Lokakuun Lapsoset Meidän Kuu!! 2017❤

Heip!

@Tinnuli hurja alku teillä tulehdusten kera, toivotaan että pian helpottaisi eikä sinun tarvitsisi enepää popsia antibiootteja. Tsemppiä!

@-pansku- Aikamoinen ambulanssisekkailu teillä puolestaan, ja hienosti selvisit (y)!Onnea vauvasta! Itse en olisi luomuna selviytynyt.. tai no jos olisi ollut pakko niin sitten vain olisi ollut kestettävä. Niin nämä synnytykset on kaikki erilaisia:) ihana lukea kokemuksia!

@Hyppymassu siellä sinulla tuntuu olevan liikkuvainen poikavauva ;):barefoot: tsemppiä perässä pysymiseen! Meillä myös tytär kääntyy kyljelleen ja vatsalleen, lisäksi sätkii ja potkii ja työntää itseään eteenpäin tohkeissaan, saa tosiaan täälläkin olla tarkkana ettei tipahda mistään;)

Ehdotus:
Pitäisikö meidän kasata tämä meidän lokakusiten äitien&vauvojen jengi ja siirtyä tuonne vauvojen puolelle, perustaa sinne "lokakuiset 2017 - pino?" Ja jos siihen saisi liitettyä linkin tänne, niin ei mene hukkaan tämäkään pino täällä:)?

Onkohan vielä meitä Lokakuisia jotka eivät ole saaneet vauvaa tai eivät ole ilmoittaneet vauvan saamisesta..?

Meillä oli tiistaina se punnitusreissu neuvolaan, kun viikko takana korvikemaitolisää. Tulos oli hienot +300g/vko joten jatketaan lisämaidon antamista toistaiseksi. Keskikäyrällä mennään pituuden suhteen ja paino lähti nyt lisämaidon ansiosta kipuamaan suoraan yös kohti keskikäyrää myöskin.

Kolmen viikon päästä minulla jälkitarkastus ja vauvalla punnitus sekä neuvolalääkäri, vauvan isä tulee mukaan lisäkäsiksi näillä näkymin. Olisikin hänen ensimmäinen neuvolakäyntinsä(y)!

Mitä vauhtia teidän muiden vauvoilla paino lisääntyy? Per viikko? Ihan mielenkiinnosta ja vertailun vuoksi kysyn.

Meillä on vauvalle ja minulle tullut punertavaa finnimäistä pientä näppyä poskiin molemmille, vauvalle enemmän. Mietin johtuisiko tämän viikon maanantaina syömästäni sushista sekä inkivääristä jne mausteista.. seuraan rauhoittuuko.
Onko teidän muiden vauvoilla siisti iho:)?

Peräpukamavaiva minulla helpottanut ja verivuotoa on enää pikkuhousunsuojan verran. Virtsapidätyskyky tuntuu aikanormaalilta ja ulkoilu sujuu;) Ihan hyvä olotila!

Nyt vauva huutaa yhtäkkiä, menen "pelastamaan pienen":barefoot:
Kuulumisiin taas!

T: Hiekkis&Norppistyttö melk 1kk ( 10.11.-17 tulee tasan 1kk)
 
Täällähän on tapahtunut! :)

@-pansku- hatunnosto synnytykselle ja hienoa että kaikki meni lopulta hyvin!

@Tinnuli Tsemppiä tulehduksen kanssa, toivottavasti tokenisi nyt pian lääkekuurilla.

Pikkuinen tänään 6vko ja on päästy täysimetykselle pari viikkoa sitten. Vähän tuo paino vielä laahaa :(, mutta tasaista käyrää mennään ylöspäin noin 140g/vko. Pituutta oli humahtanut hyvin, eli nyt on jo 56cm(syntyessä 49cm). Imetystä koitetaan entisestään tehostaa ja vielä seurataan painoa säännöllisesti. Maitoa tuntuisi kuitenkin hyvin tulevan ja välillä herutessa suihkuaa pitkin syötettävän poskia... :whistle: Typy on kuitenkin virkeä ja hyväntuulinen, pissaa ja kakkaa tulee, joten neuvolassa eivät hirmu huolissaan olleet tuosta painosta... Vielä...

Itse olen parantunut sektiosta aika hyvin. Vaunulenkit olleet nyt max tunnin ja olen jo kantanut vauvan lisäksi kantokoppaa, vaunuja yms. Koirien kanssa totutellaan vielä yhteislenkkeihin, mutta muuten ovat ottaneet tulokkaan hyvin vastaan. Pienempikin malttaa olla nätisti vauvan lähellä.:D

Ihanaa tulevaa viikonloppua (ja ensimmäistä isänpäivää!) kaikille! ❤ :barefoot::love:

Tassuttelija ja Pikkuinen 6vko :love:
 
@Hiekkasärkkä79 meillä on tullut painoa seuraavanlaisesti:
Syntymäpaino 3444g
Kotiutumispaino 3222g
6vrk: 3500g
10vrk: 3700g
18vrk: 4050g
25vrk: 4260g

@Tassuttelija ompas teillä siellä pitkä tyty! <3 meillä kans heruu välillä niin et ruiskutan koko vauvan maidolla :D

Omaa napailua:
Maanantaina kohtutähystykseen ja suoritetaan siinä sitten tyhjennys samalla. Nää antibiootit saa mut jo ihan loppuun että en tiedä mitä teen. Vielä pitäisi jaksaa melkein viikko. Eilen jo klo 20 aloin itkemään väsymystä ja vauvalla oli ilta kiukku enkä saanut millään itkua loppumaan. Kävikin sitten ilmi että hänellä oli syöttämisestä huolimatta ihan hirveä nälkä ja vetäs toisen satsin ja nukahti kiltisti. Oli vähän sellainen paska äiti -fiilis kun en tajunnut. Mulla tuntuu tää iltamaito olevan melko surkeaa.

Vähän kauhistelen myös seuraavia äitiysrahoja kun siirryn työnantajan maksuista kelan rahoille ja näyttäis että joulukuussa en saa ollenkaan rahaa, tulee aika mahtava joulu, stressaan jo nyt. Jospa sinne vielä päivittyisi jokin maksupäivä..

Tinnuli & tuhiseva pikkulintu melkein 4vko
 
Vauva-arki on kyllä kovin kiireistä. Ihana kuitenkin käydä lueskelemassa täällä teidän kuulumisia ja synnytyskertomuksia.:)

@-pansku- onpa ollut hurja synnytys. Minua pelotti, että olisin joutunut synnyttämään ambulanssissa, kun matka synnärille on pitkä ja synnytykset olleet nopeita. Onneksi siis käynnistettiin. Hyvä, että teillä meni kuitenkin kaikki hyvin. :)

Täällä on tullut pojalle hyvin painoa. Käytiin maanantaina ekassa lääkärissä ja paino oli jo 4355g (2710g) ja pituus 53,3 cm (47cm). Vaikka esikoisen hammashoitaja oli sitä mieltä, että maito ei riitä vauvalle, jos imetän molempiao_O Välillä jopa pumpannut maitoa, jos pakottaa liikaa:ROFLMAO:

Me saatiin pidettyä ristiäiset viime lauantaina; pojasta tuli Sisu.:love: Pappi oli aika pettymys, koska oli unohtanut kaiken mistä puhuimme, kun hän kävi meillä puhumassa ristiäisistä. Kaikki meni kuitenkin muuten ihan hyvin ja eipähän tarvitse sitä enää stressata.

Mama_Red ja Sisu 6vk 3pv
 
  • Tykkää
Reactions: Milpin
Ehdotus:
Pitäisikö meidän kasata tämä meidän lokakusiten äitien&vauvojen jengi ja siirtyä tuonne vauvojen puolelle, perustaa sinne "lokakuiset 2017 - pino?" Ja jos siihen saisi liitettyä linkin tänne, niin ei mene hukkaan tämäkään pino täällä:)?
Siirrytään vaan, linkin saa onneksi osoiteriviltä napattua mukaan (y)

Lisäksi, älä stressaa hormoninäppyjä ;)

Itse olen parantunut sektiosta aika hyvin. Vaunulenkit olleet nyt max tunnin ja olen jo kantanut vauvan lisäksi kantokoppaa, vaunuja yms.
Mulle lätkäistiin neuvolasta käsky vähentää liikuntaa :LOL: kuulemma pitäisi tää toipilasaika ottaa rennosti lopputarkastukseen asti :LOL: vähän harmi kun pitää ottaa rennommin, on ollut niin ihanaa kun pääsee kunnolla kävelee :love: oon ohittanut lähtöpainoni ja oon hoikempi kuin ennen raskautta :cautious: ja synnytyksestä 1kk 4vrk...

Mulla tuntuu tää iltamaito olevan melko surkeaa.
Ei se välttis surkeeta ole, mut jos sulla tulee maitoa runsaammin niin kannattaa lypsää etumaitoa pois ainakin 50ml niin alkaa tulla rasvaisempaa maitoa :)

omanapailua; 3v hääpäivä ens viikolla :love:

Vinkkiä niille jotka ei mahdollisesti vielä oo synnyttäneet, kannattaa pestä sohva tiskiaineella ja karhunkielellä ja istua samalla kovalla jakkaralla ;) kuulostaa oudolta - mulla meni vedet 12h myöhemmin :LOL:

Väsy on, mut on toi pallero vaan parasta :love:

Hyppsu ja kurnu, 5vko :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Nerinah
Moi kaikki! Kylläpä aika menee hirveän nopeasti, meidän tyttö on tänään jo seitsemän viikkoa! Onnea kaikille vauvan saaneille ja tsemppiä jos joku vielä odottaa! :) Meillä on hyvin tullut painoa, nyt on mitat 5300 g ja 55 cm (syntyessä 3580 g ja 52 cm) Pää on myös kasvanut 35 -> 39 :D Meidän vaavi on ollut alusta alkaen melko itkuinen, mutta nyt ollut pari päivää rauhallisempi, oon kokeillu nyt maidotonta ruokavaliota, ehkäpä se vaikuttaa...
 
  • Tykkää
Reactions: Nerinah
moikka :)
Joko on uus keskustelu avattu? en ainakaan löytäny mistään.

Täällä vauva 6vk tänään.:love:Vauva on yhäkin kiltti ja ihana,meillä mennään yhäkin 3h-4h sykleissä,nukkuu,syö,hereillä joka unen jälkeen ehkä puoltuntii...joskus iltasin voi olla 1-2 tuntiakin.
vauva syö sen 120ml kerta,mun mielestä se on aikapaljon???
onko kukaan käyttäny noita ainun MAM colik tuttipulloja,jos, niin ootteko huomannu tuttiosissa jotain vikaa?meillä on nro1 ja siitä oikeen suihkuu maito vaikka pitäs olla se hitain tutti

Vaikka vauva on ihana ja kaikki tavallaan hyvin niin en(n) vaan oo tajunnu ennen että vauva arki on aika väsyttävää vaikkei vauva huutaskaan. eka kuukaus meni jossain ihme yli tilassa :geek:ja nyt alkaa jo väsyttää, :unsure:kaipaan hirveesti aikuis seuraa,kavereita,läheisyyttä,rakkautta...
välillä ehkä vähä hajottaa että oon vastuussa tästä kaikesta yksin,välillä taas tunnen itteni onnekkaaks että asiat on just näin ja saan hoitaa kaiken tavallani.

mites muilla menee? ootteko päässy minnekkään ilman vauvaa?vai onko ees tehny mieli?saatteko nukuttua?
 
  • Tykkää
Reactions: Nerinah
Just mietin samaa @sitruunasuola että oliko joku jo ehtinyt tehdä syntyneisiin aloituksen kun täällä on kovin hiljentynyt. :)

Meillä syötiin alkuun lisämaidot pullosta ja just noita mamin pulloja ja 1-tutti,ei kyllä kovin hitaalta virtaukselta tuntunut... :rolleyes: Imetyksen tuen vauvantahtinen-pulloruokinta ohjeistus auttoi, kannattaa tutustua https://imetys.fi/tietoa-imetyksen-avuksi/vauvantahtinen-pulloruokinta/
Oon nyt pakastanut omaa maitoa pieniin 40-60ml eriin ajatellen "omaa aikaa", eli lähinnä koiratreenejä, joissa menee 1-3h. Vielä en ole yksin käynyt vaikka mieli tekisi, mutta kun tulee kellonaika jolloin pitäisi lähteä niin en pientä haluaisikaan jättää edes siksi aikaa...:cry::love:

Unet on välillä hyviä, 3-4h pätkissä ja välillä valvotaan öisin 2-3h... Valvotut yöt on rankkoja, mutta kyllä se taas seuraavien unien aikana korjaantuu... :barefoot:Aika lyhyitä pätkiä typy edes muiden kanssa vielä viihtyy. Minunkin kanssa tissillä asuminen ja sen lomassa lyhyet seurustelut on sitä parasta. Voisin kyllä vaan tuijotella noita isoja silmiä ja hymykin alkoi tulla reilu viikko sitten :love:

Tassuttelija ja Pikkuinen kohta 8vko:love:
 
En myöskään tiedä tuosta uudesta ketjusta..

@Tifa teillähän kasvetaan hienosti <3

@sitruunasuola meillä menee samanlaisia annoksia. Olin käymässä sairaalassa kesken nimiäisiin leipomisen Kun mummi sai sairauskohtauksen, niin poika jäi kotiin miehen ja mun vanhempien kanssa. Eka vetäs 130ml pullosta ja kun tulin kotiin (n. 30 min syönnistä) niin halus hörpyn vielä rinnasta

Ja oon päässyt liikkeelle mutta tosin menen aina vauvan kanssa. Ollaan matkustettu jopa Pohjanmaalle vauvan kanssa kahdestaan (300km). Kyllä sitä itsekin kaipaa välillä seuraa, kuten sitruunasuola sanoit. Vaikka onhan miehestä seuraa sit iltaisin kun tulee töistä mut itse alan olee sillon jo aika väsynyt ja valmis sänkyyn.

Meillä nukutaan tosi hyvin. Rytmi on aikalailla et 22-23 nukahdetaan yöuneen ja herätään klo 4 syömään ja siitä nukutaan 7-8, syödään ja nukutan taas pari tuntia.

Vastasinkohan nyt kaikkiin kysymyksiin

@Tassuttelija ihana kun noita hymyjä on alkanut tulemaan! <3 ne on niin valloittavia!

Meillä poju kasvaa tohinalla ja meidän 6 vko papu on 58cm!! Syntyessään oli siis 52cm. Painoakin on tullut sen mukaan sitten ja nyt poju painaakin 4950g. Edelleen kiltti kuin mikä ja nukkuu säännöllisesti :) neuvolalääkäri oli juuri tällä viikolla ja napa julistettiin olevan nyt kunnossa koska jouduttiin polttamaan napasieni pois. Itselläni saatiin kaksi kohtutulehdusta hoidettua pois ja olin kohtutähystyksessä ja tyhjennyksessä vielä toisen tulehduksen lopulla. Nyt pitäs alkaa olee hyvä olla sen puolesta :)

Tinnuli & pikkulintu Tirris joka saa nimen TÄNÄÄN 6vko
 
Heips pitkästä aikaa. Täällä menee mukavasti, eilen oli neuvolalääkäri. Papunen on huomenna 6 viikkoa, ja on jo 61,7 cm ja painoa 5700 g. Kovasti kasvaa, mutta olihan hän syntyessäänkin 55 cm ja 4570 g. :)

Hymyjä tulee pitkin päivää, voi onpa ne valloittavia. :love: Osataan täällä itkeäkkin, etenkin mahavaivat välillä itkettää. Muutoin aika tyytyväinen poika :)

Meillä on joku tiehän imun jakso ollut päällä reilun viikon. Täällä imetään 1-2 h välein.. Yöllä saattaa vahingossa mennä vähän pidempi aika. Mutta josko pian tasoittuisi tuo että saadaan pidemmät pätkät. :)

On meillä ollut koettelemuskin, kun hänelle tuli virtsatieinfektio. Olimme sairaalassa noin viikon. Onneksi parin vrk:n jälkeen pääsimme sentään päiviksi kotiin. Oli kyllä tosi rankkaa ja huoli omasta lapsesta on jotakin käsittämätöntä. Toivottavasti tuo ei uusiudu koskaan ja muutoinkin pysyisi terveenä, kuten meidän kaikkien pikkuiset.

Sunnuntaina meidän pienokainen saa nimen. :) Ristiäistohinoita siis alkaa olla täällä kotosalla. Huomenna kampaajalle värjäykseen, ekaa kertaa pienestä erossa niin pitkään. Mitenköhän pärjään.. :D vauva pärjää kyllä varmasti mainiosti mummon kanssa (y)
 
Heipä hei!

On jäänyt jostain syystä kirjoittamatta tänne. Meille syntyi poika 16.10 rv41+2. Nyt hän jo siis yli 6vkoa.

Synnytys käynnistyi yöllä, mutta sairaalassa supistukset harveni. Lääkäri kuitenkin puhkaisi kalvot aamulla, kun oltiin jo niin pitkällä ja edistystä kuitenkin oli tapahtunut. Vauva syntyi 16.50, isäkin pääsi synnytykseen mukaan. Pari yötä oltiin sairaalassa.

Synnytys oli nopeampi kun ajattelin eikä niin "kamalaa" mitä olin ajatellut. Toipuminen repeämistä olikin toinen juttu, onneksi nyt jo toivuttu hyvin.

Vauva on ihana ja elämä kahden lapsen kanssa sujuu pääosin hienosti. Isosiskokin ottanut veljen hyvin vastaan.

Vauva oli syntyessään 3312g ja 50cm, maanantaina neuvolassa 4680g ja 56cm. Rintamaidolla menty koko aika.

Onnea kaikille vauvoista ja ihania hetkiä pikkuisten kanssa.

Nerinah ja vauva 6viikkoa 2päivää :)
 
Hyvää joulun odotusta kaikille! Ensimmäinen joulu pojan kanssa lähestyy! :) oon mennyt ihan sekaisin joulusta ja joukukoristelusta heh :D

Meillä on ensi viikolla 2kk neuvola! Aika menee niin nopeeta. Ei olla enää vastasyntyneitä :)

Onko sitä uutta ketjua jo?
 

Yhteistyössä