Lokamassujen 2009 oma pino:)

paapelo

Joo ku mä en yhtään tiiä mitä laitteita meillä neuvolassa on :kieh:
Kyllä kai siellä jotain pitäs olla kumminki ku voihan olla että joku tulee vaikka vauvan liikkeiden vähyyden takia käymään niin pakkohan niitten on kattoo :whistle:

Mutta no joo se jää nähtäväks...

Tervetuloa Toivo ja onnea :flower:
Ja tervetuloa myös kerhopuolelle :wave:
 
Meillä toimitaan neuvolassa niin, että jos havaitaan liikkeiden vähyyttä, käydään ensin kuuntelemassa sydänäänet, jos niissä ei ole poikekavuutta, mutta halutaan kuitenkin varmistaa, laitetaan äitipolille lähete ja jos havaitaan huonoa sykettä tms. niin ambulansilla suoraan äitipolille pillitvinkuen.
 
Moikka. Pikaisesti kirjotan teille kuulumiset. Aamun jälkeen ei ole tuhrua tullut, nyt kauppareissun jälkeen oli pikkarinsuojaan tullut pieni ruskea tahra. Kai sitä oikein kunnolla vuotaisi jos tämä nyt kesken olisi mennyt. Vai mitä ootte mieltä? :hug:

Aattelin aamulla testin tehdä, ihan vaan senkin takia että nään, jos vaikka testiviivakin ois jo vahvistunut. Tämä pienokainen olisi niin kovasti toivottu.... :heart:

Jos vielä huomenna tulee pientäkään vuotoa, soitan maanantaina neuvolaan ja kysäsen, että mitä tässä nyt pitäs ja vois tehdä. Teen kuitenkin fyysisesti raskasta, liikunnallista työtä...pelottaa jos työnteko pahentaa vaan tätä tilaa. :/

herttaliisa ja pienokainen 4+3 :heart:
 
Noin alussa vuodot on ihan normaaleja. Vasta jos tulee kirkasta verta ja ihan suojaan asti selkeästi enemmän kannattaa todella huolestua.

Tuon työn kanssa kyllä voi olla vähän sitten kiikunkaakun...toivotaan, että kyytiläinen vaan tarraa lujemmin kiinni siellä ja raivaa tilaa itselleen :hug:

Ja ihan näin raskauden tulevaisuutta ajatellen, niin jos rasitus on kovaa työssä, ei kannata hetkeksikään jäädä empimään, jos tuntuu liian raskaalta ja tulee esim. edelleen kriittisien hetkienkin jälkeen vuotoja vaikka kaikki hyvin tai ilmaantuu supisteluja vähimmässäkin määrin...lääkäriltä vaan todistusta, joko saikulle, tai sitten että sen nojalla työtaakkaa kevennettäisiin =)
 
Alkuraskauden vuodot on tosi yleisiä, mutta niin on ilmeisesti keskenmenotkin. Toivotaan, et kaikilla pysyisi pieni matkassa mukana tiukasti. :)

Onko kellään oireena ylävatsakipua? Mulla on ollut muutamana päivänä iltapäivästä iltaan sellaista todella inhottavaa kipuilua heti kylkikaarten alapuolella. Voimistuu, jos syö jotain. Ja nyt iltamyöhällä kivistää tosi ikävästi. Uh, kaipa tämäkin liittyy raskauteen, kun ei aiemmin moista ole ollut.

Muuten täällä sitten ollaankin niin oireettomia että! Pitäisi kait osata nauttia, ehkäpä jo kotvasen kuluttua on pahoinvointi kaverina päivittäin...
 
Anteeksi nyt pelkkä oma napa :'( edelleen tulee ruskeeta tuhrua pyyhittäessä..Ja nyt alkaa olla jo pelko että onko kaikki kunnossa. Kauheesti ei enää viitsi ajatella tulevaa, ja miettiä odotusaikaa yhtään pidemmälle. Mulla on nyt asenne, että EN ole raskaana kunnes toisin todistetaan, eipähän sit tuu petyttyä taas. :ashamed: :snotty:
 
Mä taas en oo osannut edes ajatella, että tuhruttelu niin kauan ku se on rusehtavaa, olis merkki keskenmenosta. :( Mulla tuhruttelua oli ekassa raskaudessa aika reippaastikin ja nytkin on ollut vähän muutamina päivinä. Mut edelleen kuvittelen olevani raskaana... :snotty:

Kerrotko cosmo vähän tarkemmin tuosta sun tuhruttelusta. Missä vaiheessa tuhrutteli ja paljonko ja montako päivää?

Ite luulisin, että tuhruttelu on yleensä vaaratonta eikä johda keskenmenoon, mut kai sit poikkeuksiakin aina löytyy...

ON: täällä olo näyttää pahenevan aamu toisensa jälkeen. Ja nyt Rennietkin on päässeet taas kuvioihin (esikolta sain syödä alkuraskaudessa pakettitolkulla). Oireita alkaa olla vähän vaikka mitä...palelua, oksetusta, nenän tukkoisuutta, nippailua ja jomotusta, suun ja huulten kuivumista, röyhtäilyä, närästystä ja jatkuvaa pissahätää. Toivottavasti tuohon listaan ei enää lisää tulis (mut pahoin pelkään että ainakin jotku voimistuu)

Talvista sunnuntain jatkoa kaikille! Ja tuhruttelijoille ja muille pelkojensa kanssa painiskeleville :hug: !

Hätähousu ja milli 4+5
 
Huomenta. Testi nyt tehty uudelleen, viivat on saman vahvuiset nyt. Että kai tuo pienokainen on vielä matkassa. Eilisaamun jälkeen ei ole sitä verta/tuhrua tullut, nyt aamullakaan ei pyyhittäsessä paperiin mitään tullut.

Heinämassulle :hug:

Juu, tässä mennään ite vielä vähän varpaillaan vaikka testi nyt selkeää plussaa näytti. Töissä aion ottaa aika iisisti ja jäädä sit saikulle jos tarve vaatii. Onhan tämä pienokainen kuitenkin niin paljon tärkeämpää kuin työnteko :heart:

Oireista vielä: väsyttää, pissattaa, paleltaa....

herttaliisa ja pienokainen 4+4 :heart:
 
Moi taas!!

Ihan tarkoituksella oon pidelly hiljaiseloa, huonoa karmaa karistaakseni... Nyt olis siis menossa 6+1. HCG oli silloin4+2 805 ja 5+2 9085!!! Eli kyl tää nyt taitaa totista totta olla!! Oireet on ainaki sitä mukaa... Rinnat on arat ja turvonneet (?), pahoinvointia on pitkin päivää, pissalla täytyy käydä kaiken aikaa ja nenä on öisin ihan tukkeessa. Viikolle 7 on varattuna UÄ, tarkistetaan onko kyytiläinen oikeessa paikassa. Sitä UÄ:tä oon pitäny jotenki rajapyykkinä... Sen jälkeen jos uskaltaisi jo asiasta nauttia ja iloita!!
Saatatte jotkut skeptisyyttäni ihmetellä, taustat selvittelin tuolla aik. lokakuisten pinossa...

Tännehän on kerääntynyt runsas joukko lokakuisia!! Ja taidolla oli listattu meikäläiset!!! Mulla ikää on 33 v. (huhtikuussa 34...) ja synnäri on joko VKS tai SEKS en oo vielä tehny päätöstä kumpi. Asutaan sopivasti puolivälissä kumpaakin, joten saadaan valita. Ekan neuvola ajan varasin ja se on 23.2.

Sori tuli aika pitkästi vaan omaa napaa, tekstiä tähän lokakuisiin oli kerääntynyt sen verran paljon et en ehtinyt kaikkea vielä lukaista. Josko nyt jo uskaltaisin aktiivisemmin osallistua!!! =)

TARRASUKKIA TARRASUKKIA!!!!! :hug:

Mariska75 ja kyytiläinen 6+1 :heart:
 
Yeb
Tuhruttelijoille jaksuja :hug:

Aika oireetonta täälläkin, ärsyttävää! Toisaalta ehtiihän sitä.. Mutta kun on tosiaan aivan epäluuloinen olo ja pelottaa taas että menee kesken niin olis ihanaa jos olis kunnon todisteita kyytiläisestä :)

Tilasinpa eilen (tai mies tilasi..) Englannista 20 raskaustestiä, ei sitten ainakaan kesken lopu :D Postareineen vähän reilun 5?. Täytyy sitten heti niiden saapuessa testailla vahvistuuko testiviiva, nyt oon tehnyt 3 testiä joissa missään testiviiva ei oo muodostunut yhtä tummaksi kuin kontrolliviiva, selkeät viivat kuitenkin.

Mukavaa sunnuntaita mammat :D
 
Täältäkin jaksamisia tuhruttelijoille :hug:
Mulla on välillä kanssa epäuskosuutta tästä raskaudesta jos ei hetkeen ole ollut mitään oireita, tyyliin kahteen tuntiin :LOL: Nojoo..Mulla on vielä yks testi odottamassa kaapissa ja sen teen ennen kun soitan neuvolaan, eli varmaan huomenna tai tiistaina. Skeptikko olen muutenkin niin saatika tämän raskauden kanssa...
 
Toivon tuhruttelujen loppuvan :hug:

Täällä on nyt vasta tuleet rinnat kipeämmäksi...esikostahan olivat kipeät jo ennen plussaa ja näillä viikoilla jo suorastaan itkin kipua. Nyt ovat painaessa suht kipuilevat tai jos makaan mahallaan...eipä ne varmaan enään ihan pienestä säikähdä, siksi tämä viive :D

Apua, minun pikku "vauvani" on ihan kohta jo vuoden!!! Luoja miten aika menee nopeasti...nyt ymmärrän, kun vanhemmat voivottelevat lasten muuttaessa kotoota pois, että vastahan sinä synnyit ja nyt jo on muuton aika :D Ihan syräimmestä riipii =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hätähousu:
Mä taas en oo osannut edes ajatella, että tuhruttelu niin kauan ku se on rusehtavaa, olis merkki keskenmenosta. :( Mulla tuhruttelua oli ekassa raskaudessa aika reippaastikin ja nytkin on ollut vähän muutamina päivinä. Mut edelleen kuvittelen olevani raskaana... :snotty:

Kerrotko cosmo vähän tarkemmin tuosta sun tuhruttelusta. Missä vaiheessa tuhrutteli ja paljonko ja montako päivää?

Ite luulisin, että tuhruttelu on yleensä vaaratonta eikä johda keskenmenoon, mut kai sit poikkeuksiakin aina löytyy...

ON: täällä olo näyttää pahenevan aamu toisensa jälkeen. Ja nyt Rennietkin on päässeet taas kuvioihin (esikolta sain syödä alkuraskaudessa pakettitolkulla). Oireita alkaa olla vähän vaikka mitä...palelua, oksetusta, nenän tukkoisuutta, nippailua ja jomotusta, suun ja huulten kuivumista, röyhtäilyä, närästystä ja jatkuvaa pissahätää. Toivottavasti tuohon listaan ei enää lisää tulis (mut pahoin pelkään että ainakin jotku voimistuu)

Talvista sunnuntain jatkoa kaikille! Ja tuhruttelijoille ja muille pelkojensa kanssa painiskeleville :hug: !

Hätähousu ja milli 4+5
Mulla tuli ainoastaan pyyhittäessä rusehtavaa vuotoa, missään vaiheessa ei muuttunut vereksi. Ja sittten loppuivatkin oireet, silloin tiesin heti mitä se meinaa. Menin heti ultrattavaksi, ja keskenmeno se oli ikävä kyllä. Toisessa keskenmenossa ei ollut mitään oireita, ei vuotoa, ei kipua ei mitään. Kerkesin käydä varhaisraskauden ultrassakin ja siellä vielä kaikki hyvin.

:'(
 
Niinhän se on...karua mutta totta, että km:t on niin yleisiä alkuraskaudessa :'(
Mutta aina on mahdollisuus uudessa raskaudessa ja siitä toivosta kannattaa pitää kiinni :heart:

Paljon jaksamista kaikille joilla on ikävästi käynyt ja tuhruttelijoille toivoa mukaan :hug:
 
Moikka :wave:

Liittyisin mielelläni joukkoonne jos sallitte ;)

Elikkäs tänään siis apteekin testillä haalea, mutta selvästi punertava viiva haamujen jälkeen!
Nyt ne haamut tuli ihan testiajan sisällä. Kokeilen vielä varmistaa että viiva tummenis ensi viikolla..

Olen vielä epävarmalla fiiliksellä liikenteessä koska noita haamuja tuli testattua viime kierrossa ihan tarpeeksi ja lopulta se oli kuitenkin nega kierto :ashamed:

Toinen todella kaivattu lapsi olisi kyseessä ja synnäri olis KOS.
Lasketuksi ajaksi tekay lupaa 17.10 :heart:
Katsotaan nyt kuinka käy?! Kun kaksi keskenmenoa ( 1 tuulimuna ja 2 myös ehkä ) niin saa kulkea pelko kainalossa :headwall: melkein koko ajan..

Koitan jos saisin otettua kuvaa niin ehkä te voisitte auttaa tulkinnassa :kieh:

Fiona
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heinämassu82:
Anteeksi nyt pelkkä oma napa :'( edelleen tulee ruskeeta tuhrua pyyhittäessä..Ja nyt alkaa olla jo pelko että onko kaikki kunnossa. Kauheesti ei enää viitsi ajatella tulevaa, ja miettiä odotusaikaa yhtään pidemmälle. Mulla on nyt asenne, että EN ole raskaana kunnes toisin todistetaan, eipähän sit tuu petyttyä taas. :ashamed: :snotty:

Sama vika mulla, eli asenne on sellainen että EN ole raskaana. Mulla tosiaan eilen ei tullut tuhrua yhtään ja tänään vessakäynnillä sit paperiin jäi ruskeanpunaista vuotoa jo...eli uskon että tämä on tuulimuna joka menee kesken...eihän tämä olis kuin 4 kerta sitten. Rasittavaa tällain vaan odotella. Jos menee kesken niin helpompi olis että menisi heti eikä antaisi näin vain odotuttaa. Perjantaina ultraan ellei vuoto ole silloin jo alkanut. Sitten taas odotellaan kesän ivf-hoitoa...mutta sinnekkään ei onneksi enää kauaa ole.
 
No niin, vuorokaudesta kahdestaan miehen kanssa selvitty! :D Kaikille, joilla vuotoa niin iso :hug: , toivottavasti pääsette pian ultraan, että saatte selvyyden asiaan. Varmasti kauheeta tollanen, kun joutuu pelätä!

Ja uusiakin oli vissiin tullu... Tervetuloa, ja onnittelut plussasta! :flower:

Meillä oli pojat kertoneet isomummalle, kun olivat mummun ja vaarin kanssa sielä käyneet. Mumma oli sanonut, että kannattaako nyt tehdä vauvoja, kun on tämä lama! :D Mun äiti oli sitten sanonut, että tämä nyt on hyvä aika olla kotona pienen kanssa, kun ei muutenkaan ole töitä. Oli mumma onneksi kuitenkin onnitellutkin, se vaan on semmonen murehtia! :heart: Hän täyttää syyskuussa 80, samana päivänä, kun mä 30. Toivottavasti lyllerrän sinne ison mahani kanssa! :D

Oikein mukavaa ja rentouttavaa sunnuntaita kaikille! :wave:

Miltski ja papu 4+5
 
Voi...on nuo isomummit sitten juuri tuollaisia.

Meidän pojan toinen isomummi on kanssa tuollainen kaikesta murehtia.
Mies meni kerran käymään ja mainitsi, että hitsi, huomenna tulee vasta palkka ja ei viitsisi viimeisestä 50e laittaa tankkia täyteen, näin ihan vaan ohimennen pähkäillyt...isomummi siihen sitten ihan kauhuissaan paasannut, että voi voi teidän kanssa, miten te ikinä pärjäätte ja alkanut tonkia rahaa nyssäkästä ja lappaamaan ruokaa muovikassiin :LOL:
Mies oli siitä vähän suuttunut, mutta naureskeli jälkeen päin koko hössötykselle.

Nyt sitten uumoillaan samanlaista höösäystä, että miten te nyt kahden kanssa sitten pärjäätte rahallisesti, sitten jos päästään siihen ilmoitus vaiheeseen asti :headwall: :D

No, he ovat itse eläneet hankalina aikoina, joten en ihmettele, etteivät tahtoisi samaa omilleen =)

Täällä mahassa kiertää...tuntuu kuin olisi pieniä supistuksia, mutta sitten vessassa maha laulaa :ashamed: Liekkö sitten minulle mitään raskaus ummetusta tule niinkuin esikosta...ei ole mukavaa tämäkään ja kokoajan kun kourii, niin tietysti ajattelee heti pahinta, vaikka sitä yrittääkin antaa mennä ihan omalla painollaan.
Ainakin tissit toimii jonkinlaisena raskaus mittarina...jokatoinen päivä näyttäisi tulevan aremmiksi...niinhän se raskaus hormonikin tuplaantuu n.2-3vrk:n välein =)
 
Tulin tänne herkistelemään, kun oma kuopukseni on lokakuinen vuosimallia 2008
eli viime vuonna näihin aikoihin elin samoja vaiheita kuin te täällä - mutta täältähän löytyikin tuttuja!!! Onnea Kassu aivan hirveästi ja kovasti tarrasukkia pikkuiselle :hug: !!! Katselin tuossa myös, että olet muuttanut eikä ilmeisesti pikkuvitonen synny ihanalla BB:llä...? Onnea myös hurjasti teille kaikille muille tuleville lokamammoille!
 

Yhteistyössä