Lokamassujen 2009 oma pino:)

Kolmatta odotan ja laskurin mukaan laskettu aika olisi 9.10, eli viikkoja on nyt 5+3. Vielä saa pitkään jännittää että pikkuinen pysyy varmasti mukana.
Edelliset lapset on 3v ja 1½v. ja tämä kolmaskin on todella toivottu ja odotettu lapsi. :heart:
Oireita:väsymystä, etovaa oloa iltaisin, turvonnut maha ja todella kova salmiakin himo!

sukupuolesta: Ei oikeastaan mitään erikoista toivetta että kumpi se olisi, mulla vain on jotenkin sellainen "tyttöolo" :D Molempaa sukupuolta on jo, toivotaan vaan tällä hetkellä että pysyisi ainakin turvallisille viikoille asti masussa.

 
Tervetulotoivotukset kaikille uusille yhdessä ja erikseen!!! =) Meitä alkaa olemaan jo mukavan paljon!!

Kävin Orionin linkistä ennustelemassa ja tyttöä näytti. Mies toivoo luonnollisesti poikaa, mä luulen et esitän toiveeni ens viikon UÄ:n jälkeen...

Oireilu on jatkunut entisenlaisena tähän aamuun: tänä aamuna on ollut yhtäjaksoisempaa vatsan jomottelua ja myönnän: vessassa käyn tilannetta tarkistamassa USEIN... Vähän menkkamaiselta jomottelulta tuntuu... Mutta katsotaan nyt...

Mukavaa tiistai päivää kaikille ja tarrasukkia!!!

Mariska75 + kyytiläinen(edelleen nimetön...) 6+3
 
Lämpimästi tervetuloa kaikille uusille plussanneille :wave:

Hmmm...tuosta sukupuolesta.
Itse olen sen jo tehnyt silloin kun plussan testiin sain. Katselin samalla, että miten on pitänyt paikkaansa. Eli esikosta piti paikkansa, kavereilla kaikilla pitänyt oaikkansa, yht.3kpl, äidillä pitänyt kutakuinkin jos olen osannut yhtään arvioida hedelmöittymis kuukautemme siskojen kanssa. :D Nyt sitten povaisi meille tyttöä, mutta jotenkin epäilen...mieheni puolen miehet saavat ilmeisesti kaikki poika lapsia...tai ainakaan yhtään tyttöä ei vielä ole syntynyt, mutta oltaisiin tietty sitten ekoja pitkään aikaan.

Onneksi meillä ei kukaan höpise noita juttuja, että nyt kun on molemmat niin sitten ei tarvi enään tehdä.
Lähinnä kyselevät, että aiotteko kysellä sukupuolta 8kyllä kysellään) ja sitten jos on tyttö, niin ei seuraavista tarvitsekkaan välttämättä kysellä.
Kaikki ilmeisesti odottavat meidän perustavan suurperheen, kun taustalla kummittelee sana SEURAAVISTA :LOL:

Lievää päänsärkyä...inhottavaa, mutta on kaikoamassa jo.
Ei ole huono olo, joskin vähän vetämätön. Tissit ei ole kipeät näin aamuisin, mutta ilta onkin sitten oma lukunsa :headwall: Pissalla saa ravata JATKUVASTI...onneksi se hiukan tasoittuu, mutta kun maha kasvaa isommaksi, se palaa taas yhtä ihanana takaisin :D
Nälkä olisi, mutta mikään muu kuin banaani ei putoa...juuh, muutun sitten vegeksi tämän lapsen myötä, jos näin jatkuu...nyt jo puuttuu punainen liha täysin listalta, joten jos ei kerta kana tai muu putoa, ei oikein jää mitään käteen :LOL: No onneksi meillä on tuo pupu, niin mussutetaan sitten samoja rehuja :D
 
Heinämassulle halitus :hug:

Orion kyllä mäkin jonnekkin soittaisin. Ainakin tulisi tarkistettua , että kaikki on hyvin :/

Chira me mennään sitten samoilla viikoilla :D vaikka luulen, että tiedot muuttuu meillä vielä..

(.) Tein vielä aamulla testin saman kuin aikasemmin ja samantyylinen viiva tuli kuin aikasemminkin :| ostin sitten apteekista Cb:n ja siinä tuli kyllä ihan selkeä viiva :heart:
Kaipa se pitää uskoa vaikka pelottaakin. Oireita otetaan siis ihan ilolla vastaan :LOL:

Mies tuli just kotiin ja oli todella huonovointinen :x Toivotaan, ettei mitään vatsatautia oo..

Fiona 4+3
 
Ja sukupuolen veikkauksesta en tässä vaiheessa uskalla sanoa vielä mitään ;) Esikko on tyttö ja sillon veikkaukset ( ei omat ) meni ihan puihin :LOL: :LOL:

Kiinalaisen mukaan esikko meni oikein ja nyt veikkaa poikaa ;)

Fiona
 
FiOna:
anteeksi jo etukäteen jos ei ole sinusta hauska juttu :ashamed:
Mutta tuli mieleen, josko miehesi on sairastunut MYÖTÄTUNTO RASKAUTEEN...hänellä voisi olla siis ammupahoinvointia :D

Ja siis tämä pitää jokseenkin paikkansa...esikkoa odottaessani, mies valitteli turvotusta vatsassa ja siis nimenomaan alavatsassa ja olihan se kieltämättä pinkeähkö...aamuisin ei maistunut miehelle kahvi töissä, vaikka normaalisti joi kolme kupillista eikä herännyt ilman niitä ja lisäksi miehellä alkoi naama kukkia, eli tuli finnejä, mutta tämä ihanuus loppui muutamassa päivässä ja hän oli siitä kovin kiitollinen :LOL:
 
On tämä odottavan aika raastavaa... ;) Keskiraskaus on mun mielestä ihan ok...kun jotenkin osaa rentoutua ja antaa mahan kasvaa omaa vauhtiaan...mutta tää alku. Kun mulla 2 km:ää takana..niin ei osaa vaan rentoutua. Mulla otettiin eilen hcg neuvolassa...0li noussut 6 päivässä ihan kivasti. Ensiks oli ti 3.2 93 ja nyt sitten eilen 800. Eli menee kyllä ihan odotusten mukaan...mutta takaraivossa siintää huoli. Mulla on tuo 7 vkoa ollut aina jotenkin käännekohta...ja 2kk sitten juuri km viikolla 7...ja hcg oli silloin jotain 1300...että ei tässä ihan vielä selvillä vesillä olla. KÄÄK...menispä aika nopeemmin.

Mulla on oireena mieletön väsymys. Yleensä oon oikeen yökukkuja ja eilenkin nukahdin ennenkun se subin leffa loppu.

Tuo sukupuolenveikkaustesti kuulostaa hauskalta. Mä en vielä veikkaa sukupuolta. Mulle ei oo niin väliä kumpi tulisi. Ehkä hieman enemmän toivon tyttöä, kun meillä jyllää tuo ukkovalta. Tiiän, että sisarukset, jotka ovat muuten vielä tietämättömiä tulokkaan suhteen toivovat poikaa. Mä en aatellut kertoa sitten, kun oon tuossa np-ultrassa käynyt joskus 12 viikon tuntumassa. Eivät sitten turhaan pety, jos ei tästäkään tuu mitään. Mäkin oon odottanut kaksosia, joista toinen ei oo koskaan selvinnyt...niin lapset usein pohtivat, missä nuo enkelivauvat ovat...kaunis ajatus, mutta mulle tulee aina kyynel silmään ja nyt kun oon niin herkkänä, niin en jaksa alkaa kaikille selittämään jos tää ei pääty onnellisesti. (Lapset kun ovat superhyviä levittämään sanaa ;)

Torstaina ekan kerran äippäpolille...itse toivoisin, etteivät vielä ultraisi (jostain syystä)...eihän siellä kuitenkaan vielä paljoa mitään näy. Joudun ravaamaan äippäpolilla noin 2 viikon välein, kun mulla on tää 2.tyypin diabetes.

Nyt tulee niin paljon tekstiä, ettei sitä kohta kukaan jaksa lukea...

Mamma Muu+joku 5+3 (?)
 
:LOL:
Noista "miehen raskausoireista" muuten oli joskus jossain vauvalehessä juttua :LOL:


Mamma Muu

Mittaako ne sulta tuota hcg:tä sun aikasempien keskenmenojen takia vai miks?

Musta kans tuntuu että aika kuluu niin hitaasti...
Ekaan neuvolaan vielä 2vko ja en edes tiiä kuunteleeko ne siellä sydänääniä vai saako tosiaan vasta varmistuksen että onko tuolla mahassa joku vasta sitten ekassa ultrassa... :whistle:


*Talvicci ja papu rv.5+6*
 
Talvicci...Multa mitataan tuota hcg:tä, kun raskaus on valtava taakka elimistölle, kun on tämä diabetes...jos ei ole jatkuva raskaus, niin pyritään mahdollisimman nopeasti keskeyttämään, niin ei tule lisärasitteita...ja kun sokerit on taas ihan sekaisin...niin myös keskenmenoriski (tai riski, että lapselle tulee epämuodostumia yms.) kasvaa. Viimeksi kävi näin, kun sokeritasapaino oli ihan mielettömän huono, ettei sikiö pystynyt kehittymään normaalisti...ja ultrassa jo nähtiin, että joptain oli mennyt tosi pahasti pieleen, niin raskaus olisi keskeytetty joka tapauksessa, jos ei itsestään olisi mennyt poikki. Toisaalta hyvä, että luonto hoitaa...mutta ikävää tietenkin, kun vauva on odotettu ja raskaustestinteosta alkaen ollut mielessä vauvana, omana rakkaana.
 
Paapelo eihän sitä koskaan tiedä :LOL: :LOL:

Mamma Muu yhdyn samaan lauseeseen kanssasi" on tää odottavan aika raastavaa"
Itsellä kun on ollu se 2 km myös niin ei oikein osaa iloita vielä.
yritän kuitenkin nyt nauttia siitä mitä on :saint:

Fiona
 
Pieni vuoto jatkuu. :'( Ei vielä housuun asti ole tullu, mutta mä ravaanki koko ajan vessassa tarkistamassa. Rusehtavaa ja myös selkeän veristä, pari minihyytymääki tullu. Pelottaa jo ihan sairaasti. Neuvolasta ei tietenkään vastaa prkl. |O Mä en ala jos tää nyt menee kesken! |O :'( Mä en vaan jaksais...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Pieni vuoto jatkuu. :'( Ei vielä housuun asti ole tullu, mutta mä ravaanki koko ajan vessassa tarkistamassa. Rusehtavaa ja myös selkeän veristä, pari minihyytymääki tullu. Pelottaa jo ihan sairaasti. Neuvolasta ei tietenkään vastaa prkl. |O Mä en ala jos tää nyt menee kesken! |O :'( Mä en vaan jaksais...
Voi Orion..toivotaan ettei olisi km.

:hug:
 
Heinämassulle :hug: Pure lovelle Ja Orionille toinen :hug:

Ja tervetuloa mukaan uudet ja Onnittelut Plussista :heart:

Henskuliini ei mulla ainakaan kohtu ole ollut noin kipeä ja vielä jatkuvasti. Ota ihmeessä yhteyttä lääkäriin, ettei siellä vaan oikeasti ole jotain tulehdusta.

Mä en kans oikein osaa sanoa kumpi täältä olis tulossa. Itsellä on ehkä vähän tyttöolo, mut mies taas on ihan varma, että on poika ja keksi sille jo nimenkin. Esikoinen kun on tyttö. Tuosta kiinalaisesta testistäkään en oikein osaa sanoa, kun ei ole varmuutta tapahtuiko hedelmöittyminen joulu- vai tammikuussa.

Joku kyseli jo tuolla sivuja aikaisemmin mitä tapahtuu toisen raskauden ekassa neuvolassa. Olin eilen ekaa kertaa neuvolassa ja tunnissa siitä selvittiin. Olis kyllä varattu 1,5 tuntia aikaa, mut ei ollu niin pitkiä vapaita aikoja tarjolla. Ihan samat jutut siellä pääosin oli ja samat materiaalit jaettiin kuin pari vuotta sittenkin. Osa jutuista tosin kuitattiin sillä, et tiedäthän sää jo nämä, ei ne mihkään oo muuttuneet. Sitä ihmettelin, kun pissatestiä ei vielä eilen tehty, sain kyllä lähetteen labraan verikokeita varten ja samalla pitää viedä pissinäytekkin. Paino ja verenpaine sekä hemppa siellä mitattiin, kuten yleensäkin. Sain ajan ultraankin, jossa siis selvitetään laskettuaika ja menen sinne 23.päivä.

Nyt pitää jatkaa työntekoa välillä :saint:

Riinuska ja pömpöttävä maha (terkkarin mukaan 8+3)
 
Orion
:hug: Toivotaan parasta

Itse alan olla sitä mieltä, että poika tulossa.. Niin erilaista kuin aiemmin tyttöjä odottaessa on tämä oleminen.
Ei minua ennen ole ikinä närästänyt ennen viimesiä kuukausia, ja nyt tuntuu että polttelee koko ajan.
Oksentaa ei ole tarvinnut ainakaan vielä, mutta se nälkä, voi hyvä ihme!!! Ja jos ei heti syö, niin etova olo tulee..
 
Täällä yksi varovaisesti ilmoittautuu mukaan joukkoon. Odotan toista. Esikoisella ikää 2 v ja 1kk elokuussa ruvetiin yrittämään ja nyt tärppäs (heti ovulaatiotestin bongauksesta testejen avulla) :LOL: Laskettu aika olis 17.10 ja meinaan mennä Naistenklinikalle, kuten aiemman kanssa... Milloinkas ootte ottaneet neuvolaan yhteyttä??
 
Orion

Tsemppiä sinne neuvolaan, toivotaan että kaikki olis kuitenki hyvin :hug:

Tervetuloa Etanainen :wave:
Minä soitin neuvolaan ku menkat oli myöhässä...Plussan siis sain jo ennen ku menkkojen olis pitäny alkaa... Ajattelin että hyvä soittaa ajoissa jotta sais oikeeseen aikaan sen ekan ajan :)


*Talvicci ja papu rv.5+6*
 
Sipuli

Monet muuten tuntuu käyttävän noita multitabseja, vaikka tosin eikös sitä lisärautaa saa oottaa vasta joskus rv12 jälkeen tai jotain?

Mä ostin a-vitamiinitonta multivitaa. Foolihappoa siinä on 300umg, suositushan on kai se 400umg mutta uskon että syömällä monipuolisesti saa sen puuttuvan määrän.
Lisäks tuo on edullisempi.

Sulle on muuten yv:tä :wave:


*Talvicci ja papu rv.5+6*
 
HURJAAAA!!!!!!Miten te kirjoitatte paljon tänne! Mahtavaa.

Kaikille ikävien uutisen saaneille :hug: ja voimia , voimia.

Oireista minulla on vahvin kyllä NÄLKÄ ja taas NÄLKÄ :LOL: mutta ihanasti mieheni eilen sanoi, että sehän on vaan sen merkki että Maikki kasvaa siellä massussa :heart:

Täällä kaunis auringonpaiste ja muksut päikkäreillä. Illalla on kyllä pakko raahautua ulos vaikka väsyttäisi kuinka.

Paljon olisi kommentoitavaa, mutta ehdin jo puolet unohtaa :ashamed:


Ihanaa tiistaita!


Kassu ja Maikki 6+4 tai jotain...
 

Yhteistyössä