Lokakuun Onnenmurut 2012 *Helmikuussa*

Taatu Onnea ihanista kuulumisista!
Noista syömisistä... Kaikka raikas maistuu, muuten tuo ruokapuoli onkin aika yksitoikkoinen... Periaatteessa pystyn kylläsyömään melkein kaikkea, mutta pelkka ajatuskin esim. keitoista tekee pahaa, YÖK! Tänään sit ostin kaupan valmista hedelmäsalaattia jääkaappiin et saa sitä kylmänä syödä :D
Hömpi Kyllä siellä ainakin alkio saattaa näkyä jos viikkoja on 5+ jotain. Tasan 5+0 ei vielä välttämättä näy kuin ruskuiaispussi, mut toivotaan et sulla on viikkoja jo sen verran et kunnolla näkyy pikku tulokas!

Ikiäiti ja pikkuinen
 
Taatu ja ikiäiti Onnea! Ihanaa, että kaikki hyvin! :heart:
Lumille ja LumiLinnealle onnea huomiseen ultraan!

Valoa ja hömpi mulla myös ultra torstaina, rv 7+0. Vasta klo 15, joten pitkä päivä tulee töissä olemaan. Pelottaa ihan pirusti!

Eilen illalla ja tänään ollut tosi etova olo. Nyt olo pikkuhiljaa paranemassa..

Tanyaz & Mini 6+4
 
Yhdyn myös tuohon unettomuuteen! Hittovie, menin eilen kympiltä jo sänkyyn ja tiesin että koulu alkaa tänään vasta 12 joten saisin nukkua piiiiiitkään ja makeasti,pah. Heräisin vähän väliä, pyörin, kierin, mietiskelin, mylttäsin.. Koko yön unensaldo ehkä 5 tuntia max. semmosen 12 tunnin aikana.. Kylläpä ketutti :/

Laitetaan korvan taakse nuo pahan olon ruokavinkit, etominen on alkanut nostaa päätään..

Little Precious 5+4
 
Kääk miten paljon tekstiä, tervetuloa uusille ja onnea plussasta!

Taatu ja ikiäiti, kiva kuulla teidän ultrasta :heart:

Täällä myös jännittää aika kovasti tuo huominen ultra .. Se olisi klo 14.30, joten tulen sitten kertomaan kuinka käy. Sen jälkeen en menekään enää töihin. Hui! No, kävi miten kävi ..

Itselleni ei myöskään kauheasti maistu lämmin ruoka, mieluummin söisin/ joisin jotain kylmää ja tuoretta.

Tsemppiä kaikille unettomille ensi yöksi ;-)
 
IMN
Onnea kaikille ultraan! Niin moni menossa etten enää pysy perässä :D

Hömpi Olen listassa, la 15.10. :) Täytän tänä vuonna 20.

Pakko lisätä vielä ihan vinkkinä pahoinvoiville: Hese ei ole hyvä vaihtoehto, yök :s Kauhea närästys ja oksennus niiiin lähellä.
 
Viimeksi muokattu:
Kivaa alkanutta viikkoa kaikille! :) ..mukavaa, että Onnenmurujen joukko kasvaa! Ja ihana lukea miten osa "meidän" pikkuisista on tiukasti mukana matkassa! Näitä lisää! :) <3

Tuohon unettomuuteen pakko myös kommentoida.. Kun oon ollut vähän huuli pyöreänä ja miettinyt, eikö ennemminkin kuuluisi väsyttää.. Täällä myös päinvastoin. Toki tuo, että ihana ajatus pikkuisesta pyörii niin paljon mielessä.. <3 Normaalisti ei nukkumisen kanssa ongelmia, mutta nyt uni antaa välillä odottaa itseään ja paljon vähempi uni riittää.. Ehkäpä tämäkin ehtii kääntyä tulevien kuukausien aikana ;)

Joku aika sitten ihastuin yhdistelmään punainen viili + jääkaappi kylmä hedelmä/marja-piltti -mietin tuota pahoinvoinnin kannalta, vai onko ihan järkyn kuuloinen yhdistelmä! ;D

Sain aikaistettua ekaa nla-aikaa viikolla, kun täpisin terkkarille.. 6.3 ollaan menossa..voipi silti olla, että odottavan aika on pitkä ;)


Positiivisin ajatuksin ja valoa meidän kaikkien viikkoon!

Toivoopi Piiti ja Tiuku <3
 
Viimeksi muokattu:
Kylläpäs on muutamassa tunnissa tullut paljon tekstiä! :D

Kaikille ultraan menijöille vielä isot tsempit! :)

Ruuasta; Lämpimistä ruuista oon ihastunut nyt itse tehtyihin lohkoperunoihin, haaleina! :D Ja lajikkeen on oltava Nicola, siiis niitä voisin syödä vaikka kuinka! Toinen mikä on nyt ollut herkkua on oisko Finduksen kullanrapeat kalapalat! Mitään muusia tai makaroonia ei pysty syömään!! Tortillatkin menee aina! :D Hirvittää vaan tämä syömisen määrä! :/ Parin-kolmen tunnin välein on saatava jotain...
 
Nyt vaa merkkailen et oon käynny lukemassa ja luultavasti lisänny listaa uudet :) Edelleen huikkailkaa jos joku unohtunu!
Oon äärettömän väsyny! Nukahtelen koko ajan minne sattuu ja nytkin pakko mennä sänkyyn.

Täällä siis vielä ollaan vaikka hiljaiseloa onkin pidellyt :)

nellinu & sirrikkä 6+1 :heart:

ps. ihania uutisia ultrista! Näitä lisää :heart:
 
Uskaltautuiskohan jo mukaan?
Sain ekan haamusen perjantaina ja tänään testissä oli vahva plussa! Eli meille ois tulossa näillä näkymin myös lokakuun onnenmurunen! Neljä keskenmenoa takana joten varovaisella mielellä mennään.

Tässä esittelyä:
Crocus76 ~ 36v ~ viides ~ OAS ~LA 23.10

Oireet ei oo vielä alkaneet muuten kuin repäisykipujen osalta, kyllä ne etomiset ja väsy sieltä (toivottavasti) vielä saapuvat...

Crocus ja "Lahja-Toivo" 3+6
 
Viimeksi muokattu:
IMN
Vielä muistui yksi pahoinvointiin sopiva juotava, josta itse pidin :) Eli siis jos soda streamin sattuu omistamaan, niin ihan normaalisti hapottaa sen veden ja oikeaa sitruunamehua lisää "tiivisteeksi" (siis sitä mitä myydään keltaisessa sitruunan muotoisessa pullossa). Itse laitoin n. 10 tippaa ehkä, mutta ihan makuasia.
 
Hei!
Onnea kaikille lokakuun vauvoja odottaville :flower:
Minäkin unohdan "möröt" mielestä ja ilmoittaudun joukkoon :)
Toista lasta odotan, meidän perheessä sitten neljäs (miehellä kaksi ennestään).
Esikoinen täyttää kahden viikon päästä vuoden. Saraheinä onkin "tuttu" helmikuisista :) Itse olen innoissaan pienestä ikäerosta.

Oireet: Vähäisemmät kuin esikoisesta. Palelua, väsymystä, näläntunne koko ajan.

Sike 32v toinen LKS La 15.10
 
IMN, liputan ihan täysin tuon SoodaStreamin happoveden suuntaan! Sinne saatan välillä lisätä myös hieman suolaa. Täytyykin tuota sitruunamehua ostaa. Nams! Ja sitä pitää aina olla kylmänä kaapissa.

Tervetuloa Crocus76 ja Sike!
 
Onnea ultrassa käyneille!

Itsekin rohkaistuin soittamaan lääkärille ja sain ajan heti keskiviikolle, jolloin kuulemma myös ultraavat. Liekö tuolla vielä mitään näkyy, jos viikkoja on silloin kasassa 5+3...

Etoo, etoo.... kauhulla odotan sitä aikaa kun joutuu yölläkin nousemaan oksentamaan. Jotenkin kuitenkin ehdin itsekin liki 20 raskauskiloa kerätä viime raskaudessa, vaikka paha olo oli alati seurana.

Kiinalaisen kalenterin mukaan meille olisi tulossa poika... poikaolokin on, vaikka johtuneeko siitä, kun mies toivoo poikaa. (Esikoinen tyttö:)

Nyt mun alkoi tehdä mieli itse tehtyjä lohkoperunoita kun Minki mainitsi...

Timotei, 31 v, LA 15.10. , toinen lapsi
 
Ihan pakko liittyä joukkoon. Tänä yönä en juuri ole nukkunut. Heräsin tuossa kolmelta, enkä saa enää unta. Eilen plussasin. Menkat oli jo monta päivää myöhässä, mutta oli ihan sellaiset menkkaoireet: maha kipeä ja rintoja aristi. Täältä sitten luin, että voi olla myös raskauden alkuoireita, niin uskalluduin tekemään testin. Muina oireina mulla vois olla paha olo ja närästys, mutta oikeastaan mulla on närästänyt tulleen ja ollut sen vuoksi paha olo viimeiset pari vuotta aina kun väsyttää tai stressaa, niin en tiedä, onko oire, vai vain työstressiä.

Eka pikkuinen sieltä olis tulossa. Nettilaskurilla laskettuna laskettu aika 19.10, mutta kierto ei ole ihan säännöllinen, niin en tiedä, voiko tuo tuosta vielä muuttua.

Vähän muutenkin sellainen olo, että en tiedä mistään mitään. Pitkään aikaan en edes uskaltanut toivoa lasta. Miehellä on ollut pitkään vakava masennus. Pahimmillaan tilanne oli sellainen, ettei selvinnyt yksin juuri muusta kuin vessassa käynnistä. Ei siihen sitten lasta oikein voinut ajatella. Nyt on puoli vuotta mennyt paremmin, niin usakaltauduttiin perheenlisäystä ajattelemaan. Ei jotenkin pelota. Ehkä se on sitä, ettei vielä voi edes uskoa todeksi. Piti tehdä vielä äsken sellainen digitaalinen testi, että näyttää ihan selvällä suomenkielellä, että raskaana.

Miehen vanhemmat tietää. Ei voinut olla heti soittamatta. Ja mun sisko tietää. Se on ainoa, jolle olen haaveistani kertonut. Mun vanhemmille kerrotaan vielä tällä viikolla. Halutaan, että kaikkein läheisimmät tietää heti. Niille kuitenkin haluttais kertoa myös, jos jotain tapahtuis.

Harrastukset mulla on rauhalliset vesijuoksu ja -jumppa. Mummojen kanssa siellä yleensä jumppailen, joten eiköhän sitä voi rauhallisin mielin jatkaa ainakin siihen asti ku uimapuku menee vielä päälle :)

Ai niin. Synnytys olis sitten OYSissa ja olen 27 (täyttänyt keväällä 28)
 
Huomenta myös täältä !

Onnea kaikille, jotka on jo ultrassa käyny ja nähny et pikkusella kaikki hyvin :)
Itse kattelin kans eilen oman paikkakuntani noita alkuraskauden ultria ja täällä se maksais 90e.

Oon alkanut hirveesti himoitteen jäävettä. Koko aika täytyy olla pakkasessa jäitä. Ainakin iltasin tulee juotua paljon sitä. Tosin se kostautuu yöllä, kun joutuu 1-2 kertaa käymään vessassa.

Unettomuudesta.. Mulla ei oo mitään vaikeuksia nukkua. Hyvin nukahdan joskus jo vaikka kymmeneltä ja herään sitten siinä yheksän ja kymmenen välillä :) Tänää poikkeustapaus kun näin nii järkyttävää unta etten enää seittemän jälkeen saanut nukutuks.
Päivisin oon yleensä pirtee :) Täällä ei mitään väsymyksen merkkejä. Oonkohan edes raskaana, ku tuntuu ettei mulla oo ku pari hassua oiretta :D No kyllä se raskaustesti aika vahvasti heti plussan näytti :) ja vielä seuraavanakin päivänä.
Ehkä se on sit hyväki että esikoisesta on hyvä olo, nii ei jää siitä raskausajasta mitään kammoo.

Etova olo on tällä hetkellä, mut just sellanen oksettava nälkä olo. Jos jotain suuhuni laittaisin nii tiedän että paranis tää olo, mut ku ei tee mitään mieli.

Hyvää ystävänpäivää ! :flower:

Janzku & pikkune 6+3
 
Moikka!
Hirveesti on kaikki kirjoitellut ja olen kyllä kaikki tekstit lukenut.
Itse en oikein vain tiedä, mitä kirjoittelisin...
Tällä hetkellä oireita ei juurikaan ole; väillä vähän tissien kihelmöintiä ja etovaa oloa, mutta suurimaksi osaksi melko tavallinen olo. Ja ehkä juuri tästä syystä hyvin epätodellinen olo siitä, että olisin raskaana. Ei osaa oikein kuvitella, että tuolla sisällä kasvaa joku pienenpieni ötökkä, kun ei mitään oireita juurikaan ole.

Melko moni on jo päässyt ultrassakin näkemän oman ötökkänsä. Ihanaa :heart:
Itselläni on ensimmäinen neuvola 24.2. ja ensimmäinen ultra 6.3. Sinne asti pitäisi siis sinnitellä, ennenkuin saa varmuuden asioista.

Kysymyksiä: Oletteko olleet ensimmäisessä ultrassa yksin vai puolisonne kanssa?
Onko teillä verkostot ja apu lähellä, kun vauva syntyy?

Mukavaa ystävänpäivää kaikille!

Suandra ja seesami 6+0
 
Hyvää ystävänpäivää lokakuiset! :heart:

Aamu on aloitettu mitä parhaimmalla tavalla, eli käymällä ultrassa. Siellä se sintti näkyi sykkeineen kaikkineen. Oli hiukan pienempi mitä laskurin antamat viikot antaa ymmärtää, mutta en tässä vaiheessa käy LA:ta vaihtamaan. Tämä oli odotettavissakin kun kierto on ollut n. 32 päivää ja ovis sattui aika myöhäiseen ajankohtaan, kp 18-19. Aika tasoitetaan sitten aikanaan niskapoimu-ultrassa jos on tarve.

Vauveli oli asettautunut hyvään kohtaan ja pötkötteli ihan ruskuaispussin reunamilla :heart:
Suandra; Tervetuloa palstailemaan! Yksin kävin ultrassa. Kakkoskierroksella ei varmaan miehen kanssa enää yhdessä käydä muuta kuin rakenneultrassa sitten 20+ raskausviikoilla kun on oikeasti jotain kunnon nähtävääkin :) Toivottavasti myös sukupuoli. Ensimmäisen kohdalla mies oli mukana alkuraskauden ultrassakin..ja muutamalla ensimmäisellä neuvolakäynnillä.

Meillä on ruhtinaallinen tilanne siinä suhteessa, että mummo (minun äiti) asuu linnuntietä 600 metrin päässä mistä on suuri apu. Toiset isovanhemmatkin ovat reilun vartin automatkan päässä ja auttavat hekin tarpeen vaatiessa.

LumiLinnea ja pikkukakkonen 7+0
 
Viimeksi muokattu:
IMN
Suandra Tervetuloa! =)

Minulla oli mies mukana viime raskaudessa jokaisella neuvola- ja ultrakäynnillä, saatiin aina sovittua ne niin ettei mene töiden päälle. Ja oli myös aina mukana sairaalassakin (olin usein tarkkailussa pahoinvoinnin takia) niin kauan että laitoin yöunille :D Nyt raahaan miehekkeen mukaan ainakin ultriin, koska en uskalla ajaa sairaalan pihassa itse :whistle: En tiedä miksi, OYSin piha vaan on niin sokkeloinen että en vain uskalla :D Jos käymme varhaisultrassa, on sekin keskustassa ja yllätys yllätys, en suostu ajamaan sielläkään :D On vaikeeta olla tämmönen liikennekammoinen.
Meillä asuvat myös omat vanhempani tosi lähellä, olisiko ehkä kilometri matkaa ja käymmekin siellä ainakin 3-4 kertaa viikossa, ainakin sunnuntaisin käymme siellä syömässä niin näkee veljeäkin vaimoineen. Miehen vanhemmat asuvat n. 10min ajomatkan päässä, eli eipä sekään hirveän kaukana. Muuta "verkostoa" onkin sitten koko Oulu täynnä :D

Hirveä päänsärky, kai se on mentävä takaisin sänkyyn niin selviäisi vielä kouluunkin..

IMN & 5+1
 
Heippa!

Taidan liittyä mukaan. Tänään sain mukavan ystävänpäiväyllärin kun testi näytti positiivista :). Laskettuaika on 20.10.

Kerronpa vähän taustatietojakin.. eli mulla on kaksi lasta edellisestä suhteestani, tytöt 5v ja 2v. Miehelläni on edellisestä suhteesta 6-vuotias poika. Ja nyt odotetaan siis ensimmäistä yhteistä lasta. Varsinais-Suomessa asustellaan, joten Tyksiin siis synnyttämään, jos kun toivottavasti sinne asti tämä raskaus etenee. Niin ja 25-vuotias nainen olen.

Olen varovaisesti iloinen tästä raskaudesta. On iso juttu saada miehen kanssa yhteinen lapsi :). Viime kesänä koin kohdunulkoisen raskauden, joten senkin vaara tässä vielä on.. mutta pääsen luultavasti melko piakkoin ultraan tarkistamaan, että alkio on oikeassa paikassa. En malta odottaa että pääsis oikein kunnolla vauvahömppäilemään.. ostelemaan pikkusia vaatteita jne. :)

Mä olen edelliset raskauden päässyt melko vähillä oireilla, toivottavasti nytkin. Pari viikkoa on jo etonut välillä, huimannut ja nenän limakalvot ovat kuivat ja tulee herkästi verta.

Nyt valmistautumaan hakemaan esikoista kerhosta..
 
Kiitos että mukaan pääsee! Hyvää ystävänpäivää minunkin puolestani teille kaikille vaikke me vielä tunnetakaan! :wave::flower:

Meillä ei raskaudesta tiedä vielä kukaan, oli hienoinen ylläri vaikkei kuitenkaan :) Ukkokullalle kerroin eilen ku on työmatkalla Epsanjassa, tais olla isompi ylläri hälle :LOL: Mutta näin mennään..

Meillä on sikäli ihana tilanne että viime kesänä muutettiin isovanhempien kans samalle paikkakunnalle joten oikeastaan eka kerran meillä on isovanhemmat lähellä edellisten kans kaikki asu yli 400km päässä joten lastenhoitopua ei ollut. Toisekseen meidän vanhin on jo niin iso poika (melkein mies), täytti eilen 17v ja niin vastuuntuntoinen että hälle voi huoletta jättää tunniksi nämä muut sisarukset. Meillä on siis ennestään tuon 17v lisäksi 12v ja 4,5v pojat ja sitte 1v2kk tyttö. Minkäikäisiä sisaruksia teillä muilla on?

Meillä mies kävi esikon kanssa joka ikisellä neuvolakäynnillä yms. toisen kans ei enää ku ultrassa, kolmannen kans muutaman kerran neuvolassa alkuraskauden ultrasta alkaen..neljännen kans ei enää töitten ja lastenhoidon puutteen takia päässy ku yksityisen 4d ultraan...nyt ei oo vielä sitten hajuakaan miten tehdään, luultavasti ultriin tulee jos vaan mahollista.

Ihania ultrauutisia olitte saaneet! Onnea teille kaikille!
Mää tässä pähkäilen että mitä tuon alkuraskauden uä:n kans tekis. Meidän poppoo ku lähtee 1.3 kaheksi viikoksi Thaimaan lämpöön ja silloin viikkoja ois vasta n.6+2...mutta ku ois niin ihana saada selvyys siitä että masussa on kaikki ok ja siten saisin rauhan lomalle, mutta mutta täällä ainut päivä ku pääsis ultraan on ti ja silloin ois vasta rv6+0 ja eihän siellä sillon näe muuta ku sen että onko vauva oikeassa paikassa..syke tuskin noilla päivillä vielä näkyy edes...Niin siis kumpi parempi? Voi voi vaikeaa...

Huh, täytyypä kiiruhtaa, sellanen rutina kuului neitistä!

Crocus ja Lahja-Toivo huimat 4+0 :)
 
Viimeksi muokattu:
Hellouh!

minäkin hyppään tähän joukkoon:heart:
eilen siis tuli hiukan puskista (no juu, onhan toiveissa ollut, mutta mulla siis menkat oli pari vkoa sitten ja oireiden takia päädyin tekemään testin..) tälläinen illalla :


ja digi kertoi tänään "RASKAANA 1-2" joten uskottava se on:heart:

hauskinta tietysti on että hyppään tänne lokukuisten 2011 pinosta: kotona tuhisee vajaa nelikuinen, täysimetyksellä oleva tytöntylleröinen:heart: (ja 04 ja 05 syntyneet tytöt)
Pientä ikäeroa toivottiin ja näyttää siltä että laskettuaika olisi 21.10, jolloin tuo kuopus syntyi :D:LOL:

Oireina oli ainoastaan poskienkuumotus ja heikotus eilen, johon isäntä vitsinä heitti että oonko raskaana. nauroin takaisin et juu oli menkat just et meeppä biologian tunneille takas :D no, tein salaa testin kuitenkin, ja kyllä loppui mun bilsantunti kettuilut isännälle kun viiva alko heti piirtyä :D :O Tein testejä kaksi (markettitesti, paketissa 2)
digin kertomat viikot täsmää kyllä meillä petipuuhiin: päivää ennen menkkoja oli pienen tauon jälkeen äksöniä, ja viikkotestin mukaan täsmäisi siihen. Tulin siis raskaaksi täysimetyksestä huolimatta menkkojen aikaan :LOL::LOL:
Siinä varmoja päiviä kerrakseen :LOL:

nyt sit toivotaan että kaikki menee hyvin ja saadaan tytölle leikkikaveri <3

T:Neiti, rv ??? 4???
 
Täällä ollaan MAHTAVAT häät vietetty,eikä sulhon kanssa ees pyörrytty kertaakaan!:) Rouvashenkilönä siis ollaan eleilty lauantaista asti:)

Maanantaina saatiin paras häälahja: 5millinen pienokainen pötköttää äitin masussa,LA muuttui 6.10 ja viikkoihinkin tuli päivä lisää eli tällä hetkellä 6+3.muoks siis aikasempaan: LA 6.10

Täällä ollaan kans päätetty ettei oteta äitiyspakkausta,koska veljellä 3 muksua joista viimesin ei ole edes vuoden vanhakaan joten sieltä löytyy vaatetta jos jonkin kokoista(peruskampetta)joten käytetään tuo raha "hienompien"vaatteiden ostoon!

Tyttö tai poika oloo ei oo,tyttöä toivottais mutta toisaalta tunnetaan pari niin mahtavaa pientä poitsuakin että en loppujen lopuks edes tiedä kumpi olisi ns.toivotumpi:)

Oireet pysytelleet samoina,rinnat julmetunmoiset ja kipiät,masua turvottaa iltasella sekä väsyttää.Yökkioloja tulee välillä,mut menee yhtä nopeesti ohi ku tuleekin.Hanimuunilla oltiin Peurungan kylpylässä ni perkule mää pystyny niissä poreissa oleen ollenkaan ku ne murjo mun masua joka puolelta!Liukumäki oli sen sijaan mahtava ja ne jäätelöannokset(toinen äitille,toinen tyypille:)

Ja rattaat plus kumppanit saadaan myös veljeltä,joten niitäkään ei tarvi alkjaa osteleen uusia ellen välttämättä halua! Juoksurattaat saattaa olla että hankitaan,mut nekin käytettynä maybe!

Ja tupakoitsijoille. Itse tupakoin plussaamiseen asti,sit loppu. Viikon päästä teki tiukinta,ei se rööki ollu jatkuvasti mielessä mutta tuli sellassia hetkiä että nyt jos ois ni polttaisin! Hääthän tietty sötkötti koko pakkaa niin ettei meinannu pää kestää,joten poltin häitä edeltävällä viikolla askin....Mut sit taas loppu eikä taida tulla sellasta pyörremyrskyä enää tähän elämään että antaisin itselleni luvan polttaa. Tunnen kyllä äitejä jotka ovat polttaneet koko raskauden ajan eikä niiden lapset ole yhtään sen erikopisempia kuin polttamattomien äitien mutta kuitenkin,riskit on liian suuret minun mielestä. Stumppaa tähän kirjaa suosittelen ehdottomasti,tiedän monta kaveria jotka on lopettaneet sen avulla(vaikkei siis olekkaa raskaana)

nurmo ja tyyppi 6+3
 

Yhteistyössä