!

Ituo 11+1 eikä vieläkään tekonimeä!
 
Kiitos kaikille rauhoittelusta masun koon suhteen :) . En ole pitkä, mutta pitkäselkäinen ja lyhytjalkainen, joten ehkä siellä mun masussa on jotenkin enemmän tilaa kasvaa näkymättä. Ja tosiaan jos joillakin on vielä 30 viikon kohdalla menny normaalit housut :D Vau!! Kunhan tietää, että kaikki on ok, ni eihän se ehkä ole yhtään hullumpaakaan kasvaa vähän hitaammin!

Sympatiat sulle Hapsiainen ja kaikille muillekin joilla pahoinvointi vielä jyllää. Se on niin helkkarin rankkaa koko ajan yrittää tasapainoilla nälän, kylläisyyden ja etomisen kanssa. Voin vaan yrittää kuvitella miten rankkaa on niillä, jotka eivät saa mitään alas!

Neiti -81 mulla oli ihan järkyt alaselkäkivut tuossa aikaisemmin raskaudessa. Koko alakroppa oli ihan tulessa. Tuntui tavallaan menkkakivuilta, mut samalla myös ihan joltain kovilta perus selkäkivuilta.

Ai niin, tervetuloa Untuvikko!!

Kesälomista, mä olen ajatellut et pitäisin loman just ennen äitiyslomaa, eli alottaisin joskus elokuussa. Mut toisaalta tekis KAUHEESTI mieli pitää jo heinäkuussa, kun täytän sillon 30 niin haluaisin ehkä pitää jotkut juhlat kotikaupungissani. Mietin sitäkin, että jos en pitäisi lomaa ollenkaan ennen synnytystä, vaan siirtäisin sinne äitiysloman loppuun sen kuukauden......mutta ehkä siihen ratkaisuun en kuitenkaan päädy. Liekö se on edes mahdollista?!

Kun olen rahasyistä joutunut miettimään myös sitä vaihtoehtoa, että menisin itse HYVIN PIAN takaisin töihin ja mies jäisi vauvan kanssa kotiin. Mies siis työtön. Kaikki äidit tosin sanovat että ole ainakin puoli vuotta kotona. Vaikea tällaista suunnitella kun eka raskaus molemmille. Tietysti mielelläni jäisin kotiin pitkäksikin aikaa, mutta pk-seudulla jos pitää elättää 3 ihmistä ja koira mun äitiysrahalla vai mikä vanhempainraha onkaan, niin ei se oikein houkuttelevalta kuulosta. :( Tosin olen vähän hukassa vielä niistäkin määristä, vaikka kelan sivuja kohvasti olenkin koittanut opiskella!

No, huomenna palaan sitten asiaan toivottavasti hyvin uutisin ultrasta!

Kenzie 10+4
 
Viimeksi muokattu:
Kun olen rahasyistä joutunut miettimään myös sitä vaihtoehtoa, että menisin itse HYVIN PIAN takaisin töihin ja mies jäisi vauvan kanssa kotiin. Mies siis työtön. Kaikki äidit tosin sanovat että ole ainakin puoli vuotta kotona. Vaikea tällaista suunnitella kun eka raskaus molemmille. Tietysti mielelläni jäisin kotiin pitkäksikin aikaa, mutta pk-seudulla jos pitää elättää 3 ihmistä ja koira mun äitiysrahalla vai mikä vanhempainraha onkaan, niin ei se oikein houkuttelevalta kuulosta. :( Tosin olen vähän hukassa vielä niistäkin määristä, vaikka kelan sivuja kohvasti olenkin koittanut opiskella!
Kenzie 10+4
Mä olen kanssa joutunut miettimään noita työkuviot samalla tavalla kun sinä, meilläkin on ukko työttömänä ja suoraan sanottuna ei kyllä talous kestä sitä että olisin pitkään kotona. Onneksi ukko on jo sanonut että voi kyllä mielellään jäädä koti-isäksi :) :)
 
Onpa tänne tullu paljon juttua taas kun en oo päässyt lueskelemaan moneen päivään:)

Kesälomasta: Mä ajattelin pitää heinäkuussa kesäloman. Kesä näyttää aika hektiseltä että saa nähdä onko aikaa pitää kaikki neljä viikkoa.

Sukupuolesta: Mä en halua ottaa selville sukupuolta ennen syntymää. Haluan pitää jännityksen sinne asti. Ehtii niitä tyttöjen/poikien vaatteita ostaa sitten syntymän jälkeenkin. Tuo kiinalainen kalenteri lupaa poikaa ja täsmäsi kyllä esikoisenkin kanssa. Mitään erityistä oloa ei vielä ole tullut. Välillä tuntuu että poika tulee, välillä tuntuu että toinen tyttö tulee.

Olosta: Mä oon alkanut nauttia koko ajan enemmän ja enemmän raskaanaolosta. Pahoinvointi on kaikonnut ja muutenkin on hyvä olo. Ainut on että olen melko herkkä nyt ja isännän kanssa meillä tulee riitaa pienistä asioista kun minä paasaan. Me rakennetaan omakotitaloa ja tehdään melkein kaikki itse. Isäntä on illat ja viikonloput kiinni siinä ja mä yritän sitten autella tyttö housun lahkeessa roikkuen ja hoidan kodin ja tytön. Toisaalta tää on niin ihanaa aikaa mutta välillä stressaa ja hermoja kiristää ja sit syntyy (turhaa) riitaa.

Tänään olis iltapäivällä neuvola ja jännityksellä odotan kun päästään kuuntelemaan sydänääniä:heart: Ekaan ultraan joudun varmaan mennä yksin. En halunnut nt-ultraa vaan ihan tavallisen tsekkauksen mahan sisään ja sen takia en itse saanut vaikuttaa aikaan. Nyt mies on työreissussa silloin ja yritin aikaa vaihtaa niin että mieskin pääsisis mutta tylysti sanoivat että ei käy kun priorisoivat heihin jotka nt-ultraan ovat tulossa. että tosi kivalta tuntuu sinne yksin mennä. Mä suutahdin tuolle naikkoselle ja kysyin että ollaanko me toisarvosia odottajia kun ei seuloihin haluta vaan otetaan lapsi vastaan sellaiosena kun on. Naikkonen vaan sanoi että koitappa nyt rauhoittua, ei tee hyvää vauvalle hermostua. arvatkaa tekeekö mieli mennä tuonne ollenkaan. Rakenneultra on 9.6. joten sinne päästään koko perhe mutta hitto kun tää tuntuu nyt väärältä.
 
[

Täällä myös olo kohentunut, ei enää huomattavasti pahoinvointia. Toisaalta viime aikoina olen tullut ihan pataluhaksi. Makaan vain illat sohvalla ja valitan ja ruikutan kun en jaksa tehdä mitään ja silloinkin kun teen niin olen sitten ihan kipeä ja uupunut. Entinen urheiluhullu on vain vikisevä varjo entisestään... Onko muita joilla kunto romahtanut näin totaalisesti?!
Mulla ei mikään huippu-urheilijan kunto ole ollut tähänkään asti, mutta sellaista hyötyliikuntaa olen harjoittanut päivisin (min. 4 km kävelylenkki/päivässä työmatkojen ja koirankusetuksen ohessa). Nyt on iltaisin ollut tätä ihan samaa, että jo alkuillasta jämähdän sohvan pohjille enkä jaksaisi enää evääkään räväyttää, huutelen koko ajan noita isompia lapsia auttamaan kuopusta jne. Kertakaikkisen saamaton ja löysä olo, joka on myös jotenkin psyykkistä, koska sitten kun vain tahdonvoimalla pakotan itseni ylös sohvalta niin kyllä ne iltatoimet siinä jotenkin sujuu. Harmittaa vain, kun mies ei tätä hormoniväsymystä ole oikein koskaan ymmärtänyt ja pitää sitä laiskuutena : / Herra on kyllä itse täällä kotona toisinaan todella saamaton ja aloitekyvytön, tyypillinen suomalainen mies kai, antaa työpaikalla kaikkensa ja sitten ollaan kotona kuin piesty koira :mad:
No, onneksi tuo oma saamattomuus on painottunut vain tuonne iltoihin, aamut, aamupäivät ja iltapäivät olen ollut ihan pirteänä ja jaksanut viikonloppuisin kotitöitä ja lasten harrastuskuljetuksia sekä töissäkin käydä normaalisti.

Vatsan koosta, mulla on ollut jo ennen lapsia pömppövatsa vaikken nuorempana muuten mikään ylipainoinen ollutkaan. Synnytysten ja iän myötä kun rasvaa on kertynyt, se jää meikäläisellä tuohon keskivartaloon. Tällä hetkellä vatsa näyttää (ja on näyttänyt jo vuosia) sivuprofiilissa kuin olisin noin 3-4 kk raskaana (vaikka siis oikeasti 10 + 6) joten ulkopuolisten silmissä asia säilyy salaisuutena vielä jonkin aikaa. Tarkkasilmäinen kuopus sanoi eilen kun katsoi minua suihkuun mennessä, että äiti, vatsasi näyttää ihan siltä kuin siellä olisi vauva (kova iltaturvotus) :)
Huomenna olisi sitten nt-ultra, verikokeiden tulokset tulikin jo viime viikolla parissa päivässä tekstarina äitiysneuvolasta =) Mukavaa viikkoa kaikille!

kolmenmutsi ja munamies 10+6
 
Matilda Todella törkeää minusta tollanen kohtelu, ettei muka sais siirtää ultra-aikaa kun ei oo nt-ultra. Ja mie oisin menny puhelinlankoja pitkin, jos mulle ois sanottu et nyt pitää rauhottuu, että ei oo vauvalle hyväksi :kieh: tosi ärsyttävän kuulosta toimintaa.

Me ajateltiin, et voitaisiin ainakin joillekin kertoa aprillipäivänä, kun on silloin sopivasti ultrakin. (tietty riippuen että mitä kätilö siellä sanoo) Hauska nähdä, että ketkä väittää aprillipäivän takia että "etkä oo" :D Tai sit mietin, et jos kirjotan facebookkiin tilapäivityksen, että olen raskaana :LOL:

Kaikki vuoto on onneksi loppunut, ruskeaa tuhrua tuli muutaman päivän vielä vuodon jälkeen, ja nyt toivon varpaat ja sormet ristissä että tuolla on kaikki hyvin :) Itselläni on ainakin onneksi toistaiseksi ollut vahva tunne, että kaikki on hyvin. Mulla on alkanut jo napa kääntymään hiukka ulospäin, mites muilla? Niin ja Branwen täällä oli Poikaolo


Santara+Mönninkäinen 10+6 (7+5)
 
Ja Neiti-81:lle voimia mahataudin selättämiseen, ja jaksamista nt-ultran odotteluun :) Onneks pääsit nyt sit näkemään kuitenkin että siellä pieni ihana polskii =) Ja onhan se kiva päästä kurkkaamaan useamman kerran pientä :p
 
Kävin lääkärineuvolassa ja olipa kivä yllätys, kun siellä tarkistettiin ultralla, että vauva on ok. Olipa kiva nähdä vauva ensimmäistä kertaa, vaikka kovin huono se kuva oli, mutta kyllä siitä sydämensykkeen erotti :heart: Viikkoja tänään menkoista laskettuna 10+1 ja varsinainen nt-ultra on sitten viikon päästä.

Sain vastauksen myös siihen, että miksi ylipainon takia joutuu äitiyspolille: laskevat siellä jonkun "riskiluvun", että onko vaarana tulla liian iso vauva. No, aika turvallisin mielin tuonne menen, koska edelliset lapseni ovat olleet ihan normaalikokoisia, alle 3.5-kiloisia. Ja onhan se hyvä, että seuraavat. Katselin viikonloppuna digiboksilta 5D-dokumentin isoista vauvoista, ja olisihan se aikamoista punnertaa 7-kiloista vauvaa, niinkuin siinä oli :O Oma paino on onneksi vaan laskusuunnassa, joten en usko, että kerään itselleni samanlaista massaa kuin edellisissä raskauksissa, joissa tähän mennessä oli tullut jo plussakiloja...

Synnytyksen jälkeisestä ehkäisystä oli myös puhetta, kun mulla on ollut aikaisemmin kuparikierukka. Nyt toivon sterilisaatiota ja siitä täytyy vaan puhua tarpeeksi ajoissa, koska siihen tarvitaan kahden lääkärin allekirjoitukset. Mutta ei sen saamiseen pitäisi olla mitään ongelmia, kun ikää on jo 37 ja kolme lasta.
 
Nyt on eka neuvola takana ja samalla kävin jättämässä jo veriseuloja varten näytteet. Parin viikon sisällä pitäis olla sit nt-ultra.
Ihan kiva olo että nyt on raskaus kirjattu papereihin, tästä se lähtee. :) Sydänääniä ei edes yritetty vielä kokeilla. Seuraava käynti onkin sitten vasta toukokuussa, hui.
Ja lääkärineuvola on täällä nykyään vain kerran raskausaikana, joskus puolessa välissä. :O

Neiti-81 jaksamista mahataudin selättämiseen! Sitä on ihan kamalasti liikkeellä. :(

Tuosta kunnosta, mulla on kyllä rapistunut kunto ihan hirveästi. Ennen raskautta liikuin aktiivisesti, nyt hyvä että jaksan kylkeä kääntää sohvalla. Odotan vaan sitä hetkeä että pääsen takasin jumppiin.

Pahaolo on ollut tänä aamuna vähän vähempää. Todellakin toivon että tila on pysyvää!!! Eilen illan itkin miehelle että en enää jaksa tätä huonoa oloa, masentaa jo ajatuskin siitä että kestäis taas raskauden puoleen väliin (tai jopa pidemmälle! :O ). Tuosta puhuin neuvolassakin että kun en osaa iloita koko raskaudesta kun tää paha olo vie kaiken energian ja ilon. Eipä siihen muu auta kuin aika. :(

Mutta nyt esikoinen päikkäreille ja ite myös. Nyt pitää taas jaksaa huolehtia jollain tavoin tästä arjestakin, tai lähinnä tuosta tytöstä kun mies palasi töihin viikon "lomailun" jälkeen.

- Hapsiainen ja viikot olis ehkä 9+5
 
Talvicci Meillä suku tietää jo, mutta ajattelin, että kavereille (vain ihan parhaat tietävät toistaiseksi) voisi aprillipäivänä paukauttaa fb:ssa päivityksen :D Mutta täytyy miehen kanssa jutella, kun on yhteisiä kavereita, että odotetaanko vielä vähän pitempään :)

Niskaturvotuksesta Siki potilaana - Raskauskalenteri - Aydin Tekay - Tervetuloa Tuolla on oikeassa palkissa kohta niskaturvotus. Siihen saa syöttää tuon pää-perä-mitan ja niskaturvotuksen ja näyttää taulukkona, onko niskaturvotus normaalin rajoissa.

Neiti Onnittelut ultrauutisista, kiva että pääsette uudelleen vilkaisemaan matkalaista, vaikka tietysti ikävä odottaa lopullista mittaustulosta, ja jaksamista mahatautiin : / Josko selittäisi nuo selkäkivutkin, joita sinulla oli…

Kävin aamulla lääkärineuvolassa, ja kaikki oli hyvin :heart: Kovasti rauhoitti vuotojen jälkeen kuulla, että mitään ei ole vialla. Ainut oli, että kun valitin harjoitussupistuksista ja noista vuodoista, niin teki jonkun tulehduspikatestin. Se oli positiivinen, ja nyt sitten antibiootit siihen. Itse en ole oireita huomannut ollenkaan, mutta kun lueskelin netistä tuon bakteerin aiheuttamia oireita, niin onhan niitä ollut… Olen vaan pitänyt ihan normaaleina. Mutta hyvä kun löysi ja hoidetaan, voi aiheuttaa tuokin ennenaikaisuutta…

Branwen ja sissi 13+2
 
Ihanaa että niin moni on saanut hyviä ultra-uutisia.. Niin mekin tänään :) Kaveri oli 47 mm pitkä ja sen mukaan LA siirtyi viisi päivää aikaisemin, eli 13.10. Branwen voisitko päivittää? Niskaturvotusta oli 1,8 ja se oli kuulema ok. Oli niin ihanaa nähdä että siellä oikeasti oli joku ja saatiin vielä kuulla sydämen äänet :) pulssi oli 164, eli vähän korkeampi olisiko oma tyttöolo sitten oikein?!? :)

Nana ja larven (eli toukka) 11+4
 
Heippa! Turvotusta oli 2,8 mm... Eli musta aika paljon!! Odotan jo innokkaasti verikokeen tuloksia, että jotain selviäis.. Kun olen näitä lukenut, niin tuntuu, että kaikilla on 1+jotain mm...

Kesäloma: mietin, että jos pitäisin elokuussa, niin alottaisin mammiksen siinä sitten saman tien...
Töissä en ole kertonut vielä mitään. Mietin, että pitäisi varmaan kertoa viikolla 15, jolloin olen töissä talviloman jälkeen. Masukin alkaa jo vähän näkyä....
 
Niskaturvotuksesta vielä ja tuosta taulukosta. Se näyttää, että meidän nt -lukemat on alarajan alla. Mitä se tarkoittaa, että turvotus liian matala?
Mitat 48mm ja turvotus 0,7.
Esikoisella turvotus oli 0,8.
Eli ei varmaan tarkoita mitään siis, mutta aattelin vaan, että onko huonosti mitattu vai mitä tuo alaraja tarkoittaa? Onko se niin kuin ylä- ja alarajan väliin menee se normaali turvotus ja meillä oli normaalia pienempi?
Oli varmaan ihan hölmö kysymys :D

äitykkeliini, 13+0 (13+3)
 
Marianne Käsittääkseni alle kolmen on normaali :) ja äitykkeliini meilläkin mitattiin vain 0,7 turvotusta, on pienempi kuin normaalisti, mutta riskihän tulee nimenomaan siitä suuresta turvotuksesta. Eli yleensä turvotus osuu tuolle välille, mutta välillä vaan on pienempi eikä siitä tarvitse stressata.

nana päivitin :wave:
 
talvicci, meidän piti alunperin kertoa aprillipäivänä, kun huomenna on ultra ja kaikkee :D Mut en pystynyt olemaan hiljaa vaan on siitä melkein kaikki tiennyt jo kuukauden päivät :D Olin niiiin innoissani plus on helpompi olla kavereiden kanssa (siis viikonloppuisin, ei tarvii valehdella miks ei juo :D).

Maha saattaa kasvaa, ei voi tietää kun mulla on tota mahaa omasta takaa niin paljon xD Tissit on tosi kipeet ja kasvaneetkin ilmeisesti :)

ON. Huomenna tosiaan nt-ultra :) Sit vasta muuttuu todeksi tämä odotus.. Jännittää kyllä tooodella paljon :D Poikaolo on kyllä aika vahva. Ja toissailtana olin ihan varma, et tunsin jonkun liikkuvan mahassani.. Vaikkei sitä kai vielä voi tuntea..

Eilen oli myös kylässä 1½ kk neiti vanhempineen, pikkuinen osasi hymyillä ja on muutenki niin terhakka tapaus :heart: Mieskin on ihan in love tähän pikkuiseen, niinku se on kyl kaikkiin.. Mun lapsirakas <3

fannie ja örkki 12+0 (POKS)
 
Pikaisesti ultra-kuulumiset: Kaikki oli OK!!

Laskettuaika siirtyi päivällä, eli on nyt 20.10. , voi päivittää listaan! Viikkoja oli vasta 10+4 eli 11 pv vähemmän kuin menkoista laskettuna ja vielä päivä vähemmän kuin varhaisultran lukemat. Vaikka viikkoja näin vähän, kätilö silti sanoi että niskaturvotus ok (oli 0,4). Ei mitenkään edes maininnut, että sitä pitäisi vielä uudestaan tulla mittaamaan.

Selkärangan ja aivot osoitti meille, ja sanoi että pää hyvän muotoinen. Kokoa 37 mm. Syke 163.

Ainut mikä kätilöä vähän mietitytti oli napanuora joka oli niin sykeröllä. En oikein tiedä mikä se ongelma siinä oli, mutta kauan yritti saada sikiötä liikkumaan jotta näkisi toisesta asennosta. Lopulta sanoi hakevansa varmuuden vuoksi vielä lääkärin antamaan mielipiteensä. Lääkäriä ei löytynyt, mutta joku (toinen kätilö ehkäpä) sieltä tuli ja katsoi tilanteen ja sanoi heti ensivilkaisulta että hänen mielestään kaikki ihan ok, raskausviikot huomioon ottaen.

Meille ei tullut kummallekaan mitenkään itku silmään, vaan enemmän mua varsinkin nauratti koko ajan :D

Rakenneultra on sitten 7.6., eli sitä odotellessa!

Onnea myös muille jotka saaneet hyviä uutisia ultrasta!

Kenzie 10+4 (kuten eilenkin :D)
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa että Neidillä ja toki muillakin ultrassa kaikki ollu hyvin :)

Marianne
Tietkö jos sulla (piti tuolta kurkkia) on se ultra ollu 23.päivä niin siitähän on jo 5pvä. Meille ainaki sanovat et n.viikossa tulee postissa kirje ja soittavat aikasemmin jos niissä on jotain. Joten olen kyllä varma et olisivat sieltä soittaneet sulle jos niissä jotain olis. Mut voit kai sä sinne itekki varmaan soittaa jos mietityttää?

Branwen
Hyvä että sait rohdot tuohon tulehukseen ettei pääse mitään haittaa syntymään...

Rinnat on nyt viimeset pari kolme päivää ollu vähän kipeet ja ehkä vähän turvoksissa. Luulen et tuo pari kk sitten lopetettu imetys on vaikuttanu ettei raskaus ole juuri rinnoissa tuntunu...

Kenziekö se mietti miehen kotiin jäämistä vauvan kanssa...
Meillä kans mies tarjoutu ite jäämään kotiin lapsen kanssa sillon ku ootin esikoista. Alotti sitten opiskelut niin mä olen sitten kuitenki ollu kotona pojan kanssa.
Mut jos sä oot töissä ollu niin sulla päiväraha määräytyy tulojen mukaan :) Tietenkin on jokaisen oma päätös mut ootko ajatellu jos koittasit olla sen puol vuotta vaikka kotona ja sitten vaikka osa-aikasesti kävisit töissä jos tekee tiukkaa? Loppujen lopuks lapsen kanssa tulee aika vähällä toimeen.


Talvicci ja Torsti rv.14+3 :heart:
 
Täällä myös tuo ah niin ihana Saamattomuus riesana! Mistän ei tuu mitään ja mikään ei kiinnosta! Pyykitkin on ollut tossa korissa perjantaista odottamassa, että saisin ne kaappiin asti :( Jotenkin muutekin lo on ihan sellanen höttönen... En oikeen tiiä väsyttääkö vai mitä, mutta jotenkin en oo tässä maailmassa.

Rapakuntoinen olo myös riesana, isäntä sai houkuteltua eilen puolen tunnin lenkille, ja minä puskutin ja puhisin koko matkan, lopulta rappuset toiseen kerrokseen vei melkein hengen. Muutenkin on toisinaan hankala hengittää...

Sukupuolen selvittäminen ei varmastikaan selvitetä, ei selvitetty esikoisestakaan. Jotenkin vaan se tuntuu parhaimmalta ja oikeammalta ratkaisulta meille!

Kesäloma pidetään varmasti taas heinäkuun puolesta välistä eteenpäin, periaatteessa sen jälkeen olisi sitten muutama viikko vielä töitä. Mutta edellisen raskauden sekä työnkuvan perusteella, en varmasti enää ole silloin työkykyinen!? Eniten tässä kohtaa mietityttää, että päästäänkö lähtemään etelään lomalle, ollaan oltu joka vuosi elokuun alussa etelässä! Mutta pnkohan jo vähän liian pitkällä raskaus silloin lähteä?? mutta kuitenkin haluttaisi lähteä johonkin, tiedä sitten pitäisikö ottaa viikko lomaa alku kesään ja varata siihen loma? Ensi kesänä ei välttämättä pääse lähtemään, kun on pieni sen verran pieni. Vaikkakaan eipä se mitenkään toisaalta estä matkustamasta.... mutta kuitenkin!?

Närästys palasi mukaan ohjelmistoon, kahta kauheampana! :( Olen renniellä elänyt viikonlopun! Ensimmäinen mieliteko on paikannettu, tzatziki ja patonki! Namsk, rennien lisäksi en ole muuta syönytkään kuin tätä :) Toivottavasti nyt joku ei kerro, että tuo tzatziki olisi kielettyjen listalla... koska ei tule onnistumaan, että sen syönnin lopettaisin! Myöskin Battery-energiajuomaa on alkanut tekemään mieli ihan tosissaa, siitä nyt olen viellä ainaki pystynyt kieltäytymään, saa nähdä kuin tässä vielä käy!? Säärikarvat sekä kulmakarvat ovat villiintyneet! Vaikka ajelisin ja siistisin ne illalla ovat ne seuraavana päivänä jo ihan valloillaan... ei kovin kiva!
Eilen seksin jälkeen aristi kohdun seudulta, toivottavasti saa pistää kuivien limakalvojen piikkiin! :/

Miina ja möntti 10+1
 
Kyllä mulla taitaa olla jo vauvapömppä! Tuntuu että ihan yhtäkkiä tuo maha pullahti, kohta ei pysty enää salailemaan..:whistle:
Töissä en ole vielä kertonut, ei vaan ole tullut sopivaa tilaisuutta. Lapsille kerrottiin np-ultran jälkeen, ihanaa kun ovat jo niin isoja että ymmärtävät asiasta jotain. Haluavat kuunnella mm. vauvan sydänääniä ja ollaan yhdessä selailtu sitä neuvolan raskauskirjaa (on muuten aika hyvä opas kuvineen kaikkineen)
Lapset toivoisivat että heille tulisi pikkusisko, meillähän on siis yksi tyttö ja kolme poikaa. Minulle kelpaa kumpi tahansa :heart:

minimuu ja pikkuruinen 12+6 (huomenna taas uusilla viikoilla)
 
Lista päivitetty :wave:

Talvicci oli kyllä ”mukava” löydös. Lääkärillekin tosiaan sanoin, että mitään oireita ei ole, mutta ilmeisen varman päälle pelaavana teki kuitenkin tuon testin ja nyt olen kyllä kiitollinen… Kerrankin näin päin, yleensä lääkärit ovat niin nihkeitä :) Aiheuttaa ihan kiitettävästi keskenmenoja ja ennenaikaisuutta, ja kun niitä vuotoja on ollut, niin… tässä todennäköinen syy minun osaltani.

Miina etelään lähtemisessä kannattaa kysyä nuo lentorajat, että millä viikoilla yhtiö vielä ottaa koneeseen (ettei jää kohteeseen ;) ) :) Jostain kuulin, että 28 olisi raja. Alustavasti selvittelin kun omaa kesälomaa mietitään, mutta minulla tuo 28 tulee täyteen jo juhannukselta ja miehen kesäloma ei onnistu sitä ennen. Eli kotimaassa ollaan :)

Esikoinen totesi tänään, että äiti on möhömaha :LOL: :heart:

muoks Tuon listan mukaan on muuten tungosta synnärillä 9. ja 20.10. :D
 
Viimeksi muokattu:
Matkustaminen ja lentäminen se tosiaan taitaa olla kaikilla tuo 28. viikkoa raja! Laskujeni mukaan, mikäli LA pitää paikkansa, 24.7 olisi 27+0 eli periaatteessa ennen sitä ei pitäisi olla mitään estettä. Tuon jälkeenkin on mahdollista, mutta tarvitsee lääkärintodistuksen että raskaus on edennyt normaalisti. Tuota nyt ei varmastikaan kannata riskeerata, jos ei kaikki menekään normaalisti loppuun asti tms. Turhaa streesiä ja sumplimista, lomalle kun olisi kiva lähteä ilman stressiä :)
Toisaalta kaverini oli viime vuona varannut loman, ennen kuin sai tietää raskaudesta! LA aika oli siis sama, kuin mikä minulla on nyt. Ja olivat kuin olivatkin varatulla ja maksetulla matkalla, elokuun lopulla Espanjassa! Ja ihan hyvin oli mennyt ja hyvin jaksanut kuumuudesta huolimatta! :) Toki jokainen raskaus on erilainen, eli ei sen varaan kannata laskea kuitenkaan! Ja kun tuon rakauden ja oletetun LAkin tietää, niin turha sitä nyt on lähteä arpapelillä sinne loppuun ottamaan matkaa...
Eli ennen heinäkuun puoltaväliä jos saadaan reissu ja lomat sopimaan, niin varmasti sitten lähdetään lomalle vielä kerran ihan vaan kolmistaan :)

Jännältä tuntuu sanoa ääneen, että jos kaikki menee hyvin, niin meitä on seuraavana kesänä jo neljä!! Olemmehan kuitenkin jo yli kuusi vuotta olleet kolmistaa, varmasti arki ja rutiinit muuttuu enemmän kuin uskallamme ajatellakaan! Miestä tämä ajatus askarruttaa enemmän kuin minua, dramaattisesti puhuu yhden aikakauden lopusta ja toisen alusta :) mutta onhan se niin, pieni vauvamme aloittaa koulun ja perheeseemme tulee uusi ja rakastettu jäsen!:heart: Kun esikoinen on jo tuon verran vanhempi, käymme samoja fiiliksiä ja pelkoja läpi kuin mitä kävimme silloin ensimmmäiselläkin kerralla...
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä