~ Lokakuun lapsoset maaliskuussa ~

Mun iäksi voi merkata sinne 28 vuotta.

Tänään jotenkin repivää ja polttavaa kipua alamahassa. Kävelin töistä kotiin ja piti välillä ihan pysähtyä, kun tuntui että niin poltti.. Näin koko viime yön unia mahakipeästä ja keskenmenosta : /

Katselin tuossa itsekin tuota ketjua, missä alkuraskauden masukuvia ja täytyy sanoa, että huh huh miten suuret masut joillakin on jo alkuviikoilla! :whistle:

Huomenna lääkäriaika, saa nähdä mitä sanoo.
 
Joillakin on kyllä hurjan isoja masuja alkuviikoilla. :O Mä toivon kyllä kovasti että toukokuun alussa saisin vielä mahani piiloon, tänään kyllä tilasin just sitä varten yhden tunikan jonka alle voisin mahani töissä sitten piilottaa. :D

Tänään saan kokeiltua tuota sitruunavettä. Pistin nimittäin miehen just kauppaan ja muistin laittaa kauppalappuun sitruunat. Voi että kun sitä saisin litkittyä niin saattais olo vähän helpottaa.
Mä tekisin ihan mitä vaan kun tää olo lähtis pois! Ja tää saamattomuus ja väsymys ja valivali. Mutta ärsyttäääääää! :kieh:

Ai niin, kysyin tänään neuvolassa että miten tarkkaa tuon maksan syönnin kanssa on, kun mun nimittäin tekis ihan kamalasti mieli jauhemaksapihviä. Joo-o, kaikista mahdollisista ruoista just jotain kiellettyä! Kuulemma ei se haittaa jos 1-2 pihviä syön, mutta siihen pitää jättää, nyt ajattelinkin sitten että kun olen menossa pariksi päiväksi porukoille niin pyydän äitiä kiltisti paistamaan jauhemaksapihvejä niin saan syödä edes sen yhden. Itse ei viitsi sen yhden pihvin takia ryhtyä niitä paistamaan. On tää, kun ei pysty syömään oikein mitään niin sitten just kaikista vaihtoehdoista haluaa jotain kiellettyjen listalla olevaa. :(

Mutta nyt suihkuun. Se kyllä ällöttää edelleenkin. Siellä tulee kylmä ja muutenkin se on niiiiiiiin ällöä. :D

- Hapsiainen joka näköjään taas vaan valittaa kaikesta. :D
 
Heippati!

Nyt se minäkin vihdoin uskaltaudun mukaan lokakuisten pinoon :)
Tänään kävin nt-ultrassa ja kaikki oli oikein hyvin, turvotusta 1.0mm, tosiaan kaikki näytti olevan hyvin, niinkuin näillä viikoilla kuuluukin olla. Tuli kovin helpottunut olo, ultrassa olen ennen tätä päivääkin käynyt jo kahdesti joten se oli jo tiedossa että massussa pikkuruisen sydän sykkii. Mutta jostain syystä jännitin hirveästi tätä ultraa, jos kaikki ei olis ollutkaan kunnossa.

Tämä on meille kolmas lapsi, esikoinen (poika) on syntynyt lokakuussa 2007 ja kuopus (tyttö) syyskuussa 2009. Täällä siis 1½v ja 3v5kk ikäiset. Hoitovapaalla olen ja se nyt sitten jatkuukin äitiyslomana kun sen aika koittaa. Töissä olin hetken esikoisen ja kuopuksen välissä, mutta tässä välissä en viitsi muutamaksi kuukaudeksi palata töihin ja ruveta hoitopaikka härdelliin.Saapa nähdä mitä töissä sanovat kun ovat jo kovasti odotelleet minua takasin.

Edelleen on pahoinvointia ilmassa ei kyllä onneksi enään niin pahana kun on ollut. Pojasta ei pahoinvointia juuri ollut, tyttöä odottaessa aika voimakasta pahoinvointia ja olin varma että jos meille ei tule kaksoset niin sitten tyttö, silloin pahoinvointi kesti n.16 viikolle.

Tässä ne tiedot listaan: LA 3.10 (2.10) riippuu kumman neuvolassa haluaa laittaa, kun se oli jätetty ultraan asti avoimeksi, menkoista laskettuna tuo 3.10 ja ultran mukaan 2.10.
Synnäri on PHKS ja tosiaan kolmonen tulossa, ikää mulla vielä 26v. Ja lisäksi listaan voi lisätä tyttöolo

Terkuin - Pohjaton ja mimi 12+6
 
Täällä myös tänään käyty nt-ultrassa. Oli aivan ihana kätilö, joka tutkimuksen teki! Nt oli 0,6mm eli normaali. Aluksi pikkunen touhus niin kovasti ettei menattu saada mitattua ja kun nukahti asettu niin tiiviisti sikiökalvoa vasten, että kätilö sano mittaustuloksen epäluotettavaksi. Pienen jumpan jälkeen pikkunen heräsi ja vaihto asentoa niin että tuli luotettava tulos. Pää-peffamitta oli 53mm, vastas viikkoja. Näky hyvin molemmat aivopuoliskot, mahalaukku, rakko ja pikkunen nenä. Labrassa käytiin samalla reissulla. Ensi viikolla neuvolalääkäri.

Olo on todella huojentunut ja raskaus tuntuu todella paljon konkreettisemmalta :)

jonna ja pikkunen 12+2
 
Uudet kovasti tervetuloa :wave:!

Paljon on tullut tekstiä, että nyt olen unohtanut puolet, mitä piti kommentoida :ashamed:. Ihania ultrakuulumisia tullut kuitenkin paljon lisää. Onnea niistä :flower:!

Neiti81 Joko olet taudista ja selkävaivoista selvinnyt? Mullakin selkä kiukutteli tuossa reilun viikon tosi ilkeästi. Ihan vanhukseksi ittensä tunsi. Lisäsin juomista, kuten neuvolassa kehotettiin tekemään ja sitten yritin varovasti venytellä ja liikkua siten, etten varo ja jännitä selkää, vaikka tuo kipeä olikin. Kävelylenkki tuntui tepsivän parhaiten. Toivottavasti sinulla kuitenkin jo helpottanut.

Nyt ei kyllä enää ajatus juokse. Siispä unille |O

Joanmi ja salamatkustaja 11+0
 
Hapsiainen: Mun tekee ihan älyttömästi mieli maksalaatikkoa ja puolukkahilloa:) Mies ja tyttö ei siitä tykkää yhtään mutta mun mielestä on niin hyvää ja varsinki nyt tekee mieli. Ajattelin sitä itelleni kyllä ostaa tässä joku päivä jos syöttäis muulle porukalle jotain muuta.

Eilen on käyty neuvolassa ja sydän siellä sykki ja kuulosti niin ihanalle kuulla se. Th kuunteli sydänääniä ja kokeili mahaa ja totes että on kyllä kohtu kasvanut paljon ottaen huomioon viikot ja kysäs että koskas se ultra-aika oli varattuna että saadaan selvyys montako siellä on. Jessus sentään jos tulis kaksoset. Mä en kyllä sitä sinänsä usko. Ihan samallalailla oli esikoisen kanssa että todettiin että kohtu kasvaa nopsaa alussa ja väläyteltiin kaksosten mahdollisuutta ja yks sieltä tuli. Oon jostain lukenu että toisilla kasvaa alussa nopeempaa kun toisilla ja on ihan normaalia.

Matilda ja pikkuvauva (10+1)
 
mätky Eipä kestä, ihan mielellään tätä hommaa teen :) Minulla toimii parhaiten, kun päivitän heti kun huomaan muuttuneen tiedon, toiset tykkää kerätä pitemmän listan ja päivittää kerralla.

hapsiainen toivottavasti tuo sitruunavesi menisi alas :hug:

Tervetuloa, Pohjaton :wave: lisäsin sinut listalle.

Ihania ultrauutisia monella :heart: on se kiva, kun näin moni on jo saanut vahvistuksen sille, että pienellä on asiat kunnossa :)

Aloitin eilen sen lääkekuurin ja päh kun siitä tulee olo :x Öklöttää ja mahassa kiertää… No, jos tämä nyt korvaa sitä alkuraskauden pahoinvointia : / Katsoin ohjeesta, niin voi aiheuttaa verenvuotoa tuo lääke. Kiva hoitaa oiretta lääkkeellä, joka aiheuttaa samaa oiretta :D

Branwen ja sissi 13+3
 
Kiitos kaikille paranemistsempeistä!

Jos nyt pystyis jo oikeen kirjoittelemaan..

tosiaan, edellisyonä klo 3 heräsin vatsan polttoon ja luonnollisesti ajattelin että närästää. Mun närästys kun on sitä luokkaa että kaksin kerroin saa olla tuskissaan. No ei tosiaan ollut sitä, vaan osottautui ärhäkkään puoleiseksi mahataudiksi. 12 tunnin oksentamisen jälkeen mä olin jo ihan valmis jonnekkin osastolle, mies urheasti (itsekin taudissa, muttei reagoinu oksentamalla, vaan oli maha sekaisin) mua koitti auttaa ja lohduttaa kun oikeesti itkin kärvisteltyäni 15 tuntia vessassa. 20h kaiken kaikkiaan tuo kesti sitten ja voi pojat, nyt on heikko olo....!!

Neuvolassa kuitenkin kävin aamulla, ja siellä oli 3kg:a tipahtanut alkupunnituksesta, pahoinvointi ja vatsatauti tietysti selitti sen. Kehoittivat yrittämään saada ruokaa alas joka tapauksessa.

Np-ultrassa kaikki oli hyvin :heart: Vauva vastasi piirun nuorempaa (pari päivää) mutta ei lähdetty la:ta siirtelemään. Mulla kun raskaudet menee yliajalle kuitenkin niin tietää siihen varautua :) Niskapoimua ei saatu mitattua, koko kyllä riitti mutta oli sellaset karkelot menossa ettei toivoakaan ollut saada oikeaan asentoon. Pienet kädet ja jalat vispasi:heart: sätki ja potki. Sivuprofiilia ei saatu lainkaan näkyviin. Lääkärin mukaan näytti varsin terveeltä eikä silmämääräisesti mitään turvotuksia näkynyt, ei vaan saanut mitatuksi kun toinen oli niin vauhdikas. Mies oli ihan ihmeissään että noinko paljon se jo liikkuu :D

Parin vkon päästä uusinta yritys. Ei sinäsä tuo mittaus stressaa, koska siinä raskaudessa joka mulla oli poikkeava, turvotus näkyi ihan selvästi näillä viikoilla (sitä oli joka paikassa ja niskassa jopa 6mm) joten luotan lääkärin silmämääräiseen arvioon.

Tässä vielä kuva.
Pieni on siinä kädet korvilla :D


T:Neiti+kihuli 11+1
 
Raskauspahoinvointi on täälläkin jo hieman helpottamaan päin =)

Ja masu on alkanut hieman jo pyöristymään eli ilmeisesti jo joku tarkkasilmäinen on havainnut että olen raskaana koska mielenkiintoisia puheita on lähtenyt liikkeelle, mikään ei ole ihanampaa kuin asua pikku kylässä :| Raskaus yllätti minut ja mieheni totaalisesti, mutta olemme todella onnellisia asiasta, mikähän siinä on että toisten ihmisten on niin vaikea olla onnellinen toisen puolesta, mutta ei se auta kuin jättää omaan arvoonsa tuollaiset ihmiset ja puheet, mutta kyllä se silti harmittaa. Onko muilla tullut vastaavaa eteen?

Me jätimme seulonnat väliin eli seuraava ultra on rakenneultra :)

Manta81 ja 13+1
 
No niin... Tulipas sitten kutsu jatkotutkimuksiin np-ultran perusteella. Tai siis verikokeiden tuloksiin yhdistettynä... Menen jo huomenna, joten ehkä sitten selviää jotain. Täytyy sanoa, että ymmärränkin sellaisia, jotka ei näitä tutkimuksia halua. Aika stressavaa on....
 
MARIANNE: tsemppiä! Iso osa hälytyksistä on kuitenkin vääriä, toivottavasti myos teidän kohdalla:hug: Itse np arvoista v. 2008 kärähtäneenä tiedän tuon tunteen.
Annettiinko teille millainen riskiluku?
minä sain 1:5 riskin vuonna 08
 
Viimeksi muokattu:
RR
Hei taas kaikille ja tervetuloa uusille :)
Ihania ultrakuulumisia monella, onnea!

Marianne: Täällä on sormet ja varpaat pystyssä, että tuo olisi vain väärä hälytys ja kaikki olisi kuitenkin kunnossa.


Mulla on jo kotona upouudet yhdistelmärattaat + niihin sopiva turvakaukalo. Ja pinnasänkykin käytiin jo ostamassa :whistle: Rattaat ja turvakaukalon sain duunikavereilta, kun toi oli viimeinen tuota mallia, niin antoivat sen minulle lahjaksi, ihania ihmisiä :heart: On se vaan kiva olla töissä lapsiin keskittyneessä työpaikassa :) Vaunut ovat musta-turkoosit, joten taitavat duunikaveritkin veikata, että Viljami meille on tulossa :D

Kesäloman pidän ihan normaalisti, kuten olin suunnitellutkin. Kaksi viikkoa kesäkuun lopussa ja kaksi viikko heinä-elokuun vaihteessa. Sitten olisi tarkoitus tulla vielä 3 ja puoleksi viikoksi töihin, mammaloma alkaa mulla 1.9.2011. Mutta saas nähdä millainen on oma kunto tuon viimeisen kesäloman jälkeen, että tarviiko tulla vai joutuu jäämään sairauslomalle.
Mun pitäisi vielä jossain välissä keretä kouluttamaan tilalleni sijainen, kunhan nyt pomot saisivat aikaiseksi alkaa rekrytoinnin. Sanoin, että ei kannata jättää viime tinkaan, kun koskaan ei tiedä kauanko voi töissä olla.

Meille tuli verikokeiden tulokset viime perjantaina, maanantaina kävin kokeissa ja perjantaina siis tuli jo kirje kotiin. Kohonnutta riskiä ei ollut havaittu.

Ihanaa, tänään pääsee kampaajalle, edellisestä käynnistä onkin vierähtänyt vuosi! Kasvohoitokin on ensi kuussa, aion hemmotella nyt itseäni ja ottaa chillisti ja nauttia tästä raskausajasta :heart:

Mulle voi muuten päivittää listaan poikaolon

RR ja Pähkinä 12+6
 
Viimeksi muokattu:
Marianne :hug: toivottavasti kaikki on kunnossa!

Itse jätin veriseulan väliin koska tiesin että niistä tulee usein "vääriä hälytyksiä". Jos np- ultrassa olisi ollut huolestuttavan suuri turvotus niin sitten todennäköisesti olisin mennyt myös veriseulaan (nyt tulos oli 0,9mm)

Tässä vetelen juuri aamupalaksi tortilla chipsejä juustodipillä.. :ashamed:
Kohta pitääkin lähteä töihin iltavuoroon.

minimuu ja pikkuruinen 13+0
 
Marianne :hug: Toivottavasti kyseessä väärä hälytys!

Neiti-81 Itku, tuo mahatautiepisodi kuulostaa niin tutulle! mistä näitä pöpöjä nyt oikein riittääkään!

ON
Ei mennyt sitruunavesikään alas, mutta sitruunaviipaleita söin. :D No, onneksi nyt olen saanut pakotettua itseni juomaan tuota mandariini-ananasmehua, edes jotain nestettä. Ja sitten juon aamuisin Berocan niin saapahan siitäkin vähän nestettä. Tosin se maistuu ihan kamalalle ja juon sitä lasillista yli tunnin. :D

Tänä aamuna väsymys on vielä suurempaa kun tähän asti. Tuntuu että nukahdan tähän paikkaan. Tänään vielä pitkä päivä kun mies päivän töissä ja illan kurssilla. Palailee kotiin vasta kymmenen jälkeen. :O

Kai se on tuon yhden täystuhon perään taas raahauduttava.

- Hapsiainen
 
Uudet tulokkaat Tervetuloa mukaan!

Marianne pidetään peukut pystyssä että on väärä hälytys!

Maksalaatikko mun tekis kanssa ihan älyttömästi mieli maksalaatikkoa mutten kyllä uskalla sitä syödä kun neuvolassa sanottiin että pitäis maksaruokia välttää :/

Tänään on sitten D-day, puoli kolmelta on ultraääni! Ja jännittää niin että viime yökin meni ihan sängyssä pyörimiseksi ja nyt on töihin keskittyminen vaikeeta!
 
Marianne :hug: Jaksamista ja onneksi pääsette niin nopeasti jo jatkotutkimuksiin! Iso osa noista hälytyksistä on tosiaan vääriä, toivottavasti näin olisi teidänkin kohdallanne. Täällähän on odotuspuolella sellainen seuloista kiinnijääneiden pino, jos haluat vertaistukea.
 
Toivotaan, että Mariannella on kyse väärästä hälytyksestä, niitä kuitenkin taitaa aika usein noissa seuloissa olla.

Päivän sana on kyllä väsymys niin kuin monella muullakin. Lisäksi yrjö kävi taas viime yönä kylässä hampaidenpesun yhteydessä, ihme reaktio tuokin. Töissä saa kyllä ponnistella, että hereillä pysyy, varsinkin kun töissä on aika ajoin tosi hiljaista. Saa ihan keksimällä miettiä tekemistä ettei nukahda istualleen :D

Ksylofoni 10+
 
Kiitos kaikille tsempistä! En ole saanut mitään riskilukua... sekin vähän mietityttää. No, ehkä sekin selviää huomenna! Harmittaa vaan olla taas puoli päivää pois töistä, mutta ei auta sekään. En viitsi vielä pomolle kertoa mitään mistään. Ehkä olen sitten feikisti sairas, ei oikein voi muutakaan.
 
Päivää kaikille tasapuolisesti!

Marianne Tsemit täältäkin suunnalta!

Ja mistähän tuota olitta puhuneet. :D Ei muista ennää.

Mutta meillä nt-ultra ohi ja kaikki oli hyvin. :heart: Niskaturvotusta oli 1.5mm ja viikkoja oli sillon 12+0. Laskettu aika ei tosin muuttunu. Saatiin kuvia mukaan ja yllätykseksi katottiin myös 3D. Ja saatiin siitäkin kuva. :heart: Kokeilen liittää sitä tähän mut voi epäonnistua. Rakenneultraan saatiin aika 31.5. Huomenna ois lääkärineuvola. Ei tänne kummempia kuulu. Voikaa hyvin!

[url=http://aijaa.com/v.php?i=003257781603.jpg]Aijaa.com - 7781603.jpg[/URL]

Tine ja Nipsu 12+2
 
Oottepas olleet aktiivisia, niin pitkään meni lukiessa, että nyt ei oikein kerkeä kirjoittaa, kun tulee töihin kiirus. Pikaisesti siis...

Öttiskälle osanotto :hug: ei tää elämä ole ainakaan reilua!

Marianne toivotaan että on väärä hälytys! Tuuhhan kertomaan, kunhan kuulet lisää.

Paljon oli tullut uusiakin, tervetuloa :flower:

Hirrrmusesti oli ihania ultrakuulumisia, onnea niistä! :heart:

ON: Pahoinvointi loppui kuin seinään, vähän huolestuttaa :ashamed: vaikka hyvä oli kun loppui. Viikon päästä tiistaina onneksi neuvola, toivotaan että kokeiltaisiin kuuluuko sydänäänet. Voisi ehkä huokaista taas helpotuksesta. Vajaa kaksi viikkoa enää np-ultraankin, hui :)

Pitää tulla paremmalla ajalla kirjottelemaan enemmän. Voikaa hyvin! :heart:

Niiskuneiti ja 10+4 :kiss:
 
Mariannelle :hug: ja tsempit myös täältä suunnasta, toivotaan että kaikki kääntyy parhain päin.

Nt-ultra onnellisesti takana. Pienen istumapituus 50,7 mm ja BM-mitta 19,4 mm, niskaturvotus 0,69 mm ja Downin riskiluku 1:25000. Sikiö oli ultran hetkellä uninen ja vasta kun kätilö hieman tuuppi vatsaani niin alkoi liikkumaan. Lapsiveden määrä oli normaali ja kaikki rakenteellisetkin asiat pikkuisella ok. Kätilö otti pituusmitan kahdesti ja sanoi sikiön olevan oikein suotuisassa asennossa luotettavan mittatuloksen saamiseksi. Ja viikkoja tulikin sitten molemmilla mittauksilla kasaan jo 11+6 :confused: Tämä pisti kyllä todella kummeksuttamaan, koska siittiöt on laitettu aikanaan matkaan la-su välisenä yönä ja ovistestikin näytti ovulaation ajoittuneen su, jonka kaiketi pitäisi olla se 2+0 päivä (eli nyt pitäisi olla enintään 11+2). Niin ja edellisestä siittiöiden vierailusta oli kulunut tuolloin jo kaksi viikkoa, eli mitään vanhoja henkiinjääneitä ei siellä kaiken järjen mukaan ole ollut, jos ovulaatio olisikin ollut aikanaan jo viikonpäivinä pe-la. Voikohan siis ultra näyttää jopa 4 pv "liikaa", eli mikä on tässä vaiheessa virhemarginaali? En löytänyt sellaista tietoa tuosta ultrakuvien reunasta, joillakin se näyttää lukevan. Mies on tosin meillä pitkä, joten jos sikiö tulee isäänsä niin on vähän aikaansa edellä :D lasketuksi ajaksi muutettiin 12.10.2011.
Eihän sitä tietenkään koskaan tiedä, vaikka olisi ovuloinut kahdesti saman kierron aikana...alkaa kyllä mennä jo pää sekaisin näistä mietteistä :p

Kaiken kaikkiaan tosi positiivinen tunne jäi tuosta käynnistä, kätilö oli mukava ja asiantunteva. Ultra tehtiin sekä alakautta että vatsanpeitteiden läpi ja näytti myös 4d-kuvaa ruudulta. Sain kolme 3d-kuvaa mukaankin, siellä näkyy ihanat pienet korvan alut, pieni nenänpää ja leuanalku. Kädet vielä suhteessa pidemmät kuin jalat. Sormenalutkin sieltä erottuivat. Skannerin uupuessa en voi valitettavasti lisätä kuvia :(

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

kolmenmutsi ja ylimittainen (?) munamies 11+6
 
Viimeksi muokattu:
Marianne ja Sedna, toivottavasti kaikki on kuitenki ok :hug:

Alkanut itteä kanssa jännittämään tuo np ultra,jos se voi helpolla antaa vääränki tuloksen niin turhaa sitten huolestuu..no kutsua ultraan ei oo vielä edes näkynyt..

Saakohan vatsalihasliikkeitä tehä normaalisti raskaus aikana,vai kannattaako suosiolla jo ne lopettaa?

Täälläkin oireet kadonnut, olo kun ei ois edes raskaana.Apua mikään ei oo hyvä:O

Maria ja toukka 10+2
 

Yhteistyössä