*Lokakuun Mahapyöriäiset Syyskuu 2009* *Yhdeksän vauvaa on jo syntynyt!*

onnea kaikille jo vauvan saaneille!!! täällä katellisena lueskelen uutisia.

Oma LA on "vasta" 22pvä.

neiti ei ole varmaan sisäistänny vielä että mistä suunnasta ulos pitäisi tulla pää on kyllä alhaalla, mutta jalalla yrittää navan kautta työntyä ulos. sain sen varpaasta kiinni viikonloppuna monta kertaa.

Ei tässä auta muuta ku odottaa kärsivällisesti vielä muutama viikko ja toivoa että alkaa tapahtumaan jotain. äippäpoli on viikon päästä niin silloin saan tietää onko alhaalla tapahtunnu jotain!


solmu & fröökynä 36+4
 
Voi mitä ehtiikään tapahtua yön aikana, Paapelokin pääsi lähtemään syyskuun puolella niinkuin veikkailinkin, tsemppiä vaan sinne kovasti :D

Toivolle tsempit myös että supistukset voimistuu ja tihenee niin pääset säkin oman nyyttisi lunastamaan =)

Kassulle ja perheelle lämpimät onnittelut pienestä pojasta :heart: :heart: :flower: :flower:

Inkalle onnittelut poksuista ja lasketun ajan saavuttamisesta :flower: Eiköhän sun vuoros kans pian tule ;)

Pikkuhiljaa alkaa itsekkin tajuta että niinhän se lähtö voi tulla itsellekkin yhtäkkiä ja koska vain, mäkin olen jotenkin tuudittautunut että onhan tässä vielä aikaa :whistle:

No myöhemmin lisää, jännää tulla avaamaan palsta kun ei tiedä mitä on taas seuraavassakin välissä tapahtunut :wave:

äitsy ja Lauri 37+3 :heart:
 
Taas täällä tapahtuu =) Kiva tulla lukemaan hyviä kuulumisia.

Paapelolla varmaan alkaa olla jo nyytti sylissä, joten isot onnittelut sinne! :heart:

Kassulle onnittelut pienestä prinssistä :flower: :hug:

Inkalle onnea LA.n saavuttamisesta. :flower:

Toivo varmaan myöskin lähtenyt hakemaan omaansa, tsempitykset sinne!
 
Taas tapahtuu... :D Onnea paapelolle, varmaan on jo pikkuinen sylissä. Kassulle myös hurjasti onnea pikkuisesta :heart:

Tänne ei mitään uutta, itsekin toivoisi edes jotain tuntemuksia niin tietäisi ettei varmaankaan käynnistykseen jouduta, mutta niitä kunnon suppareita ootellaan vaan. Sainoin kyllä miehelle et sänky, hoitopöytä ja vaunut tarttisi käydä lunastamassa kaupasta kun eihän sitä koskaan tiedä että koskas se lähtö tulee...

Mutta täällä aletaan valmistautua kynsihuoltoon lähtemiseen ja suunnitteluun että mitäs kivaa sitä tälläkertaa haluaisi...
 
Heips :wave:

Terveisiä neuvolasta :)
-paino nyt 61,2kg(lähtöpaino 42kg)
-RR 109/67
-sf 32cm
sydämen syke 132/min
Kaikki ok.

Perjantaina olis taas käynti NKL:lla, mitähän siellä tälläkertaa keksitään :/

No,jokatapauksessa ei tässä enää kauaa ole niin saa vauvan syliin :heart: Täällä ei vointi ole muuttunut ainakaan parempaan suuntaan..Samoissa vaivoissa kärvistellään :headwall:

Riivinraudalla taitaa jo olla pienokainen kainalossa :heart:
Toivottavasti Toivo on päässyt kanssa tositoimiin :)
Ja Paapelolle oikein kovasti onnea myös! Sielläkin varmaan on jo alkanut tapahtua enemmän :whistle:

Kassu ONNEA POJASTA! :heart:

Hui,kukakohan olis sitten seuraava :heart:
Inkallahan on tänään LA! ONNEA! :heart:

Itsekin jo voisin alkaa tosi toimiin.. Mutta jotenkin veikkaan tämän menevän yli ja paljon!

Nyt suunnittelemaan ulos lähtöä pojan kanssa!

heinähattu & pikkunen rv38+5 :heart:
 
Täällä edelleen ollaan :wave: Supistuksia tuli klo 4 asti, mutta siihen sitten loppuivat. :'( Kerkesin jo yöllä suihkuunkin mennä kun luulin, että lähdetään. Mieskin pakkaili tavaroitaan unenpöpperössä. Nyt aamulla tullut pari napakkaa, mutta täällä ei siis päästykään tositoimiin. Hyvä alku kuitenkin oli, joten eiköhän tämä vauveli kohta päätä syntyä =)

Paapelolle tsemppiä! Ihanaa kun pääsee vauvaa hakemaan =)

Ja Kassulle onnittelut!!! :flower:

Inkalla onkin sitten tänään ihanat viikot. Eiköhän me saada sinultakin kohta lähtö-uutisia :D

Nyt aamupuuron tekoon ja sitten taidan suunnata tuonne lähimaastoon portaita kävelemään :LOL:

Toivo ja tytteli 39+0 :heart:
 
Riivinraudalla varmaan jo vauva sylissä,kuulumisia odotellaan =)

kassulle onnea pikku-prinssistä :flower: :heart:

paapelolle onnea matkaan :wave: kuulumisia jäädään odottelemaan =)

toivolla kuulostaapi lupaavalta,jokohan lähdit nyytin hakuun ? =)

inkalle onnea lasketusta-ajasta,jokohan pääsisit kohta kanssa nyytin hakuun,pidetään peukut ylhäällä että oisit seuraava eikä menis yliajalle =)

täällä meni viikonloppu kuopuksen 1-v synttäreitä juhliessa :heart: :heart:
viime perjantaina oli taas äippäpolikontrolli eikä siellä mitään uutta tullut,sappiarvot pysyneet normaalin rajoissa lääkityksellä ja aamulla kävin taas antamassa uudet verikokeet,jos sappiarvot niissä noussu niin soittavat sitten ja voi olla että käynnistetään tällä viikolla mutta jos arvot ok niin sitten on viikon päästä keskiviikkona 7.10 seuraava polikäynti ja käski ottaa sairaalakassin mukaan varuiksi jos sillä reissulla ruvetaan sitten käynnistelemään kun kuulema eivät mielellään päästä hepatoosi-tapauksia ihan laskettuun aikaan asti,mutta jotenkin oon kauheen skeptinen ton käynnistyksen suhteen ja oonkin aika varma että sanoovat sitten taas että katellaan ja käyppä taas uusissa kokeissa :/ :eek:

kaipa sitä vois kohta jo ruveta sairaalakassia pakkaamaan valmiiksi,vauvan vaatteet sentään on jo laatikossa valmiina mutta sänky on edelleen kasaamatta :D

kaurisäiti ja bambi 37+5 :heart: :heart:
 
Jihuu! Nyt tuli lahto paapelollekin! :)

Kolleega tuli tanaan toihin iso rinkka selassaan - vahan vauvan vaatteita mulle :)
Kertoi samaan hengenvetoon olevansa toista kertaa raskaana - Ihanaa, leikkikavereita tulossa!

Mitakohan sanoo pomo - firma on pieni ja toita on paljon ja rahaa tulee sisaan onnettoman vahan.. Kohtakohan ne keksii lisaantymiskiellon koko tyoporukalle! :)

Halla valia - lisaa vauvoja! :heart:
 
Onnea nyytin saanneille ja sitä hakemassa oleville sekä täysiaikaisille! Kaikille samalla kertaa kun olen niin laiska kirjautumaan tänne...
Viikonloppu meni nopsaa mutta oli ihana ulkoilla kun rakastan kirpsakkoja syysilmoja,tää on mun mielestä parasta aikaa.Eilen meillä oli molempien appivanhemmat syömässä ja saunassa,vilinää riitti.Olin ihan puhki illalla.
Aamulla kun mies lähti töihin niin sain jonku ihme kipu kohtauksen.Ylämaha kramppasi niin etten voinut liikkua sängyssä,meni kylläkin ohi.en tiiä oliko supistus kun väsytti niin etten edes jaksanut koittaa onko vatsa pinkeenä :D Muutenkin ihme punnausta tuntuu alapäässä ja voi luoja kun liikkeet ja potkut tuntuu LUISILTA :eek: ihan ku lapsivettä ei olisi ollenkaan.Muutaman päivän vauva on ollut tosi vilkas,saas nähä enteileekö mitään.
Nyt vasta oon alannu ajattelemaan et kohta meille syntyy ihan oikea vauva :heart: en kyllä oo vielä menossa synnyttään :LOL: Ihme pää mulla kun kieltäytyy ajattelemasta.

Kauhia ompelu vimma iskeny,mut ei ideoita et mitä tekis.Viikonloppuna tein makkariin verhot,ihme kyllä,tuntien mun taidot.

Laitanpa tässä vielä viimeviikon neuvola kuulumiset:
rv 37+5 edellinen (34+5)
paino 72,8 (73,2)yhteensä ekasta kerrasta 3,4kg
rr taas koholla 144/85
sf 31 (29)
edelleen rt ja syke 150.
Muistinkohan aiemmin ilmoittaa et polilla ku ultrasivat rv 36+3 oli painoarvio vauvalla 2,6kg

Eipä tuu muuta nyt mieleen mut palailen kun olen päättänyt mennä yliajalle :LOL:

unihiekka ja vauva 38+3
 
Onnea Kassu! :flower:

Jännittää Paapelon puolesta. Just kun luin ensin paapelon lähettämiä vauvarunoja, itkeskelin siinä, oli niin kauniita. En pysty ees kunnolla syventymään tuollaisiin runoihin, kun oon aina niin herkkä liikuttumaan. Sen verran kuitenkin ryhdistäydyin ja kirjoitin muistiin tuon "Kun on oikein pieni"-runon. No sitten viimeinen niitti oli kun luin paapelon viime kirjoituksen. Alkoi tuo runo pyöriä oikein mielessä, ja mietin että jokohan siellä on se pieni jo ulkomaailmassa, niin itku tuli oikein kunnolla. Niisk niisk. :snotty:

Eilen pakkasin vasta sairaalakassia. En saanut sitä ihan valmiiksi, mutta tärkeimmät kai siellä jo on... Vaikeeta. Haluis jonkun kivan ja käytännöllisen vaatteen itselleen kotiinlähtöä varten, vaikka mitäpä sillä kai oikeesti on väliä... Sänky ei vauvalle oo vieläkään valmiina. No onneks on kuitenkin se laatikko, mutta haluisin sen kyllä sitten laittaa siihen pinnasänkyyn sen laatikon. Kauheita vastoinkäymisiä aina kun rupee ite kunnostaan jotain... En tiiä miten mittasin pohjalevyn koon väärin, mutta niin kuitenkin tein. Vaikka muka tarkistin moneen kertaan. Ei oo ensimmäinen kerta kun jotain mittaan väärin :ashamed: Miehen isä teki sen mun antamien mittojen mukaan, ja liian pitkähän se levy sitten oli, jotain 2cm. Siitä pitäis nyt sahata pikku kaistale pois. Mies sen lupas tehdä, mutta aika kauan on taas homma seissyt paikoillaan. Yleensä saan tämmösiin asioihin liikettä sitten kun rupeen ite jynssäämään jotain hommaa sen näkösesti että siitä ei tuu mitään :D mut se on hyvä konsti!

Oon huomannut ton saman jutun mistä tässä on ollut muillakin puhe, että ihmisten käsitykset siitä mikä on puhdas ja ehjä vaihtelee aika tavalla! :eek: Miten voi ollakin!? "Jouduin" ottamaan miehen siskolta vastaan jonkin verran vauvanvaatteita, kun puhui niistä kokoajan, ja lisäsi siihen sitten jotenkin jännästi että "jos ne vaan kelpaa". En tiedä mitä tarkoitti, mutta itelle tuli mieleen että se loukkaantuu jotenkin jos ne ei sitten tosiaan kelpaa. Yks viikonloppu sitten kateltiin niitä vaatteita, onneks niitä ihan pieniä oli aika vähän, joten ei niitä kovin paljon tullut mukaan. Ja mieskin onneksi oli toppuuttelemassa vieressä, kun tiesi että en ehkä kehtaa sanoa jos en oikeesti haluakaan niitä. Mut joitakin sellasia oli pakko ottaa mitä tämä miehen sisko oikein etsimällä etsi: "missähän se nyt oikein täällä on, se on tosi hyvä, ite tykkäsin ihan kamalasti..." tuloksena joku nukkainen poika-värinen vanupuku, jossa ei edes neppareita vaan kauhee määrä napitettavia nappeja! Sit tytöille sopivat vaatteet oli kaikki vaaleenpunasia! En vaan kovin paljon pidä vaaleenpunasesta. Aattelin että ainakin osan näistä vaatteista pidän sellaisena mökki/mummola-varusteena. Saa nähdä tuleeko käytettyä ollenkaan. En oo varma haluaako se niitä takaisin vielä, voi olla että eivät tee enää lapsia, mut eihän sitä tiedä. Eli voi olla että joudun säilyttämään ne jossain... Ja on kyllä tuo muoti 2000-luvun alusta muuttunut jo aika lailla. Nyt ei mielestäni oo enää mitkään hempeät sävyt muotia. Vai onko se vaan sitä että itse en niistä tykkää. Joko valkoinen tai sitten kunnolla värikäs on enemmän mun makuuni.

Kuuntelin eilen vihdoin ja viimein kirjastosta joskus alkukesästä lainaamaani (ja mp3-soittimelle kopioimaani) synnytysvalmennus-levyä. Periaatteessa ihan hyvä. Tykkään tommosista rentoutus-jutuista. Mut miinuspuolena se että monessa kohtaa en pystyny olemaan nauramatta. Rentoudu siinä sitten samalla kun hytkyy vedet silmissä. Mutta koitan sen kuunnella vielä uudestaan aina kun ehtii. En tiedä vaikuttiko se, mutta viime yön nukuin kertaakaan heräämättä tosi sikeesti!

Hanikka ja Elli 38+2
 
Moi!

Tällä kertaa pikaisesti vain omaa napaa, perehdyn paremmalla aikaa teidän kuulumisiin keskiviikon jälkeen sillä

meillä tuhiseen tuolla sängyssä pikkuinen nyytti =)

Pikku herra päätti että torstain synnytystapaarvio on ihan turha, että hän voi itsekin tulla näytille ja saada äidin olon paremmaksi =)

Eli keskiviikko iltana klo 20.10 rv 38+3 syntyi Torsti, jolla oli kokoa 3185g, 50cm ja pipo 35cm. Ihana täydellinen kymmenen pisteen poika =)

Synnytys meni tosi nopeasti, kokonaiskesto oli 1h 10 min ja molemmat voidaan tosi hyvin. Lauantaina kotiuduttiin ja nyt opetellaan uutta kahden lapsen arkea... Kertoilen myöhemmin paremmin synnytyksestä ja kuulumisista. Kohta lähdetään ensimmäiseen neuvolaan =)

Onnellinen Mutilainen ja Torsti 5pvä
 
Onnea Mutilainen :heart: Ja tsempit nyt paraikaa vauvanhakumatkalla oleville :)

Olipas mielenkiintoinen yö. Pari edellistä olen saanu nukuttua suht ok, toki oon ollu hereillä mutta nukahtanut sitten aika pian uudelleen. Viime yönä heräsin kun pakaroita poltteli, ihan ku pahimmissa menkkakivuissa ja sitten alkoi hirveä painontunne tuntua alapäässä. Tuo painontunne hellitti välillä, mutta tilalle tuli viiltely. Liekö vauva sitten porannu päätään yhä syvemmälle lantioon, mene ja tiedä mutta inhan tuntusta oli. Äsken sitten sain vasta itteni ylös erittäin katkonaisen yön jälkeen :ashamed:
Kohta lähden kampaajalle hakemaan uutta mallia tähän tasapituiseen tukkaan. Niin ja väriä kanssa :) Ajattelin pätkästä vähän lyhyemmäksi niin on helpompi hoitaa kun mulle tulee niin helposti takkuja, vaikka olen kokeillu ties mitä kampaajien suosittelemia hoitsikoita. Ihan kiva saada vähän uutta ilmettä itelleen :)

Flora + L-poika rv38+5
 
No johan täällä tapahtuu, kivaa!! :heart:

Kovasti onnea Kassulle pienestä pojasta ja
Mutilaiselle pienestä pojasta.

Riivinrauta ja Paapelo taitavat olla hakumatkalle, tsemppiä heille!

Lievästi alan jo kadehtimaan. Täällä oli epävirallinen (kuukautisista laskettu) LA eilen, mutta varhaisultran mukaan mennään, eli vielä olisi muutama päivä odoteltavaa.
Ollaan viikonloppu uhrattu siivoamiseen, sohvanpäälliset, lattiat ja ikkunat on pesty. Kyllä kelpaa vauvan tulla puhtaaseen kotiin. Vielä kun laitan nuo pienet vaatteet pesukoneeseen ja alan pikkuhiljaa pakata kasseja lähtövalmiiksi sekä itselleni että pojalle.

Tavanomainen loppuvaiheen turvotus on taas riesana. Sormet ja jalat on turvoksissa ja verenpaine aina välillä koholla. Nyt sitä pitää vaan kontrolloida säännöllisesti, koska raskausmyrkytyksen riski on olemassa. Jotenkin tuntuu olo vetämättömältä, hartiat kipeät yms. Joko orastavaa flunssaa tai sitten se jännitys vaan painaa päälle.

Minulla on lääkäri kättärillä 30.9 kuten muistaakseni Inkallakin.
Saas nähdä, onko vaavi kovasti kasvanut. En usko, että vielä lähdetään käynnistämään kuitenkaan, ellei sitten jotain hälyyttävää ilmene. Esikoinen tuli siis käynnistettynä 42+1, joten ei tässä kiirettä. Eikä edelleenkään supistuksen supistusta.
Tämä loppuvaihe on vaan tällaista odottamista.

Mutta syksyistä viikonalkua kaikille lokakuisille!

Mirmi 39+3
 
Voi hurja ku täällä on tapahtunu "poissaollessa" :D :wave:
Olin viikonlopun reissussa niin en ole koneella käyny ollenkaan...

Nupsuliina
No olipa vain kumman kokonen pinnis :D

Marsupilami
Onko tuo 5.10 nyt sitten se käynnistyspäivä jollei sitä ennen synny? :wave:

pinkkis
Mä oon kans kuullu tuon saman uskomuksen sängyn petaamisesta ennen lapsen syntymää...
Enkä ole mäkään sänkyä pedannu...

Jokohan Riivinraudalla on nyytti sylissä? :heart: :wave:

Missah
Kurja tuo raskausmyrkytys :( :hug:
Täh siis vähän sattunu ilmeisesti mittausvirheitä tai jotain? :whistle: :D
Meillekkään ei ole sanottu missään koko liikelaskennasta... Outoa...

tulia
Mulle tulee varmasti kans ikävä tätä masua, vaikka on tietenki ihanaa saada pikkunen sitten syliinki mutta silti :D

Marsupilami
Taitaapi olla kuulua limatulppaa :D :wave:

Inkalla tänään laskettuaika :D

Vauvan vaatteiden saamisesta...
Ei olla kauheesti saatu... Monella tutulla ku on vasta yks lapsi niin haluavat säästää seuraaville niitä vaatteita...

Toivo
No höh...Tyssäsivät sitten...

paapelolle onnea matkaan :wave:

Onnittelut kassulle pojasta :heart: :flower: :wave:
Harmi ettei mies päässyt mukaan synnytykseen. Ja tosiaan olipa hyvä sattuma että sinun oma isäs oli sopivasti yökylässä kun poika noin nopeasti tuli :)

Onnittelut Mutilaiselle pojasta :flower: :heart: :wave:
Sielläki poika tuli vauhdilla :wave:


Tänne ei kummempia...
Liitoskipuja ja supistuksia kans vähäsen ku reissas viikonlopun...

*Talvicci ja Uuno rv.38+5* :heart: Ultran mukaan rv.39+3
 
Täällähän on nyt ruvettu vauvaantumaan ihan urakalla. Paljon onnea kassu ja Mutilainen ja oliko vielä joku...

Tänne ei ihmeellistä. Eilen oltiin kirpparilla myymässä, jonka jälkeen mahaa ja selkää kyllä sattui aika lailla. Myös paineen tunnetta on ollut viime viikkoina aika runsaasti, liekö tyyppi kiilautumassa lähtöasemiin. Me ei myöskään olla saatu vauvan vaatteita sukulaisilta, ovat jo tehokkaina ehtineet myydä omansa pois.

Fresia 35+6
 
Onnea Mutilainen pienestä pojasta :heart:

Mirmi: Juu mulla on kans nyt ke se käynti Kättärillä. Mihin aikaan sulla on? Mulla ois klo 9:) Mulla kans esikoinen syntyi vkolla 42+0 käynnistettynä.
Onko sulla minkä takia nyt käynti? Mulla seurataan vauvan kasvua kun esikoinen oli yllätysiso vauva (4,5kg ja 54cm) ja nyt sitten sanoivat että tätä ei päästetä kasvamaan liian isoksi.
Mä niin toivon että käynnistäisivät jo kun pelkään tosi paljon että tääkin ehtii kasvaa ja taas tapahtuu jotain synnytyksessä.. Niin enkä usko millään että tää tulee ulos ilman käynnistystä..

Niin ja Kiitos kaikilla laskettuaikaonnitteluista :heart: hihii :heart:

Inka ja Maisa täällä edelleen 40+0 :heart: :heart:
 
Kylläpä täällä tapahtumia piisaa :)
Itse myös viikonlopun miehen synttärihumussa ja sillävälin onkin tullut vauvoja ja lähtöjä monelle..hienoo =)
Itsellä huomenna 37+0, ultran mukaan 37+4
Meillä on nyt kaikki pakolliset juhlat ja tapahtumat ennen laskettua aikaa ohi niin tuntuu jotenkin kuin olisi tyhjän päällä. Nythän se sitten saa tulla :)
Yhden yön työkeikan mies tekee vielä ensi viikon alussa, mutta se on niin nopea juttu, etten sitä jännitä.
Viime yönä heräsin ensimmäistä kertaa muutamiin kipeisiin supistuksiin ja valvoin niiden takia hetken aikaa..onneksi meni ohi. Muuten menee kyllä yöt ihan pyöriessä ja kokoajan heräilen ja ravaan vessassa..aamuyö sitten on parasta uniaikaa =)
Päivällä yritän saada esikon aina nukkumaan niin pääsee vähän lepäämään itsekin.
Mielenkiinnolla odottelen kuinka tämä synnytys käynnistyy, kun esikosta oli niin helppo juttu kun vedet meni niin ei tarvinnut miettiä lähteekö vai ei..

Mut nyt kokeileen saisonko tuon vilpertin lepäileen..

Oikein suuret onnittelut vielä kaikille nyyttinsä saaneille ja tsemppiä kaikille lähteneille ja lähtöä tekeville!!!!!
Hengessä mukana ollaan kovasti ja parin tunnin välein on käytävä katsomassa kuka on päässyt taas tosi toimiin :)

Nöppönen80 36+6
 
Onnitteluita jaossa myös täältä, on tosiaan alkanut ketjussa tapahtumaan :heart: Ja paapelolle kiitos ihanista runoista!

Taidan itse jossain vaiheessa siirtyä marraskuisten puolelle, jos alkaa näyttää siltä, että Töppönen ei pidä kiirettä. Vaikka mistä sitä tietää jos vedet vaan menisivät...Viikon päästä on kokoarvio ja sen jälkeen tietää, onko alakerrassa tapahtunut mitään kummempaa. Mutta laskettuun aikaankin on tosiaan vielä yli kuukausi. En kuitenkaan häivy hyvästelemättä!

Sokerirasituksen tulokset olivat ok :) Eli munuaiset vaan päästivät sen sokerin läpi pissaan.

Vauvanvaatteiden kunnosta...Kerroinkin jo aiemmin anopilta saamastamme "kivasta ylläristä" eli kassillisesta kirpparivaatteita. Ne olivat niin nukkaisia ja karheita...voi vitsi kun anoppi vielä oikein hehkutti yhtäkin kamalaa kappaletta, että tämähän on niin hieno, eikös. Viikkasin tuon satsin vaatteita alimmaiseksi komeroon. Vaikka toisaalta vauva ei varmaan ymmärräkään, mitä päällään kantaa (värejä yms.) niin olen itse niin tarkka omista vaatteistani, ettei omaa silmää miellytä jos pikkuisella on jotkut kulahtaneet rytkyt.

Mukavaa viikkoa ja vielä kerran onnea paapelo, kassu, mutilainen, riivinrauta ja kaikki joilla laskettu aika jo täynnä :flower:

Apollo+Töppönen rv 35+2
 

Yhteistyössä