*Lokakuun Mahapyöriäiset Syyskuu 2009* *Yhdeksän vauvaa on jo syntynyt!*

No kylläpäs täällä alkoi synnytysbuumi ja vielä ollaan syyskuussa :) ONNEA vaan kaikille!!

Mulla ei tietoakaan... jos keskiviikkona olisin jo siellä yläkerrassa, kun inka ja mirmi on alakerrassa ;)

MB 39+2 (epävirallisesti 40+0!)
 
Alkuperäinen kirjoittaja MB -:
No kylläpäs täällä alkoi synnytysbuumi ja vielä ollaan syyskuussa :)

Mulla ei tietoakaan... jos keskiviikkona olisin jo siellä yläkerrassa, kun inka ja mirmi on alakerrassa ;)

MB 39+2 (epävirallisesti 40+0!)
Hihii :D

Mä toivon kans! Siis et voisin sit siirtyy sun kans ylös;)
 
Hei tuli muuten mieleen että mitenkäs tuo PINKKA VAUVAUTUNEILLE? :whistle: :wave:
Siis avaanko mä sinne pinkan jo ku noita vauvojaki on syntyny jo viis tähän mennessä vai avaako joku muu? Vai miten tehään?
:wave:


Ai niin mä muuten löysin henkkamaukalta kivoja imetystoppeja, 2kpl/pkt ja makso jotain 24e :)


*Talvicci ja Uuno rv.38+5* :heart:
 
Voi kun ihan sydän hyppäs kun aukasin äsken tän keksplussan sivun ja otsikossa luki et VIISI vauvaa syntyny!! :heart: Ihanaa!!
Onnea hirmuisesti mutilainen ja kassu pikku prinsseistä!!! :flower:

Ja ihan saletti on jo joku muukin vauvansa saanut, ei vaan ole vielä ehtinyt tänne ilmoittaa...öhöm :whistle: paapelo, riivinrauta... ;)

Viime yö meni onnesta paremmin, siis esikko nukkui suht hyvin, mut ite kääntyilin koko yön. Ei vaan pysty samassa asennossa oleen kovin kauaa ja jokainen kyljen kääntö saa aikaan supparin :( Tulis sit sellanen oikeen mojova ja merkityksellinen eikä vaan näitä harkkareita koko ajan.
Nyt oon ihan väsyny kyllä taas ja laitoin esikon tossa tunti sitten päikyille ja ajattelin et jee, pääsen itekin sohvalle torkkuun mut nyt sitte en löytäny mistään itkuhälyttimen toista osaa. Siis oon kääntäny koko kämpän ympäri, mut en ymmärrä missä se on. Eli tässä nyt sitten vaan valvon ja päivystän et koskahan herää, en uskalla nukkua kyllä. En oikeen uskalla sillonkaan vaik oiskin itkuhälytin kun jotenkin en ihan sataprosenttisesti niihin luota vaikka kertaakaan ei kyllä ole jäänyt kuulematta tuo hänen heräämisensä.
No, jospa kuppi kahvia piristäis! Ihanaa alkavaa viikkkoa kaikille ja lisää vauvauutisia!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja inka85:
Alkuperäinen kirjoittaja MB -:
No kylläpäs täällä alkoi synnytysbuumi ja vielä ollaan syyskuussa :)

Mulla ei tietoakaan... jos keskiviikkona olisin jo siellä yläkerrassa, kun inka ja mirmi on alakerrassa ;)

MB 39+2 (epävirallisesti 40+0!)
Hihii :D

Mä toivon kans! Siis et voisin sit siirtyy sun kans ylös;)
Mä voin sanoa, että mä en silloin vielä ainakaan synnytä.
Jotenkin olen niin varma, että yliajalle mennään.
Onneksi mulla on sentään laskettu jo kuun alussa, että viimestään puoliväliin pitäisi olla vauva ulkona.. Muuten varmaan haahuilisin yksin täällä pinoilemassa.

Inka mulla on se aika muistaakseni klo 10. Lääkäri tosiaan katsoo kokoa, kun mulla on ollut sokerit koholla tämän raskauden aikana. Esikoinen oli syntyessään kuitenkin ihan varsin normaalikokoinen 3,5kg, vaikka tulikin 42+1. Mutta kun sektioon päädyttiin ensimmäisellä kerralla, haluavat nyt tarkkailla jo etukäteen. Ja sehän sopii mulle.

Mutta nyt suuntaan esikon kanssa vähän syysaurinkoon. Jos vaikka omakin olo vähän kohenisi.

Mirmi edelleen 39+3
 
Onneksi olkoon vauvautuneet ja jo vauvaa hakemaan lähteneet! Eli Kassu, Mutilainen ja Paapelo ainakin (anteeksi jos joku jäi mainitsematta)...

Nyt ei jaksa muuta, olo flunssasta johtuen huononee koko ajan :( Ei onneksi vieläkään kuumetta, mutta muuten hyvin flunssainen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mirmi:
Alkuperäinen kirjoittaja inka85:
Alkuperäinen kirjoittaja MB -:
No kylläpäs täällä alkoi synnytysbuumi ja vielä ollaan syyskuussa :)

Mulla ei tietoakaan... jos keskiviikkona olisin jo siellä yläkerrassa, kun inka ja mirmi on alakerrassa ;)

MB 39+2 (epävirallisesti 40+0!)
Hihii :D

Mä toivon kans! Siis et voisin sit siirtyy sun kans ylös;)
Mä voin sanoa, että mä en silloin vielä ainakaan synnytä.
Jotenkin olen niin varma, että yliajalle mennään.
Onneksi mulla on sentään laskettu jo kuun alussa, että viimestään puoliväliin pitäisi olla vauva ulkona.. Muuten varmaan haahuilisin yksin täällä pinoilemassa.

Inka mulla on se aika muistaakseni klo 10. Lääkäri tosiaan katsoo kokoa, kun mulla on ollut sokerit koholla tämän raskauden aikana. Esikoinen oli syntyessään kuitenkin ihan varsin normaalikokoinen 3,5kg, vaikka tulikin 42+1. Mutta kun sektioon päädyttiin ensimmäisellä kerralla, haluavat nyt tarkkailla jo etukäteen. Ja sehän sopii mulle.

Mutta nyt suuntaan esikon kanssa vähän syysaurinkoon. Jos vaikka omakin olo vähän kohenisi.

Mirmi edelleen 39+3


Täällä vähän sama, mulla kans päätyi sektioon. Sen takia toivonkin että alkais synnytys ihan normaalisti ja välttyis käynnistämiseltä..
 
Ohoh, täällähän pamahdellaan jo tiiviiseen tahtiin :)
Onnea paljon Kassulle ja Mutilaiselle vauvoista :heart:
Paapelon vauvauutisia odotellessa :)

Täällä tänään vihlonut ja jomottanut siihen malliin että veikkaan että vauva laskeutuu lähtökuoppiin...

Flunssa saavutti sitten minutkin, että täällä yskitään keuhkot pihalle ja pää täynnä räkää.. Sais kyllä lähteä pois sekin...

chilitin ja poju 35+3
 
Talvicci
Juu se on luvattu käynnistys päivä :D Innolla odotan.
Tänään oli neuvola, ei ollutkaan oma hoitaja, vaan joku kätilö koulutuksen saanut, ja hän oli sitä mieltä että jos limatulppaa on ollu, niin kerkee syntyä viikonlopun aikana.. Saa nähdä..
Toisaalta olisi mukavampi, jos sinne käynnistykseen menisi, ei tarvitsisi pelätä että kerkeekö sairaalaan vai ei..

Verenpaineet on pompannu, ja painoa tulee!! Kolmas viikko tai olla putkeen, että kilon verran noussu nyt :|
Miten se myrkytys homma menee, että kerkeääkö se vielä sitä tähän lykätä tämän viikon aikana? Kun ei onneksi muuta oiretta ole kuin paineet ja päänsärky, joka toivottavasti johtuu kuitenkin jumissa olevista lihaksista, kuin tuosta myrkytyksestä.

Hei ja sitä lunta meillekin :wave: Alkaa olla hermot riekaleina tämän kuran kanssa. Saisi olla valkeana maa, pääsisi helpommalla siivoamisessa :kieh:
 
Lämpöiset onnittelut kaikille vauvaantuneille :heart: :flower: :heart:
Olin jo aiemmin lukemassa täällä mutta piti jättää kesken! Liikutuin niin uutisista, että meinas parku tulla, mun piti lähteä heti kauppaan, enkä halunnut sotkea ripsiväriä :D Nyt saan fiilistellä ihan rauhassa B)
Onnea inkallekin 40:sta =)
apollo, tule tosiaan vielä sitten moikkaamaan meitä, jos meinaat tässä joskus muuttaa marraskuisiin =)
talvicci, kiitti vinkistä =) Voipi kuitenkin olla, etten minä tarviikaan lisää imetystoppeja, tänään tuli postissa mun netistä tilaamani. Kun vaan kerkeisin katsomaan niitä.
Kävin tänään neuvolassa. Muuten kaikki ok, paitsi sokerit pissassa oli kahdella plussalla :( Todennäköisesti ennen neuvolaa juomillani kolmella lasillisella appelsiinituoremehua on osuutta asiaan :whistle:
Pientä vauvaa taas terkka ennusti, siis jotain reilu 3600g. Ei se nyt niin hirveän pieni musta olisi.
Nyt vauva oli harvinaista kyllä selkä minun vasemmalla puolella. Yleensä on majaillut selkä oikealla. Pää oli kuulema kuin korkki viinipullossa,tiukasti lantiossa.
Mun on lopetettava, kissa on liian avulias taas vaihteeksi kirjoittelemaan mun kanssani ja mun menee hermot!
Uusia uutisia odotellessa :p

Hope ja vauveli 35+5
 
Apua/tietoa/mielipiteitä/arvauksia kaipaan: miulla siis huomenna ois äippäpolilla synnytystapa-arvio, kuitenkin olen nyt kipeänä, ei oo kuumetta ja kysymys onki, että voinko mennä flunssaisena tuonne arvioon vai täytyykö miun vaihtaa aikaa?

Miun piti tänään soittaa tuosta neuvolaan, mutta eihän miun räkäisillä aivoilla sellaseen pystytty (soitin kyllä kerran, muttei vastannut ja unohdinkin jo koko asian)...
 
Paljon onnea vauvan jo saaneille ja tsemppiä vauvan hakijoille :flower:

Täällä kärsitään kämmenten ja sormien turvotuksesta siinä määrin ettei tahdo kirjoittaminenkaan onnistua ko on nuo sormet ihan tunnottomat ja kipeät, onko muilla samaa vaivaa??

Äippäpolilla pyörähdettiin viime viikolla kokokontrollissa ja siellä lääkäri toteai "Hilman" kasvavan aivan keskikäyrällä, ja sanoi neitiä tiukka-pyllyiseksi kun kokeili tuosta päältä :D Painoa typyllä oli 2600g ja ei kuulema ihan 3500g paina syntyessään. :)

Ei muutakun mukavaa syksyistä maanantai iltaa mammoille ja odotellaanhan uutisia seuraavista nyyteistä :heart:

NaNa84 ja "Hilma" 36+1 :heart:
 
DsariaL En kyl osaa oikeen vastata tohon, mut jos mä oisin sä niin varmaan kuitenkin menisin sinne silti huomenna. Eihän se tietty hyvä oo "levitellä" tollasessa paikassa tauteja, mut toisaalta tää syksy on sellasta flunssa aikaa et ei sitä kyllä jokasta oiretta voi niin ottaa liian vakavasti. Jossainko oli sanottu ettei kipeenä sais tosiaan mennä...kertoikos täälä joku niin ?? Mut jos kerran et kuumeessa oo niin ehkä sit voisit mennä, oot vaan silleen hissukseen syrjässä sielä :) Ja voithan sä soittaa ja kysästä asiaa viä aamulla jos vielä epäilet!

Marsupilami Mullehan oli kans viime viikon neuvolassa tullu sellaset "vaivaset" 2100g/vko painoo ja paineetkin hieman eka korkeehkot, mut ei mulle mistään sanottu mitään. Ja pissassakin oli vähän valkuaista, mut terkan mukaan kaikki ihan hyvin. Eikös siinä myrkytyksessä pitäs olon mennä aika kehnoks?!!
Mulla kans aamulla neuvola ja toivon vaan ettei painoo oo ihan noin paljoo kertyny tällä kertaa. Ei pysty kotona mittaan kun meijän vaaka on menny ihan sekoks! :D Siis jos punnaat ittes vaik 3 kertaa peräkkäin ja samassa kohtaa (eli siis ei vaihdeta vaa'an paikkaa) niin lukema saattaa heittää joku 10kg!! :eek: Et ehkä vähän liian suurpiirteinen vaaka meillä!
 
Ihan vain pikaseen ilmoittelen että lauantai aamuna tosiaan meni vedet kuuden aikaan aamulla ja nyytin sain syliin puoli kuuden aikaan illalla :heart:

Palailen myöhemmin kertoileen lisää

Riivinrauta ja tyttö merkkinen nyytti :heart:
 
ONNEA Mutilainen ja Kassu!

Paapelokin pääsi sitten jo vauvan hakuun.

Inka onnittelut 40:stä.

Marsupilami: raskausmyrkytys voi edetä aika nopeastikin, ja jopa pahentua vielä muutaman päivän synnytyksen jälkeen. Jos tulee enempi oireita, tai uusia ( sahalaitakuviot silmissä, ylävatsakipua) niin pikasesti sairaalaan.

Neuvolassa kävin aamusta, ei mitään uutta, kaikki kunnossa. Painoa oli tullut vain 280 g/vko, sf mitta oli 33 cm. Ensi ma taas uusi käynti.
Leuanalunen on edelleen kipeä, syöminen tekee tosi kipeää, sai lääkäriajan vasta huomiseksi, toivottavasti keksii jotain helpotusta tähän. Nälkä olis mutta jokainen nielaisu sattuu niin ei tee mieli syödä.

Yöt on menny kohtuullisesti. Tosin viiime yönä valvoin pari tuntia. Pojalla oli illalla verensokeri tosi alhaalla ( 1.1) ja ei kerinny kunnolla nousta ennen nukkumaan menoa. Kävin sitten yöllä mittaamassa ja silloin olikin sitten korkea, joten joudun pistämään insuliinia. Kun sitten vielä närästi niin ei nukkumisesta tullut mitään. Toivottavasti ensi yönä saa paremmin nukuttua.

Peppi ja tytsi 37+6
 

Yhteistyössä